Ubisoft maakt Star Wars-openwereldgame, EA heeft niet langer exclusieve licentie

Ubisoft maakt in opdracht van Lucasfilm Games een Star Wars-game. Het gaat om een openwereldgame die wordt ontwikkeld door Massive Entertainment, de studio achter Tom Clancy's The Division.

Het is voor het eerst sinds 2012 dat een andere studio dan EA aan een Star Wars-game werkt. De komst van de Ubisoft-game is bekendgemaakt tegenover Wired. Disney, dat de rechten op de Star Wars-franchise beheert, zegt dat EA games blijft maken, maar dat er vanaf nu ook samengewerkt wordt met andere studio's en uitgevers.

Massive Entertainment maakt het spel en het gaat om een openwereldgame. De studio was ook verantwoordelijk voor Tom Clancy's The Division en The Division 2 en heeft dus ervaring met dat soort games. Julian Gerighty, de regisseur van The Division 2 en The Crew, neemt de rol van creative director op zich. Het spel gaat de Snowdrop-engine van Massive gebruiken. Die bestaat sinds 2013 en is ook gebruikt voor de The Division-games. Verdere details over de nieuwe Star Wars-game zijn nog niet bekendgemaakt. Massive heeft nog vacatures openstaan voor de verdere ontwikkeling, die nog in een vroege fase verkeert.

Disney maakte maandag bekend dat Lucasfilm Games nieuw leven in wordt geblazen. Het lijkt met name om de naam te gaan en het beheer van de rechten. Er wordt samengewerkt met andere uitgevers en studio's voor het daadwerkelijk maken van games. Dinsdag kwam ook het nieuws naar buiten dat Bethesda in samenwerking met Lucasfilm Games aan een Indiana Jones-game werkt.

Ubisoft Star Wars

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

13-01-2021 • 15:29

138

Reacties (138)

138
130
49
7
0
61
Wijzig sortering
EA heeft natuurlijk heel veel kritiek gekregen vanwege de microtransacties in SW: Battlefront 2. Het was zo erg dat Disney zelfs moest ingrijpen. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit te maken heeft met dit artikel, maar het lijkt mij dat je niet zomaar van studio wisselt. Daarnaast weet ik ook niet echt of je blij moet zijn met Ubisoft, die hebben ook niet al te goede reputatie.
Volgens mij hebben ze met de aankondiging van Lucasfilm Games duidelijk gemaakt dat ze simpelweg alle SW games onder die naam willen uitbrengen ongeacht de ontwikkelaar. Het lijkt me ook niet dat ze banden met EA breken, ondanks de slechte start van BF2 is het gewoon een goede Star Wars game, net zoals de andere laatste twee (Fallen Order en Squadrons). En hebben ze ook nog steeds een lopende MMO game via EA/BioWare.

Ik zou ook niet zo gauw weten welke developer je liever zou willen zien ipv. Ubisoft, ze kunnen prima prachtige werelden maken met hun engines (al had ik liever Anvilnext 2.0 engine gezien). Ik hoop eerder dat het verhaal leuk is, kan niet echt zeggen dat het verhaal van de Division games memorabel of zelfs boeiend was.

Misschien is er dus toch een kleine hoop dat ze het nooit uitgekomen 1313 spiritueel opvolgen. Zou volgens mij prima in de straat van de Division engine passen (third-person shooter met cover mechanics).

[Reactie gewijzigd door Chefd op 22 juli 2024 17:46]

Je kan zelfs Anthem omzetten naar een Star Wars mandalorian spel. Vliegen in anthem werkt wel gewoon namelijk.
Ubisoft en prachtige werelden? Als je bedoelt dezelfde wereld 500 keer maar met een klein beetje verandering in de textures misschien. Ubisoft neemt zelfs bugs mee naar hun volgende games. Als je een Ubisoft game hebt gespeeld, heb je ze allemaal gespeeld.

Als je met "Aanpassen" bedoelt copy pasta (Division was al een slecht copy pasta feest aan content maar daarna is dat spel nog 500x gerecycled) en ipv een gun uit Divison heb je een blaster vast, sure.

[Reactie gewijzigd door Osiummaster op 22 juli 2024 17:46]

Sterk mee oneens, maar goed.

De enige 'kopie' wereld die ik van ze ken was Far Cry Primal en die was zelfs onherkenbaar. Valhalla is niet te vergelijken met Odyssey en ook niet met games daarvoor. De gameplay is wellicht hetzelfde, maar de wereld designs zijn altijd nieuw. The Division is vrijwel een van de weinige games waarvan ik het idee heb dat het gewoon een expansion had kunnen zijn. Maar goed, dat denk ik ook van elke FIFA en Call of Duty.
Division 2 had inderdaad zo een expansion kunnen zijn, maar het bouwt wel goed op de voorganger. Net als Destiny 1 en 2 bijvoorbeeld. Van mij hoeven sequels echt niet altijd 100% vernieuwend te zijn.
Met een geboortedatum in 1988 moet je het tijdperk van de eerste Assassin's Creeds, Far Cry 3 en 4, Watch_Dogs hebben meegemaakt. Allemaal games waar je in een open wereld hoofd- en sidequestjes aframmeld, naar de volgende toren gaat om dat deel van de map te "unlocken" en gewoon weer van voor af aan begint. Ook het hunten/craften/... was om te huilen.
Wildlands was ook gewoon Division in een lichtjes anders getint jasje maar zo duidelijk veel techniek over genomen.
Is in de echte wereld ook zo. Kijk maar eens naar de gemiddelde winkelstraat in Nederland.
Je bent wel een doorzetter. Je weet dat de games gerecycled worden. Maar als nog 500 nieuwe gekopieerde games kopen. Je hebt ze iig gesteund

Ik zeg, goed bezig.
The Division was de laatste game die ik van Ubitroep heb gekocht. 2-3 uur aan goede gameplay en daarna exact hetzelfde 60 uur recyclen met hogere enemy niveau's, hogere hp bars en je wapen dat hogere damage doet. Nummertjes gaan omhoog maar gameplay blijft exact hetzelfde. Absolute nulpunt aan content en gameplay nadat je de refund periode hebt overstreken.

Dat ze daarna nog een sequel hebben uitgebracht en hun reeds overgebruikte content nog verder door mensen hun strot durven te duwen vind ik wel knap.

Vrijwel elke Ubitroep game volgt tegenwoordig dit principe van een aantal uur aan toffe en unieke gameplay op het begin van de game, gevolgd door exact die gameplay zonder enige verandering voor de rest van de game.

[Reactie gewijzigd door Osiummaster op 22 juli 2024 17:46]

Heb je de uitbreidingen gespeeld? Ik vermaak mij nog steeds in survival. Na meer dan 1000 uur begin ik de map van New York en de gameplay een beetje door te hebben… Elk van de 15 gear sets speelt anders en heeft in tegenstelling tot wat je oorspronkelijk denkt zijn nut. Er is nog steeds een actieve community.
Ik snap wat je bedoeld. Het is in veel van hun games lvlen, looten, missies (of races) the crew, assassins creed, the division. Allemaal lvlen. Loot zoeken. Maar net zoals je aangaf, met andere wapens of personages. Ik zeg niet dat het niet leuk is. Het is een formule die ze elke keer gebruiken en wat geld oplevert.
Ik vind dat ze mooie games maken.
Zolang je geen problemen hebt gaat het goed. De support vind ik de meest slechte vergeleken met EA en Blizzard. Net als ghost recon breakpoint. Het was ook net the division 2 met wat kleine aanpassingen.
*kuch* fifa, nhl, madden, sims *kuch* Microtransactions...

Ik zeg nu niet dat Ubisoft zo geweldig is... maar aan de overkant is het nu ook niet zo dat ze Horizons, Halo’s, TheLastOfUs, Tomb Raiders, Spyros en noem alle klassiekers maar op uit hun mouw schudden, sterker nog geweldige kansen op een remake vergeten ze, Generals 2 iemand? Red Alert? Nee joh RTS is dood...

Long story short: men zou eens kunnen kijken naar andere studio’s wat men doet, maar herhaling is wat een formule doet.. je bent fan van AC of niet, dito met FIFA of The Last of Us.

Ik ben benieuwd wat een nieuwe blik op een formule zoals Star Wars brengt als Ubisoft erachter, Massive kan wel leuke games maken mits ze luisteren naar de communities, daar hebben ze van gelijken te geleerd te hebben gezien The Division 2 New York dus wie weet zou je zomaar eens een leuke game kunnen krijgen- dat zou toch “verschrikkelijk” zijn? ;-)

Maar op voorhand een niet bestaand iets al afschieten is herkenbaar... zal de periode waarin we zitten wel zijn :-)

[Reactie gewijzigd door logix147 op 22 juli 2024 17:46]

ondanks de slechte start van BF2 is het gewoon een goede Star Wars game,
En morgen kunnen we het allemaal eens testen, want dan is Star Wars Battlefront II gratis op epic games te activeren :) :)
Wat is er mis met Ubisoft? Assassin's Creed Odyssey en de recente Immortals Fenyx Rising zijn geweldige open-world games.
Kwestie van smaak. Ubisofts games spelen vaak als één grote checklist met repetitieve taken, en dat is absoluut niet mijn definitie van een geweldige game.
Maar lekker relaxed in een helikoptertje rondvliegen en overal granaten op afschieten... 10/10, daar doe ik het gewoon voor.
Maar dan heb je het vooral over het vrije exploration deel. Ik ken vrijwel niet een open-world game die daar veel creatiever in is. Zelfs Witcher 3 was gewoon repetitieve side-quests. Het enige wat je daar aan kunt verbeteren is er een verhaal aan koppelen, nou hebben ze daar met Valhalla ook al wat meer aan gedaan dan verleden games. Al is dat natuurlijk een andere Ubi studio. Ik hoop dat ze het verhaal en eventuele side-quests gewoon door Lucasfilm laten maken oid.
Witcher 3 had nu net géén repetitieve side quests. Letterlijk alles had zijn eigen verhaaltje, itt AC Origins en AC Odyssey.
Niet mee eens. The Witcher heeft misschien wel allemaal verhaallijnen in de sidequests, maar de opbouw en de taken die je uitvoert zijn wél repetitief in de sidequests. En dat is niet erg. Maar Ubi word er op afgerekend, en dat is niet helemaal terecht omdat de games als The Witcher die kritiek niet krijgen.
Sommige mensen hebben kritiek dat de Ubisoft open world games allemaal op elkaar zouden lijken. Ik moet zeggen dat het eerste wat ik dacht ook was "ik kan niet wachten om een toren te beklimmen om mijn connectie met de Force te verstevigen :+ "
Maar ik vind Ubisoft games over het algemeen heel leuk, dus laat maar komen, eentje met een Star Wars sausje :)

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 juli 2024 17:46]

Ik heb recentelijk Far Cry 5 gespeeld, en ik mis het in torens klimmen stiekem toch wel.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit te maken heeft met dit artikel, maar het lijkt mij dat je niet zomaar van studio wisselt.
Uit het artikel:
Disney, dat de rechten op de Star Wars-franchise beheert, zegt dat EA games blijft maken, maar dat er vanaf nu ook samengewerkt wordt met andere studio's en uitgevers.
Het is minder wisselen van studio en meer flexibeler omgaan met de licentie doordat het niet meer exclusief is. Dat is goed, want hiermee kunnen andere partijen ook een poging doen om de licentie te gebruiken.

Het significante van dit nieuws is niet per se dat het Ubisoft is die nu een Star Wars spel maakt, maar dat iemand anders dan EA dit doet (zie ook de titel). Dit zet de deur open voor veel meer variatie. Mogelijk zit Lucasfilm Games ook de achter de teugels met betrekking tot het verhaal, zodat het niet (te veel) conflicteert met elkaar. Hopelijk trekken ze dan ook de beste verhalen uit Legends, en verzinnen ze ook wat nieuwe verhalen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 17:46]

uberhaupt heb ik een hekel er aan om voor echt geld zogenaamde upgrade munten / skills mana etc te kopen om verder te komen in een spel. Heb ook het idee dat men express dingen lastiger maakt zodat het lang(er) duurt om een zwaard bv te upgraden.

Dit alles in de hoop om meer geld binnen te halen terwijl je al de volle mep voor een game betaalt. Ik vindt het niet erg om voor een goed spel de volle mep te betalen maar dat even extra uitknijpen heb ik een bloedhekel aan en daar doe ik persoonlijk niet aan mee.

Helaas zijn er ook mensen die er anders over denken en wel bakken met geld daar aan uit geven. Maar ieder zijn mening we leven in een vrij land met vrije keuzes nietwaar.

neemt naar mijn mening niet weg dat het soms afbreuk doet aan een spel.
Had op Youtube ooit een docu gezien over dit onderwerp, ging voornamelijk over mobiele games, maar ook deels over microtransacties in het algemeen.

Wat blijkt nou, een overgroot deel van de inkomsten komt van een handjevol. Het is een subtiel balans tussen hoe moeilijk je het maakt en hoeveel je ervoor moet betalen. Een overgroot deel gaat sowieso niet betalen. Dus als je het te moeilijk maakt dan haakt een groot deel van je gebruikers op een gegeven moment af en sterf je een langzame dood. Als je het te makkelijk maakt wil niemand ervoor betalen en heeft het allemaal geen nut.

Er zijn hele studies beschikbaar over moeilijkheidsgraad en tijd die je erin moet steken, geloof me die bedrijven hebben dit tot een kunstvorm verheven.

Een heel extreem geval vond ik dat een van de devs op een gegeven moment zei dat er iemand in de wereld op dag 1 al max level was, niet omdat hij heel goed was, maar omdat hij 10.000 dollar aan packs had gekocht. Dat soort mensen bestaan en dat soort mensen hebben ze als doel.

Een mooi voorbeeld van een goed spel is een spel welke alleen maar cosmetische updates kent. Ik zie cosmetische updates meer als een fooitje naar de devs. Als een spel alleen maar cosmetische updates bevat dan zegt dat ook iets over het spel en de devs.

[Reactie gewijzigd door TechSupreme op 22 juli 2024 17:46]

Ik lees nergens dat Disney heeft ingegrepen. Alleen dat er een gesprek is geweest. Misschien wou EA helemaal niet zoveel MTX er in stoppen. Of moesten ze teveel aan Disney betalen voor een licentie en daarom voor MTX moest stoppen. En na overleg veel minder betaalde voor een licentie en dus geen/minder MTX in konden doen.
Een anonieme bron als granted nemen? Nee dank je. Zolang er geen officiele verklaring is is alles mogelijk.
Battlefront 2 is wel een dijk van een game, speelt heerlijk.
Als Disney dan nog even aan MachineGames of idSoftware vraagt om een vervolg te maken op Dark Forces...
_/-\o_
En gelijk ook een vervolg op X-Wing Alliance. (dus lange verhalende single player campaign ipv multi player focused zoals Squadrons)
Of nog beter....e i n d e l i j k DE ideale Starwars game : een combi van Dark Forces en Xwing Alliance .
Dus first person shooten on the ground en je verplaatsen van planeet naar planeet (incl. dogfighting/exploring/escorting enz.) met een een space sim.

[Reactie gewijzigd door kr1z op 22 juli 2024 17:46]

Of nog beter....e i n d e l i j k een combi van Dark Forces en Xwing Alliance .
Mwah laat ze maar focusen op 1 ding en deze gewoon heel goed doen in plaats van development time verdelen en twee game modus hebben die goed genoeg zijn
Jedi Knight academy please
Hell yeah! Take my money! :D
Dark Forces blijft, voor mij, een van de beste Star Wars games ooit.
Niet dat Ubisoft de meest unieke en innovatieve games maakt, maar het is goed dat EA niet langer 'exclusief' Star Wars games mag maken. Ze hebben die licentie volledig misbruikt en slechts een minimum aan speelbare games opgeleverd. Eens zien hoe andere uitgevers er mee om gaan.
Dit dus! Sinds kotor (17 jaar geleden?) geen fatsoenlijke rpg in dat universum gezien. Kotor 2 vond ik niet beter dan deel 1. Een open wereld rpg in het SW universum zien veel gamers (niet alleen SW fans) wel zitten. De laatste 3 AC games heb ik met veel plezier gespeeld, dus ben wel benieuwd wat ubi hier mee kan.

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 22 juli 2024 17:46]

Kotor is dan ook de enige fatsoenlijke zuivere Star Wars RPG, dus het is niet dat LucasArts/LucasFilm Games het op dat punt veel beter deed. Ik vond Kotor 2 overigens wel te pruimen maar Kotor was wel evenwichtiger en is me ook meer bijgebleven.

SWTOR heeft overigens nog wel vermakelijke verhaallijnen, helaas is de gameplay oersaai. Ik heb me nog wel vermaakt met de Sith Warrior en Imperial Agent verhaallijnen maar nooit uitgespeeld want ging vervelen. En verder vond ik Jedi Knight: Jedi Academy wel goed, je zou dat een actie RPG kunnen noemen, maar dat is natuurlijk ook heel lang geleden.
KOTOR 2 met de TSLRCM (restored content mod) is echt goed hoor, maar als 1 of 2 nu beter is blijft subjectief. In ieder geval een van mijn favoriete games allertijde en dé games die mij echt interesse in het star wars universum hebben gegeven. Veel meer dan de films ooit hebben gedaan.

Ik hoop dus op een KOTOR 3 en dat ze SWTOR maar laten dood gaan. Helaas is Bioware niet meer Bioware. Liefst van al zie ik het dus door obsidian (ontwikkelaar van KOTOR 2) gemaakt worden dat nu in handen is van Microsoft.

Een echte KOTOR opvolger zou ik geweldig vinden, hoewel ik vrees dat het een versimpeld afkooksel kan worden. De DnD rules zullen ze in ieder geval niet meer gebruiken gok ik.
Immortals Fenyx Rising word anders momenteel geprezen als vergelijkbaar maar betere Zelda Breath of the Wild. Als ze het in die vorm gaan neerzetten zou ik erg nieuwsgierig zijn naar het eindresultaat. Als het echter gewoon Division 3 word maar een star wars skin dan ben ik er snel klaar mee.
Beter heb ik nog niemand horen zeggen. Waar Zelda de speler zelf de open wereld laat ontdekken is het bij Immortals veelal icoontjes van een kaart wegspelen.
Het dialoog in het spel is dan wel weer enorm grappig.
Een open world game als een Jedi die allemaal temples bezoekt en daar puzzles oplost zie ik best wel zitten. Zeker in de style als BOTW.
Daarnaast is er in de tijd dat EA een exclusieve licentie had, maar één Lego Star Wars-game (Lego Star Wars: The Force Awakens in 2016) uitgebracht en dit jaar verschijnt Lego Star Wars: The Skywalker Saga.
Wat mij betreft is een goede zaak dat Disney nieuw leven heeft gegeven aan Lucasfilm Games, zeker na het Battlefront 2 fiasco.
Maar battlefront 2 was kei leuk..
Ik vind 'minimum aan speelbare games' wel een beetje makkelijk geroepen.

In 2015 kwam de eerste 'echte' SW game uit en sindsdien zijn er nog 3 uitgekomen + de langer lopende Old Republic MMO. Op basis van de periode dat SW weer aan het opleven was lijkt me dat helemaal niet zo slecht op basis van de afgelopen 5 jaar. Ik heb me erg vermaakt en honderden uren in al die games zitten.
Ik meen dat er meer Star Wars games door EA zijn gecanceld dan uitgebracht. Wiki helpt niet echt, maar is ook geen voer voor discussie. Maar ik zou zelfs nog zo ver willen gaan als dat enkel en alleen Star Wars Jedi: Fallen Order iemands tijd waard is.

[Reactie gewijzigd door DeathMaster op 22 juli 2024 17:46]

Battlefront 2 is ook zeker een stuk beter geworden en Squadrons is ook wel leuk. Het probleem dat ik heb met de SW games van de laatste jaren is dat ze voornamelijk multiplayer gefocust zijn (ja, er zijn wel singleplayer campaigns, maar die zijn niet langer dan een tiental uur). Ik hou zelf absoluut niet van multiplayer games, dus dat vind ik erg jammer. Een goede singleplayer game met de Battlefront 2 gameplay zou echt tof zijn (het liefst zie ik gewoon een geupdate versie van Galactic Conquest (oef hoe het ook maar weer hete) van de originele Battlefront 2).
Nou ja Battlefront 2015 was qua content vrij karig bij release met nauwelijks opties voor single player content.

Battlefront 2 ben ik erg over te spreken, maar qua live service kan het niet tippen aan andere live service games die veel meer content krijgen.

Jedi Fallen Order is de enige topper die ik dan echt kan noemen, wat uiteraard niet betekent dat de rest zo slecht zijn als sommige zeggen.

Squadrons heb ik niet gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen.
4 objectives, repeat and grind.
Ben wel benieuw naar de wereld design.

[Reactie gewijzigd door DoomSayerSantos op 22 juli 2024 17:46]

take tower to control area
Moet zeggen dat Valhalla een voorbeeld is van waar Ubisoft toe in staat kan zijn. Dat is toch echt wel een toppertje, of niet?

Als een dergelijke Star Wars game uitkomt kan je daar toch echt een hoop plezier aan beleven voor je centjes.
Millions of voices suddenly cried out in JOY!!
Nou nou, rustig aan. Ubisoft is al tien jaar druk bezig om dezelfde game drie keer per jaar opnieuw uit te brengen. Of dit dus een verbetering is durf ik nog niet te zeggen.

Heeft zelfs een naam tegenwoordig: Jiminy cockthroat
it's also a lot less interesting to talk about; without a unique selling point like NPC recruitment, it's just another Ubisoft Jiminy Cockthroat, another to-do list of samey stealth action missions with crafting and collectibles.
Assassin's Creed Valhalla
https://www.youtube.com/watch?v=65qhONjnOpQ

[Reactie gewijzigd door Eonfge op 22 juli 2024 17:46]

Ik vind Ubisoft juist één van de betere grote studios. Ze hebben al lang geleden het verstandige besluit genomen om niet elk jaar een Assassin's Creed uit te brengen, ze durven af te wijken van de formule (Black Flag, Origins). Niet dat het super origineel is, maar ze leveren wel kwaliteit en fun (voor sommigen ;)).
Ach klets toch niet... ze hebben een jaar pauze genomen met AC na een aantal zeer slechte releases, de serie gereboot en nu beginnen ze vrolijk opnieuw met een RPG-lite sausje erbij. Maak het niet groter dan het is.

Ubisoft doet waar het goed in is, en als je een open world game zoekt dan is dit de beste partij die nog altijd grote single player games wil maken in dat concept. Laten we eerlijk wezen, er is altijd genoeg te doen en het is zelden vervelend om te spelen. Maar écht talentvol? Mwa. Ze itereren al tig jaar op hetzelfde, het mag onderhand ook wel goed zijn. En tegelijkertijd voelt ook elke release weer aan als het herkauwen van diezelfde formule, nieuwe assets ten spijt.

The Division (1) vond ik eigenlijk de laatste echt boeiende Ubisoft release en die kwam van een aparte studio. GR Wildlands was ook weer meer van hetzelfde, maar deed het trucje wel uitstekend en nog steeds is even sightseeing in Bolivia best een genot. Maar the Division was echt even weer een nieuw concept. Veel hobbels na de release en veel slechte updates, maar uiteindelijk hebben ze daar wel een vette game neergezet met unieke gameplay. Toen het drukker was op de servers was de DZ echt wel een adrenaline rush PVP omgeving en de dynamiek van teamplay in een open gebied met loot was fantastisch.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 juli 2024 17:46]

Misschien zou je je persoonlijke mening iets minder aanstootgevend als feit willen presenteren?
Klets toch niet? Is gewoon een mening hoor.

En jij lijkt ook steeds enthousiaster over ubi te worden terwijl je je post schrijft ;)
Mwah. Origins, Oddysey en Valhalla lijken erg veel op elkaar. Ubisoft heeft in 2020 maar liefst 3 games geproduceerd waaronder dus Valhalla. Een van de andere games, Immortals Fenyx Rising, is gewoon een versimpelde AC kloon. Ik vind AC op zijn tijd leuk maar Ubisoft maakt weinig indruk op me met hun eeuwige franchises.

De kans is reëel dat een nieuwe SW game in die categorie valt want dat is hoe Ubi rolt.
Hoe is dat anders met GTA, Nintendo, CoD games?

Als het verkoopt, waarom niet? Heb liever zulke games dan CyberPunk waar alles aan mankeert.
Ik vind Ubisoft juist één van de betere grote studios. Ze hebben al lang geleden het verstandige besluit genomen om niet elk jaar een Assassin's Creed uit te brengen, ze durven af te wijken van de formule (Black Flag, Origins). Niet dat het super origineel is, maar ze leveren wel kwaliteit en fun (voor sommigen ;)).
Ik ben het ook niet helemaal eens met de Heat/Haat die Ubisoft online krijgt en vermaak mij dan ook elk jaar wel weer met minimaal 1 Ubisoft titel. Wat dit jaar Valhalla is en daarvoor Odyssey en The Division2

Als je meermaals per jaar een game uitbrengt zit er wel eens een wat mindere tussen, die kans is gewoon groter met 5 games per jaar als met 1 game per 5 jaar. Al hoewel CD projekt red dit jaar wel laat zien dat de tijd nemen ook niet altijd wat zegt :P
Mee eens. Ik vermaak me prima met de Ubisoft games (afgelopen jaar was het Valhalla voor mij, waar ik echt goed van genoten heb). Ja, er zit weinig origineels in de meeste games, maar de wereld is wel altijd mooi en gedetailleerd en de gameplay is vaak ook wel leuk (hoewel het vaak op een gegeven moment wel repetitief wordt). Wat mij betreft voor de meeste games de prijs zeker waard. Ik ben dan ook wel benieuwd naar een Ubi Star Wars game.
afwijken en afkijken zijn 2 verschillende zaken.
Waarom moet het nou weer een naam hebben... En wat is een Jiminy Cockthroat?
Alles moet ook maar 'gecoined' worden tegenwoordig want dan ben je hip en de eerste en wereldfaam! ofzo...


OT: Inderdaad zijn veel Ubisoft games wel erg herkenbaar ja... De map verkennen en bepaalde punten innemen om alles zichtbaar te maken. Looten en craften, nutteloze collectibles verzamelen... Wapens upgraden enzovoorts.
Al probeert Ubisoft er de laatste tijd wel een beetje van af te wijken.

En toch... Een verhalende open wereld game in het Star Wars universum met de (toch wel stabiele) mechanics van de Far Cry franchise zie ik wel zitten :)
Het feit dat tlou in dat rijtje genoemd wordt geeft al aan hoe belachelijk die term is... Begrijp me niet verkeerd, ik vond die game niet geweldig (kwam er zelfs niet doorheen), maar het is alles behalve een open world (dan had ik het misschien juist leuker gevonden).
persoonlijk zou ik dat ook echt niet erg vinden. ik vermaak me nog steeds behoorlijk met deze games. waar ik me het meeste aan stoorde in AC:Odyssey was de onnodig grote wereld met te veel filler-quests. dit is in AC:Valhalla een stuk beter gedaan naar mijn mening, bijna alle sidequests hebben een interessant of grappig verhaal er aan hangen en zijn niet 'bezorg x, dood y'.

ik ben het er wel mee eens dat het hoogstwaarschijnlijk een soortgelijk spel wordt, maar dan met een Star Wars sausje, maar dat lijkt mij zelf erg leuk.
Ik heb al een tijdje assassins creeds geskipt, maar die Valhalla vind ik erg leuk.
Zelfs de eerste game in een jaar waardoor ik echt weer zin had om te gamen. Ik dacht al dat ik gamen niet meer leuk vond.

Ja als je naar alle games achter elkaar kijkt zie je wel dat de achterliggende mechanismen veelal hetzelfde zijn, dat klopt. Maar als je een beetje jaded bent kun je dat in een boel games van hetzelfde genre vaak zien. Game mechanics worden vaak overgenomen van elkaar of van vorige games. De invulling en uitwerking is waar het om gaat.

Enige wat ik echt tegen ubisoft heb is dat ze die diversiteitscult omarmen. Dan krijg je allemaal vrouwen met platte borst in origins, of allemaal zwarte grieken in Oddyssey.
Billions of voices suddenly cried out in Doh!
Een opvolger voor Star Wars Galaxies ! ?
Neen, want single player. Was het maar zo. SWG was mijn favoriete game ooit.

Edit: Staat nergens dat het single player is. Hersenscheet van mij.

[Reactie gewijzigd door Praetoriani op 22 juli 2024 17:46]

:'( :'( :'( van mij ook- zelfs af en toe nog kijken naar SWGEMU - jammer geen vervolg hierop
Ik ook nog steeds af en toe, maar is niet het zelfde meer helaas..
Neen, want single player.
Sorry, waar haal je dat vandaan? Misschien lees ik er overheen, maar ik lees het niet in het artikel of de bron. Wel dat de studio ook achter de The Division games zat, en die waren multiplayer.
Mijn fout. Ik dacht het gelezen te hebben, maar blijkbaar een brainfart.
Je weet natuurlijk al wel wat dit gaat worden he. Open world. Ubisoft. Je krijgt een Far Cry of je krijgt een AC. Of een soort mix, met een vleugje Watch Dogs eroverheen. De engines liggen al op de plank.

Hoeft niet slecht te zijn, de franchise biedt genoeg munitie natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 juli 2024 17:46]

Hebben ze zoiets niet ook gedaan voor LOTR?
Doe maar liever niet! Destijds al één studie door verknald en ik wil m'n baan graag houden deze keer!
Thuiswerken is toch een uitkomst! :D
Ik moest lachen!!! Breng me maar niet op ideeën, please.
Ja dat zou ik ook wel willen dromen mag gelukkig.
Maar de trend is de laatate jaren het mag niet te moeilijk en ingewikkeld zijn.
echt goede SF MMORPG zijn er niet meer behalve misschien Eve.
Zal wel weer hetzelfde ubisoft sausje worden. Ga naar deze uitkijktoren, breng dit krat weg etc. Eerst zwaar opgepoetste beelden tonen om vervolgens een generfde versie uit te brengen (watchdogs, division, etc.).
Tenzij men hier echt een paar jaar de tijd voor neemt en men meer ruimte geeft voor creativiteit (waarbij niet alles door enorme hierarchieen heen moet), zie ik dit niet goed komen.
Moet zeggen dat Ubisoft hier ook wel een stuk beter in is geworden. het is duidelijk dat ze met AC:Valhalla meer hebben gefocust op kwaliteit boven kwantiteit. Er zitten maar amper 'delivery-quests' in die in AC:Odyssey nog erg prominent aanwezig waren.

daarnaast denk ik dat er in een Star Wars game ook een stuk meer ruimte is voor interessante verhaallijnen en enemy-types, wat ook variatie toevoegt.
Die watchtowers zaten al niet meer in Far Cry 5, maar verder blijft het idd Ubisoft. Maargoed, 'nieuwe' franchise. We zullen eens gaan kijken wat ze er van maken.
Insert (Assassins Creed, Far Cry) game met Star Wars 'skin'? Die kans is zeer groot.
Kun je tenminste tegen de death star opklimmen..
Laat het aub geen division clone in starwars setting worden. Ik heb beide games gekocht maar wat een enorm grindfest is dat... Vrijwel geen verhaal lijn en alleen maar 100x dezelfde missies doen om maar betere gear te krijgen om vervolgens dat nog eens 100x te herhalen..
Wat had je dan verwacht van een Ubisoft game? 8)7
Hebben die gasten het laatste decennia eigenlijk nog iets uitgebracht die geen kloon was van die van vorig jaar?
Ja Immortals Fenix Rising en die is nog echt goed ook. Vanaf nu zal die wel gecloned worden :D
Gezien de ervaring en game engine is het aannemelijk dat het een multiplayer game wordt, maar dit is niet zeker.
De high Republic timeline wordt op het ogenblik gepusht als nieuwe content. Het zou zomaar kunnen dat de game in deze tijd plaats vind om meer creative vrijheid te hebben.
Dat denk ik ook. Maar net zoals in Destiny en Anthem zal het vast mogelijk zijn om ook solo te spelen.

Ik verwacht een game met microtransactions en repetitieve gameplay, gericht op verslavingsgevoelige gamers. En het zal vast een succes worden ook.
Gelukkig is de game industrie niet voorspelbaar ;-)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.