Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

Spelontwikkelaar Blizzard werkt momenteel hard aan Wrath of the Lich King, de nieuwste uitbreiding voor World of Warcraft. Nieuw is de Death Knight-klasse die als tweede karakter kan worden gebruikt. Ook kunnen nu gebouwen worden verwoest.

Lead designer Jeffrey Kaplan meent dat de nieuwe uitbreiding niet alleen voor hardcoregamers is, omdat er beter rekening wordt gehouden met minder fanatieke spelers. De grootste verandering is volgens Kaplan de introductie van een geheel nieuw klasse. De 'Death Knight' wordt de eerste heldenklasse. Deze moet worden vrijgespeeld door middel van een queeste, die voor spelers vanaf level 55 beschikbaar is.

Aanvankelijk wilde Blizzard dat spelers vanzelf in de Death Knight zouden veranderen. Omdat heel wat spelers echter de voorkeur aan hun eigen karakter zullen geven, is besloten om spelers een tweede karakter naast hun bestaande exemplaar te geven. Het uiterlijk van een Death Knight kan naar believen aangepast worden. Wel is de Death Knight direct al voorzien van wapens en bescherming.

Wrath of the Lich King

In de eveneens nieuwe pvp-modus kunnen spelers gebouwen van de tegenstander verwoesten. Hiervoor staan enkele belegeringswapens klaar, die doen denken aan de katapult uit Warcraft 3. De nieuwe uitbreiding biedt ook tien extra experience levels, wat het totaal op tachtig brengt. De mogelijkheden om progressie te boeken zijn daarom voor alle World of Warcraft-spelers aangepast. Zo zal het levelen tussen level twintig en zestig voortaan sneller verlopen. Ook zijn enkele Elite Quests veranderd in normale missies, en er zijn extra Flightpoints en Graveyards toegevoegd.

In de vorige uitbreiding van World of Warcraft waren overigens enkele belangrijke karakters te goed verstopt, vindt Blizzard. De ontwikkelaar heeft daarom besloten om diverse interessante npc's in de gameplay van Wrath of the Lich King beter vindbaar te maken.

Wrath of the Lich King - Nerubian Entrance
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Omdat heel wat spelers echter de voorkeur aan hun eigen karakter zullen geven, is besloten om spelers een tweede karakter naast hun bestaande exemplaar te geven.
Hieruit is op te maken dat je op dit moment maximaal 1 karakter kan hebben. Je kan echter 50 karakters maken (10 per server maximaal). Een Death Knight zal dus een van de 10 (/50) karaktersloten in bezit nemen, en niet het karakter waarmee je de quest hebt gedaan vervangen. Ook wordt het aantal sloten per server niet uitgebreid naar bijvoorbeeld 11 karakters, deze zin klopt dus niet helemaal.
Ben ik nu de enige die vind dat Blizzard wel heel commercieel hun succes formule blijft uitmelken alla de Sims van EA of hoe zit dat?

Geloof mij ik was een Wow fan van het eerste uur, maar op een gegeven moment zag ik het licht en besefte dat Blizzard alleen de goodies ( dingen die het spel verslavend maken , bv armorsets of super duper wapens ) beschikbaar stelt aan spelers die echt bijna van Wow hun werk hebben gemaakt ( 12 uur of meer per dag spelen )
Nu ook weer een uitbreiding en strak weer een enz, al je super items van nu met de TBC uitbreiding stellen dan weer geen fuck meer voor en zo blijf je bezig.

Ik zou het veel nuttiger en leuker vinden als er nieuws kwam als:
Blizzard bezig aan World of Starcraft of
Wow uitbreiding met een graphics upgrade/update of
Warcraft IV

:)
Geloof mij ik was een Wow fan van het eerste uur, maar op een gegeven moment zag ik het licht en besefte dat Blizzard alleen de goodies ( dingen die het spel verslavend maken , bv armorsets of super duper wapens ) beschikbaar stelt aan spelers die echt bijna van Wow hun werk hebben gemaakt ( 12 uur of meer per dag spelen )
Het blijkt dus maar weer dat je niet meer speelt. Om de 'superhoge armorsets' te pakken te krijgen, bijvoorbeeld de arena sets, heb je aan 2-3 uur per week genoeg. 10 arena games levert al punten op, en het is dan afhankelijk van hoe goed je bent wanneer je je sets hebt. Ja, er zijn ook Players vs Environment, maar de s1 arena set is gelijk aan t4, de s2 arena set is gelijk aan t5, en alleen t6 zal voor de spelers lastiger te bereiken zijn, maar zeker niet met '12 uur per dag' zoals jij stelt. Dat concept is met TBC helemaal verdwenen.
Sterker nog, 10 arena potjes ben je zo meer klaar. Het gemiddelde potje duurt maximaal 5 minuten en als het rustig is sta je maximaal 5 minuten in de wachtrij. Maar meestal komt het op 5 minuten neer in totaal.
bijna alle MMO spelen hebben uitbreidingen, de ene koste wat meer dan de andere, TBC was 20 euro, zoveel is dat niet als je het veel speelt, naast de maandelijkse kosten...
TBC kost 35 Euro. Het viel mij tegen dat daar geen gratis maand spelen bij inbegrepen was.
Volgens mij was ie 20 euro bij BOL
Starcraft 2 komt er binnen kort aan?(Zag vandaag nog een demo filmpje, ik was niet erg onder de indruk eigenlijk.) Denk dat een hele nieuwe game maken toch wat meer voor nodig is dan even een uitbereiding.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 28 augustus 2007 15:40]

Die gameplay video van Blizzard getuigt van enorme inzet gestoken in gameplay. Dat je niet onder de indruk was komt waarschijnlijk omdat je niet begrijpt wat een game goed maakt.
Amen!

Ze maken niet veel games, maar wat ze maken is altijd wel van top kwaliteit. Ik kan me eigenlijk geen slechte titels herinneren van Blizzard. Een aantal voorbeelden:

- Blackthorne
- Lost Vikings
- Rock 'n Roll racing
- Warcraft series
- Diablo series
- Starcraft

Allemaal stuk voor stuk pareltjes.

[Reactie gewijzigd door gnimmeL_kraD op 29 augustus 2007 11:45]

Bij geen enkel spel van Blizzard ben ik onder de indruk geweest na filmpjes van het spel (ingame) want de FMV's zijn super vet van hun. Tis alleen zo dat Blizzard het niet moet hebben van graphics maar van gameplay en feeling. Warcraft 3 zag dr slecht uit voor zn tijd, maar het blijft de beste RTS in mijn ogen. Hopelijk doet Starcraft 2 hetzelfde.
nofi, maar twaalf uur per dag is zwaar overdreven. Voor de casual gamer is het inderdaad niet haalbaar, maar je kan echt wel veel content zien zonder je hele leven aan WoW op te offeren. Dat het wat langer duurt is dan wel logisch.
Ze hebben 9 miljoen spelers, die verwachten content, dus uitmelken of niet, ze doen wat een groot gedeelte van die 9 miljoen willen.
12 uur per dag is overdreven. Maar het is logisch dat als je meer tijd in een spel steekt, de rewards ook hoger zijn. Dat zit in het ontwerp.

Dit wil niet zeggen dat je geen lol hebt als je minder speelt. Ik speel ook casual, en weet ook wel dat ik nooit een uber epic outfit zal hebben, maar dat maakt de lol niet minder.
hoezo 12 uur overdreven? Ik ken mensen die gemiddeld langer spelen dan 12 uur per dag.
Ben ik nu de enige die vind dat Blizzard wel heel commercieel hun succes formule blijft uitmelken alla de Sims van EA of hoe zit dat?
*Kuch* Is het niet de bedoeling van MMORPGs dat je ze oneindig kan doorspelen? Was het niet een soort van 'belofte' van Blizzard? Je blijft er immers maandelijks wat centen voor neertellen, dan is het niet meer dan logisch dat er uitbreidingen komen om de 'veteranen' zoet te houden. Zeg nu zelf, als je eenmaal lvl 60 hebt bereikt met een paar classes/races, what's the fun?
Tja, Blizzard is eigendom van Vivendi en voor Vivendi telt maar een ding: winst maximalisatie.
Blizzard Entertainment is een op zichzelf staande publisher onder de Vivendi Games group, onder een holding (Vivendi Games is weer een onderdeel van Vivendi SA) dus. Afgezien van het feit dat Vivendi winst wilt zien, is het totaal aan Blizzard om hier invulling aan te geven.

En reken d'r maar op dat als Blizzard gaat voor winst op de lange termijn, en dat goed kan onderbouwen naar de Vivendi Games, dat Vivendi SA gewoon Blizzard hun gang laat gaan.

FFS.. Blizzard houdt er een compleet andere bedrijfsfilosofie op na als E.A.... Ze zijn bij Vivendi Games echt niet zo achterlijk om de voedende hand te bijten.

[Reactie gewijzigd door cappie op 29 augustus 2007 08:55]

Ik benieuwd of ze deze belofte nu wel waar kunnen maken. Bij "Burning Crusade" werd dit ook gezegd, en toen bleek dat voor normal players alles 1 grote grind te zijn.

Ik ben er toen mee gestopt door deze reden, pas als ik het in de uitbreiding echt veranderd zie zal ik eens overwegen om weer te gaan spelen.
Tjah, goede gear kost tijd. of je dat nu berijkt via :
* Raids
* Heroic dungeons
* PvP Honor
* Arena
* Solo Grinding / Factions
Er zijn opties genoeg iig, en met patch 2.3 komt Zul'Aman.

"Free loot" bestaat niet, je moet er zowiezo voor werken, de manier is enkel anders. maar zeker haalbaar ook voor casual spelers. (10 arena games per week is niks en zeker haalbaar)
Daar begint het mij altijd iets te wringen, als mensen beginnen te zeggen dat ze voor hun accomplishments in WoW hard 'gewerkt' hebben.

Nee dudes, een havenarbeider werkt hard. Een programmeur werkt soms hard.

Een WoW player kan op zijn hoogst 'hard' en 'veel' gamen. Tis wel een spelletje wat je speelt, niet werk wat je doet.
jij speelt duidelijk geen wow ;)

ja het is "veel" gamen, maar het is wel tijd dat je erin steekt en soms ook "moet" steken.. moeten als in, als je het niet doet, gebeurt het niet... het is en blijft status dat je opbouwt, of het nou met geld is, of tegen andere "geeks".


Aan deze threadstarter, ik vind dat blizz veel te veel aandacht besteed aan de "non" hardcore player. Blizz verwent de luie gamer en dat is gewoon jammer. Ja als je veel tijd en moeite steekt in een item moet je verwent worden, maar neem bijvoorbeeld arena's "10 potjes" op jouw naam is al voldoende om uiteindelijk dezelfde gear te krijgen dan de persoon die er voor vecht om 10 wins te hebben.

Die balans wordt door blizz behandelt alsof ze met kleine kinderen omgaan.

En wederom dus ook met "Wrath" ... ik voorzie nu al dat er uiteindelijk een uitbreiding komt waar geen onderscheid meer te vinden is tussen hardcore gamer en non-hardcore gamer. Beetje zwart/wit gezegt: dat er een uitbreiding komt waar alles hetzelfde is, wat je ook doet.


Dat verhaal van de deathknight is een super voorbeeld: "Aanvankelijk wilde Blizzard dat spelers vanzelf in de Death Knight zouden veranderen. Omdat heel wat spelers echter de voorkeur aan hun eigen karakter zullen geven, is besloten om spelers een tweede karakter naast hun bestaande exemplaar te geven.", KIES JE TOCH ZELF VOOR? "Maar dan kan de geen die dit niet willen geen deathknight spelen!" en? bouw je toch een nieuw char op? maar nee dat kost tijd

Mensen die zo verwend willen worden hebben duidelijk nog nooit een MMO gespeeld en verwachten gewoon wat ze in een single player game krijgen.

[Reactie gewijzigd door djmulder op 29 augustus 2007 16:22]

WoW noemt zichzelf een MMO-RPG. RPG als in "Roleplaying Game".
Je neemt de rol aan van je char en maakt daarbij keuzes.
Je wilt geen lineair verhaaltje volgen dat leidt naar een DeathKnight.
het is toch jouw keuze om dat lineair verhaaltje te beginnen...

sterker nog...bij de "queste" zou er aan het einde staan: You will earn: Class: Deathknight [Complete quest] [Cancel]

Ze zouden gewoon uiteindelijk de mogelijkheid moeten stellen "Unlearn class: Deathknight"... dan als je Deathknight zat bent, ben je lekker weer opnieuw je oude class, op het level waar je deathknight begon.. wil je weer deathknight worden, dan moet je ... weet ik veel..noem maar wat.. doen... maar niet te makkelijk maken dat je het steeds aan en uit schakelt.
mee eens... ik ben ook een tijdje gestopt, maar heb het nu langzaam weer opgepakt want voor de nieuwe uitbreiding wil ik toch m'n warrior op lvl 70
Eens met het dubbeltje op de eerste rij zitten.

Alleen vind ik wel dat vergelijkbare gear ook verkrijgbaar moet zijn op verschillende speelstijlen, dus vooral ook solo en als party. Dat is nu niet het geval.
Dat is weldegelijk het geval.
Vergelijkbare gear kun je krijgen met pvp danwel goed gebruik maken van een profession.
Ik vind het zelf nogal logisch dat de beloning voor een solo quest niet dezelfde kwaliteit heeft als een raid drop - de inspanning die je ervoor moet leveren is ook veel kleiner.
Dat is nou net het verschil tussen de casual player en de hardcore player. Wat volgens de hardcore player minieme inzet is dat is voor een casual player weer wel een grote hoeveelheid inzet.

Er zou een systeem moeten komen waarbij het niet spelen van het spel ook beloond wordt. Zo zouden casual players ook progressie kunnen boeken. De rested XP is gecapped en het blijft slechts bij XP. Als er ook zo'n dergelijk systeem voor items kan komen. Dan kunnen casuals op den duur ook betere gear krijgen.
Een solo-quest vereist zelden een grote hoeveelheid 'inzet' - meestal komt het erop neer dat je een mob opzoekt en neerlegt. Dit staat zeker niet in verhouding tot de tijd en het geld die een raid of zelfs een vijfmans dungeon kost. Daarbij kan je je ook de vraag stellen wat een casual gamer met epic quality loot moet. Gewoon voor de show?
Zoals bijvoorbeeld in EVE Online. :)
De inzet voor een raid is totaal niet te vergelijken met de inzet van een casual player voor quests.
Tenzij je een quest hebt waarbij je ook een paar maanden wiped en honderden gold spendeert aan repairs voor je klaar bent met de quest.
Hmmmm.... rare antwoorden worden er soms toch gegeven.....

Dubbeltje op de eerste rang.... :
Ik wil gewoon genieten van de tijd dat ik speel, en of ik nou 1 uur in de week of 16 uur per dag speel, ik betaal maandelijks voor dus wil ik lol als ik inlog. Ik hoef niet de lol die een ander heeft die 16 uur per dag heeft gespeeld (bijv raiden) maar wel iets.

Als je nu BC speelt dan is er voor de casual gamer niets meer te doen, dan proberen wat te grinden.... er is simpel weg geen content... (als je de solo content tenminste gedaan hebt, anders heb je nog wat vlieg rond de wereld of kill 100 mobs Q's... )

Niet iedereen hoeft de beste te zijn in MMORPG's, maar velen kunnen op andere manier hun lol halen. (als je dat niet kunt voorstellen, getuigt dat van een aardig gebrek aan menselijk inzicht)

Je laatste comment geeft wel blijk van menselijk inzicht, de casual gamer wil een rustig potje gamen, geeft niet om equipment of is happy met paar leuke blue's, hoeft niet iedereen te ownen.....

..... maar dat is helaas niet mogelijk, de blue's die je kan krijgen heb je zo, dan kan je rustig gamen... en dan ... dan kan je 10000000 mobs gaan doden of wat rondvliegen.. (of chatten met een je guildies... ) en verder niets... er is geen content.

Heb zelf top level geraid toen ik er tijd voor had, +/- 6/8 uur p.d. met drukke baan, en weet wat dat voor inhoudt heeft. Maar door werk ben ik daar mee gestopt en heb nu 3 * lvl 70 op solo en simpele group content. Bij elk character nu op het punt waarbij er geen content meer is (behalve de herhaalbare quests... lekker grinden...). Dus maar char 4 naar 70 lvlen? Dacht het niet.....
Wat wil je dan aan nieuwe content? One-man dungeons? Of meer quests? Voor een degelijke quest chain zal er toch wat vecht- en vliegwerk nodig zijn, dat hoort nu eenmaal bij het genre.

In TBC zaten al enkele honderden quests waarvan de meesten alleen te doen waren of met een kleine groep, maar op een gegeven moment zal je toch moeten aanvaarden dat je een stapje hoger moet naar de 5-mans dungeons en dan uiteindelijk de raids. Ook dat hoort bij het genre, anders ga je imo beter terug naar een solo-RPG totdat de volgende expansion er is.
One-man dungeons met verschillende moeilijkheidsgraden. Gecatered naar de class die je speelt. Dat klinkt als een stap in de juiste richting. En er moeten gewoon meer andere dingen te doen zijn. Bijvoorbeeld items kunnen winnen door te pokeren ofzoiets. Maar in ieder geval progressie kunnen bieden aan diegene die niet zoveel uren per week kunnen spelen. Equipment progressie voor niet gespeelde tijd zou een goeie insteek kunnen zijn. Dat je de items veel minder snel krijgt dan iemand die full-time speelt, maar uiteindelijk wel kan krijgen.
Dat zal dan best, helaas voor u is het zo dat er meer casual gamers zijn dan die-hard gamers. Die worden steeds serieuzer genomen, zie de introductie van de Death Knight.

Ik vind dat iedereen best kritisch mag zijn op Blizzard, maar dan wel met goede argumenten.

Vage "wij en zij" figuren zijn volgens mij zoieso nog niet erg ver gekomen op de sociale ladder. En tja het is nu eenmaal zo dat je casual gamers nodig hebt om elite gamers te kunnen hebben... Alleen elite's is ook zo saai...
Deze moet worden vrijgespeeld door middel van een queeste, die voor spelers vanaf level 55 beschikbaar is.
Beetje kromme zin, want je zal max level moeten zijn (dus 80) om de questreeks voor de death knight te kunnen vervolledigen en dan kan je een nieuw karakter, nl. de death knight, kunnen aanmaken welke niet op lvl 1 zal starten maar lvl 55.

Dus dat je met een lvl 55 karakter een death knight kunt verkrijgen is dus fout.
Wat daar in de zin staat is wel waar hoor. Blizzard heeft al geroepen dat je niet pas met de queeste kan beginnen op level 80, maar eerder. Dit om te voorkomen dat mensen zo snel mogelijk van 70 naar 80 levellen om de Death Knight te kunnen maken. In een interview werd al ergens geroepen dat het waarschijnlijker is dat ergens tussen 55 en 60 de queeste begint en afgerond kan worden.
Blizzard gaat dus voor al die lvl 70's een stomme grijze en bijgevolg dus niet uitdagende quest chain maken voor het unlocken van je death knight.... Hmmmmm... Dacht het niet.

Denk eigenlijk nu achteraf gezien dat ze daar gewoon nog geen beslissingen rond genomen hebben.
Je kan volgens mij wel op level 55 met de quest chain beginnen - de info hierover is niet helemaal duidelijk.
vanaf level 55 kun je die krijgen. Heb dit op verschillende sources gelezen. :)
http://www.worldofwarcraft.com/wrath/

Mooie grafische beelden + video trailer staan op de website van de makers.
ik ben niet echt heel actief en zit daarom nog maar op lvl 41, 29 en nog wat low-lvl characters. (na 7,5 dagen spelen)
maar dan moet ik dus snel naar lvl 55 om ook die Death Knigt te kunnen spelen :/
ik vind het gewoon leuk om eens in de paar maanden te spelen. beetje battlegrounde en dan weer s"nel" 10 lvl's verder om weer een beetje normaal te kunnen battlegrounde.
leuk dat er weer een uitbreiding komt maar om deze uitbreiding te kunnen spelen heb je TBC zeker nodig of niet?

ik vind het een leuk spel maar een dure hobby als je zo weinig speel als mij :|
Je bedoelt 7,5 dagen online zijn, neem ik aan. Niet 7,5 dagen het spel in bezit hebben. :)

En je hebt nog een paar maanden voor de uitbreiding er is, toch? :)
gast op plaatje doet me meer denken aan Sub Zero on steroids
Wat ik mij altijd afvraag is hoeveel Blizard nu eigenlijk verdient aan deze game. Vind het eigenlijk jammer dat ik een paar jaar geleden geen Blizard aandelen heb gekocht :P
Vivendi is de eigenaar van Blizzard en hun games divisie boert zeer goed maar er is niet echt terug te vinden hoeveel geld WoW oplevert.

