Diablo II Resurrected verschijnt op 23 september

De remaster van Diablo II verschijnt op 23 september. De game die oorspronkelijk in 2000 verscheen, komt dan opnieuw uit voor consoles van de huidige en de vorige generatie en pc's. Het spel is te spelen met volledig nieuwe graphics, of met het klassieke 2d-uiterlijk.

Blizzard kondigde de Diablo II-remaster begin dit jaar aan en zei toen al dat die later dit jaar zou verschijnen. Nu is de releasedatum vastgesteld op 23 september. Het spel komt dan uit voor Xbox- en PlayStation-consoles, de Nintendo Switch en pc. Op de nieuwe consoles draait de game in 4k met 60fps.

Naast een mogelijkheid om de game met de klassieke graphics te spelen, is het ook mogelijk om savegames van de originele game te importeren in de nieuwe versie. Tweakers publiceerde in april een preview van Diablo II Resurrected.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

13-06-2021 • 19:56

50 Linkedin

Reacties (50)

Wijzig sortering
Afhankelijk vd prijs komt die waarschijnlijk wel in de collectie :Y
Vanaf €39,99

Persoonlijk vind ik het veel te duur voor een opgepoetst spel dat zo oud is.

[Reactie gewijzigd door TTLCrazy op 13 juni 2021 20:13]

Precies. Met de feestdagen komt er dan een “korting” waardoor het een koopje lijkt.
Als er nu daadwerkelijk geen moeite in was gestoken, zoals een behoorlijk aantal andere titels die "remastered" worden, dan zou ik je gelijk geven. Echter, het hele spel is onder handen genomen om volledig grafisch bij te werken. Het ziet er fantastisch uit. Daar hebben aardig wat uurtjes in gezeten en dat men daar geld voor vraagt, lijkt me redelijk normaal.

Voor mij, meer dan 10.000 uur in DII, is het eigenlijk een no-brainer. In tegenstelling tot Warcraft 3 Reforged, is nu wel al duidelijk dat het ook een waardige remaster is. Dat je zegt; 10 euro te duur, of 15, sure. Ik neem in dit geval die 15 euro "overwaarde" voor lief. Ik koop al jaren bijna geen games meer. Er kan wel een tientje af.
Precies, ik heb Diablo 2 echt minstens 5000 uur gespeeld en heb het in de jaren vaker opnieuw geïnstalleerd en weer een tijdje gespeeld. Deze ga ik sowieso kopen, voor full price, want ik ga er minstens een paar honderd uur in stoppen en wat is dan €40? Voor mij dus absoluut het geld waard.

Ik heb de alpha gespeeld en was daar al tevreden over, dus ik maak me geen zorgen over de full release variant.
Ik zit denk ik wel richting de 10k uur, jaren en jaren volop gespeeld, volop in de PvP scene bezig, builds creeren enz. Vanuit die gedachte zou ik deze zeker willen hebben.
Maar ik las ook dat dit de meeste recente patch versie volgt, en nu weet ik niet of ze ooit diverse keuzes van na 1.09d hebben teruggedraaid, maar voor mij was alles daarna wel het begin van het einde.

Lifesteal was dood in PvP, iedereen had teleport enz. Mijn bekendste build was een Zealot die zeer hoge FHR had, alle element absorbs als mogelijkheid had, en maar liefst 57% lifesteal. Bijna niemand kon iets tegen me, normaal waren WW Barbarians een enorm probleem, maar door de extreem hoge FHR en lifesteal, was ik niet kapot te krijgen, andersom wel.

Nu was de Zealot nou niet bepaald een hele bijzondere build, maar door de precisie, constant opzoek naar de perfect gear, alle keuzes qua charms en onderzoek naar het effect van alle frames, heb ik destijds wel de Zealot geperfectioneerd.

En toen kwam 1.10, lifesteal was foetsie, ongeveer 10% effectief. En in plaats van melee was het volop teleporting Hammerdins, want hun grootste zwakte was opeens een non issue.

Dus ja wil ik dit nog spelen? Geen idee.


Net even de release datum van 1.10 opgezocht.... eind 2003... het zit nog zo vers in mijn geheugen...
Begrijp me niet verkeerd hoor, PvP was natuurlijk een ding in DII, maar het was wel echt een niche. DII is gewoon een PvE action RPG met de mogelijkheid tot PvP er aan gekoppeld. De patch die jou het leven zuur maakte heeft de game het leven gered (of was dat 1.11? Ik weet het niet precies meer, de LoD pre-patch).

PvP werd wel een beetje genaaid idd, met die achterlijke duped hammerdins (wat nu hopelijk geen issue meer is en dus een miljoen keer minder voorkomend), maar ja...daar spelen de meesten het spel niet voor.
Het verminderen van lifesteal van lifesteal in PvP was natuurlijk wel specifiek gericht op die niche, en was dus niet nodig.

Verder waren er toch echt heel veel pvp games, niet alleen prive sessies, maar ook heel veel public games. Daarnaast was er ook veel pvp in random games.

Games veranderen, en dat is niet altijd slecht, maar er waren hier wel keuzes die erg discutabel waren. 1.10 introduceerde gigantisch sterke runewords, cruel wapens (tot 300% damage) waren opeens bagger, want ja een runeword was beter. Enigma was opeens de standaard op vrijwel ieder karakter enz.
Het was gewoon veel te veel (in 1 keer).
Ik blijf er bij dat dit vooral een effect van duping was. Ik heb in ongeveer 7 jaar, slechts één zod rune gevonden en sommige high runes heb ik nooit gezien, ongeacht het feit dat ik het spel elke dag speelde.

Waren er geen dupes geweest, zou ik persoonlijk niet verwachten dat PvP volledig overheerst zou worden. Maargoed, ik kan er naast zitten.
Duping was natuurlijk wel een feit, dus ze wisten dat deze runewords gemeengoed zouden zijn.

Verder zou dit nog slechter zijn geweest als ze niet geduped waren. Ze waren inderdaad extreem zeldzaam die hoge runes, zelf nooit een Zod gevonden, wel een Jah en geloof ik 2-3 Ber's, ik had dat armor dus ook legitiem kunnen maken. Op dat moment heb je een extreem groot voordeel over anderen.
Bedoel het is niet alleen de stats van Enigma, het is de teleport ability die alles veranderde. In zo'n geval creeer je een situatie waar je of dat armor hebt en een kans maakt, of je kan net zo goed niet pvpen.
Mn punt is meer. Stel dat er nu geen duping is, met deze release. Zou het pvp dan weer verstoren? Ik denk dat je de komende 3 tot 4 jaar met plezier kunt pvpen.
Ja absoluut, want je zal al heel snel mensen krijgen die dit runeword hebben, en dan krijg je dat gezeur gewoon, alleen ipv dat jijzelf ook die runewords hebt, waardoor het iig gelijk is, zullen zij het voordeel hebben.

Verder zeker wanneer je in de pvp scene zit, en daardoor ook diehard spelers, zal je veel mensen met topgear zien. En vergeet niet, 20 jaar geleden was items kopen erg ongewoon, nu zal het heel normaal zijn om die runes van andere spelers te kopen.
Ik zit ook tegen de 10000 uur maar dan nog vind ik de prijs te veel.

Ik speel al jaren enkel nog maar een gemodde D2 en tot hiertoe is er nog geen bevestiging dat mods voor de remaster ook zullen werken of zelfs mogelijk zijn. En één spelletje in een ongemodde remaster zie ik nog wel zitten, maar om daar dan 40 eur aan uit te geven ...
Ok.. Ik heb D2 nog nooit gemod gespeeld, omdat ik D2 als het eerste online-only spel beschouw. Single Player was er vooral, omdat internet er toentertijd niet voor iedereen was, maar de base game heeft me prima vermaakt, al die jaren.

Ik vind dit soort discussies echt centen neuken. Je geeft waarschijnlijk ergens deze week 7 euro uit aan verzendkosten van het een of ander, of je hebt nog een WoW abonnement lopen welke je al maanden niet meer gebruikt, of je koopt een TV voor een paar duizend euro, ook al kon je best uit de voeten met iets dat de helft van de prijs was, maar dít is te duur. En dan gaan mensen opeens op hun centen zitten.

Je moet zelf bepalen wat je jouw geld waard vind. Je hoeft de game niet te kopen.Misschien ben ik het zelfs wel met je eens dat het iets te duur is, maar dat verschil is een tientje. Naja, dan koop ik deze week iets anders niet.

Misschien pre-order jij de nieuwe Far Cry wel. Zou ik nooit doen. Is al 3 of 4 uitgaves precies dezelfde game en alle andere Ubisoft games spelen praktisch hetzelfde. Saaier dan Far Cry kan ik me niet voorstellen, maar toch zijn er mensen die dergelijke troep willen spelen. Okay, het is ze gegund. Spendeer je geld waar jij het 't waard vind.
Nog altijd beter dan remasters uitbrengen van games van 5 jaar oud en dan full price vragen.
Waarom is dat gek dan? Ik ben mega Diablo fan en heb vroeger minstens 5000 uur Diablo 2 gespeeld. Ik kan echt niet wachten om weer honderden uren in een super mooi opgepoetste versie te kunnen stoppen.

Ik heb de alpha gespeeld en dat speelde heerlijk en zag er gruwelijk goed uit. Ik heb die €40 er dus wel voor over.

Zeker weten dat ik hyped ben, maar vind dat als super fan dan ook terecht en niet pure gekte.
Heb diablo II nooit gespeeld ( vond het er ma matig uitzien :P ) diablo 3 beetje kapot gespeeld (nu soms nog een half seizoeneke hier en daar)
dus ja, met die graphics update ziet het er wel knap (gelikt?) uit, dus ik ga het ook maar hypen.
het ziet er een decent remaster uit in vergelijking met andere
.
Merk op dat remasters maar zelden door de "hoofd"teams binnen studio's worden gedaan, als ze al in-house worden gemaakt. Vaak worden die ook uitbesteed. Op die manier houdt het hoofdteam zijn handen vrij voor bijvoorbeeld Diablo 4, waar ook nog steeds gewoon aan gewerkt wordt.

Aan de andere kant, games worden elk jaar duurder, dus ik snap wel dat ze op deze manier wat bij willen verdienen. Als je er problemen mee hebt, dan koop je het toch lekker niet? Ik vond D2 altijd erg vermakelijk, heb op de Switch ook D3 veel gespeeld, dus laat maar komen.
Ik vond D2 ook heel vermakelijk. Alleen ik heb liever dat ze dan met nieuwe content komen (D4 bijvoorbeeld).
En toch gaan we (als dat COVID-gedoe voorbij is) met z'n allen weer elke week naar dezelfde krijg hetzelfde lauwe bier drinken en tegen dezelfde mensen aankijken en net doen alsof we het hartstikke leuk hebben. Voor een veelvoud van die €39,99. Voor één avondje geveinsde "pret".
Kan m'n originele D2 cd's niet vinden, damned. No way dat ik ze heb weggegooid, maar waaarrr zijn ze? Hoop dat de sfeer hetzelfde blijft met de remaster, lekker duister :)
wat ik heb begrepen van reviewers van de alpha is het juist nog duisterder dan het origineel, omdat er veel meer detail in zit....we gaan het zien...ik ben iig benieuwd :)

en over die originele cd's.......als je ze niet kan vinden, koop je toch een nieuwe set voor een tientje?? :)

[Reactie gewijzigd door Pim0377 op 13 juni 2021 20:16]

Klopt, dat komt door de lighting in het spel. Vanwege het feit dat lichtbronnen nu realistischer zijn gemaakt is het over het algemeen in grotten met weinig lichtbronnen wat donkerder dan voorheen.
Ik zit al jaren tegen 4 doosjes aan te kijken, 2x de game met expansion. Mijn eerste multibox setup, lekker jezelf boosten.
even in je battle.net account kijken onder classic games. kan goed dat je ze een keer geregistreerd hebt.
Ziet er leuk uit; hopelijk zijn de reviews mild mbt de veranderingen / uitwerking…dan koop ik hem wel voor de nostalgie :)
Waarom een spel kopen, puur voor de nostalgie? 99% van de games die ik vroeger heb gespeeld, en opnieuw heb opgepakt waren in mijn herinneringen beter dan dat ik ze nu speel.

Nostalgie is een drug waarmee je aankopen doet die je achteraf liever niet had willen doen, en daardoor staat een product jaren in de kast/libary. Je moet het kopen omdat het je desbetreffende spel echt heel leuk vind, of dat de gameplay nog steeds goed bevalt :)
Ach, als ik hem dan toch heb zal ik zeker de nodige tientallen uren in stoppen… de lange dagen van vroeger heb ik helaas de tijd niet meer voor :)
Ik wil deze graag nog een keer grijs spelen. Maar ik speel tegenwoordig alles op pc met controller. Diablo 3 had geen ondersteuning voor controller op pc, ik hoop deze wel!
Yup, is al bevestigd.

https://www.ign.com/artic...e-bad-after-1-day-of-play

"Controlled Chaos. One other notable difference is the fact that Diablo 2: Resurrected now has controller support, and it's not just as simple as plugging in a controller and all of sudden all of the keys get mapped to buttons on the controller."

[Reactie gewijzigd door dartbord op 13 juni 2021 21:54]

O nice, had het nog nergens gezien
Ze zeggen 4K 60 op consoles. Switch pro confirmed?
"Up to 4k 60fps"

Zal dus lager zijn op de Switch.
Het ziet er heerlijk uit en ik ga het zeker spelen, maar in de trailer lijkt het er op dat er toch best veel fps drops zijn bij spell effects e.d. Vermoedelijk hebben ze geen matige PC gebruikt om het te draaien en recorden, dus doet mij toch wel enige zorgen baren
Geen idee, hier liep de alpha echt perfect op mijn ryzen 5 3600, 16gb en een 6800xt. Vrijwel constant 144 fps. Zal wss in de final nog beter zijn, omdat ze ook nog wel wat optimalisatie gaan doen.
Ah, fijn om te horen. Bedankt :)
Super dikke hype! Kijk er zó erg naar uit om hier weer heel veel uur in te stoppen. Vond de alpha al best prima spelen en het zag er al zooo goed uit... Ik zit alleen wel te twijfelen of ik een pre-order ga plaatsen voor die barbarian skin of niet.. haha.

Hype!
Poh, vroeger hier echt flink wat uren in gehad! Ben benieuwd!
Heerlijk. wat heb ik hier een zin in ! en nog vroegere release dan gedacht , gezien de oorspronkelijke release "voor het eind van het jaar" zou zijn. Gelukkig had ik 'm al lang gepreordered, dus kan gelijk beginnen zodra de boel online komt.
Wel gek dat blijkbaar 8 player Coop er niet op de switch is? In deze trailer staat er namelijk Coop met een sterretje en daaronder de beschikbare consoles....?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Kies score Let op: Beoordeel reacties objectief. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de beoordeling van een reactie, niet of een mening overeenkomt met die van jou.

Een uitgebreider overzicht van de werking van het moderatiesysteem vind je in de Moderatie FAQ.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.




Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee