Samsung brengt Galaxy S21 FE volgende week uit voor 749 euro

Samsung heeft zijn Galaxy S21 FE-smartphone aangekondigd. De zogenaamde 'Fan Edition' van de S21 heeft dezelfde primaire camera als dat model en een 6,4"-oledscherm met een refreshrate van 120Hz. Het toestel is vanaf 11 januari te koop voor 749 euro.

Met zijn 6,4"-scherm is de Samsung Galaxy S21 FE iets groter dan de reguliere S21, maar kleiner dan de S21+. Net als die modellen gaat het om een vlak scherm met een fhd+-resolutie. Het oledscherm van de S21 FE heeft net als in de duurdere toestellen een refreshrate van 120Hz, maar geen variabele verversingssnelheid. Ook is de maximale helderheid met 1200cd/m² iets lager.

Samsung rust de Galaxy S21 FE uit met dezelfde primaire 12-megapixelcamera als de reguliere modellen. De ultragroothoekcamera en de telecamera zijn ongewijzigd ten opzichte van de S20 FE. Die wijken dus ook af van de camera's in de S21-serie; de gebruikte sensors zijn iets kleiner. Wel krijgt de S21 FE dezelfde softwarefuncties als de andere S21-modellen, waaronder een portretfunctie in de nachtmodus.

Het ontwerp van de Galaxy S21 FE lijkt veel op dat van de reguliere S21-modellen, maar er zijn andere kleuren beschikbaar. Ten opzichte van de S20 FE heeft het nieuwe model smallere schermranden. In het toestel zit een 4500mAh-accu en er is ondersteuning voor snelladen met 25W. De oplader wordt echter niet meegeleverd. Het toestel ondersteunt ook draadloos laden met 15W en omgekeerd draadloos laden van accessoires.

Samsung Galaxy S21 FESamsung Galaxy S21 FESamsung Galaxy S21 FESamsung Galaxy S21 FE

Samsung noemt niet expliciet welke soc er in de Galaxy S21 FE zit. Het bedrijf spreekt van de nieuwste vlaggenschip-soc gemaakt op 5nm. In de reguliere Galaxy S21-toestellen zit in Europa de Exynos 2100 en in andere regio's is dat de Qualcomm Snapdragon 888. Vorig jaar bracht Samsung de S20 FE uit en die had wereldwijd een Snapdragon-soc. Volgens eerdere aanwijzingen is dat dit jaar niet meer het geval en zijn er ook Exynos-uitvoeringen.

Het toestel krijgt een adviesprijs van 749 euro. Dat is honderd euro goedkoper dan de introductieprijs van de reguliere S21, maar dat toestel staat inmiddels voor bedragen iets onder de 750 euro in de Pricewatch. De Galaxy S20 FE verscheen eind 2020 met prijzen vanaf 649 euro, maar dat betrof een 4G-versie. De 5G-uitvoering had ook een introductieprijs van 749 euro. Samsung brengt dit keer geen goedkopere 4G-versie uit.

Samsung Galaxy S21 FE Samsung Galaxy S21 Samsung Galaxy S21+
Scherm 6,4"-amoled
2340x1080px
120Hz
Max. 1200cd/m²
6,2"-amoled
2400x1080px
48-120Hz
Max. 1300cd/m²
6,7"-amoled
2400x1080px
48-120Hz
Max. 1500cd/m²
Soc 'nieuwste 5nm-flagship-soc' Exynos 2100 Exynos 2100
Camera's Primair: 12Mp, 1/1,76", ois, f/1.8
Ultragroothoek: 12Mp, 1/2,8"
Tele (3x): 8Mp, 1/4,4", ois, f/2.4
Front: 32Mp, 1/2,8"
Primair: 12Mp, 1/1,76", ois, f/1.8
Ultragroothoek: 12Mp, 1/2,55"
Tele (3x): 1/1,172", ois, f/2.0
Front: 10Mp, 1/3,24"
Primair: 12Mp, 1/1,76", ois, f/1.8
Ultragroothoek: 12Mp, 1/2,55"
Tele (3x): 1/1,172", ois, f/2.0
Front: 10Mp, 1/3,24"
Accu 4500mAh 4000mAh 4800mAh
Afmetingen 74,5x155,7x7,9mm 71,2x151,7x7,9mm 75,6x161,5x7,8mm
Gewicht 177g 169g 200g
Introductieprijs 749 euro (6GB+128GB)
819 euro (8GB+256GB)
Vanaf 849 euro Vanaf 1049 euro
Pricewatch Nnb Vanaf € 328,49 Vanaf € 359,-

