Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple brengt TV-app uit voor webOS op recente LG-tv's

Apple heeft de TV-app en daarmee streamingdienst TV+ uitgebracht voor recente LG-tv's met webOS. De app draait vooralsnog alleen op modellen uit 2019. De app komt later ook uit voor tv's uit 2018.

De app werkt in tachtig landen, zegt LG. Het ligt voor de hand dat Nederland en België daartussen zitten, omdat streamingdienst TV+ hier ook beschikbaar is. De LG-tv's uit 2019 hadden al de beschikking over AirPlay 2 en HomeKit, twee andere diensten van Apple. Met AirPlay 2 kunnen gebruikers beelden streamen naar de tv's en HomeKit biedt integratie met smarthome-apparatuur.

De TV-app van Apple zal bij de release ook op 2020-modellen van tv's staan, terwijl er een update komt voor tv's uit 2018 die de app zal toevoegen. Oudere tv's krijgen de app waarschijnlijk niet. Gebruikers kunnen zich abonneren op de streamingdienst via de app.

De release is geen verrassing, want Apple had bij de aankondiging van TV+ in maart vorig jaar al gezegd dat er een app zou komen voor tv's van onder meer Samsung, Sony en LG. TV+ kwam vorig najaar uit en kost vijf euro per maand.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

04-02-2020 • 07:02

120 Linkedin

Reacties (120)

Wijzig sortering
Tja ik heb een 2019 LG toevallig en natuurlijk is het leuk dat ik nu Apple TV+ er op kan draaien aangezien ik toch een jaar gratis heb. Maar een TV is juist de langste investering die ik doe qua electronica na HiFi, ik verwacht met mijn huidige TV 10 jaar te doen (4K OLED HDR) en dat betekent dat ik vanaf volgend jaar al een tweede klas gebruiker word en waarschijnlijk enkele jaren daarna mijn TV een security risk wordt omdat er geen updates meer komen.

Gelukkig bestaan er dingen zoals Apple TV.
... en dat betekent dat ik vanaf volgend jaar al een tweede klas gebruiker word en waarschijnlijk enkele jaren daarna mijn TV een security risk wordt omdat er geen updates meer komen.
Waar haal je die info vandaan? Mijn LG uit 2016 krijgt nog updates. En dit is een simpele LCD, dus geen top model.
Op mijn iPhone SE uit 2016 draaien alle iPhone apps in de AppStore en dat is op alle vlakken die er zijn meer een wegwerpartikel dan een LG TV. Sterker nog, Apple TV+ staat er gewoon op en ik kan dit gewoon streamen naar mijn TV. Ik verwacht security updates voor minstens 7 jaar op een smart TV, maar eigelijk 10. En een jaar of 5 een eerste klas ervaring qua OS updates en apps.
Tsja dat is een keuze van de app makers, niet die van LG.
Als alles backwards compatible zou zijn, zouden deze app-makers deze keuze niet hoeven maken. Het zou immers gewoon werken.
Ik heb als app maker nooit de keuze gemaakt om de iPhone SE te ondersteunen. Dat is gewoon target iOS 13 en dan doet hij het. Dat geldt ook voor de programmeurs aan Apple TV+ voor iOS.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 4 februari 2020 15:34]

Dan maak je toch de keuze om iOS13 te ondersteunen en niet iOS 9.
En Apple maakte de keuze om de iPhone SE te ondersteunen met iOS13 en hem niet na een jaar weg te laten rotten qua updates.
En je punt is? Ik volg je niet meer helemaal, de keuze die een fabrikant maakt staat los van de keuze of een bedrijf een app maakt voor een bepaald OS.

Mijn iPad first gen ging ook niet lang mee, maar ook daar kwamen nog apps voor uit. Zelfde met LG. Sommige oudere LG tv’s hebben wel Disney maar geen Apple TV.
Updates, maar geen features. Bijvoorbeeld geen airplay en ook de disney+ app bijvoorbeeld op een later tijdstip.
Dus omdat ik geen disney+ of airplay krijg heb ik een security risk? Die snap ik niet helemaal.
Misschien omdat je conclusies trekt die er niet zijn, de vraag is hoe lang je na het stoppen van features ook geen updates meer krijgt:

Stap 1: geen features meer
Stap 2: geen updates meer
Stap 3: doordat security patches niet meer worden doorgevoerd op een apparaat met internet verbinding kan een beveiligingsrisico ontstaan.

[Reactie gewijzigd door rko4u op 4 februari 2020 15:09]

Het gaat hier over security risks. Het staat letterlijk in Bikkelz post.
disney+ ook geupdate op mijn 2016 OLED65C6V
simpathiek... misschien Apple tv ook nog wel in later stadium
Behalve dan NPO start app en nog een groot aantal, de 3D apps zijn ook allen verdwenen. Niet dat het mij stoort want ik gebruik de AppelTV2 om de programma’s te streamen. Gelukkig doet YouTube het nog wel, hoe lang onbekend. Met andere woorden de ATV wordt ge-update en kan prima streamen naar de LG smart TV met welk WebOS dan ook
Die van mij heeft nu al dolby vision versie die xbox one's nieuwe dolby vission versie niet meer support. heb ik lg c6. Gezien lg nooit hdr10/hdr10+ heeft toevoegt kan ik nu met mijn xbox one alleen hdr gebruiken.
Ik zie de multimedia aanvulling op een Smart TV sowieso als een update afhankelijk fenomeen. Bij mijn Samsung HD LCD TV stopte de updates al na ca. 5 jaar waardoor ik nu met een dramatisch oude en slechte app omgeving zit die het bekijken of onderzoeken niet meer waard is.

De TV is voor mij daarom deels TV via de kabel en grotendeels beeldscherm voor mijn AppleTV en NAS met LibreElec. Dit soort materie is vele malen beter en langer ondersteund en kent veel meer software en apps.
Ik heb met die reden juist een TV (Sony) gekozen die qua scherm 5 jaar geleden goed was los van het Smart TV component en sinds mei 2015 hangt daar de Apple TV 4 (HD) aan die nog altijd volledig ondersteund wordt. Daarvoor jaren een Apple TV 2 en 3 aan een Plasma TV gehad. Bliss.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 5 februari 2020 11:16]

Kocht jij 5 jaar geleden nog een tv met een beeldbuis?
:+ Je begrijpt prima wat ik bedoel
Slecht dat de app alleen voor de nieuwste LG tv’s wordt uitgebracht. Maar gelukkig kan ik melden dat je weinig mist. Apple TV+ kan mij althans niet bekoren. Weinig content en niet de moeite waard.
Mwa weinig content is op te lossen naarmate t platform ouder word natuurlijk.

Verder was See wel super goede serie.
Ik begrijp niet waarom dit slecht is. De oudere generaties zijn wellicht niet krachtig genoeg, of bieden te weinig ondersteuning voor bepaalde codecs.

Verder kan je op die oudere toestellen ook gewoon een Apple TV of Chromestick of Pi hangen.

Tot slot begrijp ik dat jij Apple TV niet de moeite vind? Vanwege weinig content. Zelf vind ik dat op dit ogenblik net een sterkte. Ze investeren niet in kwantiteit, maar de series die je erop kan bekijken, zijn wel allemaal bovengemiddeld tot zeer goed.
Geloof je het zelf, een tv uit 2017 van kleine 2000 euro niet krachtig genoeg? Ik heb er dus een firetvstick voor moeten kopen.
Ik vond for all mankind wel aardig tot nu toe en wil see ook nog kijken maar verder een natuurdocu en een Aniston serie. Dat was het wel zo’n beetje...
Aangezien de tv-wereld soms gebruikt van soms 3-4 generaties oud, is het niet verwonderlijk dat die niet krachtig genoeg zijn om de nieuwste software te draaien. Dat is natuurlijk een jammerlijke zaak, maar zolang daar niets aan verandert, ben je beter af met een externe mediaspeler.

Je noemt daar nu 4 series op die bij de eerste 6 gelanceerde waren (de anderen zijn een serie van Snoopy en een kinderserie). Lijkt mij dus een sterk aanbod te zijn. The Servant is ook zeer de moeite waard en bijna elke maand komen er nieuwe reeksen bij.
Toch jammer dat Netflix zo'n beetje de enige is die rekening houdt met oudere toestellen.
Het zijn juist de TV fabrikanten die bij de app makers afdwingen om hun meest recente OS te ondersteunen. LG is daar een voorbeeld van, zij geven geen approval meer voor nieuwe apps om hun oude OS te ondersteunen, alleen bestaande apps worden nog gedoogd.
Dus als je TV niet meer het laatste OS kan draaien heb je pech of je moet een externe player gebruiken

[Reactie gewijzigd door Roko op 4 februari 2020 07:38]

Om dit te voorkomen heb ik mijn KPN TV opgezegd, een Apple TV kastje gekocht en NLZiet erop gezet voor live tv en mooi alle andere apps voor films. ideaal en een lekkere afstandsbediening inclusief Afstandsbediening app op de iPhone wat resulteert op nooit meer ruzie daarover :)
Dit dus. Kan het van harte aanbevelen. Nu gebruiken we nog maar één afstandsbediening voor alles.
Om dit te voorkomen heb ik mijn KPN TV opgezegd, een Apple TV kastje gekocht en NLZiet erop gezet voor live tv en mooi alle andere apps voor films. ideaal en een lekkere afstandsbediening inclusief Afstandsbediening app op de iPhone wat resulteert op nooit meer ruzie daarover :)
Best interessante setup. Ik zit al lang met de hoeveelheid die ik betaal voor Ziggo. Met die Next Box is het gebruik wel iets beter (vooral sneller) geworden, maar nog steeds niet foutloos (zoals alle apps die plots niet meer werken en na een restart ineens weer wel...frkn gezeik).
Bovendien.... Ik kijk tegenwoordig steeds minder 'normaal' TV, dat ik mezelf bijna niet uit kan leggen waarom ik nu belachelijk veel meer betaal, terwijl ik nog maar een kwart van mijn tijd eraan spendeer....

Waar heb jij je internet btw? Want dat is tot dusver het dilemma. Geen glas, dus maar bij Ziggo gebleven voor internet via de kabel... Gooi je heel TV eruit, dan blijft het financieel nog steeds zo aantrekkelijk als een natte pizza.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 4 februari 2020 11:41]

Ik betaalde 15euro bij KPN voor TV. en de rest voor internet van KPN
NLZiet kost 7.95 per maand wat dus goedkoper uitvalt. je hebt wel enkel de aanschaf van de Apple TV en iets minder zender aanbod via NLZiet maar dat neem ik voor lief bij deze stabiliteit en integratie van Smarthome.

"wanneer wekker uitgezet wordt > Schakel slaapkamer ochtend scene verlichting in, schakel woonkamer ochtend scene in en zet Apple TV aan RTL Nieuws :)"

Wanneer het huis verlaten wordt gaat alles weer uit inclusief TV
Coole setup. Ben nog niet helemaal smarthome ingesteld. Heeft nu in een onverbouwde situatie nog onvoldoende meerwaarde. Maar dan nog steeds zou ik de services setup eens moeten bekijken. Te meer als ik er einde jaar (PS5) een nieuwe TV doorheen krijg.
Wat is de rest dan? Wat betaal je voor welk internat abonnement?
Wat is de rest dan? Wat betaal je voor welk internat abonnement?
Heb het even voor je nagekeken, ik betaalde eerst 62euro voor Internet+TV en nu 47.50 voor enkel internet.
Dat OS van LG is er al een tijdje. Apple kiest ervoor om alleen de meest recente toestellen te ondersteunen. Kijk maar naar Disney+, die is ook uitgekomen op oudere tv's van LG.
Ik heb een tv met webOS 1.5 volgens mij, daar is geen Disney+ op te vinden. Toevallig afgelopen weekend opgezocht.
TV is 49UB850V. Best jammer dat deze tv van destijds €1500 na 2 jaar al werd afgeschreven. Hierdoor verdwenen apps als Spotify en NPO gemist al vrij snel.
Introductiejaar: 2014, een TV van 6 jaar oud dus.

Je moet bij TV's voortaan echt kijken naar de introductie datum, en ja dan kan het zijn dat je een model niet in de aanbieding kan kopen maar daardoor wel langer support hebt.

En ik zeg niet dat ik dit normaal handelen vindt van de tv makers, maar helaas wel de realiteit

[Reactie gewijzigd door GrooV op 4 februari 2020 10:40]

Er waren tijden dat een TV minimaal 10 jaar zou moeten leven. LG stopt dus zeven jaar te vroeg met de ondersteuning als ze nu al geen TV's van meer dan 2 jaar oud ondersteunen
LG ondersteund de televisie wel, de app makers niet.
Nee, waar op voorhand nog werd aangegeven dat de 2014 lijn WebOs 2.0 zou krijgen is dat later terug gedraaid.
Dus om nou te zeggen dat LG het ondersteund?
Probleem is echter dat het bij de andere merken niet veel beter is dus...
Ik snap je punt. Echter kocht ik hem destijds nieuw, vlak na de introductie.
Mijn punt was niet dat Disney niet voor een ouder platform ontwikkelt, maar dat LG al na 1,5 / 2 jaar stopte met grote updates en alleen nog maar beveiligingsupdates gaf. Zo'n korte ondersteuningsperiode voor een product waarvan we voorheen gewend waren dat het 10-15 jaar mee ging vind ik (volgens mij velen met mij) echt ronduit belachelijk. 4-5 Jaar is eigenlijk nog kort, maar zou ik nog enigszins kunnen begrijpen door snelle technologische vooruitgang.
Inderdaad belachelijk, wordt tijd dat ze gewoon aangeven tot hoe lang er minimaal software updates komen
Dan nog kan je op 2014 en latere modellen bij LG terecht. Sinds 2014 bieden ze televisies aan met WebOS. Alleen krijgen oudere modellen niet de nieuwste updates. Dus bijvoorbeeld niet met de laatste webtechnieken, de laatste DRM of de meest recente security aspecten (denk aan https certificaten, tls versies, cyphers). Uiteindelijk is het mogelijk, maar kan het betekenen dat je of met oudere technieken een app moet ontwikkelen, of dat het security aspect wordt bemoeilijkt of achteruit gaat.
Waarom heb ik dan wel gewoon Disney+ op mijn B6 van 2016?

Dit lijkt mij een Apple ding geen LG
Disney+ is een app, die later toch zijn weg heeft gevonden naar alle LG TV's die de huidige major versie van WebOS ondersteunen. Echter zal het gebrek aan airplay ondersteuning (een feature) de komst van Apple+ naar jouw TV waarschijnlijk blokkeren.

foutje, hij draait webos 3, geen 4

[Reactie gewijzigd door rko4u op 4 februari 2020 17:51]

Disney+ is een app, die later toch zijn weg heeft gevonden naar alle LG TV's die de huidige major versie van WebOS ondersteunen.
De B6 uit 2016 draait niet de "huidige major versie van WebOS".
Dat is toch een vreemde redenering van de fabrikanten. Klantenbinding mag je zo toch vergeten.
Zou het budget voor 5 jaar ondersteuning zo groot zijn of vinden ze geen mensen om "oude" software te ondersteunen. :?
Dat is smerig, heb je daar een bron voor?
Van waar haal je die info?
Inderdaad "zo'n beetje", ja. Mijn Samsung-tv is uit het modeljaar 2016, en onlangs is de Disney+-app nog even door mijn strot geduwd als systeemapp. Dus ook Disney houdt rekening met oudere tv's.
En wat is technisch gezien de reden dat mijn C7 het niet kan draaien? Als Disney+ en Netflix het we kunnen, waarom Apple dan niet...

