Megekko wil Paradigit en Campusshop overnemen

Webshop Megekko wil de webshops van Paradigit en Campusshop overnemen. Megekko spreekt van een strategische overname en zegt dat de activiteiten van Paradigit en Campusshop worden voortgezet. De overname moet nog goedgekeurd worden door de ACM.

"Met deze strategische overname versterkt Megekko haar positie in de markt en breidt zij haar afzetmarkt uit", schrijft Megekko in een persbericht. De webshop zegt door de overname van Paradigit een grotere inkoopkracht en een uitgebreider aanbod te hebben, wat zou leiden tot lagere prijzen voor consumenten. De overname heeft geen 'directe' gevolgen voor bestaande klanten. "Bestellingen, service en garantie blijven gewaarborgd."

Megekko is in 2013 opgericht en is actief in Nederland en België. Bij de webwinkel werken 110 mensen. De verwachte omzet voor dit jaar is 175 miljoen euro. Paradigit en Campusshop vallen onder Bytecommerce, dat in zijn geheel door Megekko wordt overgenomen. Bytecommerce werd in 1992 opgericht. Er werken nu 50 mensen en het bedrijf verwacht voor 2025 een omzet van 55 miljoen euro. Naast Paradigit en Campusshop vallen Laptop.nl en Norrod onder dit bedrijf, die ook beide door Megekko worden overgenomen.

Door Hayte Hugo

Redacteur

18-11-2025 • 08:40

172

Reacties (172)

Sorteer op:

Weergave:

Ik heb persoonlijk hele slechte ervaringen met Megekko (aftersales). Wat zijn jullie ervaringen? Ik bestel er liever niet.
Het valt mij op dat hier zo veel negatieve reacties zijn op Megekko, ik heb er nooit problemen mee gehad.
Ook nooit problemen gehad met bestellen. Dat is ook niet het probleem :-) Het gaat om de aftersales. Als je die niet nodig hebt gehad, dan kan ik mij je ervaring goed voorstellen.
Ik ook niks anders dan hele positieve ervaringen. Moederbord, CPU en ram gekocht. Ik kreeg die combinatie in geen mogelijkheid aan de gang. Eerst moederbord teruggestuurd als DOA. De kreeg ik vervolgens weer terug dat er toch echt niks aan de hand was met het moederbord. Weer geprobeerd; weer geen joy. Dus alle componenten teruggestuurd. Kregen we de hele zaak werkend terug met filmpje en foto's van wat ze hadden gedaan. Sinds dien draait alles als een zonnetje. Ik heb ze dan ook de hemel in geprezen wat betreft de service!
Wat was het probleem uiteindelijk dan daarmee? Ben nu wel geïnteresseerd in de uitkomst!

(Ook hier louter goede ervaringen met Megekko trouwens)
Uiteindelijk het vermoeden dat de bios flash niet goed gegaan was. Ze hebben de hele bios gewiped en opnieuw geflashed en toen werkte het allemaal.
Kijk. Dat vind ik nou service. Ze zijn er gewoon echt ingedoken om te kijken wat aan de hand is.
Ik heb het geluk dat de winkel in Breda zit, meeste haalde ik gewoon op en bracht ik gewoon terug, daar werd nooit moeilijk over gedaan. Ik snap dat anderen een andere ervaring hebben gehad. Hoewel de pricewatch beoordelingen ook anders suggereren.
Ik denk dat ze ook niet heel moeilijk zullen doen als je nog binnen je retourtermijn zit.
Wat suggereer je met dit bericht? Dat je buiten de retourtermijn probeerde spullen te retourneren?
Waarschijnlijk een defect
De winkel met showroom (voormalige cd rom land) is nu weg helaas, nu hebben ze alleen een afhaalpunt op het spinveld.
Ja, was 1 jaar bezig om een laptop met een kapotte videokaart volledig vergoed te krijgen. Moest 3x opgestuurd worden voordat ze overtuigd waren...
Een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd, toch?

De mens klaagt gewoon makkelijker. Mensen die geen slechte of gewoon goede ervaringen hebben met wat dan ook in het leven zul je veel minder snel horen dan de mensen die last hebben van iets... fact of life :/
Ik heb er (probleemloos) 3x wat besteld. Geen aftersales nodig gehad.
Ik heb 200+ (40.000€~) bestellingen bij Megekko (50 privé, 150 zakelijk), recent moest ik een RMA verzoek doen, en dat liep echt ten honderd, na enkele mails met support, ga ik nu nooit meer met Megekko handelen.

Ik raad ze graag aan bij vrienden, familie, en collega's, want goede voorraad, matige prijzen, goede en snelle website, netjes geleverd (goed ingepakt, PostNL).

Maar om met hun aftersales, support, hulp, medewerkers communiceren is net zoals met een AI, zonder ziel of hulp.
en dat liep echt ten honderd

??? :?
Ik heb een keer een defective moederbord gehad en teruggestuurd binnen een paar dagen en heb mijn geld terug gekregen. Maar dit was meer dan 5 jaar geleden.
ik ook. was eerder trouw klant, maar 2 keer zeer negatieve afhandeling van terechte garantieclaim. 1 keer kan gebeuren, maar de 2de keer liet een patroon zien van kluitje in het riet, kastje naar de muur, totdat je dreigt met vervolgstappen. Ze proberen het gewoon, menig niet mondige klant laat het erbij zitten.
Twee ervaringen met after sales gehad:

Eerste keer een (Corsair) voeding die kapot was, en ze vertelde me dat het het handigste was met Corsair direct af te handelen (en dat is ook zo! Ja ze moeten ook de optie geven het via hun te doen, maar direct via Corsair is gewoon handiger). Dat gedaan, en ze hebben de verzendkosten vergoed zonder morren. Maar, als ik daar niet zelf achteraan was gegaan denk ik dat ze het vrolijk vergeten waren, al is dat mijn onderbuik.

