Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Wrath of the Lich King, de aanstaande uitbreiding van World of Warcraft, krijgt achievements, net als het concurrerende Lord of the Rings Online. Dat blijkt uit uitgelekte informatie over een test die momenteel gaande is.

Ontwikkelaar Blizzard Entertainment houdt momenteel een test van Wrath of the Lich King, de binnenkort te verschijnen uitbreiding van hun mmo World of Warcraft. Aan de test mogen alleen vrienden en bekenden van Blizzard-medewerkers meedoen. Fansite Deathknight.info heeft van een van de testers informatie ontvangen die duidt op de invoering van achievements in het spel.

Achievements zijn gangbaar bij games die via Xbox Live te spelen zijn en maken ook onderdeel uit van WoW-concurrent Lord of the Rings Online. In de huidige versie van Wrath of the Lich King zijn achievements nog niet ingevoerd, maar door een code in te voeren zijn wel ranglijsten te zien waar de behaalde achievements bijgehouden zullen worden. Wat spelers met de gescoorde punten kunnen bereiken, is nog niet duidelijk. Wel maken de beelden van de testversie duidelijk dat er achievements op diverse terreinen te behalen zijn: er zijn bijvoorbeeld achievements voor player versus player en voor player versus environment.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King Achievements World of Warcraft: Wrath of the Lich King Achievements World of Warcraft: Wrath of the Lich King Achievements World of Warcraft: Wrath of the Lich King Achievements World of Warcraft: Wrath of the Lich King Achievements World of Warcraft: Wrath of the Lich King Achievements
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Dit is helaas niet echt een lokkertje voor mij, Ik ben een paar maanden geleden gestopt gewoon omdat het saai werd. Je kan een genre maar zo lang uit rekken, ik denk dat 70 levels wel genoeg is. Dit is niet echt genoeg content om mij terug te halen, noch voor een hoop andere mensen denk ik.

Het zou fijn zijn als ze de graphics degelijk zouden updaten, of de gameplay verbeteren.
Toen ik eenmaal de weg had geklommen naar lvl 60, en TBC had gehaald, was mijn eerste quest. ''vermoord X aantal critters.''

wéér...

Gelijk het spel 2 weken laten liggen, ik bedoel, je haalt level 60, waar toch wel flink wat tijd inzit, en dan moet je verdomme weer critters mollen!

Het zou fijn zijn als Blizzard wat moeite in WOTLK zou steken, en degelijke quests zou maken, die lvl 70 waard zijn.
Dan kunnen we praten.
Het spel eindigt ook niet als je LVL70 word, misschien moet je toch wat verder kijken.
Kharazan, of welke instance dan ook is ook maar de eerste 2 keer leuk.
En al die moeite doen voor betere gear vind ik geen gameplay.
Constant Instances op Heroic, hopen dat die ene Bow/axe/whatever dropt. En dan als je alles hebt wat je kan krijgen, full arena set(wat toch wel langer dan een maand duurt om te krijgen) Ben je nog nergens.

Het levels omhoog gaan is het leuke aan het spel, het verkrijgen van nieuwe skills, etc.
Gear is leuk, maar ik ga geen maanden spenderen om het te krijgen.

[Reactie gewijzigd door Dillithium op 10 juni 2008 16:46]

Het levels omhoog gaan is het leuke aan het spel
Dat ben ik niet helemaal met je eens, het spel begint eigenlijk pas op level 70... De levels tot die tijd zijn meer om je een aantal basisvaardigheden bij te brengen.

Desalnietemin raakt het op 70 inderdaad ook wel een beetje uitgespeeld, en wat topicstarter zegt met: 'dan haal je de expansie en begin je weer bijna van voor af aan', daar kan ik me in vinden, en als bliz dat kunstje doet op lvl71-80 is dat wel een beetje jammer (eufimisme).. Anderzijds zal de die-hard WoW fan dat levelen naar lvl80 voor lief nemen maar dan nog, als dan dezelfde grind weer begint als op level 70 (en destijds op level 60) gaat de lol er wel wat vanaf ja, en is de vraag hoeveel van die fans er over blijven.

