Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Zombie-vr-game Arizona Sunshine verschijnt op 5 december voor Oculus Quest

Arizona Sunshine van de Nederlandse uitgever en ontwikkelaar Vertigo Games komt op 5 december uit voor de Oculus Quest. De vr-game verscheen eerder al voor de pc en de PlayStation 4. De Quest-versie is grafisch minder gedetailleerd.

Oculus Quest

De Oculus Quest-versie van Arizona Sunshine is 'van de grond af aan opgebouwd', zeggen de makers. Dat is nodig om het spel werkend te krijgen op de Snapdragon 835-soc, die in de standalone-vr-bril zit. Daardoor is er ook geen crossplay-ondersteuning tussen Arizona Sunshine op de Oculus Quest en andere platforms. Het spel ziet er grafisch minder gedetailleerd uit dan de versies voor de pc en PlayStation 4, blijkt uit screenshots die zijn vrijgegeven.

Vanaf 5 december is Arizona Sunshine voor de Oculus Quest te koop. Het spel staat voor veertig euro in de Oculus Store. De uitbreiding The Damned komt later uit, maar wanneer is nog niet duidelijk. Arizona Sunshine kwam in 2016 voor het eerst uit voor de pc. Een jaar later volgde de PlayStation VR-versie.

Oculus Quest-bezitters kunnen overigens ook de pc-versie van Arizona Sunshine spelen, door gebruik te maken van de Link-software die sinds vorige week als bèta beschikbaar is. Daarbij moet de headset met een kabel aangesloten worden op een pc. De pc-versie van de zombiegame kost momenteel twintig euro op Steam.

Oculus Quest-versie Arizona Sunshine

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-11-2019 • 14:10

20 Linkedin

Reacties (20)

Wijzig sortering
Graphics zien er een beetje basaal uit; semi-standaard Unreal Engine game.
Iemand die dit spel al eens heeft gespeeld? Ervaringen?
Heb het spel op de Rift S/Steam VR.
Het is een constante mix tussen 'leuke' graphics en 'meh, dit had beter gemogen'.
Maar het spel zelf is echt onwijs tof en zeker heel tof met een 2e speler.

Maar de beelden die er tot nu toe beschikbaar zijn op de Quest zijn wel héél erg gedateerd. Dit lijkt bijna op een Mobile game in VR. Imo.

[Reactie gewijzigd door LongTimeAgo op 25 november 2019 14:59]

Dit lijkt bijna op een Mobile game in VR. Imo.
Niet heel raar, de Quest heeft een Snapdragon 835 als SOC. Het is gewoon een 3 jaar oude telefoon die een gehoorlijke resolutie moet renderen.

Ik ben er ook niet heel enthousiast over, het enige is dat hij draadloos is maar voor de rest is het meh in mijn ogen.
Quest bezitter hier: ja het is qua graphics wat basic. Gameplay kan bij sommige games wat beperkt zijn.

Maar het is zo ontiegelijk LEUK om mee te gamen! De ervaring is intens en meeslepend.

Dit spel nog niet kunnen spelen natuurlijk maar ik heb hem wel op mijn lijstje staan.
Ik heb een Samsung Odyssey+, dus voor mij is het enige dat deze draadloos is. Komt ook nog bij dat ik mijn Odyssey voor flink minder heb kunnen kopen dan een Quest kost.

Verder zou ik dan ook eerder een Index overwegen, vanwege de knucles wat mij een stap voorwaarts lijkt qua input.
Ja, het enige... maar dat is wel echt een enorm voordeel!
Ik ben zelf net overgestapt van Rift naar Quest. Ja, de graphics zijn minder, maar het biedt zo veel vrijheid!

Ik heb nog niet heel veel games voor de Quest omdat de aanschaf het budget al een beetje oprekte (en ik hoop een beetje dat er misschien binnenkort toch nog wat in de sale gaat), maar bijvoorbeeld Racket NX had ik al en is crossbuy. Die game heb ik op de Rift snel gelaten voor wat het was want de kabel zat me veel te erg in de weg. Nu op de Quest kan ik naar hartelust ronddraaien naar waar ik moet zijn, even opzij springen om de bal goed te kunnen raken, het maakt allemaal niet uit.

Ook bij Vader Immortal, vooral in de dojo als je in de wat hogere levels komt ben je volledig omsingeld. Met de Quest kan ik vrij ronddraaien, sidesteppen, en me alleen maar focussen op welke vijand me aan gaat vallen en hoe ik dat ga pareren. Met een kabel er bij lijkt me dat toch ook weer een stuk minder (deze game gratis bij de Quest gekregen en de Rift is al weg dus kan hem daar niet op proberen).
Als de graphics écht niet te veel storen dan kan het nog leuk zijn. Maar het spel maakt (vooral in de grotten, voor de mensen die het spel gespeeld hebben) veel gebruik van schaduw, licht en de claustrofobie die dat mee brengt.
Van de eerste screenshots kan ik nou niet meteen zeggen dat er heel veel dynamisch licht aanwezig is...
Maar we zullen zien!