Tweede keer was er iets heel vreemds met PostNL track and trace, waardoor die bij de commerciele track en trace + chatbot stond als afgeleverd bij een PostNL punt, en voor de track en trace voor de consument stond als dat hij onderweg was. En het belangrijke: Hij was niet op het PostNL punt, die hadden 3x alles al doorgekeken voor mij. En toen kwam de reden dat ik ze nu bij voorkeur oversla: Ze zijn alleen per mail bereikbaar. Dit had je in een telefoongesprek in een paar minuten uitgelegd. Per mail duurde het eerst een dag om te horen te krijgen dat hij er volgens hun gewoon was. Toen gezegd dat hij er echt niet was, ook niet volgens het personeel daar. En een dag later dat hij er toch echt moet zijn. Nog wat heen en weer, en elke keer kostte het weer een dag om een antwoord te krijgen, terwijl als dat telefonisch was gegaan het zoveel sneller zou zijn gegaan.
Mijn ervaring is dat een bestelling meestal in orde en snel is, maar zodra er een probleem is dan wordt het wel een heel gedoe inderdaad.

In een geval is het er bijna op gekomen dat ik een advocaat wilde inschakelen om mijn geld terug te krijgen, waarna ik het alsnog kreeg op het laatste moment. En dat was met een retour binnen de 14 dagen (en het product was niet defect oid).

In een ander geval met een defecte CPU weigerden ze de afhandeling te doen en stuurden ze mij naar AMD rechtstreeks. Dat is wel opgelost, maar m.i. niet op de juiste manier.

Ook een paar keer gehad dat 'nieuwe' items duidelijk al open/gebruikt waren geweest, maar op zich prima in orde. Niet zo netjes maar als het product in orde is met de volledige garantie kan ik daar nog mee leven.

Als resultaat heb ik er al wat jaren geen bestellingen meer gedaan, terwijl ik toch een denk ik relatief grote klant was.

[Reactie gewijzigd door Noxious op 18 november 2025 09:18]

ik ga altijd nog naar de fysieke winkel in Breda. Had 3 WD disk gekocht die binnen 2 uur stuk waren. RMA ingevuld en kreeg ter plekke 3 nieuwe mee.
Paar keer besteld wat snel geleverd werd en lekker goedkoop was. Maar toen de IO van mijn case defect was, was het moeilijk (niet gelukt) om RMA te krijgen voor zo'n groot pakket |:(
edit:
Niet gelukt uiteindelijk. Misschien was "moeilijk" een understatement

[Reactie gewijzigd door Scribe op 18 november 2025 09:21]

Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad bij Megekko, ik bestel er ook zakelijk. Dan zijn er wel andere bedrijven waar ik zakelijk vele slechtere ervaringen mee heb en ook uit de weg ga.
zakelijk vind ik net een probleem bij megekko, ze doen dan moeilijk over terugsturen / wettelijk heroepingsrecht. Alle andere grote spelers doen daar niet moeilijk over.
Dat is raar, ik heb daar nooit iets mee gehad bij het terug sturen. Bij concurrenten juist wel, altijd maar moeilijk doen.
Ik heb zelfs een keer een pc setup besteld die ik niet werkend kreeg, hebben zij de koeler op de cpu gemonteerd, met koelpasta en ram, werkend (en goed verpakt) teruggestuurd. Dat is een service waarvan ik stijl achterover sloeg. Waar ik een MaxICT niet mis, paradigit niet ga missen, biedt Megekko voor mij juist die meerwaarde.

Overigens nooit ontdekt wat ik nou fout heb gedaan, daarna nog wel een aantal pc's succesvol in elkaar gekregen...
Ik heb 2 keer gebruikt gemaakt van de Megekko klantenservice. In beide gevallen ben ik snel en vriendelijk geholpen. Mede door deze service ervaringen bestel ik eigenlijk alles bij Megekko. Maar dat sommige mensen andere ervaringen hebben is logisch, dat is bij elke online webshop. En het zijn vaak de mensen waarbij het misgaat die het hardste schreeuwen.
Ik heb bij Megekko voor duizenden euro's besteld en is mijn standaard partij voor tech. Van levering tot garanties en klantenservice nog nooit iets negatiefs meegemaakt.
Megekko is prima als het allemaal goed gaat, maar dramatisch wanneer het niet goed gaat. Veel mensen zullen er nooit problemen mee ervaren maar ze doen wel eens wat schimmige dingen zoals producten in pre-order en dan niet kunnen leveren bij release, en hun klantenservice is niet de beste.
Ik koop al bij Megekko sinds de CD-Romland periode en heb nog nooit te klagen gehad over zowel mijn aankopen als mijn garantie afwikkelingen (niet dat ik er veel heb gehad) Ook retourneren gaat zonder gezeur, makkelijk zelfs via de Pop-Up store.Stuur heel veel mensen door en ook die heb ik nog nooit horen klagen. Je kan een keer pech hebben, maar dat gebeurt overal.

Ps. heb 1 keer gezeur gehad maar dat was meer door onwetenheid als door niet willen. En zoals ik al zei, langs de Pop-up store gaan is makkelijk om eventuele misverstanden op te lossen :)

[Reactie gewijzigd door Helstar op 18 november 2025 11:31]

Het is mijn default webshop. Als deze in de pricewatch in de bovenste 10% staat dan bestel ik automatisch bij Megekko.
Ik heb niets dan positieve ervaringen gehad met hun. Veruit mijn favorite webshop.
Vaak zat bij megekko besteld

Geen problemen eigenlijk

Qua sales bestellen leveren aftersales

Altijd prima inorde

1x chip gehad die defect was

Even langs gegaan gelijk kijkje in de winkel en gelijk nieuwe ontvangen en prima.geholpen
Ik kom er vanuit mijn cdromland dagen... hoewel ze inmiddels al verhuisd zijn en dat voor mijn gevoel dan ook niet meer dezelfde winkel is.

Toevallig afgelopen week daar wel aan de balie gestaan om een monitor af te halen, echt keurige support en medewerkers namen bijzonder veel tijd om klanten te woord te staan en uitleg te geven viel mij op.

After sales geen ervaring mee.
Ik heb er laatst nieuwe componenten besteld waarvan later bleek dat er iets defect was. Het was wat vervelend dat ze geen direct telefoonnummer hebben, daardoor duurt wachten op reactie wat langer.

Uiteindelijk kan ik wel zeggen dat ik uitstekend geholpen ben door de retourafdeling. Het mailcontact was vlot, en mijn componenten werden zonder gedoe omgeruild.
Ik heb er laatst nieuwe componenten besteld waarvan later bleek dat er iets defect was. Het was wat vervelend dat ze geen direct telefoonnummer hebben, daardoor duurt wachten op reactie wat langer.
Maar ze hebben toch gewoon een telefoonnummer op hun contactpagina?
Als jij hem kan vinden dan houd ik me aanbevolen. Ze hebben wel een nummer op Google Maps maar als je dat probeert te bellen krijg je een "dit nummer is niet in gebruik".

Hier ook een Reddit draadje met mensen die mijn frustratie delen; https://reddit.com/r/thenetherlands/comments/11i7nu3/telefoonnummer_ontbreekt_bij_grote_webwinkels/
Ik zal het telefoonnummer hier niet opschrijven, maar ik zie het toch staan op de contactpagina?

https://www.megekko.nl/info/contactemail
Ik zie het, bereikbaar van 13:00-17:00, en in mijn belgeschiedenis zie ik dat ik dit nummer om 11:00 heb gebeld

Je hebt gelijk! Maar makkelijk is anders..
In het afgelopen jaar heb ik er een aantal dingen besteld. Dat ging altijd goed. Dat wil zeggen dat de producten zonder defecten arriveerden. Bij de laatste bestelling echter, bleek het 2.5 Gb netwerkkaartje DOA. Kan gebeuren natuurlijk.

Email geschreven en die werd ook vrij prompt beantwoord. Maar, zo op het oog door een robot...

Toen heb ik op de website het kaartje als defect aangemeld waarop ik een verzendlabel kreeg per email. In de tekst staat dat het kaartje retour is gestuurd door Megekko naar de fabrikant. En dat het wel 15 werkdagen kon duren etcetera.

Tien daarvan zijn nu verstreken en ik heb nog niks gehoord. Dat kan dus nog wel komen. Echter had ik kennelijk de laatste want ze staan nu niet meer op de website. Meteen de volgende dag al niet meer. Mogelijk had ik dus de laatste van de plank.

Ik was geneigd om dan nog maar eentje te bestellen (ik kreeg een code voor gratis verzenden) maar dat type was er niet meer. Enfin, we wachten af.

Maar de rare antwoorden in de email lijken toch echt op die van een soort robot.
Ik had eens een mobo gekocht en met het fitten van de cpu een paar pootjes geknakt op het bord. Wel eigen fout, maar via een rma kon ik het bord door hun laten repareren voor €25 bijdrage. Vond ik alleszins schappelijk.
Letterlijk nog nooit problemen mee gehad.
Altijd wel goede ervaringen gehad met sales bij Megekko, maar ik trek alleen hun praktijken bij releases van videokaarten niet. MSRP absurd verhogen, schaarste creëren door in batches per uur te verkopen, stellingen van de eigenaar die totaal niet klantvriendelijk zijn.
- Uitlevering levering duurt vaak langer dan aangegeven, standaard >3d zo niet weken (irritante mailtjes dat het dan morg... o nee toch niet geleverd gaat worden, stuur dan niets).
+ Aanbod divers (zie uitlevering)
+ Retourneren ok
Nog nooit problemen mee gehad, en heb één keer de helpdesk moeten gebruiken en dat was echt uit de kunst.
Zelf ooit een monitor besteld (En overige producten maar in dit geval gaat het even over de monitor). Nul problemen. Netjes geleverd, niet tevreden over de kleuren van het scherm, netjes me geld terug gekregen zonder gedoe.

In princiepe een van de shops waar ik graag koop. Verwacht geen telefonische support, het is enkel mail. Maar heb daar zelf geen slechte ervaringen gehad.
De vraag is eerder, welke shops zijn wel nog goed. Heb met heel wat shops slechte ervaringen helaas.
Bestellen gaat altijd vlot, maar daarna...
Ik sta er vaak echt versteld van hoe scheef dat zo'n dingen bij bekende en grote webshops verlopen.

En dan ga ik automatisch naar een bol.com of Amazon, simpelweg omdat alles echt supervlot verloopt.
Retouren en omwisselen gebeurt gewoon supervlot zonder gedoe.
Nog nooit problemen mee gehad.
Helemaal mee eens. Bij Amazon en Bol heb ik ook hele goede ervaringen.
Dan ben je zeker niet de enige met slechte ervaringen bij Megekko

[Reactie gewijzigd door vincie50 op 18 november 2025 16:26]

laatst 2 dingen besteld, werkte niet op me PC, terug gestuurd geld terug ontvangen.
Ik heb persoonlijk hele slechte ervaringen met Megekko (aftersales). Wat zijn jullie ervaringen? Ik bestel er liever niet.
Mafklappers zijn het,

had een bestelling gedaan en ontvangen, meer ontvangen dan ik besteld had, waarvan ik hun in kennis heb gesteld, ik zou en moest onmiddelijk met het verkeerd ontvangen pakket naar Post - pakketpunt om het af te geven voor verzending, of mij dat uitkwam of niet, hadden ze geen boodschap.
Hou hebben ze je gedwongen om alles neer te leggen en meteen naar een pakket punt te racen ?
Hou hebben ze je gedwongen om alles neer te leggen en meteen naar een pakket punt te racen ?
Daar kwam het op neer.
Hou hebben ze je gedwongen om alles neer te leggen en meteen naar een pakket punt te racen ?
Heb er even de mails bijgehaald die ik van Megekko kreeg toen ik gemeld had dat ik een niet besteld artikel ontvangen had, en niet meteen naar het postkantoor vloog om het daar af te geven voor retourverzending. Ik lees

"We zouden het erg vervelend vinden om het ontvangen product alsnog in rekening bij je te moeten brengen."

Voor mij nooit meer Megekko.
Geen problemen gehad met garantie. Snel geregeld en prima communicatie.
Ik heb ooit eens met hun klantenservice te maken gehad (2 jaar geleden) maar was toen prima. En recent nog het e.e.a besteld en dat ging eigenlijk ook allemaal soepel.
Als Megekko wil groeien, waarom zijn ze dan niet zakelijk actief? Ze hebben niet de mogelijkheid om een zakelijke account aan te maken zover ik weet. Dit lijkt me ook een behoorlijke afzetmarkt.
Ik vermoed omdat dit een behoorlijke impact heeft op hoe de aftersales ingericht moet worden om aan de andere eisen te voldoen. Zakelijke klanten verwachten vaak een korte doorlooptijd voor support, een meer transparant ticketsysteem, directe escalatieladders, etcetera.
Inderdaad, klantenservice is bij Megekko nu nagenoeg niet aanwezig. Geen telefonische bereikbaarheid, en als je een mailtje stuurt is het hopen op een fatsoenlijk en tijdig antwoord.