Aandelen van Vivendi zijn overigens gewoon te koop ;)
Ik vraag me af in hoeverre je een MMORPG intressant kan maken voor de "minder fanatieke spelers". Het ligt er natuurlijk volledig aan wat je verstaat onder een minder fanatieke speler, maar als hiermee een speler die maar een paar uur per week speelt word bedoelt, bied WoW dan niet te weinig extra's voor die mensen? (in de zin dat deze mensen dus erg langzaam lvl'en en dus eigenlijk nooit gebruik zullen maken van de extra's zoals bijvoorbeeld de Death Knight in deze uitbereiding).
Voor de minder fanatieke speler biedt WoW ook meer dan genoeg content. Het gaat niet alleen om het leven na de level cap (70 op dit moment), maar ook om alles wat daar nog voor komt. Een karakter levelen in 'casual mode' geeft ook al een hoop spelplezier.
Helemaal mee eens. Ik kan zelf maar maximaal een paar uur per week spelen (weekend) en merk dat het allemaal erg, erg traag gaat. Ben nog steeds maar een level 49 en speel het al meer dan een jaar. aan de andere kant ben ik een absolute fan van dit soort fantasy games, dus gewoonlijk geniet ik gewoon maar wat van de omgeving, hoewel het op een bepaald moment saai wordt.

Misschien dat LOTR meer geschikt is voor de casual speler?

btw, TBC niet geinstalleerd.

[Reactie gewijzigd door honey op 28 augustus 2007 16:01]

LOTR-O heb ik al een maand niet meer gespeeld (mede door vakantie en druk in rl).
Het is een mooi spel met heel veel elementen uit de boeken (/films).
De kingship (guild) waar ik nu in zit is behoorlijk uitgestorven, dus moet nog even een nieuwe vinden waar wat meer leven in zit.
Het is zeker een aanrader als je dus een goede kingship weet te vinden.

Ik speel WoW met TBC en mede dankzij een gezellige guild blijft het leuk. :)
Maar ook met WoW ben ik een casual-player, dus maximaal een paar uur per dag en dan maximaal 4 dagen in de week.
Dus al het echte end-game spul blijft voor mij achterwege.

Het scheelt zowiezo een stuk als je dit soort spellen met rl-vrienden speelt.
Dan kan je er met elkaar over oh-en en blijf je meteen gemotiveerd om beter te zijn dan die vriend (hoger level, betere items).
Dat is nu net wat ze met deze uitbreiding beloofd hebben te beteren. Het lvlen op de lagere lvls zal stukken sneller gaan. Men wil de roes waarin nieuwe spelers de eerste 10 lvls verkeren zien vast te houden tot aan lvl 68. Van lvl 1 tot 10 wordt je lettelijk in het spel gezogen. Alles is nieuw. En ieder half uur kun je wel iets geheel nieuws. tussen lvl 10 tot aan 30 zakt dat echter in tot op het punt dat veel casual gamers overwegen ermee te stoppen. Blizzard heeft dit zelf erkend. Dit gaan ze als volgt aanpakken:
  • meer xp op lagere lvls
  • meer flight points zodat je minder lang hoeft te reizen
  • meer begraafplaatsen zodat je minder lang hoeft te lopen.
  • Npc's makkelijker vindbaar maken(hoe ze dit gaan doen is nog niet bekend)
  • Betere beloningen/ meer class gerichte quests rond die lvls
Wat het interessant kan maken voor de minder fanatieke spelers, is misschien het openbreken van het abonnement. Dat Blizzard eens bijv 2 uur per maand gratis, tussen 2 en 10 uur een beperkt bedrag en voor onbeperkt het gewone abonnementsgeld vraagt. Ik zou het wel eens tof vinden om WoW te spelen, maar ik heb geen zin om daarvoor de volle pot te betalen en dus speel ik het niet. Ik zeur niet maar zou mijzelf tot de categorie minder fanatieke speler rekenen. Heb vroeger mijn deel van het fanatieke gamen wel gehad(Quake, Starcraft, etc.)
Gelukkig is er geen 10 day free trial te krijgen op teaser.wow-europe.com! :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True