Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EA zag af van skins in loot boxes uit vrees schenden van canon van Star Wars

EA heeft er niet voor gekozen om puur cosmetische items zoals skins in loot boxes uit Star Wars: Battlefront II te stoppen, omdat dat in zou gaan tegen de kenmerkende uitingen en stijlkeuzes die deel uitmaken van het referentiekader van het Star Wars-universum.

Tijdens een conferentie heeft Blake Jorgensen, een financiële topman van Electronic Arts, gezegd dat EA zich sterk heeft ingezet om de canon van Star Wars niet te schenden. Hij zei dat EA bang was dat het merk Star Wars geweld zou worden aangedaan als er met cosmetische items veranderingen zouden worden aangebracht. Daarbij noemde hij specifiek het voorbeeld dat een Darth Vader gehuld in het wit of roze heel raar zou zijn, zo meldt Polygon.

Volgens Jorgensen zouden dit soort cosmetische veranderingen het realisme of de nauwgezette simulatie van van de Star Wars-wereld onderuit halen. Desgevraagd gaf hij wel aan dat EA op dit moment met Lucasfilm in gesprek is om toch bepaalde cosmetische items uit te gaan brengen in Star Wars: Battlefront II. Dit wil EA doen omdat fans volgens Jorgensen hier behoefte aan hebben, waarbij hij als voorbeeld een lightsaber met een andere kleur noemde.

In plaats van cosmetische items koos EA ervoor om loot boxes te vullen met inhoud waarmee spelers via microtransacties gameplayvoordelen konden behalen. Hier kwam twee weken geleden rondom de release van Star Wars: Battlefront II veel kritiek op, waarna EA besloot om de microtransacties tijdelijk te deactiveren.

Door

Nieuwsredacteur

131 Linkedin Google+

Reacties (131)

Wijzig sortering
goh, dat klink toch echt als een slecht excuus. Wellicht kan er Darth Vader er niet mooi rose uit zien, maar een andere lightsaber, misschien masker dat beschadigd is, verschillende storm troopers, wookies met verschillende wapengordels etc,

dit is meer een damage control reactie dan dat men hier waarschijnlijk echt over nagedacht heeft
klinkt inderdaad als een slecht excuus, Ze kunnen prima samenwerken met lucasfilm om ervoor te zorgen dat ze de canon niet schenden.
Hier een reddit thread met filmpje, dat toont dat er heel veel skins wel in het spel zitten, ze zijn blijkbaar alleen (nog niet) beschikbaar: https://www.reddit.com/r/...front_2_hidden_character/
Ik ga helemaal niet de "starcards in lootboxes voor geld" goed praten maar ik zullen we niet alles helemaal op EA afschuiven? Dat ze wel wat gevonden hebben door datamining betekend niet meer dat er iemand ooit aan heeft gewerkt, dat wil niet zeggen dat lucasfilm het allemaal al goed vond. Ik las op Kotaku een tijdje geleden een artikel over hoe de samenwerking ging daar met Lucasfilm ging:

https://kotaku.com/the-co...star-wars-game-1819916152

On an Uncharted game, for example, one of Nathan Drake’s costumes might go through a few rounds of iteration at Naughty Dog, then be finalized in a week. “With Star Wars you could be talking months—potentially years,” said one Visceral staffer. “Oh, would Dodger really look like this? What would his weapon look like? Potentially years of that. Would he carry this? Would that really work in the Star Wars universe? With Uncharted, they can build any world they come up with, because it’s their world. With Star Wars you have to have that back and forth… People think, ‘Oh it must be so cool to work on Star Wars.’ It actually kind of sucks.”

Ik ben er van overtuigd dat EA het allemaal misschien wel beter had kunnen doen met de lootboxes maar ik geloof ik dat het samen werken met LucasFilm en Disney niet echt heel erg makkelijk is in deze.
Ik geloof best dat er wat meer communicatie over en weer is, maar 'potentially years' afspraken maken over cosmetische veranderingen in een game? Kom op zeg.
Kom op zeg wat? Een staffer weet er denk ik wel iets van.
Bovendien komt die quote van ex-medewerker van Visceral, die heeft 0,0 profijt om die studio of EA nog in bescherming te houden nu die studio weg is. Nogmaals, dat die starcards in die lootboxes zaten is en blijft gewoon niet netjes van EA
Maar had EA geen vrije keuze in Need For Speed? (Waar ook zulke vervelende lootboxes inzitten) Ander spel maar bewijst toch dat het niet alleen aan contracten/samenwerking ligt.
Precies dit. al die games, ook Origine van Ubisoft. Worden helemaal stuk gemaakt met die micro transacties.

Ze hebben eenmaal aam het geld geroken en gaan er nu blind voor. Zonde want ze verbeelden hun achterban ermee.

Die microtransacties zitten al langer in racegames, waardoor je in de single player niet tot het laatste level hoeft te wachten op een snelle auto. Dat soort opties vind ik prima.

Maar geen multiplayer etc
Maar dit gaat ook helemaal niet over Need for Speed, mijn opmerking had specifiek te maken met Star Wars Battlefront II. Daar gaat het hele artikel over, ik ken Need for Speed veel te slecht om daar ook iets over te vinden :-)
Het grote probleem aan skins en Star Wars is dat ze ze niet extreem genoeg kunnen maken zodat je vooral ingame niet ziet dat iemand een andere skin op zn character heeft zitten.

Maar een slecht excuus is het wel ja. Laten we dat voorop stellen.
Zolang spelers zelf op hun eigen poppetjes kunnen inzoomen en zich er goed over voelen is dat denk ik geen probleem.
Als er een bedrijf goed is in het uitmelken van een franchise dan is het Disney wel. Ohh dat is toevallig de eigenaar van de Star Wars franchise/films. Zou me niks verbazen als Disney gewoon een percentage zou ontvangen over het aantal verkochte lootboxen...

[Reactie gewijzigd door harrytasker op 29 november 2017 17:49]

Aw nou heb je een deel van de toekomstige DLC verpest :+
Darth Vader met een Anakin Skywalker skin bijvoorbeeld.
Inderdaad. Anakin was al Vader voordat Kenobi de high ground had. In andere spellen wordt dit ook gewoon gebruikt, in Star Wars Destiny (een card game die op dit moment gespeeld wordt), heb je bijvoorbeeld deze kaart. Er zijn ook nog een promos van andere versies die "originele" Vader en Luke laat zien. Deze zijn ook te vinden in Force Arena.

Oke voor Vader zou je dan zo 'maar' 3 skins hebben, echter kan je er voor Luke natuurlijk nog veel meer maken.
Dat argument is dan ook gewoon onzin, ze kunnen prima skins aanbieden en ik denk dat mensen dit ook nog best zouden kunnen waarderen ook al kost het geld.

Verder is alleen de single player canon, skins voor multiplayer heeft daar niets mee te maken.
Gewoon wat kleurschema's van de bestaande modellen kan natuurlijk ook al tof zijn. Darth vader in het wit (stormtrooper skin) of rood (imperial royal guard skin).

[Reactie gewijzigd door Zeror op 29 november 2017 16:12]

Je hebt gelijk.

En daarbij zit er een “Darkside“ training van Vader die nog nooit verschenen is, door Emperor Palpatine.

Laten we reeŽl wezen het “Star Wars Universum” hangt nu eenmaal zo in elkaar. Dat zal nooit anders worden, dat was vroeger al zo in die tijd dat we met de poppetjes speelden.
Dit is inderdaad de grootste kwats die er is. Misschien dat het voor Darth Vader wat lastig is maar niet onmogelijk. Tuurlijk een roze Vader is niet mooi maar ze hadden zeker wat kunnen doen met de electronica van het pak. Stormtroopers kun je heel veel accenten geven waardoor ze er anders uit zien en de 'canon' niet schenden. Ze hebben met de lootboxes een hele diepe kuil gegaven en met dit soort zwakke excuses wordt die alleen maar dieper. Heb gewoon ballen en geef je fout toe dan waait de negatieve publiciteit sneller over dan met dit soort onzin excuses aan te komen.

Zo jammer. Had het spel graag willen kopen maar ik gun ze het geld niet met deze houding.
Met enkel de verschillende haarstijlen van Leia kan je al een winkel vullen
Jij vraagt dingen die niet in lijn liggen met het verhaal. En dat is waar dit artikel en discussie over gaat.
Inderdaad, en dan nog, als je niet weet waar je de lootboxen mee moet vullen kan je ze natuurlijk ook weglaten. Of zaten er ook veel lootboxen met gok-elementen in de films / boeken / het star wars universum? Als we dan toch dicht bij het origineel willen blijven...
Wel een soort metalen verassingsei waar uiteindelijk Han Solo uit kwam. :+
Zo niet een freezeplate waar die schulden mee moest aflossen als muurplaatje. 😏
Creativiteit is ver te zoeken bij EA, daarom kopen ze ook alle succesvolle game producers op.
Dan zullen ze nu toch wel eens genoeg opgekocht hebben om zelf creatief te zijn? :+
Ze kopen geen creativiteit, ze kopen bewezen formules om tot in den eeuwigheid uit te melken.
Ze kopen toch een gameproducer? Dus ook zijn creativiteit.
In theorie wel. In de praktijk gaan een hoop goede mensen gedag zwaaien zodra ze moeten werken voor EA. Of dit nu gedwongen is of niet, of dit nu vroeg of laat gebeurd.

Ga maar eens kijken naar hoeveel goede mensen er bij EA over gebleven zijn van de studios Origin, Westwood, Maxis of Bullfrog die ze overgenomen hebben. ( en welke ze later hebben gesloten )

Overigens is het wel erg makkelijk om EA overal de schuld van te geven, maar het is een verschijnsel wat je - ook buiten de game wereld - in het zakelijk leven vaak tegenkomt. Kleine bedrijven worden opgekocht door de grote, De moedermaatschappij gaat dicteren hoe het beleid wordt en veel goede werknemers zoeken een ander bedrijf waar ze meer ruimte hebben voor vrijheid/creativiteit en eigen visie.
Soms worden taken van de kleine overgenomen entiteiten/units ook volledig overgenomen door de moedermaatschappij en worden hele bedrijven zodoende gewoon opgedoekt.
Ze kopen toch een gameproducer? Dus ook zijn creativiteit.
Als je die gameproducer vervolgens alleen vrijheid geeft binnen de werkwijze van EA dan kan je dag zeggen tegen alle creativiteit. Ik zie het in het dagelijkse zakenleven vaak genoeg. Er zitten zat medewerkers met enorm veel potentie in het bedrijf toch wordt het niet benut.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 29 november 2017 10:25]

of gewoon bijvoorbeeld een oude, jongen, bounty hunter, slave, rebel leader Leia + gooi een paar weapons skins en je hebt genoeg potentiŽle loot.

genoeg easy voorbeelden

[Reactie gewijzigd door Atilim op 29 november 2017 09:24]

Ze zijn zich in allerlei bochten aan het wringen om toch maar een andere uitleg te hebben dan "P2W loot boxes brengen gewoon gigantisch veel geld op".

Dit is wat je krijgt als een bedrijf meer bezig is met "value to the shareholders" dan "customer satisfaction".
hahahaha hilarisch.

Het idee dat EA het beste voor zou hebben met de identiteit van Star Wars.....
Het wordt echt steeds genanter.
dit is meer een damage control reactie dan dat men hier waarschijnlijk echt over nagedacht heeft
Ik denk serieus dat dit alleen maar meer schade aanricht.
Als je midden in een strijd zit waar je geloofwaardigheid en integriteit ter discussie staat..... Dan kun je niet vervolgens ineens zon integretiteits offensief spelen. Wat een absurd idee.

Je kunt nu het beste in de schaduw verdwijnen, wachten tot de wind is gaan liggen en dan weer op het toneel verschijnen. Oi mates! Hier is Fifa 18!! Ownee 19 alweer! cheerio.
Bij EA lijden ze volgens mij aan Pseudologia phantastica, het zou iig een hele hoop verklaren.
Dat lijkt misschien zo maar je moet wel even het Amerikaanse verdienmodel in je achterhoofd houden.
Zou jij (extra veel) geld uitgeven aan dat soort minimale veranderingen?
Waarschijnlijk niet dus geen extra $$$ voor EA.
Dus wat doe je dan?
Je gaat iets verkopen wat de schapen mensen wel willen kopen!
Alleen pakte dat net even verkeerd uit. |:(
Eens, vooral omdat het uberhaupt mogelijk is dat je kan vechten met Darth Vader tegen Rey kan vechten, wat 2 verschillende tijdlijnen zijn.
De canon is al verloren in dat opzicht. Wat maken visuele dingen dan nog uit.
idd, de pay2win zit ook in need for speed, maar dat blijft een beetje onder de radar omdat niemand nog iets om die serie geeft.
Kennelijk denkt men er nu wel over na, want dingen zoals jij hier noemt, komen waarschijnlijk ter tafel in het overleg met Lucasfilm. Overigens klinkt het excuus opzich realistisch, zelfs als men niet over de golf van kritiek nagedacht zou hebben.
Het is ook een excuus want zelfs als ze het niet hadden kunnen doen vanwege canon-redenen en bescherming van de looks enzo, dan was er nog altijd de keuze om GEEN lootboxes erin te zetten. maar in plaats daarvan waren ze gierig en hebben ze het p2w gemaakt.
Is ook een slecht excuus. Als je erover denkt maar twijfelt neem dan gewoon contact op met de eigenaar van de rechten, oftewel Disney.
Misschien had Disney er wel wat in gezien.
Inderdaad, ik snap wel dat ze geen pinkvader willen, maar een alterd armor, ik zeg maar een wat cooler zwart pak of slightly change of the helm zou wel nice zijn bijvoorbeeld. 8)7
Jammer dit weer.

Ik ben er helemaal niet op tegen dat bedrijven bakken met geld willen verdienen, maar uit deze reactie blijkt wel heel erg duidelijk dat het verdienmodel is ingericht op de microtransacties en niet op de "normale" verkoop. Hij zegt eigenlijk dat ze hoe dan ook iets in lootboxes wilden stoppen.

Dit is gewoon een verkeerde manier en het gaat ten koste van het plezier. Ik hoop dat er belletjes gaan rinkelen bij de uitgevers dat ze een andere manier moeten verzinnen.

Lootboxes an sich hoeven trouwens niet slecht te zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Rocket League. Puur cosmetische items en geen effect op de gameplay whatsoever :)
waarom lootboxes, waarom laat je de speler niet zelf direct de item kopen? volgens mij zul je dan veel meer mensen overhalen om te betalen. Kijk naar Warframe, een F2P game met MT erin maar geen enkele lootbox gezien.
zoals Dota2 was voordat gaben volledig $______________________________________$ ging.

Tering lootboxes.
Hier kwam twee weken geleden rondom de release van Star Wars: Battlefront II veel kritiek op, waarna EA besloot om de microtransacties tijdelijk te deactiveren.
En druk vanuit Disney, die EA een licentie heeft gegeven om games in het Star Wars universum te maken, lijkt mij ook geen onbelangrijk deel; nieuws: 'EA haalde microtransacties uit Battlefront II onder druk van Disney'.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 29 november 2017 10:05]

Ik ben het iig eens met deze petitie (mischien dat t Disney wakker maakt ? :S )
https://www.change.org/p/...ke-ea-s-star-wars-license

Ik heb het iig getekend, Laat Disney gewoon een aparte studio oprichten (lucasarts ofzo ;) ) en gaan met die banaan, ik denk dat het voor EA beter is om zich te richten op de gokhallen industrie.. ongeschikt voor de games markt, net zoals je een stagaire soms moet vertellen dat ie toch niet voor dit vak geschikt is.

Kijk naar de muziek/film industrie in de laatste 15 jaar, als de consument het anders wil dan kan het, en de producenten passen zich aan Itunes (geen volledige albums meer voor 15/20 euro) en netflix

[Reactie gewijzigd door Metallize op 29 november 2017 11:27]

En de amusement- en entertainmentindustrie?

Die is dus ook veranderd. Als je uit Nijmegen komt dan weet je dat, na het Wallstreet en Walk In gebeuren.

Arcade werd roullette en gokkasten. Dit is dus de combinatie omdat er heel veel geld op aarde bevind en men wordt vriendelijk verzocht, zo rijk mogelijk te worden.

Waar kennen we dit toch van?
Bijbel? Iemand?
heb ook ff gesigned, geloof er niet echt in. maar hoop dat het toch een verschil uit maakt. Dat die vreselijke dlc & season passes ook beŽindigd, ik vind geen probleem om dlc te kopen als het maar buiten de hele game om is iets echt extra, of als ze na een jaar een grote dlc uit brengen, alright dan betaal ik wel 20 euro heel graag zelfs maar niet 5 dlcs aankondigen voor de game gereleased is...

sry bad grammer
En willen die spelers Łberhaupt lootboxes of is dat gewoon iets dat sowieso moet?
"Om de canon niet te schenden...¨ en al die vrouwelijke stormtroopers in de campaign dan?
Volgens mij waren de empire geen politiek correcte spacenazies. ;)

The Untold History of EA's Long (and Rich) Pay-2-Win Love Affair : https://www.youtube.com/watch?v=PTLFNlu2N_M (zeer interessant filmpje ,maar je word er als gamer niet vrolijk van)

[Reactie gewijzigd door kr1z op 29 november 2017 14:03]

Nee spelers willen het niet. Maar uitgevers zijn op zoek naar recurring business. Waarbij lootboxes waarschijnlijk beter werken dan DLC. Het probleem is echter dat 98% van de gamers hier tegen is en nooit een lootbox zal kopen. Maar die 2%(de bekende Whales) die wel koopt het vaak in grote getale doet waardoor het voor uitgevers rendabel blijft. Beetje afgekeken van mobile gaming. Maarja die spellen kosten geen 60 euro
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit game maar idd lijkt het me frustrerend dat als ik bv een mooi boek koop ik extra moet betalen voor plaatjes die er ingeplakt kunnen worden. Je kan het lezen zonder, maar je mist wat waar je voor je gevoel al voor betaald hebt. Het is jammer dat die 2% (die er waarschijnlijk ook op tegen zijn) het toch kopen zodat het idd nooit zal veranderen.
Niet om af te doen aan je argument, maar zulke boeken bestaan al heel lang en waren ook best populair. Neem bijvoorbeeld de bekende Verkade albums.
Beetje het principe van spam, zolang een er op zn minst een piepklein percentage eraan mee doet / er in trapt, blijft het bestaansrecht houden (met als resultaat dat 90%+ van mail verkeer spam is).
EA levert entertainment ten bate van het primaire doel van EA; winstmaximalisatie. Het leveren van entertainment is dus geen doel op zichzelf.

Dus of de spelers het willen ja of te neen is dan ook niet relevant; wat relevant is, zijn de financiŽle resultaten op de korte en lange termijn...
Ik heb weinig ervaring met EA, dus bedoeld als oprechte vragen. Gaat het om het maken van winst of het maximaliseren van winst? Zijn er andere leukere dingen die winst op kunnen leveren?

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 29 november 2017 12:08]

Volgens hen duidelijk wel...
Dit wil EA doen omdat fans volgens Jorgensen hier behoefte aan hebben, waarbij hij als voorbeeld een lightsaber met een andere kleur noemde.
Dus binnenkort kan je gaan aftikken voor een ander kleurtje van lightsaber. Ik blijf het belachelijk vinden dat er microtransacties moeten zitten in een full priced game, dan nog pay-to-win ook. Alsof dat een beter idee was dan skins.
De wet van de uitgesloten derde: Er kon ook voor gekozen zijn om gewoon geen lootbox systeem te implementeren natuurlijk.
Een EA dat kiest voor een optie die niet een cashgrab inhoudt? In what parallel universe?
Waarschijnlijk in een galaxy far, far away...
Klinkt ook alsof er hierin initieel helemaal geen overleg is geweest tussen EA en Disney/Lucasfilm, wat mij in een dergelijke situatie erg vreemd lijkt.
EA doet er wel een hoop aan om weer tot meest arelaxte bedrijf ooit te worden verkozen. Echt vreselijk teleurstellend dat juist EA de licentie op Star Wars heeft.

Wat ik er niet voor zou geven om een ontwikkelaar als CD Project Red een story based action RPG te laten ontwikkelen in het SW universum. Nu zitten we met een microtransactie game waar de singleplayer hoe dan ook ondergeschoven kindje is en blijft bij de multiplayer kant.

Anyhow, since EA geen spellen meer aanbied op Steam heb ik toch al niks meer van ze gekocht. Niet zozeer uit principe (alhoewel ik het zeer arelaxt vind dat ik niet alles kan kopen op 1 platform) maar meer omdat ik meer dan genoeg bezigheidstherapie heb met mijn steam library en op zoek gaan naar een game op een ander platform toch beduidend meer commitment vraagt dan als ik wat zie in steam het kopen of op mijn verlanglijst zetten (en in een sale kopen).

Dit moet EA toch op een of andere manier voelen? Ik had hoogstwaarschijnlijk indien verkrijgbaar op Steam DA:inquisition of ME:3 best een keer gekocht, ik ben toch niet de enige waar EA sales van misloopt?

T
Disney had nooit de Star Wars licentie aan EA moeten verkopen. Star Wars had veel beter bij Nintendo gepast.

Dan hadden we een leuke Star Fox / Wars crossover kunnen hebben.
"Do a barrel roll, Luke!"
Een Star Wars game met low textures in 30 fps, goed idee man!
Bij Nintendo ? Dat lijkt mij juist een van de slechtere keuzes. (Los van de lootbox bullshit van EA)

Zoals 'Consoles4life!' al enigszins terecht naar voren bracht is Starwars klassiek gezien in zowel singleplayer als multiplayer sterk gericht op snelle gameplay en op diverse platvormen te vinden. De eerste Star Wars: Battlefront, uit 2004 en nog gemaakt door Pandemic Studios, is voornamelijk voor pc (althans dat was de betere versie) en andere consoles te krijgen.

Als Nintendo exclusief de rechten zou hebben, hadden we waarschijnlijk nooit meer (for better or for worse) geen echte shooter ala Battlefront meer gezien. Nou ben ik geen grote fan van EA as a whole maar Dice weet wel echt hoe shooter mechanics e.d. werken. Dan kan Nintendo wel characters gebruiken in bv een crossover zoals je zegt maar dan is hij weer alleen op hun platform te vinden (en technisch zwak waarschijnlijk, wat toch jammer zou zijn voor zo'n super mooi universum).
SWTOR zou ik dan denken, Bioware / EA is dan wel een MMO *ahem* maar speelt als Singleplayer.
Wat een onzin dit was ook in deel 1 geen probleem :/
Een Stormtrooper met een oude bejaarde hoofd? Een Stormtrooper met een Aziatische vrouwen hoofd?
Maar goed nu begint weer die eindeloze discussie over P2W maar als de mensen het is een keer zelf spelen zien ze dat het bijna niks tot weinig effect heeft op de gameplay :)
Ja... Omdat het op dit moment is uitgeschakeld...

Daarbij is het hele progressie systeem gebouwd op micro transacties... Ik zie genoeg keren voorbij komen in het forum topic dat de progressie in het begin snel is en na verloop van tijd gewoon langzaam gaat.

Ik vind het systeem Łberhaupt debiel, P2W of niet... Kaartjes geven zodat iets 30-40% sterker wordt of langer duurt etc... Dat slaat gewoon nergens op...
Maar wel heroes van andere era's in de missies steken die er niet bijhoren. Is dat dan wel canon? Dat Kylo Ren op Kashyyyk tegen de clones streed?
Laat me niet lachen, dat ze nu maar gewoon uitkomen dat ze een probleem hebben, dat is de eerste fase, en dan kunnen ze op therapie gaan.
Inderdaad, de core gameplay van de game is al een flinke schending van de canon. Ik zie dit als een game "gebaseerd op" en niet een simulatie van de SW wereld zoals ze claimen, daarvoor zou het toch echt meer een mmorpg-achtige game moeten zijn. Is niks mis mee, primair doel zou toch toffe gameplay moeten zijn en ja, dat gaat per definitie ten koste van canon, dat geldt voor praktisch ieder spel dat op een bestaande franchise is gebaseerd, maar daar vallen fans over het algemeen toch niet over.

Maar dan wel krom dat ze het als excuus aanhalen bij skins.
Gaat helemaal nergens over, EA is lekker bezig ....
Voelt precies een beetje aan als Kevin Spacey zijn "i'm homosexual" excuus aan, het gaat niet over waarom je geen meisjes lastig valt, het gaat erover dat je minderjarigen / mensen aanrandt.
EA, je probeerde in een full price game de hele game progression te baseren op geld uitgeven, het feit dat je zoals we nu zien toch amper extra credits krijgt voor betere prestaties is hier gewoon nog meer bewijs voor. Intussen gaat niemand nog iets geven om hoe goed de canon wordt gereflecteerd want bijna geen enkel van de maps en battles die we tot nu toe hebben gekregen zijn ooit in de canon gebeurt. Ik zou denken Hoth en de aanval op Kamino, de rest is ook maar verzonnen...
"Om de canon niet te schenden hebben we het maar pay-to-win gemaakt." Echt, hoe komen ze er op _/-\o_

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*