Ik heb een proefperiode van een jaar, maar op deze manier gaat dat uiteraard niet verlengd worden, ook omdat casten niet mogelijk is.
Ik denk dat er technisch geen reden is. Zou prima moeten draaien. Ik vind het ook jammer. Voorlopig voor mij nog geen manier om apple tv te kijken thuis. (en een apple tv ga ik niet kopen ;) )
Ja precies. Ik heb een LG televisie uit 2016, dus ook "te oud". Met dit soort praktijken ga ik een volgende keer wel 2x overwegen of het weer LG wordt.
Helaas zijn alle merken hetzelfde. Na twee jaar heb je geluk wanneer er nog ondersteuning wordt geboden. En dat terwijl een TV toch 10 jaar mee zou moeten gaan. Hetzelfde probleem met Wifi speakers. Fabrikanten verzinnen 'vooruitgang' en laten dan hun bestaande apparaten schieten.
Technisch verschilt de C7 niet veel van de huidige B9, dus waarschijnlijk eerder een kwestie van politiek dan van techniek.
nieuwe TV's verkopen natuurlijk
Idem hier een C7 (pricewatch: LG OLED55C7V Zwart Mooi balen.

Ik heb gelukkig nog een AppleTV staan (uit 2012!), dus in principe kan ik films etc. kijken, maar via de TV was praktischer geweest.
Kan de app ook gewoon iTunes films afspelen die je eerder hebt gekocht?
Ja, zowel gekochte films/series als het streamen van Apple TV+ films en series kunnen in de Apple TV app. Ook kun je hier films/series kopen of huren.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 4 februari 2020 08:33]

Dat vind ik wel handig!
Jammer dat mijn LG te oud is...
O jeetje, dan moet ik maar snel een nieuwe TV van LG kopen, zodat ik daarop van Apple TV+ kan genieten! En als er in 2022 een nieuwe dienst uitkomt koop ik natuurlijk gewoon weer een nieuwe TV.
Ja ik snap ook niet zo goed waarom het niet op een ouder toestel kan?..
Ja ik snap ook niet zo goed waarom het niet op een ouder toestel kan?..
Trage processor?
Het is goedkoper om dan een Apple TV aan te schaffen. Tenzij je natuurlijk aan een nieuwe tv toe bent.
@SpazzII was natuurlijk sarcastisch maar hij heeft wel een punt dat die smart TV's veel te snel achter de feiten aanlopen..

Een externe 'tuner' is idd het oplossing..
Ik heb zelf een amazon Fire TV voor netflix, youtube amazon video etc.. kost weinig en werkt goed.
Wil je Apple TV+ heb je idd een apple TV kastje nodig.. dat zijn ook mooie apparaten, zeker als je ander IOS devices hebt.
OFFT: ik heb in november een Apple TV 4K gekocht omdat we geen kabel tv abbo hebben en gebruik maken van diensten als Netflix, NLZIET (echt aanrader op Apple TV), Disney plus etc. Hiervoor had ik een Mi Box 4K, waar ik niets over te klagen had. Alleen had ik afgelopen zomer bij de Ikea die nieuwe Sonos speakers gekocht en ik wil graag mijn tv geluid over de speakers zonder een enorme investering te doen voor een Sonos soundbar of Sonos Amp. De Apple TV kan deze speakers als standaard afspeelapparaten maken en stuurt het geluid door via AirPlay. Dat is helemaal fantastisch, werkt beter dan ik dacht. Dat was even een tip.

