Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Blizzard start in april met een wereldwijd World of Warcraft-toernooi, waarin de beste driepersoons Arena-teams met elkaar strijden om een hoofdprijs van 75.000 dollar.

Het toernooi wordt gespeeld op speciale servers waarop deelnemers een nieuw character met het hoogste level en een Epic-uitrusting kunnen aanmaken. Blizzard wil zo ieders kansen gelijktrekken, waardoor de nadruk komt te liggen op tactiek en vaardigheden en niet op wie de beste spullen heeft.

Blizzard Entertainment Worldwide Invitational In normale Arena-gevechten is er plaats voor teams van twee, drie of vijf spelers die het tegen elkaar opnemen, maar in het nieuwe toernooi is alleen plaats voor teams van drie spelers. Deelnemen is niet gratis: toegang tot de speciale servers kost vijftien euro per persoon.

In april gaan de voorrondes van start, die zes weken duren. Er worden voorrondes in vier regio's gespeeld, te weten Europa, Noord-Amerika, Zuid-Korea en de regio Taiwan, Hong Kong en Macau. Daarna spelen de beste vier teams van elke regio om afvaardiging naar de wereldwijde finale, waar 75.000 dollar klaar ligt voor het winnende team. Waar en wanneer die finale gaat plaatsvinden, is nog niet bekend, maar het Blizzard Entertainment Worldwide Invitational dat vanaf 28 juni in Parijs plaatsvindt, lijkt een logische keuze.

Opvallend is dat spelers uit China uitgesloten zijn van deelname, terwijl meer dan de helft van de tien miljoen spelers die het spel inmiddels heeft, uit dat land afkomstig is.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Dit komt letterlijk van de webpagina
The Blizzard Entertainment Worldwide Invitational also showcases the skills of top eSports gamers from around the world as they compete in invitational StarCraft, Warcraft III and World of Warcraft Arena tournaments.
Dus het is waarschijnlijk dat idd de finale daar gespeeld zal worden.
Men heeft altijd nog visum nodig om in en uit hongkong te komen vanuit China. Ik heb minimaal invloeden gespot op sociaal niveau, ookal was HK overgedragen in 1997. Op financieel niveau schijnt er wel druk te zijn van Chineze overheid, vooral op de mediatycoons. HK maakt altijd nog gebruik van Hong Kong Dollars, HKD. Iedereen spreekt Cantonees in HK, maar vrijwel iedereen kan daar ook Mandarijns. Macau vrijwel zelfde verhaal, visum, Portugees hoofdtaal en MOP Macau Patacas als valuta. En niet te vergeten, Las Vegas van t oosten.
Ben ik nou de enige die het jammer vindt dat er een prijzenpot is die bestaat uit 'echt' geld?? Was veel leuker geweest als de prijs een of ander mooi legendary gear(set) was, en nog een epicje voor de moeite van deelname oid.
Ik bedoel: ik maak mij absoluut geen illusies dat ik ook maar anywhere near de finale zou kunnen komen, speel zeker niet slecht (al zeg ik het zelf, en zolang ik niet apestoned ben), maar heb weinig ervaring met de typische ('overpowered') arena classes noch dat ik verwacht dat ik het reactievermogen heb van de gemiddelde hardcore gamende puber. Kortom, als ik meedoe is dat puur voor de lol, en dat geldt waarschijnlijk voor alle 10 millioen spelers op een handjevol na wat idd echt erg goed is, en nu ook al extreem hoge arena ratings scored. <0.1% van de spelers dus. Maar helemaal los daarvan.. de game gaat om de game, waarom real-life zaken als dat afschuwelijke geld erin betrekken, ik ben bang dat dat tot een zeker fanatisme gaat leiden bij een aantal mensen, wat behalve de sfeer ook de gezondheid niet ten goede komt.. Toernooi leuk. Prijzenpot. leuk. Inschrijfgeld. niet leuk. Prijzenpot: liever ingame rewards dan real-life geld. Maarja ik ben waarschijnlijk een bomenknuffelaar ...
tja voetbal is ook maar een spelletje.
JA en er staat dat je een karakter kan aanmaken. Lijkt me dan dat iedereen die enigzins ervaring met PVP heeft toch wel weet welke classes goed zijn en welke niet. Als je toch een klasse mag kiezen is dat niet echt een probleem.

@friek25
Tja over die ingame awards ergens ben ik het heel erg met je eens dat dat leuker zijn geweest. Maar ik denk dat mensen zich dan alsnog helemaal kapot gamen, want het WoW publiek is over het algemeen redelijk item geil.
Om eerlijk te zijn weet ik niet wat beter is, wat ik wel leuk vind is dat er wat "pro"gaming komt in Europa. Ik volg het allemaal een beetje, maar geef mij maar WK Unreal Tournament of Fifa das nog best grappig :-p.
Bij arena fights ga je wss alleen maar rond springende manno's zien.
Misschien zijn die chinezen uitgesloten omdat daar al die farmers zitten. Die spelen dag en nacht en zullen wel aardig wat tactieken bedacht hebben om hun werk zo simpel mogenlijk te maken.

