Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 135 reacties
Bron: Blizzard

Blizzard Entertainment, maker van het spel World of Warcraft, heeft gisteren officieel aangekondigd dat er nog een uitbreiding op het spel komt. Geruchten hierover deden al langer de ronde.

De uitbreiding is getiteld 'Wrath of the Lich King' en maakt het mogelijk voor spelers om door te groeien naar level 80. Er wordt een nieuw continent toegevoegd, genaamd 'Northrend', gevuld met nieuwe schatten, missies en natuurlijk het leger van de Lich King. Er komt een Death Knight Hero-klasse en een Inscription-beroep, waarmee spreuken en vaardigheden kunnen worden verbeterd. Er zullen gebouwen komen die verwoest kunnen worden en belegeringswapens om dit mogelijk te maken. Ook zullen spelers meer mogelijkheden krijgen om het uiterlijk van hun karakter aan te passen. Wrath of the Lich King is de tweede uitbreiding van World of Warcraft. Vorig jaar kwam de eerste uit, getiteld 'The Burning Crusade'. Blizzard heeft nog geen datum genoemd voor de lancering van Wrath of the Lich King, maar waarschijnlijk vindt deze plaats op de GameCon in Leipzig, die op 23 augustus begint. Wat de uitbreiding zal gaan kosten is nog niet bekend.

WoW - Wrath of the Lich King
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (135)

Ik speel nu 2 jaar WoW en ik heb het gevoel dat deze expansion toch grotendeels meer van hetzelfde is.

Meer meer meer: Level 80 ipv 70, nieuwe rank abilities, hogere rank skills, hogere level items, hogere level instances en zones, een nieuwe profession (in the Burning Crusade was er ook 1 extra ge-add).

Wat vooral nieuw is, is de deathknight class, hoewel dat ook een soort tank/melee damage hybrid is. Het is niet ZO vernieuwend, WoW kende allang hybrid characters, waar de druid naar mijn mening het beste voorbeeld is, dat is ook een excellente tank en melee damage hybrid met feral spec.
Los daarvan zullen de siege weapons in player vs player (PvP) erg tof zijn, je kunt op elkaar afstormen in wagens e.d. Vernieuwend? Bij de shoot em ups als Battlefield, Halo etc. hadden ze dat ook al veel eerder uitgevonden. Hangt er vanaf hoe je het bekijkt.

Momenteel is endgame World of Warcraft gewoon grote bazen verslaan met z'n vijfentwintigen. Ik vraag me af of dit gaat veranderen met het "80% meer van hetzelfde" Wrath of the Lich King. Wat dat betreft steek ik mijn tijd mogelijk liever in Warhammer Online, wat duidelijk een ander final objective heeft, namelijk het aanvallen van de hoofdsteden van de andere factions. Net als in World of Warcraft sommigen weleens Stormwind of Orgrimmar hebben aangevallen, zo is dat bij Warhammer Online juist een veel belangrijker doel. Het aanvallen van de capital cities/hoofdsteden van de ander is juist supertof. Het geeft je echt dat groepsgevoel waarbij je denkt dat je met iets bezig bent wat er echt toe doet, wat echt invloed heeft op het spel. Bij World of Warcraft wordt er nietts mee gedaan. Daarnaast blijf ik gewoon lachen om de presentaties van Paul Barnett (Warhammer Online) die ons elke keer weer met veel humor en zelfspot vertelt hoe belachelijk en onlogisch sommige processen verlopen in andere MMORPG's, waaronder WoW!

M'n twijfels zijn groot of ik de volgende expansion nog mee ga maken. Ik weet wel dat ik zonder onze guild ('sociale' interactie) allang gestopt was. Wat vooral belangrijk zal worden is de releasedatum van Warhammer Online versus de WoW expansion. Time will tell!

[Reactie gewijzigd door Yokozuna op 4 augustus 2007 22:25]

Blizzard heeft de rewards van het killen van de leiders in de stad weggedaan en de mogelijkheid om er nog een beetje een battle te maken onmogelijk gemaakt.

Dit door de Warlords die toegang geven tot de PvP instances.

Ik mis het wel om de grote steden te raiden, gaf idd een groepsgevoel, zeker als het lukte. Blizzard heeft dit geprobeerd doormiddel van PvP instances, maar ik vind het helemaal niks.

Kan je kritiek goed begrijpen.
Dat komt in WoW ook nog hoor. Ben er 100% zeker van dat je in de volgende expansion bepaalde steden kunt gaan aanvallen en overnemen. Net zoals de Siege Weapons is dat iets dat vanaf dag 1 op de planning stond. Het spel "evolueert" zo ook door de jaren heen.

Ik kijk al uit naar de massive battles om Stormwind te veroveren :P
WoW trekt een raid van 40 man al niet eens op Stormwind.... Ze mogen dan iets drastisch veranderen aan het netcode/engine willen ze dat gaan doen.

Daarom kijk ik zelf ook meer uit naar WAR, dat is direct gebouwd op het RvR, city capturing idee. Of het een succes wordt weet nog niemand, maar het wordt wel al warm ontvangen, en ik kijk uit graag uit naar de release :)
Hm, volgens mij moet jij iets aan je PC veranderen als er dingen crashen bij een 40 man raid op een city.

Ik heb zonder noemenswaardige problemen de opening van de Dark Portal meegemaakt en toen stonden er toch echt ettelijke honderden spelers bij elkaar op een hoop.
De servers crashen bij 40 man raids, ligt dus helemaal niet aan je eigen pc. De WoW servers hardware en software kunnen het gewoonweg niet fatsoenlijk aan. De TBC opening was vrij makkelijk, omdat dit een vrij eenvoudige switch is naar een andere server waar de TBC content draait. Bij raids op SW ed... is dat stukken complexer en moet er met meer informatie rekening gehouden worden dan iemand die door een poortje springt.
ik weet niet op welke server jij speelt maar ik zelf speel op Archimonde ( PVP-FR) en daar word vrij vaak op capitals geraid maar dan meestal met 60-80 man en nog nooit is de server daar door gecracht, om maar niet over de inmense slacht velden vroeger bij de bg ingang regio's te praten...
Dat weet jij helemaal niet, tenzij je bronnen van Blizzcon hebt.
De vraag is hoe lang het gaat duren voordat zulke dingen in WoW komen.

Ik kan niet tellen hoe vaak ik Blizzard developers op de EU forums heb horen zeggen dat ze "het idee was er al langer, maar verwacht niets op de korte termijn, mogelijk in de toekomst". Ze houden je warm, intussen blijf je 25-30euro om de twee maanden betalen, hopend op veranderingen doe mogelijk niet komen.

Het is natuurlijk een kwestie van smaak etc. Mij bevalt het cartoonesque/comic sfeertje van WoW niet echt, ik wil meer drama/gore/bruut geweld. Waarom ik dan nog WoW speel? Voornamelijk de guild, de community, maar na 2 jaar WoW heb ik het onderhand wel gezien. De expansion moet gewoon vernieuwend genoeg zijn, willen ze nog twee maandelijks geld van me ontvangen. Zo niet, dan is de overstap naar Warhammer Online in 2008 makkelijk gemaakt. Ik blijf niet wachten.

[Reactie gewijzigd door Yokozuna op 4 augustus 2007 22:48]

Warhammer is duidelijk PvP gericht. Immers het met 1000 tegen 1000 opnemen is nooit gestuctureerd.

wow is beide, en dat gaat soms fout, soms erg goed.

Duidelijk is dat ze iets compleet nieuws proberen met die nieuwe hero class ben benieuwd. AL hoop ik black temple van te voren nog te zien..
Er komt een gebied dat puur bedoeld is voor pvp-combat. Met oa siege weapons en kapot te krijgen gebouwen. Dit om je factie te helpen met oa. buffs. Dit gebied zal dus niet instanced zijn, ook zal je er niet naar toe hoeve gaan om te questen oid.

Ik ben enthousiast over deze expansie. Gewoon omdat het doorgaat met het verhaal van oa de Lich King. Waar ik dus uiteindelijk ook WoW voor speel.
@WhiteDog
Mooi, kom maar op ;)
Steden veroveren doe ik wel in een van de .. Total Wars, dan heb je pas écht het gevoel dat je met iets belangrijks bezig bent ;-)
Dat vind ik ook. Je kan het spel goed alleen spelen en als je wil ga je een keer online om met anderen te spelen (zonder te betalen). Dat vind ik toch ook wel een groot voordeel van een spel als Guild Wars, waarbij je gewoon een keer voor het spel betaalt en daar blijft het bij. Als ik dan eens geen zin heb ben ik niet 'verplicht' om te spelen omdat ik al betaald heb.

Op zich vind ik het wel grappig dat de makers terug gaan naar een soort van strategie achtige setup (het moet bezien worden hoe groot dit deel zal zijn) waarbij gebouwen verwoest kunnen worden met belegeringswapens. Doet me denken aan de Warcraft serie (zonder World ervoor).
Meh. Denk niet dat dit een succes wordt. waarom? 1: grafisch, texturen weinig vooruitgang. blijft te veel hangen in dezelfde sfeer 2: de meeste mensen zijn WoW vrij zat

Maar wie weet zit ik er wel compleet naast

[Reactie gewijzigd door VeldKoe op 5 augustus 2007 12:40]

Eeerlijk gezegd kunnen de grapics me niet boeien. Het gaat er om dat het leuk is om te spelen en ik heb niet constant een nieuwe dure videokaart nodig om het te kunnen spelen. Best als de hrapics langzamerhand beter worden, als het maar niet te snel gaat.

Het is gewoon leuk om te spelen, vooral als je in een groot guild zit dat erg actief is.
8 miljoen spelers denken er anders over.

Kennelijk geilt niet iedereen op DX10-graphics. Sorry.

Grappig dat het voor sommigen zo lastig te snappen blijft dat games meer moeten hebben dan graphics om een succes te worden. Er zijn natuurlijk meer MMORPG's die op een bepaald gebied beter zijn dan WoW... Maar het unieke aan WoW is dat de som groter is dan de losse onderdeeltjes.
ik heb het 2 jaar gespeeld, ik weet wat voor een spel het is
Denk het, aangezien de userbase van WoW nog steeds groeit, en de exp. ook betere graphics gaat geven.
Wat zorgwekkend is voor de PC als gaming-platform is dat heel veel mensen tegenwoordig (te) lang bij dezelfde game(s) blijven hangen.. Meest beruchte voorbeelden zijn CS en WoW.. Daardoor wordt er te weinig verdiend aan nieuwe games, en is er ook minder reden om nieuwe hardware te kopen.. De PC gaming markt wordt elk jaar kleiner, waar de gameconsole markt elk jaar zoveel groeit.. Dat gaat ongetwijfeld een negatieve invloed hebben op investeringen die gamedevelopers, uitgevers, en hardwareproducenten gaan doen in de toekomst i.v.m. de PC als gaming-platform..

Maar zolang ik mijn FPS en RTS games (CoD4, HL2:EP+TF2+Portal, UT3, CoH:OF, C&C3 etc) kan blijven spelen op de PC, zal je mij niet horen klagen.. Hopelijk gaat dat niet veranderen in de toekomst..
Kun je het de gamers kwalijk nemen dat ze blijven hangen bij de weinige games met echt goede gameplay én die goed draaien op vrijwel elke PC.

Veel games zijn meer van hetzelfde of hebben een belabberde multiplayer ofzo.
Dus waarom dan overstappen als je zonder een dure upgrade gewoon verder kunt gamen op je oude bak?
Omdat je dus langzaam maar zeker je eigen toekomst als PC gamer omzeep helpt, daarom.. Straks komt er bijna niks meer uit op de PC, dan kan je lekker die oude games blijven spelen en hoef je je PC nooit meer te upgraden, en de rest die wel nieuwe games wil spelen is "veroordeeld" tot de gameconsoles..

Als je dat wilt, vooral bijna 10 jaar oude games zoals CS 1.6 etc blijven spelen en niks nieuws kopen..

Het zal niet zo snel zo'n vaart lopen, maar het gaat wel langzaam die kant op (zie nu al sommige FPS games exclusief op consoles).. Daarom hoop ik ook stiekem op de ondergang van games als CS en WoW (sorry voor alle fans)..
Nou, ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren. Voor de verkopen moeten er wel nieuwe (hopelijk goede) games blijven verschijnen. Waarom zou je anders nog ooit een nieuwe PC kopen. (open)Office en internet werken toch wel...
Tsja, er hoeft maar één goede game uit te komen met hogere eisen hoor ;)

Er vanuit gaande dat Crysis een goede game wordt, zal dat van veel mensen een upgrade van hun systeem vereisen (waaronder ik viel ;) ), maar maken mensen dan optimaal gebruik van hun nieuwe systeem? Ik hoop toch dat ik niet alleen voor Crysis mijn halve pc heb vervangen... en dat er meer goede games uitkomen :)
Het is ook niet voor niets dat games op pc's vaak veel later uitkomen hé, dat heeft o.a. ook hier mee te maken ;) en ook deels met het kopieergemak op pc's
Geweldig, hoe de discussie "Alle WoW spelers zijn verslaafd en moeten een sociaal leven zoeken" op deze wijze weer op laait. Waarom zoveel mensen zich op dergelijke wijze moeten uiten tegenover het spelen van World of Warcraft is mij een raadsel.

Hoe zit het dan echt met die zogenaamde "verslaving"? Wat wordt verstaan onder de term verslaving en nog interessanter: waar ligt de grens tussen casual en hard-core gamen en wie of wat bepaalt deze grens? Zo zijn er mensen die dag in, dag uit non-stop WoW spelen waarbij hun sociale leven eronder lijdt. En zelfs hun gezondheid (slaapgebrek) hierbij wordt betrokken. Andere mensen spelen het ook vaak, maar zonder de Ik-moet-dit-nog-even afmaken-factor die hierbij een rol speelt. En dan zijn er ook mensen die een halfuurtje spelen en dan weer verder gaan met hun zogenaamde o zo drukke sociale leven.

De pot verwijt de ketel...
Bij de eerstgenoemde groep personen gaat het dus over zogenaamde "verslaafden". Mensen die koste wat het kost door willen gaan met het spel om zo iets in de virtuele wereld te bereiken (hogerop komen, bosses killen, raiden, etc). Zelfs als dit ten koste gaat van hun sociale leven in de echte, non-virtuele wereld. Toch is dat laatste niet helemaal waar, gezien het feit dat er volop gechat en gepraat wordt in WoW. Helaas zien velen dit meer als computeren dan als socialiseren, terwijl diezelfde groep zelf vaak ook vrolijk uren achter MSN zit.

"Casual" bestaat niet
Bij de tweede groep die in de tweede alinea genoemd wordt is het vrij simpel. Er wordt veel tijd en energie in het spelen gestoken, maar dit gaat nooit ten koste van de personen zelf qua gezondheid en persoonlijke sociale levens. We hebben het hier over de meerderheid van de mensen met een abbonnement op het spel, de "casual" spelers. Toch krijgen ook deze mensen een mooi labeltje opgespeld waarop staat "WoW-gamer", wat velen toch weer intepreteren als een synoniem voor "verslaafde". Dat laatste is volgens de ene persoon gevolg van slechte berichten uit de media. Een ander persoon zal dit wijten aan het feit dat alle games slechte invloed hebben op de mens, net zoals films en televisie. Kortom, de term "casual" is een vrij waardeloos begrip gezien het feit dat dit door iedereen als iets anders zal worden geinterpreteerd.

Bang voor een label
Als je tegen iemand op straat vertelt dat je met computers werkt, of dat je wiskunde toevallig een interessant vak vindt, wordt je al snel aangezien als "nerd". Het woord "nerd" betekent letterlijk (volgens de van Dale) "iemand die graag leert, computert e.d., maar achterblijft op het sociale, emotionele en motorische vlak". Kortom, je moet willen leren en graag achter de PC willen zitten en qua sociale, emotionele en motorische vaardigheden een achterstand hebben, wil je een nerd willen zijn. Toch is vooral het tweede punt (graag willen computeren) vaak al genoeg om iemand een nerd te willen noemen. Dit is de reden dat er een groep mensen is die claimen weinig te computeren (lees: WoW spelen) om zo dit label te vermijden. Noem het cool zijn, noem het wat je wilt. Maar deze groep wilt koste wat het kost niet tot de sekte van de vierogige, pukkelige en maagdelijke nerds behoren.

Tot slot nog de extreme minderheid die zich letterlijk doodgamed. We hebben het hier over mensen die dus nog verder gaan dan de eerstgenoemde groep. Die zo ver gaat om die dungeon te clearen, of die extra epic mount te regelen om bij wijze van spreke niet te eten, slapen of drinken om dit doel te bereiken. Deze mensen hebben (professionele) hulp nodig, en niet het geklaag en gegeneraliseer van de media of andere mensen enkel hun gelijk willen halen wat betreft het feit dat games ongezond zouden kunnen zijn.

