Belfius maakt Bancontact-betalingen in Apple Pay mogelijk

De Belgische bank Belfius gaat Apple Pay-betalingen via Bancontact mogelijk maken. Klanten met een Belfius- of een Banx-rekening kunnen daarmee contactloos betalen via het betaalsysteem van iOS.

Klanten kunnen hun Bancontactkaart vanaf dinsdag integreren in Apple Pay, schrijft het bedrijf. Zo kunnen ze betalen via Apples betaalsysteem met hun Bancontactkaart en niet alleen maar bij betaalsystemen die een Maestro-betaalpas of een Visa- of Mastercard-creditcard ondersteunen. Bancontact is de Belgische tegenhanger van iDeal en wordt door alle grote Belgische banken beheerd. Klanten moeten eerst een Bancontactkaart toevoegen aan Apple Pay voordat ze die kunnen gebruiken.

Belfius is de eerste Belgische bank die deze betaalmethode mogelijk maakt. De optie voor Bancontact werd vorige week in iOS 15.5 aan Apple Pay toegevoegd. Naast Belfius-rekeningen worden ook rekeningen van de virtuele bank Banx ondersteund in Apple Pay. Banx is onderdeel van Belfius. Volgens Belfius zullen andere banken 'later volgen', maar het bedrijf geeft geen details.

Bancontact Apple Pay

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

21-09-2022 • 11:56

86

Submitter: Vaganzza

Reacties (86)

Sorteer op:

Weergave:

Uit de reacties op Twitter te zien, valt de gratis Pulse rekening uit de boot. Enkel betalende rekeningen hebben toegang tot Apple Pay:

https://twitter.com/Belfius/status/1572228655366938627
Is bij KBC ook zo t.o.v. een Basis-rekening en Plus-rekening.
Is ook niet zo gek als je weet dat je een vast percentage moet afdragen van de betalingen aan Apple.
Bancontact is de Belgische tegenhanger van iDeal
Bancontact is niet de belgische tegenhanger van iDeal…

Maar een tegenhanger van Maestro… Zoals wij vroeger Pin hadden.

[Reactie gewijzigd door AlexFL op 22 juli 2024 21:41]

Bancontact is ook te gebruiken voor online betalingen zoals iDeal werkt. Betalingen in winkel of online en geld afhalen heet allemaal Bancontact. Om het makkelijk te maken :) .
Testaankoop: "Bancontact en Maestro zijn twee verschillende functies die zich op een debetkaart kunnen bevinden: Bancontact is in principe alleen in België bruikbaar, terwijl Maestro een internationale betaaldienst is."

Ik ben een gebruiker van Bancontact/Maestro en voor zover ik zelf weet, is Bancontact een algemeen aangenomen methode om debetkaart betalingen af te handelen. Als deze kaarten Bancontact ondersteunen ten minste. Maar ik denk dat ze dat allemaal doen. Maestro zou dan hetzelfde doen, maar internationaal. Online (QR) Bancontact betalingen verlopen tegenwoordig ook allemaal zeer makkelijk via de native bank-apps.

Dan rest mij enkel nog de vraag waarom diensten als Payconiq-by-Bancontact nog bestaan, die enkel (debet)betalingen verwerken via hun eigen omslachtige app. Een app die bovendien nog door Bancontact aangeboden wordt :? . Heel lullig wanneer een café trots vertelt dat ze digitale betalingen aanvaarden, exclusief via Payconiq... |:( Maar goed, dat is een ander verhaal.
Hun app die trouwens gi-gan-tisch traag opstart, vergeleken met zowat elke andere app. Best onhandig als je in de winkel staat en je opeens gevraagd wordt om een klantenkaart die je in hun app hebt staan.
Ik gebruik hem al lang niet meer. Het zat zo dat er dusdanig veel tijd tussen mijn gebruiksmomenten zat (last resort betaaloplossing), dat ik telkens het initialisatieproces opnieuw moest uitvoeren in de Payconiq app (dus met alle toeters en bellen, verificatie via bank app mét het bakje). Dan sta je daar bij de bakker die enkel Payconiq ondersteunt wat digitale betalingen betreft... "Heeft iemand van de 15 wachtenden hier achter mij een bank bakje? Of 20 euro te geef :+ ?".(waargebeurd)

Nee, die app komt hier niet meer binnen. Hoewel ik het laatst opnieuw voorhad bij de frituur, probeer ik nu telkens op voorhand in te schatten of ik digitaal kan betalen zonder Payconiq (wat gelukkig in de meeste gevallen wel kan).

PS: ik heb het hier trouwens over Payconiq betalingen met een vaste QR code van de verkoper (overschrijvingen). Door de verkoper gegenereerde QR codes per transactie kunnen wel gewoon via banking apps verlopen omdat dit normale kaartbetalingen betreft.
De payconiq app zelf gebruik ik ook niet meer, ramp van een toepassing. Maar verschillende banken ondersteunen via hun eigen app ook payconiq, op die manier gebruik ik het wel nog dus. Werkt ook gewoon door de QR code te scannen met uw eigen bank app. Betalen aan vrienden uit uw contactlijst is wel niet mogelijk dan.
ik heb die nog nooit nodig gehad, m'n bankapp kan gewoon QR-codes scannen om een betaling te doen en die is veel sneller. Geen idee wat de meerwaarde dan nog zou zijn van weer een aparte app :?
Voor als je bankapp geen QR-codes kan scannen? :?

Er zijn helaas nog zo’n banken…
Het goedkopere Argenta bv.
Tja, makkelijk bespaard. 🙄
wist niet dat er nog zo'n waren. Misschien een beetje verwend qua functionaliteit bij KBC (jammer genoeg ook veel bloatware die nix met bankzaken te maken heeft :/ )
payconic betalingen worden ook in andere apps aanvaard (getest in KBC en Belfius app)
Als het gaat om gegenereerde QR codes per transactie klopt dit inderdaad, en dan gebruik ik ook steevast mijn Belfius app. Als de verkoper echter voor een vaste QR code gekozen heeft (die gewoonlijk ergens als een sticker aan de kassa hangt), dan moet dit via de Payconiq app verlopen. Blijkbaar zijn die laatst genoemde vermomde traditionele overschrijvingen waarbij het bij gegenereerde QR codes om kaartbetalingen gaat. Daar zou het verschil zitten.
Bij KBC kan dat ook, bij Belfius zou je idd wel eens gelijk kunnen hebben dat die vaste QR codes niet gaan.
er is nog een verschil tussen payconiq transacties en bank-app transacties die beide via QR code verlopen.

via QR code gegenereerd door de payconiq app kan je maximaal 500€ per kaart per dag ontvangen.
via QR code gegenereerd door mijn bank app (bvb KBC) kan ik meer dan 500€ per kaart per dag ontvangen.
Maar helaas slechts € 250 per qr-code ...
klopt niet. QR code kan ik ook inscannen met de ING app bijvoorbeeld.
Maestro is dus Visa tegenwoordig, om het nog gemakkelijker te maken. Payconiq was een idee om gemakkelijk te laten betalen zodat ze een deel van de koek krijgen. Recentelijk hebben slechts de meeste banken de europese sepa qr code toegevoegd. Ok dit is een "overschrijving" en is niet 100% hetzelfde. Maar payconiq heb ik een hekel aan. Fortis heeft een aandeel in bancontact. Payconiq is van bancontact. Maar via de fortis app kan je bijvoorbeeld geen payconiq scannen ... Begrijpen wie begrijpen kan. Moet je alsnog die kloteapp installeren. Maar zelfs veel kleine winkels hebben geen bancontact ... is payconiq. Deze zomer aan de belgische kust. Het is gewoon om te janken.
Maestro is niet Visa. Maestro is de debetdienst van Mastercard (vandaar het gelijkaardige logo). BNP parisbas heeft recent Maestro vervangen door de Visa Debit dienst van Visa. Andere banken gebruiken nog steeds Maestro
Ik zou het eerder omschrijven als een combo van (uitgefaseerde) Pin/iDeal/Tikkie.
In de context van het artikel gaat het toch echt om de debet betaalfunctie op de kaart ipv iets online.
Welk voordeel heeft Bancontact tov Maestro? Ik weet dat ik in het buitenland met Maestro kan betalen maar is dit met Bancontact ook zo?
Technisch is het al Maestro en bestaat Bancontact al enige tijd niet meer. Binnenkort vliegt Maestro er ook uit en gaat alles via Mastercard en Visa. BNP Paribas Fortis is hier al enige tijd mee bezig, de rest van de banken gaan nog volgen. Nederland en België zijn hier in Europa vrij laat mee overigens.
Klopt niet, Bancontact is een apart schema naast Visa/Mastercard/Maestro.
Belgische betaalkaarten hebben dus zowel Bancontact en Maestro in zich(of Bancontact én Visa)
Het grote verschil is dat het enkel door Belgische banken uitgegeven wordt en enkel in België werkt.
Het enigste verschil is dat Bancontact vroeger voor de handelaar goedkoper was dan Maestro.
Er zijn winkels in België die geen Maestro maar wel Bancontact aanvaarden(waardoor buitenlanders niet met de kaart kunnen betalen), met name kleinere winkels zoals krantenwinkels, frituren.
En winkels die enkel Maestro aanvaarden omdat ze met een buitenlandse betaalprovider werken.
Maar voor de klanten maakt het niks uit.
aha, het wordt al iets duidelijker, bedankt!
Ik dacht dat bepaalde betaalteminals ApplePay niet accepteerden (ondanks dat ze wel contactloos betalen ondersteunen), maar allicht is het eerder omdat de handelaar Maestro niet accepteert (zoasl bijvoorbeeld in mijn frituur... O-) )
Ik denk dat het vaak onbewust is en gewoon wordt veroorzaakt door een oude terminal.
Ik betaal overal met Apple Pay, is super gemakkelijk. Enkel Apple Pay verantwoord de aankoop van een Apple Watch (goedkoopste model dan wel). Het gaat supersnel en je moet niet je bankkaart of gsm bovenhalen.

Enkel heel heel zelden slechte ervaringen van winkelbedienden die me een toeslag vroegen van 0,6€ en 0,4€ voor betaling via Apple Pay. Ik had ze vriendelijk laten weten dat dat niet terecht was en ook niet mag maar natuurlijk niet te wijten aan de dienst zelf.

Edit: Ik bedoelde enkel alleen Apple pay al verantwoord de aankoop van een Apple Watch. Ik gebruik mijn Apple Watch ook om te sporten

[Reactie gewijzigd door Darida op 22 juli 2024 21:41]

Gaven ze dan ook een reden mee waarom ze die toeslag vroegen? Voor hen is er namelijk geen enkele kost aan Apple Pay, wel aan het gebruik van de betaalterminal via worldline maar zelfs dan heb ik nooit een extra kost gehad.
Digitaal geld kun je minder makkelijk mee sjoemelen.
Onrechtstreeks is daar een heel grote kost aan voor hun, namelijk belastingen...
Ze kunnen moeilijk dingen verkopen met een spoor (digitaal) waar ze een aankoopfacturen van hebben ;)

Ik weet niet of je de gemiddelde vrijdagnamiddag al eens in de Colruyt bent geweest, maar daar staan ze
karren vol de bestelwagen in te laden. Dat is heus niet allemaal met een factuur of digitaal betaald.
Dat gaat mooi van cash van de klant naar cash bij de Colruyt.
Dat gaat mooi van cash van de klant naar cash bij de Colruyt.
Hey dat treft dan: De vroegere naam van Colruyt was CASH & CARRY :9

[Reactie gewijzigd door 77slevin op 22 juli 2024 21:41]

Enkel heel heel zelden slechte ervaringen van winkelbedienden die me een toeslag vroegen van 0,6€ en 0,4€ voor betaling via Apple Pay. Ik had ze vriendelijk laten weten dat dat niet terecht was en ook niet mag maar natuurlijk niet te wijten aan de dienst zelf.
Welke winkels doen dit dan? Echt nog nooit (bewust) meegemaakt.
In belgie deden zo goed als alle nachtwinkels dit, gwn 50cnt extra wanneer je met kaart of mobiel wou betalen. Is sinds een jaar of 2 verboden met strenge boetes op :-D
Klopt
Sommige proberen dit zelf nu nog te doen, heb dit ook in enkele winkels als ik met mijn maaltijdcheques wil betalen
Gewoon zeggen van 'huh dat mag toch niet meer? staan daar geen boetes op'?
Bij ons doet de eigenaar van de nachtwinkel telkens alsof google pay plots niet werk, 'you go to bank for cash fast, i will wait' zegt hij dan LOL

Voordeel is dat ik al 6 maand niet meer in zijn zaak ben geweest, terwijl ik daar geregeld maandagochtend een redbull van 3 euro kocht LOL
Tsja dat is zoals in oostbloklanden, staat er overal VISA op, maar op het moment van betalen werkt het toevallig niet meer
Blik Redbull open doen in de winkel en beginnen te drinken. Google Pay zal rap terug werken.
Wel, ik kom er gewoon niet meer. Mij zijn ze als klant kwijtn ook was was het vaak maar een redbull de prijs was wel 3x zo hoog tov alle andere winkels :-D
Zoals Killerbie zegt, het waren nachtwinkels. Maar ik heb 1 winkel aangegeven bij Test-Aankoop want de bediende was heel arrogant en wilde zelfs niet luisteren naar wat ik te zeggen had terwijl ik kalm bleef. Dat krijgt dus nog een staartje... in het algemeen heb ik wat medelijden met nachtwinkels want ik ken mensen die nachtwinkels hebben en het is een zware baan met weinig tot geen winst. Maar het medelijden bij die ene was snel weer weg.
Het is een wetmatigheid van artikels over Apple Pay dat minstens 10% van de top level-comments gaan over hoe men enkel nog met Apple Pay betaalt. Alsof men al leeft in wat absoluut de toekomst moet worden, i.p.v. dat men gewoon meedoet aan het promoten van een extra inkomstenstroom voor het arrogantste techbedrijf door een propriëtaire feature als normatief voor te stellen.

Maar beweren dat Apple Pay alleen al de aankoop van een gadget van 300+ Euro rechtvaardigt, dat is nieuw. Da's toch 15 à 20 cent per dag als je een jaar of vier updates veronderstelt. Misschien voor mensen met een fysieke beperking, maar voor anderen? Ik vraag me hoeveel koffies ik per dag zou moeten kopen eer ik het dat waard zou vinden. Stel dat ik twee keer per dag iets koop, ik zou me slecht voelen bij het besef dat daar weer 10 cent gaat om mijn bankkaart niet te moeten bovenhalen.

Dit is natuurlijk de geest van Steve Jobs aan het werk. Maak mensen niet alleen wijs dat ze dingen nodig hebben die ze niet nodig hebben, maar conditioneer ze om pro-actief de wereld pre de Apple-toepassing uit te leggen op de meest dysfemistische manier mogelijk.

edit: typos.

[Reactie gewijzigd door EmbarrassedBit op 22 juli 2024 21:41]

Sommigen verkiezen koffie, sommigen verkiezen een gemakkelijker leven.

Ik sprak uit eigen ervaring. En ik blijf daar ook bij. In welke zin is Apple arrogant? Omdat ze dingen op hun manier doen en er vol voor gaan omdat ze daarin geloven? Dat is geen arrogantie.

Ik heb zelf een Apple Watch van 760€ maar ik gebruik het zoveel dat ik het het geld waard vind (met saffieren scherm). Vooral wetende dat ik hem jaren zal houden. Ik heb bijvoorbeeld een MacBook Pro M1 en geen MacBook Pro 16" omdat ik die rekenkracht niet nodig heb. Ik koop volgens mijn noden en ken mijn noden goed.

Apple blijft een bedrijf dat geld wilt verdienen, zoals allemaal. En zij doen dat op hun manier door te gaan voor kwaliteit en er dan meer voor te vragen. Andere bedrijven gaan voor lagere kwaliteit voor goedkopere verkoopprijzen. Ieder z'n businessmodel.

Btw Apple heeft duidelijk aangetoond, al jaren, dat mensen zelf niet altijd weten wat ze nodig hebben. Als er bijvoorbeeld een bepaalde oplossing wordt uitgevonden voor een probleem dat mensen nog nooit bewust hadden geïdentificeerd als probleem zullen de mensen niet kunnen zeggen dat ze het nodig hebben. Niemand had een telefoon nodig tot het uitgevonden werd. Zo zijn er heel veel voorbeelden dus mensen weten niet altijd wat ze nodig hebben. ze hebben vaak hulp nodig van anderen om oplossingen voor te stellen middels producten.
Ik gebruik Google Pay, dus hetzelfde systeem al een goede 2-3j.
Heb sinds dan geen portefeuille meer op zak, ook niet voor cash afhalingen. De portefuille zelf is ook drastisch verkleind (ridge wallet) en zit 99% van de tijd in mijn werktas).
Voor mij zorgt dit voor meer rust gezien ik een stressbeest ben die om de 2 lappe zijn portefuille/sluitels moet zoeken :)
ik zou voor 20 cent mijn kaart niet gaan pakken / portomonnee mee sjouwen dus wat dat betreft is het het ineens wel waard. Thanks!
Leuk als je een spijkerbroek aan hebt maar niet als je na het hardlopen nog even langs de winkel wil rennen. Maar ja fanboy inderdaad.
Ook tijdens het hardlopen kan een agent om je identificatie vragen dus ga je sowieso iets van een pasje mee hebben. De meeste telefoonhoesjes zijn al voorzien voor meerdere pasjes, ik zie dan geen noodzaak om je betalingsverkeer via een derde partij buiten de EU laten lopen om dat ene pasje uit te sparen.
Je mag de agent dan vragen mee te gaan. Er is geen draagplicht (itt rijbewijs), wel een toonplicht. Als jij gewoon in de buurt een rondje gaat hardlopen kan je hem gewoon thuislaten. Pas als het onredelijk wordt (eg: agent moet een half uur met je meereizen voor de kaart ;)) wordt de situatie zo dat er eigenlijk de facto wél een draagplicht is.

Als ik hier in de bossen ga mountainbiken, dan neem ik ook echt m’n portemonnee niet mee. Kijk wel uit, shit is ook veel te duur om te vervangen. Als de agent perse een ID-kaart wil zien, prima: fietsen we ff langs huis. :)
ik vermoed dat @Andros in België woont, en daar is dat wel verplicht. ( Het koninklijk besluit van 25 maart 2003 ) Nu soit, de ervaring leert mij dat de meerste agenten dit helemaal niet zwart wit bekijken :)

ik heb overerigens altijd papieren kopieën bij als ik ga fietsen (eid en ziekteverzekeringskaart), kwestie dat als ik ko ben ze het één en ander kunnen opzoeken :).

[Reactie gewijzigd door Yoshi op 22 juli 2024 21:41]

Ah ja dat zou kunnen natuurlijk! Nouja, dan is mijn reactie het Nederlandse perspectief haha. :P
ik heb overerigens altijd papieren kopieën bij als ik ga fietsen (eid en ziekteverzekeringskaart), kwestie dat als ik ko ben ze het één en ander kunnen opzoeken :).
Ja mijn Watch heeft dus een Medisch ID aan boord. Staat in wie ik ben, leeftijd, ziektes, medicatie en zelfs behandeld artsen. Als ik val en niet meer beweeg/niet binnen x periode (geloof 20 seconden) aangeef dat ik OK ben, dan stuurt de Watch meteen een SMS met mijn locatie naar een aantal contacten, belt 112 en toont het medische ID op het scherm. Best relaxt! En vind ik toch relaxter dan kopietjes meenemen. Volgens mij heeft m’n fietsbroek geeneens zakken haha en m’n rugzak heeft al nauwelijks ruimte als de waterzak volzit. :) #FirstWorldProblems

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 22 juli 2024 21:41]

In Belgie is dat idd verplicht.

In nederland is er dan weer de toonplicht, maar dat komt dus eigenlijk op hetzelfde neer:
https://www.rijksoverheid...20bij%20u%20moet%20dragen.
Wanneer je er op wijst dat het belachelijk is om een portefeuille te omschrijven als iets dat je meesjouwt, beginnen mensen plots heel wat specifiekere gebruikssituaties te schetsen. Dus blijkbaar is er toch een besef dat de meest extreme fanboy-rationalisaties (een Apple Watch zelfs alleen voor Apple Pay) nogal cringe zijn.
Het is ok als je zo voelt, ik zou mijn Apple Watch kopen
  • alleen voor Apple Pay
  • alleen voor fitness functies
  • alleen voor health funties
  • alleen voor wekker (wakker getapt worden op je pols)
Die dingen zijn me allemaal individueel meer waard dan de aanschafprijs, geld is nutteloos. En ja sommigen kunnen met andere apparaten maar het totaal maakt de Apple Watch voor mij een goede deal.
Belfius is de eerste Belgische bank die deze betaalmethode mogelijk maakt.
Dit is niet correct, er zijn meerdere Belgische banken waarbij Apple Pay al lange tijd mogelijk is, Belfius was één van de weinige waarbij dit nog niet mogelijk was.

https://www.ing.be/nl/ret...ds-and-payments/apple-pay
https://www.fintro.be/nl/...biel/Apple-Pay?axes4=priv
https://www.kbc.be/partic...-bankieren/apple-pay.html
...
Ze bedoelen met bancontact, niet Apple Pay an sich.
Inderdaad, maar het artikel is daar ook niet geweldig duidelijk in, ik had het eerst ook verkeerd begrepen. Het wordt hier voorgesteld als iets compleet nieuws.

Vandaag bieden ze al Apple Pay via Maestro aan, nu komt Bancontact erbij. Dan sta je tenminste niet als een onnozele bij Belgische terminals om te betalen waarbij je dikwijls niet op voorhand kan zien of Bancontact of Maestro worden ondersteund, of beide.
De eerste die Bancontact aanbiedt ;)
De andere banken bieden enkel Maestro, Visa of Mastercard aan voor Apple Pay.
But whyyyyyy. Overal waar je met Bancontact kan betalen, gaat dat ook met Maestro. Maar niet andersom. Dus dit is toch non-news?
Nu graag nog in Google Pay... Zo onhandig dat dat niet werkt.
Je kan toch gewoon de NFC betalen optie rechtstreeks koppelen aan de Belfius App.
Dat werkt goed, ik kan betalen met mijn smartphone d.m.v. NFC (tegen de terminal houden) zonder bankkaart bij me te hebben.
tenzij je op zondag morgen naar de bakker gaat, want dan ligt de Belfius app er standaard uit wegens onderhoud van hun systemen... Dit vond ik zelf zeer frustrerend tijdens de eerste corona golven toen ze bij Belfius ook nog geen draadloze kaarten hadden... Dan werd je gedwongen om terug de kaart te gebruiken en de code in te geven...
shhhttt vertel dat hier nu niet in dit apple topic, nu denken al die watch fans dat het een koopje was en dat ze daarom echt wel een watch nodig hadden....

het werkt trouwens wel bij google pay zolang je een google wearable OS hebt.

wel grappig dat belfius dit activeert, het zal vooral ook weer zijn om de jeugd te overhalen om hun als bank te kiezen ..... dat je 2 werkdagen moet wachten eer je overschrijving gedaan is naar een andere BE bank dat laten ze gewoon zo.... instant pay daar moet je 1.25eur voor betalen, is dat dan ook geen misbruik en iets dat via EU zou verboden moeten worden???
https://www.belfius.be/re...nstant-payment/Index.aspx

[Reactie gewijzigd door d3x op 22 juli 2024 21:41]

Je hebt overigens geen Watch nodig om Apple Pay te gebruiken.
nee dat zou idd helemaal wacko zijn :)

al goed dat je dit even meegeeft, de average lezer hier tegenwoordig op tweakers kan dit nuttig vinden
Heerlijk om dit soort berichten te zien passeren. Hier zat ik al lang op te wachten en ga dit dadelijk instellen. Ik verschiet er wel van dat Belfius de eerste Belgische bank is die dit ondersteunt. Ik dacht nu net dat ze achterop aan het hinkelen waren.
Belfius is niet de eerste bank die Apple Pay ondersteunt hoor

https://support.apple.com/nl-be/HT206637
Dat dacht ik ook, maar dit artikel beweert anders.
Belfius is de eerste Belgische bank die deze betaalmethode mogelijk maakt.
Misschien toch de eerste Belgische bank die "Bancontact" betalingen ondersteunt? Ik weet dat bijv. credit card betalingen al langer ondersteund worden, ook door Belfius.

Ik ben in ieder geval blij dat dit nu ook mogelijk is bij Belfius!
kan je al veel langer bij KBC bank, sinds november 2020, en nogmaals zie mijn info over de wanpraktijken bij Belfius en hun overschrijvingen, je zou beter een andere bank zoeken.
De mogelijkheid om Bancontact toe te voegen zit niet sinds vorige week in iOS maar zit daar al maanden. Het heeft gewoon een tijd geduurd vooraleer er een bank was die er effectief gebruik van maakt. Andere Belgische banken die al Apple Pay hebben zullen nu wel volgen vermoed ik.

Sloebers wel bij Belfius, sinds ze Apple Pay met Mastercard ondersteunen spreken ze over Bancontact ondersteuning vanaf de herfst. Die herfst is vandaag gestart :)

[Reactie gewijzigd door vverbeke op 22 juli 2024 21:41]

De herfst begint pas op 23 september, de andere seizoenen beginnen op de 21e. ;)
Hangt af van je perspectief. Voor meteorologen is ie al 3 weken bezig.
En de andere seizoenen beginnen ook niet (niet altijd) op de 21e

[Reactie gewijzigd door aikebah op 22 juli 2024 21:41]

Wat ik me afvraag na het lezen van het artikel: is er tegenwoordig nog een wezenlijk verschil tussen Maestro en Bancontact? En heeft niet quasi elke bankkaart vandaag de dag automatisch maestro-ondersteuning?
Zelf zit ik bij een andere bank: welk voordeel zou er voor mij zijn als deze bank morgen ook bancontact-betalingen aanbied via ApplePay, naast of in plaats van de Maestro-betalingen die er vandaag al zijn?
Dit dus. Ik snap de nieuwswaarde niet. Als je met Bancontact kan betalen, toch ook met Maestro? En die optie was al lang beschikbaar bij een ruim aantal banken.
Dat klopt niet in het artikel want ik gebruik vermoed ik toch al een jaartje Apple Pay via KBC, en toen was ING er ook mee begonnen als ik me niet vergis.
Het gaat over het BanContact gedeelte, niet over Apple Pay an sich...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.