Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft toont gameplay vr-shooter Space Junkies en opent inschrijving bèta

Door , 22 reacties

Ubisoft heeft voor het eerst gameplaybeelden getoond van zijn vr-shooter Space Junkies. Ook opent de uitgever de inschrijving voor een gesloten bèta, die begin 2018 zal plaatsvinden. De game moet in de lente van dat jaar uitkomen voor de HTC Vive en Oculus Rift.

De game is voor het eerst speelbaar op het Oculus Connect 4-evenement, dat momenteel plaatsvindt. Begin volgend jaar wil ontwikkelaar Ubisoft Montpellier een gesloten bèta houden om de game te testen. Geïnteresseerden kunnen zich nu aanmelden via een website. Wanneer de test precies zal plaatsvinden en hoeveel mensen er toegelaten worden, is nog niet bekend.

Space Junkies is een multiplayer-vr-shooter waarin spelers met een jetpack op hun rug door de ruimte zweven. Het spel is alleen speelbaar met de HTC Vive en de Oculus Rift, in beide gevallen zijn de bijbehorende bewegingscontrollers vereist. Het spel zal crossplay tussen de twee platforms ondersteunen. Wat de game gaat kosten en wanneer het spel precies uitkomt is nog niet bekend.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

12-10-2017 • 10:50

22 Linkedin Google+

Reacties (22)

Wijzig sortering
Elke paar seconden weer een overdreven reactie. Laat me gewoon ongestoord gameplay zien ;(
Je kan ook zeggen: wow, ziet er leuk uit, hopelijk binnenkort meer duidelijke gameplay! altijd die negatieve ondertoon hier!
Kijk de geschiedenis van de laatste paar Ubisoft titels maar eens na; weinig rede tot enthousiasme ...
Maar hoe kan ik nou zeggen dat het er leuk uitziet zonder duidelijke gameplay? Ik ben niet verleid door een beetje kleur en flitsende actie. Wel door duidelijke gameplay ;)

Edit: Kijk bijvoorbeeld naar de 1e Anthem trailer (met gameplay natuurlijk), manmanman wat kan ik daar toch enthousiast om worden!

[Reactie gewijzigd door Iva Wonderbush op 12 oktober 2017 11:11]

Tsja na 10x stop je wel met deze manier van denken ;-)
Maar waarom zou je je mening niet verkondigen.

Moeten we alles maar mooier maken dan het is, dan eindigen we net zo nep en overdreven als in dat filmpje. Nee dank je...
De gameplay lijkt me wel leuk, duidelijk te zien dat in een shooter wordt in de ruimte. Alleen niet die titel: space junkies, kom op hoelang heeft de marketing afdeling hier over nagedacht 8)7. Dit klinkt niet echt als een game waar de kwaliteit van af spat.
Ervaring doet anders vermoeden. Als de gameplay goed genoeg was dat ze er trots op waren dan lieten ze dat zien.
Gameplay maak je kans op door middels microtransacties kratjes te kopen :P
Ziet er zeker heel erg vermakend uit.
Waarom zien die VR games er zo nep uit ?, mischien wouden ze snel snel iets VRs maken.
Doordat de resolutie zo hoog is word het moeilijk voor een console of pc een hoge framerate te halen. Alles onder de 90 FPS word in VR als vervelend beschouwd. Dus om de resolutie en framerate hoog te houden moet er iets gecompenseerd worden, en dat is dan het grafische gedeelte
Duidelijk, het staat allemaal nog in de kinderschoenen, niet kopen dus.
Zucht, ja want graphics zijn het belangrijkste onderdeel van gamen... daarom doen games als minecraft en PUBG het ook zo goed... het zijn grafische pareltjes...
Vind Minecraft toch meer een artstyle en pubg op ultra ziet er zeker niet lelijk uit.
Dat ook, echter zijn de slechte graphics te danken aan de hardware wat op dit moment, of eigenlijk juist niet aanwezig is. 2x 4k bf1 op ultra settings met minimaal 90fps word hem gewoon met geen enkele setup niet. En het moet ook leuk zijn voor mensen die geen monsterpc met een i7 of een 1080 heeft. Wil je goede graphics in VR zul je misschien nog wel 5 jaar moeten wachten.
Ziet er best slecht uit eigenlijk. Wat ik me afvraag moet je bij al die VR titels staan?

[Reactie gewijzigd door KeepowOne op 12 oktober 2017 11:30]

Nee, en het lijkt me ook niet fijn met een spel waarin je veel (in game) beweegt. Je kan hier namelijk behoorlijk wagenziek van worden als je lichaam stil staat en zijn balans moet houden, terwijl je ziet dat je beweegt.
Je went aan de wagenziekte, maar er bij staan maakt het wel een stuk moeilijker
Nee, dat is niet noodzakelijk. Als de game ondersteuning heeft voor het links- of rechtsom draaien van je virtuele lichaam met de joystick is er geen reden om te staan. Daarnaast hoef je voor simulators niet te gaan staan. Bij sommige games is het wel weer handig om te staan, zoals PalovVR of Onward. Je kunt dan draaien met je eigen lichaam, wat voor velen - inclusief ik - een betere ervaring is.
Kleine toevoeging aan de eerdere reacties.
Zelf gebruik ik ook een Oculus en bij de games die je daar aanschaft word aangegeven of deze bij deze game moet staan, zitten of beide kunt doen.
Verder wordt er ook aangegeven hoe intense een game kan zijn (misselijkheid).
Zou dit ook gaan werken op de aangekondigde Oculus Go....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*