Consumentenkoepel wil dat Nintendo Joy-Con-drift-issue van Switch adresseert

De Europese consumentenorganisatie BEUC roept de EU-Commissie op nationale autoriteiten te bewegen een onderzoek te starten naar de Nintendo Switch. Het draait om de problemen in de vorm van de Joy-Con-drift. BEUC wil dat Nintendo verplicht wordt de issues te adresseren.

BEUC zegt dat het bijna 25.000 klachten heeft ontvangen van consumenten uit allerlei Europese landen, waaronder België en Nederland. Volgens de Consumentenbond ontving het in totaal al 12.611 klachten, ongeveer de helft van het totale aantal.

Namens de verschillende nationale consumentenorganisaties heeft BEUC nu opgeroepen om de praktijken van Nintendo te onderzoeken. De koepelorganisatie heeft daartoe een officiële klacht ingediend bij de Europese Commissie, met als doel dat de Commissie de nationale autoriteiten vraagt om Nintendo's praktijken in hun landen te onderzoeken.

De Commissie zou daarbij een gecoördineerde handhavingsactie moeten beginnen en een gezamenlijke positie moeten innemen, waarbij Nintendo dient te worden opgeroepen hun ontwerp van de Joy-Con-controllers te wijzigen. Nintendo zou verplicht moeten worden om heel snel de vroegtijdige tekortkomingen te adresseren. Tot die tijd moeten de controllers gratis gerepareerd worden, stelt BEUC.

Ook de Nederlandse Consumentenbond wil dat toezichthouders optreden tegen Nintendo. Volgens de organisatie weigert het Japanse bedrijf vaak om de kapotte controllers kosteloos te repareren of te vervangen. Uit de bijna 25.000 klachten zou blijken dat in 88 procent van de gevallen de gamecontrollers kapot gingen binnen de eerste twee jaar na het eerste gebruik, wat volgens de Consumentenbond te vroeg is. Ook ging 60 procent al binnen een jaar stuk en in een kwart van de gevallen al binnen een half jaar. De bond spreekt dan ook van 'misleiding' jegens consumenten.

Bij de Joy-Con-drift registreert de controller input zonder dat de gebruiker de controller aanraakt. Dat leidt ertoe personages in een game gaan bewegen of reageren, zonder dat de gebruiker daartoe de bedoeling had. Dit probleem speelt al langer. Zo stelde Test-Aankoop Nintendo al eerder in gebreke en Nintendo bood al excuses aan.

Door Joris Jansen

Redacteur

27-01-2021 • 17:29

89 Linkedin

Reacties (89)

Wijzig sortering
zelf heb ik thuis 4 setjes joycons die allemaal met dit probleem kampen, ook allemaal binnen een jaar na aanschaf, ik heb de eerst twee setjes teruggestuurd ter reparatie maar ook na dit waren ze snel weer kapot. Heel jammer dat controllers van 70! euro dit zo snel doen.
Hier thuis 4 joycons (officieel) en nog nooit problemen gemerkt. Wel bij het 8 jarige neefje waar 3 van de 4 van zijn joycons zich ernstig misdragen qua drift. Ik was er vanuit gegaan dat het vooral in zijn nonchalante omgang zat.
Hier wordt er altijd voorzichtig mee omgegaan in ieder geval
Het is wel een probleem dat zich voordoet bij mensen die niet voorzichtig zijnet hun joycons. Ik ken wat mensen die zelf menen rustig te doen met hun controllers maar drukken onbedoeld zo absurd hard de stick tegen de plastic rand dat ze soms zelfs daarmee de stick naar beneden indrukken. Je ziet gewoon bij Xbox controllers een diepe groef in de stick van gesmolten plastic. Mijn controller is nu 4 jaar oud en meer dan wat stof zie je niet. En ook mijn 2 switches die er al 1000den uren op hebben zitten vertonen nog geen problemen.

Ik snap Nintendo daarom wel. Deze problemen doen zich alleen voor als er met te veel druk of geweld tegen de sticks aan wordt gedrukt. Ik wil daarom ook tegen al deze mensen zeggen als je tegen de stick drukt en je voelt het einde.... Dan kan ie niet meer verder hoor. Ook niet als je net in een spannend potje Cod of splatoon zit!

Dit is mijn xbox controller na enkele jaren spelen https://photos.app.goo.gl/3E1yM4B99UbmxbWbA

Ik ben zeer benieuwd naar de xbox contollers van mensen met joy con problemen daar zou je mooi aan moeten kunnen zien waardoor de joy con problemen ontstaan... ik heb al controllers gezien waarbij de stick half weg gesleten was. Het is logisch dat een veel kleiner en kwetbaarder joy con stickje niet lang tegen deze absurde kracht kan

[Reactie gewijzigd door sygys op 28 januari 2021 07:51]

Baseer je dit enkel op dat handjevol ervaring van jezelf? Want de klachten over joy-con drift zijn wat veelvuldiger dan dat. Ik durf best te stellen dat lomp omgaan met je controller dit kan veroorzaken maar ik kan je garanderen dat ik rustig met mijn spul omspring en er ook gewoon last van heb.

Mijn 10+ jaar oude intensief gebruikte 360 controllers zien er nog perfect uit en werken nog vlekkeloos. Daarbij kun je je afvragen waarom het dan juist met deze controllers gebeurt en we het niet zo massaal horen over andere controllers.

Uiteindelijk was het zomaar verholpen met 10 minuten geduld en wat contactspray maar ik koop zeker geen extra joy-cons als ik niet zeker weet dat er iets aan veranderd is. Gezien dit mijn enige setje is ga ik het ook niet opsturen.
Dit is gewoon niet waar. Ik kan je verzekeren dat ik niet te hard met de sticks of knoppen om ga en mijn joycon doet het ook. Heel lang dacht ik ook geen problemen te krijgen. Maar uiteindelijk is het bij mij ook ontstaan. Ik heb deze problemen nog nooit met andere controllers gehad. Mijn wii controllers zijn na tien jaar nog perfect en daar heb ik een veelvoud aan uren mee gespeeld.
Hier wordt de Switch alleen heel casual gebruikt wanneer we echt niets anders te doen hebben.
Daarbij spelen we alleen wat rustigere spellen zoals Minecraft en Zelda wat nou niet bepaald de competitieve rage momenten geeft. misschien dat we net de 100 uur aantikken van totaal gebruik van de switch maar na 2 jaar kwam dan toch de drift in een van de controllers.

We hebben geen kinderen die er mee gooien en zijn zelf ook erg voorzichtig met ons apparatuur.
Dus dit komt zeker niet alleen voor bij rage kiddy's die de controllers door de kamer heen gooien als een potje rocket league niet lekker loopt.

Ik heb ook contact opgenomen met Nintendo via de telefoon, zij gaven toen aan dat ik een melding kon maken op de site en dat het dan gratis gerepareerd zou worden. zelfs nu het apparaat buiten de 2 jaar garantie valt. Echter na het aanmelden op de site heb ik nog niets mogen vernemen. Kan misschien druk zijn en corona e.d. maar heb het ergens in de week van kerst en oud&nieuw het probleem aangemeld. Had inmiddels wel een reactie verwacht.
Ik heb sinds de release van de Switch dat ding hier thuis staan, en in die bijna 4 jaar is 'ie bijna nooit uit z'n dock geweest. Zolang 'ie in de dock zit gebruik ik m'n Pro Controller.

En toch heb ik drift, op 4 van de 6 Joycons. Amper gebruikt, niet mishandeld. Ik heb zelfs een apart setje Joycons dat ik erop klik als 'ie in z'n case gaat om verplaatst te worden, zodat de sticks niet samengedrukt worden door de travelcase (de originele travelcase, precies zoals die ene die nu bij de Mario editie zit, is niet hoog genoeg namelijk, dus nadat ik dat constateerde heb ik een hogere case gekocht én nieuwe Joycons). Bij een Joycon heb ik zelfs al 2x de stick zelf vervangen en alsnog drift teruggekregen. Het hele ontwerp van die sticks deugt gewoon niet. Dat durf ik als game verzamelaar gerust te stellen, want ik ben extreem zuinig op mijn spullen en bij de geringste afwijking wordt er al onderhoud gepleegd.

Nu zijn sowieso de stickboxes sinds de vorige lichting consoles (Xbox One, PS4) belachelijk slecht. Ten tijde van de PS3 en Xbox 360 was het palletje in de stickbox een stuk breder, waardoor het gewoonweg steviger was. Ik heb meerdere Xbox One controllers ondertussen binnen 2 maanden uit elkaar getrokken om een stukje tape op de stickbox te plakken en dan weer de stick erop te zetten, want alles aan die dingen wiebelt als je dat niet doet. Gelukkig is de Elite V2 anders gebouwd (geschroefde én gelijmde sticks, daar zit echt geen beweging in), alleen dat al was me de 180 euro waard.
Moet je eens met (gasten) een fighter game spelen gegarandeerd te hard gedruk op de knoppen.
Wij hebben twee setjes officiele controllers. Na ongeveer anderhalf jaar na aankoop zijn beide controllers van een set gaan driften. Niet gebruikt door kinder, alleen door volwassenen, en zeer mild gebruikt (hooguit 200 uur). Het viel me vooral op dat beide ongeveer tegelijk gingen driften. Het lijkt mij echt te duiden op een ontwerpfout.
Is het probleem altijd? Of soms?
Ik merkte gister dat mijn kart in Mario Kart gekke bochten maakte, alsof het ding de richting even kwijt was. Maar omdat ik mijn Switch in een kastje heb (met deur) dacht ik dat het ook het bluetooth signaal zou kunnen zijn...
Is het probleem altijd? Of soms?
Ik merkte gister dat mijn kart in Mario Kart gekke bochten maakte, alsof het ding de richting even kwijt was. Maar omdat ik mijn Switch in een kastje heb (met deur) dacht ik dat het ook het bluetooth signaal zou kunnen zijn...
Bluetooth is een digitaal signaal; dat komt of correct door, of helemaal niet door. Dwz de controllers verliezen de verbinding.
Het begint met heel soms opeens een richting opgaan. Sommige games hebben er meer last van dan andere. Ik merkte het vooral bij virtual racing. Opeens trok de auto dan een kant op. Bij andere spellen merkte ik toen nog niets. Na een tijdje wordt het steeds meer en begint het ook bij andere spellen op vallen.

Dus ja het kan.
Hmm. Nou ja, dat had ik in Mario Kart dus al, ding is nog geen 2 maand oud. Ik heb al enkele keren gehad dat ik een bocht maakte die ik niet maakte en dat bleef 2 seconden hangen en toen leek het weer normaal...
Als hij blijft hangen kan het ook een connectie probleem zijn. Mijn ervaring is dat als er bijvoorbeeld je hand of been in de weg zit al snel de verbinding met de controller kwijt geraakt kan worden. Ik weet niet of de nieuwere modellen daar ook nog last van hebben.
Ik dat geval krijg je meer een soort plakkerig effect waarbij je de stick naar neutraal of een andere richting in duwt en hij in de vorige positie blijft. In Mario kart is dat inderdaad heel vervelend.

Als de verbinding dan niet snel weer wordt gecorrigeerd krijg je een melding op het scherm dat de verbinding met de controller is verbroken. Maar het kan dus zijn dat je geen melding krijgt en hij wel heel even blijft hangen.

Dit kan trouwens ook met de knoppen gebeuren. Dan druk je bv op een knop en registreert hij hem helemaal niet of met een vertraging.
You're using it wrong! Zo Steve Jobs gezegd hebben als het een apple product was :P
zelf heb ik thuis 4 setjes joycons die allemaal met dit probleem kampen, ook allemaal binnen een jaar na aanschaf, ik heb de eerst twee setjes teruggestuurd ter reparatie maar ook na dit waren ze snel weer kapot. Heel jammer dat controllers van 70! euro dit zo snel doen.
Ontzettend triest dit, een bedrijf die VELE miljarden verdient, en zulke slecht spullen maakt, met ook niet goede support, waarom blijven jullie dan nieuwe Nintendo spullen kopen, stop er mee, en koop geen nieuwe spullen van hun, tot ze eindelijk alles op orde hebben met goede support, dat is de enigste manier om het hun te laten leren.
Betreft een aantal setjes die bij switches kwamen, broertjes hebben ook een switch gekocht toendertihd. Gebruiken nu allemaal pro controllers
Betreft een aantal setjes die bij switches kwamen, broertjes hebben ook een switch gekocht toendertihd. Gebruiken nu allemaal pro controllers
Ja maar door dat leert Nintendo NIKS er van, en blijven ze lekker door gaan met belabberde support en hardware, want waarom zouden ze als toch iedereen lekker dan pro controllers koopt en andere nieuwe spullen.
Het is dus niet alleen Nintendo die er last van heeft.
Bij Nintendo is het echter een aantoonbare fout in het ontwerp van het type stick wat ze gebruiken.

Analoge sticks werken op basis van een potentiometer. Zeg maar net als zo'n 'goeie ouwe' dimmer-draaischijf. Het verschil in gemeten potentie bepaalt de positie van de stick. Normaal gesproken wordt hiervoor een zgn. 3-dimensionale potentiometer gebruikt: zowel in de omhoog/omlaag als in de links/rechts richting ligt er een gecurvd geleidend oppervlak langs de onderkant - de bol - van de stick. Zeg maar net als bij zo'n oude draaischijf.

Op dunne mobiele apparaten als de Switch wordt normaal gesproken ipv een echte stick een soort van 'slider' gebruikt die je over een 2D oppervlak schuift, omdat er geen ruimte is voor de gecurve opzet. In de basis hetzelfde idee; maar dan is het een potentiometer op puur een 2D vlak.

Dit wilde Nintendo niet in de Switch. Deze moest zich onderscheiden dmv een echte stick. Maar in plaats van te betalen voor een heel fijne, geminiaturiseerde 3D potentiometer opzet, zijn ze de goedkope weg gegaan en wordt er gebruik gemaakt van een uit goedkoop plastic opgetrokken mechanische overdracht die de 3D beweging van de stick vertaalt naar een schuivende beweging over een 2D potentiometer.

Deze constructie is knudde. Dit overdrachtsmechanisme vertaalt de redelijk grote uitzwaai van de 3D rotatie van de stick naar een verhoudingsgewijs zeer klein 2D oppervlak. Oftewel: de 2D potentiometer die er gebruikt wordt moet veel en veel te fijn afgesteld staan. En de minste afwijking daarin aardt zich als stick drift. Bijkomend heeft Nintendo het bekende probleem met 2D potentiometers; nl. hoe om te gaan met het punt waar de X/Y assen zich kruisen, ook goedkoop opgelost. Hierdoor slijt het mechaniek bovenmatig snel en krijg je veel eerder duidelijk uitgesproken problemen in de metingen.

Dit ales laat nog buiten beschouwing dat de kwaliteit van het gebruikte materiaal zelf in veel gevallen ook niet al te best is en er vaak sprake is van corrosie-aanslag - oftewel: roest. Aanslag van zweet en huidvet wil ook nog wel eens naar binnen kruipen en kan makkelijk bij de metalen geleidende delen komen. (In een propere stick met 3D potentiometer zit de behuizing zo in elkaar dat dat een stuk moeilijker is.)

Komt nog bij dat dit laatste een geval is wat Nintendo niet ongewoon is en waarvan ze duidelijk beter hadden moeten weten. De aan/uit schakelaar van de Gameboy Advance SP is namelijk ook een potentiometer, en deze staat er om bekend na jaren gebruik ook slecht contact te gaan maken vanwege roest en aanslag van zweet en huidvet, waarna de GBA niet meer in wil schakelen of spontaan 'vindt' dat de schakelaar omgeslagen is en uit zichzelf aan of uit springt.


Lees bijv. de hele goede uitleg hier er maar eens op na:
https://gamefaqs.gamespot...-nintendo-switch/78903916

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 27 januari 2021 19:42]

Duidelijke uitleg, dank.

Wat voor sticks gebruikte Sony in de Vita? Daar hoor ik weinig over.

Persoonlijk vind ik die van de Switch Lite wel veel fijner en verfijnder dan mijn oude Vita (OLED)
Hier ook het drift-issues. Gebeld met Nintendo en alle 4 de controllers zijn gerepareerd(3) of vervangen(1). Alles binnen een week weer kosteloos terug. Ik ben heel tevreden met deze service.
Wat ik mij afvraag is waarom sommige mensen dit meerdere keren achter elkaar hebben en andere weer niet. Zelf heb ik zelfs op mijn launch Joycons nog geen drift. Dit na games als Doom, Splatoon 2, Mortal Kombat 11 etc gespeeld te hebben ermee.

Het is nou eenmaal ook vaak zo dat mensen zaken als chips eten en dan zonder hun handen te wassen de controller op pakken, al die troep kan ook uiteindelijk in de joysticks eindigen natuurlijk.
Je hebt een punt en dan ook weer niet. De joycons zijn te gevoelig voor vuil. Laten we even een vergelijking maken met playstation of xbox controllers. Die hebben geen last van dergelijke problemen, en laat ons wel wezen, die worden ook wel eens met vieze handjes vast genomen.
Nintendo heeft dirt cheap joysticks gekozen en slecht beschermd tegen vuil. Dan krijg je dergelijke situaties.
Grappig om jullie ervaringen te lezen. Ik ben juist zelf in twee jaar al door twee xbox one controllers heen gegaan (beiden drift), maar mijn eerste setje JoyCons, waar ik in totaal zeker meer dan 1500 uur mee heb gespeeld, is nog prima...

Wat dat betreft lijkt het echt een beetje een loterij, ik vraag me af hoe dat komt. Zit er zo veel verschil in productiekwaliteit van die modules? Zijn het verschillende modules?
Zie trouwens niet in waarom xbox controllers beter beschermd tegen vuil zouden zijn, eer er echt vuil in de potentiometers van de modules zit heb je er een glas fris overheen gegoten of ENORME zweethanden... Vrijwel altijd is het probleem slijtage, kun je ook mooi zien als je zo'n module met drift openmaakt.
Ik had eerst een switch lite die ook helaas drift had. Uiteindelijk kan elke controller drift krijgen maar bij de switch is het gewoon veel sneller. En nee ik eet geen snacks tijdens het gamen 😂
Zullen vast uitzonderingen zijn, fabriek mankementen uit de doos etc. Maar als ik zie hoe sommigen met controllers omgaan en deze eruit zien. Zou ze niet eens op willen pakken zo smerig.
Moet je niet zoals ik denken dat je met drift problemen te maken hebt terwijl gewoon de beweegbesturing in Mariokart aan stond op de achtergrond. Dat zie je niet.
Dan lijkt het ook of hij vanzelf naar links of rechts stuurt als je de controller even iets schuin houdt....
Dit! Gisteren nog gedacht dat ik last had van dit probleem. Da' 'aar de stick calibration geweest maar werkte perfect. Dan ook pas beseft dat het waarschijnlijk de motion controller was.
Dat is het probleem niet. De thumbsticks zelf gaan gewoon heel snel stuk bij heel veel mensen.
Ik heb mijn Switch een paar maandjes nu... ik merk dat ik onbewust voorzichtig met mijn sticks ben. In The Fractured but Whole en Mario Kart is dat overigens niet te doen 😉
Ik heb mijn Switch een paar maandjes nu... ik merk dat ik onbewust voorzichtig met mijn sticks ben. In The Fractured but Whole en Mario Kart is dat overigens niet te doen 😉
mijn ervaring is ook dat Nintendo het snel en adequaat oplost. Vreemd dat het dus lang niet altijd zo blijkt te zijn.

maar goed, nu de EU haar spierballen laat zien zal Nintendo toch wel vlot bakzeil moeten halen.
De initiatiefnemer is niet de EU, maar een consumentenlobbykoepel waar o.a. de Consumentenbond en Test Aankoop bij aangesloten zijn. Hoe de Europese Commissie hierop reageert zal de toekomst uitwijzen.

Een sterk signaal naar Nintendo is zeker nodig, maar ik vraag me toch af hoeveel hier technisch aan gedaan kan worden. Controller sticks worden doorgaans ontwikkeld door een derde partij en gezien hoe weinig fysieke plek er in de hoogte beschikbaar is in zo'n joycon, zijn er weinig alternatieve oplossingen om een thumbstick te doen werken (voor zover ik weet). Persoonlijk mis ik namelijk de circle pads van de 3DS helemaal niet.
Nadat die van mij 1 keer vervangen zijn, werken ze nu al tijden prima. Dus ik denk dat het alsnog haalbaar is.
Geen enkele van mijn vier joycons drift, en van de ~ 20 joycons in mijn kennissenkring zijn er misschien 3 die driften... maar het blijft alsnog helaas een beetje een loterij :)
ik vraag me toch af hoeveel hier technisch aan gedaan kan worden.
Als er geen technische oplossing mogelijk is, dan zal er wel naar een andere oplossing uitgeweken worden. Zoals een blijvend programma om de joycons kosteloos te vervangen door nieuwe.
Nintendo heeft de fabrieksgarantie in meerdere Europese landen reeds verlengd, en het lijkt er verder op dat sinds 2020 ook na afloop van de garantie redelijk wat mensen er in slagen om gratis hun joycons te laten repareren. Als dit inderdaad het de facto beleid is, dan mist er vooral communicatieve duidelijkheid en een éénduidig beleid van Nintendo, toch wat Europa betreft.

[Reactie gewijzigd door JackAvery op 28 januari 2021 09:14]

Volledig terecht. We zijn vier jaar, één hardwarerrevisie en zelfs een kleinere variant verder en nog treedt dit probleem veel te snel op. Natuurlijk zal een controller niet eeuwig goed blijven, maar dat het binnen een jaar al kan optreden is echt belachelijk.
Voor 8 euro een sticky gekocht en binnen 15 minuten weer een blije dochter.

Ik heb geloof ik niet zo veel zin om te wachten tot Nintendo uit hun ivoren toren is geklommen om dan maar ook iets te vergoeden.
Zover ik weet zijn de joycon parts wel geupdate met een verbeterd design. De Lite's hebben al een andere joystick module als je die vergelijkt, en volgens mij zitten die ondertussen ook al in een hoop van de nieuwere joycons. Ik heb regelmatig op Reddit gezien dan, dat de mensen die Lite models gebruiken eigenlijk praktisch niet klagen, en ook dat in threads waar naar Lite ervaringen gezocht werd, veel mensen erg tevreden erover zijn.

Ben eigenlijk benieuwd in wat voor mate deze kwestie werkelijk voorkomt, en dit niet gewoon wordt gebruikt als middel om geld te innen via schadeclaims ofzo. Mocht iemand meer weten of het mogelijk is om op deze manier via het rechtssysteem aan geld te komen, of dat het onbegonnen werk is, dan mag je uiteraard mij inlichten en corrigeren.
Zover ik op reddit had bekeken is er geen verbeterde stick gekomen. Drifting is nog steeds een probleem. Ze slijten te snel(design). Als je hebt over connectie problemen die waren wel opgelost.
Ik had ook drift bij mijn switch lite. Die heeft er zeker last van.
Ik heb nu 2x mijn linker joycon opgestuurd voor drift, waarvan ik 1x helaas heb moeten betalen voor de reparatie. En nu is er voor de 3e keer drift. Ik wacht wel tot hier uitsluitsel over is voor ik ze weer opstuur.

En nu merkte ik een paar dagen geleden zelfs drift op mijn pro controller. Dit komt helaas ook voor, maar veel minder vaak.
ik heb nu al twee nintendo switch en 6 van die losse controllers, maar sinds de eerst uitkwam in 2017 nooit issues gehad. Is het een bepaald batch een willekeur ? Ik heb met de kids hier nog geen issues ? even afkloppen
De Pro Controller heeft hier minder vaak permanent last van (slijtage vs viezigheid), die kun je proberen schoon te maken. De Joycons raken door slechte onderdelen permanent beschadigd, de Pro Controller niet.
Maarja, die heeft weer de kapotte dpad |:(
Het zit nintendo niet mee deze gen.
De meeste dpads op de pro controller hebben helaas ghost inputs waardoor je er zeeeer slecht mee kan spelen bij bepaalde spellen. Denk vooral aan tetris etc waar je onbedoeld blokken laat vallen etc. Heb mijn pro controller 3x moeten terugsturen voor ik hem gerepareerd terug kreeg.
www.kotaku.com/how-to-fix...er-s-d-pad-1827325012/amp

Een van de vele guides over hoe je dit zelf kan fixen ( omdat nintendo doet alsof hun neus bloed als je erover belt)
Wow. Die kende ik nog niet.
De Switch is wel een beetje schandaal bovenop schandaal aan het worden op deze manier zeg.
Ik heb twee setjes thuis met dit probleem. Ik heb maar een pro controller gekocht aangezien deze geen last van heeft en een veel betere bereik heeft. Helaas werkt het alleen niet fijn om het handheld te gebruiken ;( .

Ik zit te wachten totdat Nintendo een nieuwe revisie uitbrengt dat het design-probleem oplost, zodat ik weer geld kwijt ben aan een nieuw setje, maar verkopen geen dubbele grijze of welk ander kleur ook meer :( .

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee