Orange Belgium brengt drie nieuwe mobiele abonnementen uit

Orange Belgium brengt drie nieuwe mobiele abonnementen uit. De abonnementen bieden onbeperkt bellen en sms’en, en datavolumes van 8, 50 en 300GB. Daarnaast komt er specifiek voor kinderen een goedkoop abonnement met beperkte data.

De drie nieuwe abonnementen heten Orange Mobile Small, Medium en Large. De Medium- en Large-abonnementen bieden toegang tot het ‘5G Ultra Fast’-netwerk. Op dat netwerk kunnen gebruikers datasnelheden tot 1Gbit/s krijgen. Als er geen 5G beschikbaar is, vallen klanten terug tot 400Mbit/s. Mobile Small biedt ook toegang tot 4G- en 5G-netwerken, maar is trager. Orange geeft geen exacte snelheden voor dit abonnement.

Wanneer gebruikers hun datavolume overschrijden, wordt de datasnelheid verlaagd naar 512kbit/s. Dat geldt voor alle drie de nieuwe abonnementen. Mobile Large-klanten krijgen ook 500MB aan data die ze in bepaalde landen buiten de EU kunnen gebruiken. Dat kan onder meer in de VS, China, Canada en Zwitserland.

De abonnementen kosten respectievelijk 14, 21 en 39 euro per maand. Als binnen een gezin meer mensen een abonnement afsluiten, geeft Orange een korting van 3 euro per abonnement. Klanten die mobiele abonnementen combineren met vast internet, krijgen een korting van 9 euro.

Ten slotte biedt Orange een nieuw abonnement voor kinderen aan. Orange Mobile Child kost 5 euro per maand. Dit abonnement kan enkel worden afgesloten in combinatie met een ander Orange-abonnement. Orange Mobile Child biedt 2GB aan data, 150 minuten bellen en onbeperkt sms’en.

Door Andrei Stiru

Redacteur

25-06-2024 • 09:53

57

Submitter: Flying

Reacties (57)

57
56
8
1
0
43
Wijzig sortering
Is dit nu echt nieuws? Dit voelt bijna als verknipte marketing. Helaas zien ik zulke nieuwsberichten steeds vaker voorbij komen.
Niks nieuws, dus wss gewoon betaalde advertentie dit.

Het zou pas nieuws zijn als er een abonnement uit zou komen met echt onbeperkt data, zonder addertjes onder het gras. (gratis bundel activeren onzin)
Tweakers vergeet te melden dat alle 3 ook hun volledige data in de eu kunnen gebruiken met dezelfde regels als in belgie, dwz de volle gb’s en bij overschrijden ook 512 kbps.
Dat zie je bij weinig isp’s.
Dus deze abonnementen zijn toch wel weer een stapje voorwaarts.
roamingtarieven in de EU zijn al een aantal jaren in heel de unie afgeschaft.
Klopt, maar dit wilt niet zeggen dat je steeds jouw volledige databundel buiten België kunt gebruiken. O.a. bij Mobile Vikings kun je bij de 85 GB-bundel slechts 31 GB in de EU verbruiken vooraleer je moet bijbetalen per MB. Met deze nieuwe Orange abonnementen (zelfs de 300 GB-bundel) kun je wel je volledige databundel in de EU gebruiken, en kun je zelfs aan verlaagde snelheid blijven doorsurfen.
Tweakers meldt altijd heel netjes als iets een (betaalde) advertentie is, dus zulke aannames en beschuldigingen zijn echt op helemaal niets gebaseerd.
Ik denk ook niet dat hiervoor betaald wordt, maar de uitspraak 'meldt het altijd heel netjes' is wel de toupée fallacy.
Ik snap wat je bedoelt, maar hier kies ik er toch voor om te vertrouwen in Tweakers.
Tja, het is niet heel verwonderlijk dat dat mensen dit als reclame beginnen te zien. Voor alles kan je wel een uitleg bij bedenken waarom het hier op tweakers zou kunnen. Plastic tassen hebben zelfs invloed op de ontwikkeling electrische auto's, als je maar ver genoeg zoekt.
Heb je ook niet-betaalde advertenties?
Hoop dat Mobile Vikings de eerste word die die kant opgaat, zeg ik m'n Proximus abbo met onbeperkte data (300GB/€50) gelijk op, heb ik weer een enkele provider.
Het is interessanter dan wat ik nu heb bij Orange. Met Love (zo heet hun combinatie met vast internet) heb ik 2 euro korting op small zie ik en 4 euro op Medium. Even over nadenken, misschien is small eigenlijk wel genoeg met al het thuiswerken en als het toch op lage snelheid blijft doorwerken medium is een euro duurder dan wat ik nu betaal (go plus 30 GB).