OT:
Bij aanschaf van mijn Apple TV kreeg ik een jaarabbo op Apple TV plus. Ik heb een aantal series gekeken en die waren echt mooi. Maar na 10 afleveringen hield alles op en kwamen er ook even geen nieuwe series bij. Wel af en toe een docu of kinderserie. Dat viel mij echt wel tegen! Heeft iemand nu een goede aanrader wat te kijken op Apple TV plus?
Op Apple TV+ ga je de eerste jaren niet kunnen binge watchen zoals je dat bij Netflix gewoon bent. Er zullen regelmatig weken zijn dat er niets nieuws te zien valt. Kwaliteit over kwantiteit zal echt wel de regel blijven op Apple TV+. Je moet ook beseffen dat Apple YV+ hier anders werkt dan in de VS. In de VS heb je een pak streamingdiensten die je via de Apple TV+ interface bekijkt wat maakt dat je veel meer content hebt dan hier. Hier kan je enkel abonneren op Apple TV+ en Starzplay
Netflix en Disney werken ook via Apple TV+
Netflix al zeker niet, Disney+ ook niet dacht ik maar in die laatste kan ik me vergissen
Je kan zekker wel alle Netflix en disney+ films kijken via de Apple TV+ app op tvOS/Apple TV

Ik heb even snel een foto’s gemaakt

Zie hier de speel af met Disney+ en Netflix logo en geen koop of huur button.

Disney+
https://tweakers.net/ext/f/dCSPVKTdHRFLW6XfJh8dAfRz/full.jpg

Netflix appletv+
https://tweakers.net/ext/f/Bbri3HQXVzdS4ucV4OsLQHF7/full.jpg

[Reactie gewijzigd door xbeam op 4 februari 2020 09:26]

Je hebt de Apple TV app en de Apple TV+ abonnements streaming dienst.

Jij hebt het over de Apple TV app.

Met een Apple TV abonnement krijg je GEEN gratis toegang tot Netflix/Disney+.
Niemand zeg dat het gratis is.
Voor alle steaming diensten via Apple TV+ moet je betalen.

We hebben het er over dat Apple TV+ zijn content (kanalen ) van iTunes, starzplay,channelPlus en dus Netflix en Disney+ haalt.

Als Netflix hebt en Disney komen die films en series van deze diensten in de Apple TV+ app te staan zo heb dus 1 app voor al je streaming diensten. Waardoor je dus nooit meer hoeft te switchen tussen Disney,Netflix, iTunes/ eigen films om een film te zoeken.

Ik zal een filmpje maken
Disney+
https://share.icloud.com/photos/0vHKDJ6nsYsnT00JzxiKyCGQw

Netflix+
Netflix appletv+ Apple TV
https://share.icloud.com/photos/0aNdY_c8rW_W0N3rSjP2hAVbA

[Reactie gewijzigd door xbeam op 4 februari 2020 09:27]

Er bestaat geen Apple TV+ app. Er is een Apple TV app waarin er een sectie is voor Apple TV+. In die Apple TV app kan je idd ook andere diensten koppelen waar je een abbo op hebt. Het idee is tof (1 app voor bijna al je content), maar persoonlijk vind ik de uitvoering erg onoverzichtelijk.
Ik ben ook absoluut geen fan van de uitvoering.

Zoals een Apple journalist zei: het is een magazine layout op een TV app geplakt, het werkt gewoon niet lekker.
Oke, hoe noem je die app dan?
Het is toch een extra app genaamd Apple TV+ naast iTunes movies.


Heb je zelf wel een Apple TV stb. Je lijkt te reageren vanuit aannamen.

[Reactie gewijzigd door xbeam op 4 februari 2020 11:18]

Gast serieus? Lees überhaupt ff het bovenste bericht uit deze reeks 8)7
Natuurlijk heb ik die wel gelezen maar je ziet toch in foto’s en filmpje dat ik Disney en Netflix films voorschotelt krijg en van de TV+ app kan starten.

Waarom blijf je dan volhouden dat het niet kan.
Ik kan jouw filmpje niet bekijken zonder mijn mailadres aan je vrij te geven, dus dat heb ik niet gedaan idd.
Ow dacht dat ik ze als openlink deelde. Ik zal even wat ik dan anders moet doen.
Om mijzelf even te quoten van de Apple TV discussietopic:
[...]

De TV-app omvat drie soorten content:
1) Series en films van Apple TV+ (ook wel bekend als Apple Originals).
2) Series en films van Disney+, Amazon Prime, Netflix en andere streamingdiensten.
3) Huur- en koopfilms (voorheen alleen via iTunes)

Apple TV+ omvat alleen de eigen series en films van Apple, zoals The Morning Show, For All Mankind en Hala. Hiervoor betaal je €4,99 per maand.
Voor andere content (zoals Avengers: Endgame) kan je in de TV-app de film huren of kopen. De TV-app geeft dan ook aan of de film via een streamingdienst beschikbaar is (zoals Disney+).
De grootste verwarring die @xbeam hier maakt is de Apple TV-app te noemen als de Apple TV+-app. Er bestaat namelijk geen Apple TV+-app maar wel een Apple TV-app (waarin je series en films van Apple TV+ kan kijken).

Ook kan je in de Apple TV-app een abonnement afsluiten op StarzPlay en Smithsonian Channel dus dit punt nummer vier in opvolging van de eerder genoemde drie.

Ik vind de TV-app wel handig maar beperkt.
Mijn zelfgemaakte Excel-sheet vind ik toch beter :)

[Reactie gewijzigd door VirinR op 4 februari 2020 17:22]

Dankjewel. Ik vond je eerste bericht ook heel helder, maar vatte hem nog korter samen daaronder. Toch wordt het niet door iedereen begrepen volgens mij
Dat is de Apple TV app. Apple TV+ haalt geen content van Netflix of Disney+, maar is zelf een streamingdienst met eigen content.
Dit lijkt meer op een zoekfunctie die ook content uit de Netflix en Disney+ apps laat zien, en gewoon naar de betreffende app switched en daar de content afspeelt. Je moet dus wel switchen, al switched Apple TV zelf wel automatisch naar de app.

Ik heb het ook even geprobeerd, maar als ik mijn series verder wil kijken moet ik dat vanuit de juiste app doen, want vanuit de Apple TV app kan ik niet hervatten. Ook worden de films en series uit de Netflix en Disney+ apps alleen maar getoond als je zoekt, dus je hebt geen suggesties e.d.

Nog een toevoeging: Volgens mij toont de zoekfunctie dus inderdaad resultaten uit Netflix en Disney+, of je er nou wel of niet een abonnement op hebt. Je kunt ze alleen maar kijken via de bijbehorende apps, en uiteraard het abonnement dat erbij hoort.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 4 februari 2020 11:11]

Dat is toch wat ik zeg.
Alleen als je door films heen scrolled kom ook Disney en Netflix films tegen het dus niet zo dat alleen op kan zoeken. Maar je krijgt ze ook voorgeschoteld.

Verder kan Ik kan er ook niets aan doen dat Apple de app en dienst beide aan duid met het plus je het logo. Het Apple die de App TV+ Stream App gebruikt om Ook andere diensten weer te geven.

Verder als je kijken bij ken je deze al in de app krijg je gewoon prime, Disney en Netflix films. Shazaam en captain Marvel en John wick komen bij mij gewoon op start pagina als suggestie.

https://share.icloud.com/photos/0F1UUiOHVpCo6vzXXvbLHYNXA

[Reactie gewijzigd door xbeam op 4 februari 2020 12:39]

Apple TV+ is niet de naam van de app, en zo wordt deze ook niet aangeduid, ook niet in het logo. In de app zie je wel Apple TV+ staan, dat slaat op de content van Apple TV+.
Ik zie nu ook het stukje "Ken je deze al?", met inderdaad content uit die andere apps samen met content wat je kunt kopen/huren. Maar dit is niet meer dan info over de films, en een linkje naar de content in de bijbehorende app of een linkje naar de appstore om de app te downloaden, en als je het kunt kopen/huren staan die knoppen er ook bij.
Dit heeft nog niet zo heel veel zin, want je hebt toch die andere apps nog nodig. Het zou pas echt zinvol zijn als je de content vanuit de Apple TV app kunt afspelen.

Bovendien: In Nederland zijn alleen de kanalen Apple TV+, Starzplay en Smithsonian channel Plus beschikbaar in Apple TV. Netflix, Disney+ en Amazon Prime zijn geen kanalen.

[Reactie gewijzigd door mjz2cool op 4 februari 2020 13:09]

Het lijkt me inderdaad dat jij via de app Netflix kan toevoegen aan de RV app? Hoe doe jij dat dan?
Zo te zien laat Apple TV naast Apple TV+ ook Netflix, Disney+ en Amazon Prime zien. Als je de bijbehorende apps geïnstalleerd hebt zie je een knop "Speel af" staan, en anders "Open in...", met een link naar de Appstore. Het is wel beperkt tot de content die onder het kopje "Ken je deze al?" staat, de rest lijkt wel te vinden via de zoekfunctie. Je mist de mogelijkheid om te hervatten, te bladeren, en de rest.

Als je op "Speel af" klikt, wordt de content geopend in de app waar deze beschikbaar is, dat is alles.
Nee, die werken op je Apple TV, Apple TV+ is een streamingdienst opzich, waar je (in ieder geval in Nederland) nog maar een paar films en series kunt zien, en verder niets.
Hoe voeg jij dan Netflix toe aan "Nu kijken"?
Dat hoeft niet, je ziet een aantal suggesties uit Netflix onder "Ken je deze al?". Het werkt echter niet via Apple TV+. Netflix binnen Apple TV (dus niet Apple TV+) is niet anders het linken naar de Netflix app.

In het kort:
Apple TV is de vervanging voor de Video's app. Hierin kun je gekochte of gehuurde content afspelen.

Daarnaast heb je (in Nederland) de volgende kanalen die je binnen de app kunt gebruiken:
- Apple TV+
- Starzplay
- Smithsonian channel Plus

Hier komt de verwarring vandaan, want Apple TV is de app, en Apple TV+ is de streamingdienst van Apple. Hier (op Apple TV+) zal dus geen content van Netflix of anderen op beschikbaar komen.

Wel laat de app films en series zien van Netflix, Disney+ en Amazon Prime in de zoekfunctie, maar ook onder "Ken je deze al?". Dit is niet meer dan info over de content, en een linkje naar de content binnen de bijbehorende app als je deze hebt geïnstalleerd.
Binge watchen zat er sowieso niet in, toen elke week een nieuwe aflevering. Ik zou het qua aanbod aan niemand aanraden hier maanden voor te betalen in NL. Neem het 1 a 2 maanden, kijk wat je wil zien en stop het weer. Beetje vreemd product voor de Nederlandse markt vind ik.
“By bringing the Apple TV app and Apple TV+ to even more TV models, we are once again demonstrating our determination to meet consumers’ needs and add value to our products.”
De klanten zouden het fijn vinden als "oude" modellen zoals de C7 ook dit soort updates krijgen. Ik heb sinds 2 jaar een C7. Wat verwachten ze nu? Dat ik nu al een nieuwe TV ga kopen?

Met mijn vorige tv heb ik 13 jaar gedaan.
Ja, vanwege het extreem slechte updatebeleid van LG is m’n oled zowel de eerste als meteen de laatste LG TV die ik heb gekocht. Nooit meer LG hierna.