Voormalig Uncharted-regisseur Amy Hennig werkt aan Star Wars-game

Gameregisseur Amy Hennig maakt met haar studio Skydance New Media in samenwerking met Lucasfilm Games een nieuwe verhaalgedreven Star Wars-action-adventuregame. Het wordt een origineel verhaal in het Star Wars-universum. Wanneer de game moet uitkomen, is niet bekend.

Dat schrijven Skydance New Media en Lucasfilm Games in een nieuwsbericht. Hennig gaat met haar team een origineel verhaal ontwikkelen in het Star Wars-universum, dus de game zal geen vertelling zijn van een van de films, series of boeken van Star Wars. Het spel moet een verhaalgedreven action-adventuregame worden, vergelijkbaar met de Uncharted-serie waar Hennig aan werkte of Star Wars Jedi: Fallen Order uit 2019.

Amy Hennig, Naughty DogHet is de tweede keer dat Hennig aan een Star Wars-game werkt. In 2018 werkte Hennig bij Visceral Games en EA Vancouver aan een Star Wars-game voor EA, maar die game was volgens EA te lineair en werd geschrapt. Hennig vertrok als gamedirector bij EA om haar eigen studio op te richten.

Amy Hennig werd bekend als regisseur en producer van onder meer de Legacy of Kain-reeks, en als creatief regisseur en schrijver bij Naugthy Dog, waar ze werkte aan de Jak and Daxter-serie en de de Uncharted-reeks. Hennig verliet Naughty Dog in 2014, terwijl ze werkte aan Uncharted 4: A Thief's End, om te werken aan de Star Wars-game.

In het nieuwsbericht schrijft ze dat het zien van Star Wars in 1977 een enorme invloed heeft gehad op haar creatieve leven en dat ze dan ook bijzonder enthousiast is om met Lucasfilm Games te werken aan 'interactieve verhalen in het melkwegstelsel' waar ze zo van houdt. Behalve aan een Star Wars-game werkt Skydance New Media ook aan een verhaalgedreven Marvel-game. Dat is de eerste game van de studio die in 2019 opgericht werd. Wanneer de game moet uitkomen, is nog niet bekend.

Behalve de studio van Hennig, werkt ook Respawn aan drie nieuwe Star Wars-games. Respawn ontwikkelde Jedi: Fallen Order. De opvolger van die game moet dit jaar of volgend jaar uitkomen. De andere twee zijn een strategiegame en een shooter. Ubisoft en Massive Entertainment maken daarnaast een Star Wars-openwereldgame.

Door Stephan Vegelien

Redacteur

20-04-2022 • 11:27

44

Submitter: KeiEvil

Reacties (44)

44
44
13
0
0
27
Wijzig sortering
Hopelijk krijgt het iets meer diepgang dan de Uncharted games, hoewel die erg vermakelijk zijn vind ik het verhaal er achter niet echt boeiend.
Meer diepgang? Ik vond ze anders heel meeslepend en echt op het niveau van een topfilm met sterk verhaal. Althans Uncharted 2 en 4.
Deel deze mening, de Uncharted serie staat in mijn top 5 game series aller tijden, echt een toffe serie.
Meen je dat serieus? Ik zet ze meer op het niveau van een simpele blockbuster a la National Treasure. Vermakelijk maar simpel. Meeslepend en sterk vind ik ze iig niet.
Een film en game vergelijken met elkaar is natuurlijk al grote onzin. Hoewel er wel overlap is, is een game veel meer gefocussed op gameplay, het personage waarmee je speelt en zorgen dat het een goede speelervaring is. Met cut-scenes kun je het wel uitbreiden, maar je kunt moeilijk veel diepgang creëren in personages waar je niet direct bij betrokken bent of waar je zelf niet mee speelt.
De verhalen in de Uncharted serie waren wat mij betreft echt wel beter dan een simpele blockbuster en ook meespelend. De games zijn ook niet voor niets zo goed beoordeeld, dit was echt niet het geval als het allemaal maar middelmatig was.
Meeslepend, dat valt voor mij ook wel mee. Hoe zij het echter neerzetten is wel degelijk van een heel goed niveau. De koetjes-en-kalfjes praat, de gewone dialoog die jan-en-alleman ook gebruikt. Dat en de rest is klasse-entertainment.
Games met een goed diepgaand verhaal zijn zeldzaam...
Helaas wel. Daarom hoop ik dus ook dat het met de volgende Star Wars game anders zal zijn :P
Anoniem: 306567 @EnigmaNL20 april 2022 12:57
Welke games vind jij dan wel meer diepgang hebben? En wat het dat deze games geen sterk verhaal hebben? Volgens mij is het een prima verhaal voor het genre, denk dat het ook iets met verwachtingen te maken heeft.
Ze hadden al een star wars game uitgebracht wat niet zo goed was.Maar dit is een star wars originall ,misschien dat deze beter word.Meer diepgang idd.@hieronder of boven

[Reactie gewijzigd door rjmno1 op 24 juli 2024 02:18]

Iedereen lijkt wel te vergeten dat voor Uncharted ze ook het verhaal heeft geschreven van Legacy of Kain Soul Reaver, SR2 en de eerste helft van Defiance, als er een paar titels die diep gaan, lijken mij die het wel.
Ik vind de Uncharted / Last of Us games er mooi uitzien, maar qua gameplay zijn ze waardeloos. Het voelt steeds als hordes van vijanden die continu na een paar stappen op komen duiken. Vaak zonder enige logica.
Ja ik vind echt spellen waar er hordes vijanden spawnen zonder logica ook echt stom.
Daarom vind ik Doom zo leuk en Dark Souls en Final Fantasy 1 t/m 15.

maar serieus.. JUIST bij Uncharted en Last of Us is er logica waarom bepaalde vijanden/zombies op sommige plekken zitten en waar juist niet.. man man man man man :-)
Nou ja, je loopt bv een lege grot in. "Hier is al 100-en jaren niemand geweest." Zet vijf stappen en ja hoor tientallen vijanden om je heen. En ja, dat zat in Uncharted op de PS Vita. Daarna ben ik eens Last of us 1 gaan spelen, en waar het er echt prachtig uitzag. Had ik al snel het gevoel dat het gewoon uncharted met zombies is.

Dus ik heb zo een gevoel dat dit "Uncharted met Stormtroopers" gaat worden.

[Reactie gewijzigd door ShadLink op 24 juli 2024 02:18]

Hmm, niet helemaal met je eens, juist in uncharted wordt uitgelegd hoe de vijanden in de grot komen, 9 van de 10 keer komt dat omdat die gasten met explosieven de grot/tempel/stad in blazen, terwijl onze vriend Nathan het netjes doet door een kompas in een rond gat te frotten en hem 3 keer naar het oosten, twee keer naar het westen, 1 keer naar het noorden te draaien.. :-)
Ik heb Uncharted 1 en 2 dus niet uit kunnen spelen vanwege de brakke gameplay en de bijna oneindige waves. Nee, het is niet geloofwaardig hoeveel vijanden er uit een kamer of grot komen.
ben jij niet in de war met Serious Sam?
Nog nooit gespeeld, dus nee. Maar er zullen genoeg andere games zijn met een dergelijk "probleem".
Yes! Hoe cliché het misschien ook klinkt, maar ik ben gek op goeie, verhaal gedreven, lineaire games als Uncharted en Jak & Dexter. Wat leuk om te weten dat zij degene is die daaraan mee geregisseerd heeft. Ik ga eens kijken waar ze nog meer aan gewerkt heeft, misschien dat ik nog een (oude) game kan vinden naar mijn smaak! :+
Het valt mij op dat de games die tegenwoordig uitkomen alleen nog maar gericht zijn op open werelden, MMO en/of niet/nauwelijks verhaal gedreven zijn. Ik heb dan altijd het gevoel van 'kwantiteit boven kwaliteit'. En is het een verhaal gedreven game, dan zie je 9/10 keer altijd een 'shitload' aan side quests die niks toevoegen aan het verhaal of gameplay. Ik zie zelden nog maar games als Beyond Good & Evil, Bioshock, Singularity, etc. (met enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, zoals God of War).
Mijn mening natuurlijk! 8)7
Star Wars Jedi Fallen Order was ook een verhaalgedreven lineaire game, aanrader wat mij betreft. De laatste Tomb Raiders zijn ook erg leuk en redelijk lineair.
Star Wars Jedi Fallen Order was inderdaad leuk, maar ik ben het niet helemaal met je eens wat betreft Tomb Raider. Voelt voor mij teveel als de huidige AC games. Zoals @NoThankYou al aangaf: Veel te veel verzamelen van collectibles om je belangrijke upgrades te kunnen uitvoeren. Je wordt verplicht te gaan farmen, daar zit ik echt niet op te wachten. Ik speel een game voor het verhaal, niet om onzinnige uren mee bezig te zijn. Verhaal is op zich wel leuk, maar alles eromheen verpest het voor me.
Mwah, Tomb Raider zit propvol met collectibles (die belangrijk zijn voor upgrades) en de laatste twee ook nog met low-effort sidequests.

Jedi Fallen Order heeft een eerste missie die écht verhaalgedreven lineair is. Fantastische missie. Daarna is het meer Souls-like gameplay in semi-open levels met heel wat backtracking.

Het zijn geen slechte games, maar Uncharted is wat mij betreft een ander genre.
Anoniem: 306567 @IgorH20 april 2022 13:02
Het valt mij op dat de games die tegenwoordig uitkomen alleen nog maar gericht zijn op open werelden, MMO en/of niet/nauwelijks verhaal gedreven zijn. Ik heb dan altijd het gevoel van 'kwantiteit boven kwaliteit'. En is het een verhaal gedreven game, dan zie je 9/10 keer altijd een 'shitload' aan side quests die niks toevoegen aan het verhaal of gameplay. Ik zie zelden nog maar games als Beyond Good & Evil, Bioshock, Singularity, etc. (met enkele uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, zoals God of War).
Helemaal eens, daarom speel ik nog vaak op de ps3. Daar zijn nog enorm veel van dat soort games te vinden die ik nog niet gespeeld heb. Geef mij maar een lineaire game van 15 uur tegenover een open wereld game die gevuld zit met onnodige troep. Er zijn wat uitzonderingen zoals RDR2.. En over Ubisoft wil ik het al helemaal niet hebben....De huidige AC games zijn verschrikkelijk.
En over Ubisoft wil ik het al helemaal niet hebben....De huidige AC games zijn verschrikkelijk.
Daar heb je zeker gelijk in. Wat mis ik de verhaallijn van Ezio, nog in de tijd dat het verhaal slim in elkaar was gezet en er side quests waren die ook echt leuk waren/ iets toevoegde aan het verhaal. Misschien binnenkort maar weer eens opnieuw beginnen ermee :P
Dit is echt een top jaar voor star wars fans
Live long and prosper! ;)

ja. Live long and prosper! O-)
Live long and prosper! ;)

ja. Live long and prosper! O-)
Spock... waar ben je in hemelsnaam beland?
Star Trek - Star Wars multiversum???

Dus wakker worden!!! :P

[Reactie gewijzigd door DarkAngelX2 op 24 juli 2024 02:18]

size mathers not!
idd; Fat boba was e p i s c h en binnenkort gaan we weeeeeeeeer terug naar tatooine met obi waar ons een superspannend verhaal te wachten staat waarin we nu al weten dat niemand die we kennen dood gaat en er een nieuwe, disney betekenis gegeven gaat worden aan "I sense something; a presence I have not felt since" (rematch of the century)...wohoo!
(on topic;)Maar qua sw game aankondigen begint het een goed jaar te worden idd.

[Reactie gewijzigd door kr1z op 24 juli 2024 02:18]

Alles wordt uitgemolken. Kijk naar Marvel bijv. Aan de andere kant is het voor Star Wars wel goede content na de sequels
1313 is inmiddels te oud om nog een doorstart te maken. De technologie waar de game op gebaseerd is, is zo gedateerd dat je bijna overnieuw zou moeten beginnen om het op hedendaags niveau te krijgen. We zijn immers alweer twee Unreal Engine versies verder.
Ik ben benieuwd! Ik vond Jedi: Fallen Order erg leuk :).
" die game was volgens EA te lineair en werd geschrapt"

Zo oneens met dit, feitelijk is alles lineair in een game een verhaal begint en het eindigt openworld of niet.

Een game hoeft van mij niet eens een goed verhaal te hebben bijvoorbeeld Half Life 1 en 2 hebben niet echt een groots verhaal, maar het is wel meeslepend en om die reden een van de beste games ooit.
Tevens Act of War: Direct action vond ik ook een geweldig en meeslepend verhaal hebben.

Nu is het grootste probleem van Star Wars dat het verhaal moet passen binnen de lijnen van de fans en persoonlijk hoop ik dat het niet te "Disney" gaat worden in de uitvoering.
Je hebt ook nog zoiets als sandbox games. En ook een verhaal hoeft natuurlijk niet bij definitie lineair te zijn.
Anoniem: 306567 @Wolfos20 april 2022 12:59
Games waar je echt invloed hebt op het verhaal zijn zelfzaam, als het dan gedaan wordt is de uitwerking vaak niet heel goed. Dan liever een goed lineair verhaal.
Tja, dan kijk ik liever een film. Bij lineaire games is gameplay meestal niks meer dan opvulling, en het verhaal bestaat om de actiescenes aan elkaar te lijmen.
Anoniem: 306567 @Wolfos20 april 2022 13:07
Niet helemaal mee eens eerlijk gezegd. Een open wereld is meestal ook gewoon een lineair verhaal. De side missies is opvulling en je gaat altijd dezelfde kant op. Betekent dat je vrij weinig games speelt dan?
Er zijn inderdaad veel games die eigenlijk geen open world hoeven te zijn. Maar een game hoeft niet open world te zijn om meerdere opties te bieden, en zelfs met grotendeels lineaire levels kan je de speler alsnog de kans geven zelf dingen te ontdekken.

Als je zo on-rails zit als dat 1313 lijkt uit de trailers dan voegt de gameplay eigenlijk nog weinig toe.
Anoniem: 306567 @Wolfos20 april 2022 13:24
Maar een game hoeft niet open world te zijn om meerdere opties te bieden, en zelfs met grotendeels lineaire levels kan je de speler alsnog de kans geven zelf dingen te ontdekken.
Klopt. Maar zelfs de meeste open wereld games hebben een lineair verhaal. Er zijn maar erg weinig games die de gamer een keus in het verhaal geven en dit daadwerkelijk invloed heeft op het einde. Ik denk dat je die op 1 hand kan tellen. Vandaar dat ik mij ook af vraag wat jij dan speelt? Want 99% van de games heeft een lineair verhaal.
99%? Zelfs als je alleen AAA games speelt is dat veel.
Eh, in volgorde van laatst gespeeld:
- Fallout 4
- Forza Motorsport 7 (en tig andere racegames)
- Supreme Commander: Forged Alliance
- Timberborn
- Fallout New Vegas
- Europa Universalis IV
- The Witcher 3
- Mass Effect trilogy

De enige lineaire game die ik me kan herinneren is It Takes Two, maar dan ook vooral vanwege de uitstekende gameplay.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 24 juli 2024 02:18]

Anoniem: 306567 @Wolfos20 april 2022 16:17
Sinds wanneer heeft forza motorsport 7 een verhaallijn?

En de rest van de games zijn vooral games die al een tijdje oud zijn. Mass effect is al meer dan 10 jaar oud, the witcher 3 al 7 jaar oud. New vegas al 15 jaar.

Timberborn en supreme commander zijn nou ook geen games met een verhaallijn. Dus snap niet helemaal wat dit in de discussie toevoegt.

Dus ja, recente games zijn vooral games met een lineaire verhaallijn, uitzondering daar gelaten.
It takes two is zo goed! Waren er maar meer games zoals dat!

Een game wat ik echt leuk vond afgelopen jaar is Grounded. Super sfeer en lekker klein, en het basis bouwen is top gedaan. Heerlijke game om coop met je vriendin te spelen. Wegrennen voor spinnen, mierennesten verkennen en duiken in de vijver! Elke update heeft telkens nieuwe content en opend een nieuw stuk van de tuin. Geweldige game!
half life zijn wel games waar ze best wel voor lagen met name de graphics en hoe de gebouwen getextured waren, maar het blijft een klassieker net als counterstrike en ut99 waar de graphics wat minder zijn maar wel meer actie in deze games zitten.Als je een goede game wilt maken dan zou deze in de huidige tijd dus en een snelle gameplay hebben en de textures moeten er goed uitzien, denk aan raytracing voor de modernere videokaarten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.