CD Projekt Red toont eerste beelden next-genversie The Witcher 3: Wild Hunt

CD Projekt Red heeft de eerste gameplaybeelden gedeeld van ‘The Witcher 3: Wild Hunt’. Deze next-genupgrade bevat naast grafische verbeteringen ook een nieuwe side-quest die geïnspireerd is op de Netflix-serie The Witcher, cross-progression en twee grafische modi.

De next-genupgrade van The Witcher 3: Wild Hunt is al meermaals aangekondigd maar vandaag heeft CD Projekt Red op Twitch meer details en beelden prijsgegeven. Dat de game zowel technisch als visueel verbeteringen zou krijgen was al bekend, maar nu blijkt dat het spel ook twee verschillende grafische modi zal bevatten op de next-genconsoles. Via een eerste modus kan het spel met raytracing en een framerate van 30fps gespeeld worden. Via een tweede modus kan het spel op 60fps gespeeld worden zonder raytracing. De twee modi zullen ook beschikbaar zijn op Xbox Series S-consoles. Voor de pc-versie heeft CD Projekt Red ook een nieuwe ultramodus voor de grafische instellingen toegevoegd.

De next-genupgrade van The Witcher 3: Wild Hunt bevat ook een nieuwe side-quest die geïnspireerd is op de Netflix-serie The Witcher. Eerder was al bekend geraakt dat er items aan de game zouden worden toegevoegd die gebaseerd zijn op deze Netflix-serie, waaronder wapens en een alternatief uiterlijk voor Geralt. Het personage van Dandelion kan in de next-genupgrade van het spel ook een ander uiterlijk krijgen dat verwijst naar Jaskier, een personage uit de Netflix-serie.

CD Projekt Red heeft ondersteuning voor cross-progression aan de game toegevoegd. Zo wordt het mogelijk om voortgang in de game over verschillende platformen heen mee te nemen. De Poolse game-ontwikkelaar heeft ook werk gemaakt van een nieuwe cameramodus waardoor de game filmischer moet aanvoelen en introduceert ook een fotomodus om tijdens het spel plaatjes te schieten. CD Projekt Red heeft tevens aanpassingen gedaan aan de besturing en de map. Bij die laatste worden er filters ingebouwd zodat spelers het overzicht makkelijker kunnen bewaren. De PS5-versie van de next-genupgrade beschikt ook over ondersteuning voor de haptic feedback en adaptive triggers van de DualSense-controller.

CD Projekt RED heeft eerder deze maand aangekondigd dat de next-genupgrade van The Witcher 3: Wild Hunt op 14 december zal uitkomen voor PlayStation 5, Xbox-series-consoles en pc. De upgrade naar de next-genversie van de game is vanaf die datum gratis beschikbaar voor 'iedereen die de game heeft', stelde de ontwikkelaar. Voor de PS4-, Xbox One- en Nintendo Switch-versies van de game staan er naar verluid 'talloze toevoegingen en verbeteringen' gepland.

Door Jay Stout

Redacteur

23-11-2022 • 19:59

142 Linkedin

Reacties (142)

Wijzig sortering
Nog wat meer info (maar nog lang niet volledig):
Improved visuals
Ray Tracing, improved Screen Space Reflections, improved foliage, better textures and more visual improvements are coming to the game. Enjoy them to the fullest thanks to FSR 2.1 and DLSS 3 support!

Camera, controls and UI changes
Rediscover the Continent from a new perspective — we've added an alternative camera option that'll bring you closer to the action. Combined with the alternative Quick Sign Casting option, map filtering and the option to dynamically hide the minimap, it will make exploration even more exciting than before!

Photo mode
Capture the moment with the added photo mode! Does that mean there will be a The Witcher 3: Wild Hunt photo mode contest in the near future? Maybe.

Integrated mods
We've included some community-made favourites in addition to our own modifications.

Quest fixes
You've been asking for them — and we couldn't say no! The next-gen update has also been an opportunity to revisit some of the issues in the quests. The free next-gen update brings fixes to From Ofier's Distant Shores, Scavenger Hunt: Wolf School Gear and more!

Netflix DLC
We have a very special treat for all of the fans of the Netflix show! Enjoy alternative looks for Dandelion and Nilfgaardian soldiers, as well as a new quest, inspired by the show, where you'll be able to get diagrams for new equipment for Geralt. What's the quest? Shhh! No spoilers!

Cross-progression
A feature you know from Cyberpunk 2077 — play the game how you like, wherever you like and carry over your latest save between platforms.
In de presentatie had men het al over 'immens lange patch notes' dus ik denk dat we daar op zullen moeten wachten om precies te zien wat men allemaal aangepakt heeft.

----

toevoeging: ik heb de stream nog eens doorgeklikt en even wat opgeschreven:
  • Support voor DLSS (PC)
  • Support voor FSR2.1 (ook op consoles)
  • Ray Traced GI & AO
  • Ultra+ Settings (PC)
  • DRS
  • SSR (nu niet alleen voor water)
  • Photo mode
  • nieuwe third-person camera optie (wat dichterbij; beetje ala God of War)
  • console: 2 modes (performance 60fps / quality 30 fps met raytracing)
  • console: settings zijn nu redelijk vergelijkbaar met ultra
  • ps5: haptic feedback / addative triggers support
  • Signs: optionele shortcut buttons (dus geen radial wheel nodig)
  • verschillende filters voor de worldmap
  • al het gras en begroeiingen zijn onder handen genomen
  • lucht/wolken ook
  • high-res textures voor bijna alles
  • streaming is verbetererd
  • geupdate meshes voor veel omgeving
  • geintegreerde mods zoals HD reworked
  • subtitles kunnen schalen
  • fixes voor twee quests die niet goed werkten (en ook kleine dingen)
  • nieuwe QA pass, veel bugfixes en kleine verbeteringen
  • je kan de game nu pauzeren tijdens cutscenes
  • volledig Chinese VO en subs
  • wat nieuwe minimap opties
  • nieuwe quest (met ook enkele nieuwe voice-lines) met rewards gebasseerd op de Netflix-show (Scrotum-armor nu ook in de game voor Nilfgaard)
  • Netflix Jaskier-skin voor Dandelion
  • cross-saves
  • "en nog heel veel meer"

[Reactie gewijzigd door Carn82 op 24 november 2022 16:18]

Reageer
Zal mijn ge76 wel even laten roken. Ben benieuwd alles op max.
Ik heb wel moeite met in de game te komen. Waarschijnlijk doordat Skyrim en fallout 4 ook speel. Wordt ieder geval de moeite waard voor update uit te testen.
Reageer
Ben benieuwd of HDR op de PC nu ook supported wordt.
Reageer
Hopelijk hebben ze de wind door de bomen wat minder heftig gemaakt. Vond het altijd super onnatuurlijk windkracht 8+
Reageer
Dat is bij heel veel games zo,.net als gras dat heen en weer gaat als een gekke. Krijg altijd het idee dat daar nooit aandacht aan besteed wordt.
Reageer
Lang gras beweegt een stuk makkelijker dan letterlijk bomen die zo staan te bewegen alsof het windkracht 8 is
Reageer
Juist wel. Men doet er alles aan om de wereld er niet statisch uit te laten zien. Dus wind, vlindertjes en bijtjes, kabbelende beekjes, etc. etc.
Reageer
Het hele idee was ook dat de sfeer er ongemakkelijk van werd in mijn ogen. Nou doel geslaagd.
Reageer
Precies, de wereld van The Witcher is namelijk kil, behekst/betoverd en heel erg rauw. Daar hoort die wind absoluut bij. Ik vond het juist een spot-on toevoeging.
Reageer
Eens. En zelfs als je dat een afknapper vindt is het alsnog een geweldige game, laten we eerlijk zijn.
Reageer
Zeer mee eens, de wind animaties zijn een grote afknapper
Reageer
Op pc was er een mod die het wat kalmer maakte..
Reageer
100% dit. 24/7 storm in Witcher 3 😆 Kan idd wel voor de helft minder ofzo

[Reactie gewijzigd door chimnino op 23 november 2022 23:48]

Reageer
Dan ben je zeker nog nooit op Fuerteventura geweest ;-)
Reageer
Mee eens, dat deed alles heel onrustig aanvoelen heel de tijd.
Reageer
Hahah ik heb dat spel 4 keer uitgespeeld en dat is me nooit opgevallen, denk dat ik het wel bij de wereld van de witcher vind passen

Een eeuwig durende storm past wel bij al die ongure lui die je tegenkomt in the wild hunt 3. Ik weet wel dat ik hem nog maar eens uit de mottenballen moet trekken, ik ga hem alleen dit keer op de ps5 spelen want me pctje is inmiddels wat verouderd dus komt het spel denk ik het beste tot zijn recht op m’n console
Reageer
Dit is een spel wat ik een aantal keer geprobeerd heb maar me nooit helemaal heeft gepakt. iedereen lyrisch en dat snap ik ook wel! Maar soms baal je ervan dat het je niet pakt. Kan de digitale PS4 versie ook gratis geupdate worden naar de current gen PS% versie?
Reageer
Misschien dat het helpt dat je 0,5% bezig hoeft te houden met Alchemie op normal mode. Dat maakt het allemaal al stuk behap-baarder. Ook het kaartspel Gwen (met een T) kun je links laten liggen (al word dat juist steeds leuker).

[Reactie gewijzigd door Knijpoog op 24 november 2022 03:28]

Reageer
Gwent links laten liggen?
Moeilijk verslavend! Jammer dat er maar twee grote Gwent toernooien in het spel zitten.
Reageer
Ik heb de main quest nooit uitgespeeld maar heb me met veel moeite en veel te lage karakterlevels door stukken van de game lopen worstelen om op nieuwe plekken te komen voor Gwent.
Reageer
Ook geprobeerd. Ging niet zo goed in Toussaint met een lage lvl. Levensgevaarlijk 1 hit kills :+
Reageer
Gwent heeft mij nooit gegrepen.
Het verhaal van de game zelf wel evenals de schitterende wereld.
Reageer
Had ik ook, meerdere keren tot +/- 20 uur in de game gestoken en dan verloor ik weer interesse. Tot ik toch een keer doorpakte in een week dat ik goed ziek was. Man wat ben ik achteraf blij dat ik doorgezet heb. Met name na de DLC Blood and Wine. Wat een FANTASTISCHE wereld is daar neergezet. Je komt in een nieuw continent, met een hele andere look and feel dan het continent waar merendeel van het verhaal zich afspeelt.

Toen ik die DLC uitgespeeld had, voelde de game ook echt af, maar toch wou ik meer. Nog steeds hunker ik af en toe om weer terug te gaan naar die plek. Dat heb ik niet eerder zo sterk ervaren. Zelfs nu ik dit typ, kriebelt het ook weer een beetje.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 24 november 2022 18:19]

Reageer
Witcher 3 is zo absurd goed qua questlines dat ik Skyrim sindsdien Medieval Delivery Boy noem, het heeft die laatste echt om zeep geholpen voor mij.
Reageer
idd, het spel (Witcher) heeft zijn mindere punten, maar het schrijfwerk is een voorbeeld voor alle andere games. En voor de TV serie.
Reageer
Dat laatste heb ik die zeker bij dit spel, maar ook Dark souls en Denon souls. Ik kan er echt naar verlangen om terug te gaan naar een in die werelden en doe dat dan ook regelmatig.
Ik kan trouwens met veel plezier terugdenken aan werelden en sferen van games die ik heb gespeeld. Days gone vond ik bijvoorbeeld ook erg fijn. Kostte me toen wel diverse uren en oostartsessies om erin te komen, maar dat werd beloond met een erg geloofwaardige en sfeervolle omgeving.
Reageer
Ja. Ook voor digitaal is de update gratis.
Reageer
Ik kan ook niet in dergelijke games komen, en eigenlijke niet met elfjes, draken, feeën, toverdingen en grote monsters, helaas voor mij vallen dan wel een hoop games af.
Reageer
Tja smaken verschillen. Ik vind Call of Duty helemaal niks maar ging vroeger helemaal op in Unreal Tournament of Quake. Starcraft geweldig Total war weer niks. Splinter Cell en Metal Gear Solid super maar Hitman kon ik niet in komen.
Groot fan van Zelda en de Witcher maar van Assassins Creed weer niet.
Reageer
Je speelt voornamelijk patience, geef het nou maar toe :)

Games zijn escapism. Dat concept moet je omarmen. Hoe meer onrealistisch de spelwereld is, hoe beter. Doe mij maar de draken en de elfjes. Maar ook mooie vrouwen (of mannen, 21e eeuw he...) die zich met gemak op je smijten omdat je 1 keer lief naar ze kijkt. Of vriendschappen die ontstaan door 1 uur samen door te brengen. Waar je geld letterlijk op straat kunt vinden. Etc. etc. Ellende is er al genoeg in de echte wereld, in de spelwereld wil ik in geen enkele tijd een wild avontuur aan het beleven zijn.

En goed, ik ga erin mee. Oorlog voeren en als je dood gaat dat je seconden later weer opstaat om verder te knallen...
Reageer
Ik moet dit soort games altijd een paar uur spelen voordat ik er echt inkom. Dan begin je het spel te snappen en dan is de Witcher 3 echt fenomenaal.
Reageer
Vroeger was dit vérreweg mijn favo genre. Probleem met dit soort games is wel dat ik dit graag aan een stuk door speel, waar ik zelden meer tijd voor heb. Als ik na een lange periode weer in spel probeer te komen gaat dat heel moeilijk. Ik ben alle belangrijke details kwijt vaak..

Vroeger sloot ik me gewoon lekker op in kamer, gooide huiswerk uit het raam en was 250u zoet met Baldur's Gate 2 :Y)

Lang verhaal kort: naarmate ik ouder word, worden de games die ik speel (qua verhaal) simpeler :+
Reageer
Heel herkenbaar! Ik heb Witcher 3 ook 3x opnieuw bij het begin moeten beginnen omdat ik er niets meer van begreep.
Reageer
Mij de eerste keren ook niet.
Tot ik eens er goed voor ging zitten uit pure verveling. Eerste paar uren moest ik even doorheen komen daarna waardeerde ik deze game pas. Sindsdien 2x uitgespeeld
Reageer
Heb hetzelfde rpg’s zijn niet voor mij.Ga toch nog een 3e en laatste poging wagen.
Reageer
Ik heb exact hetzelfde. Daarom wil hem nu misschien weer een kans geven bij deze update :9
Reageer
Probleem wat ik heb: Ik kom op 50% van de game, krijg een 'burn-out' omdat ik de game iets teveel gespeeld heb en switch naar iets anders voor een paar maanden waarna ik vergeet waar ik allemaal mee bezig was (welke quests, waarom ik bepaalde items heb, etc) en dan wil ik eigenlijk weer overnieuw beginnen. Maar de witcher 3 is zo enorm groot dat je daar echt tijd voor moet vrijmaken.

Met deze update heb ik eindelijk een goede reden om echt eens opnieuw te starten.

[Reactie gewijzigd door Atmosfeer op 24 november 2022 11:19]

Reageer
Had ik ook maar hoever heb je gespeeld?, ik kwam er de eerste twee keer ook niet door en stopte dan maar toch bleef dat spel me interesseren dus ben ik het nog eens gaan proberen en inmiddels dus meerdere keren uitgespeeld. Het zelfde had ik met horizon zero dawn, die moest ik ook paar keer proberen voor ik hem uitspeelde
Reageer
Same. 3 of 4 keer gestart. Nooit uitgespeeld. Het kan me helaas niet lang genoeg boeien.
Reageer
Dat ken ik wel ja, datzelfde heb ik met God of War
Reageer
ik ook,kon me niet boeien . witcher ben ik met level 50 gestopt omdat het niet meer lukte en wacht nu op deze next-gen
Reageer
Kan ik mij wel voorstellen. Na de Griekse saga, vind ik de Norse saga een stuk lastiger in te komen.
Reageer
Wtf nee dit kan echt niet
Reageer
Haha smaken verschillen denk ik. Ik zou willen dat ik het leuk vond maar verhaal trekt me niet echt en de movement van de characters voelt niet lekker (onnatuurlijk) aan. Wellicht ben ik teveel verwend met horizon en elden ring.
Reageer
Waarom niet? Smaken verschillen nu eenmaal.
Reageer
Bwaaaaaah op PS4 was het knap maar zeer repetitief. God of War 2 op PS5 is niet echt veel mooier maar wel even repetitief.
Reageer
Zelfs als het gratis in een bundle zou zitten zou ik het nog niet spelen. Beetje hersenloze game.
Reageer
TW3 was absoluut een goede game, maar echt geen meesterwerk. Een meesterwerk moet op alle fronten perfect zijn en dat was TW3 ook niet. Ik heb me heel goed vermaakt met de goede verhaallijn en alles eromheen, maar laten we ook eerlijk zijn en even praten over de verschrikkelijk houten besturing van de game. Er is genoeg mis met TW3 en dat is maar goed ook, want dat betekent dat er genoeg te verbeteren valt voor een nieuw deel in de reeks.
Reageer
Goh, denk ik ook van iemand die individuele keuzes van een ander niet respecteert, omdat die anders is dan die van jou of de menigte en vervolgens op deze manier reageert.
Reageer
Tja ik heb precies hetzelfde. Dat zijn dus al 3 tegen 1. Lijkt erop dat jij het buitenbeentje bent inmiddels hier.
Reageer
Was het niet zo dat ze dit mede op basis van de HD Reworked mod op de pc hebben gemaakt?
Reageer
Yes, die maker is naar het schijnt ook betrokken geweest bij deze versie.
Reageer
Hoop dat op en afstappen van Roach veel sneller gaat, die animatie duurt altijd zo tergend langzaam
Reageer
Ik hoop eigenlijk dat ze het paardrijden langzamer hebben gemaakt. Alles bewoog echt enorm realistisch, en dan zit je op een paard en is het net een elektrisch aangedreven houten karretje... :D
Reageer
Denk dat dat vanwege gameplay oogpunt sneller is gemaakt. Realisme bied niet altijd de beste gameplay.

Ik vind bijvoorbeeld hoe je van zwaard wisselt te langzaam gaan maar dat zorgt wel weer voor een tactisch moment omdat je de ruimte moet creëren om te wisselen.
Reageer
Ja als ze dat te snel maken word het denk ik raar, je zwaard pakken kost nou eenmaal tijd
Reageer
Paarden zijn snel? Zo hard gaat Roach niet hoor vergeleken met een echt paard.
Reageer
Even wachten op een side by side. Heb een vermoeden dat sommigen die de game een tijd niet gespeeld hebben de game mooier herdenken dan dat het misschien was. Gebeurt vaker.
Reageer
Hoezo een side-by-side? als het zogenaamt zo'n groot verschil moet zijn is dit helemaal niet nodig.
Reageer
Misschien zien ze dan pas een groot verschil ipv. dat ze herinneren dat er bijna geen verschil kan zijn.
Reageer
Dat gevoel had ik inderdaad toen ik naar de trailer hier aant kijken was.
Reageer
Ik hoop dat cross progression er ook voor zorgt dat je de savegames van de vanilla versie mee kan nemen naar de GOTY editie op de console. Dat is in ieder geval bij Sony niet mogelijk omdat de edities als losse games worden gezien.
Reageer
Express de PS4 versie net gekocht om deze te spelen zodra de gratis upgrade er is. Vermoed dat er ook een run op de discs gaat zijn met Black Friday/next-gen update.
Reageer
Ik hoop dat je de GOTY editie heb gehaald? Die DLC zijn namelijk echt geweldig blood and wine is een game opzich zo groot is die en het verhaal is ook prachtig
Reageer
Jup, Wild Hunt editie wat de GOTY is inderdaad, heb ik goed op gelet want specifiek de GOTY krijgt een gratis upgrade.
Reageer
Ja zelfs als deze upgrade er niet zou komen zou die GOTY editie het nog waard zijn vanwege die dlc
Reageer
Ziet er absurd goed uit
Reageer
Ben wel benieuwd wat dit toevoegt naast de reeds bekende texture mods, maar super netjes dat ze dit als gratis update beschikbaar stellen, hulde!
Reageer