Beetje off-topic: newbies die ooit 1 of 2 keer in kara zijn geweest worden vaak liever niet geinviteerd om badges te grinden in een PuG, zoek beter een guild (van ongeveer gelijk niveau) dat naar kz gaat. En ook de moeilijkheidsgraad van de PvE encounters, daar zit nog echt wel een stijgende lijn in, de bosses die je tegenkomt met raid worden wel steeds écht moeilijker, tis niet zo dat je 'met een beetje beter gear' daar maar doorheen wandelt. Je maakt mij niet wijs dat je met '2 keer in kz geweest' het dan 'allemaal wel kunt' (en mocht dat wel zo zijn probeer dan the eye, ssc, zul aman of black temple eens). Een redelijk aantal dingen blijft toch echt oefenen oefenen oefenen met 10 of 25 man tot je er níet meer dood bij neervalt ;p
PvP element van WoW verveelt naar mijn idee niet.. ong hetzelfde als bv. een teambattle in ut ofzo.. je gaat met 5 mensen online, en speelt tegen 5 anderen..

En daarnaast word je ook het hardst als je de arena set compleet hebt (leuke titels ook).. maar om dat te kunnen, ben je wel ff bezig.. (moeilijke shit)
Ik blijf het toch raar vinden, WoW nieuws op tweakers, maar vaak toch wel interessant.

@boven: Achievements hebben overigens geen enkele impact op het spel, het is meer iets als "bragging rights" of titel. Zoals: "Kijk ik heb heel kalimdor ge-expored". Zie niet waarom daardoor mensen zouden stoppen met spelen.


Ook recent : +Healing word veranderd naar +Spell Dmg/Healing om zo gear makkelijker switchbaar te maken voor classes.

Evenals andere dingen in de expansion : 4 Nieuwe mounts, tier sets, dungeons, professions verandert, level cap naar 80, nieuwe profession "inscription", nieuwe class "deathknight", timer/alarm clock in de interface.

Meer info over de WotLK expansion is ook te vinden op:
* http://rrvs.blogspot.com
* http://www.deathknight.info
* http://wotlk.wikidot.com/
* http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=298334

De reguliere sites: MMOC en WoR willen / mogen nog niets posten over de expansion.
Hierdoor wijken veel fans uit naar andere sites.

[Reactie gewijzigd door bbr op 10 juni 2008 13:55]

Tis niet een kwestie van niet willen meer een kwestie van de reguliere sites kent blizz ook en alles wa er over de Aplha test gepublished word valt onder de NDA die blizzard hierop heeft uitgewezen die je moest ondertekenen om dus mee te mogen doen aan de aplha.

En dat is de reden waarom de reguliere sites er niks over posten

is het niet trouwens bbr-tiki de nick die jij altijd draagde ?

[Reactie gewijzigd door ShadowBumble op 10 juni 2008 13:56]

De NDA geld wel enkel voor diegene die hem hebben ondertekend.
Het punt met MMOC en WoR is echter, dat ze ook in de toekomst nog beschikbaar willen zijn voor alpha testing.
Of, ze hebben wel de NDA ontvangen en ondertekent en kunnen dus niks posten.

Alle info momenteel beschikbaar is dus door iemand of anders "geleaked" die de NDA heeft verbroken, of een client tot zijn beschikking heeft gekregen en thuis met een private server zit te spelen.


<offtopic>(TKi, ja) /wave shadow. Hoest met de kleine?

[Reactie gewijzigd door bbr op 10 juni 2008 14:02]

* ShadowBumble waves back ff offline je heb me mail nog wel ;)

en inderdaad alle grote sites zijn inderdaad invited door blizz en hebben de NDA ondertekend ;)
Het staat op Tweakers onder:
Life » Nieuws » Gaming » Games

Lijkt me dus wel op de goede plek te staan en dus wel relevant. :)


On topic:
Goede toevoeging, ik vind het in LOTRO erg leuk om achievements te halen. Zeker als je toch wat tijd over hebt.

[Reactie gewijzigd door batavier op 10 juni 2008 14:50]

[quot]Achievements hebben overigens geen enkele impact op het spel, het is meer iets als "bragging rights" of titel. Zoals: "Kijk ik heb heel kalimdor ge-expored". Zie niet waarom daardoor mensen zouden stoppen met spelen.
[/quote]

niet per definitie waar. Bij TDU (test drive unlimited) hebben ze de achievements gekoppeld aan de hoeveelheid % je de game hebt uitgespeeld.
Maar ik verwacht niet dat Blizzard er bij WoW voor kiest om achievements als basis voor het systeem te nemen. Evenmin verwacht ik dat deze slechts "voor de weetjes" in het spel gebracht zijn.
Ach ja speculeren blijft leuk, maar zoals altijd; de tijd gaat het ons leren.
Offtopic: maar moet het even doen

Ik vind het toch allemaal best jammer, dat ze verwijzingen maken naar andere spellen maar eigenlijk de grondlegger qua MMORPG's weg laten, namelijk Everquest, die dit jaar zijn 9e verjaardag viert en nog steeds online is.

Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, hadden zij al Achievement Experience (of Alternate Advanced Experience genoemt op dat moment) toen Planes of Power uit kwam in 2001, als dit al niet eerder was. En voor zover ik weet, was dit nog voor WoW, of LoTR online.
Vind zelf dat EQ mmo`s semi-mainstream heeft gemaakt, maar vind UO toch echt de grondlegger.

Zelf heb ik EQ 2 weken gespeeld, en toen heb ik Asherons Call opgepikt bij Dynabyte, en speel die nog steeds (1-2 x per week een uurtje of 4-5)
zeg ook niet dat EQ de grondlegger was van MMO's, maar was meer gericht op de achievement (nou kan ik niet uit ervaring spreken of dit ook zo was bij ultima online magoed).

en nee klopt, EQ heeft mainstream niet gehaald, in europa athans, aangezien het niet zo gehyped is en voor ge-adverteerd word. spreekt naar mijn mening meer de wat oudere spelers aan dan de mainstream gamers, de jeugdigen spelers
Vind zelf dat World of Warcraft de eerste mainstream mmorpg is, want jan en alleman speelt `m, zelfs mensen die eigenlijk helemaal geen gamers zijn (huis moedertjes, opa`s oma`s.. enz), oa omdat ie zo makkelijk is om te spelen, en zo dus gericht is aan de casual mensen die geen zin hebben in diepe/moelijke quests.

Hence, Wow is gevuld met "A vraagt, of je naar B wilt gaan, C wilt doden om D te krijgen, en A wilt 10x D" quests.


Toen EQ/AC uitkwamen was online gamen (en PC Gamen) nog het gebied van "nerds".
want jan en alleman speelt `m, zelfs mensen die eigenlijk helemaal geen gamers zijn (huis moedertjes, opa`s oma`s.. enz
Opa's en Oma's :?

[Reactie gewijzigd door X-Stuff op 10 juni 2008 15:48]

onze guild heeft 3, 60+`rs.

en ik kom er genoeg tegen op de forums.
Op zich is het aardig van Blizzard om zoiets in te voeren. Alleen is het de vraag wat je met de behaalde achievements kan doen.

Het lijkt me niet dat behaalde punten oid voor ingame items gebruikt kunnen worden. En als dat al zo is dan heb je voor elk account maar 1 achievement lijst en niet per character dat je maakt. Anders zouden mensen die uitsluitend op 1 PVP server spelen in het nadeel zijn. Je kunt namelijk niet voor beide facties een character hebben. Bij PVE servers kan dit volgens mij wel.

