Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

Blizzard gaat een update vrijgeven die voorkomt dat spelers van hun 'mount' worden gegooid zodra ze het water ingaan. De verandering wordt opgenomen in eerste patch die uitkomt na de uitbreiding Wrath of the Lich King.

De update die Blizzard vrijgeeft, voorkomt dat spelers van hun rijdier ofwel 'mount' worden gegooid wanneer ze een rivier oversteken. Ze moeten dan aan de overkant weer opstappen: een handeling die door veel spelers als hinderlijk, tijdrovend en overbodig gezien wordt. Jeffrey Kaplan, lead game design van het World of Warcraft-team bij Blizzard, liet tijdens Blizzcon 2008, de fanbeurs die de ontwikkelaar afgelopen week in de VS hield, los dat er binnenkort een oplossing voor de ergernis komt. Die is onderdeel van de eerste patch die wordt uitgegeven nadat Wrath of the Lich King verschijnt. Vanaf dan zullen mounts kunnen zwemmen, zodat spelers niet langer van hun paard, ram, Elekk, Raptor of Mechanostrider gegooid worden als ze te water gaan.

Spelers die zich in de enorme spelwereld van World of Warcraft verplaatsen, komen regelmatig een rivier tegen die ze over moeten steken. De avatars in het spel kunnen daarom zwemmen. Omdat de afstanden in het spel zo groot zijn, kunnen ze na verloop van tijd een berijdbaar beest aanschaffen, waarmee ze zich veel sneller kunnen verplaatsen. Wrath of the Lich King, de tweede uitbreiding van mmo World of Warcraft, ligt op 13 november in de winkel. Wanneer de eerste daaropvolgende patch verschijnt, is niet bekend. Voor 13 november zal Blizzard nog patch 3.0 uitgeven, waarin veel van de functionaliteit van Wrath of the Lich King is opgenomen, zoals de nieuwe achievements, de kapper en de vele veranderingen aan de bestaande classes in het spel.

WoW Mounts kunnen zwemmen
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

@ To_Tall;

Een spel zoals een MMO is nooit klaar. Als dat zo zou zijn, zou WoW al lang niet meer een van de groten der aarde zijn.

Juist door patches en expansions aan te bieden blijft het voor alle niveaus van spelers interessant om te blijven "plakken", lees "Geld uitgeven" aan de uitgever/ontwikkelaar.
Klopt,

Maar de Grapichs zijn nu wel een beetje achterhaald.
en ik kan me indenken dat mensen die ooit WoW hebben gekocht inmiddels een nieuwe machine hebben en dan tegen het limiet van de Grapics aanlopen.

Dat vind ik persoonlijk jammer. Al met al is een MMO nooit afgelopen.
Das wel waar, maar de meeste mensen (Die ik ken tenminste) spelen WoW niet voor de grafische genialitijd, maar omdat het gewoon goed in elkaar zit.
Je speelt een spel 3jaar omdat het verslavend is. Ondertussen zijn er al vele andere games die ook je interesse kunnen opbrengen moest je niet verslaafd zijn aan het ene.
De 3.01 patch heeft dynamic shadows in zich, dit klinkt wellicht als een vrij kleine aanpassing, maar als je het in het spel ziet maakt het enorm veel verschil qua realisme.
Overigens trok m'n laptop het echt niet meer met deze schaduws aan (Ati X1400, Intel T5600)
Door die graphics werkt het wel met mindere systeemeisen.
Overigens is de planning dat de vectoren gedetaileerder worden met deze expension. Was bij de vorige ook gedaan. De systeemeisen waren daardoor ook omhoog gegaan voor de nieuwe gebieden.
Gedetaileerdere vectoren, hoe doe je dat? :D. Een vector is een wiskundige entiteit met lengte en richting. Je doelt waarschijnlijk op gedetaileerdere modellen, door meer polygonen en vertices te gebruiken.
En die graphics boeien, want?
Ik heb me nog nooit gestoord aan de graphics van WoW, ook al heb ik een redelijke videokaart en een 24" flatscreen. Als je graphics wilt, ga je toch lekker Crysis ofzo kopen?
Het is bevestigd: Morgen gaat patch 3.0.2 live in US, woensdag in EU
Ik vind het een beetje vreemd eerlijk gezegd. Waarom maken ze in die rivieren niet ondiepe oversteek plaatsen (zoals bij Ford of Bruinen in LOTRO). Dat is een stuk realistischer.
Je kan er wel zo veel uitslopen om het makkelijker te maken, maar dat zorgt er enkel voor dat het nog onnatuurlijker wordt.
Want draken, dwergen en vuurballen die spontaan uit handpalmen tevoorschijn komen is realistisch. Zonde om zo'n Real Life simulator kapot te maken door bepantserde reuzenkatten en dinosaurussen die uit het niets onder hun meester verschijnen te laten zwemmen. Dat zou echt het realisme verpesten.

