Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus brengt 8T-smartphone uit met lagere prijs dan OnePlus 8

OnePlus heeft zijn 8T-smartphone aangekondigd. De smartphone is met een prijs van 599 euro goedkoper dan de OnePlus 8 was bij introductie. De OnePlus 8 begon bij 699 euro voor de goedkoopste versie.

De belangrijkste upgrade is het scherm. Dat is nu een 120Hz-oledscherm in plaats van een 90Hz-paneel in de OnePlus 8. Bovendien gaat het om een plat scherm, in plaats van een gekromd scherm. OnePlus claimt dat de helderheid tot maximaal 1100 candela per vierkante meter gaat. Het scherm is even groot als dat van de OnePlus 8, die dit voorjaar uitkwam.

Een andere wijziging is de accu. De 4500mAh-accu kan nu opladen met 65W in plaats van 30W bij de voorganger. Dat moet het helemaal opladen van de accu in 39 minuten mogelijk maken. Draadloos laden is er niet. Via USB Power Delivery kan de telefoon tot 45W opladen.

De soc is nog altijd een Snapdragon 865 met een X55-modem voor 5G. Er is wel een vapor chamber die bijna drie keer groter is als bij de OnePlus 8 voor koeling. De software is OxygenOS op basis van Android 11. Die heeft nu een always-on display met de mogelijkheid om informatie over digitaal welzijn altijd op het scherm weer te geven en om een getekende versie te maken van de wallpaper.

De camera-set-up komt grotendeels overeen. De primaire camera is de Sony IMX586, een 30 vierkante millimeter grote sensor met 48 megapixels. De camera met ultragroothoeklens is 16 megapixels en heeft een iets grotere beeldhoek dan de OnePlus 8. Daarnaast is er een macrocamera van 5 megapixels en een dieptesensor.

De OnePlus 8T komt onmiddellijk uit voor 599 euro voor de versie met 8GB aan lpddr4x-geheugen en 128GB aan UFS 3.1-opslag. De variant met 12GB geheugen en 256GB aan opslag kost 699 euro.

OnePlus 8T OnePlus 8 OnePlus 8 Pro
Scherm 6,55", oled, 120Hz
2400x1080px, 20:9
6,55", oled, 90Hz
2400x1080px, 20:9
6,78", oled, 120Hz
3168x1440px, 19,8:9
Processor en modem Snapdragon 865, X55 Snapdragon 865, X55 Snapdragon 865, X55
Geheugen 8GB of 12GB lpddr4x 8GB of 12GB lpddr4x 8GB of 12GB lpddr5
Opslag 128GB of 256GB ufs 3.1 128GB of 256GB ufs 3.0 128GB of 256GB ufs 3.0
Camera's achterkant Primair: Sony IMX586, 48Mp, f/1.7
Macro: 5Mp
Ultragroothoek: 16Mp
Dieptesensor: 2Mp
Primair: Sony IMX586, 48Mp, f/1.75
Macro: 2Mp f/2.4
Ultragroothoek: 16Mp f/2.2
Primair: Sony IMX689, 48Mp, 1/1,4"
Telecamera: 8Mp, f/2.44.
Ultragroothoek: 48Mp, f/2.2
Kleurenfiltercamera: 5Mp
Frontcamera Sony IMX471, 16Mp, f/2.45 Sony IMX471, 16Mp, f/2.45 Sony IMX471, 16Mp, f/2.45
Afmetingen 160,7x74m1x8,4mm 160,2x72,9x8mm 165,3x74,35x8,5mm
Gewicht 188 gram 180 gram 199 gram
Accu en laden 4500mAh, 65W bedraad laden 4300mAh, 30W bedraad laden, geen draadloos laden 4510mAh, 30W bedraad laden, 30W draadloos laden, 30W omgekeerd draadloos laden
Introductieprijzen 8GB + 128GB: 599 euro
12GB + 256GB: 699 euro
8GB + 128GB: 699 euro
12GB + 256GB: 799 euro
8GB + 128GB: 899 euro
12GB + 256GB: 999 euro

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

14-10-2020 • 16:58

140 Linkedin

Reacties (140)

Wijzig sortering
OnePlus 8T $750,-/€599, Wow wat een geld voor een smartphone, ik weet nog steeds de prijs van de OnePlus One toen hij uitkwam €269 (16GB) en €299 (64GB), ik had de 64GB versie toen.

