Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

TP-Vision brengt vanaf november Android Oreo uit voor meeste Philips-tv's

TP-Vision begint in november met het uitbrengen van het Android Oreo-besturingssysteem voor een groot aantal Philips-tv's. De recent aangekondigde nieuwe oled-tv's van Philips draaien bij hun release nog op versie 7 Nougat van Android TV en krijgen als laatste modellen de update.

Tegen de website FlatpanelsHD heeft TP-Vision-manager Piotr Herod gezegd dat bezitters van Philips Android TV-modellen die in 2016, 2017 en 2018 zijn uitgebracht, vanaf november een update kunnen verwachten voor Android Oreo. Het uitbrengen van de update gaat door tot het einde van het jaar en sommige tv's krijgen de update in het eerste kwartaal van 2019.

De website schrijft dat de modellen uit 2016, waarvan de namen op 01 eindigen, als eerste de Oreo-update krijgen. Daarna zijn de 2017-modellen die op 02 eindigen en de 2018-modellen aan de beurt; deze tv's krijgen de update gelijktijdig. TP-Vision begon in 2015 met het uitbrengen van Philips-tv's die op Android TV draaien; de modellen uit dat jaar krijgen geen update naar Android Oreo.

De recent aangekondigde Philips OLED+ 903- en OLED 803-tv's krijgen als laatste de update voor versie 8 Oreo. Daar is wellicht voor gekozen omdat deze oled-tv's over een dubbele tuner beschikken. TP-Vision liet bij de introductie van de Philips OLED+ 903 en de OLED 803 al weten dat deze televisies op termijn een update naar versie 8 Oreo zouden krijgen, maar de fabrikant noemde toen nog geen concrete termijn.

Volgens Piotr Herod duurde het meer dan een jaar om de software voor te bereiden. Google bracht versie 8 Oreo in de herfst van vorig jaar uit. Herod meldt dat de stabiliteit de hoogste prioriteit heeft en dat veel tv-fabrikanten extra tijd nodig hebben om tuner-functionaliteit te integreren in elke nieuwe Android TV-versie. Hij erkent dat eerder uitgebrachte updates van Android TV voor Philips-tv's problematisch waren, iets dat hij nu hoopt te voorkomen met de release van Oreo. Sony brengt in oktober de eerste tv's met Oreo uit.

TP-Vision begint in november eerst met een kleinschalige release in enkele landen. Het is onbekend om welke landen het gaat. De fabrikant kiest hiervoor zodat het de resultaten kan evalueren, waarna de nieuwe software geleidelijk aan wordt uitgebracht in meer regio's.

Met de Android TV-update naar versie 8 Oreo wordt onder meer een nieuw ontworpen interface geïntroduceerd. Gebruikers kunnen de rijen in de interface verplaatsen of verwijderen en fabrikanten kunnen hun eigen rijen met content toevoegen. Daarnaast wordt het voor de Android TV-modellen uit 2017 en 2018 mogelijk om gebruik te maken van stemassistent Google Assistant. Amazon Alexa wordt alleen ondersteund door de Philips Android TV-modellen uit 2018.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

04-09-2018 • 16:42

66 Linkedin Google+

Reacties (66)

Wijzig sortering
Ik blijf erbij dat je de hardware (= maken van een goede TV) beter kan afsplitsen van het meeleveren van complexe software (=smart-TV stuff). Ze doen er meer dan een jaar over om een versie te releasen die tegen de releasedatum, hoogstwaarschijnlijk terug outdated is. De meest recente TV's worden als laatst geüpdatet, dat is ook maar een gekke situatie... Wanneer mogen die de update dan verwachten? Eind 2019? Dan lopen die ook een jaar met verouderde software?

Neen. Laat Samsung, Sony, Philips en andere fabrikanten maar mooie paneeltjes opleveren, een nette behuizing en eventueel de focus op Ambilight. Laat andere fabrikanten het werk doen om, mits een kleine externe box, een fatsoenlijke smart-TV ervaring te bieden. Eventueel een paar andere fabrikanten die zich focussen op Android TV, en dan is het probleem grotendeels opgelost. Gedaan met verouderde/laggy software.
Android voor smartphones en Android voor tv's lopen niet op hetzelfde release schema... als ik mij niet vergis is Android Oreo pas in mei officieel uitgekomen voor Android TV.

Overigens is het geen 'verouderde software'... okay, het is hoe je er tegenaan kijkt. Als je alleen kijkt naar major releases dan heb je een punt maar dat maakt de huidige software waar je tv op draait nog niet verouderd. Zolang de fixes en security updates volgens schema worden uitgegeven dan is je software gewoon up-to-date.

Laggy werkende Android TV heeft ook weinig te maken met de versie van de software die op een tv draait, fabrikanten moeten eindelijk eens gaan beginnen met een fatsoenlijke SoC in tv's te stoppen dan is dat probleem in 1 klap verholpen. Voor budget televisies kan ik mij nog voorstellen dat daar geen high end chip in wordt verwerkt, maar zelfs in dure televisies worden schandalig trage SoC's verwerkt

Als voorbeeld de high-end Sony Bravia KD-65A1 waar tweakers een review over geschreven heeft... prijs bij release was €6000,- en moet op dit moment nog minstens €3000,- kosten en daar durft Sony dan een Mediatek MT5891 in te stoppen 8)7 Het hoeft uiteraard ook geen SD8xx te zijn, maar een beetje fatsoenlijke SoC had niet veel meer gekost en een hele hoop gedaan voor de prestaties van zo'n tv... in de meeste goedkope losse Android Mediaboxen vind je nog een snellere chip.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 4 september 2018 18:40]

Tja inderdaad. Heb hier een Sony Xe9005 staan. Zelfde verhaal. Wel Android en uitstekende beeldkwaliteit. Maar wat traag zeg! Non-smart tv's zijn een stuk sneller.
Non-smart TV's zijn inderdaad sneller. Maar onder de smart TV's vind ik Android op mijn Philips TV best fijn werken, veel fijner dan verwacht in ieder geval. Merk eigenlijk weinig vertraging, alles werkt vlot en ik vind het zeer prettig dat je de TV uit kan zetten en alles vrijwel gelijk en ook snel weer voor je neus staat zodra je 'm weer inschakelt zonder een boel laadtijden en gehaper. Net als met een smartphone dus eigenlijk. Het zal per TV wel verschillen, ook door welke chipset en hoeveel werkgeheugen gebruikt wordt. Hiervoor heb ik andere smart TV's gehad met hun eigen interface/OS en die werkten voor mijn gevoel 10x zo traag. Hopelijk blijft de TV goed en vlot werken met/na de Oreo update. Maar inderdaad, met een goede mediabox of HTPC kan het nog een heel stuk beter en vlotter en kan je ook een stuk meer Tweaken en heb je de keuze qua hard- én software :)
Ik snap wat je bedoelt maar aan de andere kant, het is erg makkelijk dat het allemaal ingebouwd is. En als ik over 2 of 3 jaar tegen problemen aanloop doordat ik geen update meer krijg kan ik alsnog een losse 'smart iets' neerzetten.

Ik ben blij dat zelfs mijn oude philips nog een update krijgt, had er stiekem al niet meer op gehoopt :)
Wat versta jij onder "oude Philips"? Als dat een TV betreft waar in dit bericht op wordt gedoeld, is deze niet ouder dan 3 jaar. Ik verwacht van zo'n scherm dat ik er 8 jaar mee kan doen. De hardware is dan achterhaald, en de fabrikant zal dan echt geen nieuwe firmware meer opleveren.
Ik heb er ook eentje, maar in de praktijk merk ik dat ik eigenlijk alles via de ChromeCast doe.
Ik gebruik de ingebouwde software ook niet. Een paar maanden in bezit van een 2018 Android tv. Ik gebruik liever een goede HTPC. Eerst Kodi, werkt echt lekker (ik had ook een losse tuner eraan en keek ook live TV via Kodi), nu AppleTV aan het proberen (met Kodi erop als backup) bevalt ook beter dan Android TV
Ik had gezworen geen tpvision tv meer te kopen. Maar op de 2017 Android TV die ik heb draait kodi krypton als een zonnetje. Zelfs uhd materiaal.
Ja, mee eens, draait erg soepel. Maar met als gevolg van Netflix, Spotify etc maak ik er eigenlijk geen gebruik meer van.
2016 en dan al een oude tv?
Eind 2015 uitgekomen in China, in 2016 hier pas beschikbaar, in 2017 na een mooie price drop gekocht en veel gebruikers met een jaar oude geen TV geen update. (gok ik zo)
Tja het is maar hoe je er over denkt maar ja 3 jaar is redelijk oud vindt ik. Over een jaar, maximaal 2 komt er echt wel weer een nieuwe. Mijn telefoon is duurder en daar doe ik ook niet langer dan 3 jaar mee.
Kijk daar zit hem de crux. Voor veel mensen is een tv echt wel duurder dan een telefoon. En mijn verwacht dan ook een evenredig langere support.
In mijn geval is de tv ongeveer 3x duurder dan de telefoon. TV was een 2017 model Sony en ik mag toch hopen dat ik daar nog even support op krijg. Al vind ik het aantal updates nu al bizar laag.
Zijn er weinig updates ondanks dat er grote problemen zijn met de TV?

Ik loop persoonlijk bij mijn TV tegen geen enkel probleem aan, waardoor ik updates totaal niet mis eigenlijk.
Als ik Netflix wil kijken moet ik eerst geforceerd andere apps afsluiten omdat Netflix anders stottert als een malle.

Betere ondersteuning voor google assistant (op een mobiel) zou handig zijn. Als ik op mijn mobiel zeg: "hey Google turn off my TV" werkt het niet goed. Schijnt wel te werken met losse Chromecast maar niet met Chromecast built in 8)7.
Zo zijn er nog wel meer irritante dingen.
Er gaat in mijn ogen niks boven software dat is ingebouwd. Ik heb een XE9305 en die draait op Android TV en heb ook nog een Apple TV 4K aangesloten. De Apple TV 4K werkt inderdaad wat vloeiender en beter, maar ik kijk voornamelijk Netflix en YouTube en dat doet de televisie ook zonder problemen. Bovendien is er Cast-ondersteuning ingebouwd en dat is een enorm voordeel ten opzichte van een losse mediaspeler/dongle. De updates voor Android TV brengen bovendien weinig grote veranderingen, waardoor de noodzaak voor updates in mijn ogen ook een stuk kleiner is.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 4 september 2018 19:06]

Bovendien is er Cast-ondersteuning ingebouwd en dat is een enorme voordeel ten opzichte van een losse mediaspeler/dongle.
In welke zin is het echt beter dan een losse Chromecast?
  • Standaard 4K
  • Geen HDMI-poort kwijt
  • Geen voeding nodig/lelijke kabels
  • Geen geswitch tussen ingangen
  • Chromecast is gewoon 4K?
  • Hoeveel HDMI heb je wel niet op een tv?
  • Je tv moet ook voeding?
  • Switchen gaat automatisch? Switchen gaat hetzelfde als op build in Chromecast
Sterker: hier werkt zowel de iPhone als iPad niet met de build-in Chromecast bij NLZiet. Met de normale Chromecast werkt het prima.

Echt een voordeel zie ik niet. Niets waar ik extra voor zou betalen als je er een losse Chromecast voor kan kopen.

Bij een nieuwe versie kan je voor een paar tientjes een up to date versie kopen. Alles wat ingebouwd is moet je maar hopen dat het nog werkt over 3 jaar....

[Reactie gewijzigd door waah op 4 september 2018 19:23]

Misschien een keer een fatsoenlijke televisie kopen, waarbij het wel werkt. Bovendien is alleen de Chromecast Ultra (€80) in staat om 4K content af te spelen, dus ik weet niet hoe je erbij komt dat dit goedkoper is dan een ingebouwde oplossing. Daarnaast gaat het Switchen niet hetzelfde, want de televisie moet altijd overschakelen naar een andere HDMI-poort, iets wat met Android TV niet het geval is. Bij mijn televisie zijn alle kabels prachtig weggewerkt achter panelen, waardoor de Chromecast een nog groter gedrocht is dan normaal.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 4 september 2018 19:29]

80 euro VS minimaal 1000 euro voor een goede tv. Ik weet wel wat goedkoper is. Niet elke 3 jaar een nieuwe tv kopen |:(

En heb een Philips toevallig. Daar werkt het niet. Nvidia shield werkt het ook niet. Ook niet de slechtste android box (misschien wel de beste).

Maar goed, koop vooral elke 3 jaar een nieuwe dure tv. Ik vervang de Chromecast wel, die exact dezelfde features bied EN directe ondersteuning van Google geniet. Al 5 jaar.

Of doe het goed en koop een Shield oid. Ook al heel lang ondersteuning, 200 euro goedkoper te vervangen als een TV en VEEL sneller dan elke Smart tv.

[Reactie gewijzigd door waah op 4 september 2018 19:39]

Qua NLZiet is het wel een beetje vreemd, ik kan goed vanaf een Android tablet of telefoon naar mijn Shield

Verder snap ik wel dat je tegen issues aanloopt, casten werkt blijkbaar niet op elk apparaat hetzelfde. Ik heb hier ook gedoe mee gehad, sommige apps werkten goed samen met een mijn chromecast maar niet met mijn Shield (maar nooit omgekeerd).
Android werkt hier ook prima :D
Heb er zelf geen last van. Heb zelf alles android. Maar Miss Waah heeft alles Apple. Heb nu een aparte Chromecast voor de iPhone. Voor die 3 tientjes een snelle, simpele oplossing

( En ik had de chromecasts eerst. Daarna de Shield en daarna de tv met cast. Nu dus 5 cast-mogelijkheden)
Als je je TV plat tegen de muur hebt weggewerkt en er helemaal geen uitstekende delen zijn, en geen kabels in het zicht, is elk nieuw kastje een enorme uitdaging om 100% aan het zicht te onttrekken...
  • Er is een 4k Chromecast
  • ik heb nog nooit te weinig HDMI poorten op een tv gehad.
  • Voeding neemt mijn Chromecast via de USB van de tv.
  • Met HDMI CEC wisselt de source automatisch wanneer je content afspeelt.
Mijn ervaring is dat de SOCs in televisies echt waardeloos zijn, zelfs voor de interfaces die ervoor ontwikkeld zijn. Lekker traag allemaal. Ik ben fan van de Chromecast, dat is net zo snel als mijn telefoon of tablet.
Ingebouwd is altijd slechter dan een aparte Google chromecast. Alleen het feit al dat Google zorgt voor updates en TV leveranciers niets garanderen is al voldoende.

Daarnaast werken veel zaken niet met de ingebouwde cast functionaliteit. Google foto’s, diverse TV apps en het casten van de Chrome browser zijn een aantal voorbeelden.

Dit is een non-discussie.

[Reactie gewijzigd door dycell op 4 september 2018 22:09]

Ingebouwd is altijd beter.

Geen kabels, geen extern gezeik. Als je je TV superstrak hebt weggewerkt en alle.kabels.hebt ingefreesd in de muur enzo, is het echt geen optie een los apparaat eraan te laten bungelen.

Ik bedoel maar, zoveel mensen zoveel wensen. Jij vindt een los kastje perfect, ik vind ingebouwd met eventueel iets minder opties beter. Omdat ik het mooier vind. Dat kan toch net zon goede reden zijn? Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Sommige mensen kopen ook een zwarte computercase met glazen zijkant, terwijl functioneel er niets beters aan is dan een beige IBM box. Het uiterlijk wil soms ook wat, zonder dat het iets toevoegt verder.
Beter als in meer functionaliteit
Beter als in meer ondersteuning.
Beter als in meer geaccepteerd en client applicaties.
Beter als in vervangbaar / upgradebaar
vs.
Beter als in minder kabels.
Terwijl de chromecast direct achter de tv kan worden weggewerkt..

Tuurlijk kun je enkel die specifieke voorkeur hebben maar dan is breed gezien een cromecast een beter keuze.
Direct achter de TV zit een muur. ;-)

Voor veel mensen zal een los kastje erg leuk en prima zijn. Ik heb ook nog steeds een sterke voorkeur voor een CI+ module in plaats van een los kastje. Daar is ook niemand het mee eens gezien de enorme hoeveelheid losse kastjes daarvoor.

Uiterlijk heeft mijn voorkeur, maar ik snap dat er veel mensen zijn die dat minder belangrijk vinden. Mijn cabriootje is ook duur, onpraktisch, kleiner dan een normale auto, lawaaieriger etc. Toch zit ik met een enorme grijns achter te stuur, omdat ik hem mooi vind. 1 argument tegen 100 goede argumenten, dan nog kan dat ene argument de doorslag geven :-)
Ik ben het in principe met je eens: als het ingebouwd zit is het leuk, maar ik vind wel dat het snel veroudert, dat Smart gedeelte. Ik heb er een Intel NUC onder staan die Kodi draait en een PS3 voor Netflix. Als ik een nieuwe tv kopen (eind van het jaar een oled waarschijnlijk), zal ik gebruik maken van de Smart features, zolang ze ondersteund worden, daarna komt er doodleuk weer een speciaal kastje bij, want de tv moet langer meegaan dan de hardware van het Smart gedeelte.
Apps kunnen gewoon los worden geüpdatet in de Play Store, dus ik denk niet dat dit een groot probleem gaat zijn voor de moderne televisies met Android TV.
Zoals je wellicht weet worden oudere Android-besturingssystemen vaak niet ondersteund door apps. En zodra je televisie dus geen Android-updates meer krijgt, begint dat "verval". Je hebt wel gelijk dat je televisie niet ophoudt met werken zodra de updates stoppen, maar het app-aanbod zal op termijn wel afnemen. Feit blijft dat een televisie een jaar of 8-10 hoort mee te gaan (mijn Panasonic Plasma houdt het alweer zolang vol) en je dus de laatste jaren wel degelijk last kunt krijgen van je (stok)oude Android-versie.
Je idee is leuk, maar volstrekt onuitvoerbaar. De redenen zijn niet alleen van politieke maar ook van technische aard.
Jan met de pet wil gewoon een werkende TV. Dat is schat ik meer dan 70% van alle TV kopers.
Voor een fabrikant is het niet handig om alleen een paneel af te leveren. De zelf-ontwikkelde software voor beeldverwerking zal toch op een uniforme manier moeten worden aangestuurd en dat gaat natrrulijk verder dan het 'smart' gedeelte van een TV. Daarnaast zit een fabrikant echt niet te wachten op compatibiliteitsproblemen met kastjes en andere (exotische) hardware.
Als je een TV als monitor wil gebruiken dan kan dat natuurlijk prima en daarvoor is HDMI bedacht.
De integrale software zal een fabrikant nooit 'open' maken.
alles leuk en wel, maar al die 'smart' hardware en die ingebouwde tuners kunnen stuk,

een klein softwarefoutje zou prima kunnen leiden tot 'geen tv meer' of gewoon 'helemaal geen beeld meer'

dan zou een dom computerscherm op tv-formaat met een losse component toch beter zijn. wil je ucp dan heb je upc wil je canal-digitaal dan koop je die en wil je netflix dan is daar vast ook wel iets voor.
dat zou de markt zeker ten goede komen.
k blijf erbij dat je de hardware (= maken van een goede TV) beter kan afsplitsen van het meeleveren van complexe software (=smart-TV stuff).
Feitelijk is dat al een deel gedaan, TP vision maakt de hardware, Google levert de software.

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 4 september 2018 17:06]

Je hoeft het toch ook niet te gebruiken? Ik sluit gewoon een laptop aan op de TV.
Precies dit. Ik weet nog dat vrienden x aantal jaar terug een smart tv kochten van Samsung, met handbewegingen en voicecontrol. Ik heb nog nooit zo'n slecht product gezien. Het smart gedeelte was bij aanschaf al ingehaald. Het was traag om over de rest nog maar te zwijgen.
Anno vandaag zie je alleen maar smart tv's en nutteloze proefballonetjes waar lang niet iedereen op zit te wachten.
Breng ook een serie schermen op de markt met inderdaad mooie behuizingen, keuze in voeten en voldoende aansluitingen (al zijn 2 hdmi voldoende). Ik regel mijn Apple TV wel, Dreamscreen (voor Ambilight) en klaar.

Daarnaast zou ik überhaupt geen tv willen hebben met Android.

[Reactie gewijzigd door iAmRenzo op 4 september 2018 19:58]

Alsjeblieft niet zeg. Ik wil geen enkel ander kastje aan of rond mijn TV. De TV hangt superstrak tegen de muur, en wil er helemaal niets aan zien uitsteken bijvoorbeeld. Een USBstick of HDMI zonder voeding gaat nog als het niet groter is dan 4CM, maar verder wil ik er niets externs op hebben.
Ik ben erg benieuwd hoe de uitrol zal verlopen en hoop dat ze echt goede tests uitvoeren. Tot nu toe erg tevreden met m'n Philips android TV, eindigend op 01, dus eind Q1 volgend jaar de update. :)

De tot nu toe uitgebrachte updates nooit last van gehad, de TV draait nog steeds perfect, enkel in het begin problemen dat de google cast functie niet werkte. Dat was na één van de vele updates verholpen.

Edit: verkeerde update periode gelezen

[Reactie gewijzigd door Netsrek op 4 september 2018 16:55]

Oef ik heb het een paar keer moeten lezen.

01: Q42018
02/03: Q12019
Je hebt gelijk, Q4 2018 inderdaad. :)
Krijg ik dan met mijn 55PUS7503 het als laatste? Niet dat ik erop zit te wachten want vaak is een update ook gelijk synoniem aan een trager systeem. De TVs hebben al niet de snelste CPU en ik moet eerlijk zeggen dat ik de huidige interface beter vindt dan de nieuwe (welke ik ook mijn shield heb en niet blij mee ben).
Op hetzelfde tijdstip als ik hem krijg met mijn PUS6162: Q12019
Waarom geen android P TV?
Omdat die nog niet uit is?

Daarnaast duurt het blijkbaar meer dan een jaar om een update te maken...
Blijkbaar ik heb allang niets meer gehoord ovr android tv
Zouden ze in deze update ook het gebruik van de Entertainment API meenemen voor de Hue lampen zodat je die kunt gebruiken? Zeker voor de ambilight TV's zou dat een must zijn.
Euh... Waarom heb je dat nodig op deze TV's? Je kan hiermee standaard al Hue aansturen.

Die Hue API is voor niet Philips TV's
Er zit een enorme vertraging in de koppeling tussen Ambilight en Hue dus het idee is leuk maar totaal onbruikbaar en vreselijk irritant. De Entertainment API daarentegen is super snel en werkt zonder vertraging waardoor dat een waardevolle aanvullen zou zijn.
In de goedkopere toestellen zit nu Saphi Smart TV....
Overzicht van Toengel is uitgebreider en gaat verder dan 2016...

https://toengel.net/phili...rhalten-android-tv-8-oreo

Dus ik schrok al.... gezien mijn 8601 van december '15 is.
Maar wel een 2016 model, dus dat zal goed komen.
ben benieuwd, heb 7201 49 inch, ik heb nergens problemen mee maar hij hangt dan ook niet aan het net. ben er superblij mee tot nu toe
Ik heb een Philips Puk640055. Die gaat het dus niet krijgen, want kwam uit in 2015...

Is dat een probleem? Ik moet zeggen dat ik die hele 'smart-tv' dingen helemaal niet fijn vind. Geef mij maar gewoon een 'domme' tv met heel dik beeld. Die Android tv meuk gebruik ik weinig, behalve Netflix want die is in 4k
apps zoals netflix youtube etc zullen gewoon blijven werken, dus je zal er weinig last van hebben, er zijn genoeg tvs die nog oudere versies draaien.
wel is het jammer dat je niet meer de nieuwste functionaliteiten en beveiliging updates krijgt, maar het is dan ook een tv van 3 jaar oud
Wellicht te weinig gegoogled, maar kan zo niet vinden of mijn Philips PUS 6501 nou 2015 of 2016 is, ik vermoed 2015.. jammer.
Overzicht van Toengel is uitgebreider en gaat verder dan 2016...

https://toengel.net/phili...rhalten-android-tv-8-oreo
Update: Nevermind, dus wel 2016. Thanks Beezjeh.

[Reactie gewijzigd door Argonar op 4 september 2018 18:41]

Ook in bezit en is een 2016 model 😀