Gerucht: Google werkt aan vouwbare telefoon onder naam Comet

Er zijn aanwijzingen gevonden dat Google werkt aan een tweede vouwbare smartphone. Die zou de codenaam Comet hebben.

De codenaam staat vermeld in de Pixel Buds-app, meldt 9to5Google. Hij staat samen met de Pixel Fold, waardoor het aannemelijk is dat het gaat om een vouwbare smartphone. Bovendien staat de codenaam los van de thema’s voor de Pixel 8- en Pixel 9-generaties, waardoor het voor de hand ligt dat het gaat om een losse release. Google zei al eerder dat het meer vouwbare telefoons wil maken. Uit de informatie is niet te halen of de Comet een Fold 2 zou worden of dat het gaat om bijvoorbeeld een Pixel-klaptelefoon.

Google Pixel Fold taakbalk
Google Pixel Fold taakbalk

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

04-10-2023 • 10:04

56

Reacties (56)

56
56
23
1
0
27
Wijzig sortering
Wat ik me echt afvraag, is dit echt de volgende generatie telefoons, of is het meer een gimmick? Persoonlijk zie ik er totaal het nut niet van, en trekt het me ook echt niet om dit te kopen. De telefoonmarkt zit wat mij betreft in zo'n absolute slob, en zelfs dit soort modellen trekt het er niet uit.
Anoniem: 1846546 @Heaget4 oktober 2023 10:17
zolang je de buig rand kan zien of met je nagel krassen kan maken in het scherm hoeft het van mij niet.

en doordat deze toestellen al wat dikker zijn stoppen ze er ook niet de beste cameras in. Dan krijg je een heel duur toestel al omdat het fold is + de camera is niet top of the line

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1846546 op 27 juli 2024 17:26]

Iets vergelijkbaars zeiden ze 20 jaar geleden ook over touchscreens: "Zolang je vingerafdrukken op je scherm krijgt hoeft het van mij niet."
Ik heb dat anders nooit vaak gehoord, wel de zorg voor krassen, want touchscreen was toen grotendeels een plastic resistive scherm, kijk maar eens naar de gemiddelde Nintendo DS die op display stond bij de Bart Smit, het touchscreen scherm praktisch wit van alle krassen.

Afstappen van (gorilla) glas terug naar plastic is wat mij betreft te veel stappen terug om een gimmick als een vouwbaar scherm te rechtvaardigen. Ik zie dan meer heil gewoon 2 rigide schermen met een scharnier er tussen. Ik snap niet waarom dit per se 1 scherm moet zijn, de voorbeelden die ik tot toe heb gezien van foldables is dat ze niet eens naar een handige beeldverhouding uitklappen, waardoor je bijv voor breedbeeld video niet eens extra ruimte krijgt, dus dat dit per se 1 scherm moet zijn, dat nut ontgaat me tot nu toe nog steeds. Een textdocument lezen kan handig zijn, maar dan is die naad van een scharnier ook niet zo erg. Bovendien, zolang je die vouwrand nog steeds behoorlijk goed kan zien bij een foldable, zie ik de meerwaarde echt niet.

Dus nee, ik vind dat absoluut niet dezelfde vergelijking. Het zou wellicht schelen als zowel de telefoon modus van zo'n foldable een daadwerkelijke fatsoenlijke volledige telefoon is (de meeste foldables zijn mij te klein/smal) en de uitgeklapte versie fatsoenlijk kan meten met een tablet formaat. Dan kan je wellicht spreken van een apparaat dat 2 apparaten combineert. Maar tot nu toe zie ik alleen toestellen die in beiden functies gewoon ondermaats is. Voor het geld dat het kost kan je de apparaten dan beter los aanschaffen.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 27 juli 2024 17:26]

te veel stappen terug om een gimmick als een vouwbaar scherm te rechtvaardigen
Je moet ofwel een plaat voor je kop hebben, ofwel heel goed snappen dat het woord "gimmick" voor vouwbare schermen echt absurd is 8)7

Vouwbare schermen maken het mogelijk om tegelijk een telefoon en een tablet in je broekzak te hebben. Dat zal voor sommige mensen niet waardevol zijn, maar voor een boel mensen wel.

Als dat genoeg is om iets "een gimmick" te noemen, dan is een goede camera een gimmick, dan is draadloos laden een gimmick, dan is snelladen een gimmick, dan is zelfs een kleurenscherm een gimmick: er zijn vast mensen die aan tekst genoeg hebben.

Wat iets een gimmick maakt is imo dat zelf mensen die de feature leuk vinden hem uiteindelijk amper gebruiken en zomaar kunnen missen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de gebaren herkenning in de pixel 4, of de Galaxy s4 waarbij je kon scrollen met je ogen. Leuke truukjes die je op een feestje toont, maar je gebruikt ze verder niet echt. En toen die features verdwenen in de generatie erna kraaide er geen haan naar.

Daartegenover hen je vouwbare schermen: ik ken meerdere mensen die erbij zweren, en mochten die toestellen verdwijnen dan zouden ze dat ten eerste jammer vinden, maar daarnaast zouden ze ook plots weer een tablet kopen omdat de use case van het grotere scherm voor hem echt wel cruciaal is: ze gebruiken het voor werk onderweg.

Als mensen een vervangend apparaat van honderden euros kopen om een feature te vervangen als die wegvalt kan je het imo geen gimmick noemen :)

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juli 2024 17:26]

Dan heb je volgens mij de rest niet gelezen, want ik kaart juist aan waarom deze apparaten zowel minder als een telefoon zijn en minder als een tablet. De afmetingen waar die apparaten tot nu toe mee zijn uitgekomen bevestigen dat. Zullen ongetwijfeld "meerdere mensen die erbij zweren" zijn, maar of het dan ook aanslaat bij het grote publiek? Lijkt mij stug. Ik kan ook anekdotische opmerkingen maken over dat iedereen die ik heb gesproken die zo'n ding heeft gebruikt het helemaal niets vond, maar dat voegt niks toe aan de discussie.

En ik geloof best in inklapbare telefoons hoor, alleen niet met een flexibele buig scherm, te veel nadelen voor praktisch geen voordeel ten op zichtte van gewoon 2 losse schermen. Ja, de naad, maar die zie je bij foldables voorlopig ook nog steeds hartstikke goed. Maar dat is het dan ook wel.

Als er nou eerst eens een foldable komt die als een fatsoenlijke telefoon kan functioneren (en dus een fatsoenlijk schermformaat, niet zoals die smalle krengen die je nu ziet) en als je die uitklapt tot fatsoenlijke tablet van fatsoenlijk formaat zodat je er bijv fullscreen breedbeeld video op kan zien. DAN heeft zon flexibel scherm wellicht wat nut (al zal het nog steeds niet mijn voorkeur zijn, simpelweg vanwege de krasbaarheid). Van alle varianten die ik tot nu toe heb gezien, hadden ze allemaal beter geweest met gewoon 2 losse schermen, dat buigzame voegt niets toe, enkel kwetsbaarheden.

Dus ja, gimmick. Iets wat naar mijn mening over een tijdje weer verdwijnt.
En ik geloof best in inklapbare telefoons hoor, alleen niet met een flexibele buig scherm, te veel nadelen voor praktisch geen voordeel ten op zichtte van gewoon 2 losse schermen.
Als jij dan prat wil gaan op data en niet op annekdotes: er is 1 keer een telefoon met naad uitgebracht, door slechts 1 fabrikant, dat was een vreselijke flop en er is sindsdien nooit meer een dergelijk teostel uitgebracht. Echte foldables (dus emt een vouwbaar scherm) zijn intussen al aan hun vierde generatie toe, en er zijn meerdere fabrikanten die het proberen.