[Reactie gewijzigd door Marzman op 22 juli 2024 13:20]

Als dat klopt heb je voor een euro meer (17€ i.p.v. 16€ bij Love) idd 50GB i.p.v. 30GB. Mooie upgrade imo maar ik kom ruim toe met m'n 30GB dus ik laat het maar zo.
Het blijft werken op 512 kbps als je data op is, dus ik denk dat ik een abonnementje terug schakel en er een child abonnementje bijneem (volgens mij blijft die ook doorwerken op 512 kbps). Dan ben je in elk geval altijd bereikbaar met appjes en over data bellen met geluid zal ook wel lukken (video niet als je data op is vermoed ik).
Ik heb hierdoor net even gekeken, en dit is interessanter dan de abonnementen die ik nu heb. Voor mij dus echt wel nieuwswaardig en gaat mij meteen 11 euro per maand uitsparen.

Je kan er ook gewoon niet op klikken als je er geen boodschap aan hebt...
je moet opletten met de prijzen: De voorgestelde prijs voor je internet is de promo prijs voor 6 maanden, dus niet de prijs die jij momenteel betaalt ( klik eventjes op het i bolletje naast de prijs)
Klopt niet, dat i bolletje staat er wel voor de Love packs, maar niet voor de mobiele abonnementen.
Die zijn dus inderdaad enkele tot vele euro's goedkoper dan de oude formules. En nu is ook je ganse databundel bruikbaar in EU roaming terwijl die vroeger als ik het me goed herinner afgetopte was op 45 GB.
Wat wel gek is.

Heytelecom.be, dochter onderneming van Orange gebruiken uiteraard hetzelfde netwerk, heeft juist het zelfde abonnement voor slechts 14€, dus waarom 7€ meer betalen voor hetzelfde???
Dank je voor deze info, erg handig !
Sterker nog, ik heb via Hey! 160GB aan 20 euro per maand
Nog sterker, wij betalen 54 euro voor 1200GB bij Telenet, dat is een one up for 4. En ik heb nog een grqtis 5de data sim kaart voor in de tablet of mifi plus een gratis esim voor mijn samsung watch 5 pro.
Klopt wel, alleen is het iets duurder geworden met 60.87€ voor 4 simkaarten, het vaste internet thuis met 1Gb/s kost 98.72€. En de tv box kost 22.92€. Zo is het bij mij toch. De prijzen vind je op hun website.
@Dirk67 zolang je uw abbo niet aanpast want dan val je op data per simkaart en is het geen volledige pot data meer zoals de oude abbo’s van one(up).
Inderdaad hetzelfde netwerk, maar het prijsverschil zit wel degelijk ergens.

De servicedesk van Hey telecom is amper bestaande. Ze zijn moeilijk te bereiken. Je wacht al snel uren of dagen op een eerste antwoord via chat of mail. En bij het aanpassen van hun contracten hangt het maar net vanaf welke werknemer je aan de lijn krijgt welke deal je krijgt.

Ook nemen ze het ook niet zo nauw met de data die je (duur) buiten je bundel verbruikt in het buitenland. Het is wettelijk vastgelegd dat je dit op € 0,00 kan zetten maar bij Hey begint dit vanaf € 60,00 geloof ik.
Dit mag het BIPT wel eens strenger controleren want zelfs telefonisch kan je dit niet lager laten instellen.

Als het werkt, blijven het wel mooie deals bij Hey.

[Reactie gewijzigd door Pfeezer op 22 juli 2024 13:20]

Heb Hey!, 40 GB* voor 10 eurootjes per maand, geen tijdsbeperking.
*Begint met 20GB, elke 3 maanden komt er 5GB bij, tot 40GB na 1 jaar.

Ik het enkel een mobiel abonnement: overplaatsing van ene provider naar andere met behoud van nummer verliep vlekkeloos. Heb geen Helpdesk nodig gehad, nieuwe SIM geactiveerd, kreeg berichtje dat het iets kon duren, na minder dan 15 minuten volledig operationeel. Kreeg berichtjes per SMS/e-mail om me op de hoogte te houden (e-mail: tijdens de onderbreking werkte natuurlijk de SMS functie niet).

Factuur: is duidelijk, er staat bovenaan een foutje in de periode, maar in de body van de factuur staat het juist aangegeven. Dus misschien iets minder gepolijst, maar je betaalt dan ook niet een uitgebreide boekhoud en IT afdeling om het laatste esthetische foutje eruit te halen.

Voor een simpel mobiel abonnementje begrijp ik niet die commentaar steeds over de Helpdesk. Je moet natuurlijk wel instructies kunnnen volgen om een nieuwe SIM te activeren. Maar dat verliep vlekkeloos, moest geen enkele instelling aanpassen, gebeurde automatisch.

[Reactie gewijzigd door D100 op 22 juli 2024 13:20]

10€ .. Dan geniet je van dezelfde promotie als heel het gezien hier, de - €5,00 levenslang.

Enkel ging er die bij ons niet automatisch af en dus moesten we hiervoor contact opnemen, en opnieuw, en opnieuw.

Begrijp me niet verkeerd. Alles werkt nu en we zijn heel tevreden. Maar als je ook de hele soap gevolgd hebt met hun abonnements wijzigingen de laatste weken op userbase.be dan begrijp je dat het daar niet altijd vlotjes loopt qua communicatie.
Dus, je had een facturatieprobleem als ik het goed begrijp. Geen technisch probleem. Ik kan me voorstellen dat bij een nieuwe aanbieding die ze op de markt brengen, ze wat moeten bijbenen in de boekhouding, zo is dat als discounter. Maar dat probleem had zich waarschijnlijk ook opgelost na wat tijd, het is waarschijnlijk een klein office (wat een voordeel kan zijn, behalve dat het wat langer duurt). Mijn factuur was volledig OK.
Ik zou dat gemeld hebben in hun chat box, en enkel het correcte bedrag betaald hebben.

Ik weet niet of ik Internet bij hen zou nemen, daar kan meer mis gaan. Maar eerlijk gezegd, ik heb >24 jaar of zo vast internet (en voordien op de telefoonlijn), en heb één keer een helpdesk nodig gehad voor een probleem dat ik eigenlijk zelf had kunnen oplossen (ik had de router gerestart, maar er zat onderaan ook nog een zwarte box die ook moest gerestart worden - omdat ik zelden problemen heb, was me dat volledig ontgaan).

Een gemiddelde klant heeft waarschijnlijk vlugger hulp nodig, maar dan moet je bij de grote providers zijn en betaal je exta voor die service. Zo is dat met alles.
Ik heb een heel andere ervaring. Ik genoot van de 5 euro korting voor 2 jaar bij Hey en heb dit vorige maand probleemloos kunnen omzetten naar 5 euro korting for life omdat die actie toen liep. Ik ben toen onmiddellijk en snel geholpen.

Enkele jaren geleden klant geworden bij Orange voor internet en TV en dat was de meest vreselijke ervaring ooit (gewoon om klant te worden, dus je WIL je geld aan hun geven). Ik zou een pakket met internet, 2 tv boxen, voetbal en 1 gsm abonnement (was toen verplicht) willen afnemen.

Dat kon je niet online afsluiten, je moest alles ingeven en dan werd je binnen het uur teruggebeld (en moest je weer alles wat je online doorgegeven had aan de medewerker vertellen). Een extra tv box was niet mogelijk om het onmiddellijk te installeren en zou in een tweede installatie ronde gebeuren, voetbal moest geactiveerd worden en zou 48 uur duren na installatie.

De installatie werd 2 keer uitgesteld zonder reden, bij de derde en goede keer slaagde de installateur er niet in om de TV box werkend te krijgen en ga zo maar door. Uiteindelijk werkte het internet en heb ik zelf via internet tv (TV Vlaanderen) tv afgesloten wat uiteindelijk prima werkte. Maar toen was het weer niet evident om die TV boxen te annuleren. Dit heeft echt wel ettelijke uren geduurd aan telefoons en sorry maar Orange medewerkers (en er zullen vast uitzonderingen zijn) stonden echt niet vooraan als ze het verstand uitdeelden. Als zij er niet in slagen om bij mij thuis TV boxen te installeren lijkt het mij ook niet zo onredelijk dat ik hier niet voor ga betalen en zelf een alternatief ga zoeken.

