Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acer brengt begin volgend jaar hdmi 2.1-monitor met 4k144Hz-paneel uit

Details van Acers eerste hdmi 2.1-monitor staan bij een Chinese webwinkel. Het gaat om een 28"-monitor met een 4k-paneel en een verversingssnelheid van 144Hz. Het scherm heeft een hdmi 2.1-aansluiting en komt begin 2021 op de markt voor omgerekend 1050 euro.

De Acer XV282K KV is volgens PCMonitors gebaseerd op een ips-type-paneel van Innolux, met een resolutie van 3840x2160 pixels. Het scherm krijgt ondersteuning voor FreeSync met een bereik van 48 tot 144Hz. Volgens de specificaties kan het paneel 90 procent van de dci-p3-kleurruimte weergeven en heeft het scherm een helderheid van 550cd/m². De piekhelderheid is nog hoger, want de monitor heeft een Display HDR600-certificatie. Om daarvoor in aanmerking te komen is een piekhelderheid van minimaal 600cd/m² vereist.

Het scherm heeft twee hdmi 2.1-aansluitingen en een displayport 1.4-aansluiting met dsc-ondersteuning. De XV282K is Acers eerste monitor met een hdmi 2.1-poort en wordt aangeboden bij een Chinese webshop voor 8499 yuan. Omgerekend is dat zo'n 1050 euro. Het scherm wordt pas in januari volgend jaar geleverd.

Ook andere fabrikanten brengen de komende maanden hdmi 2.1-monitoren uit. MMD gaat Philips-monitoren van 27", 31" en 55" uitbrengen, allemaal met een 4k-paneel met een verversingssnelheid van 144Hz. Deze monitoren zouden rond het verschijnen van de PlayStation 5 en de Xbox Series X en S uitkomen. Asus brengt eind dit jaar monitoren van 27", 32" en 43" uit met een hdmi 2.1-aansluiting. Deze schermen krijgen 4k-panelen en een verversingssnelheid van 120Hz.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-09-2020 • 15:20

64 Linkedin

Reacties (64)

Wijzig sortering
voor die prijs?!
dat lijkt mij nou niet de beste deal die er is.
Wel met die specs, maar niet met HDMI 2.1
De versie van de aansluitingen heeft een drastisch effect op de gebruiksmogelijkheden van het paneel, hoort dus echt wel in het rijtje specificaties.
Dit snap ik dan niet zo goed. Als de monitor met 2.0 toch de zelfde specs kan realiseren met een 2.0 aansluiting, dan is er toch geen verschil?

Op welke gebruikersmogelijkheden doel je dan precies?
Ik weet dat dit bedrijf een beetje controversieel is, maar EVE heeft met hun spectrum ook wel een killer (qua specs dan). Ik stond zelf een paar maanden geleden op het punt om mijn Philips p288 brilliance the vervangen voor de EVE Spectrum, maar heb besloten nog even te wachten, vanwege het fiasco dat de vorige release van EVE met zich mee bracht.

https://evedevices.com/pages/full-specs

Edit: enkel de QHD 240Hz en 4k 144Hz versies beschikken over HDMI 2.1 :)

[Reactie gewijzigd door TSVermeulen op 14 september 2020 17:08]

Maar Eve heeft een HDMI 2.0
Volgens de Eve website heeft de 4k versie in ieder geval HDMI 2.1

CONNECTIONS
2x HDMI HDMI 2.1 video input

https://evedevices.com/pages/full-specs
Inderdaad, sowieso eerst de reviews afwachten. Dat geldt overigens voor elke monitor, ook grote merken hebben soms flops.
zou toch geen ruime 1000 euro neerleggen voor een hdmi versie upgrade...
Voor een 27 inch 4K scherm betaal je nu ook al snel 900 euro dus het prijsverschil is niet zo groot tov het huidige aanbod. Met de nieuwe 3080 en 3090 GPUs zal het uiteindelijk wel mogelijk om met meer dan 60Hz op 4k te gamen, als je ook een console hebt is zo'n scherm met HDMI 2.1 wel handig.
Geen idee waar jij je schermen koopt, of wat voor specs ze hebben.
Maar een normal 27" 4K scherm heb je voor rond de 350/400,-
Ik bedoelde natuurlijk een 27 inch 4k scherm met 144Hz
Nou ja; er zijn natuurlijk wel tv’s met HDMI 2.1 die gsync ondersteunen en hoge frame rates halen. Wat groot voor een tv monitor, maar prijs technisch interessanter dan deze monitor.
Is HDMI 2.1 nodig? Is displayport of thunderbolt met Alt DP niet beter?

sorry antwoord staat hieronder. ignore this message.

[Reactie gewijzigd door xavalon op 14 september 2020 16:33]

Voor dat geld heb je ook een 55" oled 4k 120fps, veel leuker is als gaming monitor.
toch ben ik in geval van oled bang bij het gebruik als monitor - ook in gaming zijn er veel elementen die relatief statisch zijn (HUD). Al lees je dat het 'inbrand' effect beter onder controle is/komt.
Je ziet ook laptops met oled maar toch...

Iemand die stellig kan beweren dat het prima kan [oled] als monitor?
Als echte monitor zou ik het zelf nog niet doen.

Maar voor gaming kan het prima, aannemend dat je niet maar 1 spel constant speelt (denk 6+ uur per dag) dat een heel specifiek fel UI element constant in het scherm heeft staan. Bijvoorbeeld als je uren en uren 1 mmo speelt met dezelfde hotbar layout voor 6+ uur per dag dan kan dat wel problemen op gaan leveren natuurlijk. Maar als je meerdere games een beetje afwisseld is het geen probleem. Ook een call of duty bijvoorbeeld zou zo snel geen probleem moeten zijn, zitten wel wat UI elementen maar die veranderen nog weleens en geen fel rode balk ergens constant bijvoorbeeld. Dus zelfs speel je constant Call of Duty zal je niet zo heel snel problemen moeten hebben.

Ook een windows balk die onveranderd en bijvoorbeeld mooie rood / gele firefox icoontjes en dergelijke heeft staan zal op termijn wel problemen geven bij constant gebruik.

Voor een vaste monitor zou ik het zelf dus nog niet aandurven, maar voor TV en console moet het geen probleem zijn.

Hier is ook een real life test gedaan: https://www.rtings.com/tv/learn/real-life-oled-burn-in-test, met het C7 model, die hebben ze al een paar jaar dagelijks uren (5 uur aan, 1 uur uit, dus 20 uur totaal per dag met de kans voor de TV om pixel refresh achtige praktijken die ze standaard doen uit te voeren) aan om te kijken wat het doet. Je ziet dat constant CNN problemen geeft (rode balk constant op het scherm), maar dat de meer gevarieerde soorten gebruik goed te doen zijn. En dan kijk je zelf ook geen 20 uur per dag TV, dus heeft de TV meer rust en meer variatie waarschijnlijk (alleen Call of Duty bijvoorbeeld zullen weinig mensen doen, als je een mooie oled hebt staan kijk je ook je netflix serie daar op toch).
voor die prijs?!
dat lijkt mij nou niet de beste deal die er is.
Zelfde als toen de eerste 21:9 3440x1440 • IPS • 100Hz • G-Sync monitoren uit kwamen, heb die van mij Acer Predator X34A toen voor €1280,- gekocht in september 2016, en was pas ruim 2 jaar later €1000,-

De Acer Predator X34P die een 21:9 3440x1440 120Hz IPS G-Sync scherm heeft, koste al na nog geen eens 4 maanden al €1000,- (wat nog steeds veel geld is).

Of de LG UltraGear 34GN850-B die 21:9 3440x1440 • 160Hz • IPS • HDR10 • G-Sync Compatible en FreeSync ondersteuning Compatible is, koste net na toen hij uit kwam €900,-

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 14 september 2020 20:11]

Hmm vind het sowieso onzin. Why hdmi 2.1 gebruiken als men ook gewoon displayport 1.4 kan gebruiken?
Hint:
Deze monitoren zouden rond het verschijnen van de PlayStation 5 en de Xbox Series X en S uitkomen
Het kan zomaar fijn zijn om je console op je gaming scherm aan te kunnen sluiten, en daar kan je geen DisplayPort voor gebruiken. De markt voor mensen die console-gamen op een monitor i.p.v. TV is niet al te groot, maar voor de nieuwe consoles zijn er vrijwel geen goede opties daarvoor.
Het kan zomaar fijn zijn om je console op je gaming scherm aan te kunnen sluiten, en daar kan je geen DisplayPort voor gebruiken.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom de TV-markt en specifiek de consolemarkt niet langzaam naar DP verhuist, of iig niet als mogelijkheid opneemt.
Als PS5/XBoxX een DP-uitgang zouden hebben zou dat direct gebruikt kunnen worden op monitoren. Eenmaal een DP-uitgang op die apparaten en Samsung en consorten zullen aangeven dat aankomende TV-modellen een DP-ingang zullen hebben.

Of mis ik hier wat?
Heel simpel:

DisplayPort draagt enkel video.

HDMI werkt met audio en de bijbehorende standaarden. Verder zijn er allerlei extra features, zoals CEC (commando's van de afstandsbediening via HDMI doorsturen), ARC en ethernet channel, die helpen bij zorgen dat je met één kabel en één afstandsbediening alles kan laten werken en makkelijk receivers kan aansluiten.

Of één kabel voor audio, video, ethernet en controlecommando's in de praktijk werkt is helaas iets complex, maar de theorie is mooi.

Zie o.a. deze feature list van Wikipedia.

Natuurlijk zou de optie fijn zijn, meer opties = beter, maar de mogelijkheid toevoegen kost helaas geld (zie Wikipedia). Ik vind dat dit, plus een audio-uitgang, wel erbij kan op een console, maar helaas hebben Microsoft en Sony een andere mening.

[Reactie gewijzigd door Niet Henk op 14 september 2020 15:54]

Dp draagt ook geluid.

Effe de wiki:

DisplayPort is een audio- en videostandaard ontwikkeld door VESA (Video Electronics Standards Association). Deze standaard werd goedgekeurd in mei 2006 en wordt voornamelijk gebruikt voor de overdracht van beeld, maar kan ook geluid overbrengen (bijvoorbeeld tussen computer en beeldscherm).

Rechtstreeks van de display port website

Does DisplayPort also support audio?
Yes, DisplayPort supports multi-channel audio and many advanced audio features. DisplayPort to HDMI adapters also include the ability to support HDMI audio.

Jou claim dat dp geen geluid support is volledig fout.
Tsja, het ondersteund inderdaad geluid, maar support van high-quality audio, wat je vaak wil bij een TV, is een zootje. In theorie ondersteund DisplayPort een aparte data link, waarover zelfs ook CEC, USB (VirtualLink) e.d. gestuurd kunnen worden.

In theorie ondersteund DisplayPort vrijwel alles wat HDMI kan, maar in de praktijk ligt dit heel anders.

In praktijk gebeuren er als je audio over DP doet één van de volgende twee dingen:
- Je hebt een DP++ poort aan beide kanten, en het signaal is HDMI (een DP++/dual mode displayport aansluiting kan HDMI signalen versturen).
- Je krijgt PCM audio, i.p.v. Dolby Digital/Atmos/andere high-quality audio (da's waar jouw site het over heeft).

Over het FAUX kanaal van DisplayPort kan in theorie "alles", inclusief ethernet, USB en high-quality audio (voor zover de bandbreedte dit toelaat), maar da's beperkt gestandaardiseerd, dus werkt in praktijk niet.

Dit zootje is juist wat DisplayPort minder populair maakt in de TV wereld, omdat HDMI een veel hoger it just works gehalte heeft (m.u.v. gamer georienteerde features zoals Variable Refresh Rate/hoge refresh rate, die vaker over DP gewoon werken).
Nou, dat 'Digital/Atmos/andere high-quality audio' per definitie als 'High Quality' bestempelen wil ik wel eens in twijfel trekken.
Denk dat het hele verhaal meer te maken heeft met licenties, hoeveel tv's zijn er al met een dp?

Het it just works gehalte op pc is anders ook best fijn met dp.

Ondersteuning van hardware heeft vaak meer te maken met de toepassing van de hardware fabrikant dan de standaard zelf.

Post op reddit die er wat op dieper in gaat.

En zoals ik vermoed heeft het meer met geld/ lobbying te maken dan wat anders.

"A port like HDMI or Displayport is only useful if it's on both the sending and the receiving device.

HDMI was released before Displayport and is a standard that was developed by a collection of companies, all of which are in the business of making things like DVD players and TVs. If you want to put an HDMI port on something then you have to pay them a licensing fee for each device.

Since these companies control so much of that market they were able to push HDMI out onto TVs and DVD/BluRay players pretty quickly, which is great for consumers because it means there's a modern standard that all their devices have. It doesn't suck for those companies because they're paying the licensing fee back to themselves, but it helps keep others out of the market—you can't make a BluRay player without HDMI and expect it to sell, so you're automatically at a disadvantage by either not offering an in-demand feature or by having to pay some money to your competitors for each device.

Displayport was released slightly later and is an open standard. Anyone can use it without paying anyone a licensing fee. This makes it very attractive for companies like Nvidia and AMD, who make the overwhelming majority of graphics cards. Neither Nvidia nor AMD were part of the group that developed HDMI. (Intel is sort of related to the HDMI endeavor).
"
https://www.howtogeek.com...erent-and-why-it-matters/

[Reactie gewijzigd door SynthaxError op 15 september 2020 15:52]

Ik hoop het anders hoor ik momenteel geesten :)
DisplayPort draagt enkel video.
Dat dacht ik ook, tot ik vorige week een nieuwe monitor met ingebouwde luidsprekers voor mijn zoon installeerde en enkel met DisplayPort connecteerde (want al losse luidsprekers). Groot was mijn verbazing dat Windows 10 de monitor ook weergaf in de audio outputs en we effectief audio door de speakers kregen.
Die had ik ook vorige week van d dvi naar dp gegaan en plots kwam er geluid uit mijn scherm 🤣
Bovendien is HDMI 2.1 met 48Gbit/s sneller dan DisplayPort 1.4 met HBR3. Alleen DisplayPort 2.0 vanaf HBR13.5 is (veel) sneller. Ondersteuning daarvoor is echt nihil.
Dp2 zal via de meeste usb c poorten werken bij de nieuwere toestellen aan iets van 77Gbit/s
DP stuurt gewoon audio door hoor.

Denk dat het gebrek aan DP port te maken heeft met het aantal beschikbare ports. DP is prima voor games en computer werk maar de meeste audio en video hardware gebruikt gewoon hdmi. Een enthousiasteling krijgt de bijgeleverde hdmi ports zo vol, en als er 1 vervangen zou worden met een DP denk ik dat er meer mensen tegen zijn dan voor
Ik weet niet precies hoe het bij DP zit, maar bij HDMI zitten er een aantal andere features op buiten het doorgeven van beeld om. Voor home theatre opstellingen etc. maakt dat HDMI een must gok ik.

Ik denk eerder dat USB 4 (waar display port in zit) een uitdaging gaat kan bieden aan HDMI voor de markt van TVs en alles daarom heen.

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 14 september 2020 15:44]

Hdmi heeft zijn eigen standaardencommissie, die nogal invloed heeft (wat niet per se slecht is, standaarden zijn heel prettig).
Omdat sony hun eigen tvs naast de ps5 het liefst verkoopt ;)
hoppa, die is niet logisch.
ps5 is ws rond de 500-600 euro. en xbox is 300 en 500.
niemand die voor die prijs wil gamen, gaat er een 4k 144h van 1000 bovenop gooien.
waarom niet? als je de monitor al hebt gekocht voor je PC...
(beetje overkill misschien maar wel mooi :9 )
uiteraard, maar die kans is klein.
Voor bepaalde systemen die displayport niet ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe generatie consoles.
Nu kun je natuurlijk het argument maken om een TV te kopen voor de console (zeker gezien het geld), maar als je 1 scherm voor zowel je nieuwe console als pc wilt..

[Reactie gewijzigd door NBraddock op 14 september 2020 15:27]

Ja ok true. Maar kwa pc gaming is het totaal nutteloos haha.
maar je kijkt naar een wijdere groep dan alleen pc gaming.
Als mensen zo alleen zouden kijken dan was het financieel direct een no go voor een bedrijf.
Hmm vind het sowieso onzin. Why hdmi 2.1 gebruiken als men ook gewoon displayport 1.4 kan gebruiken?
DP 1.4 (met DSC) is ook aanwezig.
Nu hopen dat de nieuwe videokaarten HDMI 2.1 ondersteunen :D
De Nvidia 3xxx serie doet dit dus al. Het is even afwachten wat de RX6xxx serie van AMD (Big Navi) gaat doen.

[Reactie gewijzigd door Ventieldopje op 14 september 2020 19:10]

HDMI 2.1 heeft een maximale bandbreedte van 48GB/s, dat is sowieso beter dan Displayport 1.4 die maar tot 32GB/s gaat.. Dat laatste levert voor sommige highend monitoren nu dus al een bottleneck op als je de volle resolutie op hoge refreshrate en volledige kleurenbereik wil kunnen draaien.. Op mijn huidige LG 38GN950 moet ik b.v. ook kiezen tussen 160Hz 8-bit kleuren of 120Hz 10-bit kleuren omdat de HDMI 2.0 en DP 1.4 aansluitingen de bandbreedte gewoon niet volledig trekken voor 160Hz en 10-bit kleuren op de 3840x1600 resolutie met HDR..

Nu dus 1e monitor met HDMI 2.1, maar wanneer gaan we monitoren zien met Displayport 2.0? Dan gaat de maximale bandbreedte zelfs naar 80GB/s.. Die standaard bestaat al sinds juli 2019 maar nu eind 2020 nog steeds geen enkel nieuws over mogelijk DP 2.0 op monitoren.. Waarom niet?!?
De nieuwe GPUs hebben niet eens displayport 2.0 dus voorlopig niet lijkt me.
Ben je tevreden van HDR op de 38GN950? En zie je een verschil tussen 120Hz en 160Hz?
Ik twijfelde te upgraden naar die monitor van een 3440x1440 120Hz.
Voor de extra hoogte, HDR en hogere Hz maar ik wacht wel nog even op de HDMI 2.1 versie dan. :)
HDR kan ik weinig over zeggen, want dit is mijn 1e HDR scherm dus kan het nergens mee vergelijken.. Wel zie ik duidelijk verschil met SDR en ik weet dat hij 12 zones edge-lit local dimming heeft.. 120Hz of 160Hz zie ik alleen iets verschil in Windows zelf (minder wazig bij slepen), want in games haal ik dat soort hoge fps toch nog niet (met een RTX 2080 op dit moment).. Ik heb hem op 160Hz 8-bit RGB staan omdat ik ook geen verschil zie tussen 8-bit of 10-bit kleuren.. Vanaf een 34" 3440x1440 120Hz is de upgrade niet zo heel groot denk ik, ik kwam zelf van een 27" 2560x1440 144Hz IPS scherm en dan is het wel een hele grote upgrade.. Ik zat ook te twijfelen tussen 34"of 38".. 34" is een stuk goedkoper en dan had ik de LG 34GN850 gekocht, maar dat zou dan alleen een upgrade in de breedte geweest zijn voor mij.. Met de LG 38GN950 is echt alles een stuk groter, plus de extra features zoals de HDR600 en RGB verlichting achterop.. Was wel weer 500 euro duurder dan de 34", maar dat vond ik het wel waard aangezien ik er weer vele jaren mee ga doen.. Ik ben er erg tevreden mee.. Maar als ik jou was zou ik inderdaad ook nog even wachten op nieuwere types die ook next-gen aansluitingen hebben zodat je niet hoeft te kiezen tussen max refreshrate en volledig kleurenbereik etc, misschien dat die volgend jaar al komen..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 15 september 2020 15:58]

Hmm hier wordt ik niet vrolijk van, van deze prijzen. Ik gebruik dus mijn PC scherm om ook op te gamen met de console. Hopelijk kan je op de nieuwe consoles de resolutie locken op 2K, heb namelijk een 2K scherm (verbannen van de TV door de baas :o ). Om nu nog eens 1k neer te leggen voor een nieuw scherm zit ik niet op te wachten
Je kan ook 1k neerleggen voor een "nieuwe baas" die jou niet verbant..... ;-)
als ik voor 1k klaar zou zijn, zou ik meteen tekenen :D. Maar ervaring leert dat het een stukje duurder gaat uitvallen......
Ik blijf wel lekker in mijn kamertje zitten met mijn playstation, tenminste lekker rustig :D. We hebben sowieso ook nog geen 4K tv, de huidige wil maar niet kapot gaan (ondanks de veelvuldige kuren).
Lijkt me wel dat ze lagere resoluties ondersteunen, anders moet je een 4K tv hebben om te kunnen spelen. en dat hebben nog steeds veel niet.

Sterkte met de baas }:O

[Reactie gewijzigd door Bert2000 op 14 september 2020 16:33]

Verkoper HDMI 2.1 naar 1.4 dp kan niet? Dan heb je toch alsnog alle opties?
Acer komt dit jaar nog met een 32" 4K 144hz monitor. Deze had eigenlijk in augustus al uit moeten komen. Niet voor consoles want geen HDMI 2.1 maar 32" (31.5) lijkt me veel interessanter.

Betreft overigens de XB323QK
Wat ik bij dit soort monitoren toch altijd mis;

Als de bandbreedte er is voor 4K/144Hz, waarom niet de moeite om ook 1080p op 240+hz te kunnen laten weergeven?

Snap dat het niet 'zo simpel' is als dat, maar volgens mij moet dit best mogelijk zijn aangezien dat vroeger met CRT's easy was.

Zou leuk zijn voor screen real estate en als je een keer een competitive game opstart.

Of zou de pixel response time gewoon te slecht zijn bij deze schermen?

[Reactie gewijzigd door Marctraider op 14 september 2020 17:41]

Met CRT's was het ook niet zo makkelijk. Net zoals tegenwoordig je LCD-paneel 240Hz moet aankunnen, wat de meeste niet halen, zo moest in het CRT-tijdperk de electronica dat aankunnen. In de praktijk werd voor beeldmaten groter dan 21" meestal gewerkt met een refresh van 50-100Hz bij een vaste horizontale afbuigfrequentie van 31250Hz, uitgezonderd sommige specialistische modellen. Bij 21" monitoren was dat flexibeler o.a. doordat het hoogspanningsdeel en de afbuiging opgesplitst waren, maar daar moest je als straf wel extra vermogen verstoken voor die flexibiliteit en veel hoger dan 100Hz was ook niet zo gangbaar omdat naast het rendement en de complexiteit van de afbuigelectronica, de bandbreedte van je videosignaal een beperkende factor was.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 14 september 2020 20:26]

Haha nou zo'n markt bevordert het niet bepaald om over te stappen naar 4k gaming 144Hz.. :)

Ik denk dat ze hier wel een selectief klein doelgroep mee pakken maar de mainstream absoluut niet.
Haha inderdaad, alleen een 3090 en zo'n scherm kost al meer dan 2500 euro. Denk namelijk niet dat een 3080 meer dan 100Hz gaat halen bij de meeste games.
Ligt er heel erg aan wat je speelt.
Ik heb nu zelf een 2080ti met een 4k 144hz scherm en de nieuwste doom zit toch wel dik in de 120fps en ook oudere games zijn fijn om op een hogere fps te spelen en die tikken makelijk de 144 aan. Dus voor een 3080 zullen er flink wat games zijn die wel in de 100fps zitten .
De monitors zijn duur maar je kan er heel lang mee verder.
Doom is ook wel een game die super goed is geoptimized vergeleken met overige games.

Dat zegende denk ik dat je prima met 2k 144hz ook kunt genieten met een 3080.

Daar ga ik voor :D
28 inch is te klein voor desktop 4k native. Moet je weer gaan scalen enzo. Zonde. 32 inch is prima te doen, hopelijk komt zo’n scherm snel.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.