Je kunt ze beter, zoals nu, in een rookpluimpje laten verdwijnen.
Je snapt natuurlijk wat dat ik realistisch bedoelde binnen het kader van fantasy? Of was dat te veel gevraagd voor de WoW userbase?
Ik maak al een tijd geen deel meer uit van de WoW userbase. De post was wel wat sarcastisch bedoelt en ik weet dat WoW het de spelers regelmatig te makkelijk maakt. Ik neem aan dat ze de mount langzamer maken als die zwemt en niet onder water laten zwemmen, aangezien het alleen om het oversteken van water gaat.

Een ruiter stapt af als het paart moet zwemmen, maar als die ruiter een protection warrior is heeft hij kilo's metaal om zijn lichaam hangen en meestal ook nog een reservesetje in zijn rugzak (waar laat hij die dingen trouwens? Als priester liep ik regelmatig met 3 setjes kleding rond) in het geval hij een beetje schade wilt aanrichten.

Bij dit soort spellen hoef je niet op dit soort details te letten. Het huidige systeem waarbij de mount zodra het water raakt spontaan in rook opgaat ook niet bepaald realistisch.

De enige situatie waar het unmounten in water een tactisch voordeel zou kunnen hebben is een ganker die zijn gemountte slachtoffer het water injaagt. Aangezien gankers vaker wel dan niet hun slachtoffers te pakken krijgen vindt ik dit niet zo'n probleem.
Alles wat anti-ganker is juich ik sowieso van harte toe :+
Wat is er niet realistisch aan een zwemmende tijger of een paard. Een raptor of een dinosaurus is natuurlijk een andere verhaal. Misschien wordt het enkel voor de alliance :p
Feit is dat er iets uit het spel gesloopt wordt uit pure gemakzucht van de gebruikers. In WoW moet alles schijnbaar zo makkelijk mogelijk zijn en hoeft er geen druppeltje zweet te vloeien om lvl 70 te halen (ze hebben ook de exp aangepast die nodig is om naar lvl 60 te komen, mounts zijn al veel sneller te halen dan lvl 40 zoals het was, enz). Daarnaast is er een tactisch voordeel wat verloren gaat in bepaalde situaties.
Ruiters gaan overigens van hun paard af als het paard moet zwemmen. Een paard kan wel zwemmen maar niet goed genoeg om ook nog een zware balast (zoals iemand in een volledig harnas) te dragen (tevens ligt het zwaartepunt van het paard dan verkeerd om stabiel te kunnen zwemmen).
Ik vond WoW bijzonder leuk, en heb me er ook lange tijd mee vermaakt, maar nee, vele veranderingen hebben het er niet beter op gemaakt (SW Galaxies flasback).

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 13 oktober 2008 15:54]

Maar een persoon met een complete uitrusting en 6 backpacks kan wel fatsoenlijk blijven zwemmen?

Zover moet je niet gaan nadenken bij een spel als WoW...

Het is onzin als je een mount hebt, steeds te dismounten.. Scheelt gewoon tijd.. Ik ga er even vanuit dat je niet kan duiken met je mount... Dat zou inderdaad tever gaan, maar gewoon van A naar B moet wel lukken....
Het levelen hoeft ook niet moeilijk te zijn. Het gaat in WoW ook helemaal niet om het levelen, maar om end-game content. Daar begint het spel pas.
Oww leuk, dus eigenlijk kun je het spelletje pas spelen nadat je er een uur of 100 (of hoeveel tijd kost dat?) in hebt gestoken. Kies ik toch liever een MMORPG die vanaf het begin af aan leuk is, waar een mooie meeslepende verhaallijn inzit en waar je niet het gevoel hebt dat je eerst het hoogste lvl moet halen om het spel daadwerkelijk te spelen.

Zoals je het nu brengt is WoW meer een vervelend baantje met eventueel uitzicht op een leuk spel.
Het verhaal begint al voor dat je 1 stap in de wereld hebt gezet....

Dat je uiteindelijk op het einde toegang krijgt tot alle Epic gear, is normaal.. Hoelang moet je niet spelen voor je speciale wapens in Doom/Duke3d/Quake..? Die kreeg je ook niet meteen in het eerste level...

De basis is hetzelfde, maar het is een spel waarvoor je moet betalen en dan logisch dat ze dan de content zo maken dat er mensen blijven spelen...

100 uur is overdreven... Ja, je moet er een aantal uur instoppen, maar dan krijg je ook het meeste eruit..
Ik heb het spel meer dan een jaar gespeeld, ik weet wel zo'n beetje hoe het gaat. Gnimmel bracht het echter wat vreemd.

Dat je uiteindelijk epic gear krijgt is idd normaal, maar dat lijkt in WoW zoals het nu is wel het allerbelangrijkste wat je kunt behalen. Als je een normale uitrusting hebt dan wil niemand je in de groep/guild hebben.

Het verhaal in WoW vind ik overigens wat dun uitgewerkt voor een RPG, maar goed daar kunnen meningen over verschillen.

Als je vandaag de dag als nieuwe speler begint dan heb je weinig in WoW te zoeken. Niemand zal je serieus nemen. En 100 uur, dat is nog een 1,5 uur per lvl. Als het sneller gaat dan speel je het spel niet maar dan ben je aan het power levelen. Als nieuwe gebruiker lukt je dat sowieso niet, en al helemaal niet als je het spel ook nog eens met plezier wil spelen. Maar goed, plezier daar draait het niet meer om, je moet schijnbaar zo snel mogelijk lvl 70 hitten.
Je zit te klagen over het feit dat je nu op lvl 30 een mount kan kopen ipv pas op 40? Vind jij het zo leuk om overal traag heen te *lopen* dan? Wat voegd al dat lopen nou echt toe aan het spel? Al dat lopen kost tijd op niks af. Ik ben liever met de quest bezig dan dat ik naar de quest toe aan het lopen ben...
Van mij mogen ze die mounts nog wel sneller maken ook... 60% op lvl 20, 100% op 40, 200% op 60, ofzo (of voeg op level 80 de 200% mount toe :D).
Die bestaan ook, maar niet overal, eigenlijk best realistisch ;)
Nou ja, Een grote ergenis is messchien te veel van het goede, maar soms was het inderaad irritant dat je constant weer je mount op moet klimmen..

wel vreemd dat die Mechanostrider ook kan zwemmen ;)
wat nou, als mijn kat in water wordt gesmeten haalt het beest ook rare toeren uit en is het niet onder controle te houden, waarom zou een virtueel beestje zulk realistisch gedrag dan niet mogen vertonen ?