Enkele maanden geleden (alles werkte ondertussen al jaren perfect, aanrekeningen correct, internet snel....) kreeg ik plots telefoon van een Waalse (Franse) persoon (een gewoon gsm nummer) die in gebrekkig Nederlands vertelde dat ik voor storing zorgde op het netwerk en dat er een technieker moest langskomen. Dit bleek achteraf gewoon legit van Orange zelf te komen maar klonk gewoon als oplichting. Pas nadat die man 8 keer ofzo gebeld had hadden ze een mailtje gestuurd om te zeggen dat het echt van hun afkomstig is en excuseerden ze zich voor het gebrekkige Nederlands. Lang verhaal kort, uiteindelijk weer twee keer een technieker moeten langskomen om dingen te fixen, 150 euro factuur en weer enkele telefoons naar de professionals om die factuur te protesteren want ik had nergens last van.

En nu werkt alles weer en slaap ik terug als een roosje. Ik veronderstel dat dit een samenloop is van vele omstandigheden en dat ze bij andere klanten hun zaken wat beter op orde hebben.
Het tarief buiten abonnement is 0.01€/MB in belgië en 0.001573€/MB in de EU.

Als je verbruik op 80% zit krijg je een SMS en dit nogmaals als je op 100% zit.
Nadien kan je rustig blijven surfen tot aan het bedrag van 50€, als je een abonnement kan afsluiten
denk ik dat je ook instaat bent, ondanks de SMSjes die je krijgt, om dit netjes zelf in het oog te houden.

Wat support betreft zou ik niet weten, maar voor een gewoon GSM abonnement heb ik nog maar zeer weinig support nodig gehad eenmaal alles netjes werkt. Ik spreek mij hier niet uit over het overschakelen van het nummer end...

Voor Internet zou ik dan niet op Hey rekenen, als hun support idd zo slecht blijkt te zijn.
Wel opletten. Die sms wanneer je verbruik op 80% zit komt niet altijd real time, soms met een dag vertraging. Zoals ook de verbruiksmeter niet altijd realtime is.

De prijs /mb in de EU is inderdaad niet het probleem. Maar als je per ongeluk een Zwitserse mast aantikt heb je het vlaggen. Zoals ook wel eens gebeurt op Ferry’s of tussen de Griekse eilanden met de internationale masten. Als het wettelijk bepaald is dat je het verbruik buiten je bundel moet kunnen aanpassen naar jou wens, dan heeft Hey zich hier gewoon aan te houden. Ging vroeger wel trouwens, als je inlogde via de orange app.

Voorlopig tevreden over de diensten van Hey, maar dit mogen ze toch aanpassen.
Erg slechte klantenservice bij Hey telecom
De Medium- en Large-abonnementen bieden toegang tot het ‘5G Ultra Fast’-netwerk. Op dat netwerk kunnen gebruikers datasnelheden tot 1Gbit/s krijgen. Als er geen 5G beschikbaar is, vallen klanten terug tot 400Mbit/s. Mobile Small biedt ook toegang tot 4G- en 5G-netwerken
Ik zit als nederlander momenteel in belgie (Cerfontaine) en van ultra Fast is hier echt geen sprake mijn Iphone 14 op Orange B geeft in deze regio regelmatig 3G aan en de 4G snelheid is ook om te huilen laat staan 5g…

Waar ik thuis in nederland overal 5G hebt heb ik het gevoel hier in belgie 10 jaar terug in de tijd te gaan.

Hoe ervaren belgen zelf eigenlijk hun 4G/5G dekking buiten de grotere steden?
Woont in "the middle of nowhere" en klaagt over gsm ontvangst?

Geen probleem hier zowel thuis, als over de heel treinrit tussen dendermonde en brussel.

hangt ook af van provider zeker in de streek waar je woont.
In Vlaanderen doorgaans prima, in Wallonië is het bereik op dunbevolkte plaatsen soms erg slecht. Overigens niets anders dan in andere dunbevolkte gebieden in bv Duitsland of Frankrijk, je vergelijkt een vlak dichtbevolkt land met goede infrastructuur onterecht met de rest van Europa.

En over steden gesproken, ga eens naar Brussel waar ze de strengste stralingsnormen van Europa hanteren, mobiel bereik dat gefnuikt wordt door lokaal beleid is ook niet alles :) .
Woonachitg in Tervuren, nabije steden zijn Leuven en Brussel, rij soms richting Antwerpen en Gent. Altijd 5G.
Als je in Wallonië bent zal het veel meer variëren. Wallonië is qua bevolkingsdichtheid (veel kleiner) en (relatieve) uitgestrektheid niet vergelijkbaar met Nederland en Vlaanderen. Bovendien is Wallonië geen economische topregio, om het eufemistisch uit te drukken, dat zal u ook wel opgevallen zijn aan veel andere dingen, of niet?

Ik vermoed dat u de 5G technologie niet goed kent, deze vraagt een dicht antenne netwerk dat niet rendabel is in gebieden met weinig gebruikers. Men zou dat kunnen doen, maar dan moeten wij, alle klanten, dat betalen. Ik verkies een goedkopere en tragere service om volledige dekking toe te laten.

Als ik in de US ben, dan gebeurt het regelmatig dat ik geen verbinding heb. Dat is daar dan ook weer een vergrotende trap van uitgestrektheid. Dan concludeer ik niet dat het netwerk ondermaats is, maar dat het economisch niet haalbaar is overal in weinig bevolkt gebied antennes te plaatsen. In dat geval zou ik tevreden zijn met 2G/3G/4G, wat de pot schaft zolang die iets schaft zonder dat ik me rot moet betalen.
Is toch echt afhankelijk van de regio, zowel de grotere regio als meer lokaal. Het is wel een dingetje dat er in het Waalse gewest meer gaten in de dekking zitten.

In Vlaanderen is het in mijn ondervinding -niet dat ik op élk plekje al geweest ben- aanzienlijk beter... ook in landelijk gebied.

[Reactie gewijzigd door PinusRigida op 22 juli 2024 13:20]

Mijn kantoor is in Beervelde (20 minuten rijden buiten Gent) en daar hebben we zelfs geen 4G van Orange. Het beste dat ze hier kunnen bieden is 3G op zwaar verouderde masten. Mijn medewerkers met Orange moeten soms buiten gaan staan om te kunnen bellen, want binnen zelfs geen bereik.
Ik kan niet spreken over andere landelijke gemeentes, maar ik denk niet dat wij een uitzondering zijn.
Als je graag weet waarin je terecht komt qua dekking kan je altijd de kaart van het BIPT raadplegen. Voor zover ik weet de enige volledig onafhankelijke dekkingskaart.

Wallonië blijft wat spotty ook nog op 4G, op het vlak van 5G is er nog veel rood in België.
Thx, ik zie in het gebied waar ik zit op 5G een echt grote rode vlek haha

4G is wel iets beter maar ook niet optimaal. Dat verbaast mij toch wel een beetje voor een land als belgie :)
Ik heb Proximus en ik zie eigenlijk nooit meer 3G. Overal heb ik 4G en in drukkere steden 5G.
Speedtesten heb ik nog nooit gedaan eigenlijk op die mobiele verbinden. Dat is altijd meer dan snel genoeg.
Dekking in Wallonië zal wel slechter zijn dan in Vlaanderen. Ik heb in Heist-op-den-Berg (centrum Vlaanderen maar wel landelijk) met Orange op de meeste plaatsen 5G. Net wel mijn mobiel abonnement bij Orange opgezegd, had het alleen maar in verband met een aanbieding voor mijn vast internet.
Waarom is de dekking in Wallonië slechter dan in Vlaanderen? Als ik jouw reactie interpreteer dan komt dat voor mij als leek over als iets wat normaal is?
Je hebt sowieso een lastiger landschap om van dekking te voorzien (Het vlaamse vlakke landschap is makkelijker dan de Ardense "heuvels"). Verder veel bebossing en een lagere bevolkingsdichtheid.

In centrum Luik of Charleroi zal je dekking goed genoeg zijn, maar in de dorpjes zal het lastiger zijn dan bvb in de Vlaamse dorpen om overal even goede dekking te voorzien.

