Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 174 reacties

Het Duitse SK Gaming is er als eerste guild in geslaagd om de eindbaas van World of Warcraft te verslaan. Kil'Jaeden werd twee maanden geleden door Blizzard aan het spel toegevoegd en geldt als de sterkste tegenstander van het spel.

Kil'JaedenMet het verslaan van eindbaas Kil'Jaeden komt er een einde aan The Burning Crusade, de uitbreiding van World of Warcraft. Ontwikkelaar Blizzard zal geen nieuwe quests of gebieden meer aan het spel toevoegen totdat 'The Wrath of the Lich King' uitkomt. Wanneer deze tweede uitbreiding verschijnt, is nog niet bekend, maar algemeen wordt aangenomen dat dat nog dit jaar zal zijn. In Wrath of the Lich King zal het hoogst haalbare level naar 80 worden opgeschroefd en zullen nieuwe dungeons en sterkere eindbazen ge´ntroduceerd worden.

Gamingclan SK Gaming, dat speelt op de server Vek'nilash, wist een week geleden toegang tot de dungeon te krijgen en had vervolgens drie dagen nodig om zich van de ingang naar Kil'Jaeden te vechten en hem te verslaan. De opstelling van SK Gaming bestond uit een feral Druid, een Mage, drie Hunters, twee Paladins, vier Priests, drie Rogues, vijf Shamans, vier Warlocks en twee Warriors. Het was een close finish, want inmiddels is Kil'Jaeden ook verslagen door de Europese guilds Method, dat op de Sylvanas-server speelt, en Nihilum, dat op Magtheridon speelt. Amerikaanse guilds zijn er nog niet in geslaagd om Kil'Jaeden te verslaan.

Eind maart voegde Blizzard met patch 2.4.0 'Fury of the Sunwell' toe aan World of Warcraft. Daarmee deed ook Kil'Jaeden zijn intrede, de sterkste computergestuurde tegenstander in The Burning Crusade. De eindbaas is te vinden in The Sunwell Plateau, een dungeon voor 25 spelers van het hoogste level. De dungeon is echter niet vrij toegankelijk; toegang tot het Sunwell Plateau moet eerst bevochten worden.

Update: Inmiddels is Deus Vox er als eerste Amerikaanse guild in geslaagd om Kil'Jaeden neer te halen.

SK Gaming verslaat Kil'Jaeden
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (174)

1 2 3 ... 7
SK gaming is een UK server guild, meer kun je er niet van maken, zitten Nederlanders, Zweden, Duitsers, Spanjaarden en een heleboel andere nationaliteiten in.

Het kan wel kloppen dat de guildmasters en overgrote deel van de officieren zweeds zijn.

En voordat men schreeuwt dat deze mensen geen leven hebben, deze topguilds worden gesponsored door het bedrijfsleven, geen idee waarom, maar ze worden dus betaald om te winnen en de hele dag te spelen. Wellicht om later in commercials te spelen

Coca Cola: (China)
http://www.youtube.com/watch?v=bXjkfOLjeKQ
Toyota Tacoma: (VS)
http://www.youtube.com/watch?v=Y1OMQiFS4DQ

Big business dus :)

En men vergeet dat al die FPS'jes wel op de FP komen, F4tal1ty anyone?

Zelfde geld ook voor Nihilum.

Edit:
Mijn favoriet, http://www.youtube.com/watch?v=Nt17BetZtec

[Reactie gewijzigd door Kykez op 28 mei 2008 10:48]

Fatal1ty ;).

Een team als SK gaming heeft vrijwel alleen maar grote namen als sponsor, eerst hadden ze Intel als sponsor, nu is dit AMD.

Dit is inderdaad big business, sommige spelers hebben zelfs een soort van eigen kledinglijn en eigen producten.
Onder andere SpawN van SK.

Fatal1ty heeft zijn eigen mobo's, geluidskaarten, muizen, muismatten etc.

Gamers kennen de spelers en weten dat ze voor top-of-the-line producten kiezen en verwachten ook dat deze producten dat zijn.
Een bedrijf benadert zo een bekende gamer en stelt bijv. voor om met hem een contract op te stellen voor eigen producten.
Deze worden gepromoot dmv commercials of in de community zelf.

Doordat de speler zo bekend is trekt het veel aandacht en verdient de speler en het bedrijf een leuk bedrag aan deze producten lijn.