OnePlus 2 - $329 ($30 toename)
OnePlus 3 - $399 ($70 toename)
OnePlus 3T - $439 ($40 toename)
OnePlus 5 - $479 ($40 toename)
OnePlus 5T - $479 (geen verhoging)
OnePlus 6 - $529 ($50 toename)
OnePlus 6T - $549 ($20 toename voor het basismodel, hogere specificaties edities onveranderd)
OnePlus 7 €559/$630 ($80 toename)
OnePlus 7 Pro $669/€709 (nieuw)
OnePlus 7T $599/€599 ($30 afname/€40 toename),
OnePlus 7T Pro €759/$830 (€40 toename)
OnePlus 8 $699/€699 ($100/€100 verhoging)
OnePlus 8 Pro $899/€899 ($60/€140 toename)
OnePlus 8T $750,- nu.

https://www.androidauthor...es-prices-change-1102026/

Sorry kon even snel alleen de Amerikaanse prijzen bij elkaar vinden.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 oktober 2020 17:26]

Tja. Inflatie doet rare dingen, zeker dit jaar. Een groot aandeel in de prijsstijgingen is daar aan te relateren.

Hardware wordt ook geavanceerder. De (vrijwel) monopoliepositie van Qualcomm doet de prijzen weinig goeds. Een 120hz 1440p oled met cameragat is een stuk duurder in productie dan een 1080p TFT-tje in de tijden van de OnePlus One, om maar een onderdeel te noemen - net als dat 4 camerasensors (laat staan modellen met beeldstabilisatie) duurder zijn dan 1.

En verder: De OP1 werd volgens mij met verlies gekocht. Hun marketingbudget ging in de verkoopprijs zitten om een merk op te bouwen. Dat is nu geslaagd, en dus gaan de prijzen omhoog.
Moederbedrijf BBK probeert nu hetzelfde truukje met Realme, als je nog eens van 'goedkope' high-specced hardware wil genieten.
Tja. Inflatie doet rare dingen, zeker dit jaar. Een groot aandeel in de prijsstijgingen is daar aan te relateren.
Onzin. 330 euro in 2014 is, met inflatiecorrectie, nu 355 euro. Dat is dus zeker niet de reden van de prijsstijgingen. De grootste reden noem je zel al en dat is het aloude spelletje van marktaandeel pakken door lage verkoopprijzen en daarna de prijs omhoog gooien wanneer je een naam opgebouwd hebt.
Oudere modellen met vergelijkbare specs en of betere specs zijn voor veel minder te krijgen. Dit heeft geen ene zak met inflatie te maken. De kost prijs van die toestellen is nog geen 4de van de retail prijzen.
Dat is met heel veel high tech spul zo, dat zegt niks over de winstmarge. Die is tov Samsung, Apple en Huawei nog altijd lager.

En deze 8T is prima geprijsd tov alternatieven...
Prima geprijsd volgens wie? Jou? De prijzen van producten zijn in de afgelopen jaren enorm gestegen, en staan totaal niet meer in verhouding tot de kost prijzen. En daar profiteert een heel select clubje van. En dat is niet oké. Dat is niet prima. Dat is schandalig. waarom je dat zou verdedigen is mij een compleet raadsel.
Ooit van vraag en aanbod gehoord? Zo een raadsel is dat niet hoor.. Of het nu om appels, BMW's of gsm's gaat..
Je bedoelt dat de prijs stijgt wanneer de vraag het aanbod overstijgt? Ik heb daar zeker van gehoord. Jij ook. Maar je snapt de betekenis alleen niet. Want hier is geen sprake van een vraag die het aanbod overstijgt.
Noem eens een paar die voor VEEL MINDER te krijgen zijn.
De inflatie op producten en diensten valt nog reuze mee, mede dankzei omdat het grootste gedeelte van het nieuwe geld in de aandelen markt wordt gepompt omdat dat easy money is omdat de banken en overheden er toch alles aan doen dat die aandelen maar niet inzakken, zodra dat ooit stopt dan kan het wel gek gaan met de inflatie op producten.
Tja. Inflatie doet rare dingen, zeker dit jaar. Een groot aandeel in de prijsstijgingen is daar aan te relateren.

Hardware wordt ook geavanceerder. De (vrijwel) monopoliepositie van Qualcomm doet de prijzen weinig goeds. Een 120hz 1440p oled met cameragat is een stuk duurder in productie dan een 1080p TFT-tje in de tijden van de OnePlus One, om maar een onderdeel te noemen - net als dat 4 camerasensors (laat staan modellen met beeldstabilisatie) duurder zijn dan 1.

En verder: De OP1 werd volgens mij met verlies gekocht. Hun marketingbudget ging in de verkoopprijs zitten om een merk op te bouwen. Dat is nu geslaagd, en dus gaan de prijzen omhoog.
Moederbedrijf BBK probeert nu hetzelfde truukje met Realme, als je nog eens van 'goedkope' high-specced hardware wil genieten.
calv1n De OnePlus One had een marktpenetratie prijs. Er werd niet aan marketing gedaan, de lage prijs van het toestel zorgde voor de marketing. Daarnaast waren de prijzen ook zo laag in het begin met het vooruitzicht later wel meer te kunnen gaan verdienen wanneer de naamsbekendheid zou toenemen.

