Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties
Bron: Shanghai Daily, submitter: MahRain

De al enige maanden geleden door de Chinese regering aangekondigde maatregelen tegen verslaving aan online spellen zijn inmiddels ingevoerd bij elf populaire spellen in het land, zoals 'The Legend of Mir II', "World of Warcraft' en 'Westward Journey Online'. Het gaat vooral om zogenaamde player kill spellen, waarin een speler de score van zijn karakter kan verhogen door de karakters van andere spelers te doden. Deze spellen worden beschouwd als erg gewelddadig en vooral voor tieners verslavend, wat voor de Chinese overheid aanleiding was maatregelen te nemen.

WoW logoDe maatregelen komen er op neer dat spelers voortaan een persoonlijk identificatienummer nodig hebben om toegang tot een online spel te krijgen. Het spel houdt vervolgens in de gaten hoe lang iedereen speelt en verslechtert de vaardigheden van karakters van mensen die langer dan drie uur achter elkaar gespeeld hebben. Een speler die langer dan vijf uur achter elkaar speelt, ziet zijn niveau zelfs dalen tot het laagste dat het spel heeft. De veranderingen zullen binnenkort in alle Chinese online spellen worden ingevoerd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

Ach laat ze lekker, ik wordt ook gek van al dat WoW geblaat overal.
Het is een feit dat WoW spelen en een poppetje laten levelen niet profiterend/beter is voor de mens/maatschappij :P
Het is een feit dat WoW spelen en een poppetje laten levelen niet profiterend/beter is voor de mens/maatschappij
Dat is een avond tv kijken ook niet, maar daar hoor je niemand over. Zo zijn er zat dingen die niet profiterend/beter zijn voor de mens/maatschappij maar die iedereen doet en prima vind, owee als er echter iemand 6 uur een poppetje aan het levellen is in een spelletje.
Volg ik het nou niet? Waar slaat dit op:

Het spel houdt vervolgens in de gaten hoe lang iedereen speelt en verslechtert de vaardigheden van karakters van mensen die langer dan drie uur achter elkaar gespeeld hebben. Een speler die langer dan vijf uur achter elkaar speelt, ziet zijn niveau zelfs dalen tot het laagste dat het spel heeft.

Dit wordt dus van toepassing op alle chinese game servers? Hoe gaan ze dat met WoW oplossen dan? Blizzard verplichte tot het doorvoeren van deze wijziging. Ik denk dat Blizzard dan toedeldokie zegt tegen China, dan maar niet!

Komt nog eens bij, de software die dit soort dingen gaat loggen, gaat natuurlijk erg ver. Valt natuurlijk ook onder spyware etc. Gelukkig kennen ze in China geen recht op privacy, and all your bass (lees privacygevoelige informatie) are belong to uss, zullen we maar zeggen.
Blizzard verplichte tot het doorvoeren van deze wijziging. Ik denk dat Blizzard dan toedeldokie zegt tegen China, dan maar niet!
Ik dnek het eigenlijk wel. Wat heeft Blizzard er voor baad bij dat mensen hun spel zo lang spelen tot ze er aan dood gaan? Vergelijk het met Nickelodion die 'reclame' maakt om buiten te spelen.
Blizzard verplichte tot het doorvoeren van deze wijziging. Ik denk dat Blizzard dan toedeldokie zegt tegen China, dan maar niet!

Ik denk het eigenlijk NIET. In diezelfde vergelijking zal Nickelodeon zijn Nederlandse vergunningen om uit te zenden verliezen als ze niet elk reclameblok een spotje van 10 seconden hiervoor vertonen (omdat ze hierdoor gedwongen worden door de overheid). Liever een kleine inkomstenderving dan je complete inkomen van een hele sector verloren zien gaan lijkt me zo.
Die extreme gevallen van verslaafdheid duid er toch op dat blizzard een enorme zak met geld laat liggen als ze niet mee zouden werken;-)

Dat doen ze dus gewoon wel, is al lang bekend dat ze gewoon mee werken.
Komt nog eens bij, de software die dit soort dingen gaat loggen, gaat natuurlijk erg ver. Valt natuurlijk ook onder spyware etc.

Dit lijkt me een tikkeltje overdreven deze uitspraak. Ten eerste is het geen spyware omdat deze software (als het al aparte software is die je zelf moet installeren; dit heb je zelf verzonnen heb ik het idee. Nergens staat vermeld dat je zelf iets op je computer moet installeren. De server kan prima zelf bijhouden hoe lang je online bent.) welwillend wordt geÔnstalleerd. Immers, je moet zelf je persoonlijk identificatienummer invoeren. Ten tweede, deze software houdt louter je online tijd en de duur van de sessie bij lijkt me. Is amper gevoelige informatie en ht gebeurt hier in Nederland en in de hele Westerse wereld aan de lopende band. Of dacht je soms dat telefoonproviders gewoon aan het gokken waren hoe lang je hebt gebeld?

Gelukkig kennen ze in China geen recht op privacy, and all your bass (lees privacygevoelige informatie) are belong to uss, zullen we maar zeggen.

Komt nog eens bij dat deze software natuurlijk geheel in het niet valt bij Warden van Blizzard. Dus krab jezelf even achter de oren voordat iedereen hier weer gaat lopen roepen hoe achterlijk de censuur en de Big Brother achtige neigingen van China wel niet zijn, maar kijk in hoe verre deze praktijken ook hier in het Westen gebeuren.
http://www.webwereld.nl/ref/rss/38188

Dit zegt al genoeg.... Online begrafenis O_o

Om die redenen alleen al en dat het vaker schijnt te gebeuren aldaar, vindt ik het ook niet gek dat China keiharde maatregelen neemt.
Misschien zouden ze in plaats van maatregelen tegen de spellen beter iets doen aan de opvoeding van de mensen aldaar.

