Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Zombiegame Arizona Sunshine komt in juni naar PlayStation VR

Door , 39 reacties

De Nederlandse studio Vertigo Games heeft bekendgemaakt dat zijn zombieshooter Arizona Sunshine volgende maand beschikbaar komt voor de PlayStation VR-headset. Ook komt er ondersteuning voor de PSVR Aim Controller.

PlayStation VR-bezitters kunnen Arizona Sunshine spelen met de reguliere Dualshock-controller, met de Move-bewegingscontrollers of met de PlayStation VR Aim Controller. Laatstgenoemde is een accessoire dat een geweer nabootst.

In Arizona Sunshine moeten spelers hordes zombies afschieten en overlevenden zien te vinden. Door te teleporteren kunnen spelers zich een weg banen door de levels en moeten ze checkpoints bereiken. Naast de campagne is er ook een endless wave-modus, die in multiplayer met vier spelers tegelijk gespeeld kan worden.

Arizona Sunshine komt in juni naar de PlayStation VR, een precieze datum is nog niet bekendgemaakt. Ook is nog niet bekend wat de game gaat kosten. In december vorig jaar verscheen de game op Steam voor de HTC Vive en in de Oculus Store. De pc-versie kost veertig euro.

Reacties (39)

Wijzig sortering
Ziet er nice uit!

Maar je zou toch bijna een hartverzakking krijgen als je zo'n avond level speelt, met alleen je flashlight en zo'n zombie ineens charged in één van je ooghoeken..
Spelen de VR-mensen dit in een kamer met allemaal kussens om zich heen voor de veiligheid? :+
De HTC vive kan de vooraf ingestelde speelgrenzen weergeven terwijl je speelt. Ze gaan aan als je te dichtbij komt of zijn constant aan. Zo blijven de spelers binnen de veilige ruimte. Hoe de Oculus het doet weet ik niet.
Ik heb Arizona Sunshine zelf voor de Vive en het is ontzettend goed! Groep zombies? Granaat is het middel. Rennende zombies? Schiet de benen er maar onderuit. Vervolgens proberen ze naar je toe te kruipen maar ze zijn in ieder geval langzamer. :p

Ook is het op sommige stukken goed spannend. Donkere omgeving waarbij je zonder zaklamp niets ziet, tekort aan minutie, rare geluiden...
Het spel lijkt soms wat kort maar naar mijn mening was het de ¤40 dubbel en dwars waard!
Bij Oculus kan dit op twee manieren. Via Oculus zelf of via SteamVR. In het eerste geval werkt dit zowel via Oculus Home als in SteamVR je krijgt bij SteamVR dan alleen twee overlays te zien. Degene die je via Oculus Home hebt geconfigureerd en degene die je via SteamVR hebt gedaan.

Sterker nog, de sensoren en controllers van de Oculus hebben in SteamVR hun eigen model. Supervet. Je hebt dus met de Oculus een keuze of je de game op Steam haalt of op Oculus Home.

Een klein voordeel van het systeem wat Oculus toepast, je ziet makkelijker wanneer je met je controller door de virtuele muur gaat, je zit namelijk een animatie wanneer je dit doet, alsof je hand wordt opgeslokt door de muur. Op de Vive zie je dit niet, waardoor het makkelijker is om te ver voorbij de muur te gaan slaan.

[Reactie gewijzigd door SacreBleu op 12 mei 2017 12:34]

Ah, dank voor de aanvulling.
De grenzen van de vive worden overigens zo duidelijk aangegeven dat je hey echt wel merkt als je er overheen gaat. ;)
Wel jammer dat ze geen plafond functie hebben ingebouwd want die heb ik heel hard nodig.
Er lang donker level bij dat best pittig is voor de bloeddruk. Voor de rest is het allemaal best wel licht en kleurrijk. Qua single player VR games is dit toch wel het spel waar ik de meeste plezier aan beleefd heb. Aardig wat uurtjes lang, flink gepolished, lekker sfeertje en heerlijk knallen. Wel best zwaar voor de pc, dus hopelijk hoeven ze het niet te veel uit te kleden voor de PSVR
Mwah, ik heb Rush of Blood en RE7 overleefd, dus dit trek ik wel ;-)
Voor de meeste mensen die een beetje ervaring met VR hebben is het niet zo'n probleem. Maar ik heb genoeg demo's gegeven waar men "stoer" probeert te doen.. "Wha, dit is helemaal niet eng, hoor!".

Hup, over-ear koptelefoon op en gooi ze maar even in Brookhaven...
Het resultaat is 9 van de 10 keer lachwekkend...
Zie hier de verschillende fases van angst.
Ik ben me inderdaad al meerdere keren het leplazerus geschrokken van een zombie die ineens achter me stond.
Ik blijf die zevende handjes toch weird vinden.. Hoe speelt dat nou? :/
Vele malen beter dan volledige armen, met volledige armen weten de sensoren niet waar je elleboog zit etc, dus dan komt het vaak niet overeen met de werkelijkheid wat je uit de illusie haalt. Dus ja zwevende handen zijn geloofwaardiger :9
Mee eens. Tenminste, als ik RE7 (floating hands) vergelijk met Rush of Blood (armen), dan heb ik de voorkeur voor floating hands. Je vergeet héél snel dat ze zweven. Het nadeel van armen vind ik dat je daarmee direct ook de positie van het lichaam definieert. Als die niet precies overeen komt met de positie van je eigen lichaam, krijg je een disconnect. Met zwevende handen kan je je fysieke lichaam als snel 50~80 cm verplaatsen zonder dat je het idee hebt dat er iets niet klopt.
Daar kan je maar op één manier achter komen: probeer het eens :) Het voelt zo natuurlijk aan dat ik met de Vive in Job Simulator prima dingen kan gooien, vangen, etc.
Ik heb het nog ooit als storend ervaren ofzo, juist erg realistisch.

Wat is je alternatief? Armen er aan vast plakken? Als je elleboog in-game dan anders zit dan je eigen elleboog, ben je volledig uit de ervaring getrokken. Dat gaat dus nooit werken.
Als je VR nog niet hebt geprobeerd lijkt het heel erg raar inderdaad. Echter, het voelt niet raar. Je handen kunnen zien is blijkbaar belangrijker dan het kunnen zien van je armen. Het maakt, overigens ook niet eens uit of het de vorm heeft van handen.

Het enige wat belangrijk is is dat je handen perfect zijn gesynchroniseerd. Als je een object in je handen hebt moet dit 1:1 aanvoelen met waar je handen zijn anders wordt het een raar concept.
Fantastisch en natuurlijk, helemaal met de prima tracking van de Vive/Rift.
Gaaf, nog een game voor de nieuwe Aim controller!
Die Aim Controller bestaat toch al tijden? Voor de Move bestond sowieso al de Sharpshooter :P
Die was voor Killzone 3 ja. Dit is een nieuwe gun
Welke?

Al gevonden :)

Aim Controller PSVR

[Reactie gewijzigd door poor Leno op 12 mei 2017 11:47]

Lijkt me best tof om in VR te spelen. Blij verrast dat er toch nog regelmatig games naar de PSVR komen :) Ze zijn lekker bezig bij Sony!
Hey cool, ik heb dit voor de Vive maar wist helemaal niet dat het van een NL studio was :D

behoorlijk spannend af en toe trouwens ;)
als dit een cross platform zou zijn... damnnn..
Dat ziet er wel heel vet uit! Speelt volgens mij veel leuker dan met muis en toetsenbord :)
Cool! Hier heb ik zin in. Mooi game voor PSVR.
Super gaaf! Instant buy zo te horen :)
Heb deze al een tijdje geleden uitgespeeld met Oculus Rift. Wat mij betreft de beste VR game tot nu toe. Immersion is overweldigend. Het verhaal en de gesprekken van je character tijdens het gamen. Subliem. De spanning tijdens bepaalde events laten je vergeten dat je ergens thuis staat met een VR bril op. Ik hoop dat er dus ook een Arizona Sunshine 2 uitkomt.

[Reactie gewijzigd door UncleSam op 13 mei 2017 00:24]

De spanning tijdens bepaalde events laten je vergeten dat je ergens thuis zit staat met een VR bril op.
Ahum... Niet bij dit spel...

FTFY

[Reactie gewijzigd door Sangroid op 12 mei 2017 13:54]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*