En geloof me, deze teams en spelers zijn enorm populair! Zodra je een groot toernooi wint kom je direct in het vizier van een topclan ;).

edit//
SK.swe gaming is believing
http://www.youtube.com/watch?v=UJYIs_FVcts

SK gaming is believing
http://www.youtube.com/watch?v=X_4dRX3ldSY

Beide soort van reclame voor INTEL ;)

[Reactie gewijzigd door wsLy op 28 mei 2008 10:59]

Sunwell plateau is wel degelijk vrij toegankelijk en SK-gaming heeft al toegang tot de instance since day one. Wat wel zo is , is dat blizzard blokkades ( gates ) tussen de laatset 3 bazen heeft gezet. De gates werden door blizzard geopenend op het moment dat zij vonden dat het nodig was. De gate naar Kil'jaeden werd pas vorige week woensdag geopend.
Die werden niet door blizzard geopent. Die werden automatisch geopent zo gauw een objective op sunwell isle afgemaakt was. Dit kon je volgen door de percentages te checken bij de NPC's daar.

\[edit:] @Xylon: ok, thanks, wist ik niet :)

[Reactie gewijzigd door kozue op 28 mei 2008 13:27]

Kozue, wat jij hier zegt dat klopt niet, of in ieder geval niet meer.

Op de PTR was het wel zo dat de gates gelinkt waren met de dailies op het nieuwe eiland, maar op de live servers is dit niet meer het geval, hier zijn ze alleen nog maar gelinkt met het veroveren van gebieden op het eiland.

Blizz heeft wel degelijk de gates zelf geopend. Afgelopen dinsdag zijn ze in de US open gegooid na de maintenance en voor ons zijn ze afgelopen woensdag open gegaan. Dit hebben ze gedaan om het clearen van de instance eerlijker te laten verlopen.
Dit zal wel een hoop tijd hebben gekost elke dag blijven proberen.
Op mijn server zijn ze nu bij de 3de baas en voor zover ik weet hebben 2 guilds hem plat.

Loot = De items die een baas/monster laat vallen als je hem verslagen hebt.
25 man is normaal voor dit soort instances. Voor de uitbreiding TBC was het normaal om met 40 man tegelijk een baas te verslaan.

Ook hebben de aziaten dit nog niet gedaan, omdat de content bij hen pas later komt.
Mwa voor een guild zoals SK is 5 dagen per week+weekend wat veel. Guilds als SK/Nihilum/Method/Deus Vox/Stars etc. zijn de beste guilds die in het spel rondlopen in hun specifieke continent. Ze voeren competitie op 2 vlakken, tegen Blizzard (de maker) door het killen van een nieuwe boss en tegen elkaar en daarbij gaat het dan om wie eerder was. Voor veel mensen klinkt dat als idioterie, want het is maar een spelletje etc. Maar in principe is het niet veel anders dan zo'n beetje iedere sport, spelshow of welke andere bezigheid dan ook waar je competitie aan kunt verbinden.

Maarja, met Kil'Jaeden komt The Burning Crusade en de verhaallijn van de expansion tot een einde. Props aan guilds zoals SK dat ze bij elkaar zijn kunnen blijven in al die tijd dat ze uit hun neus hebben zitten vreten. Tussen de eerste kill van Illidan (laatste baas van vorige dungeon) en de opening van Sunwell Plateau zit als ik me niet vergis bijna een half jaar. Voor veel guilds was dit te lang en zijn members andere games gaan spelen of gewoonweg gestopt (als de race weg is, wordt het saai).

Ik vind het knap dat ze het in zo'n korte tijd gedaan hebben, maar ze hebben superlang kunnen voorbereiden en in principe ook hun "real life" een beetje kunnen plannen om de openingen van de gates ed. heen. Ik geloof dat ze sinds opening van de laatste gate tot kill ongeveer 40 uur ingame hebben doorgebracht, gros van de members had vrij genomen en zijn dag en nacht doorgegaan om de eerste te zijn. Ik vind het knap, zeker aangezien de USA in principe 1 dag extra tijd heeft op de EU omdat daar de gates een dag eerder open gaan. Enige guild die beter zou kunnen presteren zou Stars uit China zijn, maarja zij kunnen alleen de tijd na opening verkorten, eerste voor de kill zullen ze niet worden.

Knap dat ze het zo snel geflikt hebben, zeker als je bekijkt wat er allemaal bij komt kijken om 25 man gemotiveerd te houden om dit soort prestaties te leveren.
Voor de niet WoW spelers...