Ben ook benieuwd of deze achievements dan met al bestaande characters geupdate wordt.
Misschien titels afhankelijk van hoeveel achievements je hebt gehaalt in een bepaalde area? Met een pricetag van 250g of zoiets.

* Journeyman <name>
* Adventurer <name>
* Grand explorer <name>
* Master Adventurer <name>

Zelfde voor pvp titels, survivalist, dungeon slayer, conqueror, etc. afhankelijk van welke achievements je hebt behaald.

[Reactie gewijzigd door bbr op 10 juni 2008 18:21]

ik zie de toegevoegde waarde eigk niet van de achievements. WoW (;)) je hebt tot lvl 15 geleveld zonder dood te gaan. \o/
en dit is natuurlijk een vrij nutteloze toevoeging want je kan er ingame niet veel mee. ik had liever dat ze een extra instance maken oid.
of mij een full T6 set geven... :+
Zie het als accuracy bij shooters. Zoveel procent raak. Het geeft een beetje aan hoe 'goed' je bent. Als je bij een shooter alles dood hebt, maar met een accuracy van 0.1%, dn houdt het in dat je als een bezetene met 2 M16's aan het rondwandelen bent geslagen en 1.000.000 rounds erop los hebt gelaten. Dan zou je achievement psycho (of misschien beter: loose cannon) kunnen krijgen, ipv sharpshooter.
Dat is precies het probleem, bij spellen waar het draait om skill werken achievements heel goed. Bij WoW (en veel andere MMORPGs) is het gewoon een kwesite van veel tijd erin stoppen.
De tijd die zit in een volledige instance maken, inc loot, balancing, scripting, design, graphics, geluid, lore, etc etc is "nog al" wat meer dan even snel een achievements systeem inbouwen.

Het voegt niet veel toe, maar zal door veel spelers zeker met plezier worden gebruikt.
Wat ik zelf altijd jammer vond in Wow is dat dood gaan totaal geen waarde heeft.

Het enige wat je er aan over houd is dat je 1-5 minuten moet rennen naar je corpse...

Nu zal je misschien toch wat minder snel een groep van 5 critters in duiken, omdat je in je achterhoofd toch wel die level 50 zonder dood te gaan titel wilt hebben.
ook nog repair cost.. en die kunnen voor een plate drager erg hoog zijn.. maar het schiet niet op dood gaan... in die tijd dat je naar je lijk loopt, had je alweer 10 mobs kunnen killen :p
De mmorpg Fiesta heeft deze kennelijk ook. Je krijgt een titel erbij als je veel monsters killt. Dan kan de speler die titel dragen als hij wilt, en anderen zien dat. Maar dan in zichtbare wijze dus :)

Verder doet me denken aan medailles boek van Battlefield... door bepaalde taken goed te doen win je awards en zo.

Het werkt meer stimulerend om door te gaan om bepaalde titels in wacht te slepen, en dat maakt je trots op wat je hebt bereikt. Wie wil niet trots zijn op gewonnen titels?
Dus het is slimme stap van Blizzard om Wow sterk te houden.

[Reactie gewijzigd door MrDummy op 10 juni 2008 14:16]

Volgens mij zijn deze screenshots zijn fake! Kijk maar eens naar screenshot 5/6 en daar staat Borean Tundra met een flinke typo : Boren Tundra.
Lijkt me hardstikke tof om weer iets nieuws te hebben.
extra gear, en names.

trouwe world of warcraft fan.
Het lijkt meer op een ingebouwde versie van Damagemeters of Recount. Zo lang je maar een history bijhoudt van alle gebeurtenissen inclusief pvp encounters en bossfights.
Het lijkt me wel gaaf achievements, Het zit tegenwoordig ook in veel Steam games. En het geeft gewoon extra replay waarde (little rocket man anyone?) Ik vond het op de Xbox al zo goed bedacht en vind het tof te zien dat het nu steeds meer op de pc komt.