Tot zover mijn betoog.
Ik vind het toch gek dat ze niet eerst een keer met een grote content patch alle lege plekken in vooral Azeroth opvullen. Er zijn nog altijd zeer veel plekken (±5% van de kaart) die niet opgevuld zijn. Nu komen er wel wat veranderingen in Azeroth, bepaalde gebieden worden helemaal omgegooid en andere dingen worden getweaked. Maar ik denk dat het misschien commercieel zelfs beter is om alle gaten op te vullen alvorens een nieuwe expansion uit te brengen. Dan is iedereen echt helemaal uitgespeeld en dan kun je verder. Er komt in ieder geval voor Wrath of the Lich King nog een nieuwe 25-man raid instance (waarschijnlijk in Outland) die mogelijk Tier 7 met zich meebrengt, maar dat is nog niet duidelijk. Wow 2.2 komt waarschijnlijk volgende week. Wachten is op 2.3 waar ook de guild banken in komen, maar dat duurt nog een paar maanden (oktober wordt momenteel geroepen).
Simpele som.. Een week heeft 7x24= 168 uur. Een mens slaapt gemiddeld 8 uur per dag, dus dan houden we 112 (rekenfoutjes voorbehouden) uur over. Ik heb een schoolweek van 26 uur, dat is nog 86 uur over. Huiswerk doen we niet aan aangezien het VWO van tegenwoordig ook niks meer voorstelt, waardoor je nog steeds 86 uur over hebt. Een discotheekje pakken duurt meestal niet meer dan 4 uur ofzo, dus zou je 2 keer in de week uitgaan dan heb je nog 78 uur aan vrije tijd over.

Zelfs als je daar aan avondje iets doen met je vrienden of tijd voor een eventuele vriendin vanaf trekt, heb je nog steeds bijna 10 uur per dag om te gamen (in dit geval WoW). Dus wie zegt dat een sociaal leven en WoW niet te combineren valt? :9

Oh, en ff for the record, ik ben er zo eentje die in een half jaar 20 uur klokt, dus ik probeer mezelf niet te verdedigen ofzo :)
Heb het gevoel dat deze expension nog wel ff op zich laat wachten. Komt goed uit voor mij, heb ik rustig de tijd om TBC nog een keer aan te schaffen :p

Met 2 uurtjes per dag spelen en soms een dag skippen kan je best goed uit de voeten in WoW, mij verveeld het absoluut niet.
Dit soort gedrag staat ook wel bekend als 'mudflation'. (Alle MMORPGS hebben hier last van) :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mudflation

Maar laat dat de spelers/fans van WoW niet weerhouden om plezier in het spelen ervan te hebben. Zolang de spelers het spelen om zich te vermaken en Blizzard het spel blijft steunen omdat het ze goed geld oplevert -- who cares?
en we gaan gewoon verder met uitmelken ^^
maar achja, ik heb er nooit aan meegedaan aan die WoW hype...
geef mij maar een lekkere FPS of een RTS...
en dan ook nog eens dat maandelijks betalen, dat vind ik echt 3 x niks...zal er ook nooit aan meedoen ook. ik wil een spel gewoon kopen en als het wat is huur je zelf wel een public server ofzo
Ach, je pc+internet+stroom kost per maand zowiezo al best kapitaal.
(TV kanalen abbo kost iets van 30 euro per maand als het niet meer is.)

Ach, kan 12 a 13 euro per maand voor een mmo ook wel af.

Snap nooit, dat zoveel mensen altijd zo flink overdrijven over die maandelijkse kosten, terwijl ze de echte maandelijkse kosten van een pc nooit rekenen.

Zelf als je je lekkere fps of rts speelt, zit je al flink op maandelijkse kosten, komt nog bij de aankoop van je fps/rts die je ook moet verdelen in de maandelijkse kosten van het spelen van dat spel.
Meeste mensen die losse spelen spelen, zitten aan pc hardware afschrijvings kosten al gemiddeld aan 50 tot 100 euro per maand, want anders kunnen ze de laatste spelen niet zo lekker spelen.
Stroom en internetkosten betaal je zowiezo al.

Dus eigenlijk is het spelen van 1 mmo, maar een fraktie extra besteden aan een hobby. Peanuts eigenlijk, vooral als je het vergelijkt met andere kosten zoals:

-pizzaatje kopen.
-filmpje huren
-bioscoop bezoekje doen.

De mmo spelers weten het ondertussen wel, een mmo levert gewoon een flinke meerwaarde op t.o.v. van losse spelen en ze vinden dat kleine extra beetje geld per maand aan de hobbie, meer dan de moeite waard.
Snap nooit, dat zoveel mensen altijd zo flink overdrijven over die maandelijkse kosten, terwijl ze de echte maandelijkse kosten van een pc nooit rekenen.
Waarschijnlijk omdat de meesten hier de andere kosten niet zelf betalen ;).


Trouwens, electriciteit betaal je per gebruik, wow niet.... Een RTS kost ook even wat in aankoop (als hij vrij nieuw is), maar je kan zelf kiezen in hoeveel tijd je hem uitspeelt. Je kan er even goed 2 weken als 1 jaar over doen, voor dezelfde kost.
Als je dit anders bekijkt.
Stel dat je per week 4 uur speelt (wat voor wow weinig is), speel je in een maand 16 uur...
Deel dat door 13 euro, betaal je 'nog geen' euro per uur.
Ga een keer naar de bioscoop, dan ben je een hoop meer kwijt ;-)
Ach ja ik ben er ook nooit aan begonnen het lijkt me misschien wel grappig maar niet voor die prijs. Vooral gezien het feit dat ik het gewoon af en toe wil doen en soms ff een maandje niet....

Ik vind ook dat je gewoon als je een spel komt de multiplayer er gratis bij hoort (op z'n minst voor x aantal jaar tot na uitbrengen van het spel, ga niet verplichten dat je nog de eerste shooters online zou moeten kunnen spelen ofzo).
Het spel vereist ook niet dat je continu speelt. Je kan ook gewoon een tijdje niet spelen (lees: betalen). Hoe lang je niet hoeft te spelen totdat je account verwijderd wordt weet ik niet precies. Maar het zal wel meer dan een half jaar zijn, aangezien iemand uit m'n guild iets van een half jaar gestopt was, en daarna weer mee ging spelen. Dus je account wordt lang genoeg bewaard om het met tussenpozen van maanden wel en niet te gebruiken.

Enne... voor dit spel is er niet eens een singleplayer mode. (massive-)multiplayer mode, daar koop je het spel voor. Je betaalt voor de server en de patches/updates die nog steeds uitkomen en de evt. service die je nog gebruikt zoals vragen, problemen of klachten. Tuurlijk betalen we nu dik genoeg voor dit spel, maar het gaat niet om enkele servers die daarvan onderhouden worden... En je betaalt omgerekend maar iets van 45 cent per dag. Je licht- en waterverbruik kost jaarlijks al meer.
Maar het zal wel meer dan een half jaar zijn
Inderdaad meer, ik had meer dan een jaar en twee maanden niet gespeeld en al mijn characters waren er nog.

[Reactie gewijzigd door Ozis_Apoes op 6 augustus 2007 02:29]

Ach ja, ik heb hetzelfde gevoel een beetje met Oblivion... Voor Oblivion IV komen ook uitbreidingen uit met leuk nieuw spul etc. Ik ben ook op zoek om mijn armor te upgraden, maar ja, hoger dan mijn daedric armor met eigen enchantments erop kom je toch niet... Wil je dus meer, zul je weer geld moeten neerleggen voor de uitbreiding :(

Voordeel is wel dat je niet per maand betaald :)
jammer dat oblivion alleen singleplayer is zodat je nóg meer op jezelf bent aangewezen
Omdat je iets om wat voor reden niet doet, wil dat niet automatisch betekenen dat het dus een 'hype' is, hoor.
Hoe lang willen ze world of grindcraft nog op blijven poetsen ?!
WoW is inmiddels al ZO oud, dat het bijna niet anders kan dat er een "clone" gaat komen, met 10x betere GFX.
In TBC is er redelijk gesleuteld aan de engine. Ligte upgrade hier en daar.

Blizzard heeft nooit gedoeld op de beste grapics.
Ze wouden een game die op een breed scala aan pc's zou kunnen draaien dat is goed gelukt.

Gameplay is wat een game belangrijk maakt. Zijn wel meer spellen die er niet uitzien maar een zeer goede gameplay bieden.

Verder moet ik zeggen dat weinig games het toelaten je interface zo te modden zoals jij dat wilt hebben. Ik heb geprobeerd andere mmorpg's te spelen maar van sommige was ik interface na 1 uur spelen toch wel behoorlijk zat.
Tot die tijd speel ik lekker door in WoW. Oh en graphics is niet het belangrijkste, dat weet je toch wel?
Er komen ook betere GFX in deze expension.

http://www.wow-europe.com/wrath/faq.xml#1_20

Daar is te lezen dat er naast betere graphics ook de game de eerste maanden nog niet uit gaat komen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True