Als je bekijkt hoeveel strategie, geduld, planning en tijd het kost om dit met 25 man te bereiken wel. Dit is echt niet te vergelijken met de meeste multiplayer games.
En omdat WoW gewoonweg een ontzettend bekende game is geworden zijn er relatief veel gamers die op dit nieuws zitten te wachten... toch? :)

Deze mensen van SK zitten minimaal vijf avonden per week nonstop een dergelijke dungeon te raiden. Plus in het weekend ook vast wel een hele dag vanaf 's morgens tot 's avonds laat. Poging na poging op een dergelijke eindbaas. Steeds weer doodgaan, reparatiekosten pakken omdat je spullen voor 10% kapot gaan per keer dat je doodgaat (kost veel ingame goud), de taktiek iets aanpassen, etc. Echt iets wat je niet zo vaak ziet in de gaming community IMO.
Daarnaast heb je steeds een week de tijd om de eindbaas neer te halen, daar iedere woensdag alle dungeons gereset worden. Als het je dus niet lukt om die bepaalde eindbaas te killen zul je eerst weer alle bazen ervoor moet doden waarna je het riedeltje weer opnieuw begint.
hmmm...25 man organiseren om 1 ELB te verslaan. Is dat normaal in WOW? (geen idee, ik speel ouderwets DnD, geen WOW)
Eerst was het 40 man, nu is het 10 of 25 en die gaan elke avond zo'n 6 uur met elkaar op stap. Aangezien veel mensen dat doen zijn er dus veel 'verslavingen' en dat is volgens experts een groot probleem. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit zelf ook gedaan heb (zelfs nog als guild / raidleader), maar ik ben uiteindelijk gestopt omdat ik doorhad dat je _nergens_ komt met WoW en over het algemeen opgaat dat hoe 'meer spelen -> betere items -> betere speler i.p.v skill -> betere speler).
Ik ben zelf ook ex-wow. Toen ik nog guildleader was, zat ik echt >40u per week ingelogd op WoW. En dat bovenop mijn full-time baan. :S
Op een gegeven moment ben ik ermee gekapt toen ik mezelf realiseerde dat ik alleen nog maar achter de PC zat, nooit m'n vrienden meer zag (gewoon rekening met raids gaan houden enzo als je afspraken maakt. En als je dan bij een vriend langsgaat die ook WoW speelt, even inloggen om te kijken hoe het gaat, of zelfs via SMS op de hoogte laten houden van progress) en zelfs een beetje begon te vervreemden van m'n vriendin.

Nu ben ik blij dat ik gestopt ben, veel socialer leven nu, ik kom weer buiten de deur enzo. :P
Zo hoeft het helemaal niet te zijn. Voor dat 2.4 (sunwell) patch uitkwam hadden wij de toenmalige eindbaas op farm (Illidan Stormrage) en zaten in een top10 guild (Europa). Ik kan je zeggen dat in ons basisteam niemand meer dan 3u per dag speelde, in totaal zo'n 4 dagen per week. Dit waren dan de zogenaamde raids van 25 personen.

Persoonlijk deed ik 4 avonden per week van 8 tot 10 's avonds en op zondag voormiddag trok ik 2 uurtjes uit om te farmen (items verzamelen om te voorzien in benodigdheden voor de raids + wat questjes om geld in te zamelen).

Dit geeft een totaal van 10-12 uren per week, dus je hoeft echt geen 40+ uren per week te spelen om het spel uit te krijgen. Misschien bevond ik mij wel in een luxe positie om met allemaal doelgerichte mensen gespeeld te hebben, zodat we korte maar doeltreffende sessies konden houden.
Welkom in The Burning Crusade. Ik denk dat ik net als Rune daarvoor ook veel gespeeld heb. Farmen en items krijgen was toen nog moeilijk en het hebben van een full epic character betekende nog iets. Met The Burning Crusade wilde Blizzard er blijkbaar voor zorgen dat 'Casual Gamers' ook dit soort items konden krijgen, waardoor farmen een eitje werd en goede items krijgen ook. Ik kan dus best begrijpen dat het momenteel mogelijk is om met minder uren een goede character te krijgen, maar dit is wel eens anders geweest.
Ja, er zijn zelfs gebieden die aangepast zijn voor raids van 40 man. Maar standaard dungeons/instances zijn voorzien voor 5 man. In totaal heb je instances voor 5, 10, 25 of 40 mensen.
Dat is niet zo abnormaal bij MMORPG's. Bij Anarchy Online bvb zijn er meerdere grote bosses waarbij raidforces van meer dan 50 nodig zijn. Bij enkele (Sector 42 bvb) zijn 50 mensen (van de hoogste 5 levels) te weinig zelfs, 80 is een minimum. :Y)
Dat is juist teruggeschroeft naar 25 man, het was, voor de expansie, zelfs 40 man
tja, beperkende factor bij DnD blijft de snelheid/stressfactor van de DM he.
* iceheart could know, eerste keer DMen lekker gelijk met 9 spelers...
als je dat wegneemt/een paar extra (assistent-) DMs voor NPCs en monsterafhandeling neerzet kun je gerust met gigantische parties spelen.
wel vind ik het opmerkelijk dat het echt leuk blijft, je zou zeggen dat het juist de persoonlijkheid/karakterontwikkelingsmogelijkheden voor een character wegneemt --- oh wacht MMORPG's, da's kick-in-the-door he ;) denk dat dat het wel verklaart :+
Ik weet dat mijn Guild (Method) er hard aan getrokken heeft. Jammer dat ze het niet als eerste hebben gehaald.

