Mario Kart 8 Deluxe krijgt zes dlc's met 48 banen uit eerdere games

Nintendo gaat 48 kartbanen uit oudere Mario Kart-games aanbieden als dlc voor Mario Kart 8 Deluxe. Switch-spelers kunnen vanaf volgende maand de eerste acht geremasterde banen kopen via een Booster Course Pass.

De komende maanden komen in totaal 48 banen uit, verdeeld over zes dlc-pakketten, zegt Nintendo. Het gaat om geremasterde banen uit verschillende oudere Mario Kart-games. Die worden per dlc door elkaar heen uitgebracht. De eerste Booster Course Pass komt op 18 maart uit en bestaat uit twee cups met ieder vier tracks die eerder in onder andere Mario Kart 64 en Mario Kart Tour zaten.

De dlc's worden voor het einde van 2023 allemaal uitgebracht. De zes dlc-pakketten kosten in totaal 24,99 euro, maar spelers met een Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket krijgen de dlc gratis. De geremasterde banen zijn lokaal en online in co-opmodus te spelen.

Golden Dash Cup Lucky Cat Cup
Paris Promenade (Mario Kart Tour) Tokyo Blur (Mario Kart Tour)
Toad Circuit (Mario Kart 7) Shroom Ridge (Mario Kart DS)
Choco Mountain (Mario Kart 64) Sky Garden (Mario Kart: Super Circuit)
Coconut Mall (Mario Kart Wii) Ninja Hideaway (Mario Kart Tour)

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

10-02-2022 • 10:09

167

Reacties (167)

167
167
101
2
0
51
Wijzig sortering
Klinkt echt goed, ondanks dat het een oud spel is nog steeds veel plezier mee en onwijs makkelijk om even op te pakken met vrienden voor wat casual fun. Ik kan niet wachten.
Idem, ik zou ook niet weten wat ze nog verder zouden moeten verbeteren in een vervolg. Qua gameplay hoeft er niets te veranderen, Grafisch gaat het niet veel beter worden op de huidige Switch, het roster is uitgebreid genoeg, alleen de huidige tracks kent iedereen inmiddels al wel, en met 48 nieuwe(geremasterde) tracks kan hij nog prima een poos mee :)
Ik vond 8 zelf iets te item afhankelijk. Als je laatste plaats bent wordt je praktisch naar 4'e plaats gepompt. Als eerste plaats krijg je vrijwel niks nuttigs meer. Leuk voor casual gaming als je niet zo goed bent maar niet heel leuk voor enige serieuze competite als het race aspect praktisch niet meer relevant is en het praktisch gewoon afhankelijk is van de items die je krijgt.
Dat is de rubberbanding waar de Mario Kart serie beroemd (en geliefd) om is. Je kunt bij custom game items forceren of gewoon "chaotisch" selecteren, waarmee je ongeacht de plaats totaal random items kan krijgen. Als rubberbanding er niet in zou zitten dan zou het geen Mario Kart meer zijn, en zeker niet zo geliefd in de woonkamer.

In ieder geval wordt maart een race-maand. Eerst GT7 en dan Mario Kart weer (de enige 2 racegames waar ik warm voor loop) :)

[Reactie gewijzigd door Magic op 23 juli 2024 08:12]

Rubber banding is op zich niet erg, dat heeft een game als F-Zero ook. Het probleem in MK8 is niet dat je niet uit kunt lopen en dat daardoor ieder foutje keihard wordt afgestraft, maar dat je zelf perfect kunt rijden en toch nog als 6e kunt eindigen omdat je vlak voor de finish drie blauwe schilden om je oren krijgt. Dat is in MK8 echt (nog) erger dan in eerdere delen - en naar mijn smaak ook gewoon niet leuk. Was ook een veelgehoord kritiekpunt in reviews. Ik vond er zelf iig niks meer aan - in singleplayer al helemaal niet.
Wij ervaren juist het tegenover gestelde. De nummer 1 blijft heel vaak ook de nummer 1 de gehele race door. Waarom?
- Als eerste kun je de ideale lijn rijden zonder gehinderd te worden door iemand anders inclusief maximale boosts uit bochten/jumps te halen.
- Als nummer 1 hou je veel makkelijker de maximale 10 munten voor de maximale snelheid. Munten die jij van de baan oppikt, kan de nummer 2 (en lager) niet oppikken waardoor zij nooit de maximale snelheid kunnen pakken. Daarnaast krijg je als nummer 1 behoorlijk vaak munten als item. Dat oogt waardeloos maar is juist handig. Je komt sneller op 10 munten en mocht je geraakt worden, kun je deze weer inzetten om weer snel op 10 munten uit te komen.
- Naast munten is de banaan of groen schild de items die je daarna het meeste krijgt. Ideaal om alle groene of rode schilden van de nummer 2 mee te counteren.
- De nummer 2 is eigenlijk je enige bedreiging maar zoals hierboven al gemeld, kun je dat vrij makkelijk counteren met bananen en groene schilden. Maar de nummer 2 heeft ook nog een extra uitdaging want hij moet ook dealen met de nummers 3 (en vaak ook 4 en 5 en verder want dat zit vaak heel dicht bij elkaar). De achterliggers schakelen elkaar dus uit tenzij ze gaan samenwerken wat niet gebeurt.

Enige waar je echt gepakt wordt door het spel is als:
- De nummer 2 echt bovenmatig veel rode schilden krijgt. Vaak krijgt de nummer 2 wel losse rode schilden maar die kun je afstoppen met bananen/groene schilden. Drie rode schilden tegelijk counteren is wat lastig maar die kans is niet heel groot en vaak kun je daar dus al 1 of 2 van tegenhouden. Daarnaast wordt het tijdverlies ook nog eens beperkt als je bijvoorbeeld al geraakt ben door de bliksem (want dan rijdt iedereen toch al langzamer).
- 3 of meer blauwe schilden op je dak krijgen. Ervaring leert dat je meestal 1 a 2 blauwe schilden moet koppen, 3 komt wel eens voor maar is ook statistisch erg klein. Twee blauwe schilden overleef je meestal wel vanwege de voorsprong die je toch wel pakt. Drie komt soms voor. En ook dat kun je nog een beetje counteren want de nummer 1 krijgt soms nog wel eens de horn.

Het gebeurt dus wel, maar als je goed genoeg bent dan kun je een overwinning wel afdwingen in Mario Kart. Ondanks de rubber banding.
- De nummer 2 echt bovenmatig veel rode schilden krijgt. [...]
- Ervaring leert dat je meestal 1 a 2 blauwe schilden moet koppen, [..]
In mijn ervaring komen deze twee zaken vaak tegelijkertijd voor. Als je ver genoeg voor ligt om 2 blauwe schilden te koppen, dan krijgt de #2 ook 3 rode schilden. Als die normaal getimed wordt, sta je 3x stil. Immers krijg je zelf een munt en (meestal) een banaan of een groen schild en kan je dus 1 rood schild afweren. Op 150cc is het dan meestal nog wel een top 5 finish, maar ben daardoor ook meermaals 11e geworden, omdat de schildenregen begon in de voorlaatste bocht.

Of ik ben niet goed genoeg om ver genoeg voor te liggen, dat kan natuurlijk ook. Lokaal met 4 spelers merk ik namelijk wel hetzelfde als wat jij schrijft. De #2 vangt dan juist alle schilden op en ik kan wegrijden.
Als je ver voorop rijdt krijg je bijna altijd die "toeter" waarmee je de blauwe schilden kunt uitschakelen. Als je een beetje speelt met hoe ver je voorop komt en dus niet steeds verder uit blijft lopen, krijg je er maar 1 voor je kiezen en win je altijd.
Helemaal dit, zodra ik een race binnen kom met iemand van 10.000+ punten weet ik al waar het gaat eindigen.

Wat Nintendo vooral had kunnen doen is de winnaar bij de start achteraan plaatsen.

De startposities omwisselen.

Dat is een kleine aanpassing welke de balans iets zou kunnen verbeteren.
Zelf ervaar ik dat anders, het lukt me vaak om uit te lopen door bijvoorbeeld bochten goed te pakken en de drift + boost goed te timen; krijg dan meestal 1 blue shell op mijn dak maar zelfs dan kan ik nog voor blijven.

Mijn vriendin vervloekt mij...

Overigens merk ik dan wel weer, wanneer ik eenmaal een keer niet voorop rij, dat ik constant geplaagd word door verschillende items. Moet eigenlijk vrijwel meteen bij de start voorop komen, lukt dat niet direct is het veel lastiger.
Eens. Wanneer ik achter ga lopen dan wordt het chaos. Sowieso wil ik ook mijn items gebruiken om eerste te worden, maar heb ik ze ook nodig ter verdediging.
Ik ervaar dit eigenlijk helemaal niet zo. Behalve tegen andere goede spelers (en ik ben echt niet heel goed, misschien 150 uur sinds de Wii U) wordt ik vrijwel consistent 1e als ik met mensen gezellig op de bank wil spelen. Het is zelfs zodanig consistent dat het eigenlijk niet leuk is als ik mee doe.
Dat hangt ook een beetje van de cc af, in mijn ervaring. Zeker op de lagere cc's is het inderdaad kinderlijk eenvoudig om ondanks 2 blauwe schilden nog eerste te worden, het is bijna slaapverwekkend zo langzaam gaat het. Zelfs met twee blauwe schilden is er dan nog nauwelijks uitdaging, maar die uitdaging is niet van het leuke soort wmb. Ik zie liever dat de AI wat beter kan racen en dat daar de uitdaging van komt, dan dat ze je met blauwe schilden bekogelen. Dit is niet 'gewoon wat Mario Kart is'. Ik heb letterlijk iedere versie van Mario Kart gespeeld sinds de allereerste op de SNES uitkwam en in MK7/8 is - voor mij - de balans zoek.

[Reactie gewijzigd door Cocytus op 23 juli 2024 08:12]

Dit merk ik ook ja, bij mario kart DS reedt ik op een gegeven moment flink ver vooraan. Als ik dan een keer Blue shell kreeg hoefde dat niet te betekenen dat ik de eerste plaats kwijt was. Meestal had ik dan genoeg voorsprong, bij mario kart 8 lijkt dit vrijwel onmogelijk.
Het betekend wel dat ook niet perfect rijdende spelers een kans maken en dat de race niet op een gegeven moment al vergeven is maar tot het laatst spannend houdt.

Het is geen sim, het is een gezelschapsspel.
Gewoon niet eerste worden tot vlak voor het einde.
Nadeel aan chaotisch is echter ook dat je flink meer blue shells om je oren gegooid krijgt. Weet niet of je daar als frontrunner voordeel uit haalt.
Het rubberbanding aspect was altijd wel leuk maar wordt nu erg extreem. Laatste plaats kreeg vroeger 3 shrooms of ster etc. Tegenwoordig krijg je echter 2 super items ipv 1, en met Bullet Bill hoef je eigenlijk niet eens meer een te racen, zelfs dat gaat automatisch. Het aantal items lijkt ook vele malen hoger dan voorheen maar misschien is dat gewoon mijn subjectieve ervaring. Al met al wordt ik vrijwel altijd nog steeds eerste als ik tegen beduidend slechtere mensen speel, maar met goede vrienden maken de eerste twee rondes praktisch niet uit en dat voelt niet erg waarderend.
Eens - zelfs als er 1 persoon is die echt heel goed is, kunnen anderen soms nog steeds winnen door de items en andere chaos tijdens de race. Blijft leuk, zelfs als je meerdere keren verliest!
Dat vond ik op de N64 al met de items, is niets nieuw voor 8... rij je op de eerste plaats krijg je 9 van de 10 keer een bananenschil of met wat geluk een groen schild, terwijl je van achteren wordt bestookt met van alles.
Perfect om in dat geval dus een bananenschil of schild te hebben. Die muntjes zijn problematischer.

Het enige probleemitem is in feite het blauwe schild, dat is chaos om chaos te hebben. De rest is fair game. Hatelijk als je eerste rijdt en geen verdediging hebt tegen een rood schild, maar zo is het spel.
Toen ik een jaar of 14 was (bijna 30 jaar geleden) heb ik voor het eerst mario kart gespeeld. Dat was nog op de "Nintendo".
Zelfs toen had je dat al.

Het gebeurt dat ik die versie nog eens speel om RetroPie en mijn herinnering zat juist.

Dat is gewoon eigen aan het spel en maakt dat je niet in je zetel onderuit kan gaan liggen als je op de eerste plaats geraakt. Ideaal voor een fun-family game vind ik.

[Reactie gewijzigd door cadsite op 23 juli 2024 08:12]

Herkenbaar.
Bij online racen komt dit wat mij betreft nog meer naar voren. Ik neem ook liever de eerste rondes een lagere positie in om aan t eind aan te vallen.
Als ik de hele race aan de leiding lig namelijk, dan is de kans ook groot dat ik dit verlies door mensen die precies doen wat ik hierboven voorstel.

Bij racen tegen de AI is dit toch wel makkelijker.

Maar goed, dit is mario kart, ik wist dit al van tevoren. Het is racen, maar met een "gezonde" lading competitievervalsing om het spel "leuk" te houden.
Dit werkt wat mij betreft ok zo, ik heb vooral veel lol.
Het zou mooi zijn als de echte wereld zo zou werken. Maar helaas :X

On topic; Dat is beetje zoals zeggen dat poker afhankelijk is van welke kaarten je krijgt. Er zit wel degelijk een skill element in

[Reactie gewijzigd door jaenster op 23 juli 2024 08:12]

Poker is dus echt geen goeie vergelijking. Poker is een gelijk speelveld waarbij een verliezende partij geen hulp krijgt om "terug in het spel" te komen. Dat is nou juist wat @Osiummaster hier bedoeld, het maakt niet uit hoe slecht je bent, want door de manier dat items gegeven worden wordt je toch wel verder geholpen.

In zekere mate hoort dat bij Mario Kart, maar Osiummaster vind het bij 8 dus te veel.
Mee eens ! Veels te veel bullshit items en stomme muntjes.
Ik zou ook graag het stelen van elkaar items weer terug willen zien en zo zijn er nog wel een paar oude items van vorige versies die terug zouden kunnen komen.
Ik denk dat het er op het 'pesten' nog echt wel genoeg te verbeteren valt.
Ik zou toch nog wel wat dingetjes kunnen verbeteren.
In het kort samengevat door te vragen om de regels uit MK1 te implementeren.
Ik zou erg blij worden van een soort 'original' mode inderdaad met dezelfde regels als in MK1. Bij de latere MK versies komt het veel minder aan op racevaardigheden en veel te veel op geluk.
maar spelers met een Nintendo Switch Online en een uitbreidingspakket krijgen de dlc gratis
wat houd dit nu in? "een uitbreidingspakket"
"de dlc" ( 1 gratis DLC?)

[Reactie gewijzigd door Mr.Monk op 23 juli 2024 08:12]

Nintendo's fantastische naamgeving ;) Nintendo's online abonnement kent twee tiers:

1) Nintendo Switch Online
2) Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket

Bij de tweede tier zitten sommige DLCs/uitbreidingspakketten inbegrepen, waaronder deze Mario Kart 8 uitbreiding.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 23 juli 2024 08:12]

Het helpt niet dat Tweakers het verkeerd schrijft op zo een manier dat het niet duidelijker word. Ik vond de Engelse naamgeving veel beter, aangezien de expansion pack naam mooi linkt met de N64 emulatie.
Klopt. Maar Nintendo Nederland noemt het zelf "Nintendo Switch Online + Uitbreidingspakket". Tweakers had het iets anders kunnen formuleren maar de verwarring wordt, imo, hoofdzakelijk door Nintendo zelf veroorzaakt.
Tweakers heeft niet de naam van het abonnement genomen, dat het niet een super naam is helpt niet maar wat er nu staat is gewoon fout.

Overigens als je hun marketing ziet vind ik het niet zo een slechte naam, maakt het duidelijk dat je het standaard abbo uitbreid met een pakket extra's.
Ik had de Switch al maanden niet aangeraakt en toen nav wat gesprekken op fora's besloten Pokemon te spelen. Toen zag ik dat er ook een uitbreidingspakket voor online was waarin ook de N64 emulator beschikbaar was.

Man man En zo kom ik zo weer aan Ps Online en Nintento Online want Ocarina of Time nooit uit kunnen spelen op mijn gemodde WII want de savegame file was corrupt...
Als je de uitgebreide switch online abbo hebt krijg je de volledige MK DLC "gratis".
De uitgebreide abbo was naar mijn menig te duur voor wat je ervoor terug kreeg, nu met deze DLC is het wel het geld waard (als je MK speelt).
Wat ze proberen te zeggen is dat je het Switch online + Expansion Pack abbo moet hebben. Dan krijg je deze DLC gratis (net als de DLC voor Animal Crossing). Dus het complete pakket van 48 banen.
Switch online heeft een standaard abbo met de verwachte online functionaliteiten en toegang tot NES en SNES retro emulatie doormiddel van een app op de switch.

De expansion pack voegt Mega Drive en N64 toe aan de retro emulatie en krijgt sommige game DLC's gratis zoals "Happy Home Paradise" voor AC horizons en nu dan de "Booster Course Pass" voor MK8D.

De expansion pack is een vrij prijzige uitbreiding bovenop de standaard NSO en eigenlijk alleen rendabel als je het deelt met een "familie"
Dit is mij ook onduidelijk, ik vermoed het uitbreidingspakket waarmee je N64 games enzo krijgt maar zeker weten doe ik dat niet.
Er zijn twee versies van Switch online, vorig jaar is er een expansion pack geintroduceerd met een aantal extra's (megadrive + n64 games, animal crossing dlc gratis). Denk dat ze nog iets meer toevoegen om het een betere deal te maken.
Ik had liever nieuwe tracks en nieuwe characters gezien in een MK9, maar dit is goede bang for buck.
Same here. Aan de andere kant, miljoenen mensen hebben MK8 en het is nog altijd een fantastische game waar eigenlijk niks aan gesleuteld hoeft te worden. De keuze dan maar een uitbreiding uit te brengen is best wel logisch, hetzij een heel veilige.

Fijn dat ze de user base dus niet splitsen. Wat dat betreft heeft het ook voordelen.

Alleen waar blijft Kirby (>^.^)>
Maar splitsen ze hier nu niet alsnog de community mee op?

Mensen die de DLC niet hebben zullen denk ik niet in de lobbies terecht komen met mensen die de DLC wel hebben? Of de maps kunnen dan niet geselecteerd worden wanneer er 1 iemand in de lobby de DLC niet heeft.

Hebben ze hier iets over gezegd?
Mogelijk natuurlijk, maar een geeltje is makkelijker te behappen dan een compleet nieuw spel te moeten lappen.

Plus dat je met een nieuw spel ongetwijfeld een verdeling krijgt tussen degenen die liever het oude spel spelen dan het nieuwe, en andersom. Nu blijft de gameplay volledig gelijk dus kan dat tenminste geen splijtpunt zijn.
Kirby's Air Ride mag voor mij best een vervolg krijgen op Switch, maar dan ook alleen als die city battle mode er in zit. ^^
Ik vraag me nog af of 'Mario Kart 9' iets wordt... ik denk namelijk dat de geruchten voor 'Nintendo Kart' aannemelijker zijn (dus meer characters buiten de Mario franchise). Daarnaast weten we nu in ieder geval dat we tot ergens in 2023 geen '[...] Kart' hoeven te verwachten

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 23 juli 2024 08:12]

Inderdaad, het is duidelijk dat Nintendo nu alle retro tracks gaat releasen in deze DLC en dat ze zich dan gaan focussen op een compleet nieuwe Nintendo Kart.
Idem. Al is, zoals jij ookal zegt, 48 banen voor €25,- niet verkeerd.

Ik had liever Mario Kart 9 gezien. Helemaal omdat ik Mario Kart 8 na 8 jaar wel gezien heb. Een nieuw gameplay element zou verfrissend zijn. De gravity "gimmick" van MK8 heb ik nooit zo bijzonder gevonden.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 23 juli 2024 08:12]

Vond het ook meteen niks, net als die onderwater onzin. Meer een truc om te laten zien wat ze aankunnen maar voegt echt zeer weinig toe aan de gameplay vond ik.
MK8 Deluxe is de best verkochte game op de switch, volgens mij zitten ze tegen de 40miljoen verkochte games aan op dit moment. Het is veel logischer om deze tracks toe te voegen als DLC dan een hele nieuwe game maken.

Effectief verdubbeld het aantal tracks in MK8 Deluxe nu, voor een prijs van 25euro. Hadden ze MK9 gemaakt, dan krijg je deze zelfde 48 tracks voor 70euro, plus als je de andere tracks wil spelen, moet je de andere game opstarten. Wat verdeeldheid creeert, want niet iedereen heeft MK9. Nu heeft iedereen alle tracks in dezelfde game, nog steeds dezelfde hoeveelheid plezier, met het gemak van 1 game.

Oh en dezelfde 48 tracks, want in de VO tijdens de trailer word gezegd: some of them are returning from previous franchises. Dat zou betekenen dat er ook originele tracks bij komen.
Dit betekend dus geen Mario Kart 9 of Switch 2 tot 2024.
Switch Pro heb ik al opgegeven.

Wave 1 zijn met name Tour games. Zie ook voor plaatjes https://gathering.tweaker...message/70543228#70543228

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 23 juli 2024 08:12]

"Dit betekend dus geen Mario Kart 9 of Switch 2 tot 2024."

Is er ooit een andere mario kart uitgekomen voor een bepaald Nintendo platform?

Elke mario versie is toch toebedeeld aan 1 console?
Het leek mij dan dat een mogelijke MK9 dus uitgebracht gaat worden voor de opvolger van de switch, als deze al komt.
Niet helemaal, MK8 kwam al uit op de WiiU, dus een 9 op de huidige generatie had gekund.
Helemaal waar ! Velen weten dat niet eens.
Er is NIKS nieuws aan MK8 op de Switch, is al een hele oude game die in 1x met alle DLC op de switch werd geport, niks speciaals aan.
Iets dat op de Deluxe versie wel zit en op de WiiU niet is de optie om automatisch sturen en gas geven aan te zetten tijdens het rijden. Dat zorgt ervoor dat mijn zoontje Mrio Kart kan doen met mij. Alleen dat was het geld om em ook voor de Switch te halen (op de WiiU had ik em al) meer dan waard.
In jouw geval is dat een wezelijk verschil. Voor de meesten is dat een verschil dat ze nooit zullen gebruiken waarschijnlijk.
Het is gewoon jammer dat we nu na 8 jaar nog niks nieuws hebben, best triest.
Idd die stond in mijn WiiU standaard erop (MarioKart WiiU edition) wel heel erg jammer dat dus nu alleen op de Deluxe komt, had ze graag op mijn WiiU erbij gehad.
Er gaan al een tijd geruchten dat Nintendo bezig is met de opvolger van MK. Mede door de Switch pro. Die lijkt nu te zijn afschoten door de chiptekorten.
Wat een onzin ... corona en 'chip tekorten' zijn de carte blanche als smoesje vandaag de dag.
Juist niet... eerst hoefden bedrijven de chips niet meer vanwege de lokale lockdowns... daarna toen de lockdowns eraf gingen werden de bestellingen in chips gigantisch ondertussen gingen de Aziatische landen meermaals in lockdowns en als ze weer mochten werken was het met veel minder personeel...
Ondertussen zijn we 2 jaar verder en heeft vrijwel ieder land op deze planeet het nodige meegemaakt en is al heel veel weer gestabiliseerd en bedrijfvoering is er ook op aangepast.
Wat had je dan verwacht? Switch verkoopt nog als een dolle en bovendien is er op dit moment helemaal geen logische hardware evolutie voor de originele Switch (dus batterij power, <350 euro en leverbaar in grote hoeveelheden) die ook echt meerwaarde heeft voor games. Je kan wel fantaseren over 4k 60fps met extra processors in een dock, maar dan kan je net zo goed een PC kopen...
Nee je kan dan beter een steam deck gaan kopen. Wat ik ook ga doen.

Je hebt gelijk hoor. Want hij verkoopt nog heel goed. Dus waarom zouden ze? Nou voor mensen die de switch vanaf dag 1 supporten en wel betere graphics willen. Meerdere mensen die een goede handheld willen stappen over naar de Deck.

Daarnaast kun je je afvragen of het goed is voor je imago. Veel modernere games zien er op de switch er niet uit.
100 miljoen Switches verkocht en nog steeds denken dat Nintendo een slecht imago heeft...

Het probleem is dat er altijd luie ports gaan zijn die niet vloeiend draaien, maar als developers willen heeft de Switch meer dan genoeg power om leuke games te draaien. Misschien geen 100Gb showcase dingen die met een overmatig opgeblazen budget zijn gemaakt (en misschien niet eens zoveel meer fijne speeltijd geven dan een 100Mb indie titel), en geen 4k/120 of whatever de hipster resolutie nu is maar wel gewoon prima speelbaar.
Je Steam Deck kost een stukje meer dan de Switch en gaat ook niet alles vlekkeloos draaien. Bovendien moet je maar afwachten hoeveel games in de Steam library daadwerkelijk goed aangepast gaan worden voor de deck en wat er van de rest goed draait en bestuurbaar is (als je een toetsenbord mee moet sleuren voor veel games is dat ook wel een beetje minder...)
Nou de opvolger van de Wii was ook geen succes. Die werd werd heel erg ingezet als party console en menig kind ging daarna snel over op een playstation. Die is toch een stuk stoerder. Terwijl de Switch in het begin een powerhouse was voor een handheld. Dat is mijn zorg nu weer. Maar misschien is dit onterecht.

Sommige ports zijn heel goed gedaan. Neem Doom of the Witcher. Maar het ziet er niet uit op een grote TV. Ik ben erg fan van de switch. Ik zat gisteravond ook als een klein kind voor de TV. :D

Zelfs 3D indie games draaien niet 1080p of 60fps en dat is jammer. Neem Abzu, Firewatch, unraveled of Rhyme. Firewatch ziet trouwens belabberd eruit tov PC.

Ik ben trouwens voor de goedkoopste Deck gegaan €420,-. Mede omdat ik geen triple AA erop hoeft te spelen. Windows installeren blijft gelukkig een optie. Voor mij is de flexibiliteit ook belangrijk. Ik heb veel pc games. Die hoef ik niet opnieuw te kopen, ik hoef geen afweging te maken (onderweg of graphics) en ik kan thuis weer verderspelen.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 23 juli 2024 08:12]

Het probleem is niet zozeer de slechte ports maar dat veel ontwikkelaars altijd Nintendo platforms overslaan door het gebrek van kracht.
Vooral bij de Wii U was dat een probleem, de populairste games van de tijd waren gewoon niet beschikbaar terwiijl Nintendo het ook liet afweten. Uiteindelijk had de console maar 200 games - totaal.

Maar ook het platform is gewoon niet zo goed als de concurrentie. Het OS besteden ze uit, het internet snappen ze niet. Een Nintendo platform is eigenlijk nooit de beste plek om games te spelen.
De Wii U stelde dus de vraag, wat hebben we er nog aan dat Nintendo consoles maakt?

De Steam Deck kan dus potentieel een groot probleem voor ze zijn op termijn. Zeker als ze wederom geen backwards compatibility introduceren word een handheld met veel meer (en goedkopere) games erg interessant.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 23 juli 2024 08:12]

Ontwikkelaars slaan helemaal geen consoles over als er geld te verdienen valt. Je ziet ook dat steeds meer devs aanhaken bij de Switch (al is het maar met ports) nu het ding zo vaak verkocht is. Reden dat de power een probleem kan zijn is dat het veel geld kost om extreem zware spellen te porten (bv Witcher 3).
Voor veruit de meeste games die geen 100Gb zijn en een RTX nodig hebben maakt het eigenlijk niet uit.

De reden dat Nintendo consoles maakt is om hun eigen plan te kunnen trekken qua innovatie. Hadden ze zonder eigen hardware een andere portable console kunnen gebruiken? Met standaard overal motion controls, IR camera, NFC lezer, ingebouwde cartridge reader en hetzelfde OS?
De reden dat ports zoals The Witcher 3 gemaakt konden worden is omdat de Switch qua CPU helemaal niet zover achter liep als de Wii U.
Als de GPU het niet red kan de resolutie omlaag en allerlei details kunnen vermindert worden. Als de CPU het niet red word een port nagenoeg onmogelijk. Dat is wat je op de Wii U zag, ontwikkelaars hebben ports moeten annuleren omdat de console het met geen mogelijkheid kon redden.

Maar dan nog - is de Switch echt de beste console om The Witcher te spelen? De game ziet er wel heel erg wazig uit.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 23 juli 2024 08:12]

Ik denk dat het meer geholpen heeft dat GPU's tegenwoordig veel uniformer werken dan in het verleden. Waar in de Wii/Wii U een wat oudere GPU zat die een orde grootte langzamer was en veel custom code vereiste ligt de Switch veel meer in lijn met standaard hardware voor PC en mobiele apparaten. Bijna alle grote game engines ondersteunen de Switch hardware dus als een game wat teruggeschaald nog werkt is het in principe over te zetten.

Grootste bottleneck is denk ik eerder de bestandsgrootte en de relatief dure cartridge of microSD opslag.
De Steam Deck kan dus potentieel een groot probleem voor ze zijn op termijn
Lol, denk je dat echt??

Ik denk dat Steam Deck geen deuk in het pakje Nintendo gaat trappen al zouden ze dat ding voor de helft van de prijs aanbieden.

WiiU was echt niet alleen maar een vanwege 3rd party. WiiU was al stuk voor 3rd party uberbaupt in beeld was. Kijk nou naar de concurrentie. Xbone was de eerste 2 jaar dood en is eigenlijk nooit op gang gekomen. PS4 had ook een super slechte start. WiiU had gewoon een gebroken hardware design. Switch is de realisatie van wat WiiU had moeten zijn. Maarja... het is en blijft een handheld. Mensen die vervolgens PS4 kracht verwachten zijn gewoon kneiter dom.

Wat we ons moeten realiseren is dat Nintendo in home consoles gewoon moeite heeft zn plek te vinden. Handheld zijn ze altijd heer en meester geweest. Software is de reden dat Nintendo altijd blijft bestaan. Het OS is btw echt niks mis mee. Gewoon super clean en simpel. Vind het vrijwel altijd beter dan de concurrentie. Zeker die Xbox zooi.

Online heb je helemaal gelijk in. Dit moet gewoon echt aan een bepaalde standaard gaan voldoen, wil je dat serieus geld voor vragen. Ik denk ook dat Nintendo er goed aan doet om met Google in gesprek te gaan voor Stadia tech. Nintendo streaming app op elke TV en Smartphone = end game. Dan zijn ze gewoon klaar.

En ik vrees (helaas), dat streaming ook onze beste hoop is op beefy Nintendo hardware. Want een PS5 of iets dergelijks voor naast de TV gaan ze denk ik niet meer maken. Het lijkt erop dat dit op enig moment sowieso eruit gaat. En PC is veel te open, dat gaat Nintendo nooit doe. Wederom.. helaas.

Maar Nintendo gaat echt niet in de problemen komen door Steam Deck hoor. Daar is de doelgroep veel te niche voor en Nintendo heeft software als eeuwige troef. Maar... ze moeten niet van die gekke uitstapjes maken zoals WiiU, dat is zeker waar.
Als jij denkt dat de Steam Deck 4K 60FPS gaat doen kom je van een koude kermis thuis natuurlijk. Handhelds lopen altijd een generatie achter en de Steam Deck is daarop geen uitzondering.
Nee daar ga ik ook niet van uit. Wel is de Deck zo'n 4x zo krachtig qua flops. En dat is net iets sneller dan de PS4.

Maar ik verwacht wel dat wat oudere games die ik wil spelen en indie games het een stuk beter doen. De AAA games zoals cyberpunk zullen wel speelbaar zijn maar alleen op lage instellingen en het liefst in portable mode. Thuis heb ik een game pc staan, waarop ik verder kan spelen.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 23 juli 2024 08:12]

Helemaal blij mee. De 3ds en tour versies heb ik niet gespeeld. Compleet nieuwe tracks voor mij ;)
Ik geloof dat de CEO van Nintendo gezegd had dat de Switch nu pas op de helft van zijn levensduur zit.
Ha, mooi. Van alle spellen is dit toch de gene die het meest wordt gespeeld maar mijn zoontje gaf al aan dat ie alle banen wel makkelijk vond.
Als het te makkelijk is, misschien 200cc eens proberen haha
Waarschijnlijk staat auto steering nog aan, probeer het eens zonder :)
Volgende uitdaging is alle time trials op 200CC verslaan.
Mario Kart blijft zo'n game die je even snel aan kan zetten als er vrienden langskomen. Neefje is er ook gek van en roept vaak met z'n jas nog aan of we kunnen mario karten. 48 mappen voor 25 dollar (zal ook wel euro worden) is opzicht een prima deal. Zal hem zeker oppikken

[EDIT] en al helemaal als hij binnen de Nintendo Online abo gratis is.

[EDIT op de EDIT] Inderdaad alleen bij het uitgebreide Nintendo Online pakket. Geeft de DLC dat pakket ook eindelijk waarde om te nemen :+

[Reactie gewijzigd door Skinnyice op 23 juli 2024 08:12]

Ik denk dat ik het pakket toch liever koop. Als je een keer geen internet hebt kun je die nieuwe banen ook niet spelen en dat lijkt me best irritant.
Het is niet zo dat als je internet er even uit ligt dat je DLC via je NSO+ Uitbreidingspakket niet meer werkt. Wel zal er periodiek een check zijn of je abonnement nog actief is.
Voordeel van eenmalig kopen is echter wel dat de DLC altijd van jou is, via NSO + Uitbreidingspakket moet je jaarlijks verlengen anders ben je je toegang tot de DLC kwijt.
Ik doelde meer op vakanties bijvoorbeeld waar je een paar weken weg bent en een internet verbinding niet altijd gegarandeerd is. Ben het met je eens verder hoor. En ik hou er gewoon van om het in mijn bezit te hebben in plaats van de andere optie.
Ik weet niet hoe vaak dat gecontroleerd wordt, wellicht 1 keer per week. En een check of je de DLC mag spelen kost ook nauwelijks data. Dus denk dat het in de praktijk wel mee valt. Maar inderdaad, de DLC in bezit hebben vind ik zelf ook de betere keuze.
Gratis bij de uitgebreidere Nintendo Online Abbo (met n64 games)
Ik heb zelf geen Switch Online (ik speel games op de Switch niet online) en dus ook niet de expansion pack die daarvoor beschikbaar is en ik kan er ook niet direct heel veel over vinden, maar weet iemand toevallig hoe dat met de inbegrepen DLC's voor o.a. Mario Kart zit als je je abonnement niet zou verlengen? Is het een deal dat je die alleen kunt gebruiken zolang je abo met expansion pack doorloopt? Ik had toen met die DLC voor Animal Crossing gelezen dat je dan dus niet meer de gehele DLC zou behouden, slechts sommige onderdelen.
Het werkt net zoals Netflix, je kan er gebruik van maken tot dat je je abonnement stopt. Gezien je geen Switch Online hebt omdat je games niet online speelt lijkt het me dat NSO + Uitbreidingspakket voor jou geen voordelen heeft. Beter koop je de DLC dan eenmalig voor €24,99.
https://www.eurogamer.net...g-free-update-in-november
“Players can still continue to access certain things they have unlocked in Animal Crossing: New Horizons - Happy Home Paradise on their main island, including adding counters, partition walls, as well as adding ambient lighting and soundscapes, even if their access to Animal Crossing: New Horizons - Happy Home Paradise is suspended," a Nintendo spokesperson told me. "However, it will not be possible to visit the archipelago if players lose access to the DLC. To be able to visit the archipelago and take on requests of designing vacation homes again, you will need to purchase the DLC separately or renew the Nintendo Switch Online + Expansion Pack membership."
Maar dat is dus specifiek voor de Animal Crossing uitbreiding. Hoe dat met Mario Kart gaat zijn is dus de vraag.

Het lijkt me aannemelijk dat de cups dan simpelweg niet meer beschikbaar zijn en de tracks voor custom toernooien niet ter beschikking staan. Als Nintendo gul is laten ze je nog wel anderen joinen met deze tracks, maar ik zou m'n hand er niet voor in het vuur durven steken.
Dit betreffen vooral Mariokart Tour banen, goed te zien aan de enorm clashende artstyle verschillen met de oudere mooie MK8 banen. Had voor hetzelfde geld liever een stuk of 8 banen gezien in dezelfde kwaliteit als de oude banen. Vrij jammer dit van Nintendo maar gezien de reacties hier hebben de meeste mensen er blijkbaar toch geen oog voor... Vergelijking: https://puu.sh/IIevZ/4eefb787b4.png
Dit betreffen vooral Mariokart Tour banen,
Hoe weet je dat? Er zijn toch pas 8 tracks bekend? We hebben het over 48 in totaal.
Die screenshot van jou is wel heel suggestief. Ik zie in die trailer ontzettend veel shots van tracks die er een stuk beter uitzien.

Maar hoe dan ook. 25,- voor 48 tracks? Dat is gewoon een grap. De grootste no brainer ooit.
En bij je abbo is het zelfs gratis als je die expansion pack hebt.

Kortom, de deal lijkt super goed en de kwaliteit van de tracks even afwachten. Als straks bij elke serie van 8 steeds de helft Mario Kart Tour is... Dat hoeft van mij ook weer niet. Liever meer Double Dash. Maar goed, dat is behoorlijk op de zaken vooruitlopen.

Dat ze eindelijk een Mario Kart 8 D verder supporten met DLC is echt ontzettend belangrijk nieuws. Want dit betekent dat Nintendo het misschien toch snapt.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 08:12]

5 van de 8 banen in de eerste wave komen direct vanuit MK Tour. Lijkt mij voor een eerste indruk niet heel handig dus kan er wel vanuit gaan dat het bij de andere waves ook wel zoiets zal worden.
Overigens zien de andere 3 eruit of ze speciaal gemaakt zijn voor Tour aan de artstyle te zien. Waarschijnlijk dus dat diegene straks ook terug te zien zijn in MK Tour..

Waarna het op mij overkomt als een voor de hand liggende goedkope cashgrab voor Nintendo. Ze gebruiken en maken banen voor MK Tour en gooien ze ook over in MK8D zonder extra werk, vandaar dat de nieuwe banen ook geen anti-gravity secties hebben dat zou natuurlijk niet werken met MK Tour.

Verder weinig suggestiefs aan die screenshot, ik toon enkel het verschil in de artstyle die door de hele trailer heen goed te zien is.
https://puu.sh/IIgf9/c9ffb12432.jpg
https://puu.sh/IIgie/aaa25961f4.jpg
https://puu.sh/IIg75/4aacabaf60.png

Normaal zou 25,- voor 48 natuurlijk een lachtertje zijn maar wat dit betreft vind ik dat deze banen in hun huidige staat niks te zoeken hebben in MK8D. Maarja dat ben ik, de meeste mensen lijken kwantiteit veel belangrijker te vinden dan kwaliteit. En dat begrijpt Nintendo zeker goed!

Enige positieve hieruit is dat het erop lijkt dat het originele Mariokart team hier niks mee te maken heeft gezien de matige kwaliteit en de copypasting vanuit Tour. Die zijn wellicht hard bezig met Mariokart 9... ;)
5 van de 8 banen in de eerste wave komen direct vanuit MK Tour.
Huh? Oke wellicht kijk ik verkeerd, maar ik zie 3 van de 8 uit Tour.
Lijkt mij voor een eerste indruk niet heel handig dus kan er wel vanuit gaan dat het bij de andere waves ook wel zoiets zal worden.
Echt geeeen idee. Wellicht iets meer Tour dan de andere consoles, omdat van Tour er nog niks in zit, maar dat is puur gissen. Wat mij betreft meer Double Dash erin, maar eerst afwachten dan (ver)oordelen.
Normaal zou 25,- voor 48 natuurlijk een lachtertje zijn maar wat dit betreft vind ik dat deze banen in hun huidige staat niks te zoeken hebben in MK8D. Maarja dat ben ik, de meeste mensen lijken kwantiteit veel belangrijker te vinden dan kwaliteit. En dat begrijpt Nintendo zeker goed!
Maar help me even. Hoe kom jij er toch steeds bij dat je alle 48 tracks al definitief kunt beoordelen op hun kwalitieit? Welk onderzoek onder Mario Karters heb jij in handen waaruit blijkt wat deze mensen belangrijk vinden? Welke survey heb ik gemist, waarvan Nintendo met jou de resultaten heeft gedeeld en hun strategie. Mijn ervaring is dat Nintendo juist helemaal NIET lijkt te begrijpen dat je op enig moment wel IETS moet produceren. Als kwantiteit het doel was, dan had Mario Kart stijf gestaan van de content die ze de afgelopen jaren erin hadden gepompt.

Als Nintendo alleen al een goede selectie maakt uit de platformen dan is deze pack al een dikke win.. En ja liever met een likje verf van het niveau MK8(D), want dit was gewoon spectaculair goed. Maar het is niet enkel het likje verf wat de tracks vet maakt. Het gaat erom hoe ze rijden. Dat was volgens mijn grote teleurstelling bij veel cups op Mario Kart Wii. Gewoon matig track design over het geheel en de beste tracks ook allemaal bij elkaar in de laatste cups, als ik het me goed herinner.

Maar goed, we zullen zien. Eerst de tracks rijden dan beoordelen. Wellicht vallen ze tegen,
Nope, 5/8. Hoewel Nintendo zelf leuk vermeld dat deze Choco Mountain en Toad Circuit van 64 en 3DS zijn, zijn deze specifieke versies toch echt vanuit MK Tour geimporteerd. Je kan het zelf nakijken:
https://www.mariowiki.com/Mario_Kart_Tour

Alle 8 de banen in de eerste wave zijn daadwerkelijk in de artstyle van MK Tour, het is vrij duidelijk dat alles gemaakt wordt voor MK Tour en tegelijkertijd verkocht wordt in MK8D met deze DLC.

Dit zijn de 8 banen die Nintendo wou laten zien om deze DLC te verkopen, zij hebben hier bewust voor gekozen. Dit geeft mij de indruk dat de rest ook in de style van MK Tour gaat zijn. Ze hebben zo'n 70 banen in MK Tour zitten dus geef ze is ongelijk gezien al de positieve reacties op de eerste wave...

Ik zou betreft de layouts niet al te veel gaan verwachten, sowieso geen dingen als anti-gravity secties. De layouts zullen 1 op 1 zijn en niet zoals ze de retro banen vernieuwd hebben bij de originele MK8D, aangezien ze voor Tour zijn gemaakt... Je zult het wel zien bij de volgende wave, hoewel je dan waarschijnlijk hoop blijft houden voor de wave daarna en daarna.. haha.
Ja maar wacht even. Je benadert dit ook wel eenzijdig. Jij hebt het over het 'likje verf'. Het trackdesign is gewoon van de klassiekers. Dat zijn echt twee verschilende discussies. Dat is precies waar ik op doelde met de laatste alinea. Natuurlijk heb ik ook het liefste het volwaardige MK8 sausje. Prachtig likje verf en eventueel no gravity stukken. Al is bij dat laatste de vraag of je dan track design niet dermate gaat aanpassen dat puristen er niet blijk mee zijn.

Ik wil ook wel 10 nieuwe karakters erbij, maar komop... Laten we wel een beetje realistisch blijven. Dat MK8D sausje op 48 tracks?? Voor 25,-?? En voor een deel gratis in de online pass?? Dit is Nintendo doe normaal. Wat kun je daar voor halen in Fortnite. 2 jassen en frkn broek ofzo? Mooie cowboy hoed?

Wat ik vooral hoop is dat ze echt killer tracks selecteren van de oude Mario Kart. Dat is waar het in de basis over gaat. En wellicht zit ik er helemaal naast en ga ik me straks kapo ergeren aan dat Tour sausje. Is het contrast met de andere tracks veel te groot. Maar dan moeten we eerst zien of letterlijk alle 48 tracks in dat Tour sausje gaan. Dat was mij niet helemaal duidelijk iig.

Hoe dan ook. Mensen die serieus dachten dat MKX klaar lag op de plank? Helemaal gek.
Vind je deze pass niet de 25,- waard?? Ja lekker niet kopen vooral.

Enige alternatief dat er nog was en waar we achteraf discussie over kunnen hebben. Had Nintendo nog 16 tracks moeten doen en dan in het mooiste jasje dat ze konden bedenken. En dan breng je mij enigszins aan het twijfelen.

Maar voor we in een diepe put met azijn belanden, kunnen we misschien een kleieiein beetje blij zijn met dat Nintendo uberhaupt DLC uitbrengt??? Ik sprong een gat in de lucht, want Nintendo is zo lam wat betreft extra content voor een aantal van hun grootste games en grootste games in de industrie. Misschien betekent dit dat ze wakker zijn geworden. Ik mag hopen dat Mario Kart X een platform wordt dat continu content krijgt tov die stand alone opzet die ze bijna altijd hebben gehanteerd.
3 van de 8 niet 5 van de 8.
Hoewel Nintendo zelf leuk vermeld dat deze Choco Mountain en Toad Circuit van 64 en 3DS zijn, zijn deze specifieke versies toch echt vanuit MK Tour geimporteerd. Je kan het zelf nakijken:
https://www.mariowiki.com/Mario_Kart_Tour

Dus toch echt 5/8.
Overigens was er vorig jaar zomer bij een datamine van MK Tour van toekomstige banen onder andere Coconut Mall vermeld. Dus uiteindelijk komt het zeer waarschijnlijk op 8/8 maar dat is speculatie. :)
:) We zullen het zien.
Toch wel heel vet. Ja, ze melken de game helemaal uit en ja, dit had ook een soort gratis goedmakertje kunnen zijn, maar dat het uberhaupt komt en de banen helemaal zijn geremade in moderne(re) graphics is toch wel heel vet.

Trap toch steeds weer in die nostalgie-waarde merk ik :')
Ze zijn dus helemaal niet remade. Alle banen zijn direct geport uit Mario Kart Tour, en dat is grafisch nou niet bepaald een hoogvlieger. Voor mij echt een grote teleurstelling als iemand die echt op MK9 zat te wachten.
Alsof Mario Kart nou echt beter zou worden van meer gedetailleerde banen. Vind ze eigenlijk wel prima zo, meer details zie je toch amper in de drukte van het spel. Door de 'mindere' graphics is dit wel een van de weinige Switch titels die op 60fps loopt.
Het punt was dat de getoonde tracks er zelfs voor de Switch dus nog belabberd uitzien:

https://twitter.com/mcsqu...5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=

Als bovenstaand vergelijk een indicatie is, dan is dat wel zonde. Het zou mooi zijn wanneer de tracks tenminste op het niveau zijn van wat Mario Kart 8 verder te bieden heeft. Want wat graphics betreft vind ik het een prachtige game. Ik stoor me eerder aan de gedeelde animaties tussen de characters dan aan het detailniveau in de tracks.
Het viel me op dat de meeste filmpjes in die Direct uitzending er vrij brak uitzagen, mogelijk ook een dingetje met Youtube en compressie (vnl bij die tweede screenshot). Maar ik zou geen wonderen verwachten; die screenshots zijn van oude banen die misschien een kleine texture poetsbeurt hebben gekregen maar in grote lijnen niet afwijken van de originelen. Ik maak me nog geen zorgen als de banen goed speelbaar zijn ;)
Het probleem is niet de compressie, maar dat beide screenshots dezelfde locatie tonen van een roltrap. Maar in de eerste screenshot zie je dus dat de complete geometrie is platgeslagen. Dat is geen poetsbeurt, maar een downgrade.
Misschien reageerden die stuitertredes een beetje buggy in de Mario Kart 8 engine. Op de Wii waren dat ook al gare dingen. Kan me voorstellen dat de aangepaste baan prettiger rijdt.

"Vroeger was alles beter" - opa
De meesten zijn wel degelijk remade, want die van de N64 bijvoorbeeld zagen er echt een stuk beroerder uit zowel qua polygon-count als texture kwaliteit. Die past nu veel meer in de stijl van MK8.

Die van Mario Kart Tour hebben de juiste stijl natuurlijk al, want die game kwam na MK8 uit.
Ze zijn dus helemaal niet remade. Alle banen zijn direct geport uit Mario Kart Tour
Dat kan volgens mij helemaal niet, want niet alle tracks komen uit Mario Kart Tour. Miss eerst eens afwachten op het eindproduct en dan oordelen over de kwaliteit ervan?
Voor mij echt een grote teleurstelling als iemand die echt op MK9 zat te wachten.
Ja dat doe je echt jezelf aan hoor. Wie had nou serieus dat er plots een MK9/MKX zou gaan zijn? Dan snap je er echt helemaal niks van. MK8D loopt als een trein. DLC voor een van de meest succcesvolle games aller tijden is de grootste no brainer in gaming history.

En waarom zouden wij eindgebruikers NU al MK9 moeten willen? Denk daar eens serieus over na. MK komt niet continu van de band rollen zoals Forza's. Dus als we NU een MK9 aankondiging krijgen, dan hebben natuurlijk nooit op nieuwe generatie hardware ALWEER een nieuw MK.

Dus dat we nu met DLC het gat overbruggen tot in 2024/2025 (?) een nieuwe volwaardig Mario Kart krijgen op nieuwe hardware, dan is dat met afstand de beste situatie. Financieel voor Nintendo en kwalitatief voor ons als eindgebruikers. MK8 is op deze hardware nog steeds een van de best uitziende games, dus een grafische upgrade is sowieso al bijna zinloos.

En 48 tracks! Hoe kun je daar over klagen man. Ik was al blij met 16 stuks.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 08:12]

Toch wel heel vet. Ja, ze melken de game helemaal uit en ja, dit had ook een soort gratis goedmakertje kunnen zijn,
Hoe kom je daadwerkelijk tot die conclusie. Pleaease explain. Dit WAS (tot gisteren) de franchise bij uitstek van Nintendo waar het meeste in zit en het minste mee wordt gedaan.

Mario Kart 8 heeft 1 keer DLC gehad, maar had de pech op een dood platform te zitten. Mario Kart 8 Deluxe heeft NOOIT DLC gehad. In al die jaren. Een game die meer dan 40 miljoen stuks heeft verkocht. Een game waarbij het gemis van DLC eigenlijk het enige punt van kritiek want, want MK8 is zonder twijfel een van de beste MKs ooit. En zeker dan MK Wii een gigantische verbetering.

Tegelijkertijd zien we franchises als Assassins Creed, Forzas en CODs aan de lopende band de industrie in rollen. Stijf van de DLC, loot boxes en noem het maar op. En dat speelt eigenlijk al generaties.

Nintendo is waarschijnlijk degene die de meeste gigantische IPs in handen heeft en zelfs met DLC nog terughoudend is, laat staan dat ze alles stijf spuiten van microtransactions en noem het maar op.

Maar 48 Mario Kart tracks die gratis moeten zijn? Als goedmakertje? Goedmakertje waarvoor?? Dat ze dit niet 4 jaar eerder hebben gedaan? 25,- voor 48 tracks is echt een lachertje. Bovendien gratis met die online expansion pass ding geval. Ik zie het probleem niet :P

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 08:12]

Rustaaahhhhggg xD misschien moet je zelf even iets gaan roken ofzo... chill...

Ik kom niet tot die conclusie, maar ik was mezelf aan het indekken voor eventuele rants richting mij over prijzen en inhoud, etc. ;) er staat toch "kunnen zijn" en niet "moeten zijn"? Dus IK denk niet dat dat gratis moet zijn, maar er zal altijd iemand zijn die daar een mening over heeft.

[Reactie gewijzigd door Kusanagi op 23 juli 2024 08:12]

Ben wel rustig, vooral verbijsterd over die 'Mario Kart' + 'uitmelken' conclusie.

Ik ben er echt van overtuigd dat er maar weinig IPs zijn waar zoveel IN zit als een Mario Kart en waar zo weinig mee wordt gedaan. Geef zon IP aan EA en moet je eens kijken wat er dan mee wordt gedaan.

Ik hoop oprecht dat de volgende Mario Kart echt als platform wordt ingezet en dus ook structureel nieuwe content krijgt. En eigenlijk zou Nintendo nog een stapjje kunnen gaan. Een compleet Nintendo Racing platform, waar je van de verschillende IP's grand prix van hebt. Mario Kart Grand, F-Zero, Wave Race, Diddy Kong, Star Fox. Maak, onderhoud en update -> klaar. Job complete.
Er zijn al een aantal reacties onderin de pagina die daadwerkelijk "uitmelken" noemen en ik had geen zin in dat soort reacties dus probeerde ik dat soort stellingen juist direct te ontkrachten.

Zelf vind ik het juist geniaal dat er zoveel meer content komt. Ik denk dat je mijn insteek een beetje miste of ik heb het niet goed uitgelegd. Ben zelf een groots MK fan en ook fan van deeltje 8 die ik zowel op de Wii U als op de Switch helemaal compleet heb, so far.
Ow wacht.. ik zie nu ook dat jij degene bent die helemaal werd weggemod vanwezege dat 'remade' of niet verhaal. Waar je overigens gewoon gelijk had.
Dat die @Nattekat allemaal +'en krijgt voor een statement dat rammelt aan alle kanten, geeft wel weer aa wat het niveau op Tweakers is.

Anyway, dan heb ik jouw opmerking verkeerd geinterpreteerd, excuseer.
Mensen die dit uitmelken noemen snappen echt 0,niks van hoe de game industrie werk en al helemaal niet wat Nintendo wel en vooral NIET doet. Dit is met afstand mijn groot probleem met Nintendo. Dat ze overal de bal laten vallen doe juist 0,niks te doen met die gigantische IP's.

Mario Kart + Season Pass = no brainer. En als je de content niet wil, gewoon lekker niet kopen. Maar laat fans van zon franchise gewoon helemaal los gaan als ze dat willen. Als je kijkt wat je voor de cosmetische troep in bepaalde games betaald, dan is 48 tracks voor 25,- echt frkn wisselgeld.
Dit was zo'n goed nieuws. Het spel is echt fantastisch in zichzelf, dus dan is een uitbreiding met 48 banen voor €25 veel beter dan een nieuw spel uitbrengen voor €60. Ik hoop dat er een goede randomizer ofzo ingebouwd wordt, zodat je gewoon een hele avond kan karten zonder te hoeven te kiezen.
Ik zou veel liever een nieuwe game zien eigenlijk, al moet daar dan wel ook echt wat nieuws in zitten en niet oude banen zoals in deze DLC.

En als bezitter van de Wii u versie zie ik het ook met gemengde gevoelens... Heb al vaker getwijfeld om de switch versie te bestellen maar ik vind het nogal duur voor iets wat nauwelijks iets substantiëels toevoegt. Nu komt er dan wel iets bij, maar nou moet ik de game kopen en ook nog eens 25 euro voor de dlc... Wordt zo duurder dan een volledig nieuwe game van €60.
Je hebt kans dat je straks de Game kan kopen MET de DLC erbij.
Er zijn altijd mensen die nu pas beginnen en dan komt Mk8+ om de game een extra boost te geven.

En ja, het wordt tijd voor een nieuwe game, er is ZAT te verzinnen !
Overigens is niet alles geweldig aan MK8 want de items slaan vaak nergens meer op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.