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

04-01-2022 • 03:00

96

Reacties (96)

96
96
27
2
0
60
Wijzig sortering
"Vorig jaar bracht Samsung de S20 FE uit en die had wereldwijd een Snapdragon-soc"
Dit klopt niet, op release hadden de 4G versies een Exynos soc (zie ook reviews: Samsung Galaxy S20 FE 5G - Niet alleen voor fans interessant), dit hebben ze bij latere batches geupdate naar de Snapdragon over de gehele S20 FE lijn.
Ben benieuwd hoe die extra mAh accucapaciteit zich zal vertalen in de praktijk mbt gebruiksduur vs de reguliere s21.

De FE heeft een groter scherm dus wellicht zal het tegenvallen...
Die grote valt ook wel mee met maar 0,2 inch. Vraag me af waar je mee inboet of wint met de regulier lijn tov de FE.
De 5G-uitvoering had ook een introductieprijs van 749 euro. Samsung brengt dit keer geen goedkopere 4G-versie uit.
Gelukkig, snap niet waarom er vorig jaar een 4g versie moest zijn en een 5g versie. Het is goedkoper om 1 toestel te hebben en onderhouden dan 2 bijna gelijken toestellen onderhouden.

Qua prijs vind om hem zichzelf uit de markt prijzen, waarom zou je dat geld er voor neerleggen als je een s21 kan kopen of voor een beetje meer de s21+?
De FE heeft niet in alles de laatste techniek, maar prijst zich wel erg hoog. Wat denkt Samsung eigenlijk? Voor wie is dit toestel op de markt gebracht?
Ik zou toch dat beetje meer uitgeven voor de reguliere lijn waarbij je zeker het laatste van het laatste hebt. Wel jammer dat dit qua specs wel een mooie middenweg is tussen de a52s bijvoorbeeld en de s21 maar qua prijs totaal niet.

[Reactie gewijzigd door dutchnltweaker op 23 juli 2024 11:15]

Dat is toch standaard bij Samsung. Je moet een Samsung toestel nooit bij een release kopen. Over 5/6 weken koop je hem al voor 100 euro minder waarschijnlijk. En over half jaar is hij misschien al 550/600 euro.
De S21 is momenteel voor minder dan €500 te koop.

https://nl.pepper.com/aan...r-tele2-abonnement-224327
En de S21 FE voor zo'n €620 via dezelfde deal, krijg je ook nog je buds.
Waarom zou je dan de mindere FE kopen voor ruim €100 meer? Alleen voor de Buds?
Netto is je prijsverschil met die buds ('tweedehands' uit de doos voor 70 te krijgen hier) een kleine 30 euro. Dan is het de vraag waar je waarde aan hecht: jaar langer updates, betere batterij en SD888 ipv Exynos of een betere telescooplens, minimaal betere behuizing (plastic/glas is voorkeur, metalen stukje is bij FE niet om de camera heen) en andere vingerafdrukscanner.

Verschillen zijn erg minimaal, bij mij wegen batterij, langere updates en SD888 iets meer dan de behuizing, scanner en lens. Voor die 600 euro is die s21FE echt gewoon een goed toestel.

[Reactie gewijzigd door Giku op 23 juli 2024 11:15]

