Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Total Webhosting Solutions neemt Argeweb over van KPN

KPN doet zijn hostingdochter Argeweb van de hand. Het bedrijf verkoopt Argeweb aan Total Webhosting Solutions, dat al eerder meerdere overnames deed en in Nederland inmiddels marktleider is.

De verkoop ligt volgens KPN in lijn met zijn strategie om het bedrijf te versimpelen. Een overnamebedrag maken de bedrijven niet bekend. Argeweb is in Maassluis gevestigd en biedt hostingdiensten, domeinregistratie en online opslag aan met name de zzp- en mkb-segmenten. Argeweb is in 2000 opgericht en kwam in 2014 in handen van KPN, waar het relatief zelfstandig bleef.

Volgens Total Webhosting Solutions blijft die zelfstandigheid gegarandeerd. Het bedrijf verklaart met Argeweb in de gelederen 'absoluut marktleider' te zijn, mede vanwege recente groei van Argeweb omdat KPN zijn eigen domein- en hostingdiensten naar Argeweb verplaatste.

Het is de recentste in een reeks overnames van Total Webhosting Solutions, die ambities heeft om Europees te groeien. Zo nam het in januari de Spaanse Axarnet Group over. Vorig jaar kreeg het bedrijf uit Zwolle PCextreme, VIP Internet en Savvii in handen. TWS concurreert in Nederland onder andere met TransIP en Hostnet.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

29-11-2019 • 20:41

58 Linkedin Google+

Submitter: Kritz

Reacties (58)

Wijzig sortering
Ik hoop voor de klanten van Argeweb dat ze niet dezelfde onduidelijke en schimmige prijsverhoging als bij PCextreme doordrukken na de overname. Na de overname door TWS kreeg ik van PCextreme mijn jaarlijkse factuur die gewoon verviervoudigd was onder het nom van 'kosten verbonden aan verbeteren van infrastructuur'. Maar wel daarvoor 14 jaar lang dezelfde service kunnen aanbieden. Heel leuk voor TWS dat ze een soort van GoDaddy! van Europa willen worden, maar wat zij nu per jaar vragen voor eigenlijk een prehistorisch hosting pakket met een e-mail adres dan ga ik wel winkelen.
Zit in het zelfde schuitje, echter kwam ik er te laat achter en kon weer eens niet opzeggen. Ben nog steeds opzoek naar een leuk betaalbaar alternatief. Care to share?
Wilde ik ook voorstellen, zit zelf al vele jaren tevreden bij Antagonist met diverse hosting pakketten.

Heb wel al mijn overige domeinnamen bij TransIP, net even iets goedkoper maar DNS record beheren gaat daar o zo prettig.
Ben trouwens wel bezig om domeinen over te zetten naar OpenProvider, scheelt best flink per .nl domein dus dat basis account heb ik er al snel uit met de hoeveelheid domeinen die ik beheer.
Wellicht Antagonist? https://www.antagonist.nl/
Daar heb ik mijn resellerpakket al vele jaren. Domeinnamen haal ik echter bij Vimexx.
Ik heb helaas nog niets kunnen vinden binnen Nederland, er lijkt weinig tot geen concurrentie te zijn. Alles zit ongeveer rond dezelfde prijs; 5-6€ per maand voor 1 database, 10gb en 5 e-mail. Als ik maar 5 e-mail en onbeperkte redirects heb (of in ieder geval een stuk of 20) dan ben ik tevreden, met 5gb en geen database kan ik ook overweg.

Ik heb nog een paar maanden, en denk serieus dat er uitgeweken moet worden naar een US of elders in EU based hosting provider.
Protagonist begint met shared hosting voor €6,95
3 domeinen
10GB schijfruimte
50GB dataverkeer
128MB geheugen
3 MySQL databases
Onbeperkte email adressen

incl. telefonische helpdesk, Let’s Encrypt

[Reactie gewijzigd door Euronitwit op 30 november 2019 04:25]

Bij Protagonist zijn ze weer gestopt met Let’s Encrypt, volgens hun support: omdat er misbruik van werd gemaakt??
Ik was al niet erg tevreden met deze hosting omdat deze op hun Plesk portal slecht te beheren zijn, bijvoorbeeld de DNS instellingen.
Dure hosting en nog duurdere domeinnaam registratie € 23,76 per jaar
Ik heb Let’s Encrypt daar gewoon draaien op alle websites.
Ik vind die ~ €15 (vergeleken met mijndomein) meer per jaar betalen niet zo erg als ik er een telefonische helpdesk voor terug krijg. Alleen maar communiceren per email werkt niet altijd even lekker.

Weet niet welke Plesk versie jij had draaien, maar met Plesk Onyx 17.8.11 heb ik geen problemen.

reactie gewijzigd: grammatica

[Reactie gewijzigd door Euronitwit op 30 november 2019 12:03]

Met een commercieel DV certicaat is ook misbruik mogelijk in principe. Ze willen gewoon verdienen aan commerciele certificaten.
Zelf lever ik aan MKB klanten hosting voor €1,25/mnd

- 5GB schijfruimte
- 100GB dataverkeer
- 10 domeinen
- onbeperkt mail accounts en databases
- 4 versies PHP
- LetsEncrypt
- IPv6 :)
- Persoonlijke service :)
Heeft deze overname geen goedkeuring nodig van de AFM. Of komt er geen monopolie zo uiteindelijk?

Betreft de moderaties: er worden veel alternatieven aangeboden op een vraag van alternatieven. Die krijgen +1 (nu valt daar over te discussiëren) Maar deze moderatie krijgt een -1 terwijl er toch echt ook een alternatief wordt aangeboden. (En hij plaatst niet eens een link dus geen directe reclame)
Voor die 6,95 kan ik net zo goed klant blijven bij TWS.
Ik heb in het verleden bij Protagonist wel eens een domein naam geregistreerd gehad (geloof net toen de .eu domeinen uitkwamen), en vond het persoonlijk echt onnodig moeilijk bij ze om contact te leggen ivm opzeggen domeinen of redirecting.
www.mijnhostingpartner.nl alleen bekeken?

25 GB hosting ruimte
ongelimiteerde databases
ongelimiteerde bandwidth
voor 2,53 per maand
Ook al eens bij https://www.vimexx.nl gekeken? Heb er een Reseller Hosting pakket, erg voordelig en veel opties.

[Reactie gewijzigd door Taro op 30 november 2019 14:32]

Kijk! Dat is wat we zoeken, schappelijke prijzen voor schappelijke aangeboden 10gb pakketje. Gaat zeker in de bookmark.
Ja, Vimexx is top. Hier ook wat (reseller)pakketten daar. Maar die zijn weer overgenomen door team.blue (Transip + Combell). Dus maar kijken hoe lang het okee blijft. En anders ga ik over naar een grote hoster buiten NL.
Sqr.nl goede ervaringen mee, prettige helpdesk. Small pakket geeft ruimte voor twee websites. Hebben ook een mail pakket voor, uit mijn hoofd, 5 adressen.
Bedankt voor het aanraden!
We doen er alles aan om goede service voor een leuke prijs aan te bieden O-)
Mijn vaste rijtje voor webhosting op volgorde van klantvereisten:
1. ONE.COM = relatief goedkoop, levert goede prijs/prestatie
2. TransIP = iets duurder, maar levert daarvoor standaard ook betere prestaties
3. Siteground = weer iets duurder, maar levert daarvoor ook uitgebreidere diensten
ONE.COM heeft datacenter in Kopenhagen, klantcontact in NL of EN
TransIP is Nederlands bedrijf, datacenters in Amsterdam en Delft
Siteground is US based, maar heeft datacenter in Amsterdam, klantcontact in EN
AWS LightSail (is ook in Duitsland beschikbaar) is mijn voorkeur. Wellicht ook wat voor jou?
Ik ben recent overgestapt naar mijn.host en dit is absoluut de beste ervaring die ik tot nu toe bij een hostingbedrijf heb gehad. Sinds pas ondersteunen ze ook gratis wildcard Let’s Encrypt certificaten. Ook nog een van de weinigen die nog niet zijn overgekocht door een grote partij.

[Reactie gewijzigd door dbzokphp op 29 november 2019 22:50]

Nu BLACKFRIDAY70 bij mijn.host.

Korting geldt voor het eerste jaar, daarna geldt het reguliere tarief.
Deze aanbieding is geldig tot maandag 2 december 23:59
Zelf zit ik al jaren bij Intention
Goede service en (technisch) duidelijk over het hostingpakket.
De hosting pakketten zijn wel pas geleden aangepast en duurder/maand geworden maar hostingruimte is bijvoorbeeld 100GB geworden en onbeperkte SQL en Mailadressen

De verhuis-service is inbegrepen en er wordt SpamExpert gebruikt als spamfilter waar ik erg tevreden over ben.

In het verleden zowel prive als zakelijk bij Argeweb en PCextreme gezeten en ook nog regelmatig gekeken naar de 1 euro hosting maar zoals ViperXL hier ook schrijft "You get what you pay!"
Goed om te weten is dat je hosting, na het eerste jaar, per maand op kunt zeggen, ook al doet PCextreme je graag geloven dat het niet zo is. Ik heb een support ticket aangemaakt dat ik op wil zeggen, de incasso gestorneerd en enkel de gebruikte maanden betaald. Daar kreeg ik een aanmaning over en gerefereerd naar het ticket en daarna nooit meer wat over gehoord. :z
Heeft iedereen niet inmiddels gewoon maandelijks opzegbare pakketten vanaf dag 1 van je abo?
hier een zelfde ervaring met pcx, 13,5jaar klant en dan prijzen ophogen met een factor 7-8.
Inderdaad. 14 Jaar geleden betaalde ik 15€ per jaar, de jaarfactuur van juni 2019 was 72€ voor hetzelfde pakket... Een beetje verhoging ivm kosten, nieuwe infrastructuur, andere service ok. Maar shared hosting voor 72 euro per jaar, grappenmakers.
Geen verhoging met hun ''baanbrekende' SSD storage nodig, geen verhoging nodig met de nieuwe clusters, overname, afname van service, etc en poef... daar is de verhoging. Waar is die mooie tijd dat je wido om 8uur savonds een mailtje stuurde en het binnen een half uur weer recht getrokken is?
Oh, ik ben zeker niet tegen betalen voor aangeboden service. Maar een verviervoudiging (en ik lees hier voor sommigen zelfs 6-7 voudig van voorgaande jaren) is meer dan extreem. Er werd vanuit PCextreme altijd netjes gecommuniceerd dat ze aan het ontwikkelen waren, nieuwe data center, cloud storage, snelle ssd storage etc. maar deze communicatie ging nooit gepaard (dan hebben we het hier over 3-5 jaar lang) met een verhoging anders dan btw of 2-3 euro op jaarbasis. Natuurlijk gaat investering gepaard met kosten, maar de abrupte verhoging kwam na overname door TWS zonder enig contact vooraf. En om nu te zeggen dat hun 'prachtig nieuwe' cp lekker werkt... het werkt zo lekker als een boom doorzagen met een lepel.
Ik kreeg een foutieve factuur van PCExtreme, die ik zelf kon storneren. Niet iedereen zal dit in de gaten hebben. Kassa.

Het is er bij PCextreme na de overname niet beter op geworden.

[Reactie gewijzigd door WVSint op 30 november 2019 08:37]

Ik kreeg laatst een herinnering nadat Neostrada zelf niet op de datum wat op mijn factuur stond het bedrag van mijn rekening had afgeboekt.
Dus ik dacht ok dan betaal ik het per iDeal via hun site, maar wat bleek nou later die dag stond er bij toekomstige af en bijschrijvingen jawel de automatische incasso van Neostrada.

Uiteindelijk dubbel betaald maar na contact te hebben opgenomen kon ik die incasso storneren. Met als gevolg een paar dagen later een mail omtrent een mislukte incasso....

Volgens de site heb ik nog steeds een openstaande factuur.
Bij Neostrada hebben zij hetzelfde geflikt
En hetzelfde bij Neostrada, waar ik vlak na de overname/voor de prijsverhoging van PC-extreme heen ging...
Hier het zelfde geval, Zo ben ik al klant vanuit het tijdperk dat meneer lennert den teuling PCextreme nog webspace, aanbood voor 1.50 meen dat ik per jaar een bedrag van E30.00 betaalde.
IDD PCextreme mijn jaarlijkse factuur die gewoon verviervoudigd was onder het nom van 'kosten verbonden aan verbeteren van infrastructuur Een controlepanel WSCP wat niet echt handig is ooit is in elkaar gezet door meneer W... hun admin panel vernieuwd van functioneel naar een omslachtig en onoverzichtelijk systeem.
Maar WTF dat er zonder enige mededeling de factuur verviervoudigd was onder het nom van blabla bla verbonden aan verbeteren van infrastructuur
En echt geholpen wordt je niet door die helpdesk. ook mijn website blijft mekkeren,,
WordPress heeft gedetecteerd dat je site een onveilige versie van PHP gebruikt. Heb Pcextreme hier al diversen malen op gewezen,volgens PCEXTREME Komt allemaal goed we zijn er mee bezig maar tot op heden nog steeds geen PHP update
Dus na ruim 14 jaar gaan we pcextreme verlaten, jammer want vanaf het begin PCX ben ik klant en heb alle hacks and cracks ook meegemaakt.
Na deze, (overname, TWS ) prijs verhoging, verviervoudigd zijn er vele opgestapt, verhuisd.

[Reactie gewijzigd door Jeroen hofman op 30 november 2019 13:10]

Ook ik werd blij verrast met die mededeling maar blij werd ik er niet van, als ik het 18e jaar nog klant wilde blijven dan zou ik ongeveer 150% meer moeten gaan betalen.

17 jaar geleden begonnen bij die studenten uit Middelburg die PCextreme hebben opgericht en naar alle tevredenheid al die jaren klant geweest, had een ruimte van 25Gb. en 2 domeinen, daar zou ik dan in totaal zo rond de €98,00 per jaar voor kwijt zijn, ben maar even gaan shoppen en ben nu klaar inclusief de 2 domeinen voor €15,60 per jaar.

PowerWeb Mini bij een Duits bedrijf (ja mag hier geen namen noemen 😊) maar goed, had geen zin om dat bedrag te gaan betalen bij die (nieuwe) jongen en meisjes. :)
Ze konden beter de stekker er uit trekken, als er een beroerde partij is, is dat Argeweb wel. Zo veel basis zaken die ontbreken welke bij andere, ook goedkopere providers gratis zijn, zoals lets encrypt bijvoorbeeld, of een goede admin interface.
Ben er zelf in 2013 vertrokken om vergelijkbare redenen, er lijkt dus vrij weinig veranderd.
De gluipers bij Argeweb hebben mij ooit, heel wat jaartjes terug, de kosten van een domeinregistratie 'gestolen'.
Wilde graag een domeinnaam laten registreren die vrij was. Na betaling bleek even later 'ineens' dat het domein net iets eerder door iemand anders was geregistreerd. Was geen populair domein, of iets in het nieuws ofzo.
Het ging allemaal vrij vaag en leek wel heel toevallig. Registratiebedrag nooit teruggekregen ondanks dat registratie op mijn naam niet mogelijk was. Ook niet na een vriendelijk verzoek.

Het bedrag was niet iets om wakker over te liggen verder, maar zoiets blijft altijd hangen en heeft sindsdien een hele vieze smaak achtergelaten bij dat bedrijf.

Heb 'gelukkig' in de loop der tijd enkele kennissen ervan kunnen weerhouden om klant te worden bij ze, dus dat gaf iedere keer wel wat voldoening.
Ja, ik weet niet hoe het tegenwoordig is maar er waren destijds sites die als je een search deed naar een domein hem alvast voor je reserveerden. ja. Een beetje alsof je een nieuw slot op je deur wilt en bij thuiskomst er niet in kunt omdat ze hem alvast gemonteerd hebben. Volgens mij waren er 'is dit domein nog vrij' sites die dit deden maar dat weet ik niet zeker en heb ik van horen zeggen.
Interned Services is net bezig services over te zetten naar Argeweb. De migratie daarvan is nog niet eens afgerond en de partij wordt al doorverkocht. Een van de argumenten van de migratie was nog wel 'het blijft onderdeel van KPN'.
Dit dus. Ik wilde die migratie afwachten maar ga nu zelf denk ik maar “migreren”.
Ik zit vanaf het begin bij Yourname voor mijn domeinen en hosting. Een aantal van mijn privé klanten zit bij Argeweb. En dat is een wereld van verschil. Bij Yourname zijn de beheer schermen gewoon beter, voor minder geld meer functionaliteit zoals meerdere beheer accounts met wachtwoorden, let's encrypt, meerdere php versies beschikbaar.

En wat doet Yourname? Gaan ze de Infrastructuur naar Megaregistar verplaatsen.

DNS opeens niet meer eenvoudig te beheren,
Spartaanse niet te doorgronden half werkende Interface,
Facturen niet meer in portaal terug te vinden, want die migreren ze niet mee.

Zo een beetje 90% van de redenen om Yourname trouw te blijven. Dus dat wordt waarschijnlijk ook migreren.
Ik juig het toe, meer klanten die naar mijn hosting komen. Zoals @Genosha ook aangeeft, slechte partijen worden door slechte partijen opgekocht en hoe meer ze op GoDaddy en Hostgator gaan lijken hoe meer klanten wegrennen.
Wel jammer voor de huidige klanten, ik hoop natuurlijk niet dat de service nog slechter wordt voor hun maar ik zie het meer en meer gebeuren.
Hostingpakketten voor €/$1 stunten en dergelijken ..... You get what you pay!
PCextreme was echt geen slechte partij. Al 14 jaar klant en zelfs in de tijden dat ik een VPS had bij hun altijd prima support. Altijd te bereiken via e-mail of per telefoon in de vroege jaren. Ze zijn er helaas immens op achteruit gegaan door de overname door TWS.
Bij Versio hadden ze een forse prijsverhoging doorgevoerd zonder de klant ervan op de hoogte te stellen. Maar ook hostingpartijen als PC Extreme, Neostrada en Yourhosting voerden forse prijsverhogingen door. En in de reviews scoren al die partijen slechter sinds de overname.
Pcextreme is idd alles behalve heel duidelijk geweest over die prijsstijgingen. Dat zag ik pas bij de nieuwste jaar factuur. Ook hebben ze hun admin panel vernieuwd van functioneel naar een draak van een omslachtig en onoverzichtelijk systeem. Ik ga volgend jaar opzoek naar een andere aanbieder iig...
Gelukkig hebben we Team Blue als alternatief. maar de keuze is ondertussen wel beperkt. TWS is een Investeringsmaatschappij die in de praktijk heeft laten zien alleen winst willen maken met een magere tegenprestatie. Ik hoop dat er meer bedrijven als Vimexx gaan ontstaan om de markt in evenwicht te houden.
Vimexx is ook van Team.Blue, en Team.Blue is dan weer van diverse aandeelhouders waaronder private equity HG Capital als grootaandeelhouder. Dat is een keurige partij overigens.
KPN's wegen blijven ondoorgrondelijk...

Want als ze XS4ALL daadwerkelijk gaan integreren in KPN, met behoud van alle voorzieningen voor de huidige XS4ALL-klanten, dan hebben ze er weer een afdeling domein- en webhosting bij!

Waarom dat dan niet geintegreerd met Argeweb?
XS4ALLl heeft serieus geprobeerd om los te komen van kpn; https://xs4allmoetblijven...eheime-verkoopgesprekken/

Bij mij is de vraag dus eigenlijk andersom: Waarom wordt argeweb wel verkocht en XS4ALL niet?
Zelf geen ervaring met Argeweb. Echter twee maal bij wat 'kleinere' hostingpartijen met kennis en kunde weg gegaan door een overname van en daarmee slechte ervaring met TWS.

Hoop voor klanten van Argeweb dat dit inmiddels verbeterd is.

[Reactie gewijzigd door 3K.Vengeance op 29 november 2019 21:31]

Soort zoekt soort is het eerste wat ik dacht.
TWS en ArgeWeb zijn immers beide beroerde partijen.
Shit, was ik net bij PC Extreme (ook overgenomen door TWS) weg, en overgestapt naar Argeweb. En nu wordt ook Argeweb overgenomen.

Mijn colocatiefactuur bij PC Extreme werd verhoogd begin dit jaar, en ook gewoon flink verhoogd, namelijk 2x zo duur!! Ik was al 12 jaar trouwe klant, maar zoiets flik je je klanten niet... Ben benieuwd hoe dit met Argeweb gaat na overname, anders kan ik weer op zoek naar een andere partij.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.