Maar het is wel een hoop geld die je kan winnen, al denk ik dat de 5000 deelnemers niet de kosten zullen drukken. alleen het prijzengeld is er dan uit.

Er is dan nog een server nodig, personeel en wat marketing waarschijnlijk.
Tactieken om zo efficient mogelijk een npc dood te krijgen (oftewel een beetje bots in de gaten houden) zal je niet zo veel helpen in arena's lijkt me zo.
Dat is dus niet wat Chinese "farmers" doen, als je er ooit een doc. over had gezien wist je dat ze dus voor hongerloon serieus 'gold' farmen... omdat dat dus wel wat sneller gaat dan een 'bot', (mensen hersens farme sneller ;))

En.. Chinese farmers + Arena's heeft niks maar dan ook echt niks met elkaar te maken. Arena komt neer op samenwerking, oefenen, oefenen, oefenen.. veel inzicht en goede reactie vermogen.

Dat is dus niet iets wat je krijgt door geestdodend elke keer dezelfde mobs te doden voor gold en items.
Opvallend is dat spelers uit China uitgesloten zijn van deelname, terwijl meer dan de helft van de tien miljoen spelers die het spel inmiddels heeft, uit dat land afkomstig is.
Chinese goldfarmers?
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft dat ze uitgesloten zijn.
Maar waarom alleen 3v3?
Omdat 2vs2 niet goed genoeg gebalanceerd is (en kan worden), zal die sowieso afvallen denk ik.

En blijkbaar was de vorige, van 5vs5 of niet zo'n groot succes was, of ze dat niet opnieuw willen doen.

Edit
Ik weet het niet, maar ik denk dat 3vs3 wel de leukste wedstrijden zijn. Speel zelf geen Arena, dus weet het niet, maar lijkt me dat 3vs3 redelijk snelle potjes zijn, waar best wat tactiek bij nodig is.

[Reactie gewijzigd door OkkE op 15 februari 2008 16:08]

Een reden kan mss ook zijn dat de hoofdprijs 75000 is en gedeeld door drie heb je elk lekker 25000 en een team van 3 is makkelijker te vormen, als je dan al een team van 5 personen bij elkaar krijgt hebt je elk "maar" 15000.
Er worden voorrondes in vier regio's gespeeld, te weten Europa, Noord-Amerika, Zuid-Korea en de regio Taiwan, Hong Kong en Macau.
Opvallend is dat spelers uit China uitgesloten zijn van deelname
Hong Kong ligt toch in China :?
technisch gezien wel ja,
maar als er enkel spelers uit Amsterdam kunnen meedoen, zijn spelers uit (de rest van)Nederland dus uitgesloten.

mogelijk word er voor de rest van China een aparte competitie opgezet (gezien het grote spelersaantal) ?
Macau ligt ook in China.
En als je het aan de chinezen (PRC) vraagt, Taiwan ook ;)
Hong Kong is niet China, het is een Special Administrative Region, wat betekent dat het bij China hoort maar niet Chinees grond is en autonoom is.
En het kan nog steeds georganiseerd worden in Hong Kong, zelfs als Chinezen zijn uitgesloten: Hong Kong is best goed gelegen voor omringende landen waar ook mensen WoW spelen.
Ik zie dat we aan het rekenen geslagen zijn :-) Dan maar even de volledige cijfers.

Per regio is er een prijzenpot van 27.000 dollar, te verdelen onder de vier teams die aan de regiofinale mee mogen doen. Daarna is er 120.000 aan prijzengeld voor de finale, waarvan 75.000 voor het winnende team. Dat maakt in totaal 228.000 dollar aan prijzengeld.

Als we voor het gemak even uitgaan van het inschrijfgeld dat in Noord-Amerika neergelegd moet worden (20 dollar), dan is Blizzard dus pas bij 11400 deelnemers uit het prijzengeld terugverdiend. Al maakt Blizzard natuurlijk ook kosten door het geheel te organiseren.
75.000 dollar prijzengeld, en 15 dollar om mee te doen? Dan is dit concept na 5000 deelnemers al winstgevend! Briljant!
De kosten voor zoiets zijn natuurlijk wel wat meer dan puur de hoofdprijs...

Of ze in totaal winst of verlies maken zal niet eens zo belangrijk voor ze zijn met zo'n toernooi. Het is vooral marketing. (net zoals de meeste (sport)toernooien dat ook zijn voor bedrijven)
Ik denk dat ze de eventuele extra kosten al lang terugverdiend hebben, met hun 10 miljoen spelers a 10-13 euri per maand (ofzo)
15 Euro pp is 45 Euro per team van 3.

Dat vind ik best duur als er maar één prijs van $75.000 is...

De kans dat je dan wint is immers nihil.
waar staat dat er maar 1 prijs is?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True