De feiten halen jouw standpunt dus keihard onderuit: als het allemaal niets was dan was Samsung er wel al mee gestopt ;)
fullscreen breedbeeld video
Dat lijkt eigenlijk jouw enige argument te zijn waarom je roeptoetert dat het grote scherm nutteloos is, maar dat is dus omdat jij blijkbaar geen nuttige dingen doet met je mobiele hardware. Het bewerken van grote documenten (excel, word, etc) gaat ent fantastisch op dat grote scherm, en een 16:9 verhouding was net slechter geweest.

maar omdat je data zoveel belangrijker vindt dan meningen: welke schermverhouding heeft de veruit allerpopulairste tablet op aarde, namelijk de iPad? Die is gewoon 4:3. Je standpunt dat enkel 16:9 een goede beeldverhouding is is dus best absurd.

[Reactie gewijzigd door kiang op 27 juli 2024 17:26]

De feiten? Je geeft zelf toe dat je er eentje hebt? De hele waslijst aan feiten! Keihard mijn standpunt onderuit! Echt! sjonge

Voorlopig doen geen van die foldables het tot nu toe nog goed qua verkoop aantallen hoor, dus niet net alsof doen dat deze dingen zo daverend succes zijn. Dat valt reuze mee. Succesvolle toestellen verschepen makkelijk 50 miljoen per kwartaal, de meest succesvolle foldable haalt amper 10 miljoen in een jaar. Als er een success beschoren is voor foldables, dan moet dat nog komen, is nu in ieder geval niet het geval. De beste samsung foldable doet het ongeveer even goed als de slechtst verkopende note.

En zo zijn er wel meer toestellen met gimmicks die best wat keren zijn verkocht, maar die gimmicks zijn wel verdwenen. 3d camera's, of een fysiek toetsenbord op een telefoon bijvoorbeeld en toch zie je dat zo goed als niet meer.

Maar goed, is koffiedik kijken. Dit is mijn mening, en ik denk dat foldables over paar jaar weer passe zullen zijn. Ik heb tot nu toe in ieder geval duidelijk laten merken dat dit enkel mijn mening is. Ik hoef er geen denkbeeldige vrienden bij te halen om mijn punt te ondersteunen.
Oh nee, een puber op Tweakers zegt "je verzint vrienden!", hoe ga ik hier ooit emotioneel van herstellen? :+

Goed, we kunnen het oneens zijn, vind ik prima ik vind het wel extreem jammer dat als jij je mening verkondigt (prima) je concrete dingen benoemt zoals je verlangen naar een breedbeeld scherm en een klap telefoon met een naad (want dan heb je hard glas). Maar als ik dan de feiten benoem die aantonen dat die eisen van jou door de markt weggestemd worden, dan ga je vrij slechte pogingen doen me te beledigen.

Droef niveau van je, maar goed :+
Ik zou niks zeggen over niveau als ik jouw was, gezien hoe je je replies begint, maar goed
Ach man, 2 aparte schermen is totaal niks!
En die vouwrand zie je niet als je er op bezig bent.
Daarbij klap je dat scherm dicht en kunnen er onder normale omstandigheden geen krassen op komen.

Toen de Note uitkwam zeiden velen hetzelfde als jou, ja ik pak mijn tablet wel, ik hoef geen groot scherm, nu zijn ze allemaal zo groot als een Note of groter.

GSM is uitontwikkeld, vouwphones zijn de toekomst, niets zo leuk om video's of lappen tekst te lezen als op een tablet, en die heb je altijd bij de hand als je een vouwphone hebt.
Mijn punt is dat ik best geloof in het idee, tablet en phone in een klinkt inderdaad geweldig, maar ik zie dit nog niet terug in wat er tot nu toe is uitgekomen. Minder dan een telefoon, minder dan een tablet. Niet het beste van beide werelden, maar juist het minste van de 2. En dat gecombineerd met al de nadelen die kleven aan een vouwbaar scherm… vouwphones de toekomst? Sorry, ik geloof er niet in. Niet van wat we tot nu toe hebben gezien in ieder geval.

