Apple TV-app verschijnt op XH90-tv en komt voor einde jaar naar andere Sony-tv's

Sony is begonnen om de Apple TV-app beschikbaar te maken voor zijn XH90-lcd-televisie. Dit wordt de eerste televisie waarop de app van Apple beschikbaar komt. Voor het einde van het jaar moet dat ook het geval zijn voor de meeste Sony-tv's uit 2019 en 2020 en enkelen uit 2018.

Sony zegt dat het woensdag is begonnen om de benodigde software-update voor de XH90 beschikbaar te maken, maar bezitters van andere Sony-modellen moeten wat langer geduld hebben. De fabrikant gaat Apple TV-app ook beschikbaar maken voor de meeste tv's uit 2019 en 2020 en enkelen uit 2018, maar het is niet bekend om welke modellen het gaat en wanneer de updates hiervoor uitkomen.

Sony zegt tegen FlatpanelsHD dat de app ondersteuning biedt voor 4k, hdr en Dolby Atmos. Bezitters van Sony-televisies die dit ondersteunen kunnen daar bijvoorbeeld gebruik van maken bij hdr-content van Apple TV+, de streamingdienst van Apple die in maart vorig jaar werd aangekondigd en op 1 november officieel van start ging. Apple TV+ is onderdeel van de Apple TV-app. In de app zijn verder ook tv-kanalen en andere content te vinden.

Los van bezitters van de Apple TV 4K, iPhones of de iPad, hebben vooral LG en Samsung ondersteuning toegevoegd voor de Apple TV-app. Bij LG is de app beschikbaar bij zijn oled-tv's van 2020, 2019 en 2018 en ook een behoorlijk aantal lcd-tv's. Samsung biedt de app onder meer aan op een groot aantal van zijn QLED- en UHD-televisies. Verder biedt Amazon Fire TV ondersteuning op zijn producten en ook Vizio doet dat bij een aantal televisies. Fabrikanten als Panasonic en Philips bieden de app nog niet aan.

Door Joris Jansen

Redacteur

14-10-2020 • 16:31

67 Linkedin

Reacties (67)

Wijzig sortering
Dit wordt de eerste televisie waarop de app van Apple beschikbaar komt.
De app is toch ook al beschikbaar voor LG OLED tv's? Of gaat het hier enkel om de TV's van Sony?

[Reactie gewijzigd door TwArbo op 14 oktober 2020 16:45]

Ook al op Samsung tv's inderdaad, beetje een rare zin...
Ze doelen eerder op de eerste tv’s van Sony denk ik.
Later in het artikel zeggen ze wel dat het al beschikbaar was voor LG en Samsung.
De zin is verkeerd geformuleerd.
Anoniem: 892783
@TwArbo14 oktober 2020 16:46
Correct: zie link
Niet perse oled hoor. Hier op een lg LCD ook beschikbaar. Niet dat ik het gebruik, maar goed.
mijn UK model LG heeft ook al de apple tv app. airplay 2 blijkt niet te werken, (iphone ziet de tv niet)
Ik heb eigenlijk meer interesse in TV apps van providers die live TV kunnen leveren voor op de AppleTV... Zie niet in waarom ik een apart kastje nodig zou hebben van een provider.
In het ideale geval zou je ook geen aparte app van je provider nodig hebben maar zou dit gewoon gestandaardiseerd worden..
Daar is al een standaard voor DVB-C/S/T. Als je die aansluit en je hebt een abonnement kan je zonder extern kastje TV kijken.
Fair enough; dat zou nóg mooier zijn.
Dit bestaat al, het heet YouTube. Daarop kan elke "provider" op een gestandaardiseerde manier zijn content aanbieden.
Dan ben je afhankelijk van een externe partij, die het niet nauw neemt met privacy regels. Lijkt me niet gunstig.

En youtube verzint ook een beetje z'n eigen standaarden. Dat is geen probleem zolang ze volledig open zijn, maar je weet hoe dat gaat met macht. ;)
Bijna elke TV kan MPEG transport streams over IP aan. Je hebt daar niets extra voor nodig. Er is gewoon geen wil om het te doen (commerciële belangen). Er zijn ook allerlei standaarden bedacht, maar daar wordt ook niets mee gedaan.
Hoezo geen wil? 't mobile doet het toch.
ik denk vooral om de illegaliteit tegen te gaan.
Plex heeft bijvoorbeeld ondersteuning voor deze standaard. Hierdoor zou je dus via je server de streams dus kunnen doorzetten naar veel anderen mensen die graag wat minder willen betalen.
AppleTV is toch al een apart kastje? Als je AndroidTV hebt icm Ziggo dan heb je helemaal geen apart kastje nodig want dan installeer je Ziggo Go direct op de TV.
Nee dit gaat over Apple TV+ (plus) dat is de streaming dienst van Apple. Een directe concurrent van HBO GO waar het niet zo als bij Netflix om de kwantiteit gaat maar op de kwaliteit uitsluitend met hoogwaardige eigen producties.

Het is net zo als ziggo go alleen een app die je moet installeren op je tv. Alleen dan met een veel hogere bitrate dan ziggo en Netflix, met tot 40+ mbit/s streams.

nieuws: 'Apple TV+ heeft hoogste bitrate van 4k-streamingdiensten'

Daarnaast activeert het AirPlay op de tv. Waardoor juist helemaal geen los kastje meer nodig hebt.

Om je een indruk te geven
StarWars achtige
https://youtu.be/xgbPSA94Rqg

Ww2:
https://youtu.be/eyzxu26-Wqk

Jaren 1950 stijl groot geld komedie:
https://youtu.be/J_-nk9-sMus

Travel; (gepresenteerd door Obi-Wan Kenobi ;-))
https://youtu.be/611fw81BN98

Misdaad drama:
https://youtu.be/XQfeoRLvfqU

Space war:
https://youtu.be/U48vnfP0Rjo

The office achtige:
https://youtu.be/pMaPCYRPhY0

Natuur series
https://youtu.be/oGNb4d6UdeU
&
https://youtu.be/e8TsCQmngFk

Muziek docu
https://youtu.be/ZCyqR2RXoQU
&
https://youtu.be/ZCyqR2RXoQU

En de rest van je hier kijken
https://www.youtube.com/c/AppleTV

[Reactie gewijzigd door xbeam op 15 oktober 2020 01:43]

Sorry maar dat klopt niet. AppleTV+ is de streaming dienst, daar kan je geen apps op installeren. AppleTV is een fysiek kastje met tvOS waarbij je een App Store hebt waar je ook apps kan downloaden en installeren.

ATS geeft duidelijk aan dat hij niet een apart kastje wil hebben van zijn provider. Waar ik op aangeef dat die AppleTV al een extra kastje is, daar heeft AppleTV+ dus niks mee te maken. Want als je AppleTV+ als app op je TV hebt, kan je geen apps binnen AppleTV+ gebruiken.
Goed lezen? ik zeg nergens niet dat je in Apple TV+ apps kan installeren. Ik heb het alleen over Apple TV+ (+) is streaming dienst

En dat is waar dit tweakers bericht over gaat.

Ik leg uit dat je voor Apple TV plus geen kastje zoals Apple TV-k of Android tv nodig hebt en dat Apple TV+ en airplay2 direct op je tv werken.

Want jij vraagt “ Apple TV is toch al een kastje?”

Jij hebt het er over dat Android tv geen appart kastje is en dat je voor ziggo go dus geen kastje nodig nodig hebt. Ik zeg dat daar bij dat je je voor Apple TV+ En AirPlay dus ook geen kastje meer nodig hebt vanwege de TV+ plus app op je TV.

En dat stream en film kwaliteit veel beter is dan ziggo en Netflix.

Wat klopt er niet aan wat ik zeg?

[Reactie gewijzigd door xbeam op 15 oktober 2020 09:16]

Dat het in de opmerking van ATS niet gaat om de dienst maar het fysieke kastje. Daar reageer ik op, waarbij ik aangeef dat als je Android TV in je TV hebt dat je dan gebruik kan maken van Ziggo. En geen apart kastje nodig hebt. En maak juist duidelijk dat AppleTV het fysieke kastje is, waarbij jij aangeeft dat het over de streaming dienst gaat. Maar de streaming dienst is geen apart kastje en daar kan je geen apps op installeren zodat je TV kan kijken via je provider.
Ja precies dan snapt iemand toch niet waar dit bericht van tweakers over gaat 🤣🤣

Nou dat probeer ik uit te leggen.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 15 oktober 2020 10:39]

Ik snap dat prima. Ik geef aan dat ik liever de apps op een andere plek zou zien.
We hebben nu in feite drie plaatsen waar services geïnstalleerd zouden kunnen worden:
1) de setop box van de provider (ziggo, kpn, whatever)
2) de tv zelf (dus webOS op je LG, <whatever> op Samsung, AndroidTV op weer andere merken...
3) een los kastje zoals een AppleTV device.

TV kanalen zelf gaan eigenlijk altijd over 1 of meestal in wat uitgeklede vorm via een CI kaart op 2. Het artikel gaat over het gebruik van de AppleTV+ dienst op (2): de TV zelf. Ik gaf aan dat ik liever gebruik zou maken van een AppleTV (3) (of welke losse device dan ook) waarop ik de apps voor de diensten die ik wil gebruiken, inclusief de live TV van mijn provider met dingen als terugkijken, gids, whatever zoals je nu op je setop box (1) hebt draaien. Een AppleTV beschikt over een aanzienlijk betere soc dan welke TV dan ook, heeft een betere UI dan de meeste TV's (hoewel WebOS van LG wel leuk werkt begrijp ik?) en wordt aanzienlijk langer ondersteund. Bovendien kan ik als de ondersteuning uiteindelijk toch afloopt makkelijker wisselen. Het voordeel van het gebruik van (3) over (1): betere hardware en een app store. Ik heb nog nooit gehoord van setop boxes waarop je zelf apps van derden kan installeren in elk geval.
Dan snap ik de ik reactie en discussie van @Nogne Niet waarom hij 😂 jou gaat uitleggen dat je voor ziggo ziggo go geen kastje nodig hebt.

En wat ik zeg over Apple TV-+ niet klopt en dat bericht?

[Reactie gewijzigd door xbeam op 15 oktober 2020 10:43]

We hebben nu in feite drie plaatsen waar services geïnstalleerd zouden kunnen worden:
1) de setop box van de provider (ziggo, kpn, whatever)
2) de tv zelf (dus webOS op je LG, <whatever> op Samsung, AndroidTV op weer andere merken...
3) een los kastje zoals een AppleTV device.
Dat is een eigen keuze, je kan er voor kiezen om de apps op je TV te draaien zodat je geen extern kastje en/of decoder nodig hebt. Jij geeft zelf aan dat je alles op 1 plek wil hebben, maar komt wel het feit dat je daarvoor nu 3 plaatsen hebt waar je de services op geïnstalleerd kan worden. Maar dit hoeft helemaal niet, dat is een eigen keuze en dat is wat ik zeg.

Want AppleTV is al een extern kastje die helemaal niet nodig is, want een redelijk nieuwe Android TV heeft dus toegang tot alle Android TV apps en heeft ingebouwde AppleTV+/Homekit, waardoor je dus Chromecast/Airplay kan gebruiken. En als je dan nog een app mist kan je naar de Play Store.

Zelf gebruik ik een LG die AppleTV+ ingebouwd heeft en ik heb er daarom voor gekozen om 1 extra kastje te gebruiken en dat is de shield. Die heb ik achter op mijn TV geplakt en omdat het HDMI-CEC ondersteund kan ik alles met 1 afstandsbediening doen (en dit is mijn eigen keuze want de Shield is niet nodig om TV te kijken en/of andere streaming diensten te kunnen gebruiken).
Klopt, alleen de kwaliteit van Ziggo Go is echt beroerd. 720p en een lage bitrate.

Voor mij zijn er twee goede diensten om TV zonder decoder te kijken, dit zijn T-Mobile (op Apple TV) en NLZIET (direct op Android TV).

Beide diensten hebben inmiddels 1080p en een bitrate van rond de 7.5mbs.
Probleem met mijn (Samsung) tv van nog maar 4 jaar oud, is dat veel apps er helemaal niet voor uitkomen, zoals Ziggo Go en Apple TV+.

Teleurstellend, want dit model tv was toen net nieuw én Samsung was net over op een nieuw OS, dus ik dacht voorlopig up to date te zijn.

Maar binnen twee jaar was dit OS alweer achterhaalt, blijkbaar. Gelukkig werkt de Netflix app nog steeds goed, maar YouTube en Spotify houden niet over werkt en veel apps komen dus niet eens uit.

Mijn punt is; Dan ben je dus aangewezen op een kastje van derden.

Als je toch al een Apple-huishouden hebt, ligt een Apple TV voor de hand.

Ik hoopte dat er eindelijk een Apple TV update zou zijn gisteren.
Ik gebruik een IPTV abbo icm de SmartSTB app op mijn Samsung tv. 80 euro per jaar en alle nationale en internationale tv kanalen incl alle premium zenders zoals hbo, film 1, ziggo sport en nog veel meer.. En dit allemaal zonder extra kastje.
Welke aanbieder?
Je kan IPTV abonnementen tegenwoordig zelfs van AliExpress plukken. Je vindt ze ook onder de toonbank bij sommige satelliet aanbieders in de winkelstraat.

Het is dan wel raadzaam om er een VPN tussen te zetten voordat je een brief van BREIN door de bus krijgt.
Die ik gebruik is er een die gericht is op de Nederlandse en Belgische markt en heeft ook een keurige website.
Dus niet een of andere vage site of aanbieder uit een ver land.

Klantenservice erbij die 7 dagen per week snel reagert op de mail.

[Reactie gewijzigd door H.Boss op 15 oktober 2020 09:11]

Ok. Geen legale optie dus begrijp ik?
Ik gebruik de NL-Ziet app op mijn apple tv's. Een TV abonnement bij mijn provider heb ik niet meer. (Hiervoor had ik Canal Digital via schotel voor de tv in de woonkamer, en de andere 2 tv's hadden zo'n xs4all (kpn) 'ontvanger').

Kwaliteit is prima. Kost ook maar 8 euro per maand om op drie devices gelijktijdig te kunnen kijken.

En het belangrijkste: Ik heb nu maar 1 zapper (en 1 hdmi) nodig om lineaire tv te kunnen kijken, alle gangbare streamingdiensten te gebruiken, en content van mijn nas af te spelen (infuse).
Daarom heb ik de Ziggo app op de Apple TV geïnstalleerd. Dat kastje ging bij mij maar eens in de 2 weken aan, voor F1. Dat doe ik nu dus met de Ziggo app, aangezien de Apple TV altijd wordt gebruikt door vrouw en kinderen.
T-Mobile heeft dat... zo hebben mijn kids nu ook live tv door middel van de Apple TV.
Incl alle extra pakketten zoals film1 en foxsports

[Reactie gewijzigd door Diazoni op 14 oktober 2020 17:33]

Maar dan moet je nog steeds een abbo nemen waarbij je een kastje toegestuurd krijgt, toch? Dat wil ik namelijk niet. Ga nog even kijken of T-Mobile me korting kan geven als ik alleen een 'abbo' voor de TV Anywhere-app wil.
Hopelijk ook snel op de XH95. Straks even kijken. Lijkt me erg raar dat ze hem eerder op de XH90 uitbrengen dan op de XH95
Ben benieuwd. Was vorige week nog opzoek naar een Apple TV om gebruik te kunnen maken van Apple TV+.

Ik denk alleen maar goed nieuws als streamingdiensten te bekijken op verschillende merken televisies. Dit voorkomt vendorlocking.
Ik heb wel een Apple TV+ abbo, maar geen apparaat om het op de TV af te spelen. De mediaspeler die ALLE andere betaalde en gratis streaming diensten ondersteunt, nou net daar heeft Apple geen app voor gemaakt... Android TV op Nvidia Shield. :+
nah.. wil geen apart AppleTV kastje kopen voor die paar series. Ik wil juist minder kastjes en even zoveel verschillende interfaces bij de TV. De Apple TV+ series die ik wil zien krijg ik nu op 'een andere weg' ook op de shield in Kodi.

[Reactie gewijzigd door Zwaai Haai op 14 oktober 2020 17:02]

Dit is nou precies mijn probleem! En als ik dan m'n oude mediacenter pc aanslinger om het in de browser te proberen vraagt ome Apple alleen maar om m'n creditcard gegevens en weigert het vervolgens iets af te spelen... Meerdere mensen die daar last van hebben?
Apple geen app voor gemaakt... Android TV op Nvidia Shield.
Apple TV+ is dan ook geen product of dienst waar Apple winst op wil maken. Het is een radartje in een geheel om ons aan Apple-diensten en -producten te krijgen, net zoals aan Amazon Echo/Kindle dat is, of, in mindere mate, een Chromecast. Zet het idee dat techgiganten blij zijn je een enkele dienst of product te verkopen maar uit je hoofd, daar nemen ze al heel lang geen genoegen meer mee.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 15 oktober 2020 14:35]

Ik gebruik een Apple TV voor NL-Ziet, Netflix, Disney+, en Prime video. Alle vier geen Apple diensten als je het mij vraagt...

Middels Infuse speel ik alle content van mijn Synology Nas af. Infuse is ook niet van Apple.

Ik zie de Apple TV juist als een extern middel om mijn Smart TV (die niet zo smart meer is omdat Samsung gestopt is met ondersteuning na 3 jaar) weer een beetje smart te krijgen.

Waarom een Apple TV? Omdat wij thuis allemaal iPhones hebben, er slingert een iPad rond, en we gebruiken MacBooks. Als we Chromebooks en Android telefoons hadden gehad, dan had ik wel voor een Chromecast gekozen.
Waarom een Apple TV? Omdat wij thuis allemaal iPhones hebben, er slingert een iPad rond, en we gebruiken MacBooks.
Yep! De voordelen van het eco systeem gebruiken: foto's kijken op je tv via je fotostream binnen iCloud, Synchrone weergave vanaf je iPhone op je TV, inloggen in een app op je Apple TV via diezelfde app op je iPhone (scheelt 'typen' met je remote), etc...etc...
Deze informatie is al zeker 2 maanden bekend, ik heb de XF90 daar komt het ook op.

[Reactie gewijzigd door Tegniek op 15 oktober 2020 06:10]

Weet niet waar je die info vandaan hebt, maar voor de Xf9005, die ik ook heb, is nog nergens aangekondigd dat de Apple tv app daarheen komt
Kans is ook niet zo heel groot aangezien de nu aangekondigde tv’s echt wel een heel stuk een snellere soc hebben, maar wie weet
klopt, ik heb dit verkeerd gelezen zie ik nu.
Ik koop nog steeds geen smart tv omdat er zoveel apps niet werken/vervallen of niet voor de tv uitkomen. Nu is er eindelijk schot in en zal ik ook wel naar een smart en hdr en hdmi 2.1 tv willen gaan. Maar ik wacht nog 1 jaar denk ik. Want het is zo veranderlijk als de pest(no covid intended)
Decoder voor tv kijken bij de providers
Chromecast voor Netflix en Amazon
Apple tv 4k voor apple tv
Ik wil het allemaal in 1 apparaat graag, (gelukkig heb ik een pc/laptop waar dat mee kan.)
Ik had hetzelfde. Tot halverwege Juli dit jaar met een 60inch non-smart plasma moeten doen. Hier zat een Intel NUC in, Chromecast, Xbox One, KPN ITV en muziek streamer. Nu ik ben verhuist toch de stap gemaakt naar de XH90 met Android TV. Dit betekend: NUC overbodig, Chromecast overbodig, KPN ITV vervangen voor een app van Canal Digitaal. De muziekstreamer is dan wel gebleven.

Gelukkig nu ook geen Apple TV hoeven kopen om van die content te kunnen genieten. Kwaliteit schijnt ook erg goed te zijn. Zal zeker tot zijn recht komen op een TV als de XH90.
Die televisies bestaan al een tijdje hoor. :)
Als ik het goed begrijp kun je alles wat je noemt al met de Apple TV. Er is sinds kort een Ziggo Go app voor tvOS, er zijn al jaren een Netflix app en een Amazon Prime app en uiteraard kun je er Apple TV+ op kijken.

Enige wat nog beter kan is dat je KPN ‘tv’ moet nu nog moet streamen vanaf je iApparaat.
Enige wat nog beter kan is dat je KPN ‘tv’ moet nu nog moet streamen vanaf je iApparaat.
NL-Ziet app voor tvOS gebruiken. Terugkijken reclamevrij en je mag nu wel doorspoelen (in tegenstelling tot die KPN doosjes).
- losse decoder van je provider hoeft niet meer, duw gewoon je smartcard in het CI-slot van je TV
- AppleTV hoeft niet meer, de apps draaien op je TV, en AirPlay doet de TV tegenwoordig ook

Langzaamaan wordt het wel wat met de Smart TV's - dat komt voornamelijk doordat de SoC's volwassen zijn geworden, en niet elk jaar grote nieuwe features of een enorme snelheidsboost meer krijgen.
Ik heb op de slaapkamer een LG tv uit 2013, alle apps zoals Netlfix, Video app naar mijn NAS, browser, IPTV werken allemaal super, ontvang nog steeds updates. Nooit problemen gehad.

In mijn woonkamer staat een Sony 55XF9005, daarop draait Android. Staan applicaties op zoals Netflix, Google TV en tal van andere applicaties, werkt ook prima.

Als je een apart kastje wilt, dan wordt 1 optie voor alles lastig. Tegenwoordig bieden een hoop van de apparaten een hoop mogelijken. Ik heb lang gedubd tussen de ATV-4K (welke ik in bezit heb) en die nvidea Shield. Een apart kastje kopen is echt geen probleem. Als ik de ATV-4K aanzet, gaat ook mijn receiver en mijn televisie aan. Schakel ik het uit, idem dito.

Ik ben voor de Apple TV-4K gegaan omdat ik meerdere Apple apparaten in huis heb en het goed op elkaar is afgestemd. Om films van mijn Synology NAS af te spelen (had ook een ander merk kunnen zijn) gebruik ik de applicatie Infuse Pro. kost 10 euro per jaar, of 90 voor lifetime. Ik heb er totaal geen moeite mee, om daar 1 keer per jaar 4 flessen cola voor te moeten afrekenen. Download automatisch ondertiteling, ondersteunt alle video codec. Nadeel van de Apple TV-4k is dat het alleen PCM uitzend of altijd Dolby + Atmos. Het enige is dan, dat op je receiver Multi staat ipv DTS als er bijv. DTS wordt doorgezonden. Apple TV zend het ongecomprimeerd door dus het geluid naar mijn Denon receiver komt orgineel aan.

De apps die ik er op heb staan zijn spotify, netflix,Amazon, Disney, Infuse Pro, ZiggoGo, Skyradio, en nog een paar onbekende... Het werkt serieus goed. Ik hoef voorlopig niet meer anders.

[edit: typo]

[Reactie gewijzigd door Tegniek op 15 oktober 2020 06:30]

Decoder voor tv kijken bij de providers
Chromecast voor Netflix en Amazon
Apple tv 4k voor apple tv
Ik wil het allemaal in 1 apparaat graag, (gelukkig heb ik een pc/laptop waar dat mee kan.)
Gewoon die Apple TV 4K gebruiken:

NL-Ziet app vervangt je decoder voor lineaire tv kijken (en reclamevrij terugkijken)
Netflix, Amazon prime, Disney+, Videoland, Pathe thuis hebben allemaal een tvOS app.
Je oude home video's (in .mkv of welk formaat dan ook) kijken vanaf je nas middels infuse.

Dus het is er al lang: 1 Apparaat, 1 afstandsbediening, 1 hdmi poort in gebruik voor dit alles.
Is het ook de eerste keer dat een Apple TV app uitkomt in het Android ecosysteem? Android smartphones moeten het nog altijd stellen met een verwijzing naar de website.
Nee. Is al voor meer tv’s uitgekomen.
Welke TV met Android dan? LG en Samsung hebben het maar die hebben geen Android...
Ow mijn fout. Ik dacht dat die androidTV draaide.
Leuk maar aan de andere kant ondersteunen deze tv’s toch ook al Airplay2 waardoor je vanaf je TV Apple TV plus kan streamen?
Ik heb op mijn LG oled tv (B9) ook de Apple TV app staan. Erg handig om geen aparte kastjes meer te hoeven zeggen. Helaas is de app nogal stroperig, dus naar mijn idee nogal slecht geprogrammeerd. Als ik kijk naar de vloeiendheid bij de andere apps kan de TV veel beter dan dat. Ook met het kijken van een krijg ik wel eens dat ie even een tijdje stottert terwijl dat met andere apps (en lokaal streamen van 4K films) niet zo is.
Heb je een voorproefje gehad, nu mag je een Appletv kopen.

Maar is appletv het überhaupt waard? Hun eigen content is tot dusver behoorlijk slecht ontvangen en veel andere dingen doen ze niet.
Haha, daar lijkt het dus inderdaad op (had trouwens wel een Apple TV 3 eerder). Qua content matig, het is dat ik het een jaar gratis heb. Een serie kijk ik nu (Ted Lasso), verder niet veel content tot nog toe.