Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Multiplayer-vr-game Space Junkies komt op 26 maart uit en krijgt open bèta

Arcade-vr-shooter Space Junkies komt op 26 maart uit voor de PlayStation VR, Windows Mixed Reality-headsets, de Oculus Rift en de HTC Vive. Spelers nemen het in de vr-game tegen elkaar op in arena's met nauwelijks zwaartekracht.

Bij release laat Space Junkies spelers het een tegen een, in tweetallen of free-for-all tegen elkaar opnemen op zes verschillende slagvelden met diverse wapens en aanpassingsmogelijkheden. Elk level heeft unieke, tactische zones en dynamische verlichting. Spelers zweven door de lucht en geven gas met de controller. Ubisoft zegt dat het spel nog updates krijgt en noemt nieuwe modi, maps, wapens en aanpassingsitems.

De game is voor veertig euro te preorderen via Steam en de Oculus Store, en vanaf 20 februari ook in de PlayStation Store. Het spel draait op virtualrealityengine Brigitte. Tweakers schreef in 2017 een preview van het spel. Voor de release komen nog open en gesloten bèta's; inschrijven voor de gesloten variant kan op de Ubisoft-website. Het is nog niet bekend wanneer die testrondes zijn.

Verder begint op 19 februari de Virtual Athletics League. De beste teams van de Space Junkies Arcade-versie van het spel nemen het tegen elkaar op voor 4500 dollar aan prijzen. De Arcade-variant is sinds begin februari beschikbaar in meer dan honderd virtuele arcades wereldwijd. Onder andere in Brussel, Geel, Leek en Rotterdam is die versie te spelen. Er doen nog geen Nederlandse of Belgische teams aan de competitie mee. Spelers kunnen zich nog tot 18 februari als tweetal aanmelden bij een van de vr-arcades waar Space Junkies Arcade te spelen is.

Door Hayte Hugo

Nieuwsposter

13-02-2019 • 13:07

19 Linkedin Google+

Reacties (19)

Wijzig sortering
Volgens Steam kan het spel zittend, staand (360') en in room-scale (360' en bewegen) gespeeld worden.

Ben benieuwd wat dit brengt. Concept is zeker interessant.
Bij een 'gewone' FPS heb ik al last van wagenziekte. Bij dit spel (VR in een non-realistische 'low-gravity' omgeving) kan ik de emmer wel gewoon klaarzetten, denk ik zo.

Of is het motion sickness effect juist minder bij VR?

De allerergste misselijkheid die ik door een spel had was de hovercraft sequence in half-life 2.
Of is het motion sickness effect juist minder bij VR?
Net als bij een normale FPS hangt dit puur af van de implementatie. Niemand heeft bij mij nog ooit last gehad van motion sickness tijdens het boogschieten binnen "the Lab". Mensen zijn gewoon te druk bezig met rondlopen en bewegen wat ook het misselijkheidsgevoel onderdrukt.

Dit lijkt me echter een "zware" game. Zeker als je ook nog eens gaat stilstaan of zitten heb je wel even zeebenen nodig denk ik (die krijg je trouwens vanzelf wel).

Hier staan wat gameplay beelden, oordeel zelf:
https://www.youtube.com/watch?v=SUUQiYGeXOk
Ik zit echt te wachten op de Quest, zeker vanwege het draadlose aspect!!
Ben benieuwd of dit spel ook voor de Quest gereleased gaat worden
Ik zit echt te wachten op de Quest, zeker vanwege het draadlose aspect!!
Ik heb zelf een Oculus Rift die draadloos te gebruiken is met behulp van een uitbreiding. Werkt best wel goed. Dit is echter niet voor de massa, want het opzetten is niet zo gebruiksvriendelijk.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 13 februari 2019 13:30]

Ik denk dat VR een grote boost gaat krijgen door de combinatie van: Draadloos, betaalbaar en 6DOF.
Hier zat ik al namelijk een tijdje op te wachten
Grotere kijkhoek is ook wel prettig ipv duikbril effect naast fovered rendering ipv full screen rendering
FOV/Duikbril effect is echt het laatste waar ik last van heb met mijn Vive. Screendoor effect, daar wil ik vanaf. Tekst kunnen lezen en dingen op afstand waarnemen, daar irriteer ik me het meeste aan.
Even upgraden naar de pro dan of is dat ook nog niks?
Flink verbeterd maar nog niet op het niveau dat echt goed te noemen is.
Betaalbaar is het al, WMR headsets gaan al vanaf 200 euro. :)
Zijn toch niet de beste sets begreep ik?
Wazig zodra je niet door perfect midden kijkt. Soms oog afstand niet in de stellen hardware matig
Of geen ondersteuning in steam
Geen oled dus grijzig zwart en of slechte fresnels

Well meestal fatsoenlijke resolutie.
Geloof dat de Lenovo Explorer best goed uit de testjes komt, inderdaad geen verstelbare IPD, snap echt niet waarom ze daarop hebben bespaard...
Inderdaad hebben de WMR HMD's last van de door jou genoemde punten. Maar goed, je betaald er ook flink minder voor dan een Rift of Vive..

Zie het als een goedkope Android telefoon, prima voor de meeste mensen maar geen vlaggenschip Android of iPhone.
Ik heb ook de draadloos kit maar het js bij mij plug en play.
Ik heb ook de draadloos kit maar het js bij mij plug en play.
Veel mensen hebben last van haperingen door de brakke software. Met wat softwaremodificaties is dat zo op te lossen. Als je daar geen last van hebt dan is het allemaal best wel simpel, ja.

Je hebt sowieso te maken met een draadloze transmitter en een draadloze router. Dat zijn best wel veel spullen. Natuurlijk is echte plug & play (dat met de VR bril meegeleverd wordt) veel beter. ;)
Klopt je hebt wel gelijk veel hardware er bij maar wil niet meer terug
Wilde dit net zeggen! Gezien alle andere Rift games die naar de Quest komen, hoop ik het wel!
Goed nieuws! ik ben echt benieuwd naar deze spel!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True