Mario Kart Tour heeft betaald abonnement voor extra items en 200cc-modus

Mario Kart Tour is woensdag uitgekomen voor Android en iOS. Bij de release bleek dat er een abonnement is voor 5,49 euro per maand waarmee spelers toegang krijgen tot de 200cc-modus en extra items. Dat was eerder nog niet bekend. Er is een gratis proefperiode van twee weken.

Dat er microtransacties voor bijvoorbeeld het verkrijgen van personages en karts in het spel zitten was al bekend, maar de aanwezigheid van de zogeheten Gold Pass had Nintendo nog niet bekendgemaakt. Voor vijf dollar per maand kunnen gebruikers meer in-gamebeloningen verdienen. Het gaat om Gold Gifts die te verdienen zijn door te racen en speciale gouden badges die te verkrijgen zijn via Gold Challenges; deze extraatjes zijn exclusief voor Gold Pass-leden. Daarnaast ontgrendelt dit abonnement de snellere 200cc-modus; de 50cc-, 100cc-, en 150cc-racemodus zijn voor iedereen standaard ontgrendeld, maar dat geldt dus niet voor de snelste variant.

Het gratis te spelen Mario Kart Tour is een mobiele versie van de bestaande Mario Kart-reeks. Het spel is sinds woensdag beschikbaar, al geldt dat niet voor België door het strikte beleid inzake lootboxes. Op Reddit wordt er geklaagd over inlogpogingen die in bepaalde regio's niet lukken of lang duren. Spelers kunnen een bericht krijgen waaruit blijkt dat de servers met erg veel verkeer te maken hebben en dat er een wachtrij is voor het inloggen. Ook zijn er berichten over crashes. Sommige onderdelen in Mario Kart Tour zijn greyed out, zoals multiplayer; die onderdelen komen waarschijnlijk op een later moment via updates alsnog beschikbaar.

Door Joris Jansen

Redacteur

25-09-2019 • 12:32

157

Reacties (157)

Sorteer op:

Weergave:

$4.99 per maand, dat is hetzelfde als wat Apple b.v. vraagt voor Apple Arcade. En dan kan je 100+ volledige games zonder microtransacties of andere onzin spelen, en worden er regelmatig nieuwe games toegevoegd. Inclusief een kart game (Sonic Racing)

Beetje duur voor een paar extra features in een matige racegame, die afgaande op de trailer ook nog eens in portrait mode draait.

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 23 juli 2024 05:40]

Waarschijnlijk wijst marketing onderzoek gewoon uit dat er toch genoeg mensen zijn die het er voor over hebben. Ze zullen denken dat dit de sweet spot is en dat ze niet 2,5 keer zoveel abonnementen hebben als ze het €2 maken bijvoorbeeld.
Zelf speel ik op mijn telefoon Hill Climb Racing 2 en daar zit zelfs een abonnement in voor €10. Vind ik zelf ook absurd, maar blijkbaar verkoopt het.
Of niet per se veel mensen, maar een heel kleine groep die heel veel geld per persoon uitgeeft, de zogenaamde walvissen ("whales") waar dit soort bedrijven op jaagt. Die zorgen vaak voor het merendeel van de winst.
Whales lijken me nou niet bepaald de doelgroep voor abonnementen. Whales zijn juist de doelgroep voor micro transacties. Abonnementen zijn meer gericht op grote groepen mensen.
ik zou het geen micro-transacties meer durven noemen, die lui gaan liever voor de duurste pakketten van $100,- of meer omdat je daar relatief de beste zooi mee krijgt. Ik heb er een stelletje in de vaste speelkring en hoewel ik niet moeilijk doe om wat grappigs of extra's in de game voor een paar tientjes, spenderen die lui echt duizenden aan soms de meest simpele games waarbij je het niet zou verwachten. Vriend van mij heeft bijvoorbeeld nu tegen de $7.000,- in happy wars :P
Ze gaan echt geen onderzoek doen bij walvissen voor een abonnementje van 5 eurotjes hoor. Walvissen komen voor onder de 1000 euro hun bed niet uit.
Ik bedoelde meer de microtransacties dan het abonnement inderdaad. Overigens slapen walvissen zwemmend. Ze kunnen om en om de helft van hun brein in slaapstand zetten (in elk geval dolfijnen).
Geen idee wie dat soort onderzoeken doet, maar ik zie ze nooit..

Buiten dat vind ik de prijzen buitenproportioneel, en zal het dan ook niet kopen ;).
Marktonderzoek dat je zelf bekostigd hebt ga je natuurlijk niet vrijgeven zodat concurrenten hetzelfde model kunnen toepassen.

Daarnaast is het inderdaad erg duur. Zou leuk zijn als Nintendo gebruikers die gebruik maken van Nintendo Online leuke extraatjes zou geven in hun mobiele games.
Nintendo online is goedkoper dan Mario Kart Tour zijn gold pass, zal eerder andersom zijn 😅
Klopt, daarom zou het leuk zijn als Nintendo dit ernaast zou doen. Bijvoorbeeld een extra character, kart, onderdeel of extra in-game coins. Je logt immers ook in met hetzelfde account waarmee je ook op de Switch inlogd. Een simpele check kan zoiets al bewerkstelligen.

Nintendo promoot zijn online service erg hard (terugkerende revenue, slapende leden...) maar de NES en SNES games zijn nou niet echt iets waarvoor ik mijn abonnement hou. Gebruik de dienst te weinig om te behouden. De extraatjes die ik hierboven zetten het voor mij overigens geen kracht bij, maar andere mensen mogelijk wel.
Al die usage reports, anqlytics games die je data versturen.

Oh, en er is natuurlijk geen uitgebreid onderzoek in Psychologie naar verslavingen?


Jammer dat ook Nintendo met deze anti consumentenpraktijken start.

Weer een developer/publisher op de blacklist.
Of Origin Access, voor €3,99 per maand een flinke collectie PC games. Ik hou sowieso niet van Microtransacties, of nog erger! Spellen die reclames in je scherm forceren nadat je dood gaat!
Of nintendo online, wat ook goedkoper is dan 5€ per maand, met een aantal gratis spellen.
Je hebt online al een jaarabonnement voor 17 euro.
Ik moet zeggen dat ik Nintendo Online alleen heb om Mariokart 8 Deluxe in multiplayer te kunnen spelen, niet perse voor de retro spellen & tetris :D
Lijkt me slechte reclame, met zulke associaties.
Of je gamet niet net als ik dan ben je helemaal niks kwijt!

Echt waar gaan deze vergelijkingen over. Het staat iedere uitgever toch vrij om te vragen wat ze willen, je hoeft het niet te nemen.
Je gaat een beetje aan het punt voorbij... het is de ergernis dat steeds meer games alleen op basis van een abonnement of micro-transacties tot het volle potentieel te spelen zijn ipv gewoon 1x een bedrag. Plus dat ze vaak ook alleen maar te spelen zijn met een werkende internetverbinding e.d... het zijn daardoor bodemloze geldputten en melkkoeien geworden.
Bij de vorige Mario game was de grote ergernis voor vele dat het veel te duur was. Had je wel mooi het volledige spel in bezit. Jammer genoeg nooit een update meer van verschenen. Het is maar net hoe je het bekijkt :9
Dat is weer een andere factor... uiteraard kan een game zichzelf ook uit de markt prijzen, het is en blijft een plaatje van kwaliteit, content etc. Aangezien een game als Mario Run een casual game is die voor de meeste mensen vrijwel alleen wordt gebruikt om de tijd wat te doden, dan is 10 dollar al snel een hoop geld.
Update? Als in patch? Die is er wel een keer gekomen met extra levels. En toen was er ook een korting tegelijkertijd. Toen heb ik hem gekocht. Dat was een prima prijs voor redelijke content.
Punt is ook dat het model van maanden/jaren hard werken aan een game om alle investeringen plus geld voor de volgende game in 1 klap binnen te halen met alle stress van dien ook niet werkt. Ik snap de transitie naar iets anders wel en ik kan games (ik pak er ff een f2p en een aangeschafte game bij) als war thunder en cities: skylines wel. 1) inkomsten blijven komen, 2) game wordt steeds beter 3) geen hoge instapkosten volgende stuk game voor de gamer en geen investeringsdeadlinestress voor de makers.

En in dit geval kan ik in elk geval zeggen, in tegenstelling tot iedere nintendo console waar ik ooit mee te maken heb gehad dat Nintendo online dingen begint te snappen...

Edit: bovendien zijn games niet duurder geworden in de aanschaf. Ik gaf 120 gulden voor c&c: generals, games zijn nu maximaal 60 op de pc... eerder in prijs gedaald. Ik tel de snes en andere cartridge games niet mee ivm productiekosten (starfox, 200+ gulden volgens mij)

Ik vind niet elke manier van geld vragen tof, ik vind niet elk model even fijn, maar dat dit verandert snap ik volkomen

[Reactie gewijzigd door ImperatorTiber op 23 juli 2024 05:40]

Het zou niet supererg zijn als de games goedwaren en vol content gereleasef worden.

Kijk nu naar Anthem b.v, nog steeds geen kut te doen.

En dan hoor je dat EA bilioenen binnenhaalt maar ze kunnen dat geld schijnbaar alleen in marketing steken, ipv developing van goede games. En dan nog de vraag stellen "we dont know why we seen as the bad guys"

of de year 1 DLC bij Modern Warfare.

Echt, ik zou bijna de politiek ingaan om deze afbrokkeling van kwaliteit tegen te gaan.
Echt waar gaan deze vergelijkingen over.
Over de prijs van het abonnement.
Het staat iedere uitgever toch vrij om te vragen wat ze willen, je hoeft het niet te nemen.
Klopt. Je mag er wel over praten.
Denk dat het vooral gaat om tadaa 5 euro per maand anders doeii kan je straks niks meer :)
Het word zo onderhand steeds meer, beetje of je naar de bioscoop gaat en 10 minuten voor het einde gaan ze met de pet rond en wie er geen 10,- inlegt krijgt het einde niet te zien.
Nintendo gaat niet voor sinterklaas spelen he? Moet ergens aan verdiend worden. Ik vind die hele abonnementen persoonlijk niks. Wat verdienen die 350 bedrijven dan aan met zijn allen aan 5$? Sowieso genoeg animo voor hele populaire games daar betaald men aparte abbo voor en mario kart is ook erg populair.
Dit argument hoor ik altijd voorbij komen, echt een non-argument. Ze verdienen meer dan het kost om te maken, geld voor elke aAa publisher.

Gewoon boycotten tot ze met kwaliteit producten komen ipv anti consumenten.


Gisteren een indie game gespeeld, "Hell let loose". Is nu al een betere game dan menig aAa shooter en is net bij versie 0.20.

Als een indy team goede games kan maken, en aAa publishers steeds meer vragen met minder teruggeven...Komop zeg, hoelang kan je mog de facade ophouden en deze bedrijven verdedigen.
Klopt, maar aan de andere is het spel gratis. Je kan ook een vergelijking maken met andere Mario kart versies waar je altijd geld aan kwijt was geweest, terwijl je nu praktisch een volwaardige game gratis hebt.

uhet is maar welke vergelijking je wilt maken. Overigens zou ik het zelf niet aanschaffen, maar vast genoeg fans die dit wel geweldig vinden.
$4.99 per maand, dat is hetzelfde als wat Apple b.v. vraagt voor Apple Arcade. En dan kan je 100+ volledige games zonder microtransacties of andere onzin spelen, en worden er regelmatig nieuwe games toegevoegd. Inclusief een kart game (Sonic Racing)
Mario Kart is 1 van Nintendo's sterkste merken en een onvoorstelbaar verkoopkanon, dus ze zullen waarschijnlijk denken dat veel mensen er iets voor over hebben en een aantal heel veel.
Er zijn mensen die, net als bij Fifa, Mario Kart als enige game spelen. En zo ook weer bij Fortnite, Minecraft en ga zo maar door.

Waarom zijn mensen hier uberhaupt verbaasd over? Als er 1 platform is dat bol staat van de irritante en bijna walgelijke verdienmodellen dan is het mobile. Het maakt ook niet uit welk model Nintendo kiest (want ze hebben bijna elke wel gehad intussen), het is nooit goed.

Als je dit niet wil is er gewoon de volwaardige console versie. Kunt Mario Kart 8 pakken of wachten op 9. Of gewoon boycotten als je het niks vind. Of gewoon geen Gold Pass halen. Klinkt allemaal niet zo ingewikkeld. Die Apple Arcade Sonic Racing zou ik mijn tijd niet eens in steken al zou ik een euro per maand ervoor betaald krijgen. Te weinig tijd en teveel daadwerkelijk vette games om te spelen.
Vraag me af als jij ergens hard aan hebt gewerkt hoe jij je dan voelt als mensen het hacken zodat jij je hard verdiende beloning niet krijgt... Dit spel is prima te spelen zonder abonnement. Ja natuurlijk willen ze geld, voor niks gaat de zon op maar games, apps en eigenlijk praktisch alles kost gewoon geld om te maken en moet dus terug verdient worden.
Als de games goed waren van de aAa developers, maar vaak genoeg incomplete producten vol bugs, dus kan hem geen ongelijk geven.

Kijk naar Call of duty, iedereen betaald volledige prijs maar Xbox en PC kan minder.

Als een bedrijf keer op keer bewijst dat ze niet te vertrouwen zijn, dan geeft dit ook af op andere bedrijven

Dankzij EA en Activision, die gewoon hun producten recyclen elk jaar en dan nog niet eens bugs kunnen fixen want dat doen ze wel na release.

Dan kan ik hem niks anders dan ongelijk geven, want die games zijn geen 60 euro waard.
De game industrie is met de komst van microtransacties, eerste dag DLC en andere praktijken de industrie aan het vernielen met als grote verliezer: de consument. Het was bij mobile games al big business maar gebeurt uiteraard al langere tijd ook bij console/pc AAA+ games. Bij Crash team racing zijn zelfs ná de introductie microtransacties geintroduceerd. Daar komt nog eens bij dat de prijzen voor extra's of ingame currency belachelijk duur zijn

Ok, nu stop ik mijn rant, zie voor de rest de reactie van @Dancing_Animal
Ik weet dat het niet reeel is, maar door al die gratis mobiele games met ingame aankopen verandert toch mijn beeld van Nintendo.
Mijn beeld veranderd sowieso van Nintendo. Mario Run was leuk maar te duur voor wat je kreeg, vind ik. Ik speel het nooit meer. Op de momenten dat ik het wil spelen (idem voor Dr. Mario) heb ik geen internet. Jammer, dan werkt het niet. Is me nu al 3x gebeurd. Serieus Nintendo?
Ik vind hun mobile games goed uitgedacht en slim gemaakt maar een abonnement van 5 euro om de 200cc en extra items te krijgen. Dit is wel echt de kers die vieze abonnementstrend.

[Reactie gewijzigd door iAR op 23 juli 2024 05:40]

Ik speel het nooit meer.
Hoeveel spellen van "vroeger" waar je wel meer dan €10 voor hebt betaald, speel je nog wel?

Mario Run had echt een prima prijs/inhoud-ratio als je het mij vraagt, maar we zijn gewoon gewend geraakt dat mobiele games goedkoper zouden moeten zijn, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat.

Ik had liever gehad, dat dit spel gewoon een vaste aankoop had van €10, net als Mario Run, zodat je gewoon lekker alles kon spelen wat het spel bood. Nu ga ik het waarschijnlijk een paar keer spelen en dan is het wel genoeg.
Ik speel nog wel geregeld spellen waar ik voor betaald heb. Op mijn Wii, WiiU en iPhone.
Ik vind de prijs/inhoud echt niet goed bij Mario. Of anders: ik heb veel leukere, langere en diverser spellen gespeeld voor onder dat bedrag.
Die 10€ is het probleem niet
Het abonnement, DAT is gewoon bullshit

En dan nog eens in-app, zodat je met 2 kinderen dus mooi 2 x 4.99€ per maand hebt.
Eens, die abonnementskosten verdedig ik ook niet, ik verdedig de eenmalige kosten van €10 :)
En die hadden prima als store aankoop kunnen zijn.
Met in-app beperk je het familysharing.
Wat niet geheel toevallig door iedereen ingezet wordt tegenwoordig.
Ik kijk meer naar hoeveel ik per uur aan een game heb gespendeerd en dan weet ik of de prijs juist was. Neem Destiny 2, heb ik nu 200,- aan uitgegeven, maar heb er ook 3.000 uur inzitten, dan is die 200,- wat mij betreft een koopje.
Als ze nou de pricing van Mario Run hierop hadden toegepast (alsin, gratis trial, vast bedrag voor full game), had ik deze zeker gehaald.

Mario Run vond ik totaal de moeite niet waard, flappy-bird achtig spel met Mario graphics, nee dank je. Maar een redelijk echte Mario Kart? Sure! Maar met dit prijs-model? Nee laat toch maar.
Is typisch zon spelletje dat ik graag af en toe in mn uppie zal spelen, ik wil mij dan niet verplicht voelen dat ik MOET spelen omdat ik een abbo ervoor heb lopen (anders is het zonde). Het is maar een mobiele game hoor. Zeker als je de voorbeelden hierboven ziet wat je anders kan krijgen voor 5 euro abbo's. Daar krijg je complete game libraries voor.
En ik kan het dan ook niet hebben als niet alle mogelijke rewards of andere content heb, ik wil wel een full-game spelen (en heb ik ook heus geld voor over, en wil ik ook best nog eens extra dlc aanschaffen).

Dus erg jammer ja.
Games op eigen platform blijven top, maar deze experimenten op mobiele os-en vind ik tot nu toe een-en-al fail.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 23 juli 2024 05:40]

Je hoeft geen Gold pass te nemen, dan blijft de game gewoon speelbaar. Geen trial, niks.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 05:40]

Ja, maar dan mis je dus gamemodes en bonussen (en mogelijk wat ze later nog zullen toevoegen). Daar zit ik dus ook niet op te wachten.
Wil best betalen voor een fatsoenlijk volledige game, maar niet deze abbo vorm.
Tja, dan lijkt het me toch duidelijk? :) Je wordt nergens toe verplicht, je hebt een keuze.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 05:40]

Precies, ik zal hem dus niet spelen ondanks dat dit mij bet aanspreekt.
Doordat mensen dus niet die 10 euro over hadden voor Mario Run hebben we nu dit gekregen, de prijzen die aan games worden gehangen zijn veels te laag, zeker op mobiel, waardoor je steeds minder echt goede games krijgt en steeds meer manieren om toch maar genoeg geld te verdienen als ontwikkelaar/uitgever zijnde.

We hebben dit dus zelf veroorzaakt door te klagen over de prijs van Mario Run maar wel gigantische bedragen in Fire Emblem/Animal Crossing micro transacties te gooien(ik weet verschillende mensen maar een ontwikkelaar/uitgever kijkt niet naar individuen).
Als mensen gewoon wel de volle mep zouden betalen voor volledige games en microtransacties links zouden laten liggen dan lost het probleem zichzelf op, als mensen niet de volle mep betalen voor volledige games en ook nog eens microtransacties of andere verdienmodellen niet ondersteunen dan ga je steeds lagere budgetten en minder risico in games krijgen.
Ik vind dit wel wat eenzijdig. Ik heb namelijk zat leuke games voor een hele schappelijke prijs.
Die games zijn veelal van kleinere studio's. Misschien is dat het probleem. Nintendo vind dat ze 10 euro voor zo'n game kunnen vragen, de consumenten niet. Daarom hebben we dit: Nintendo wil gewoon veel geld verdienen.
Je draait oorzaak en gevolg om, die kleinere studios vragen minder omdat ze niet meer kunnen vragen, omdat het anders niet verkoopt wat weer komt doordat de grotere studios hun gameprijzen te laag houden en op andere manieren geld verdienen.

Als Nintendo en andere voor hun grote(console/pc) games 80-90 euro zouden vragen zou het een stuk realistischer zijn en dan kunnen de indies en andere ook 10-20 euro bovenop hun prijs doen.
Ook geen aanbiedingen meer van minder dan 50% van de originele verkoopprijs tot minimaal 5 jaar later en dan heb je kans dat er ook zonder dlc/microtransacties en andere troep genoeg geld verdient kan worden. Het probleem is echter dat teveel mensen al niet de 50-60 euro willen betalen voor de spellen maar wachten tot ze deze "gratis" krijgen bij hun PS/XBOX/etc abonnement of tot het voor een paar euro in de aanbieding is. Ik denk ook dat dit 1 van de voornaamste redenen is dat Nintendo nooit current gen of last gen games in hun abonnement zal stoppen, het zorgt voor een te lage waardering van games door consumenten.