Ik vind het toch vreemd dat in aziatische landen (Zuid-Korea, Japan en China) regelmatig (toch veel vaker dan hier) mensen sterven na en/of tijdens het spelen van een spel.
Ik kan mij toch niets voor de geest halen waar een Europeaan of een Amerikaan zich letterlijk heeft doodgespeeld.

Dat jonge meisje dat gestorven zou zijn door WoW: hier is het spel niet fout maar de ouders!
Maar dit is iets wat men vaker zie gebeuren de laatste jarent: In plaats van de hand in de eigen buidel te steken zoekt men een andere schuldige (zolang men zelf maar niet verantwoordelijk is of iets moet inleveren)
Ik ben vrij sceptisch over dit soort berichten. Ik geloof eigenlijk niet dat er doden zijn gevallen.

Het is altijd in een ver land (bijv. China) en het gaat er bij mij niet in dat je dagen en nachten achter elkaar een spel blijft spelen. Je valt vanzelf wel in slaap.

Ik geloof het gewoonweg niet. Het is vast een middel van de Chinese regering om de onderdanen angst in te boezemen voor games.
Ik ben ooit eens 50 uur achter elkaar wakker geweest! In die (ruim) twee dagen ben ik gewoon gaan werken en 's avonds uitgegaan. De ochtend van de derde dag was mijn lichaam zo uitgeput dat ik ervan over mijn nek ging!

Als je jonger bent, net zoals dat meisje van 14 bv, dan heb je je slaap nog harder nodig en wordt je reactievermogen vanzelf minder waardoor je volgens mij vanzelf wel stopt of in het spel doodgaat wegens fatale fouten. Ook voel je vanzelf dat je honger en dorst hebt en je moet ook nog naar de WC, lijkt mij!

Dit alles bij elkaar lijkt het mij dat je best gelijk kan hebben, echter: met behulp van wat stimulanten kan je de diverse effecten tenietdoen en dan heb je wel de poppen aan het dansen.
Als dit dan zo is dan is het eigenlijke probleem van de Chinese regering: Drugs!
ik kan het me ook niet voorstellen dat je zoooo verslaafd bent aan een spel dat je het zo lang speelt achter elkaar :S ik maak zeker te weten tijd vrij om te eten enzo en kom op waar zijn tegenwoordig de tijden waar je naar je vrienden gaat, om een filmpje te kijken of samen te gaan bowlen ofzo :'( rare mensen die WoW spelers X_x
Rare jongens,
die Chinezen...
Dit wordt dus van toepassing op alle chinese game servers? Hoe gaan ze dat met WoW oplossen dan? Blizzard verplichte tot het doorvoeren van deze wijziging. Ik denk dat Blizzard dan toedeldokie zegt tegen China, dan maar niet!
Denk je echt dat Blizzard zomaar toedeloe gaat zeggen tegen de chineese markt?
Ze zouden gigantisch veel geld verliezen op die manier, want China is voor hun een gigantische afzetmarkt. Ze verdienen er hopen geld. De bťta was er ook al gigantisch populair.

Blizzard is trouwens een van de eerste grote games developers die vaste voet aan wal heeft in China. Games zoals Warcraft III worden er gewoon nagemaakt/gekopiŽerd. Maar online games zoals WoW, daar wordt wel serieus geld voor neergelegd of er kan niet gespeeld worden.
Zo zie je in chineese cybercafťs 3/4 van de mensen gamen. De meeste online natuurlijk.

China is "the place to be". Enige moeilijkheid is de markt te veroveren naast alle illegale games die je er voor nog geen euro kont kopen.
Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met dit beleid van China. Maar ik ben wel benieuwd wat de resultaten op lange termijn zijn van deze maatregelen. China is (volgens mij) het eerste land waar ze zulke harde maatregelen nemen; een unieke kans wat om er eindelijk achter te komen ůf en zo ja, in welke mate gamers worden beÔnvloed door (on-line) games.

Om te checken of de genoemde maatregelen zin hebben, moeten de Chinezen daarom ook wel de moeite doen om het effect van de maatregel te onderzoeken. Ze moeten het gedrag meten van de gamers op dit moment en dat de komende jaren blijven doen. Als ze dat een jaar of vijf (of langer) volhouden, kunnen ze misschien iets bijdragen aan de controversiŽle stelling: 'gamers worden negatief beÔnvloedt door geweldadige games'.
De ingebouwde chat functie van online games is voor veel Chinezen momenteel de enige methode om vrij met elkaar te kunnen communiceren. De rest is door de overheid al afgeknepen.

Dit heeft niets met aggressie van de bevolking te maken, doch alles met staatscensuur.
vind ik ook.

Al die beperkingen voor het gamen zijn echt overbodig, er zijn duizenden en meer gamers en omdat er enkele rotte appels in de mand zijn worden alle andere gamers gestraft. Het is gewoon een trucje van de Chineese overheid om te tonen aan Chinezen dat ze macht over alles hebben, ook over het gamen en internet.

(Ben ik blij dat ik in het (nog altijd) vrije BelgiŽ leef, zouden ze die beperkingen hier invoeren zou er denk ik wel een heuse opstand komen...
Trouwens ik heb niet het idee dat dit gaat werken bij WoW, degenen die bijv. langer dan 5 uur per dag spelen, zijn meestal degenen die er wel wat voor over hebben, die kopen een tweede account op naam van de zus, vader of moeder ofzo. Dan spelen ze gwoon eerst op de ene account en dan op de andere, en als het minder diep gaan, doen ze zelfs gwoon een character change om het systeem te misleiden

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True