Niets zo leuk als tekst lezen op een tablet, sure, maar dat is niet wat dit is, naar mijn mening.
Dichtgeklapt zijn de Google en oppo vouwphones bijna even groot als een gewone Phone, dus deze kun je perfect als een normale gsm gebruiken, alleen als je even iets serieuzer werk wilt verrichten kun je hem open klappen.

Ik hou het allemaal in de gaten, nog een paar generaties en ik ga toehappen.

Ik zit elke dag gemiddeld 5 a 8 uur op mijn gsm, soms denk ik van nu had ik graag even een groter scherm gehad, en dat gaat dan kunnen gebeuren.
Hear, hear.
Als je veel onderweg bent bijvoorbeeld.
Ik heb mijn Samsung ZFold( had wellicht liever de Google gehad) voor erbij.
Extra datakaart van Vodafone (Profiteer nog steeds van de gratis variant.)En ik ben koopman.
Zoek overigens nog steeds een 400 gram ca 10 inch tablet.
Sinds de samsung tab s6 is alles alleen maar zwaarder geworden.
Dat het binneste scherm net zo sterk is als de buitenkant/ gorilla glas is een feit maar ik zou niet zeggen dat het makkelijk krast onder normaal gebruik.

Ik gebruik zelf een fold 4 nu exact ene jaar als mn eerste foldable en in die tijd is mijn telefoon meerdere keren gevallen zowel met alszonder hoesje terwijl hij open was gevouwen.. Deze drops waren vanaf heup hoogte ongeveer op laminaat en op tegels. De schade hiervan.. wat krasjes op de hinge en behuizing en op 1 hoek zit er een klein hapje in de behuizing maar voor de rest? Geen 1 krasje of kapotte hinge of wat dan ook.

Misschien heb ik erg veel geluk maar ik denk niet dat het scherm extreem kwetsbaar is... je moet er niet mee naar het strand of erg hard op drukken ofzo maar in normale gevallen doe je dat ook niet lijkt me.

Of de foldable de next egeneration wordt wat elke smartphone aat volgen? Denk het niet maar voor de mensne die veel gebruikmaken van een telefoon en een hybride willen tussen telefoon en tablet is het een zeer goede oplossing waar voorlopig nog wel interresse in blijft bestaan denk ik.
Nu hoeft dat terugstappen naar plastic volgens mij niet, zeker niet op langere termijn. Corning heeft "Foldable Glass: Ultra-thin Bendable Glass" in hun portfolio. Echter geen idee of dit al toepasbaar is in de telefonie wereld.
1 scherm of 2 schermen maakt mij niet zoveel uit. 2 apps naast elkaar open hebben lijkt mij wel echt heel handig! Kan ik mijn huidig toestel wel boven elkaar, maar dan heb je wel erg weinig ruimte.
Anoniem: 1846546 @HenkEisDS4 oktober 2023 10:33
ik geloof best in het fold concept maar zoals het nu uitgewerkt word gaat het hem echt niet worden.

vingerafdrukken zijn wel wat anders dan permanente krassen die je kan maken met je nagels
De vraag naar een groter scherm om nog meer van mobiele telefoons een 'alles in 1' apparaat van te maken en het nog steeds mogelijk moet zijn om (voor mannen) het ding in je bipszak te duwen, kom je toch uit op een scherm dat dubbelgevouwen kan worden. 7+ inch is voor veel mensen (veel) te groot, met een vouwtelefoon kun je daaronder blijven.
Waarom voor mannen? Ik zie vooral bij vrouwen dat ze de mobiel in de kontzak hebben, ik neem aan omdat de meeste vrouwen kleding kleine zij zakken heeft.
Ik heb een andere ervaring (maar kan met leeftijd te maken hebben :) ) ik zie vooral vrouwen de telefoon in hun tas hebben. En uit ervaring in Azie (m.n. Japan en Korea), heb ik zelden een vrouw een telefoon in hun broekzak zien doen, mannen overigens ook veel minder.
Anoniem: 1846546 @litebyte4 oktober 2023 19:00
Ik zou liever een 7’ telefoon hebben dan telkens open moeten te klappen
Dat zullen veel meer personen hebben, maar dan zit je aan bepaalde max dat voor gebruikers aanvaardbaar is, dit verschilt overigens sterk per land/cultuur. Zo is in China een hele grote telefoon (7inch) populair, maar in Japan zijn bijv. kleinere formaten veel populairder.

Een klaptelefoon wordt een beetje gebracht als het beste van 2 werelden.
Over telefoons heb ik dat nooit gehoord eigenlijk. Over Laptops daarentegen... Alle laptops op mijn werk hebben touchscreen en niemand gebruikt het.
Van een fold zie ik ook de meerwaarde niet. Van een 'flip' wel: Compact formaat.
Anoniem: 1846546 @Tusk4 oktober 2023 10:38
hoe bedoel je compact? dicht geflipped is het een dikker toestel ipv een lang plat toestel? maar net wat je preferentie is
3 mm dikker of 80 mm langer....kies maar. Ik kies dikker.
Anoniem: 1846546 @Tusk4 oktober 2023 11:30
Kijk even naar deze foto.

https://i.imgur.com/39lyums.png

het is dan ook echt geen 3mm dikker maar meestal 2x zo dik dan een niet vouwbaar toestel
preferentie
Wat is er mis met 'voorkeur'? :/

Overigens zijn dichtgeklapte smartphones nog steeds een stuk dunner dan de klaptelefoons van vroeger, en die pasten ook prima in je zak.
Wat is er mis met preferentie? Het is een normaal Nederlands woord.
Een beetje afwisseling in woorden kan geen kwaad en is heilzaam voor je ;).
Ik zie de meerwaarde wel van Flip telefoons. Ik zou het fijn vinden als ik mijn telefoon zou kunnen opvouwen voor een kleinere footprint in mn broekzak, dan port het niet zo op de fiets of wanneer ik zit.
Precies dit. De afgelopen jaren heb ik steeds de grens (moeten) verleggen qua schermgrootte, simpelweg omdat 'de markt' dat afdwong.

Zodra het Flip phone formaat ook op midrange toestellen wordt toegepast, opteer ik er voor..
helemaal mee eens, afgezien van de 2e hands overname die er straks is.
Denk dat de flip telefoons, met name het scherm toch wat meer te lijden hebben gehad, minder tegen een stootje kunnen, krassen de vouw hoe ziet die er uit na 1-2 jaar
Als nerd en halve trekkie altijd al een flip foon willen hebben.
https://64.media.tumblr.c...4876c976e4cebe78aab60.gif
Ik zie er ook geen heil in, maar ben sowieso ook niet de doelgroep omdat ik nooit meer dan vierhonderd euro aan een telefoon uit zou geven (en het liefst minder).
Heb tijdje terug een nieuwe flip telefoon gekocht voor incl sim 24.00 E
bellen en SMS en een spelletje ping en pong
Zodra de flip echt betaalbaar wordt, midrange en de vouw is verdwenen
Heb ook nooit meer dan 200-250 voor een telefoon betaald, nieuw/2ehands
Maak regelmatig gebruik van de ov en trein, klap ik wel mijn oude Asus X540 open heb ik 15,6 " aan scherm. Voorlopig laat ik het hele flip verhaal voorbij gaan.
Maar goed gaat hier over de flip en de doelgroep.
Dat ligt denk ik vooral aan de persoon, voor sommige mensen is dit heel handig en functioneel maar voor mij is dit gewoon een gimmick.
Klinkt voor mij een beetje zoals de curved TV een aantal jaar geleden.

In enkele praktijk gevallen best handig maar voor de massa werkt het gewoon niet.
Sinds maart had ik een Fold 4, super enthousiast over. Ik stoor me totaal niet aan de zichtbare en voelbare rand in het midden en hij is qua snelheid prima. Het scherm aan de binnenkant is bij mij nog krasvrij dus dat lijkt ook mee te vallen.

Na een half jaar toch besloten de nieuwe iPhone te bestellen omdat ik de Fold te dik vind in mijn broekzak en het grote scherm gebruikte ik eigenlijk alleen voor spelletjes. Ook gebruikte ik hem zonder hoesje, want anders is hij nóg dikker, en was hierdoor de cameralens al kapot door het simpelweg (blijkbaar iets te hard) op tafel leggen.

In uitgeklapte toestand typt hij gewoon niet zo fijn en dat is waardoor voor mij het gebruik nogal beperkt werd. Meerdere apps naast elkaar draaien lijkt leuk maar gebruik je ook niet in de praktijk, ik in ieder geval niet.
Waarom zit de telefoonmarkt in 't slob volgens jou? Is het niet meer een kwestie van technologische uitontwikkeling? Er is op weinig gebieden nog echt te innoveren momenteel.
Het zal voornamelijk software zijn zoals AI, AR.
Voor hardware wellicht ontwikkeling van de accu, snellere SOC, camera, lichtere componenten.
En een toevoeging voor health tracking, met behulp van accessoires zoals smartwatches.
Dit soort dingen zijn altijd golven, de vraag is wat er blijft hangen na iedere golf. We zagen dat telefoons steeds groter werden en steeds grotere batterijen kregen, en dat is ook al weer een heel deel teruggedraaid, waarbij zowel de kleinste telefoons als grootste telefoons zijn weggevallen en we in het midden zijn blijven hangen bij 'nog heel groot, maar geen tablet'.

We zullen hier dus ook zien dat er nuttige dingen blijven hangen en vouwbare telefoons waarschijnlijk heel wat technische ontwikkelingen doorgaan tot de technologie echt 'af' is, en dan zullen we zien dat er interessante mogelijkheden bedacht worden die de onhandigheden van de huidige uitklapmodellen oplossen. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit de enige echte toekomst is.
Zelf ben ik ook niet van de klaptelefoons.

In het verleden had je de LG G Flex, en zelfs nog een model 2 dacht ik. Die waren dan een beetje gekromd, is 'm (om overduidelijke redenen) ook niet geworden.

Nu is een klaptelefoon niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk maar ik heb het gewoon niet zo op een telefoon met een scharnier waarvan je weet dat het vroeg of laat toch echt stuk gaat/uitlubbert. Ik zie zo'n telefoon niet intensief gebruikt worden en eveneens 3-4 jaar meegaan.
Voor mij ervaar ik het als handig dat ik de flip z 5 naar een compact formaat kan vouwen en dat ook het kwetsbare deel ivm met mijn werk nu ook aan de binnenzijde blijft.
Voorheen zag ik dit echt als de toekomst, nu echt niet meer. Wellicht ligt het eraan dat ik een klein duiveltje van 1 jaar oud thuis rond heb kruipen die overal zijn tanden in zet (volgens mij vindt zo'n scherm dat niet leuk), maar daarnaast begon het ook (nog) te duur voor de massa en een paar generaties later is dat nog steeds het geval.
En wat heb je er eigenlijk echt aan, scherm is dubbel zo groot als een mobiel - dat is nog steeds niet echt spannend groot. Maar niet tablet formaat en vaak vierkant, waardoor media consumptie niet echt veel beter wordt.

Ik zou meer inzetten op compacte telefoons in de toekomst in combinatie met een goede draadloze AR bril.
Dan heb je echt een product dat meerwaarde geeft:
- Overal waar je wilt een film kijken op een groot scherm.
- Meerdere virtuele schermen om productief te werken in kleine ruimtes.
- Veel meer privacy dan een telefoonscherm.
- Ergonomisch een stuk beter.
De honor V2 is net zo dik als een pixel dus ik zie wel meerwaarde, maar dat is puur surfen en lezen en voor chatten en tegenlijk iets kijken met split scherm.
Die vraag wordt al 5 generaties gesteld, denk dat het nu wel duidelijk is dat het als formfactor nog lange tijd naast 'normale' smartphones zal blijven bestaan.
Heel cr gezegt stel dat Apple over 5j een buigbaar toestel op de markt breng dan zullen ze sowieso nog een jaar of 10 normale niet buigbare toestellen blijven produceren.
Maw nog zeker een jaar of 15 ;-)
Als er een juiste (breedbeeld) verhouding komt en ze worden betaalbaar wil ik er zeker 1 hebben!
Eigenlijk dan gewoon een opvouwbare tablet :Y)
Misschien komen er nog 2 losse schermen die uitgeklapt naadloos aansluiten ipv dat het scherm persé vouwbaar moet zijn..?
Een vouwbare telefoon met grote randen alsof de telefoon uit 2015 komt en daar betaal je dan boven de 1000 euro voor.

Dan vraag ik me af of iemand echt van plan is deze telefoon te kopen, en zo ja waarom?
Er zijn ook mensen die het niet zoveel uitmaken als de rand een klein beetje groter is. Ik vind het soms zelfs wel fijn als ik niet meteen met m'n vingers op het scherm zit
Dat is dan ook de reden waarom er geen nieuwe Samsung Galaxy Edge-toestellen uitkomen. Een randje is toch wel handig (om vast te houden en als bescherming).

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 27 juli 2024 17:26]

Ik ben we erg blij met mijn Fold: het grote scherm werkt echt heel erg lekker.
Zowel zakelijk met een bluetooth keyboard, als voor bekijken van video, spelen van games etc.

Nadelen zijn er ook: ze zijn kwetsbaarder, dikker en zwaarder en hebben minder goede camara's

De Xiaomi Mix 2 en de Honor Magic V2 zijn alweer een stuk dunner en lichter en hebben betere camera's,maar dan weer geen stof- en waterproofheid en de honor ook geen wireless charging.
Helaas komen beide telefoon (voorlopig?) niet naar Europa lijkt het.

Toch wordt het langzaam echt een goed alternatief voor bepaalde doelgroepen.
Dan ben ik wel benieuwd hoe zit het met de integratie.

Pakken al je games, video-apps het soepel over als je je scherm openklapt of gaan apps soms vreemd reageren?

Stel je hebt een groot bericht gaat dat bericht dan soms half over op je 2e scherm, dat je er vanaf moet scrollen om het normaal te lezen?

EDIT: Typo

[Reactie gewijzigd door le1337 op 27 juli 2024 17:26]

Probleem is de price hike die dit soort foldables hebben en nog steeds de vouwen die je ziet. Ik vond de MS Surface Duo (2) wel een mooier concept, maar daar is het ook wel bij gebleven.
Sinds dit voorjaar eigenaar van Duo 2 (beter laat dan nooit), en ik moet zeggen dat ik het fantastisch werken vind. Twee schermen zijn echt bijzonder praktisch qua multitasken. Ik heb bewust gekozen voor 2 losse schermen ipv 1 vouwbare (zoals de folds), zodat scherm gewoon van glas kan zijn, veel steviger. Is de naad in het midden irritant, ja soms, bv als je naar youtube kijkt en het onderwerp (persoon of bv raket lancering) is netjes gefocused midden in beeld, want dan zie je daar niets, maar bv bij Netflix kijken is dit geen probleem. Beeldverhouding van de surface is veel fijner, dan van de Folds wat mij betreft zeker bij multitaksen, dan heb je gewoon 2 normale formaat apps side by side ipv twee veel te smallen. Ik geloof dat de pixel al iets meer in de buurt komt, maar die heb ik niet vast gehouden. Dat er geen coverscherm is, is ook geen ramp, zou je het soms fijn zijn: ja! Ziet het er raar uit met je telefoon uitgeklapt naast je oor bij het bellen: ja! Maar de surface duo 2 is nu wel heerlijk dun!
Ik zou niet meer terug willen naar een enkel scherm. Maar met de bovenstaande bezwaren (schermverhouding, geen glas en dikte telefoon) wordt een toekomstige vervanging zoeken wel een uitdaging....

[Reactie gewijzigd door M_O op 27 juli 2024 17:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.