Vanwege deze releaseprijs afgelopen week een 20 fe voor 400 aangeschaft. Jammer dat er steeds zo´n flink prijsverloop is.
Best fijn toch? Jij hebt nu een hartstikke goed toestel kunnen kopen voor flink minder dan de introductieprijs.
Klopt, ik had het anders moeten verwoorden: Ik had liever een lagere instapprijs gezien voor de FE's i.v.m. toekomstige updates. Nu is de 21FE gelijk aan de S21 prijs - wat voor mij doorslaggevend is geweest. De 20FE voor mijn usecase is ruim voldoende en zo weer wat geld bespaard.
Jammer dat je minder moet betalen?
Ik zoek een nieuwe telefoon en voor 550/600 euro zou ik hem inderdaad wel overwegen. Voor de genoemde adviesprijs absoluut niet. Dan zou ik bijvoorbeeld liever een nette tweedehands S21+ zoeken of gewoon genoegen nemen met de A52s
Ik zoek een nieuwe telefoon en voor 550/600 euro zou ik hem inderdaad wel overwegen. Voor de genoemde adviesprijs absoluut niet. Dan zou ik bijvoorbeeld liever een nette tweedehands S21+ zoeken of gewoon genoegen nemen met de A52s
Ik zoek een nieuwe auto, maar voor 20k zou ik hem wel overwegen. Voor de genoemde 30k inderdaad niet. Snap je nu zelf hoe vreemd je argumentatie klinkt? Koop dan een tweede hands toestel of eentje die al wat langer op de markt is.
Onzin. Zo bedoel ik het niet. Het kan toch zijn dat die nieuwe auto te duur geprijsd is ten opzichte van andere modellen die er zijn? In verhouding tot bijvoorbeeld de S21 is deze telefoon gewoon duur.

[Reactie gewijzigd door D-e-n op 23 juli 2024 11:15]

Of kijk eens op vianentelecom.nl voor toetstellen die over waren bij een abbo. Soms zonder doos. Wel nieuw.(incl garantie)

[Reactie gewijzigd door olson op 23 juli 2024 11:15]

toetstellen die over waren bij een abbo
Maakt me nieuwsgierig. Hoe moet ik dit dan zien?
Is dit betrouwbaar? Hele scherpe prijzen namelijk
Ah ik zie het! Btw is niet aftrekbaar omdat het een tweedehands product is vandaar de prijzen. Top voor particulieren.
Helaas is bij de S21 geen prijs daling geweest na 5 of 6 weken er is eigenlijk na een jaar nog steeds geen daling geweest in de prijs.
Dat is iets wat opvalt tegenover voorgaande jaren waarin dat inderdaad gebeurde.
Anoniem: 1674354 @Dyna204 januari 2022 09:23
Absoluut waar. Ik kocht de S20 FE 5G 8 maanden na release voor €498 (Na Samsung cashack). MSRP €749.

Samsung heeft voor de S21 FE ook een promotie in het leven geroepen: gratis Galaxy Buds2 bij aanschaf. Als je deze toch al wilde kopen scheelt dat effectief ongeveer €120 op de totaalprijs.

Overigens staat in het artikel dat het toestel vanaf 11 januari te koop is, maar ik zie dat hij o.a. bij de MediaMarkt al vandaag is af te halen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 1674354 op 23 juli 2024 11:15]

Dit was in het verleden zo, maar de prijzen van tegenwoordig zijn toch heel anders helaas.
Op de Franse amazon reeds 100€ korting op de FE21 & gratis buds 2 (via samsung site aan te vragen)
https://www.amazon.fr/dp/B09N9VPDR8
Ben blij dat ik de S21 voor 400€ heb kunnen scoren. Buitenkansje via de korting van Telenet en de cashback actie van Samsung
Als je een Samsung bij release bestelt en je oude Samsung inruilt krijg je meestal wel een goede/betere korting dan normaal. Heb ik laatste 2x gedaan, en ongeveer $600/650 betaald voor het nieuwe toestel. Persoonlijk vind ik dat een goede deal. Zeker afgelopen jaar toen ik ook nog $150 credit kreeg om accessoires te kopen, dus de draadloze oplader + earbuds waren gratis.
Die grote valt ook wel mee met maar 0,2 inch. Vraag me af waar je mee inboet of wint met de regulier lijn tov de FE.

[...]

Gelukkig, snap niet waarom er vorig jaar een 4g versie moest zijn en een 5g versie. Het is goedkoper om 1 toestel te hebben en onderhouden dan 2 bijna gelijken toestellen onderhouden.

Qua prijs vind om hem zichzelf uit de markt prijzen, waarom zou je dat geld er voor neerleggen als je een s21 kan kopen of voor een beetje meer de s21+?
De FE heeft niet in alles de laatste techniek, maar prijst zich wel erg hoog. Wat denkt Samsung eigenlijk? Voor wie is dit toestel op de markt gebracht?
Ik zou toch dat beetje meer uitgeven voor de reguliere lijn waarbij je zeker het laatste van het laatste hebt. Wel jammer dat dit qua specs wel een mooie middenweg is tussen de a52s bijvoorbeeld en de s21 maar qua prijs totaal niet.
Samsung weet goed wat ze doen: de S21FE wordt in hardware specs gebouwd om een concurrerend model aan te kunnen bieden aan providers. Dit kan door hardware uit 2021 te gebruiken in combinatie met een van de minder populaire maar voor Samsung wel voordeligere socs. Het toestel kan nu nog net meeliften op de prijzen van de S21 serie voor de S22 lijn deze opvolgt. Kortom: het toestel nu met een onrealistisch hoge prijs in de markt zetten maakt dat providers straks klanten kunnen lokken met overweldigende kortingen. En met de chiptekorten van nu is een eigen chip natuurlijk handig. En misschien liggen zaken als camera sensoren nog op de plank zodat deze alsnog gebruikt kunnen worden. Dan is de kans groot dat de S20FE binnenkort van de markt verdwijnt.

Voor ons als tweaker was de S20FE een nette totaalaanbieding. De S21FE is dat duidelijk minder ook omdat nu de qualcomm chipset ontbreekt. Maar wie een S21 wil kan deze S21FE versie straks voor 500,- kopen.

[Reactie gewijzigd door ucsdcom op 23 juli 2024 11:15]

En met de chiptekorten van nu is een eigen chip natuurlijk handig.
Dit speelt waarschijnlijk geen rol of een ondergeschikte rol, Samsung maakt op het moment zowel de Exynos als de Qualcomm tegenhanger ervan. Productie van de ene gaat dus ten koste van de ander.

Het is waarschijnlijker een kwestie van prijs icm afspraken.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 11:15]

s21 is nog een pak boven 500 hoor, zelfs de s20 zit daar nog boven .
Dat klopt niet.
S21 is onder de €500 te krijgen op dit moment

https://nl.pepper.com/aan...r-tele2-abonnement-224327
Tijdelijk aanbod met abbonement
Maandelijks opzegbaar. En die ene maand abonnementskosten zit in de weergegeven prijs inbegrepen.
[...]
Kortom: het toestel nu met een onrealistisch hoge prijs in de markt zetten maakt dat providers straks klanten kunnen lokken met overweldigende kortingen.
Vreemd argument, want die 749 euro is gewoon een nette prijs bij release. De S22 gaat minstens 200 euro meer kosten bij release en die adviesverkoopprijs zal veel minder snel gaan dalen.
Toen de S20FE nieuw op de markt kwam kostte die ook gewoon 749 euro hoor. Kijk maar in de pricewatch.
[...]

Vreemd argument, want die 749 euro is gewoon een nette prijs bij release. De S22 gaat minstens 200 euro meer kosten bij release en die adviesverkoopprijs zal veel minder snel gaan dalen.
Toen de S20FE nieuw op de markt kwam kostte die ook gewoon 749 euro hoor. Kijk maar in de pricewatch.
Dat is de pricewatch voor losse toestellen. Bijvoorbeeld KPN verkocht hem met abonnement. Behalve de normale toestel provisie gaven ze in een “snel pakker” deal al snel nog een flink bedrag extra korting. Uiteindelijk kwam het toestel op iets meer dan 500,- euro terecht. En dit al niet lang na de introductie. De S20 serie was op dat moment duidelijk duurder en ook de S20FE zonder abonnement kostte toen nog veel.
Die abonnementen kun je geen rekening mee houden. Abonnementen zijn individueel vaak aantrekkelijk maar gelden niet voor iedereen. Als ik 10 euro korting per maand krijg betekent niet dat jij dat ook krijgt en dat is hetzelfde bij toestellen wat in de abboprijs verwerkt zit.
Ik heb zelf en s20 fe (5G) maar ik zou de nieuwe niet kopen als hij geen verbeterde camera heeft. De s20 fe camera is goed maar in deze tijd verwacht ik meer dan twee keer 12 en een keer 8 megapixels. (Er is duidelijk minder detail tegenover de a52)
Zal wel met certificering van doen hebben dat er toen ook een 4g was.

