Philips introduceert Hue-verlichting voor buiten

Philips Lighting brengt in juli nieuwe producten in zijn Hue-serie van slimme verlichting uit. Het bedrijf maakt dan onder andere een set van spots en een tuinlamp beschikbaar voor het Hue-ecosysteem.

Net als bij de lampen voor in huis is de buitenverlichting te bedienen met de Hue-app en met stembediening. De verlichting kan onder andere gecombineerd worden met de locatiefunctie van Home & Away, zodat de verlichting aanspringt zodra de gebruiker in de buurt van zijn huis komt.

Het gaat om zowel witte als gekleurde verlichting, met kleurtemperaturen van 2200 tot 6500 Kelvin. De kleurverlichting kan zestien miljoen kleuren weergeven. De Lily is een kleurenspotlight, die de gebruiker kan inzetten om onderdelen van de tuin te belichten, terwijl de Calla een zuillamp is om bijvoorbeeld paden van gekleurd licht te voorzien.

Philips maakt daarnaast melding van lampen in de Hue White-serie, zoals de Lucca, Tuar en Turaco, maar afgezien van dat de startprijs hiervan 70 euro bedraagt, is er nog niet veel over bekend. De eveneens aangekondigde Ludere en PAR38-sets komen voorlopig in ieder geval alleen in de VS uit.

Philips Hue outdoor-reeks
Lily-basispakket (3 lampen + accessoires) €299
Calla-basismodel €139,99
Lucca, Tuar, Turaco, €69,99
Philips Hue outdoor
Philips Hue outdoorPhilips Hue outdoorPhilips Hue outdoorPhilips Hue outdoor

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

12-03-2018 • 14:59

134

Submitter: Panzer Dean

Reacties (134)

134
133
67
4
0
54
Wijzig sortering
Anoniem: 78577 12 maart 2018 15:03
En kent iemand een goedkoper alternatief toevallig? 'k Vind deze prijzen toch nogal aan de hoge kant... :'(
Naar de Gamma, buitenlamp kopen, en Yi light of Ikea lamp er in. Heb je alleen geen Siri. Philips is duur, maar het werkt wel goed. Heb het zelf ook in huis, dit is mij ook te gek, zeker voor hoevaak je in NL effectief buiten kan zitten.

[Reactie gewijzigd door Macboe op 23 juli 2024 10:56]

Ik heb al geruime tijd gewone standaard buiten armaturen met Philips hue white lampen er in zitten.
Werken bij extreme koude nog altijd zeer goed (bij -10 geen enkel probleem). Ook de 2de hub die ik buiten onder een afdak heb geplaatst heeft geen enkele moeite met koude.
Als je dus al "gewone" waterdichte armaturen hebt in je tuin met een geschikte fitting, dan kun je de standaard hue lampen gebruiken (de fittingen die ik gebruik is E27).

Edit: de oudste lampen zitten er al ruim een jaar in, er is nog geen enkele gesneuveld.

[Reactie gewijzigd door TitusV op 23 juli 2024 10:56]

Dat ze ook bij koude temperaturen goed werken is meer een eigenschap die bij LED-lampen in het algemeen hoort ;). LED(en de drivers/aansturing) houdt niet van warmte (levensduur kan je daar sterk mee beïnvloeden). Vaak is dit bij goedkope lampen een hekelpunt, omdat de warmte afgifte niet zo slim is opgezet of zelfs ontbreekt.

Een goede vervanger vind ik wel de mi-light cct serie, qua smaken (wattage) en kleurweergave best wel in orde. Ook de warmteafgifte lijkt in orde van de E27 modellen (maar levensduur kan ik nog weinig over zeggen, nu 3 maanden in gebruik).
Naar mijn weten is er geen 2e hub nodig als er tussen de hub in de meterkast en je tuin andere lampen zitten van Hue. Elke lamp wordt toch als range extender ingezet? Ik heb nergens last van, Hub in de meterkast en alles in huis (zelf waar mijn reguliere wifi niet werkt) doet het gewoon.
inderdaad,
elke lamp is indien 'powered' (= aan of stand-by ) een deel van het 'netwerk'. Zo kan je slim uw netwerk ver laten reiken. Let wel op met metalen armaturen, deze verminderen de reikwijdte drastisch...
Ditto bij mijn voordeur zit ook een standaard Hue lamp in een buitenarmatuur en dat werkt prima :)
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik heb dezelfde ervaring. Nou zitten ze er bij mij pas 2 maanden in, maar de vorst zijn ze in ieder geval prima doorgekomen :)
Hier al bijna 3 jaar Hue lampen buiten. Doen het nog net zo als in het begin. Werkt prima.
Hier ook al een hele rits Hue lampen in standaard armaturen (toevallig ook van Philips) en een 5 meter Hue strip onder een afdak. Hebben allemaal prima gewerkt met het winterse weer afgelopen periode. Ik heb een diepe tuin en de hub in mijn meterkast kan die lampen ook prima bedienen. Ik weet niet of deze Hue lijn gaat verkopen, hoewel ik stiekem wel interesse heb in die Lily. Maar duuuuuur! :(
Die heb ik ook buiten maar wel zelf met glasverf van een warme kleur voorzien. Ze zijn anders wel erg wit. Ik bedien de buitenlampen trouwens met ifttt. Dat werkt perfect. Ze gaan aan als de zon onder gaat en gaan uit om 23:00.

[Reactie gewijzigd door michielvz op 23 juli 2024 10:56]

er zit in de Hue app ook een functie die je lampen aan zet bij zon onder. Kun je ook een offset mee geven. Net als uit bij zon op overigens. Dagelijks gebruik hier.
Hier idem. Reeds 2 jaar 14 Hue white lampen in buitenarmaturen en geen enkel probleem.
Waar vind je dit soort armatuur? Let je dan speciaal op waterdichtheid? Ik moet in mijn tuin alles nog aanleggen. Vind die zuillamp die Philips hier aankondigt waanzinnig mooi, maar 140 euro per stuk... Ik heb er zeker 8, maar liefst 10 nodig. Duurt geintje.
Ik heb deze in mijn tuin gehangen... spotgoedkoop en waterdicht... nog geen waterdamp in mijn lampen gezien..
https://www.brico.be/nl/t...ten-'hublot'-40-w/1772589

Edit: moet er bij zeggen dat er niet heel erg veel ruimte meer overblijft met deze armaturen, maar de Hue lampen passen er dus gewoon netjes in.

[Reactie gewijzigd door TitusV op 23 juli 2024 10:56]

Als je Siri wilt gebruiken met 3rd party lampen die je op een Hue bridge aansluit, kun je inmiddels via Homebridge (draait op een RPi 3) die lampen weer apart exposen naar Siri/Homekit. Hij laat dan de Philips Hue lampen gewoon native via de eigen bridge draaien.

Een aparte bridge van Ikea lost het ook op. LET WEL: deze zijn dan alleen in de Ikea app te gebruiken. Wil je alles via Hue doen, moet je alles op de Hue bridge connecten.

[Reactie gewijzigd door Fab1Man op 23 juli 2024 10:56]

Ikea ondersteunt wél Siri. Als je maar een gateway hebt.
Het hoeft natuurlijk niet alleen te zijn voor als je buiten zit. Veel mensen verlichten de tuin gewoon in de winter ook en hebben de gordijnen open. Dat geeft een gezelliger beeld dan in het donker te turen.
Waarom ook naar de IKEA? Bij de Gamma heb je ook prima innr lampen te koop. Of een losse Hue-lamp erbij. Dat is samen met een standaard buitenlamp goedkoper dan de modellen die hier genoemd staan.

Enige punt is wel of die dingen blijven werken of heel blijven als de temperaturen enorm laag worden of de luchtvochtigheid erg hoog. Kane voorstellen dat de electronische delen niet zo goed bestand zijn hiertegen.
Komen de lampen van Yi Light of Ikea die je dan gebruikt in de App van Philips Hue?
Siri vind ik nog niet eens zo erg als ik dat niet kan gebruiken.
Er worden hier allerlei alternatieven geopperd, IKEA Tradfri, Yeelight, normale Hue. Het probleem is dat ze niet voor niets alleen voor binnen geschikt zijn. Door vocht (en dus niet alleen directe vocht zoals regen) kan de elektronica falen en dus mogelijk eerder stuk gaan of kortsluiting veroorzaken.

De lampen die Philips nu aanbiedt zijn juist wel vochbestendig. Dus ja ze zijn duur(der) maar daar is een goede reden voor.
De reden dat die philips lampen speciaal voor buiten zijn komt door de armatuur die er omheen zit.
Vroeger had je ook geen speciale lampen voor buiten, daar ging ook een gewone gloeilamp in je waterdichte buiten armatuur.
Dus in iedere buiten armatuur kun je gewoon een ikea lamp draaien.
De osram lightify garden poles zijn per 5 aan elkaar, speciaal voor buiten, en werken samen met philips

[Reactie gewijzigd door Knijper1962 op 23 juli 2024 10:56]

ja kan natuurlijk gewoon losse Hue lampen kopen, die zijn goedkoper en ze dan in een waterdicht armatuur voor in de tuin stoppen, ofwel je huidige tuinverlichting (als je die hebt) upgraden naar Hue
ja kan natuurlijk gewoon losse Hue lampen kopen, die zijn goedkoper en ze dan in een waterdicht armatuur voor in de tuin stoppen, ofwel je huidige tuinverlichting (als je die hebt) upgraden naar Hue
Is het signaal van de Hue bridge die binnen in huis staat sterk genoeg om buitenlampen mee aan te sturen?
Hue werkt als een mesh systeem. Als je verbinding hebt met de eerste lamp buiten (kan via een lamp binnen), dan kan die het signaal weer doorgeven naar de volgende.

Ik weet alleen niet hoe ver een individuele lamp kan zenden.
8 meter. Maar de buitenmuur, glas- en steendikte (grondspots) en afsluiting van de armatuur (metaal?) heeft natuurlijk ook invloed.
Als je al buitenarmaturen hebt kun je ook "binnen" HUE lampen installeren ;)
Dit werkt in elk geval goed!
Inderdaad, gewoon een GU10 in buiten armatuur, zo doe ik het al jaren en als je goede armaturen hebt werkt dat perfect.

De gewone GU10 lampen die je in buitenarmaturen steekt zijn ook niet speciale buiten versies maar gewoon binnenlampen. Je armatuur is de zwakke schakel.
Voor lampen binnen kan je in ieder geval kijken naar de Xiaomi Yeelight.
De setjes van Ikea. Je kan zelf een armatuur kopen en de Ikea lampen koppelen met de Hue bridge. De kleurtemperaturen kunnen dan echter wel afwijken.

Je kan ook de simpelste Hue lamp halen (relax wit tot fel wit) voor 29,95 per 2. Die kunnen in elke IP65 of hoger buitenlamp armatuur :).
Je kan het ook zelf bouwen met een Zigbee ballast en je eigen LED lampen/strips.

Ik heb deze ballast gebruikt en bedien ~6 meter LED strips nu netjes met mijn Hue app.

Leerzaam en leuk om te doen ook.
Met die prijs kun je net zo goed de originele ledstrip van Philips kopen :p
Dat is toch niet helemaal waar :) ik heb op een ballast 11 meter op 24v zitten dat lukt je echt niet met de originele HUE.
Dat hangt vooral af van je requirements. De strips zijn in mijn geval ook het "gewone" licht en niet alleen een kleurtje voor de sfeer. Dat is met Philips strips moeilijk te bereiken door beperkte lichtopbrengst. Die is met mijn strips 2x hoger dan die van Philips. Op basis van Lumen kwam ik 60% goedkoper uit dan bij Philips.
Ik heb nog even dit videotje opgezocht zodat je kunt zien wat het verschil is tussen Philips HUE en (mijns inziens) betere strips:

https://www.youtube.com/watch?v=dFKh_lCOF58

Het verschil in lichtopbrengst is echt enorm. Wil je het achter je TV plakken dan is Philips prima. Wil je echt verlichting, dan valt Hue erg tegen.
Ik ben het met je eens dat Philips pretty prijzig is, maar ik vind het wel zeer aangenaam licht in mijn huis. De kwaliteit van het licht is echt wel iets om rekening mee te houden.
Ikea tradfri in een standaard goedkoop buiten spotje. Koste mij in totaal 12 euro per spot.
Gebruik je dan dit lampje in een spotje?
Gaat dat gewoon goed in de regen?

Klinkt als een interessant alternatief.
Toevallig ook een link naar de spotjes die je daarbij gebruikt hebt?
Ja de goedkoopste tradfri. Als spot gebruik ik een goedkoop exemplaar van "van Cranenbroek". Staat nu in totaal een jaar in de tuin eerst met standaard GU10 later met de Tradfri's. Het gaat om deze spot:
https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1481/1481157.jpg
Je kunt naar Tradfri van Ikea kijken. Is kwalitatief wel iets lager/minder uitgebreid qua kleurspectrum (heb zelf Tradfri wit in de badkamer en Hue kleur/wit in slaapkamer/woonkamer), maar koppelt prima aan een Hue Bridge.
Er zijn zat lampen zoals die van de ikea of desnoods Ali-express die verkopen voor minder dan een big mac menu RGB lampen op wifi.
De slimme verlichting van Ikea is ook een goed alternatief. Deze worden dit jaar flink uitgebreidt.

Philips blijft echter voorlopig beter.

[Reactie gewijzigd door Jonathan-458 op 23 juli 2024 10:56]

Osram..mooie buitenverlichting in hun assortiment. Volgens mij ook op de Hue bridge te koppelen
Osram heeft ook een serie buitenlampen (lightify) die gekoppeld kunnen worden aan de hue bridge.

https://www.amazon.de/Osr...6&keywords=osram+lightify

zijn een stuk goedkoper, af en toe zelfs bij amazon in de actie voor 25 euro voor 4 paaltjes.
Ga naar een chinese webshop, koop een paar Xiaomi homekit lampen en hoop vervolgens dat het goed werkt ;)
Xiaomi Yeelight, werkt gewoon met Google home, IFTTT en zaken als tasker. Ook is er een Cortane voice aansturing voor beschikbaar. Over Siri kan ik niks over roepen behalve dat de IOS app net zo prima werkt als de Android versie.

Voor 15usd per lampje op zn minst het proberen waard :) Genoeg vrienden die na het zien van mijn Yeelight de meerwaarde van hun duurdere HUE niet kunnen benoemen.
Tippie: Prikspots van Easy Connect, GU10 van Milight er in en gaan..
Ik kan de slimme lampen van TP-Link aanraden, werken niet met Siri maar wel met Google Assistant en Alexa volgens mij.
Osram Lightify heeft ook een flinke hoeveelheid buitenverlichting die je aan hue kan koppelen
Ik hoop wel dat deze lampen ingebouwde repeaters hebben, want de afstand van je bridge naar de rand van je achtertuin (of voortuin) zou anders nog wel eens een probleem kunnen worden.
afaik is dit ook zo. Communicatie kan via andere lampen naar de bridge gaan.
Je hebt gelijk en dit is zelfs ook al het geval bij de huidige lampen: https://www.usa.philips.com/c-f/XC000008645

Dan zal het probleem bij mij thuis zich voordoen, omdat de motion sensor net op het randje van m'n WiFi zit, want die lijkt heel af en toe de verbinding te verliezen, terwijl de lamp ernaast altijd wel gewoon werkt.
Probeer je Hue bridge eens op een andere frequentie (Zigbee channel) te laten gaan. Dat kan enorm helpen met wifi problemen op dezelfde frequentie :).
Anoniem: 420148 @RVervuurt12 maart 2018 15:30
De motion sensor (van Hue) zit niet op WiFi, maar net als de lampen in het eigen mesh-netwerk, dus dat zou moeten werken.
Hue maakt voorzover ik weet gebruik van Zigbee. Alle devices praten met elkaar.
Het protocol dat Hue hanteert (Zigbee) werkt met een mesh netwerk, dus elke lamp fungeert als een onderdeel binnen het web en maakt contact met andere onderdelen.
Dat hebben ze, alles werk via Zigbee, dus die zorgen voor een mesh
Wij hebben ongeveer 100 meter overbrugd met 16 lampen aan weerszijde van een oprit. Werkt perfect vooralsnog. (werkt nu een half jaar zo). Bediening is prima, weinig 'lag'.
Het maakt gebruik van Zigbee. Elke lamp is dus een ontvanger en een zender. Een enkele lamp verbind met 2 andere lampen zodat als er 1 geen stroom heeft de verbindingen actief blijven.

In mijn huis nog nooit last gehad van geen bereik. En echt letterlijk elke kamer + oprit + tuin heeft Hue verlichting :).
-edit- zie hierondet, het is Zigbee en geen Z-Wave.

[Reactie gewijzigd door Kecin op 23 juli 2024 10:56]

Hue maakt juist geen gebruik van Z-Wave. Hue maakt gebruik van Zigbee, welke inderdaad wel die kenmerken heeft die jij noemt.
Dank! Dat was inderdaad fout haha. Ik haalde twee dingen door elkaar. Het is zelfs Zigbee Light Link.
Klopt Hue is Zigbee, maar Z-Wave is ook een mesh netwerk en heeft dezelfde repeater functionaliteit in vrijwel elke node. (Alleen battery-operated nodes hebben deze repeater-functionaliteit meestal uit staan om stroomverbruik te minimaliseren).
Toch zal voicecontrol icm Apple Homekit niet werken als je ver in de tuin staat en geen iPad/Apple TV hebt, want hiervoor moet je mobiel aangesloten zijn op wifi.

Aan de andere kant denk ik dat als je geld hebt voor een tuin groot genoeg om buiten je wifirange te raken, je ook wel een iPadje / Apple TV kunt betalen. :+
Anoniem: 420148 @HenkEisDS12 maart 2018 15:31
Of goedkoper, een repeater die ook je tuin raakt. Meestal zit er wel een stopcontact bij de achterdeur/voordeur of bij het raam dat er aan grenst.
De standaard hue lampen hebben ook een zigbee repeater maar dit was helaas niet voldoende om mijn buitenverlichting te kunnen besturen (geloof max 10m)
Ik heb dit opgelost met een 2de bridge die ik buiten heb geplaatst en die verbonden is met mijn thuis netwerk via een AP.
Enige nadeel hiervan is dat je soms moet switchen tussen bridges, maar aangezien ik bijna alles geautomatiseerd heb qua verlichting hoef ik dit niet veel te doen.
Ik vind ze ook best wel aan de prijs.
Een Hue bulb in een spot gaat toch een hoop schelen, desondanks zien ze er wel heel erg goed uit.

Weet iemand overigens hoe het zit met de limiet van het aantal lampen? Momenteel heb ik er een stuk of 55, maar ik begin wat problemen te zien. Zo is er dan bijvoorbeeld in lamp waarmee geen verbinding zou zijn terwijl deze letterlijk binnen 1 meter van twee andere lampen af zit.
Ik kan mij niet voorstellen dat het door het aantal lampen kan komen, maar verder kan ik weinig bedenken. Een ander kanaal heb ik uiteraard geprobeerd.

[Reactie gewijzigd door Redwood op 23 juli 2024 10:56]

Volgens mij is er per bridge een aantal van 50 lampen aan te sluiten. Ik lees het hier ook. Meer zou moeten werken blijkbaar maar garantie tot aan de deur:

https://huehomelighting.c...can-1-hue-bridge-support/
Zal het toch eens met een extra bridge gaan proberen.
reactie bij lezen van kop; *O*
reactie na lezen van inhoud -O-

holy fuck ... best heftige prijs - daarvoor kan je ook 60 lampen uit China bestellen (kan dan ook wel paar jaar vooruit)
Anoniem: 1023763 @himlims_12 maart 2018 18:59
Bij Philips is er een enorme kloof tussen de eigen waardering en hoe de klanten het merk ervaren. Vroeger waren er de onverwoestbare beeldbuizen en gloeilampen. Nu zijn ze 13 in een dozijn.
Met die prijzen weet ik waar de dievengilde weer een lucratief dingetje op het oog heeft. Je krijgt er ook grond en muur ankers bij???
GPS toevoegen in elke tuinlamp en vervolgens de Hue app uitbreiden met GPS tracking? :+
Anoniem: 420148 @fozzie12 maart 2018 15:37
Vraag me af hoeveel mensen gaan proberen of het een vaste verlichting of een Hue lamp is. Zie het nu al voor me, al die dieven die aan traditionele verlichting staan te trekken :+ Ze zullen vast aan de grond vast te maken zijn, en anders plaats je ze in je achtertuin met schutting. Ook kunnen ze prima dienst doen op balkons e.d.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 420148 op 23 juli 2024 10:56]

Zouden deze een lampen 220 stroom aansluiting moeten hebben?
meh, jammer, ik heb net in mijn nieuw aangelegde tuin & straat een lage spannings kabel gelegd....
Ik snap ook niet waarom Philips niet met 12v lampen komt. Zo veel makkelijker en veiliger in een tuin.
Ja precies.. en volgens mij moet je officieel 220 kabel dieper ingraven dan lage spannings kabel. Dat scheelt dus ook lekker wat werk.
Ja klop, minimaal een halve meter dacht ik. Hier raadde de hovenier In-Lite aan. Hoeft niet diep en je kan zo aftakkingen maken. Heel mooi systeem, maar blijkt rete duur en mist fancy dingetjes als bridge, app en kleuren. 😞
Yes, ik heb dus ook In-Lite. Mooi systeem inderdaad. Het mag wat kosten.
Als ze bij Philips slim zijn maken ze deze nieuwe outside-Hue line (qua bekabeling en spanning) compatible met In-Lite :)
Ik kan me niet voorstellen dat deze Hue lampen op 230V gaan werken...

