Blizzard kondigt Diablo II: Resurrected aan

Blizzard kondigt Diablo II Resurrected aan, een nieuwe versie van de rpg uit 2000 die later dit jaar verschijnt voor pc en consoles. De game is speelbaar met het originele 2d sprite-based uiterlijk of een nieuw 3d uiterlijk met moderne belichtingstechnieken.

Blizzard hoopt later dit jaar Diablo II Resurrected op de markt te brengen, een remake van de rpg uit 2000. De game verschijnt voor Windows, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 en Nintendo Switch. De nieuwe versie krijgt cross-progression, zodat de voortgang die geboekt is op één platform ook beschikbaar is op een ander. Of dat ook wil zeggen dat de game gratis beschikbaar is op alle platformen als spelers het op één platform aangeschaft hebben, is niet bekend. Wel bekend is dat Blizzard ook uitbreiding Lord of Destruction opgenomen heeft in Diablo II Resurrected.

Blizzard laat spelers kiezen hoe ze de nieuwe versie van Diablo II er uit willen laten zien. Er kan gekozen worden tussen het oorspronkelijke 2d sprite-based uiterlijk en een veel moderner driedimensionaal uiterlijk, met moderne technieken als physically-based rendering en dynamic lighting. In die versie zijn ook alle animaties onder handen genomen en zijn de spells van nieuwe effecten voorzien. Diablo II Resurrected is bovendien te spelen in resoluties tot 4k. Daarnaast is alle muziek en geluidseffecten nu in 7.1 audio beschikbaar. Blizzard heeft bovendien alle cinematics uit de oorspronkelijke geheel opnieuw gemaakt. Het gaat in totaal om 27 minuten.

Met Diablo II Resurrected waagt Blizzard opnieuw een poging om een gemoderniseerde versie op de markt van een van zijn succesgames. De eerste poging was Warcraft III: Reforged dat een jaar geleden op de markt verscheen. Fans hadden echter veel kritiek op de nieuwe variant. Zelfs zoveel dat Blizzard zich genoodzaakt zag geld terug te geven aan teleurgestelde fans.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

20-02-2021 • 03:19

139

Reacties (139)

139
137
68
13
0
50
Wijzig sortering
Starcraft Remastered: €15
Warcraft 3 Reforged: €30 (€40 special edition)
Diablo 2 Ressurected: €40 (€60 special edition)

Het wordt er niet goedkoper op.

[Reactie gewijzigd door KSU4reqY op 26 juli 2024 18:48]

Ze doen wel echt een stuk meer met de game dan bij Starcraft remastered. Rhykker legt het mooi uit vond ik:
https://youtu.be/mDQtrzN6euI
Kort samengevat, waar Starcraft eigenlijk voornamelijk nieuwe sprites in hoge resolutie had krijgt Diablo 2 compleet nieuwe 3d graphics die als een schil over de oude game heen ligt (zodat het wel als Diablo 2 aan blijft voelen). Ook worden alle cutscenes opnieuw gemaakt, niet alleen een beetje opgepoetst.
Al met al hebben ze dus echt wel een stuk meer werk verzet dus lijkt een hogere prijs me ook niet zo onredelijk.

Warcraft 3 heb ik wat minder meegekregen dus daar heb ik niet mee vergeleken. Wel geeft hij ook aan dat de oude Diablo 2 gewoon blijft bestaan en er niks weg gaat zoals bij Warcraft 3 gebeurde. Ook geeft hij aan dat de remaster naar de nieuwe battle.net komt voor betere beveiliging. Dat er niks tegen hacks en bots gedaan wordt wat iemand anders hier in de comments zei lijkt dus ook niet waar te zijn.
Probleem is wel dat ze bij WC3:Reforged ook remastered cutscenes in de campaign beloofd hadden en uiteindelijk niet geleverd hebben.

Diablo 2 is een van mijn top5 spellen aller tijden dus ben wel hyped for de nieuwe versie, maar helaas ook wel bang dat ze het verprutsen zoals WC3.
Oh ja... Ik ben ook heel benieuwd en heb er absoluut zin in, maar er is nul reden om te preorderen. Gewoon afwachten of ze het waar maken en dan kun je hem altijd nog kopen. En als ze het weer verprutsen en/of beloftes niet waarmaken dan niet kopen, dat is het enige dat echt bij ze aankomt. Je geld al overmaken voordat je weet of ze het waarmaken is deel van het probleem dat er steeds teleurstellende releases uitkomen, ze hebben dan hun geld toch gewoon binnen.
Euh wtf, laat maar zitten voor dat geld. Dit mag nooit meer dan 20/30 euro zijn voor één ordinaire cashgrab.
Euh wtf, laat maar zitten voor dat geld. Dit mag nooit meer dan 20/30 euro zijn voor één ordinaire cashgrab.
Als je een paar honderd uur uit D2 haalt is het die 4 tientjes toch gewoon waard?
ja, aan de ene kant wel, maar mensen die D2 nog steeds leuk vinden en spelen, malen niet om de graphics lijkt mij, ik in ieder geval niet.

ik speel nog steeds het origineel, met patch 1.14D op windows 10 x64, werkt als een trein. op een 43" 4k scherm, max ingame resolutie...800x600..stoor ik me daar aan? geen seconde.
ik speel het alleen niet meer online, omdat ik al die bots wel zat was en ik bijna geen mensen meer ken die het ook online spelen, dus heb ik plugy mod gedownload, offline battle.net simulatie...werkt perfect.

nee, als die remaster inderdaad 40 euro gaat kosten, laat ik em voorbij gaan, max wat ik er voor zal geven is misschien 20 op een gekke dag.

en als ik zo die trailer kijk, het lijkt wel D2 met een D3 laagje er overheen en flink trage animaties qua gameplay......vind ik erg jammer, want als je dan ziet hoe ze de diablo fight in zijn sanctuary doen.....het level ziet er echt nice uit, diablo zelf ook, alleen die characters lijken zo in slomo te bewegen, of ben ik de enige die dat ziet?

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 26 juli 2024 18:48]

Er zijn met de huidige en vorige generatie 200 miljoen consoles verkocht, er is dus een enorme markt voor Blizzard en er zijn nog enorm veel mensen die Diablo 2 niet gespeeld hebben. Als je naar de deep dive video kijkt en ziet wat ze allemaal aanpakken om de game up to date te brengen dan is 4 tientjes voor mij een prima bedrag. En voor degene die dat teveel vinden en een PC hebben die kunnen nu toch nog gewoon de oude Diablo 2 voor een paar euro kopen? Als je de potentiële markt ziet snap ik ook wel dat ze niet op 2 tientjes gaan zitten, ze zouden wel gek zijn.
Ikzelf geef die 4 tientjes er graag aan uit want die graphics waren de reden dat ik er zes jaar terug na 60 uur mee gestopt ben, ondanks dat de game me nog meer wist te boeien dan Diablo 3. Daarom ook dat ik PoE na enkele uren telkens weer beu ben.
ik snap wat je bedoelt hoor, wat ze allemaal gedaan hebben is echt behoorlijk en voor mensen die het nooit gespeeld hebben, zou het de 40 euro ook zeker wel waard zijn naar mijn idee en dat zal voor heel veel mensen gelden, maar ook meer dan genoeg niet, maar dat is altijd met een game denk ik :)

ik kijk het in ieder geval nog even aan, gebaseerd op wat ik in de trailer zag denk ik....vet gedaan, echt aan alle kanten lijkt het beter te zijn, maar ga ik er geen 40 voor betalen, mochten bepaalde zaken nog veranderen in de game, zoals die slomo animaties, dat dat bijvoorbeeld alleen zou komen doordat je met een base character speelt en dat sneller wordt naarmate je vordert met IAS of FCR, dan wordt het al wat meer het overwegen waard voor mij.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 26 juli 2024 18:48]

Wat 'increased attack speed' of 'faster cast rate', en het gaat een stuk vlotter. Hoort bij de game.
Sommige classes/specs draaide volledig om die twee stats. Op een bepaald punt kan de game het niet meer bij houden, frames skippen als gevolg.
De game zat vol met dergelijke rariteiten. Maakte het juist leuk, de randjes opzoeken. De runewords uit LoD gaven een hele nieuwe dimensie aan het geheel, veel plezier aan beleefd.

€40 voor een remake echter. Bij Tony Hawk en Mafia 1 recent de fout gemaakt ze direct aan te schaffen voor ongeveer dat bedrag.
Wacht het wel even af dit keer..
De originele game draait gewoon in de achtergrond, de remaster projecteert er als het ware alleen de nieuwe graphics overheen. Het zou dus helemaal hetzelfde aan moeten voelen (dat is waarom ze het zo gedaan hebben).
Puur uit nieuwsgierigheid, maar hoe ver zit jij van je 43" scherm af bij je PC? Dat is toch veel te groot??
de tv hangt aan de muur met een beugel, ik denk zo'n 5 cm van de muur af.

mijn bureau is 1 meter diep en dan staat denk ik 30cm van de muur af, dus, 1,25m tot rand van het bureau en daar zit ik dan een cm of 25 a 30 vanaf denk ik.

veel te groot vind ik wel meevallen, het was even wennen ten opzichte van een 24" monitor, maar zou echt niet meer terug willen, je ziet zoveel meer bij sommige spellen.
kan toch prima controllers of een usb verlengkabel (of zelfs draadloze tobo/muizen, tegenwoordig, brr) aan een pc hangen? :)

[Reactie gewijzigd door foppe-jan op 26 juli 2024 18:48]

Aan een gemiddeld bureau kun je zo'n scherm al prima wat verder weg zetten. Meestal zetten mensen de monitor niet zo ver weg als kan op hun bureau. Als je zo'n 43" scherm 50% verder weg zet dan is dat effectief hetzelfde als een 29" scherm wat je niet verder weg schuift. Maar wellicht wel prettiger voor de ogen om wat verder weg te focussen.
Zijn erg goede mods die de game hebben draaien in widescreen met geupdate graphics. Zijn ook bot/dupe protected. Project Diablo of Path of Diablo zijn 2 hele goede.
die ken ik inderdaad wel ja, zelf nooit geprobeerd eerlijk gezegd, misschien toch es een keer doen :) thanks voor de tip.
Als jij je huis laat schilderen betaal; je dan ook de schilder 200.000 euro voor de volledige prijs van je huis.
Die paar honderd uur die je eruit haalt kon je ook al in de oude game spelen. Nu heeft het alleen een likje verf gekregen.
Verschil is dat het oude huis gaten in de kozijnen heeft, plafonds van 2 meter en deur openingen van 1.80, geen centrale verwarming en zelfs geen stromend warm water. De schilder regelt dat allemaal in je nieuwe huis met het gevoel alsof het je oude huis is maar dan met de gemakken van nu.
Voor zover ik weet is D2 nog steeds perfect speelbaar. Het ziet er uiteraard hetzelfde uit als 20 jaar geleden, maar ik ben blijkbaar niet zo graphicshoer want ik begrijp niet waarom mensen bv in 4K willen spelen.
Speelbaar is het ook zeker maar het mag wel iets meer detail hebben op een modern scherm is het vrij clunky.
Waar baseer je dat op? Volgens Rhykker gaat het spel naar de nieuwe battle.net en worden mods daarmee deels beperkt juist om de boel beter te kunnen beveiligen en bots/cheaters beter tegen te houden.
Want dat gaat in World of Warcraft ook zo goed. :+
Tsja die bots en cheaters heb je weinig last van met local multiplayer of beter nog single player.
Waarom zou die game geen 4 tientjes mogen kosten? Dat die game alleen een likje verf heeft gekregen is onzin, of denk je werkelijk dat ze deze game op een regenachtige zondagmiddag door 1 persoon effe naar een console versie om laten zetten? Bekijk de trailer en je ziet en hoort dat er wel meer werk is verricht dan enkel wat te tures toevoegen.
Gelukkig voor jou ben je niet verplicht om dee game te kopen.
Ik snap dit soort reacties nooit, ik neem aan dat je wel eens naar film gaat? :)
Dat is al gouw 15 euro met iets aan drinken etc. Dan heb ik net 2 uur plezier zullen we voor het gemak zeggen.
Reken dat om naar de kosten van een game, dan zijn deze spotgoedkoop ;)
Mensen wegen veel dingen af met verschillende gewichten. Zelf ga ik dus zelden naar de bioscoop om dat dat voor mij zijn geld niet waard is. Maar voor een concert van 1,5u betaal ik wel 70€ of meer. Voor een telefoon geef ik niet meer dan 450€ uit. Terwijl dat voor sommigen al veel meer is dan zij bereid zijn er aan uit gegeven.
Wat voor het gevoel van de ene persoon veel is is voor een ander weinig. Allemaal perceptie.
Persoonlijk ben dit meer dan bereid te betalen als ik weer een actieve D2 game kan krijgen zonder gebot , leuke multiplayer etc.
Als de reviews goed zijn, dan wil ik dat voor DII wel neerleggen. Ik heb daar toch 10.000 uur in zitten, gemiddeld 6 uur per dag, 7 dagen per week, 6 jaar lang.

Ik was niet verslaafd ofzo
Ik ken het, ik heb er ook geen opleiding mee verpest ofzo.
Oef, herkenbaar! Ik heb mijn ouders tot waanzin gedreven. Bijna mijn opleiding verkloot door Diablo 3, haha. Wat een gruwelijk heerlijke game.

Normaliter wacht ik ook wel reviews af, maar dit keer kan dat me denk ik weinig schelen. Ik wil dit gewoon op mijn PS4 spelen. Ik heb eerst Diablo 3 moeilijk veel gespeeld op PC, maar sinds de console versie er is wil ik nooit meer terug naar dat oneindige geklik op PC. Wat een geweldig port naar console hebben ze gemaakt.

De graphics die ze op D2 hebben gelegd zien er super sexy uit, al zal ik waarschijnlijk regelmatig terug naar de oude graphics schakelen. Ook erg geïnteresseerd naar de muziek in 7.1 want ik vind de soundtrack van D2 ook erg goed.
D2 kan me niet duur genoeg zijn. Ik wil ‘m!! Op de Switch graag, inpakken hoeft niet, ik speel’m gelijk wel.
Ik twijfel op welke console ik deze game ga spelen. Voordeel van de Switch is wel dat je dan overal Diablo kunt spelen en dan in het OV ook nog wat runs kunt doen.
In de deep dive hadden ze het ook over inventory Tetris en dat pc het main platform wordt. Dus dat lijkt me nog altijd het best spelen..
Heb enkel nog een oude laptop hier. Heb pas geleden Grim Dawn geprobeerd maar sinds ik voor Diablo 3 de controller gewend ben voelt de muis onnatuurlijk aan voor mij. Laat mij maar op een console spelen 😊
D2 kan me niet duur genoeg zijn
Ik denk niet dat je helemaal begrijpt wat dit betekent…
Ik denk het wel. Ik zou er blind €80 voor neertellen.

Als er een leuke deluxe edition is zou €100 ook prima zijn. Doe er een statue en LP bij bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 26 juli 2024 18:48]

Nee, "kan me niet duur genoeg zijn" betekent "hoe duurder hoe beter".
Dat .. is precies wat ik bedoel. Waarom snap je dat niet?

Ik zeg ook. Als er een aardige Collector's Edition van €100 komt wil ik die. Maakt me niet uit hoe duur die is.
Ok.. basisschool nooit afgemaakt?
Nee, iedereen leeft nog, hoezo?

Hoe duurder hoe beter. Precies wat ik zeg en precies wat ik bedoel. Nu klaar met je geneuzel.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 26 juli 2024 18:47]

Juist, juist…

Even checken hoor, maar je zegt dus dat je voor exact hetzelfde product bijvoorbeeld liever € 800 neertelt dan € 50?
Als er een life size statue bij zit wel.

Dus nee, niet HETZELFDE product. Maar ze mogen voor de standaard game gewoon €60 vragen. Voor een leuke deluxe editie de normale prijs voor een deluxe versie, meestal €80 of €100 afhankelijk van de extra’s.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 26 juli 2024 18:47]

Ah ok juist, dus inderdaad niet 'het kan me niet duur genoeg zijn'. Fijn dat we er eigenlijk uit zijn! 🙌
Lastig als Nederlands niet je moedertaal is hè.

Het kan me niet dúúr genoeg zijn. Niet moeilijk doen, gewoon een taalcursusje doen en je komt er ooit nog wel.
Overname/fusie Activision
Key members van Blizzard weg
Games hard achteruit

De tijden van Red Shirt guy zijn voorbij

RIP Blizzard
Starcraft Remastered: €15 ---> gewoon een belediging voor 1 van de beste games aller tijden
Warcraft 3 Reforged: €30 (€40 special edition) ---> nog steeds een shit job
Diablo 2 Ressurected: €40 (€60 special edition) ---> lijkt er al iets meer op.
Niet goedkoper, wel iets beter.
Of het 40,- beter is, dat laat ik dan maar even in het midden, want dat weet ik ook nog niet echt.
Als deze visueel niet inlevert, lijkt het me wel geinig om met Switch on the go te kunnen nemen.
Anderzijds vraag ik me weer af of deze net zo lekker werkt op console als PC.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 26 juli 2024 18:47]

Diablo 2 Ressurected: €40 (€60 special edition)

Het wordt er niet goedkoper op.
Als het helpt: die “special edition” is gewoon D2 en D3 bij elkaar. Als ik het zo lees, is het dezelfde Diablo 2 in beide uitvoeringen.
Niet voorbestellen, jongens. Alles wat je nu ziet kan ten goede of ten slechte veranderen. En... 'Remember WC3: Refunded..''
Persoonlijk
Ben benieuwd, maar zal wel weer, hé. Speel Diablo II: LoD met basemod + plugy sinds Augustus en heb er gewoon veel plezier aan. Denk ook al weer 500+ uur. Singleplayer en MF blijven één grote loterij. Heb sinds eergisteren eindelijk mijn MF-sorc compleet. Mist alleen nog een SoJ. Wil alleen nog een JaH voor die Enigma voor mijn PSN Nova Necro. Beetje MF-afwisseling. Mijn Smiter kan nog wat leuk spul gebruiken, maar Ubers kan die gewoon met 2 vingers in de neus. Er rest mij nog een paar poppetjes te min-maxen.

[Reactie gewijzigd door MariusSim op 26 juli 2024 18:48]

nieuwe plugy uitdaging voor je...de holy grail list afwerken...elke unique en set item in de game vinden. :) ik ben al aardig op weg, moet er nog 93 van de 502.

mijn sorc is wel compleet zo ongeveer, heeft 450% MF, max resis, doet ongeveer 12k - 13k fireball damage en met een infinity op mijn merc is dat meer dan genoeg om de lvl85 areas te clearen binnen redelijke tijd.

mijn smiter heeft geen enkele moeite met Pandemonium Diablo, maar heb pas sinds kort een trapsin sie redelijk snel Nilathak kan farmen voor die keys, van de andere 2 heb ik er al genoeg, dus wanneer ik er van die genoeg heb, kan ik eindelijk uber tristram doen, wat nu wat lastiger gaat worden hoorde ik, want met de nieuwste plugy versie hebben ze dus ook de minion spawning in uber tristram werkend gekregen.

dankzij plugy kan ik ook makkelijk switchen naar lightning of cold setup, afhankelijk van welke area ik dan weer een tijd wil grinden.

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 26 juli 2024 18:48]

Voor Holy Grail is het een beetje laat. Had daar vanaf het begin aan moeten beginnen. Heb o.a een hele slechte Reaper's Toll weggegooid.. en die krijg je niet zomaar weer te zien. Kan weer honderden uren duren, haha.
hehehe, ja, weet je wat het ergste was?

een paar jaar terug was ik al een heel eind, had netjes een infinity op merc en best leuke chars, ging ik mijn pc opnieuw installeren, dacht dat ik aan alles gedacht had.....het moment dat ik mijn schijf geformatteerd had wist ik het....een klein foldertje genaamd save ergens onder (program files x86) :)

heb het toen jaren links laten liggen en ben denk ik een jaar of 3 geleden weer begonnen. de meeste items heb ik gevonden door gewoon eindeloos Pindleskin te farmen met 450% MF......dan gaat het best redelijk hoor.
Boeien. Ik preorder ‘m zodra die voor de Switch te preorderen is.
Interessant. Het pre-orderen laten we deze keer maar even achterwege. Blizzard heeft helaas niet meer de reputatie van vroeger. En we zijn Warcraft 3 : Refunded hopelijk nog niet vergeten.
Ziet er op zich allemaal erg goed uit, maar ik moet eerst nog maar zien of Activision alle beloftes waarmaakt. Die hebben ze namelijk ook allemaal gedaan voor Warcraft 3 reforged en we weten allemaal wat die beloftes uiteindelijk allemaal waard bleken te zijn...

Cross progression is niet hetzelfde als cross-play, vermoed ik? Als in, op de switch kan ik niet samenspelen met iemand op een pc?
Ik heb ‘n gekocht! Wat is nou 4 tientjes?
Al speel ik 100 uur, dat is 40/100=0,40 cent!

40 eurocent per uur spelen? Dat is goedkoper als op het terras zitten! Avondje uit eten... kost meer als 40 euro en ben ik binnen 3,4,5 uur weer van thuis.

Ik als oud D2 liefhebber kan niet wachten om met deze game de tijd te overbruggen tot dat D4 komt

[Reactie gewijzigd door PhannieNL op 26 juli 2024 18:48]

Jij koopt deze remaster al voordat men aan de belofte heeft voldaan? WarCraft 3 - Reforged niet meegekregen, waar Blizzard enorm veel steken heeft laten vallen en daarnaast ook nogeens de classic game heeft gesloopt? Blizzard, mag voor mij eerst weer iets bewijzen en dat komt van een Blizzard fan... die al enige tijd redelijk teleurgesteld is door deze ontwikkelaar.

Sowieso zouden wij met zijn allen eens moeten stoppen met pre-orders, eens zien of de game industrie dan eens wat meer gaat opletten en meer volwassen producten op de markt gaat brengen, die niet de eene na de andere patch vereisen voordat er fatsoenlijk gespeelt kan worden.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 26 juli 2024 18:48]

pre orders zijn slecht om een aantal redenen, oa, dat je aangeeft geld te willen betalen voor iets wat nog niet bestaat, dit geeft publishers een prikkel om "de kantjes er van af te lopen" bij het ontwikkelen van het spel, immers, het geld is al binnen.

die 4 tientjes lijken goedkoop, maar door te wachten met kopen had je voor die 4 tientjes mogelijk ook een (nog) betere versie van het spel kunnen hebben.
Als je 100 uur speelt is t maar 40ct per uur ;)
Ah kijk aan! dat maakt het nog beter! Ik deel 'm inderdaad verkeerd ;)
Op het moment niet hoor :p
Is het origineel ergens te koop en speelbaar op Win 10 in fatsoenlijke resolutie?
ja, ja en max 800x600

Neemt niet weg dat dit wel heel duur is voor een veredelde texture update.
Van die geupgrade cinematics geloof ik ook nog weinig want dat zeiden ze bij Warcraft 3 Reforged ook. De teaser was heel goed, maar vervolgens werd al dat spul de prullenbak in gesmeten.
Heb je de beelden al gezien? Het is wel wat meer dan wat je zegt.
Zoals @Hakker aangeeft dat lieten men bij WarCraft 3 Reforged ook zien, toen deze aangekondigd werd, het uiteindelijk product is absoluut niet wat men heeft voorgesteld, daarnaast heeft men de classic versie ook om zeep geholpen.

Mijn advies is doe GEEN pre-order, wacht op de eerste (pre) reviews, voordat je hier geld aan gaat uitgeven, zeker als het om het bedrag gaat wat men nu op de site heeft gezet. Blizzard mag eerst weer laten zien dat zij zich aan beloften kunnen houden en daadwerkelijk op de markt kunnen zetten, wat ze nu laten zien.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 26 juli 2024 18:48]

Daarom dat ik dus om het origineel vroeg. Wellicht dat er via mods nog wat op te poetsen is
Met wat zoeken kan je zo een aantal bestandjes van Slashdiablo/Resurgence kopieren en plakken in je bestaande Diablo-mapje. Kan gewoon met Plugy en Basemod of Vanilla. Wat je wil. 1068x600 is die dan. Dus zonder zwarte balkjes en/of 'stretch' in fullscreen.
Ja en Nee.
- Het is te koop.
- 800×600 en/of 1024x768 meen ik.
In de Deep Dive video is uitgelegd dat Diablo II Resurrected voornamelijk een grafische schil is die aansluit op dezelfde game engine. De 'interne klok' van de game engine werkt dus nog steeds op 25 fps, de grafische schil sluit daarop aan, maar is zodanig verbeterd dat die op 60 fps op het scherm getoond wordt. Wat ze bijvoorbeeld toevoegen is shared stash tabs en verbeterde UI elementen. Daarnaast wordt het global ipv US East / US West / Europe / Azia en cross platform.

Link naar de Deep Dive video:
https://www.youtube.com/watch?v=D3dL7ZeIAsE

[Reactie gewijzigd door mickla op 26 juli 2024 18:48]

De grote vraag is natuurlijk, als D2R uit is, gaan ze dan de oude battle.net versie verwijderen? Net zoals met W3R gebeurde.
Ik kijk de kat uit de boom,dus geen pre-order, ik hoop dat het allemaal waar gemaakt wordt (dan koop ik het zeker) en hoop dat ik mijn oude D2 niet ga verliezen.

[Reactie gewijzigd door Raketje op 26 juli 2024 18:48]

Dat is idd wel de vraag. De game draaid via battle net en niet meer zoals voorheen. Single player chars zijn lokaal gesaved. Ik ben benieuwd maar lijkt mij niet geheel onmogelijk voor hen om dit over te nemen in d2r.
Maar zoals meerdere al voor mij zeiden, lekker afwachten. Heb ook geen zin om m'n SP SSF chars te verliezen om alleen de graphics te uppen.
PlugY doet al enorm veel vwb stash tabs etc. Daarnaast ook verschillende graphics/shadows/gliders aanwezig voor verbetere graphics/performance.

(Fingers crossed they dont F it up)
Tja, alweer een opgepoetst oud spel. Geen nieuwe gameplay of mechanics. Toch wel jammer dat veel grote studio's hun geld en tijd niet steken in nieuwe spellen. Of tenminste nog geheel nieuwe, grote uitbreidingen van bestaande spellen.
Dat doet me denken aan een opmerking die J Allen Brack - directeur van Blizzard - maakte tijdens de opening van BlizzConline. Hij zei zoiets als "jullie hebben heel veel games voorbij zien komen, maar ik kan je verzekeren dat het grootste gedeelte van onze ontwikkelaars werkt aan heel andere projecten". Dus wellicht komen de nieuwe spellen waar je op hoopt ook :)
Ik geloof dat ze recentelijk gezegd hebben dat er momenteel 4 mobile game projects gaande zijn. Wellicht niet precies waar men op hoopt.

[Reactie gewijzigd door KSU4reqY op 26 juli 2024 18:48]

Hoezo? Hebben jullie geen telefoons...?
Je pun lijkt bij een aantal mensen niet te landen ;)

https://youtu.be/ly10r6m_-n8

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 26 juli 2024 18:48]

Haha hilarisch. Ik speel echt zelden tot nooit iets op mijn telefoon, zeker geen serieus spel. Waarom zou ik? Weer zo'n hopeloze mode onder spellenmakers die volgens mij inmiddels ook alweer overgewaaid is.
Haha ik vermoedde al zoiets
Vast wel maar de meeste willen dit soort dingen op de pc of console, mobiel is leuk voor simpel spelletje voor velen.

Een warcraft of starcraft wil je op de pc spelen.
Ik weet niet of jij dat moment gemist hebt vanwege je serieuze reactie.