Als ik af ga op de adviesprijs en de s21 dan is de s21 100 e goedkoper. Fe zal wel snel in waarde dalen gok ik.
En geen variabale verversingssnelheid, wellicht scheelt dat ook wat.
Ik heb zelf de S20FE, met dezelfde accu grootte, ik moet zeggen dat ik hiermee prima de dag doorkom.
De 21FE heeft geen variable verversingsnelheid en zal dus per definitie meer energie verbruiken. Ik verwacht dat de grotere batterij hier slechts voor compenseert en de telefoon niet langer mee zal gaan.
Ik zie liever een mini variant...
Ik ook, de samsung toestellen zijn behoorlijk groot. Ik hou van conpacte toestellen, en daarom nu een iphone 12 mini, beste telefoon tot nu toe (de 13 is wellicht wat beter nog).
Ja, ik ben helemaal niet vd apple, het is maar dat ik een 11 heb van mn werk, en zo ontzettend jammer dat zij er wel een paar leveren, maar een concern als samsung of sony dat niet meer doen...
Denk dat we inmiddels gezien hebben dat die gewoon te weinig verkopen. De kleinere toestellen die het wel goed doen verkopen over het algemeen niet omdat ze klein zijn, maar omdat ze een bepaalde prijs hebben.

Mensen willen gewoon grotere telefoons en de niche die wel kleinere toestellen wol is niet groot genoeg. Ook Sony maakt hun compact-serie niet meer. Het alternatief is om toestellen te maken met een smallere aspect ratio.
Leuk en aardig, maar er is een markt voor aanwezig.
Als er nu een compact model uit zou komen met high-end specs, dan worden die wel goed verkocht, maar je hebt te maken met teveel verschillende, maar ook logische factoren

Wat ging er tot 3 jaar geleden mis met Sony? Hun smartphones verkochten in het algemeen al niet zo goed. Ik denk dat hun compacte smartphones wel veel bekijks hadden als je de Tweakers Pricewatch cijfers uit die tijd zou hebben en zou vergelijken met hun overige smartphones.

Daarnaast zit je ook met de specificaties in vergelijking met de overige modellen. Veel mensen kijken naar de beste specificaties voor een bepaalde prijs. Het formaat lijkt daarbij niet altijd op de eerste plaats te komen. Kies je voor €700 een soort midrange model uit die compact is of betaal je €50,- meer voor het model met meer geheugen en extra camera?

Dan heb je ook nog een stuk marketing. Wie kent er eigenlijk de compacte Asus Zenfone 8 die vorig jaar uitkwam?
Dat was op papier een compacte high-end smartphone, naar is voor mijn gevoel nagenoeg niet verkocht en de resultaten van de reviews die uitkwamen waren niet echt duidelijk. Het waren vaak korte reviews waar ik zelf niet veel informatie uit kon halen om tot een koop over te gaan. Vaak werden de accu en camera als ondermaats aangewezen.

Bij Xiaomi is de Mi 6 momenteel meer in gebruik en populairder dan hun opvolger met groter scherm en betere specs, de Mi 8. Waarom is dat, is dat vanwege het formaat, de prijs, toeval?

De prijs was redelijk gelijk en die ging pas vanaf de Mi 10 ver omhoog. Het enige wat ik kan bedenken is dat het voor die tijd nog de laatste compacte high-end smartphone was en daardoor is die nu nog zoveel in gebruik. Ze zeggen zelf ook dat de nieuwe Xiaomi 12 is gebaseerd op hun succesnummer: high-end specs, volledige camera opstelling, draadloos laden en een oled scherm met een hoge refreshrate.

Met even veel marketing (reviews en reclames), volledige specificatielijst en concurrerende prijs met een ander toestel in het aanbod van de fabrikant, denk ik dat een compacte telefoon zeer goede kans maakt op zeer goed uit de bus te komen. Helaas is de praktijk zo dat alle aandacht naar de paradepaardjes gaan en ik hoop dag Tweakers ook vaker op zoek gaat naar de niche modellen.
Slechte specs eigenlijk, 6GB geheugen als basis??

De laatste jaren kregen we er steeds geheugen bij in de topmodellen maar dat is met de S20 gestopt. Deze telefoon heeft evenveel als de S10 al had in Januari 2019.. Jammer.
Als ik dit zo lees, is de prijs-kwaliteit van bijvoorbeeld de Samsung A52s echt veel beter dan die van de S21 FE. Als je overweegt om nu een S21-versie te kopen zo vlak voor de release van de S22, dan kun je (zoals het artikel al aanhaalt) ook de normale S21 krijgen voor hetzelfde bedrag of zelfs goedkoper.
Of als je geduld hebt en geen probleem hebt met een ouder model kan je na introductie van de s22 die er toch zo is toch nog kans maken op een verlaagde prijs voor de S21 serie.

[Reactie gewijzigd door timoootjex op 23 juli 2024 11:15]

Gaf het al eerder aan, dit toestel tegen deze prijs is DOA
MKBHD geeft dit inderdaad ook aan in zijn video.

Waar het vorig jaar vergeleken met de rest van de aanbod echt een best goede prijs had voor de specificaties is het dit jaar anders.
Verder is de Google Pixel 6 €100 euro goedkoper voor vergelijkbare specificaties en een betere camera.

Ook kun je nu bij dit model geen gebruik meer maken van een micro-SD kaartje.
Tot hoe lang heeft de Google Pixel weer ondersteuning dat was toch tot 2026?
Ach, de S21 kun je ook regelmatig voor rond de 450 krijgen i.c.m aanbiedingen. Dus ben benieuwd wat de prijs is over enkele maanden.
Kan je daar eens een voorbeeld van geven?
Vorige week nog bij United Consumers, in combinatie met een t-mobile abonnement.

Toestelkosten kwamen uit op 450 euro in totaal.
En tijdens black friday bij KPN nog goedkoper heb ik mij laten vertellen.
Sorry maar dat zijn geen aanbiedingen omdat je dat alleen krijgt icm een abbo. Ik snap dat je over die periode gezien het toestel goedkoper krijgt dan los, maar je moet in dat geval wel degelijk de abbo kosten mee rekenen, want daar zit je dan aan vast. Als je eventueel een nieuw abbo wilt prima...maar dat kan je niet als losse aanbieding zien. Dus nee, dat bedrag van 450 voor een S21 is iets wat je nooit ziet.
Dus nee, dat bedrag van 450 voor een S21 is iets wat je nooit ziet.
Als je slim bent wel want dan loopt de aankoop van een toestel gewoon in sync met het vernieuwen van je abo...

In sommige gevallen is zelfs de totaalprijs van het toestel en het abo lager dan het toestel los, zo heb ik de S10 plus gekocht met 200 euro korting met een abo wat ik niet nodig had :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 11:15]

"Als je slim bent", daar haak ik eigenlijk al af met lezen. Het is mij altijd een wonder hoe mensen een argument vanuit dat standpunt beginnen. Jij vindt dat slim. Ik zeg dat het vaak vanuit kosten iets effectiever is, maar je zit dan altijd vast ("slim" of niet) aan dat soort periodes en dat soort beslissingen. Ik koop een nieuwe telefoon als ik die wil. Die vrijheid heeft niet iedereen, maar dat betekent niet dat zij slimmer zijn.

Maar goed, om verder wel in te gaan. Soms zijn toestellen dan inderdaad goedkoper, maar dan zit je wel aan een heel specifiek abbo vast. Jij vindt het misschien puur uit financieel oogpunt niet erg, ik vind het super irritant als ik meerdere abbo's (nodig of niet) zou hebben. Maar dat is een afweging. Dat is ook mijn punt met jouw argument..afwegingen a of b maken iemand niet "slimmer" maar maakt dat iemand andere afwegingen heeft.
Ik snap je punt, tegelijk is het tegenwoordig enorm transparant.

Je ziet de toestelkosten en de kosten voor je telefoonabonnement. Die laatste zijn niet opeens duurder. Ik heb ook geen duurder abonnement genomen dan de sim-only die ik had, maar juist een goedkopere. Tevens krijg je er Galaxy Buds 2 bij.
Ok je zit vast aan het telefoonabonnement, voor twee jaar, dat is goed om te benoemen en een nadeeltje voor sommigen, maar dat maakt het niet dat het "geen aanbiedingen" zijn.

En verder is het wel relevant voor de toestelprijs in vergelijking met bijvoorbeeld een iPhone. En dergelijke aanbieding voor een nieuwe iPhone is bijvoorbeeld zeldzaam, zeg maar non-existent.

Het is dus wel degelijk dat dit waarschijnlijk vanuit Samsung mede mogelijk wordt gemaakt. En dus dat je de nieuwste modellen van Samsung met een goede timing een stuk goedkoper kunt verkrijgen dan de adviesprijs.

[Reactie gewijzigd door Twieeker op 23 juli 2024 11:15]

Ik denk dat we het daar ook wel over eens zijn, dat Samsung nu de prijzen zo hoog maakt zodat er straks vette kortingen gegeven kunnen worden. :)

Ik betwist alleen het feit dat dat een aanbieding is, omdat je dan vast zit aan 2 producten en niet 1. Alsof je een Ford goedkoper kan krijgen, maar dan vast zit aan alleen tanken bij BP. Ook als je dat niet wilt. Ik wil BP, als voorbeeld, geen cent geven. Maar goed nu ga ik wel erg ver.

Mijjn punt is alleen dat je het per toestel moet zien, vind ik, en niet toestel vs combi. :)
Als je zo redeneert heb ik ook al telefoons voor €9.99 gezien... 8)7
Flauwe reactie. Sinds het (al jaren overigens) verplicht is transparant te maken wat je voor toestel en wat voor het mobiele abonnement betaalt, is het heel duidelijk wat een dergelijke aanbieding inhoudt.

Overigens, als ik de totale kosten van de verplichting optel over 2 jaar (dus toestelkosten+abonnementskosten), betaal ik nog steeds minder dan wat je nu los betaalt voor de Samsung S21 in de Pricewatch bij de goedkoopste winkel.

Het telefoonabonnement is ook niet opeens duurder, zoals dit vroeger wel vaak was. :)
Toestelkosten mogen niet meer verborgen worden in de abo-kosten dus het is gewoon duidelijk wat je abo kost en ook wat het toestel kost!

Mijn abonnement (afgesloten bij aankoop van een telefoon) is gewoon exact hetzelfde geprijsd als de sim only tegenhanger en mijn toestel kreeg meer dan 400 euro korting. Hoe kan je nou suggeren dat die korting niet echt is of niet telt?

Ik weet wel zeker dat je niks ook maar in de buurt van wat je zegt kan en zal vinden 8-)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 11:15]

Ja, en ? Dan nog kan je het toestel enkel kopen in combinatie met dat abonnement toch ? Ok, die €9.99 mag dan wel niet meer (of toch niet in NL blijkbaar, want hier in BE zie ik dit toch nog regelmatig terug).

Feit blijft dat het gewoon een korting is omdat het in koppelverkoop met een abonnement is. Is prima als dat abonnement exact aan jouw behoeften voldoet én je ook nergens anders een gelijkaardig abonnement vindt voor een goedkopere prijs.

Net zoals ik niet moet stellen dat de S21 ook voor €400 te koop was rond Black Friday (want dat is de prijs die ik ervoor betaalde, maar dat was ook omdat ik al klant was bij Telenet).
Forse prijs, wat zal de prijs zijn van s22 op release....
Anoniem: 454358 4 januari 2022 07:28
Kan best een interessant toestel worden, over 3-4 maanden eens kijken, dan zal die wel iets van 599 euro zijn.
Samsung heeft de S21 FE aangekondigd ? Was dit nu pas of loopt Tweakers achter? Want dan is het wel apart dat ik hier thuis al reclame in de bus kreeg van Carrefour met daarin de S21 FE voor €499 ipv €749 in combinatie met een abonnement. Ik vroeg me al af waarop die FE sloeg.

EDIT: beetje vreemd dat het artikel ook geen enkele link heeft naar een officiële aankondiging. Maar een snelle Google leert inderdaad dat de officiële aankondiging pas vorige nacht gebeurd is. Best opvallend dan dat reclame-folders hem al te koop aanbieden (en even gecheckt en er stond zelfs geen release datum bij - folder is geldig vanaf 5 januari).

[Reactie gewijzigd door Twixie op 23 juli 2024 11:15]

Is nu pas aangekondigd alleen was er de laatste weken steeds meer nieuws over na maanden van onduidelijkheid of hij ubderhaup zou komen. Ik zat er zelf ook op te wachten maar weet het nog niet zeker met deze prijs.
Dan zit je misschien in Belgie? Wij hebben hier geen Carrefour, dus dat nieuws is langs ons (nederlanders) langsgegaan!
Ik snapte nooit waarom mensen dit toestel kochten.. Totdat mijn moeder ene nieuwe telefoon nodig was en geen zin had om 1000+ neer te tellen. Daarom de S20 aanbevolen, als je deze naast mijn S21 Ultra legt merk je echt amper verschil. Alleen de extra camera merk je.. Als ik over een aantal jaar een nieuwe telefoon nodig ben koop ik ook de FE.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.