[Reactie gewijzigd door SniperGuy op 23 juli 2024 10:56]

Ik zit hier al een hele tijd op te wachen. Heb nu Hue in reguliere armaturen maar deze zien er wel erg mooi uit.

Ben benieuwd naar verdere informatie en levertijden in NL. Hopelijk komt er ook nog eens een Bridge v3 om meer dan 50 lampen soepel te kunnen bedienen :).
Voor mij te laat, ik heb vorig voorjaar de osram lightify gardenspots gekocht. Ook wat goedkoper dan deze Philips.
Ik heb tuinspotjes waar normale hue spots (GU10) in kunnen. Zien er bijna het zelfde uit als de Philips spots van hierboven, en veel goedkoper. Zie de meerwaarde van dit product dus niet zo...
Ik ben toevallig op zoek naar tuinspotjes waar HUE GU10 in passen. Mag ik vragen welke jij hebt?
Omdat die van HUE ca. 1.5cm langer zijn kan ik niet echt de juiste vinden.
Wel heb ik een sokkel gevonden en grondspotje die gebruikt kunnen worden als het goed is, maar wellicht is een wandspotje ook nog een optie.
Alvast bedankt

[Reactie gewijzigd door madvisionz op 23 juli 2024 10:56]

Ik vind al die iot lampjes maar poepduur.. kan natuurlijk aan mij liggen..
Hue is de iPhone van IoT. Je betaald extra voor usability en hipsterfactor.

Met klik aan klik uit en een paar gamma lampen kan je iets vergelijkbaars voor een paar tientjes.
Als je je tuinverlichting in de kleuren van je favoriete voetbal club wilt laten knipperen elke keer als ze een doelpunt scoren is echter lastiger met klik aan klik uit.
Anoniem: 1023763 12 maart 2018 15:17
Dat is handig voor inbrekers. Als het licht aangaat heb je nog 3 minuten om je uit de voeten te maken. :O
En na de 3 minuten laat je ze snel achter elkaar blauw en wit flikkeren om soort zwaailicht effect te weeg te brengen :)
Tip: Ik maak zelf zonder problemen gebruik van deze armaturen icm GU10 Hue spots voor binnen. Stuk goedkoper.
Dank je, goede tip!
Ik heb ze ook besteld.
Ha, die heb ik afgelopen week toevallig ook besteld. Armatuur van 22 en white ambiance van 27.50 er in is toch wel ff goedkoper dan de eigen Philips oplossing.
Wat is nu echt de meerwaarde hiervan? Want op dit moment heb ik ook HUE buiten hangen. E27 en GU10 HUE lampen kunnen perfect buiten hangen. Je moet wel eens waar een goede lamp hebben die waterdicht is, maar het werkt voor de rest perfect.

Tenzij er dingen in het nieuwsbericht missen, zoals beter lichtsterkte en bereik. Op dit moment is het licht wat de HUE afgeeft wel heel beperkt. één boompje verlichten met een HUE is al behoorlijk lastig. Als ik de sfeerfoto's bij het bericht kijk dan ziet het er wel goud uit, maar dat is volgens mij wel heel positief gefotografeerd. Daarnaast heb ik gelukkig niet zo'n grote tuin, waardoor ik achter in de tuin ook bereik heb met de lampen, maar ik snap dat niet iedereen zit te wachten om een heel netwerk op te bouwen om achter in de tuin bereik te krijgen.
Philips maakt ook armaturen. Ik heb hier in huis ook een Hue hanglamp. Bovenkant en onderkant kunnen afzonderlijk aan en van kleur worden voorzien.
Mooi design met stevige prijs (en een designer die er niet aan denkt dat de stroomdraden soms ook via de zijkant naar binnen moeten ipv dat de lamp direct op de inbouwdoos gaat)

Overigens wordt mijn binnenboom door een Hue Bloom belicht en dat gaat behoorlijk. Dus denk dat een losse Hue Spot ook wel een goede belichting kan geven,

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 23 juli 2024 10:56]

Maar dan is de hue lamp niet niet, maar de armaturen? Of zit een in deze armatuur een vaste hue lamp? Ik zag namelijk de hue lamp los van de armatuur.
De Hue armaturen bevatten ook direct Hue lampen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.