Maar Blizzard heeft dit gezegd op een Blizzcon tijdens aankondigingen, vanF dat moment wist ik dat Blizzard echt dood was.

Net z'n klassieker als EA en Star Wars :+

Edit
Zie onderstaande reacties :+

[Reactie gewijzigd door Bjorn89 op 26 juli 2024 18:48]

Ik heb sowieso niet gekeken als ik kijk hoe laat deze artikelen gepost zijn :+

Maar die ik voor geen enkel spel, al wil in dat spel super graag spelen.
Ik ga niet midden in de nacht wachten op een filmpje, wat ik de volgende dag ook kan zien of artikel kan lezen 😅.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 juli 2024 18:48]

Dat werd gezegd bij de aankondiging van Diablo: Immortal bij BlizzConn een paar jaar geleden, waarbij het publiek niet echt enthousiast werd. Men verwachtte de aankondiging van Diablo IV, maar een mobile game werd aangekondigd. Grotere flop van BlizzConn is er niet.
Inderdaad blizzard maakt spellen warcraft / starcraft / diablo enzo, dan verwacht je niet dat ze ineens 1 van zulke spellen omtoveren tot een mobiel spelletje.
Zulke spellen horen gewoon een grote aankondig nieuwe release op de pc/ console te krijgen, en te blijven hoe ze zijn(Bedoel ik mee geen mobiel spelletje ineens worden).

Dat ze iets op mobiel ook willen uitbrengen prima, maar dit soort spellen zijn daar niet voor gemaakt.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 juli 2024 18:48]

Diablo Immortal wordt geen “spelletje” maar een hele uitgebreide game met waarschijnlijk controller support.
Haha geweldig die reacties nu heb ik diablo nooit gespeeld, ik heb alleen Warcraft gespeeld.
Maar ik kan de reacties echt goed snappen van de gebruikers.

Dat ze ook een mobile game uitbrengen prima waarom niet, maar kondig het dan niet zo groot aan dat iedereen een nieuw pc spel eigenlijk verwacht.
Nou, ik ben benieuwd! Het is inmiddels al zo lang geleden.
Ze werken ondertussen ook aan Diablo 4 en Overwatch 2. Daarnaast is er best wel vraag naar bv D2 remastered omdat velen de game beter vinden dan D3.
Veel mensen roepen echter al lang om een Diablo II remaster/remake. Dat jij er niet op zit te wachten wil niet zeggen dat er geen markt voor is.
probleem is dat veel oude games superieur zijn aan de huidige, echter niet of nauwelijks draaien op de huidige H&S-ware en dat de graphics ook zwaar tegenvallen als je dit op je huidig systeem bekijkt.
320x480 => digitaal naar 4K opblazen :?
Dus ja graag een remake.

En wat blijkt dan, veel van die games waren superieur goed in onze gedachten (en goed voor die tijd) maar eens de nostalgie weg is, valt het allemaal eerder wat tegen vergeleken met de huidige standaarden. (Al zijn en blijven er wel degelijk parels tussen zitten)
Ook is de groep gamers van toen een stuk kleiner (relatief dan). veel zijn er afgehaakt en er zijn er veel meer bijgekomen. er is meer jeugd van nu dat gamed tov de jeugd van vroeger.
Ik wordt hier toch heel erg blij van.
Wat een jeugdsentiment dit. Ik twijfel of ik op PS5 of PC ga spelen. Ben benieuwd hoe het bijvoorbeeld zit met de chat en het traden.
Voor mij console, ben nu zo aan de controller gewend dat ik niet anders meer wil en D3 speelt heerlijk met controller. En als ik naar Rhykker luister word ik nog blijer als ik hoor dat het niet enkel wat meer pixels zijn maar ook de belichting en het geluid is aangepakt.
Ik heb deze game nog gewoon op mijn pc staan, waarom zou ik 40!! Euro hier aan uitgeven? 15 euro had ik het misschien overwogen.
Misschien waar, ik zou waarschijnlijk flink schelden, maar 80€ zou ik ook betalen. Zoveel plezier gehad aan D2 en nu kan ik er nog eens 100+ uur op stuk slaan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.