back to pong n00bs :+
Als je ooit een Tijger of luipaard tegen komt hoop ik niet dat je in het water springt...
als mijn kat in water wordt gesmeten haalt het beest ook rare toeren uit en is het niet onder controle te houden
Dat komt voornamelijk door de schrik, niet omdat ze niet kunnen zwemmen (want dat kunnen ze weldegelijk). Dit nog even naast het feit dat sommige katachtigen zoals Durandal al zei regelmatig in het water te vinden zijn.
Dat en katten worden niet graag iets opgedrongen, een van de mijn 2 laat zich gewoon douchen vind ze heerlijk. Doe het niet al te vaak maar is soms best grappig om te doen.
Ik vraag me af wanneer WoW klaar is.

en dan een echt nieuw spel komt. lijkt wel geen eind aan te komen. al blijft het spel wel leuk om te spelen.
Zo lang er genoeg mensen WoW blijven spelen zullen ze het gewoon blijven ondersteunen en updaten.
Nieuwe MMO is in ontwikkeling (tussen neus en lippen door 'ontschoten' tijdens blizzon ^^)

Maar daar zie je de komende jaren nog niks van terug.

(edit, bedoeld voor To_Tall)

[Reactie gewijzigd door jreijmer op 13 oktober 2008 15:04]

Ver voor blizzcon waren ze al op zoek naar mensen voor het maken van een next gen mmo. Dus dat ze ermeer bezig waren was al vrij duidelijk :P

Ze staan er nog steeds tussen btw: http://www.blizzard.com/us/jobopp/

Rechts onderin.


En in 2007 was er al een bluepost dat dat een hele nieuwe mmo zou zijn:
http://forums.worldofwarc...3168513730&sid=1&pageNo=2

Onderaan de pagina.
IK neem aan dat ze hiermee bedoelen dat je gewoon door de rivier kunt zwemmen met hun kop boven water? Zoals een tijger dat doet? En dan niet onderwater natuurlijk :P

Patch 3.1 is overigens al klaar, en de komende 3.0 patch komt komende woensdag.
Voor is idd erg tricky.. Maar US leeft 5-12 uur terug he ;)
Wrath of the Lich King, de tweede uitbreiding van mmo World of Warcraft, ligt op 13 november in de winkel.
Waarom is er dan niet genoeg tijd om zoiets kleins als dit, want zo zie ik dat, mee te nemen in de hele grote patch die er aan komt? 13 november duurt nog wel even.

Natuurlijk zit er tussen een aankondiging en een release wel tijd, maar het schijnt dat de animatie altijd al in game aanwezig was.
Omdat de patch morgen uit komt. Die is al klaar, en waarschijnlijk was ie dat al een paar weken (maar werd nog getest). Het is nu te laat om dat er nog in te stoppen.
Ik neem aan dat de mounts gewoon wel langzaam worden net als een speler, en niet ineens 100% runspeed increase in het water krijgen.
Anders word druid aquatic form nogal nutteloos ineens :)

Die grote patch 3.0.2 (mistah) komt overigens waarschijnlijk "deze" woensdag al.
De wotlk patch (3.0.3) komt ~ 13 november.

[Reactie gewijzigd door bbr op 13 oktober 2008 15:05]

Ja, dat neem ik ook, maar Kaplan heeft er niets over losgelaten, dus ik heb het maar niet over geschreven...
Waarom zou zo'n beest niet harder kunnen zwemmen in het water? Waarom zou je daar niet 100% swim speed erbij krijgen? Conceptueel en game-technisch gezien niks mis mee...
Dit is een geweldige verbetering zeg. Hopelijk ruimen de rijdieren met de volgende patch ook hun eigen stronthopen op. Ben er echt ziek van om steeds met het poepschepje achter die beesten aan te sjokken.

edit: je wordt bedankt aap, nu lijkt het nog alsof ik iets van dat spel weet. De enige intentie was om de nieuwspost belachelijk te maken. Ik word hier gepwnt waar ik bij sta :(

[Reactie gewijzigd door snirpsnirp op 14 oktober 2008 12:58]

HAHAHA dat hoeft dan niet als je aan het zwemmen bent O-)
In ons guild was het een tijdje een running gag dat de reden dat de realms op woensdagen zo lang down waren was omdat dan de poepscheppers Azeroth op moesten ruimen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True