Maar ook knap van die andere die het tot nu toe hebben gered.

Echt zware shit...

Vreemd dat ze de druid noemen bij specialisatie (feral druid) en de andere niet.
Ik kan me voorstellen dat er van de 3 hunters er 2 marksman hunters (damage) zijn en 1 hunter voor de pet als extra tank.

twee Paladins (dps, tank, holy?)
vier Priests, drie Rogues, vijf Shamans(healing? DPS?)
vier Warlocks en twee Warriors.

Het is dan nog niet duidelijk...ieder class kent 3 mogelijke richtingen wat betreft bouw.
Dit was de complete setup :)

1 Feral Druid
1 Fire Mage
2 Beast Master hunters & 1 Surv Hunter
2 Holy Paladins
2 Holy Priests & 2 Shadow Priests
2 Combat Rogues & 1 Subtlety ( PvE Hemo ) Rogue
4 Resto Shamans & 1 Enhancement Shaman
4 Destruction Warlocks
1 Prot Warrior & 1 Arms Warrior
Gamingclan SK Gaming, dat speelt op de server Vek'nilash, wist een week geleden toegang tot de dungeon te krijgen en had vervolgens drie dagen nodig om zich van de ingang naar Kil'Jaeden te vechten en hem te verslaan.
Als je drie dagen nodig hebt om van de ingang te vechten naar de laatste baas + baas neerhalen dan is het gemiddelde niveau van de dungeons sterk achteruit gegaan. Drie dagen (ook al ben je epic geared van de vorige dungeons) is gewoonweg heel kort om een dungeon te leren / clearen voor de eerste keer.
Deze 3-4 dagen is ook enkel voor het gevecht met Kil'jaeden zelf ( op een paar uur nu om de vorige 5 bazen te killen) , ze zijn de agelopen weken al gigantisch veel tijd kwijt geweest om de eerste 5 bazen neer te krijgen. Alleen na de eerste kill is het voor zo'n guild niet echt moeilijk meer om ze op volgende pogingen zeer snel down te krijgen.
'First kills' zijn inderdaad heel belangrijk voor guilds omdat ze daarna weten 'hoe het moet' en de bosses vrij snel down gaan. Toch vind ik drie dagen (zelfs voor maar een boss) niet lang als je nagaat dat dit de sterkste boss in het hele spel zou moeten zijn. Allereerst moet je alle abilities (aanvallen / verdedigingen etc.) leren, daarna kan je kijken hoe je daarmee omgaat en je raid zonodig aanpassen (meer healers, meer tanks etc.) en dan komt het eindelijk uitproberen van het gevecht. Als je dan ook nog een gevecht hebt met een event waarop je moet wachten* dan gaat het helemaal veel tijd kosten...

* Eindbaas van Black Wing Lair (BWL) bijvoorbeeld.
Ik kan me niet voorstellen dat Nefarian een stijlere leercurve heeft dan Kil'Jaeden, het enige waar je nog een beetje pech mee kon hebben waren de spawns en polymorphs.

Je moet niet uit het oog verliezen dat het spel, en dus de spelers, volwassener zijn geworden, meer ervaring hebben en dus ook beter hebben leren anticiperen op bepaalde gebeurtenissen/voorwaarden die in de omgeving aanwezig zijn.
Het was dan ook niet de eerste keer. De rest van de dungeon was al 'op farm', ze hebben 3 dagen nodig gehad voor het gevecht met Kil'Jaeden. En nee, de kwaliteit van deze encounter is niet minder dan die van voor de BC, waarschijnlijk zelfs een stuk hoger. De leden hebben vrijgenomen van werk, zodat ze ook overdag konden raiden.
niet de ingang van SWP, maar van de gate van Kil'Jaeden tot Kil'Jaeden. SWP is namelijk al 2 maanden open ;)
Uhmm quote "Amerikaanse guilds zijn er nog niet in geslaagd om Kil'Jaeden te verslaan."

Dit is niet correct! Namelijk de guild "Deus Vox", een amerikaanse guild die KJ afgelopen dagen neergehaald heeft. Graag veranderen, ondanks dat deze post al 2 dagen te laat is :P.

http://www.mmo-champion.com/
Je noemt me ook een een team op.

Schroet Kommando behoort tot de absolute wereld top in ieder spel dat ze spelen.
Ze kunnen het zich veroorloven om de beste spelers te 'kopen'.

Ik weet niet wat er allemaal voor spelers in de SK guild zitten, misschien de SK spelers zelf en dan nog wat mensen uit de SK community (die momenteel meer dan 851000 geregistreerde gebruikers heeft).
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True