Dozenschuivers zoals Megekko gaan niet matchen op de zakelijke markt.
To be fair; daar zijn ze ook wel duidelijk in op hun site:
Bij Megekko koop je omdat je weet wat je nodig hebt en weet hoe je alles aansluit en installeert. Dat scheelt ons uitleg en ondersteuning waar jij toch niet op zit te wachten. Op deze manier kunnen wij jou een scherpe prijs bieden.
Als ik de klantenservice nodig heb, is dat niet omdat ik niet weet hoe de CPU in de socket moet. Als ik klantenservice nodig heb, is dat omdat een artikel kapot of beschadigd afgeleverd is, of omdat een artikel binnen de garantie kapotgaat.

Op zulke momenten heb je klantenservice nodig, en dat kan bij Megekko via de e-mail een hele uitdaging worden.
Zulke service hoeft een webshop echter niet perse via e-mail te laten lopen. Bij Megekko zie ik dat zij verwachten dat je zo'n verzoek via de website moet indienen. Ik snap dat sommigen liever contact hebben via de e-mail of zelfs telefonisch contact willen hebben, maar dan is Megekko misschien niet de beste keuze.
De RMA/Retour was ook via de website aangemeld, echter kwam het artikel doorleuk terug met de melding: "Bij ons doet het artikel het wel". Dit terwijl ik duidelijk een reproductiepad had aangeleverd om het defect te kunnen reproduceren.

Op zulke momenten heb je dus klantenservice nodig, om te voorkomen dat je een artikel meerdere malen moet opsturen en wekenlang bezig bent om een simpele omruiling van het artikel geregeld te krijgen. Het is dus niet dat ik graag via de e-mail contact wil; het is helaas nodig, omdat het standaard RMA-proces niet in alle situaties werkt.

Bijvoorbeeld een kapot moederbord dat op geen enkele manier wil booten; dat zal prima afgehandeld worden door de RMA van Megekko. Maar als je een moederbord hebt dat alleen wil booten met slechts 1 DDR-module in het derde slot, dan gaat het mis als ze de RMA-omschrijving niet goed lezen. Dan wil je graag extra contact via bijvoorbeeld e-mail voordat ze het moederbord weer retourneren met de melding "Bij ons werkt het prima". Want dan kun je weer opnieuw beginnen met het hele proces.
Ik snap (zeker hier) dat je dat prima weet. M'n punt is meer dat ze zelf wel redelijk duidelijk zijn in het feit dat daar hun prio niet ligt. Los daarvan zouden de basics alsnog gewoon moeten kunnen zoals je aanstipt. Zelf heb ik er eigenlijk alleen maar prima ervaringen mee moet ik bekennen.
Toevallig nu een RMA verzoek bij Megekko ingediend voor mn RAM, binnen 2 uur werd het behandeld en kan het gelijk opsturen! Als er dus iets kapot is, zijn ze er wel snel bij (tenminste bij mijn voorval)
Ik heb een defect product gehad. Kon niet bellen, maar mijn melding werd binnen een dag opgepakt en ik kreeg netjes een vervangend product. Ging niet om iets duurs, en natuulijk is dit een ervaring van n=1, maar zoals eerder gezegd je kunt deze manier van werken vooraf op de site vinden dus je weet waar je aan toe bent.
Maar voor jou zijn er 10 anderen die Megekko wel mailen met een 'user error'.
Lees, we verdienen niks aan service en een telefoon bemannen kost geld.

Hun prijzen zijn gewoon marktconform met andere webshops die wel service bieden of bereikbaar zijn.

Aanspraak maken op je garantie is volgens megekko irritant en kost hun tijd en geld en dus geven ze je daar geen ondersteuning op. Ik vind dat een kwalijke zaak
Aanspraak maken op je garantie is volgens megekko irritant en kost hun tijd en geld en dus geven ze je daar geen ondersteuning op. Ik vind dat een kwalijke zaak
zoals ik al zei; mijn ervaring is anders. En gezien het feit dat tweakers ze in 23/24 nog verkozen heeft als beste webshop zal ik niet alleen in die beleving zijn. Maar ervaringen zullen ongetwijfeld verschillen
Mijn ervaring was afgelopen januari tot en met mei/juni. Zolang was ik met ze bezig om ze tot inzicht te krijgen dat de gpu niet goed was. Heeft mij in totaal bijna 40 euro extra gekost qua verzendkosten terwijl na heel veel mail verkeer ze eindelijk de gpu naar de fabrikant hadden gestuurd en deze wel doorhad dat ie defect was.

In diezelfde tijd had een vriend ram geheugen bij ze aangeschaft en deze waren ook niet goed, die afhandeling ging iets sneller maar ook daar werd eerst gezegd dat de producten goed waren. Hij heeft ze toen zelf maar naar de fabrikant gestuurd en die stuurden meteen nieuwen terug.

Ik snap om eerlijk te zijn niet dat een webshop zo’n award kan krijgen als ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Maar ik sluit ook niet uit dat er wat euro’s op de achtergrond spelen voor zo’n award..
Hoezo kost het jou verzendkosten? Ik heb meerdere RMA's aangemaakt de afgelopen jaren bij Megekko en altijd gratis verzekerd verzonden bij DHL. Er staat ook in het verzoek dat zij het vergoeden mits je het met DHL meestuurt met hun label.

Het blijft een feit dat het bij jou misschien minder gelopen is, echter is dat maar 1 persoon op de duizenden die bestellen bij Megekko, dat weegt dus niet enorm zwaar.

Telefonische bereikbaarheid hoeft niet aanwezig te zijn, ze reageren prima op hun emails en op hun website RMA verzoeken, jij bent nu net de ongelukkige.

De awards zit geen geld achter, je comment is daarmee gewoon een rotte appel helaas en slaat dus nergens op met dat stuk.
Omdat ik niet zonder gpu wou zitten moest ik dus maar een nieuwe bestellen en deze binnen 4 week retour sturen. Dan hoef je er geen reden bij te vermelden maar valt het in de soort proeftijd maar de retour verzending moet je dan wel zelf betalen. Ik heb in die periode 3x een nieuwe gpu besteld en elke x betaald. Dat was hun manier van service bieden..

als ik dit topic zo lees ben ik zeker niet de enige. Als je telkens een week moet wachten op reactie op je e-mail vind ik dat geen goede bereikbaarheid.

Prima dat jij dat niet ervaren hebt, ik heb dat wel en ben zeker niet de enige zoals je hier in de reacties kan lezen

[Reactie gewijzigd door fifanoob op 18 november 2025 10:54]

Prima dat jij dat niet ervaren hebt, ik heb dat wel en ben zeker niet de enige zoals je hier in de reacties kan lezen
Nee en andersom is hij ook niet de enige met goede ervaringen. Ofwel YMMV.

Ik snap prima dat een webshop een award krijgt ondanks dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Ik heb maar één keer een webshop moeten bellen en dat was bloedirritant want ik kon de medewerker niet verstaan met een zwaar accent en zij mij maar half. Daarbij is het vaak alleen onder kantoortijd en dan werk ik ook gewoon en je hebt niets op schrift dus als de medewerker iets vergeet, anders opvat of gewoon wat heel anders doet heb je geen poot om op te staan, en zij overigens ook niet.
Plus een formuliertje of mailtje kan ik gewoon s'avonds invullen als ik thuis ben.
En dat is dan weer jouw mening dat het onhandig is qua telefoon. Je kan aan de telefoon ook vragen om een bevestiging via de mail te sturen van de afspraken die gemaakt zijn. Het gaat telefonisch vaak wel sneller. Ipv dat er maar half gereageerd wordt op de mail en je weer reactie moet geven. vooral als je van de garantie gebruik wilt maken. Ik was 2 week verder omdat ze telkens weer suggesties gingen mailen wat ik kon doen om te testen als het wel daadwerkelijk stuk was. Ze vroegen zelfs om filmpje te maken op moment dat mijn pc crashte.. allemaal rompslomp wat dan over en weer gaat via de mail, waar meerdere dagen/weken over heen gingen. In een telefoongesprek geen last van.
Op dat gebied mis ik de computershop om de hoek zoals vroeger.
Als je dan iets niet aan de praat kreeg en geen extra testonderdelen had kon je nog eens langsgaan voor advies.
Dat is tegenwoordig nagenoeg niet meer te vinden.
De computershops in mijn buurt zijn allemaal verkooppunten geworden met verkopers die nog niet eens meer het verschil tussen DDR4 en DDR5 weten.
Oh gek, ik heb geen problemen gehad met klantenservice, altijd tijdig en inhoudelijk reactie gehad
Het gaat allemaal mooi bij bestellingen en algemene vragen. Maar zodra je RMA of terugbetaling nodig hebt dan komt er naar mijn ervaring een kink in de kabel.

Reacties komen dan later, en de inhoud van de mail is vrijwel nooit volledig. Het lijkt dan alsof ze de mail niet volledig lezen en maar op de helft van je vraag antwoord geven. Ik heb meerdere lang email discussies gehad over iets simpels als de terugbetaling van een bestelling bij schade tijdens transport.

Bij mij staat Megekko inmiddels na een aantal problemen ook op de zwarte lijst.
Klantenservice was bij mij prima, maar helaas moet je zelf betalen voor retour sturen van een DOA product.

Product was vrijwel zeker refurbished terwijl het als nieuw werd aangeboden. Zal er nooit meer wat bestellen.

Met Paradigit had ik altijd goede ervaringen, niet veel klantenservice nodig gehad.
maar helaas moet je zelf betalen voor retour sturen van een DOA product.
Dat is natuurlijk onzin. Als het DOA is en je retourneert het onder RMA (dus ter reparatie), zijn de verzendkosten voor de verkoper. Als jij zegt "dan hoef ik hem niet", dan retourneer je onder WKOA en dan zijn de verzendkosten retour inderdaad voor jouw rekening.
Helaas was dat wel wat het was.

Ze hebben wel de verzendkosten voor het opsturen van het tweede product voor hun rekening genomen, maar ik droeg de kosten voor het retourzenden aan hen.
Ik kan beamen dat Megekko dit vaker doet. Dat is onder andere een van de redenen waarom ze op mijn zwarte lijst staan. Ik heb ze meerdere keren voorzien van regelgeving waarin staat dat de consument geen extra kosten mag maken wanneer het om een DOA of defect binnen garantie gaat. In beide gevallen doen ze moeilijk en geven ze aan de verzendkosten te retourneren als het echt een DOA- of garantiekwestie is.

Maar ik heb ook meegemaakt dat ze in de mailwisseling naast de verzendkosten ook nog dreigen met onderzoekskosten. Die kosten brengen ze in rekening als het artikel bij hen wel goed werkt.
In combinatie met een DOA (die het soms wel doet na meerdere keren proberen) geeft dat veel stress en wantrouwen om je artikel te retourneren. Want Megekko heeft meerdere keren een artikel zonder communicatie retour gezonden met de melding "Artikel werkt naar behoren".

Het zijn dus vooral de bijzondere DOA- en garantiesituaties waar Megekko de mist in gaat. En dan kun je je als consument voorbereiden op een lange strijd via e-mail.
Ik kan mij hier totaal niet in vinden. Voor zowel zakelijke als privé aankopen gebruik ik vaak Megekko en wanneer er een RMA nodig was waren ze altijd goed te bereiken. Laatst had ik een SSD die de geest gaf na ~6 maanden en ik kreeg binnen een week mijn geld terug na het melden van de RMA.

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een beschadigd product heb ontvangen dus hoe ze daar mee omgaan kan ik niet zeggen en ik kan me ook voorstellen dat dat veel geklooi is met de verzendmaatschappij (niet dat dat jouw probleem is als consument), maar voor mij staan ze nog steeds redelijk bovenaan mijn lijst.
Ik heb meerdere keren aftersales nodig gehad bij Megekko en dat ging altijd prima. Laatste keer is wel twee jaar terug.
RMA wordt uitstekend door hun afgehandeld hoor, en ik heb inmiddels al zo’n tienduizenden euro’s bij hun aan hardware besteld.
Het gaat allemaal mooi bij bestellingen en algemene vragen. Maar zodra je RMA of terugbetaling nodig hebt dan komt er naar mijn ervaring een kink in de kabel.
Niet mijn ervaring, RMA aangevraagd voor een moederbord, maar ook ander RAM besteld omdat ik memory had wat niet op de QVL stond. Bleek een issue met de BIOS, moederbord RMA dus gecanceld en het geteste RAM retour aangevraagd. Alles snel beantwoord en netjes (snel) mijn geld terug na ontvangst van het geheugen.

Maarja zo zie je maar dat iedereen andere ervaringen heeft, ik heb zelden issues met producten dus mogelijk ontloop ik de dans daarom.
Vele bestellingen bij megekko gedaan, eigenlijk nooit geemmer gehad. Anekdotisch bewijs heeft natuurlijk de eigenschap dat als je eenmaal de indruk hebt dat iets ruk loopt (en vaak dan in een cluster mis gaat wat door tijdsdruk/beleving altijd groter voelt) dan statistiek. Ziggo slechte service bijvoorbeeld? In twintig jaar tijd in drie provincies en zes steden heb ik storingen die niet aangekondigd waren echt op 1 hand te tellen, en een daarvan kwam omdat er bij glas trekken een kabel door ging elders in de wijk.

Op basis van reputatie had ik veel vaker storingen moeten hebben.

[Reactie gewijzigd door skullsplitter op 18 november 2025 16:25]

Ik heb meerdere malen prima ervaring gehad met Megekko.

Een AMD kaart die eens per week een BSOD deed.
Was geen probleem. Reactie nog de zelfde dag.
Terug gestuurd, 2 dagen later geld op de rekening.
Kon meteen een andere uitzoeken.
Ik heb precies het tegenovergestelde meegemaakt. Mijn nieuwe amd gpu gaf fouten en liet mijn pc crashen. Terug gestuurd en om niet zonder te zitten moest ik maar een nieuwe bestellen en betalen en deze dan weer retour sturen zodra mijn kapotte gpu gecheckt was. Volgens hun was er niks aan de hand met de amd gpu en dus kreeg ik hem terug. In meerdere pc’s getest en gaf in alle pc fouten.. ik weer terug sturen naar megekko maar zij bleven volhouden dat de kaart goed was. Uit eindelijk is hij naar de leverancier gestuurd die gaf aan dat hij defect was. En kreeg een nieuwe, zonder de plakplastic erop dus ik betwijfel of hij echt nieuw nieuw was. dit heeft bij elkaar meer dan 3 maand geduurd en heb dus 3x een nieuwe videokaart moeten bestellen en retour sturen.. en idd op eigen kosten terug sturen.

Dus 0,0 service, weken wachten op reacties via de mail. Ipv dat ik even een tijdelijke gpu van hun mocht lenen langer dan een maand.. maar nee ik moest hem wel binnen 4 week terug sturen anders moest ik hem houden..

ik zou echt heeeeel ver wegblijven van hun. Prima bedrijf als de producten goed zijn, heb je een defect en moet je gebruik maken van de garantie dan krijg je geen enkele vorm van service van ze. Communicatie is bagger.
Prima bedrijf als de producten goed zijn, heb je een defect en moet je gebruik maken van de garantie dan krijg je geen enkele vorm van service van ze. Communicatie is bagger.
Waarom schrijf je dat in 'je'-vorm en niet 'ik'-vorm als het puur jouw ervaring is? Je reageert duidelijk op iemand die wel een goede ervaring heeft gehad met hun service. Dus zo zeker dat het altijd voor iedereen slecht is (zoals jij het brengt dus) is het helemaal niet.

Ik heb ook enkel goede ervaringen met Megekko (en zelfs met de MediaMarkt) hun service! Ik ga nu toch ook niet doen alsof iedereen een goede ervaring moet hebben gehad omdat ik die heb? Het kan best dat jij een slechte ervaring hebt (of meerdere) en andere goede.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 18 november 2025 10:26]

Omdat meerdere vrienden dit ook meegemaakt hebben en ook hier lees je meerdere reacties dat ze gewoon bagger zijn op gebied van service en communicatie.

Staan ze redelijk bekend om.
Dan nog is het duidelijk geen gegeven want ik kan exact dezelfde argumenten gebruiken dat het wel goed is, ook ik ken mensen met goede ervaringen en ook ik heb een goede ervaring en ook hier zijn (genoeg) reacties van mensen die wel tevreden zijn...

Oftewel je hoeft niet te doen of het zo is, nog steeds niet, want het is niet feitelijk dat de service (altijd) slecht/goed is...
Ik had em al terug gestuurd binnen 2 weken. Al na 8 dagen.
Wist al meteen dat mijn systeem en die kaart geen match waren.
Had nooit BSOD's.
Omgeruild voor een Nvidia en nooit meer een BSOD gehad.
Is de service zo verslechterd dan? Toen het nog CD-Romland heette hadden ze een vrij goede reputatie.
Ja. Toen het nog CDRolandland was, kon iedereen langsgaan voor advies en werden ouderen ook geholpen met computer problemen. Toen besloot Megekko daarmee te stoppen en de winkel op te doeken. Dat is niet helemaal gebeurd en nu is het vooral een afhaalpunt geworden, met vitrines die half leeg zijn.

Ik hoop wel vaker iets bij Megekko, omdat het bij mij in de buurt is. Maar het heeft langs niet meer de klantenservice die ze vroeger boden.
rsnubje Testlabcoördinator @Saeverix18 november 2025 09:12
Wellicht dat ze daar deze shops dan voor in zouden kunnen zetten.
Ik heb dus precies het tegenovergestelde ervaring. Moederboard stopte er vorig jaar na 1 maand mee. Binnen een paar uur reactie gehad en mocht het board opsturen. Had binnen een week een antwoord terug dat 1 van de pinnen gebogen was, waarschijnlijk mijn eigen fout geweest. Werd echt toch volledig op hun kosten gemaakt. Reparatie bij MSI duurde daarna even en kreeg een opnieuw defect moederboard terug. Weer gemaild en had de volgende dag een nieuw moederboard binnen. Met andere woorden echt een geweldige klanten service.
Persoonlijk nooit een slechte ervaring gehad met Megekko in de afgelopen jaren. 2 maal aan toe een vlotte RMA ervaring gehad, 1x bij een moederbord dat DOA was en een M.2 SSD die er na een jaar mee kapte, beide waren zo vervangen.
Dat is ook hun hele concept, van hun eigen site:

Megekko : jij hebt er duidelijk verstand van!

Dat is niet zomaar een slogan, want Megekko is er voor iedereen die precies weet wat hij of zij zoekt. En ja, we zijn een beetje eigenzinnig. Bij Megekko koop je omdat je weet wat je nodig hebt en weet hoe je alles aansluit en installeert. Dat scheelt ons uitleg en ondersteuning waar jij toch niet op zit te wachten. Op deze manier kunnen wij jou een scherpe prijs bieden. 

Je kan bij ons niet terecht voor telefonisch advies of ondersteuning, hiervoor kan je wel terecht in onze shop.

[Reactie gewijzigd door Navi op 18 november 2025 10:01]

De keren dat ik contact met hun heb gehad ivm een order, had ik binnen een paar uur al mail terug. Volgens mij heb ik zelfs op een zondagavond eens mail gehad.
Ik werk zelf in de zakelijke elektronica sector die ook wel een klein plukje niet zakelijk doet. Bij problemen met niet zakelijke klanten is de oplossing vaak snel en makkelijk. Bij zakelijke klanten is het een heel proces, veelal met internationale escalaties. Mijn senior front office mensen zijn over het algemeen 100K+ functies om goede afhandeling te garanderen. Ik snap dat een partij die gespecialiseerd is op de consumentenmarkt zich niet wil branden aan de zakelijke markt waar de marges ook een stuk dunner zijn.
Wij bestellen zakelijk bij Megekko.
Wat bedoeld je met zakelijk account?
Wij vullen onze firma gegevens in zoals Belgisch BTW nummer en kunnen BTW vrij bestellen.
Zakelijk is niet alleen producten bestellen. Ook een accountmanager hebben, leverbaarheid van goederen. Beschikbaarheid van grotere hoeveelheden. En soms ook mogelijkheden dat laptops een zakelijke image krijgen, of aangemeld worden bij Intune / ABM. Kortom, ontzorging.
Thanks, heb ik weer bijgeleerd.
Megekko staat bij mij inmiddels op de blacklist. Als de RMA-afhandeling van een 2 weken oude USB-stick al 3 maanden moet duren, dan zou ik hier echt geen spullen willen bestellen waar ik zakelijk van afhankelijk ben.
De zakelijke markt is heel anders dan de consumentenmarkt. Zakelijk gaat het vaker om grotere aantallen tegelijk, waardoor je of meer voorraad aan moet houden of goede afspraken moet maken met je leveranciers waardoor je gegarandeerd snel geleverd krijgt. Ook de support steekt wat anders in elkaar.

Zakelijke klanten kunnen nu als normale consument bij Megekko kopen, maar zullen de BTW zelf moeten verrekenen.
Bij mijn account staat bij factuurgegevens gewoon de optie om bedrijfsnaam in te vullen. Facturen van Megekko zijn ook gewoon in orde, met BTW-gegevens etc.
Hoe kom je daar bij? Ik bestel al jaren zakelijk bij Megekko. Kan bij checkout gewoon voor zakelijk of consument kiezen.
Ik kan toch bestellen hier in België en BTW zetten ze dan op 0, dus dat is toch zakelijk (bestel altijd via mijn eigen bedrijf). Nuja heb er nog maar 2 bestellingen gedaan en altijd dag nadien aangekomen
Dat is een compleet andere wereld. Tenzij jij iets anders bedoelt.

Kleinere en middelgrote bedrijven hebben vaak geen ICT-er in vaste dienst. Die maken liever gebruik van de service van de lokale/regionale PC-boer. Die staan, bij spoed, binnen een kwartier op de stoep en vervangen wat kapot is. Of wat er dan ook maar moet gebeuren.

Diezelfde lokale/regionale PC-boer heeft ook veel liever zakelijke klanten dan particulieren. Ze kunnen immers makkelijker een gepeperde rekening sturen naar een bedrijf.

Alleen als jouw bedrijf een wederverkoper is. Of een groot bedrijf mét vaste ICT-er, dan bestel je zeer regelmatig onderdelen want die moet je "op voorraad" hebben.

Toevoeging: anderen hebben ook al gereageerd binnen de tijd die ik nodig had om te typen.

[Reactie gewijzigd door Tonne2016 op 18 november 2025 14:05]

Ik heb er ongeveer 3j geleden toch besteld met een zakelijke account (vorige job). Dat ging toen in ieder geval nog. (Ze leveren dan enkel op het adres waar de zaak op staat geregistreerd)
Ik koop mijn computer spullen liever in een winkel, niet via een webshop
Wat maakt precies het verschil? Hardware ligt kwa marges al jaren onder druk.
Ik ook maar heb oprecht geen flauw idee waar in de omgeving van Eindhoven. Die winkels bestaan simpelweg niet meer. Jaren geleden had je er nog een aantal, en dat verkoos ik altijd boven online kopen en laten bezorgen. Tegenwoordig heb je vaak geen keuze meer.
uurtje rijden en je bent bij alternate. heb ik destijds ook gedaan toen ik me computer wilde upgraden.

Niets bestellen,betalen en dan hopen dat ze niet falliet gaan.

Gelukkig zit ook nog informatique redelijk in de buurt van mij
Alternate heeft geen fysieke locaties meer in Nederland. Alleen één locatie (Roosendaal) om af te halen. In Breda zit een Megekko maar da's een uur rijden voor mij, maar da's me toch wel wat te gortig. Ik heb op 20 á 30 minuten rijden 3 grote steden om me heen zitten, maar naar mijn weten zit er in geen van die 3 steden een fatsoenlijke winkel met een beetje voorraad, behalve de Mediamarkt. Realistisch gezien is online bestellen dus mijn enige optie.
die bestaan helaas bijna niet meer, weet nog heel vroeger kochten we PC's bij Norrod etc.
online is alles zo goedkoop en word redelijk snel geleverd dus ik zie het nut er niet van in.
Als postnl je duur betaalde pakketje niet kwijt raakt
Is mij nooit overkomen, mocht het gebeuren is het de taak van de webshop om mij alsnog mijn product te leveren.
Je verliest je geld iig niet.
Mijn vorige twee PCs voornamelijk samengesteld met onderdelen besteld bij Megekko. Super tevreden mee altijd, maar ook nooit problemen gehad. Lijkt mij een prima partij.
Dat heeft meer met de fabrikant dan met de leverancier te maken? Hetzelfde kan ik bijvoorbeeld zeggen over CAPS, Micromail of Azerty. Persoonlijk was ik in het verleden niet onder de indruk van het RMA proces van Megekko.

[Reactie gewijzigd door oef! op 18 november 2025 10:04]

Paar jaar geleden een grafische kaart gekocht bij Megekko. Er stond op de website en de factuur 24 maanden garantie. Een dag later stond er 36 maanden op de website. Heb ze toen aangeschreven dat ik dit merkwaardig vond. Ze hebben toen wel netjes een nieuwe factuur opgesteld met 36 maanden garantie. Maar goed, of het eerder nou om een foutje ging of niet vertelt het verhaal niet.
Met de hoeveelheid artikelen is een foutje zo gemaakt.
Ook fabrikanten en leveranciers veranderen hun voorwaarden.
Menotsogekko. Jammer dat er twee webshops worden opgeslokt door een partij waar ik eerst tevreden over was, maar na recenttwee negatieve ervaringen (garantie en een geopend product als nieuw verkopen) en de scalper praktijken bij de laatste releases van de videokaarten.

Blijkbaar vallen mensen voor de grappig site en marketing. tegenwoordig zelfs merchandise. De gemiddelde tweaker prikt daar doorheen, maar blijkbaar werkt dit wel bij de “pc gamer”.

Ben zelf blij dat NBB zich heeft gemeld op de Nederlandse markt.
Voor mij is een bezwaar ook de gang van zaken m.b.t. videokaarten en de uitspraken van de eigenaar hierover. De website doet het elke keer geruime tijd niet bij een videkaarten release. Vervolgens hele hoge prijzen boven MSRP. En "Op=Op" claims op hun website. Videokaarten koop ik nu dus elders. En bij overige hardware moet ik heel goed nadenken of ik het ze nog gun. Heel veel gekocht bij Megekko en over de jaren heen ook 2 ervaringen met gebruikte producten ontvangen. Zelfs een videokaart die onder de schade zat... vervolgens kreeg ik als reactie dat men de geschiedenis van de kaart niet kon terug vinden (yeah, right).

Verzending wel altijd vlot en goed verpakt, aftersales (behalve de gebruikte videokaart) gelukkig bijna geen ervaring mee.
Ooit een keer een Corsair voeding gekocht die vlak daarna in prijs daalde en ik kreeg het verschil netjes retour van ze.

Recent voor het eerst bij het buitenlandse Proshop een videokaart gekocht en dat ging prima en was nog goedkoper dan bij Megekko.

Jammer dat we straks 2 minder Nederlandse webshops hebben om elders te kunnen kopen. Weinig ervaring gehad met Paradigit maar de ervaring was altijd heel positief, ook qua aftersales!

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 18 november 2025 11:53]

De webshop zegt door de overname van Paradigit een grotere inkoopkracht en een uitgebreider aanbod te hebben, wat zou leiden tot lagere prijzen voor consumenten.
En waar wordt de overnamesom van betaald dan?

Ik geloof niet in sprookjes; natuurlijk heb je een grotere inkoopkracht, waardoor de inkoopprijs zou kunnen dalen.
Maar in de berekening van de consumentenprijs zit vanzelfsprekend ook een bedrag voor het terugverdienen van de investering.
Ik vraag me ook ten sterkste af op dergelijke schaal of distributeurs daadwerkelijk nog marge hebben. Sterker nog gezien het recentelijke schandaal met oude HDD's die oa door Megekko werden verkocht als nieuw, werkt Megekko vermoedelijk al met distributeurs die niet door de leverancier aangewezen zijn om betere prijzen te krijgen. Hoeveel lager kunnen die dan nog gaan?

Mij lijkt het eerder dat Megekko met meerdere platformen meer omzet hoopt te draaien en dat er nog een klein stukje synergie in zit qua customer service/verpakken. Maar dat klinkt natuurlijk niet zo mooi dat een overname gepaard gaat met ontslagen en geen betere prijzen voor de consument.
Ik heb persoonlijk normale tot geen goede ervaring met Megekko after sales support (zodra het buiten de return window valt). Nu is dat natuurlijk n=1 maar het was erg genoeg destijds voor mij om er niet meer wat te bestellen als ik ergens anders het product ook kan vinden voor een schappelijke prijs. Echter heb ik ze nog steeds wel liever dan een partij als Amazon.

Ik wens ze success in de hoop dat het dan beter tegen een Amazon kan opboksen.
Met hoe slechte ervaring ik heb gehad met Megekko.
Heb ik eens gekeken wanneer mijn laatste aankoop is geweest bij paradigit, (dit was in 2022).
Dus is al buiten de garantie.

Ik ga de komende jaren niets meer kopen bij paradigit en/of Campusshop.
Oei, Megekko gaat zich een hoop ellende op de hals halen.

Paradigit / Campusshop neemt het niet zo nauw met de regels, klantvriendelijkheid staat op de laatste plaats en gelijk hebben en krijgen is daar zeker niet hetzelfde. Reviews worden hier schaamteloos gekocht en benoemd als strategische keuze i.p.v. onethische marketingstunt.

De business units die gehanteerd worden lijken vaak gerouleerd te worden i.v.m. de negatieve associatie van de klant na verloop van tijd.

Megekko was mijn favoriete elektronicawinkel, maar ben bang dat ik toch opzoek moet gaan naar een nieuwe vaste stop. Wellicht dat Megekko een verbetering kan doorvoeren, maar als ik hoor dat de werkzaamheden worden voortgezet heb ik hier een hard hoofd in.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn