Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Fall Guys verschijnt deze zomer op Xbox Series- en Xbox One-consoles

Fall Guys: Ultimate Knockout komt deze zomer naar de Xbox Series-consoles en de Xbox One. Gisteren maakte Nintendo bekend dat het spel naar de Nintendo Switch zou komen. Wanneer in de zomer het spel voor de Nintendo- en Xbox-consoles verschijnt, is niet duidelijk.

In de aankondiging geeft Xbox geen prijs voor de Xbox-versie van Fall Guys. Het spel verscheen in augustus voor de PlayStation 4 en op Windows, op die platforms kost het spel twintig euro. Vooralsnog werkt het spel niet crossplatform.

Fall Guys is een platformgame waarbij maximaal zestig spelers samen levels moeten spelen. Het spel heeft veel weg van het Japanse tv-programma Takeshi's Castle. Na ieder level valt er een bepaald aantal spelers af, tot er een winnaar is. In sommige levels worden spelers verdeeld over teams en moeten ze samenwerken. Tweakers schreef afgelopen september een review van Fall Guys.

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

18-02-2021 • 21:11

41 Linkedin

Reacties (41)

Wijzig sortering
Waarom reageren er zoveel mensen op Fall Guys artikelen met dat de 'hype over is' ? Vanmiddag ook al in het Fall Guys Switch artikel. Alsof dat enige negatieve impact heeft op een compleet nieuwe playerbase die geen PS4/PC heeft. Een eventuele hype uit het verleden gaat juist alleen maar helpen om op nieuwe platforms harder te lanceren.
De hype op de PS4 is inderdaad wel een beetje over heb ik het idee. Ik heb het ook gespeeld maar na een paar weken heb je het wel gezien (ik dan).
Maar inderdaad, voor iedereen die het nog niet gespeeld heeft is het gewoon een leuke game.

Ik hoop alleen voor de Switch en Xbox gebruikers dat men er niet veel meer dan 10-15 euro voor vraagt.

[Reactie gewijzigd door yorroy op 18 februari 2021 21:48]

Laten we hopen dat het op gamepass komt.
Hij was een paar maanden geleden ook gratis bij PS+. Dat heeft een flinke boost gegeven lijkt me, dat zal met gamepass niet anders zijn
Bij PC (Steam) was in de eerste weken 165.000+ spelers die Fall Guys spelen, nu is het "maar" 16.000 spelers

Bron: https://steamdb.info/app/1097150/graphs/
Ja sowieso dit.
Het is gewoon niet groot meer. En dat is toch wel typerend voor hype of niet.
En al best een tijdje volgens mij.

Persoonlijk vind ik het maar een brakke game. Echt een tof concept, maar de uitvoerig is echt matig op zn best. Gameplay, level design en algehele balans zijn gewoon ondermaats.

Heb er nooit langer dan een uur echt veel lol aan gehad en baalde ook vaker van bepaalde levels dan ik er blij van werd. Op het moment dat enkele levels een verademing worden, dan is er toch iets mis met de rest.

Maar goed... zal wel smaak zijn.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 19 februari 2021 09:20]

Denk wel een over het algemeen gedeelde smaak.
Er zijn 2 of 3 levels waar deze game echt heel erg tot zijn recht komt en het super leuk is, maar helaas dus ook een hele hoop levels die gewoon saai tot aan zelfs vervelend zijn. Zo is het bijvoorbeeld heel raar dat je individueel voor de overwinning strijd, maar telkens in team games terecht komt waar je maar moet hopen dat je random ingedeelde team mates niet super slecht zijn. Meermaals gewoon een goede run en dan 3e of 4e ronde verloren op een team game. Dat is gewoon frustrerend en niet leuk. Dit allemaal in combinatie met heel weinig updates heeft de playerbase enorm doen inzakken. De developers hebben hier wat dat betreft echt een kans gemist en ze hebben het helaas echt niet goed aangepakt. Ze leken ook weinig te luisteren naar het geluid uit de community. De roep om team games eruit te kunnen filteren en meer levels zoals de 3 die echt leuk waren was heel groot, maar ze gaven er totaal geen gehoor aan. Ze waren meer druk met microtransactie items toevoegen.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 19 februari 2021 02:07]

Er zijn 2 of 3 levels waar deze game echt heel erg tot zijn recht komt en het super leuk is, maar helaas dus ook een hele hoop levels die gewoon saai tot aan zelfs vervelend zijn.
Ja dit vind ik persoonlijk dus gewoon waardeloos game design.
Ik wil niet haten om het haten en heb deze game echt een kans gegeven, maar.... nee.

En dan..
Zo is het bijvoorbeeld heel raar dat je individueel voor de overwinning strijd, maar telkens in team games terecht komt waar je maar moet hopen dat je random ingedeelde team mates niet super slecht zijn. Meermaals gewoon een goede run en dan 3e of 4e ronde verloren op een team game. Dat is gewoon frustrerend en niet leuk.
Dit vond ik gewoon ronduit onacceptabel.

Ik heb met onder andere Souls game een behoorlijke tolerantie voor falen opgebouwd en kan heel goed dealen met games waarbij falen je eigen fout is. Neem ook Mario Odyssey of de Donkey Kong Countrys, om platformers als voorbeeld te nemen.

Maar bij Fall Guys had ik te vaak de indruk dat het 'out of your control is' en nog veel belangrijker... Gewoon niet zo leuk.

100% eens met wat je zegt.
Yup ... games verliezen terwijl dat niet aan je zelf ligt, sterker nog, je kan de beste in de hele game zijn, en dan nog verliezen, is zwaar frustrerend.
Omdat mensen tegenwoordig enkel games spelen die momenteel gehypet zijn.
Best een leuke party game, maar ben bang dat aankomende zomer veel te laat gaat zijn...
Nou was het maar een party game. Voor couch co-op zou het ideaal zijn verwacht ik, nu was ik na een paar potjes klaar.
Ik had hetzelfde hoor. Het was wel grappig om een paar keer te spelen, maar ik had het snel gezien. Een couch coop optie zou inderdaad wel wat toevoegen.
Zit te twijfelen om het op de xbox of switch te kopen. Switch is wel de ideale console er voor. Af en toe lekker snel een potje in handheld spelen. Hoe zit het met crossplay op de switch. Dat lijkt me wel belangrijk als ik andere mag geloven.
Het is voornamelijk Sony die dwarsligt op crossplay gebied. Als het mogelijk is zal dat met Nintendo wel snor zitten.
En hoe kom je hierbij? Genoeg games die inmiddels gewoon crossplay ondersteunen tussen Xbox - PS - PC - Switch. Fornite om er een te noemen. Maar ook AAA titels zoals Call of Duty. Daarnaast komt Borderlands 3 met crossplay dit jaar en volgt Destiny 2 ook. En No Man's Sky heeft ook inmiddels een paar maanden crossplay tussen PC, Xbox en PS.

Er zitten bepaalde eisen aan, maar als die games het kunnen dan kunnen meer dat.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 19 februari 2021 09:56]

Ik doelde inderdaad op die eisen. De lat ligt bij Sony wat hoger als bij de rest. We zeggen dus hetzelfde, maar jij met meer woorden ;)

[Reactie gewijzigd door Aetje op 20 februari 2021 17:16]

Als je met crossplay bedoelt van een platform naar een ander platform. Dat is er dus niet, hopelijk komt het ooit.
Spelen met mensen van een andere console/platform. Pc en PlayStation hebben ook gewoon crossplay met fall guys toch? Waarom zou je dan niet kunnen verwachten dat andere consoles (xbox en switch) geen crossplay krijgen? Maar goed ff afwachten want er is nog verder niets bekend erover.

Als het niet kan ga ik maar voor de xbox versie. Heeft denk ik een grotere userbase dan de switch. Deze spellen zijn vaak snel dood op de switch. Ook een grote kans dat fall guys in gamepass komt.

[Reactie gewijzigd door MissMe NL op 19 februari 2021 11:40]

Nope, ik kan niet als Playstation gebruiker (ben een cheapskate, game was gratis) met PC spelen.

Het bedrijf achter Fall Guys heeft wel aangegeven dat ze het willen, maar hun eerste prio was eerst op alle platformen krijgen. Dat is er nu (tenzij er Android en iOS bij komt).

Dus ja het komt, wanneer is nog een vraag.

[Reactie gewijzigd door Kadardar op 19 februari 2021 11:53]

Idd lees het net. Altijd gedacht dat fall guys crossplay had tussen pc en playstation. Dat is inderdaad jammer. Dan word het denk ik de xbox versie.
Hier heb ik mij erg vermaakt met Fall Guys, de doable Trophies zijn binnen. Deze game wordt wel lastiger, merk ik. Ik zie vaker drie/vier spelers samenwerken. Één gaat voor de overwinning en de andere werken de andere spelers tegen. Alleen wordt het echt steeds lastiger een pot te winnen op het einde.

Een vier spelers stand alone mode (coop en of online) zou geweldig zijn.
Wat op de PS4 vooral heeft geholpen in het begin is dat het spel gratis was als onderdeel van Playstation Plus. Dat heeft behoorlijk goed gedaan voor het spelersaantal wat al redelijk snel kelderde. Te weinig vernieuwing, te veel grinden voor items, te veel grievers die je expres van de rand trekken of je bij de finish expres tegenhouden en in het begin heel erg veel problemen met de stabiliteit van de servers deden de populariteit al snel afnemen.
Best een geinige party game. De echte hype is wel voorbij maar verder is het een prima spel a la Mario Party en Mario Kart.
Fall Guys is geen lokaal multiplayer game. Je kan alleen solo online tegen anderen spelen. Lijkt me geen partygame dan helaas.
In tegenstelling tot de door jou genoemde Mario Party en Mario Kart.
Je kan met vrienden een party maken en dan samen online gaan in dezelfde server :)

[Reactie gewijzigd door s0kkie op 18 februari 2021 21:41]

Je kan met vrienden een party maken en dan samen online gaan in dezelfde server :)
Dat maakt het geen party game. Baldur's Gate is immers ook geen party game, ondanks "You must gather your party before venturing forth". Party game != game party. ;)

Wat vaak onder een party game wordt verstaan is een spel dat met zijn allen in dezelfde ruimte gemakkelijk is om aan deel te nemen. Goede voorbeelden: Among Us (gratis op de smartphone), spellen van Jackbox Games (op een TV + smartphones), simpel op te pikken spellen die je op een PC/console lokaal in split/shared screen met/tegen elkaar kan spelen, ...

Fall Guys is niet echt een traditionele party game omdat iedereen in een gezelschap individueel het spel moet aanschaffen. Dat legt de drempel om het 'zomaar' even te spelen te hoog tijdens een 'party' (feest). Tevens heeft iedereen een eigen PC of console nodig, wat om zomaar even tevoorschijn te toveren tijdens een willekeurig feestje de drempel verder verhoogd. En nee, een LAN party maakt niet van elk spel dat je multiplayer kan spelen een party game. :+

Het enige dat Fall Guys mee heeft is dat de gameplay simpel is. De rest zit tegen om het een party game te noemen.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 18 februari 2021 22:25]

We leven anno 2021 hoor. De tijd dat we allemaal bij elkaar op dezelfde console een spel kunnen/gaan/willen spelen is echt wel voorbij. Daarom is fall guys in mijn ogen dus 'gewoon' een party game. Alleen is dit dan misschien een online multiplayer party game, en niet de party game die jij in gedachten hebt, maar dat maakt het niet per definitie geen party game :P
Fall guys zou een leuke couch co-op game kunnen zijn. Dan zou ik er echt wel interesse in hebben. Als zouden het maar 2 players zijn dan zou het hier thuis al beter zijn.

Voor anderen die couch co-ups zoeken.. ik kan deze aanraden:
- Broforce*
- Ballistic tanks*
- Geometry wars
- Hot Shot Burn
- Move or die
- Speedrunners*
- Tricky Towers
- PuyoPuyo tetris
- Lovers in a dangerous spacetime
- Stickfight*
- Tetrux
- TowerFall Ascension

*must have :)
Baldur's Gate is wel een party game.

Minsc zit nu naast mij op de bank te tieren over hamstermishandeling vanwege de laatste AH-reclame die hij zag. Zometeen maar even een controller in zijn klauwen drukken voor een goede sessie Mario Kart.
Wie zou er nu niet met Minsc willen filosoferen over ruimtehamsters terwijl hij je afmaakt in Super Smash Bros.? :+
Persoonlijk vind ik niet dat party games alleen lokaal moeten zijn. Er zijn genoeg spellen die je lokaal kan spelen die ik toch niet als party game zou bestempelen. Een hoop race spellen die splitscreen kunnen zou ik niet party willen noemen. Volgens mij hebben ze het al een tijd niet meer gehad maar ieder geval de oude Need for Speed hadden splitscreen maar voelt voor mij niet aan als party game. Mario Kart daartegen wel weer. Mede omdat het simpel op te pakken is, vrolijke kleurrijke omgeving, korte sessies, niet echt realistisch, elkaar een beetje lekker dwars zitten.

Voor mij is couch games dan weer dat het lokaal is. Dan moet je samen op de bankstel zitten om te spelen. Al moet je op het moment wel een bankstel hebben van 4.5 meter om met 4 vrienden te spelen ;)
Ja, de definitie van PartyGame voor mij is dat het snel start en met weinig instructie te spelen is. En: korte potjes. Dus snel wisselen zodat iedereen in de party nieuwe kansen krijgt.

Beetje arcade/flipperkast like: euro erin. Rondje spelen zonder al teveel instructies. En dan het volgende potje.
Voor mij is couch games dan weer dat het lokaal is. Dan moet je samen op de bankstel zitten om te spelen.
Volgens jouw beschrijving is een bankstel een vereiste? Lijkt me ook niet de bedoeling :P Partygames dekt de lading dan beter :)
"Couch game" ken ik niet als een 'classificatie' naam in reviews, marketing e.d. van games. Partygames daarentegen wel.

Je hebt wel gelijk dat zo'n Need for Speed of Star Wars Battlefield 2 niet snel als party game bestempeld wordt, maar dat komt door de oorsprong van party games: Nintendo - allemaal kleurige lollige games, die je met 2-4 spelers op 1 console kan spelen. Party games werden groot door de Wii.
Haha. Maar per die definitie klopt een party benaming dan ook weer niet. Party/feest is meestal voor een speciale gebeurtenis zoals verjaardag. En niet 3 vrienden die tegelijkertijd op bezoek komen ;).

Maar die benamingen couch wordt echt wel vaker gebruikt
https://www.nintendolife....-switch-couch-co-op-games

https://www.gamespew.com/...couch-co-op-games-on-ps4/

En bij deze kan je zelfs de filter couch aanzetten om alleen de lokale games te zien.
https://www.co-optimus.com/system/28/nintendo-switch.html.

Natuurlijk mag iedereen zijn/haar eigen definitie gebruiken. Ik wou alleen even aangeven hoe het voor mij is.
met paar vrienden heb je wel party game. Gewoon lachen met elkaar hoe een ander 10x naast een platform springt. of gezamelijk de fruitstuk zoeken waar je op moet staan.
Dat de hype beetje over is kan ik begrijpen.
Je speelt het een ronde en geeft het aan andere, zo kun je toch even spelen.
Alleen een uur lang spelen doe je idd niet.
En je weet gewoon bij Nintendo dat je Skins met echt geld kan unlocken dat je fallguy een Mario outfit aanheeft. Nintendo ruikt makkelijk geld 💸
Ik geef ze groot gelijk hoor

[Reactie gewijzigd door Mooyal op 18 februari 2021 22:07]

En natuurlijk spelen we dit met de GamePass ‘hint’ ;)
Sneue figuurtjes die jou bij de finish tegenhouden of over de rand kieperen :(

Besturing was ook niet altijd nét niet :/


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.