Natuurlijk is het een kosten-baten analyse die ze doen.... "hoe erg is het dat die 100 huizen in dit groot bosrijk gebied geen 5G hebben" vs "hoe erg is het dat dit dorpscentrum met 800 inwoners geen 5G heeft". Bijna altijd zal de dichte bebouwing het winnen omdat de investering er makkelijker terugverdiend kan worden.
Lagere bevolkingsdichtheid en grote gebieden waar zo goed als niemand woont. Daar ga je minder investeren.
Sowieso is Wallonië minder dicht bevolkt, dus voor investeringen in een mobiel netwerk kun je de investering minder spreiden over het aantal potentiële abonnees. Lijkt me normaal dat dat wat achter loopt dan. In de echt landelijke gebieden in Vlaanderen (Kempen, Westhoek) is dat ook zo.
Je verkijkt je echt op bevolkingsdichtheid. In de hele Belgische provincie Luxemburg woont nog niet de helft van het aantal inwoners van de stad Antwerpen terwijl het kwa oppervlakte de grootste provincie van het land is. België kent plekken waar je een half uur kunt rijden zonder een mens tegen te komen, dat lukt je in Nederland bijna nergens. Providers gaan op die plekken ook weinig investeren.
Ik ga overstappen naar Telenet want eSim ondersteuning voor de Apple Watch "wordt aan gewerkt" al sinds 2020.

Ongelooflijk luie koppige Orange
Huh was Orange niet overgenomen door T-Mobile (die nu weer is overgenomen door Odido) 15~ jaar geleden?
Er bestaat nog een land onder Nederland waar ze ook Nederlands/Vlaams spreken en Tweakers vanuit bezoeken...

Hint: Zoek het 2e woord op in het nieuwsbericht en/of de titel.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 22 juli 2024 13:20]

En dat tweede land is dus nooit met de tijd meegegaan? Kek
Wat ik vooral erg vervelend vind als (Nederlandse) inwoner van België, is het gebrek aan bellen naar het buitenland (EU) binnen je bundel. Mijn werkgever zit namelijk in Nederland, dus moet regelmatig naar Nederlandse nummers bellen. In Nederland is zoiets de normaalste zaak van de wereld binnen je bundel. Voor zover ik weet bestaat het niet binnen je bundel hier, tenzij je daar aparte "modules" voor afneemt bij je abonnement, maar dan nog zitten daar de nodige restricties/limieten aan en is het relatief duur. Er wordt wel geadverteerd met de mogelijkheid, maar als je dan goed verder leest (of het expliciet vraagt bij de servicedesk bijvoorbeeld) bedoelen ze allemaal dat je bijvoorbeeld gratis naar Nederlandse nummers kunt bellen als je fysiek in Nederland bent. Wellicht niet helemaal on topic, maar misschien reageert er iemand die zegt dat ik er helemaal naast zit en het wél ergens kan binnen de bundel bij provider X?
Het is in Nederland ook niet standaard bij elk abonnement om van NEderland naar EU nummers te bellen. Dat zit bijvoorbeeld bij Odido ook pas bij de duurdere unlimited abonnementen.

Je kunt natuurlijk ook een VoIP nummer bij bijvoorbeeld Cheapconnect nemen. Dan betaal je maar een paar cent per minuut. Vraag desnoods je werkgever om hierin bij te dragen.
Je hebt gelijk dat is zeker niet standaard. Echter heb ik ook nog een Nederlands abonnement (privé) voor nog geen € 20/maand waar dat bijvoorbeeld wel inzit.

Ik had in plaats van werkgever beter opdrachtgever kunnen zeggen, want ben niet in loondienst. Dus het is sowieso zakelijk, ik zou dan misschien niet zo moeten klagen maar dat terzijde. Ik zal zeker eens kijken naar een VoIP nummer, thanks!
Abonnementen met veel data kan interessant zijn als je dit nodig hebt.
Ik zelf heb ook al jaren Orange maar ik gebruik nog altijd betaalkaarten (via app) dit neemt ongeveer 20 seconden in beslag om uit te voeren. Voor 15€ krijg je 5 Giga dat 4 weken geldig is. En zolang je niet belt blijf je al uw belwaarde behouden en deze is 1 jaar geldig. Ik heb dus soms 75€ aan belwaarde over die ik helemaal kan op gebruiken in de Playstation Store wat voor mij de reden is dat ik met online betaalkaarten werk. Aan gezien ik thuis en op mijn werk zoals de meeste mensen WIFI heb zie ik het nut niet in van een abonnement af te sluiten met data waar ik niks aan heb. En bij abonnementen betaal je ook elke maand maar u belwaarde verlies je elke maand opnieuw dus dit is voor mij een no-brainer.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.