Dus het klopt dat de Oneplus One heel goedkoop was voor wat je kreeg, maar dat was natuurlijk geen realistische verkoopprijs. Het heeft dus ook geen zin om andere producten daarmee te vergelijken.

Voor de rest van je vergelijking is het interessant om te zien hoe Oneplus steeds meer naar het duurdere segment is verschoven.
Xiaomi verkocht hun Mi flagship smartphones ook voor rond de €400,- vele jaren achter elkaar, en zij maakte wel goed winst op die smartphones, pas vanaf de Xiaomi Mi 10 werden ze pas €750,- toen ze net uitkwamen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 oktober 2020 17:49]

Ik sprak voornamelijk over de Oneplus One die 299,- kostte. Wanneer je het hebt over 400,- voor een Xiaomi Mi praat je dus over een prijsverschil van 100,-. Dat is wel even een verschil. Aangezien de Oneplus One voor de kostprijs of zelfs onder de kostprijs werd verkocht praat je over ongeveer 100,- aan winst wanneer Oneplus hun Oneplus One voor 400,- zou verkopen. Dat zou dus ook goede winst opleveren, maar dat is niet het geval.

Dus een goede telefoon kan je heus wel voor goedkoop verkopen, maar zo goedkoop als 299,- is gewoon niet mogelijk op de lange termijn.
Wil wel eens bronnen zien van Xiaomi die goed winst maakten met hun Mi series flagships. Want dat doen ze echt niet. Hun ecosysteem producten echter, zeker wel.
Precies - de Snapdragon 865 inclusief 5G modem en de upgrade naar high-refreshrate displays heeft zelfs zijn intrede bij Xiaomi gedaan. De forse prijsverhoging is daar prima te verklaren.

Dat OnePlus de afgelopen jaren hun prijzen heeft verhoogd, schrijf ik zelf ook in het tweede deel van mijn vorige post.
Vergeet niet dat je waarschijnlijk naar Xiaomi prijzen kijkt zonder BTW en importheffingen, als je ze zou importeren uit het buitenland. Die betaalt OnePlus wel.

[Reactie gewijzigd door Richh op 14 oktober 2020 17:48]

Precies - de Snapdragon 865 inclusief 5G modem en de upgrade naar high-refreshrate displays heeft zelfs zijn intrede bij Xiaomi gedaan. De forse prijsverhoging is daar prima te verklaren.

Dat OnePlus de afgelopen jaren hun prijzen heeft verhoogd, schrijf ik zelf ook in het tweede deel van mijn vorige post.
Vergeet niet dat je waarschijnlijk naar Xiaomi prijzen kijkt zonder BTW en importheffingen, als je ze zou importeren uit het buitenland. Die betaalt OnePlus wel.
Nee, met importeren uit het buitenland waren ze nog steeds rond de €400,- en de Xiaomi Mi 8 en Mi 9 werden gewoon normaal verkocht in Nederland en waren ook rond de €400, pas met de Xiaomi Mi 10 werden ze pas €750,-

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 oktober 2020 17:53]

Ik zij MET importeren uit het buitenland en BTW, waren ze (Xiaomi Mi) nog steeds rond de €400,-

Ook toen ze normaal verkocht werden in Nederland zo als Samsung en alle andere merken, waren ze nog steeds rond de €400,- pas met de Xiaomi Mi 10 werden ze pas €750,-

En ja ze (Xiaomi Mi smartphones) werden ietsjes duurder in de jaren, maar niet veel bijna niks.
GA je nu ook even de historische prijzen van de flagships van Apple, Samsung, Sony en LG erbij zetten?

Zelfde trend, maar hoger in prijs.
GA je nu ook even de historische prijzen van de flagships van Apple, Samsung, Sony en LG erbij zetten?

Zelfde trend, maar hoger in prijs.
De flagships van Apple en Samsung waren altijd al duur, waren nooit goedkoop.

Zo als:

Samsung Galaxy S II i9100 Zwart €700,- toen hij uit kwam.
Samsung Galaxy S III 16GB Wit rond de €600,- toen hij uit kwam.
Samsung Galaxy S4 16GB Zwart rond de €700,- toen hij uit kwam.
De OnePlus One had een marktpenetratie prijs. Er werd niet aan marketing gedaan, de lage prijs van het toestel zorgde voor de marketing. Daarnaast waren de prijzen ook zo laag in het begin met het vooruitzicht later wel meer te kunnen gaan verdienen wanneer de naamsbekendheid zou toenemen.

Dus het klopt dat de Oneplus One heel goedkoop was voor wat je kreeg, maar dat was natuurlijk geen realistische verkoopprijs. Het heeft dus ook geen zin om andere producten daarmee te vergelijken.

Voor de rest van je vergelijking is het interessant om te zien hoe Oneplus steeds meer naar het duurdere segment is verschoven.
Echt... Hoe lang gaan we dit riedeltje nog herhalen?
Ik ga niet eens meer vertellen waarom de OnePlus One zo goedkoop was. Doe a.u.b. wat research voordat je gaat blaten. Het begint echt enorm storend te worden dit.
Inderdaad opmerkelijk dat de Europrijs opeens flink daalt. De 8T wordt dus US$50 duurder, maar €100 goedkoper? Wat zou de reden daarvan zijn? Je zou haast denken dat het om een prijsfout gaat. Alleen de USD/EUR koers lijkt mij niet genoeg om zo'n groot verschil te verklaren.

Jammer dat de 8 Pro geen opvolger heeft gekregen. Ik wacht nog steeds op killer hardware in een OnePlus met plat scherm en pop-up camera... de 7 Pro had een pop-up maar geen plat scherm, de 8 (Pro) geen plat scherm, nu de 8T wel een plat scherm maar weer geen pop-up... :'(

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 14 oktober 2020 17:44]

In amerika bieden ze alleen de duurdere 12 gb ram/ 256 gb ram aan wat wel een wat vertekend beeld geeft, maar alsnog idd 699 euro vs 749 dollar voor dezelfde varianten.
En niet vergeten, 699 euro is 824 dollar.... Dus zoals gewoonlijk weer duurder in de EU..
(Ja ik weet het de BTW enzo)
Waarom zet je de euro prijs niet bij de 8t keer? Dan zul je zien dat deze 100 euro LAGER is dan huidige 8. Wel zo transparant
Waarom zet je de euro prijs niet bij de 8t keer? Dan zul je zien dat deze 100 euro LAGER is dan huidige 8. Wel zo transparant
Heb ik wel gedaan, staat boven in:
OnePlus 8T $750,-/€599, Wow wat een geld voor een smartphone, ik weet nog steeds de prijs van de OnePlus One toen hij uitkwam €269 (16GB) en €299 (64GB), ik had de 64GB versie toen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 oktober 2020 18:46]

Maar niet in je opgesomde lijstje... Dan zou ej tussen haakjes kunnen zetten (100 euro goedkoper)
Ik heb even teruggekeken in mijn order bij oneplus. Daar heb ik 2,5 jaar geleden €559 voor mijn oneplus 6 betaald. Dus dan vindt ik €40,- extra voor de 8T best wel meevallen eigenlijk.
Ze zijn toch altijd duidelijk geweest dat dat de strategie was :)
Voor bang for buck moet je nu bij andere merken wezen.
Hij rant wel dat je niet altijd de nieuwste telefoon moet kopen, maar verkoopt je maar wat graag de nieuwste teardownskin voor die telefoon.
En de review van DetroitBORG: https://www.youtube.com/watch?v=xuxd_Ry0vhs

[Reactie gewijzigd door NBS op 14 oktober 2020 19:45]

Mkbhd heeft eindelijk de pixel 5 ontvangen, en zeer zuur dat er zoveel oude tech gebruikt is zodat het kale Android wat ik graag wilde het niet gaat halen bij de specs van de competitie/prijs klasse.

Jammer gemiste kans zo...
Het facebook debacle blijft toch pikken. Sorry OnePlus, het vertrouwen is weg door privacy gevoelige rommel mee in je product te verwerken. Was een fan van letterlijk de eerste batch, maar nu sluit voor mij toch het hoofdstuk ...
Of gewoon die rommel verwijderen met ADB.
Heb je hier een goede link voor? Hoe weet je zeker dat de functionaliteit echt niet meer aanwezig en gebruikt kan worden?
Bedankt! Te absurd om software door de strot geduwd te krijgen.
Je hebt het alleen nog steeds door je strot geduwd gekregen je haalt het alleen maar weer uit. Is het dan oké dat oneplus dit doet? Zolang je het er zelf maar weer uit kan halen?
Kortom vies eten bewust terug uitkotsen maakt het restaurant zijn praktijken verantwoord?
Als ik dit artikel mag geloven is het bij de 8T weg gehaald.

https://9to5google.com/20...ebook-bloatware-reversal/

Of dit enkel voor de US of EU geld weet ik niet.
Dit lijkt weer ergens op. Af van dat stomme kromme scherm en laden met USB-PD :) Nu alleen nog even terug naar gewoon kunststof sandstone achterkanten. En mja, wireless laden zou leuk extraatje zijn.
En dat stomme gat weg, en een jack, en een telelens, dan is het klaar.
Door het nieuwe twin battery systeem konden ze dat helaas niet meer in de 8T verwerken zonder dat de telefoon te dik werd. Tenminste dat is wat ik vorige week heh gelezen ergens. Ik had t zelf ook aantrekkelijker gevonden als Wireless charging een feature was.
Ze hebben de telefoon 0.6mm dunner gemaakt, dat had niet perse gehoeven
Dit. Ben daarom ook vrij siked over de Pixel 5 die nu in Duitsland voor net iets meer dan 600 euro te pre-orderen is. Als die nou eens normaal on NL beschikbaar zou zijn...

600 euro vind ik een mooi bedrag voor iets wat ik dagelijks gebruik en toch zeker 3 jaar meegaat (voordat ie naar een familielid/vriend(in) gaat).
siked
Bedoel je niet 'psyched', als in 'extremely excited'? ;)
Is een plat scherm en je kan laden met PD. De oplader heeft daar zelfs ook ondersteuning voor zodat je 'm ook voor je laptop kan gebruiken. Warp charge is 65 watt, PD op de OnePlus 27 watt en 45watt voor bijvoorbeeld je Macbook.
Nette prijs zeg poh. Als je niet een ultra goede camera, maar met een goede camera genoegen kan nemen is dit echt een no brainer voor maar 600 euro.
In het huidige smartphone klimaat ja. Maar nog niet zo kort geleden waren dit de high end prijzen. Dat je perspectief is verschoven betekent niet dat dit een goede deal is. Het is erg veel geld en als je smartphone 2-3 jaar oud is krijgen de meeste mensen er qua features niet eens zo veel voor terug ..

[Reactie gewijzigd door xszander op 15 oktober 2020 00:40]

Dit is ook een redelijk high end model naar mijn mening. Mist alleen die killer camera en draadloos laden.
@zsander deze telefoon is high end.
Dat er geen pro achter staat betekend niet direct dat het een midranger zou zijn of iets dergelijks.

Als je de specs naast de 8 pro legt zie je gewoon dezelfde specs met zelfs meer in de batterij en opslag.
Wat naar mijn mening betekend dat je een high-end toestel krijgt voor een goede prijs.

Je kunt de huidige prijzen van smartphones leuk vinden of niet maar zolang iedereen het blijft kopen blijven ze met prijzen kloten tot de winst niet meer omhoog gaat wanneer ze zelfs minder toestellen verkopen.
(zie apple)

Voor de huidige markt is deze telefoon met deze specs erg goed geprijsd of je het nou leuk vind of niet.
En toestel prijzen van nu vergelijken met toestel prijzen van jaren geleden geen argument naar mijn mening
Qua prijzen een goede opvolger van m'n oneplus 6.

Alleen hoef ik die nog niet op te volgen
Heb hem net de deur uit gedaan, voor mij geen oneplus weer. Batterij was heel snel minder geworden, liep om de haverklap vast of hij deed zelf rebooten of ging spontaan uit. Tijdens het bellen was mijn internet verbinding meestal zo ineens weg.
Als ik hem met de switch op stil zet en daarna weer op geluid gaf hij wel aan dat het geluid aan stond maar was dat meestal niet zo. Toegegeven hij kon wel heel snel laden, als hij dan ook daadwerkelijk ging laden wat die vaak vertikte. Heb nog nooit zoveel gezeik gehad met een telefoon als de Oneplus.
De batterij is mijn OP6 wel een dingetje.. ik haal er regelmatig niet de hele dag mee zonder ff bij te juicen. En dat snel laden interesseert me niet.. Ik wil gewoon een hele dag met de batterij kunnen doen en hem savonds aan de lader leggen.

Overigens begint mijne toch wel wat dingetjes te vertonen.. Met name traagheids issues.. Komt misschien omdat ik de boel eens moet opruimen. Maar ook dat wil ik niet, hij moet het gewoon doen :P
@Finger vergeet ook niet dat de accu laten vervangen bij OnePlus zelf erg goedkoop is, onder een 10tje voor mijn 7 Pro zelfs. Kan apple wat van leren met hun hele millieu verhaal.
Linkje of tips waar ik dit kan laten doen?
Ik wil nog even met de 6 doen maar accu is echt drastisch aan het dalen. Haal zeer zeker geen dag (halve ook niet met 1 uur bellen).
Of het nu een tientje is of 40 euro maar me niet uit. Alles is nog rap namelijk.

Heb de 256 model toen genomen, scheelt veel tov de 128 voor mij. Vaak rond de 100+ gig erop en dan wordt 128 echt te sloom.
https://www.oneplus.com/nl/support/repair de pagina met hoe je een reparatie kan aanvragen

https://www.oneplus.com/n...ir-pricing/details?code=8 en de prijslijst. 8,70 voor de 6. Komt echter wel nog labor bij maar soms als je klantenservice heel lief aankijkt valt het mee. Als je accuduur echt heel erg kort kan je daarmee beginnen bij klantenservice en komen ze vanzelf met het idee om de accu te vervangen, scheelde mij vorige keer de verzendkosten.

@Netrunner voor mijn OnePlus 3 was het een flink verschil. Je kan de huidige status van je accu (percentage van de originele capaciteit) ook zien met de OnePlus Diagnostic app.
Bedankt!

Goede info :)
Ga ik zeker eens proberen.

Weet je hoelang je het toestel ongeveer kwijt bent? (Je eigen ervaring)
Ik moest 'm twee dagen missen. UPS kwam 'm halen bij de deur dus dat was erg praktisch
Joh! Dat is rap, dacht echt aantal weken ofzo.

Zo wordt de drempel wel heel laag, vanavond maar eens in gang zetten!
Ja het process is heel makkelijk inderdaad. Mijn twee dagen was erg rap maar geen idee of dit altijd zo is, maar een aantal weken lijkt mij niet het geval.
Typisch dat jullie allemaal laat hebben van slechte accu's. Die in mijn op6 doet het prima! Is een klein beetje minder dan toen hij nieuw was, maar dat is normale slijtage. Ik haal er de twee dagen regelmatig mee, met alles aan behalve locatie. Wel amper sociale media (beetje Instagram voor werk), dat zal wel een berg schelen.
@7-UP

https://www.apkmirror.com...s-ltd/oneplus-diagnostic/

Met deze link kan je zien hoeveel procent van je orignele capaciteit over is. Mijn OnePlus 7 Pro is dit 87% bij heel intensief gebruik.
Bedankt voor het linkje, had deze al wel :)
Naar weet zeker dat het handig is voor de lezers die onze berichten lezen.
Ik sta op 79%.
Ben in 1 maand van 81 naar 79 gegaan.
Is duidelijk dat een nieuwe accu geen overbodige luxe is wil ik nog een tijdje met m'n 6 doen :)
Ik zit met mijn op6 ook op 80% en merk dat bij wat intensiever gebruik die best hard ontlaad.

Is een nieuwe accu inzetten en optie? Toestel is prima.
Ik ervaar dit ook, intensief gebruik weegt enorm zwaar op de accu lijkt het. Je ziet em gewoon leeglopen.
Toestel zelf is nog perfect, ga er zeker een nieuwe accu in laten zetten. Alleen het missen van het toestel is even een dingetje en back-up maken.

Wat DamirB al aangaf een aantal post terug is dat het weinig kosten met zich meebrengt en mogelijk ook een snelle afhandeling. (Heeft er linkjes bij gezet)
Zal zeker te maken hebben met intensief gebruik zoals auto rijden met navigatie/Flitsmeister/Spotify.
Tijdens werk regelmatig als hotspot.

En hoewel dit niet heel veel verbruikt staat blokada altijd aan.

Gevolg is vaker opladen en dus ook snellere slijtage..
ik heb ook last van bovenstaande op mijn OP6. Einde van de dag haal ik niet meer met 95% in de ochtend. Voor 10tje kan ik een nieuwe batterij laten plaatsen en dan is het weer zoals nieuw om maar even zo te noemen?
Inderdaad, die doet het nog prima. :) :)
Yep. Zit nog op de 5t. Niks mis mee! Lekker snel, net zo veel ram als deze nieuwe 8t. Maak toch weinig kiekjes dus daarvoor ook niet. Alles is straks toch 120hz dus wacht nog op die killer feature op smartphones die me over gaan halen een nieuwe te kopen. Denk dat dat nog wel even gaat duren. Ik heb tenminste nog een jack, een prettig formaat en geen gat in m'n scherm.
De meeste Oneplus telefoons hebben dat wel degelijk maar niet de certificering om kosten te drukken
Je spreekt jezelf nogal tegen. De meenste hebben dat wel degelijk, maar ook weer niet... :-)
Lijkt me vrij duidelijk dat hij de functionaliteit van ip68 bedoeld die wel inbegrepen is maar niet certificering zelf. Dat had je zelf uit de zins opbouw kunnen halen.
Het is vrij simpel: er is GEEN IP68 rating. Het zit er dan ook niet in.
https://www.androidpolice...d-unlike-the-unlocked-8t/

Voedsel voor discussie, zoals al vaak is aangegeven. De certificering zit er niet op maar zou er mogelijk wel aan voldoen als die de testen zou doorlopen.
Zie de link en oordeel zelf ;)
Dan hebben ze dus geen IP68 want dat IS die certificering...

Ik kan wel slimmer zijn dan iemand met HBO maar ik heb geen HBO (nee ook niet de videodienst)...
Wat heeft dat nou met slimmer zijn te maken?

In feite kunnen de Oneplus toestellen in aanmerking komen voor de IP68 certificering maar Oneplus besluit dat niet te doen vanwege financiële redenen.

Is het zo beter voorgekauwd?
Nee want het is niet perse waar, dus dat maakt het niet beter. Het kan wel 10x beter zijn, maar het kan ook slechter zijn...

Hoe kan je daar niet de gelijkenis in zien met jouw statement. Dat je stelt dat iets iets heeft wat het niet heeft 8)7

Nou net daar zijn papiertjes voor om iets aan te tonen...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 15 oktober 2020 08:18]

Het klopt wat je zegt.
Zolang ze geen papiertje hebben waar op staat dat ze IP68 certified zijn is het niet zo.

Wat wel klopt is dat de telefoons gebouwd worden met alle onderdelen en manier van bouwen die in theorie de telefoon een IP68 test succesvol zou doorstaan.
Dit is alleen theoretisch en omdat er niet op getest wordt om de kosten van het toestel te drukken, wordt het advies gegeven om uit te kijken met water.

MKBHD heeft daar een video over waarin hij een interview heeft met "die gozer van one plus"(kan zo niet op zijn naam komen), die legt netjes uit hoe het werkt.
Zo! Dat is nog een iets nieuws, een smartphoneboer die de prijzen bij een opvolger omlaag doet?

Zitten hier nog haken en ogen aan, of is OnePlus afgestapt van de bi-jaarlijkse prijsophoging bij een spec-refresh? Zien ze eindelijk in dat steeds minder kopers die belachelijke prijzen meer slikt?

Ik zit in ieder geval nog goed met mijn €399 OnePlus 3 uit 2016. Sindsdien met (stijgende) verbazing naar de alsmaar stijgende smartphone prijzen gekeken.
Mogelijk krijgen ze geld toegestoken van een externe partij? Ik dacht te menen dat de oneplus 8 (pro) standaard geleverd kwam met de facebook en netflix app geinstalleerd zonder mogelijk tot deinstalleren.
als de tijd daar is dat Oneplus dit gaat doen, dan verliezen ze mij als jarenlang trouwe klant. Zal ze waarschijnlijk toch niks schelen, mij ook niet meer dan. Ik wil best gebruik maken van hun software wat heel fijn werkt, maar software door de strot drukken en niet kunnen verwijderen? No.
Dat klopt niet. Ik heb een 8 Pro en FB en Netflix zijn gewoon te deinstalleren
Volgens mij ging het om een service op de achtergrond.
Ik weet niet meer precies wat het doet maar de service staat altijd aan ook al doet het verder niets, dacht ik.

Die service kun je niet de-installeren en dat moet je dan doen via ADB
@arnoudwokke de zin "De variant met 12GB geheugen en 256GB aan opslag kost 599 euro." komt qua prijs niet overeen met de prijs in de tabel. Niet zo gek na die late uurtjes vanwege de iPhone lunch ;-)
Met meegeleverde adapter, stelletje milieuvervuilers. :+

Ik hoop dat er ooit een einde komt aan gaten en notches in het scherm. My precious OnePlus 7 Pro moet het tot die tijd volhouden.
Eens, ben zo dol op dit scherm. 90Hz is prima, HDR films zien er waanzinnig uit zeker zonder onderbreking. Doe mij maar dit apparaat weer over een paar jaar maar dan met de SoC en camera's verbeterd en ik ben blij
Zou ik nu upgraden naar de Oneplus 8T 12 gb ram .Ik zit nu met de Oneplus 7 Pro .De 8T ziet er wel interessant uit . Maar ik zou ook nog kunnen wachten tot volgend jaar . Voor de 9Pro te kopen.Normaal koop ik een nieuwe elke 2 jaar .
Extra RAM geheugen is bij OnePlus telefoons overbodig omdat OxygenOS erom bekent staat de meeste achtergrondprocessen te killen, 8GB RAM is dus voldoende.
Extra RAM geheugen is bij OnePlus telefoons overbodig omdat OxygenOS erom bekent staat de meeste achtergrondprocessen te killen.
Dat klinkt niet echt als iets positiefs.
@snippiestgem is dat zelfs onddanks dat nieuwe systeem wat ze hadden gebouwd waarbij ze juist heel veel open laten als dat kan?
Ik heb de 7 pro maar daar kan ik mega veel open laten staan en ik heb nog nooit iets gekilled gezien.
Dus voor zover mijn ervaring zijn, kan ik me niet echt jouw claim vinden
Waarom wil je upgraden? Doet de OP7 Pro niet meer wat je er van verwacht? Ik heb een OP6 uit 2017, ik gebruik em nog dagelijks zeer intensief. Batterijkwaliteit is wel gezakt, so what? Laden doe je toch elke dag, en met corona en thuiswerken hangt dat ding toch om de haverklap aan de datakabel/oplader.
.Normaal koop ik een nieuwe elke 2 jaar .
En dat helpt?
Dat is een downgrade, de 7 pro heeft een beter scherm, pop-up selfie camera, telephoto lens, hogere resolutie, afgeronde hoeken, groter scherm, betere speakers enz
Weet niet waar je dat vandaan haalt maar je opmerking klopt van geen kant.

8t vs 7 pro:
Betere CPU
Betere refreshrate 120hz
Nieuwere versie geheugen aka sneller
Batterij capaciteit EN laad snelheid zijn hoger
gewicht is lager

Jouw argumenten:
pop-up camera: die werd altijd verafschuwd en nu is het schijnbaar gewenst.
ik heb op de 8 pro de hole punch gezien en die valt echt heel erg mee.
Persoon die hem bebruikt was ook aangenaam verast hoe weinig last hij er van had.

Resolutie: maakt dat op een klein scherm nou echt zoveel uit?
Ik heb me heel lang gewoon op 1080o gehouden tot de nieuwe high ends niet meer op 1080 bleven.
Daarna naar de 7 pro overgestapt en ik zie persoonlijk het verschil niet zo. Naar mijn mening zegt resolutie NIETS over kwaliteit beeld. Daarnaast zie ik liever hdr 10 beeld dan 4k resolutie, om maar een voorbeeld te noemen.

Telephoto lens: Ja, ok zit er niet op...... is dat zo erg?
Voor sommige misschien maar ik gebruik hem op de 7 pro al nooit.
Als die wide angle er maar op zit dan ben ik blij.

Afgeronde hoeken?
Wat bedoel je hier dan mee?
Dat heeft de 7 pro ook, of bedoel je dat het scherm iets gebogen is aan de zijkanten van het toestel?
Persoonlijk vind ik die afronding naar de zijkant een stuk fijnder dan een harde kant maar dat is persoonlijk en zegt niets of het toestel beter is of niet.

Groter scherm: alsof een kleiner scherm zo erg is..... dat maakt een telefoon echt niet slechter dan een ander.

Betere speakers:.... serious, dit is geen argument.
Je hebt het toestel niet zelf gehoord. Misschien reviews gelezen of gezien maar zeg eerlijk, koop je echt een telefoon voor de interne speakers? Als er gewoon fatsoenlijk geluid it komt is het toch prima?

Al jouw argumenten zijn of cherry picked of een mening kwestie waardoor je niet kunt zeggen dat dit toestel een downgrade is en dus minder goed is als een 7 pro.
Alle argumenten die ik aanlever vind jij niet belangrijk, dus ach ja jou argumentatie is minimaal van hetzelfde nivo als dat je die van mij inschat.

De zaken die ik opgesomd had, zijn voor mij belangrijk en die heeft de 8t niet, simpel

[Reactie gewijzigd door HaseMike op 15 oktober 2020 11:24]

Ik heb het over feiten op technisch gebied.
Je zegt in jou post dat het een dienende is.
Je zegt nergens dat jij dat persoonlijk vind.
Dan is het een ander verhaal.
Ik weet niet wat je bedoelt, FEIT is dat de 7 pro een aantal punten heeft die duidelijk beter zijn dan de 8t
  • - Hogere scherm resolutie
  • - Groter scherm
  • - gebogen scherm
  • - Geen selfie gat in het scherm
  • - Betere camera's
  • - Zoom lens
  • - Betere speakers
En nog zo een paar zaken. Dat is geen mening maar een feit.
Niets mis met de 8t maar het is beslist geen topper voor het geld.
Nog steeds.
Hogere scherm resolutie is niet beter het is een voorkeur.
Hogere dpi betekend scherper beeld niet de resolutie.
Het verschil in dpi is iets minder dan 100 en licht in de range waar het voor een telefoon nagenoeg niet opvalt. Technisch is hij beter dat klopt.

Gebogen scherm is een voorkeur en betekend niet dat het beter of slechter is.

Geen selfy gat in het scherm is ook een voorkeur.
De selfie camera kan misschien beter zijn of niet maar of het een pop up camera is of hole punch boeit in deze niet.
In de 8t zit dezelfde camera als de 7 pro (16mp) dus die is niet beter of slechter.

Beter speakers?
Heb je het toestel al in je hand gehad?

De betere camera's klopt ook niet.
Er zit geen telelens op dus dat is een voorkeur maar er zit een macro lens op.
Daarnaast is hebben ze bijde een 48mp main shooter en 16mp wideangle.
Dus die zijn ook hetzelfde. (Correct me if i am wrong, ik kan zo snel niet de precieze specificaties vinden van de 7pro)

Je mag de 7 pro een goed toestel vinden, want dat is het ook.
Heb zelf ook de 7 pro meest uitgebreide versie, en de 8t is in mijn ogen wel degelijk een goeie upgrade.
Het zit him er alleen in of je wat dingen die je voorkeur hebben wilt achterlaten.

In jou geval wil je het gebogen scherm en de grote ervan, de hogere resolutie en de pop-up selfie cam niet achterlaten. Dat is je goed recht maar dat betekend niet dat de 8t in specificaties slechter is dan de 7 pro.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.