Dat iemand een game alleen thuis bouwt over een periode van jaren zonder daarvoor betaald te krijgen betekend niet dat dat een goed model is voor games, en verreweg de meesten zullen er ook niet rijk van worden voor zover ze er niet op in zouden leveren als ze hun uren besteed aan de game/support/etc zouden rekenen naar een goed salaris voor een ontwikkelaar. Dus dat soort games kan je al helemaal niet gaan vergelijken met iets gemaakt door een games studio.
En als jij de mogelijkheid hebt wil jij niet veel geld verdienen?
ik ben het hier helemaal mee eens mensen klagen om een klein bedrag voor een destijds boven gemiddelde mobile game.

wat is 10 euro nou.ja het was niet een heel grote game maar het was slechts 1 maal 10 euro.

Dan maar de gacha strategie van de zogenaamde free to play.

overigens dat abonement van 5 euro per maand zal waarschijnlijk niet eens de grootste inkomsten bron zijn. het gacha systeem waar veel mensen honderden euro's in gaan stoppen met steeds nieuwe events dat is waar het echte geld voor ze zit. het abonement is 60 euro per jaar het gacha kan een paar honderd per maand zijn.

Mensen houden nu eenmaal van gratis en de gacha systemen van free to play maar eigenlijk toch veel achter een paywal werkt nu eenmaal helaas.

Als meer mensen mario run hadden gesponsort hadden we deze onzin op mario kart tour niet. 10 euro is niks vergeleken met een 60 euro jaar abonement of de honderden euro's in de gacha. want als free to play ga je slechts een fractie unlocken zelfs als je het no life gaat spelen.

[Reactie gewijzigd door gast7 op 23 juli 2024 05:40]

Same here.

Blijf alstublieft weg van dit soort kolder, ook al is het gegarandeerd dikke stapels geld. Nintendo is zo ongeveer de laatste die nog enigszins de focus op gameplay legt.
Het is tevens het meest kind gerichte van alle grote publishers, dus ik zie extra kwalijkheid hierin.

Slechte zaak allemaal.
Ben die rode Nintendo bril al lang kwijt. Save backups achter een service wall gooien, remaster van Zelda met dikke framedrops uitbrengen en spellen van de Switch opnieuw uitbrengen voor het volle pond. Nee Nintendo blijft een vreemd en soms grappig bedrijf, maar ze houden er net als elk groot bedrijf nare streken op na. Toch blijf ik gewoon Nintendo games kopen en spelen natuurlijk. Er zijn genoeg goede dingen te vinden.
Laat Nintendo maar stoppen, ze melken alles helemaal kapot en gaan steeds een stap verder. Zonde.
Toch heeft de markt laten zien dat ze niet open staan voor volledig geprijste games. Zelfs bij Mario Run (van €10) was iedereen aan het klagen dat het zo duur was. Van iedere game boven de €10 staan de hele reviews vol met geklaag over de prijs, zelfs wanneer dezelfde game op consoles en PC twee keer zo duur is.
Is dat niet beetje appels en peren vergelijken? Heb Mario run heel even gespeeld en vond er niks aan. Voor Mario kart zou ik wellicht nog we een tientje of twee neerleggen (zoals roller coaster tycoon classic). Maar niet maandelijks omdat je dan een ‘verplichting’ creëert voor jezelf om te gaan spelen om je geld ‘eruit’ te halen. Als ik het dan even een maand druk heb betaal ik een tientje voor iets wat ik niet gebruikt heb...

Maar dat is mijn mening.
Inderdaad. Games van Nintendo zouden juist leuk moeten zijn zonder internetverbinding, microtransacties en andere onzin om je geld uit de zak te kloppen. Waarom niet een échte Mario kart maken die eenmalig €5 of €10 kost?
Dit is zo niet Nintendo. Ik hoop dat ze snel afzien van dit verdien model en gewoon een bedrag vragen voor de game, zonder in game transacties en zonder abbo.
Waar moeten ze dan op verdienen? Zonder een manier om geld te verdienen komen er geen nieuwe apps.
Maak iets goed en vraag er 9,99 euro voor. Waarom moet iedere mobiele game gratis zijn en microtransacties bevatten. Het lijkt mij bovendien ook nog eens verslavingsgevoelig.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 23 juli 2024 05:40]

Dan betaald geen hond het vervolgens. Zie Mario Run.
Ik zei daarom ook: maak iets wat goed is. Kwaliteit verkoopt, inspiratieloze rungames die het goed moeten doen omdat Mario meedoet niet.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 23 juli 2024 05:40]

Als het daadwerkelijk een betere Mario game was geweest had het dus niet 10 euro gekost maar eerder 30-40 en niemand betaald dat voor welke game dan ook op een telefoon daar zit het probleem juist. Voor wat het is is 10 euro voor Mario Run een goede prijs, ik heb het er niet voor over maar ik heb dan ook gewoon een Nintendo console voor mijn Mario games en geen behoefte aan Mario op mijn telefoon.
Mario Run was een top game voor 10 euro, maar ieder zijn ding. Het was voor velen veels te duur en nu hebben we Mario Kart Tour met in-app aankopen en een abo, een logisch gevolg. Ook een leuke game, maar zal er zelf geen geld aan spenderen.
En mensen gaan wel ineens 5 dollar p/m betalen?
Precies ... Alleen idioten, influencers en kinderen die spelen op de Creditcard van Pa.
Dat werkt dus niet meer. Iedereen wil gratis iets proberen anders proberen ze het niet. Vervolgens is die verslavingsgevoeligheid de katalysator van het verdienmodel. Als het werkt en het is legaal (dus niet in Belgie), waarom zouden ze het niet doen? Als je er iets op tegen hebt, dan ben je hun doelgroep gewoon niet meer, want dan zou je nooit gaan betalen voor ingame items/onderdelen.
Nou dat kan gewoon. Je gewoon twee of drie banen beschikbaar maken en voor een vast bedrag de volledige game laten ontgrendelen. Ik speel sowieso al geen mobiele games, want ik vind het allemaal meuk. Dat wil volgens mij niet zeggen dat ik er geen mening over mag hebben.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 23 juli 2024 05:40]

Ja, IK ben het ook wel met je eens, maar de mobile games markt is gewoon verknipt. Ik speel alleen wordfeud met mn ouders op mn mobiel haha. Daar heb ik 6 jaar geleden een keer 2,49 voor betaald. Prima value for money. Maar dat is een uitzondering.
Via een eenmalige aankoop. Zoals men al honderden jaren zaken aan de man bracht.
Ik ben het met je eens. Maar er is iets vreemds aan de hand met apps voor mobiele telefoons.
Als er een 'normaal' bedrag voor een spel wordt gevraagd (bijv €30/40/50) dan zijn mensen het minder snel geneigd te kopen. Daarom werkt het SAAS-model beter voor mobiele telefoons.
Je kunt een console spel NIET vergelijken met een Game app.
Game Apps worden door een veelvoud (understatement) gespeeld omdat er geen hardware restrictie aan vast zit.
Als je een game verkoopt voor 3 dollar maar een 80 miljoen mensen kopen het (helemaal niet zo ondenkbaar met enorm populaire titels dan pak je alsnog je winst, en flink ook.

En laten we wel wezen, de tijd die er in dergelijk mobiele games gaat zitten is lang niet zo groot als bij een game. Zeker niet bij een concept van een game waarbij het al decennia bestaat en graphics en de muziek min of meer zo over gezet kunnen worden.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 05:40]

Vind ik ook fijner maar helaas is de andere manier zo winstgevend geworden dat ze dat niet meer doen.
Mee eens! Ik had dit ook niet zo zeer van Nintendo verwacht, het fijne aan Nintendo is dat ze in mijn ogen altijd gaan voor het geluk en de ervaring van de eindgebruikers, dit zal wel een probeersel zijn. Ik hoop dat ze het niet doorzetten.
Dit is geen probeersel meer ze hadden al wat mooie winsten met de 3 games na mario run.

animal crossing dragalia lost en fire emblem heroes zijn allemaal mobile apps van nintendo die miljoenen hebben binnen gehaald. fire emblem heroes het meest met over 500 miljoen winst

de investering om deze games te maken is zeer minimaal. de winst is vele malen groter dan met console games.

is er een enkele fire emblem game die eigenlijk in de buurt van 500 miljoen winst is gekomen dat denk ik niet zelfs niet met awakening. wellicht wel 10 keer zoveel winst met minder effort,

[Reactie gewijzigd door gast7 op 23 juli 2024 05:40]

Wellicht ziet Nintendo dat de oude manier van geld verdienen langzaam aan minder oplevert, dan moet men wel andere oplossingen bedenken om niet failliet te gaan. Dan zie ik liever oplossingen als dit dan dat Nintendo helemaal verdwijnt omdat het failliet is.
Precies. Heb voor Super Mario Run toen eenmalig een tientje betaald voor alle gameplay en vond het meer dan waard.
Hij vondt het, de game dus, meer dan waard (dat 10tje dus).

M.a.w., hij vondt het 10tje een goede deal, en voor hem had de game een grotere waarde van het 10tje.
Dat klopt, maar dat was volgens de aandeelhouders nou net het probleem. Nintendo moest de mobiele markt op en waarmee valt het meeste geld ter verdienen: microtransacties.
dit is iets wat bij beel bedrijven gebeurt aandeel houders die om hogere winsten per jaar vragen. gaan de winsten in het jaar daarop omlaag ook al is de winst goed dan zullen de aandeel houders klagen.
Het lijkt wel of elke game-studio HET nieuwe verdienmodel gaat overnemen, genaamd abonnement.
Dat heet "live service". Er is maar 1 bedrijf dat ik nu nog enigsinds vertrouw CDR. De rest kijk ik vol argwaan aan.
Live service wil zeggen dat de game regelmatig extra content uitbrengt en dit ook plant mmo's zijn daar een prima voorbeeld van. Dit zegt echter niets over het verdien model.
Dan kun je veel meer verdienen als bedrijf zijnde, mits spelers die abonnementen ook daadwerkelijk aanschaffen. In sommige gevallen kan zo'n abonnement prima zijn, maar 5 euro per maand voor een extra gamemode en wat beloningen en uitdagingen slaat nergens op. Voelt heel erg als content die uit de game is gehaald om er vervolgens een niet reëel bedrag voor te vragen. Alles voor 't geld, zelfs als dat betekent dat je je eigen fans een oor aan wilt naaien.
Ja. Net als vrijwel alle telefoon en zelfs Desktop OS'n nu allemaal 'app stores" hebben. Dat Apple er mee kwam walgde ik ervan.. en tot mijn grote verdriet volgenden de concurrenten dezelfde strategie.
Het heeft goede en slechte klanten. Voor noobs is het perfect.
Daarnaast ontgrendelt dit abonnement de snellere 200cc-modus; de 50cc-, 100cc-, en 150cc-racemodus zijn voor iedereen standaard ontgrendeld, maar dat geldt dus niet voor de snelste variant.

Dus wacht even alleen de 200cc heb je een abbo nodig ?, dan vind ik het niet erg.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 23 juli 2024 05:40]

Klopt je hebt alleen voor de 200cc een abbo nodig van 5 euro per maand
Ik dacht eerst hele spelen over 2 weken 5 euro koste, maar had dan toch verkeerd gelezen.
Dan laat ik het er wel op staan vind het wel geinig, en ik hoef niet perse 200cc te spelen.
Een abonnement voor 200CC? Das geen Gold Pass maar een Hard Pass voor mij. Laat maar zitten dus.
Nee sowieso een abbo het is 2 weken gratis.
Weet je, Ik zou liever €10-25 betalen voor het spel op mijn telefoon dan benadeeld worden door mensen die via microtransacties pay to win spelen.

Het is zo jammer dat vrijwel alle grote mobiele spellen deze dagen "free 2 play" zijn. Ik zou graag zien dat er wat grotere spellen gekocht kunnen worden waarbij je gewoon het volledige spel kunt spelen zonder extra ingame transacties.
Er zijn spellen die je kunt kopen, maar dat wordt overspoeld door deze cashgrabs.
Er zijn niet echt spellen van grote ontwikkelaars zoals nintendo die op de "traditionele manier" verkocht worden. De meeste spellen op de playstore die op aankoop basis zijn gaan om kleinere spellen van €1-10 euro.
Inloggen? terwijl de multiplayer nog niet enabled is?

Either way, ik zal em wel eens proberen als ik tijd heb, als de gratis variant ook gewoon leuk is voor wat tijdverdrijf mag ie blijven.
Ik ben al afgehaakt bij het inloggen cq aanmaken van een account. Zelfs voor het gratis gedeelte ga ik niet specifiek een Nintendo account maken. Eea zit al gekoppeld aan Google Play.
Game crasht op iOS :) Dit, nadat ik de tube naar beneden slide.
Bij mij ook, maar dan op Android...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.