Microsoft: Timeline-functie in Windows 10 komt nog niet met Fall Creators Update

Microsoft heeft bij monde van Joe Belfiore bekendgemaakt dat de introductie van de Timeline-functie wordt uitgesteld en nog niet in de Fall Creators Update van Windows 10 zal zitten. De functie wordt waarschijnlijk kort na deze update uitgebracht via een Insider-build.

Belfiore bevestigde op Twitter dat de tijdlijn-functie niet met de Fall Creators Update zal worden geïntroduceerd, maar hij was niet heel duidelijk over de reden van het uitstel. Hij gaf aan dat de Timeline-functie niet de hoogste prioriteit had en dat geldt volgens hem ook voor de mogelijkheid om het clipboard te synchroniseren met meerdere apparaten. Mogelijk wordt deze optie ook pas later uitgebracht.

Timeline is een visueel weergegeven tijdlijn met daarop de bezigheden van de gebruiker. Gebruikers kunnen zoeken in hun tijdlijn en verder gaan met projecten waar ze gebleven waren. De Timeline kan dankzij Windows Graph opgeslagen worden in de cloud, zodat gebruikers ook op andere apparaten verder kunnen met hun bezigheden. Cortana kan daarbij slimme suggesties geven om projecten te openen op het ene apparaat, op basis van het stoppen op het andere.

De Fall Creators Update verschijnt in september. De update brengt onder meer een nieuwe visuele weergave naar het besturingssysteem, die Microsoft Fluent Design System noemt. Daarnaast komen de functies OneDrive Files On-Demand en Windows Story Remix beschikbaar.

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

De Timeline-functie

Door Joris Jansen

Redacteur

03-07-2017 • 19:24

86 Linkedin

Reacties (86)

86
81
48
1
0
15
Wijzig sortering
De update brengt naast Timeline onder meer een nieuwe visuele weergave naar het besturingssysteem, die Microsoft Fluent Design System noemt.
Ik ben razend benieuwd of Microsoft het FDS dan al 100% af heeft. In vorige versies van het OS waar het Design op de schop ging, heeft het jaren geduurd voordat het grootste gedeelte ook daadwerkelijk was omgezet. Ik noem bijvoorbeeld de shell icons (waarvan er veel in Windows 10 nog steeds niet up-to-date zijn). Daarnaast het Control Panel waarvan er nog steeds delen aanwezig zijn en niet gemigreerd zijn naar de Settings app. Het zou zo mooi zijn als Microsoft in 1x alles klaar zou hebben in plaats van delen die met latere updates toegevoegd worden.
Ten eerste, ik begrijp je punt en ben het er volledig mee eens. Het welbekende voorbeeld met de verschillende vormen van het contextmenu zal ik maar niet alweer een linkje van posten. Echter snap ik de weg van Microsoft ook wel een beetje. Ze werken een beetje volgens het agile principe en hierbij staan dit soort dingen blijkbaar laag op het lijstje. De instellingen die een simpele thuisgebruiker aan wil kunnen passen staan volgens mij sinds de laatste update vrijwel allemaal wel in het nieuwe instellingenmenu. De instellingen die nog niet gemigreerd zijn betreffen vooral die de geavanceerde gebruiker / systeembeheerder nodig heeft. Als deze omgezet worden krijg Microsoft deze mensen weer over zich heen dat ze bepaalde instellingen niet meer kunnen vinden.
Ze zouden eens een keer volledig opnieuw moeten beginnen met het coderen van hun systeem. Er zijn immers zoveel dubbele interfaces voor dezelfde functie te vinden in windows, en ook zoveel interfaces die voorheen aangeroepen werden via een knop in een ander venster, maar tegenwoordig enkel via een specifiek commando in de runbox (of het zoekveld in het startmenu).
Ik vind "agile" een enorm risico met een user base van honderden miljoenen verstokte gebruikers, als het er niet meer zijn. Waarvan een heel groot gedeelte Windows al 10-20 jaar gebruikt, gewone mensen, die verder niet bijzonder handig zijn met computers.

Ik help veel mensen met computers en die zijn iedere keer compleet de weg kwijt. Het is niet zo dat er nooit iets mag veranderen, maar er zitten wel een aantal rare experimenten bij sinds Windows 8 die veel kwaad bloed veroorzaken. Ook Windows 10 is verwarrend en rommelig, tenzij je deze mensen extra uitleg bied en dingen inricht.

Onderschat ook niet hoeveel problemen Windows 10 geeft met zijn lompe updates. Het werkt allemaal prima hier als je iedereen hoort, maar de praktijk kan behoorlijk anders zijn. Allerlei devices bijvoorbeeld die van de ene op de andere dag niet meer werken, veel Wifi kaarten bijvoorbeeld, en wie kan dat weer oplossen? Juist.

Dit sluit aan op het gevoel dat Windows, en daarmee je computer, niet meer van jezelf is. De BIOS dichtgeplakt, ongevraagde updates en continu je er aan herinneren dat je OneDrive nog moet kopen. En zo gaan we stapje voor stapje naar Windows als maandelijks abbo.

En dan is er het privacy aspect, waar voorheen juist Microsoft hierin een vertrouwenspartner is, is ook dat nu verleden tijd. Het is voortgang, maar is dit de juiste voortgang?

Het is een bak aan kritiek, maar ik irriteer me aan de zetten van Microsoft. Ze gaan slordig om met hun enorme leger aan gebruikers. Ik ken geen enkele non-tweakers die blij is met al deze zetten. In plaats daarvan ondergaan ze het.

Ik kijk wel uit naar die broodnodige UI update. Ik hoop dat het wat elegantie terugbrengt in de klerezooi van kinderlijke kermiskleuren, doorgeslagen "flat" design, mega contrasten en lage informatie dichtheid.
Grotendeels eens. Ik help dan niet veel mensen met W10, eigenlijk helemaal niet, maar Microsoft weet goed alles om te gooien. Ik loop nog steeds in het Control Panel te zoeken hoe ik een printer moet toevoegen. Dat heet nu Apparaten en Printers. Ik wil een printer toevoegen, dus ik kijk bij de opties die met een P beginnen, is dat nou zo lastig om te begrijpen voor Microsoft ?

Verder heb ik het niet zo met Joe Belfiore. Hij was zogenaamd de grote man van het Windows Phone team 1 a 2 jaar terug. Maar toen maakte Microsoft ook allemaal loze beloften en lieten ze zo wat hun hele fanbase in de kou staan met de overgang naar WP8.1 (ja ik weet het andere kernel). Later met de overgang naar W10M nog een keer door veel devices uit te sluiten. Vervolgens gaat meneer een jaar lang op sabbatical. Het zou me dus niks verbazen als die hele timeline er niet komt.

En idd, dat hele flat design begint een beetje door te slaan. Als ik nu een UWP app open, dan heb ik het idee dat ik weer iets Windows 3.1 achtigs voor mijn neus heb staan.
Dat heet bij Windows 7 ook al apparaten en printers hoor. :)
Ik ben het ook eens met LCP en ik begrijp jouw punt ook volkomen. Echter, denk ik wel dat MS zichzelf flink in de vingers snijd met zijn eigen praktijk.

Persoonlijk denk ik dat wanneer ze (meer) prioriteit zouden geven aan het opnieuw vormgeven en ontdubbelen van oude menu's een vele malen strakkere windows versie kunnen bouwen, en zodoende minder code om te onderhouden (wat ook het aantal bugs zou moeten verminderen). Consistentie draagt bij aan de look en feel van een systeem en dat is belangrijk voor gebruikers. Daarnaast heb je dat powerusers zich kunnen gaan irriteren en frustreren, doordat een instelling in verschillende "instellingsmenu's" zou kunnen zitten. Dat is niet bepaald gebruiksvriendelijk.
Mijn inziens zou het dan ook een stuk belangrijker zijn om zoveel mogelijk oude elementen te vervangen en/of te verwijderen. Het zou een wereld van verschil uitmaken.
Dat zou wat zijn. Ik acht de kans helaas niet zo groot. Er zijn nog enorm veel onderdelen die niet meelopen in de nieuwe UI. In sommige gevallen vind ik dat niet eens zo erg, want o.a. settings in de nieuwe UI vind ik persoonlijk nog steeds geen verbetering ten opzichte van wat we al hadden.
Ik kom af en toe nog Windows 95 schermen tegen in Windows 10,van die vensters die je niet kunt resizen. Hopelijk pakken ze het nu goed op en fixen ze alles in 1 keer, ipv dat we met 4 of 5 stijlen worden opgescheept.
Dat heeft te maken met de WIN32 API. Dit is n zogeheten window style. No way dat dat aangepast wordt. Heeft allemaal met compatibility te maken!
Ik heb steeds het is dat Microsoft voelt, dat veel mensen vanaf Windows 8. Een afstand voelen tussen zichzelf en het os. En Microsoft dat goed probeert te maken met een hele kermis functies en programma's in het os.

Maar het lijkt mij juist dat veel mensen juist wat meer terug willen naar de basis. Zoals xp, goed kleurgebruik. Geen cortana prominent in beeld, weten hoe ze waar moeten komen, alles wat een os nodig heeft en niets meer.

[Reactie gewijzigd door WokeBroke op 3 juli 2017 20:23]

Anoniem: 310408
@WokeBroke3 juli 2017 19:58
Ik heb steeds het is dat Microsoft voelt, dat veel mensen vanaf Windows 8. Een afstand voelen tussen zichzelf en het os. En Microsoft dat goed probeerd te maken met een hele kermis functies en programma's in het os.
De functies hier besproken zijn naar mijn idee echt OS functies en niet 'kermis'. Waarom vind jij dat een timeline NIET een functie van het OS mag zijn? Moet het dan alleen op applicatie niveau werken? Met instellingen op elke applicatie? Met verschillende functionaliteit per applicatie?

Persoonlijk vind ik dat dingen als een spellchecker door het OS aangeboden moet worden zodat we niet een verschillend woordenboek in Chrome en Office hebben. Ik neem aan dat je dat een gruwel vind maar ik vraag me af of je dat ook kan beargumenteren. Om eerlijk te zijn twijfel ik daaraan.
Voor mij mogen ze gewoon een basis versie maken ala W7, met zelf aan te vinken opties. En dan kan ik echt zelf wel bepalen of ik opties mis en die dus zelf toe wil voegen
Laat ze eerst maar eens de Windows installatie map verkleinen in plaats van allerlei nieuwe functies toe te voegen. Is toch niet normaal meer dat de Windows map inmiddels 50 Gb beslaat? En dat met een 120 Gb SSD, moet er niet aan denken om met een nog kleinere schijf te moeten werken. Ben constant bezig met cleanen van oude installatie, temp bestanden, OneDrive mappen te ontsluiten. Dit is gewoon om te huilen eigenlijk anno 2017.
Misschien even disk opruimen draaien en dan de optie systeem bestanden opschonen draaien, vink dan oude installatie verwijderen aan. Ook is het waarschijnlijk dat je een Windows old map hebt, deze kan je bij gebruiker op de c-scijf vinden.
Die is al verwijderd, dat is het vervelende. Misschien toch maar eens een reinstall (of refresh werkt tegenwoordig ook wel goed volgende mij)
En disk opruimen, rechtermuisknop c-schijf opties, eerst disk opruimen draaien en als die klaar is zie je de optie systeembestanden opschonen en kan je die draaien. Daar zit vast een optie oude installatie bestanden, je moet hem wel aanvinken.
Geen idee wat jij er allemaal mee doet, maar ik draai hier al sinds release Windows 10 (windows update staat gewoon aan) en mijn windows folder is 20.8GB.
Niets abnormaals hier, geen tweaks of uitgeschakelde caches enzovoorts.

[Reactie gewijzigd door ErikRedbeard op 3 juli 2017 22:41]

50GB? Dan doe je toch echt wat verkeerd. Mijn Windows installatie is hier 19.6GB. En deze draait al een tijdje
Voor mij mogen ze gewoon een basis versie maken ala W7, met zelf aan te vinken opties.
Die heet Windows 10 Enterprise LTSB. ;)
Hier ook een tevreden gebuiker van Windows 10 Enterprise LTSB

Na 3 keer mijn windows 10 home versie opnieuw moeten instellen omdat een grote update alle instellingen ver..... en na de update ook bepaalde zaken niet meer mocht aanpassen was ik er wel klaar mee.
Windows 10 Enterprise LTSB is hoe ik windows 10 graag als basis zou zien. de extra functies installeer ik wel als ik ze wil gebruiken

[Reactie gewijzigd door PBloem op 4 juli 2017 07:04]

Nice, Ik kan niet wachten op de nieuwe Das Loader, ook al heb ik het nu legitiem....

Windows 10 LTSB sounds exactly like what many Windows 10 users are asking for. Unfortunately, there’s no legitimate way for the average Windows user to get it. That’s no surprise–Microsoft doesn’t even want businesses using Windows 10 LTSB for most of their PCs. But feel free to try it out if you’re curious how Windows 10 would look without these features.

[Reactie gewijzigd door 119961 op 3 juli 2017 22:41]

Illegale manieren genoeg om eraan te komen, maar weet jij een legale manier? LTSB klinkt perfect voor mijn oude HP Elitebook 6930p
Inderdaad, ik wil gewoon een eenvoudig dashboard, net als in een auto.
zoals ik het hier lees (en ik ben toch een voorstander van microsoft te noemen) heeft dit een hoog spyware-gehalte (wat ook meteen de reden is waarrom ik google veracht, omdat zij er nog eens geld mee verdienen ook) en wordt er teveel op cloud-integratie gefocust onder het mom van continuity en backup. Uiteraard weet ik dat alles wel uit te zetten is, maar de gemiddelde gebruiker kennende zullen er onbewust en ongewild veel dingen over de lijn vliegen die je liever privé wil houden, met als gevolg dat er ook gegevens bij anderen terecht kunnen komen (zoals bvb je dochter die ook op de thuiscomputer zit en niet iedereen een aparte microsoft-account gebruikt zoals microsoft het verkoopt/promoot)
Omdat timeline helemaal niet handig is. Als ik aan het werk ben dan ga ik niet onthouden wanneer ik met iets bezig ben, maar waar ik mee bezig ben. Groepeer die shit lekker op onderwerp, project of klantnaam.
Ik snap je punt en in jouw geval is het inderdaad onnodig.
Ikzelf zie deze functie wel zitten, aangezien ik vaak verschillende taken uitvoer en daardoor als ware een extra planning heb. (Je ziet doormiddel van de timeline wat je hebt gedaan) als ik dan de documentatie opsla als definitieve versie kan ik in een opslag zien wat er af is en wat niet. I.c.m outlook agenda voor mij ideaal :)
Het zal aan mij liggen, maar hier draait Windows10 en heb Cortana nog nooit gezien of gehoord. Ik moet wel toegeven dat ik er nog niet naar gezicht heb.
De dagen dat we MB's telden is echt wel voorbij. De functies die ik niet gebruik, die gebruik ik niet, maar zitten ook niet in de weg.
Niet gebruikte functies kunnen een veiligheidslek vormen, maar anderzijds is het gemakkelijker in onderhoud als alle installaties zo veel mogelijk gelijk zijn.
dus je hebt een bloated start "menu" met allerlei tiles die je gewoon negeert ipv te disablen/uninstallen (inclusief aangeraden apps)?
Ik heb gewoon een classic menu er op, en zie die tiles dan ook niet.
omdat die bloated menu dus in je weg zit, maar zoals ik zijn post lees negeert hij hem gewoon, wat nogal vreemd lijkt
ik gebruik amper 't start menu, meeste op 't bureaublad..

Mocht ik 't daar niet hebben gebruik ik de zoek functie..
Ik krijg altijd de kriebels van die mensen met een vol bureaublad zo onoverzichtelijk.
Heb maar 1 scherm voor de helft max vol :P (van de 3) en eigenlijk alleen op m.n. privé laptop, gebruik dr eigenlijk ook maar 5% van ofzo zet dr een paar neer welke ik vaak gebruik, weet waar, wat staat and #done
Ik doe hetzelfde. Voor de kleine dingen zoals paint en word gebruik ik commandos in de runbar (tick van windows xp tijd :p) en overige zaken druk ik op windows toets en typ ik de bestandsnaam of programma in. Werkt vlekkeloos en erg goed :)
Het idee van een modulair systeem waar je applicaties op kunt installeren is dat je de applicaties los kunt updaten. Voor MS is het dus helemaal niet belangrijk dat de installaties gelijk zijn.

Daarnaast is iedere PC anders qua hardware.
wat is nou het probleem ?

je kan het altijd nog een lokaal account maken en daar mee inloggen...
google maar is :) dat zal bijna al jou problemen oplossen...

dan ben je voor 90 procent van all je privacy problemen af :) !

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 3 juli 2017 20:51]

En die andere 10 procent is op te lossen met dingen zoals AntuBeacon of een piHole installatie.
Dat je uberhaupt moeite moet doen om die troep eraf te krijgen is telling.
MS heeft toch nu een store? Laat ze daar dat extra spul in zetten voor mensen die het willen.
Ik heb steeds het is dat Microsoft voelt, dat veel mensen vanaf Windows 8.

^^ Wat is dat voor zin?! 8)7
Ik hen het gevoel dat je comment totaal niet te begrijpen is.
Anoniem: 428562
@WokeBroke3 juli 2017 21:47
Ik heb het sinds Windows 8 het gevoel dat het niet meer mijn PC is.
Er gebeuren teveel dingen stiekem achter mijn rug waar ik niet om gevraagd heb.
Expose (mission control tegenwoordig) laat je open vensters geordend zien. Soort van win+tab wat vroeger in vista zat, maar dan overzichtelijker.
Ik geef de voorkeur dat Microsoft eens een gewoon basic OS levert en alle toeters en bellen aan mij overlaat om te installeren.
Nu is het een gevecht wat je moet uitzetten , daar heb ik geen behoefte aan.
Nu is het een gevecht wat je moet uitzetten , daar heb ik geen behoefte aan.
Dat maak je er zelf van hoor. Is absoluut niet een noodzaak.
Er zijn een aantal dingen in windows 10 die je standaard uit moet zetten. 1 daarvan is telemetry.
Vergaat de wereld als je dat niet doet soms ?

Wat denk je dat er gebeurd op het moment dat je een App open doet op je Android or iPhone, iets Google'd op internet, een mail service gebruikt, ... of je GSM gewoon maar hebt aanstaan, een aankoop doet via je Pinpass, ...

Jou privacy alu hoedje is gewoon een illusie... tenzij je op een onbewoond eiland gaat wonen zonder enige vorm van technologie.
Optional Features (IE, Media Player) kun je gewoon uninstallen, en als je wat grof te werk wilt gaan kan je nog altijd Windows Features via Control Panel uit gaan zetten.
Wat "basic" is veranderd nou eenmaal, en is bovendien relatief verschillend voor misschien wel elk individueel persoon.

De een vind een rekenmachine, paint, filebrowser en http browser basic. De ander heeft liever alleen een kernel, en weer een ander vind deze in het artikel genoemde functies juist een "basic 2.0".

Ik kijk er wel naar uit, en ik zou alternatieven van andere leveranciers wellicht nooit tegengekomen zijn.
Ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Ja, Windows 10 heeft wat bloatware, maar stilstand is achteruitgang. Een kaal platform zorgt er alleen maar voor dat de huidige concurrentie de prijzen van aditionele software opschroeft. Windows 10 heeft toch aardig wat basis onderdelen waar veel mensen bij gebaat zijn. Een e-mail client, browser, anti-virus, paint etc etc. Niet iedereen heeft wat aan Skype of Maps of Xbox e.d., maar Windows biedt wel een platform aan. Al deze diensten eten amper opslaggeheugen en zijn als Tweaker gemakkelijk te verwijderen via Powershell.

Ik heb de afgelopen 10 jaar vooral gewerkt met OS X (macOS dus) en dat was een verademing tegenover Windows XP en Vista, macOS is een besturingssysteem dat out-of-the-box werkt. Ik ben nu bijna een jaar terug bij Windows 10 en heeft me positief verrast. Het is nog steeds geen macOS, maar al lang niet meer het hoofdpijn dossier het ooit was na een herinstallatie. Windows 10 heeft (bijna) alles wat je nodig hebt. Ok, Candy Crush had dan weer niet gehoeven. Het enige wat ik echt mis bij Windows 10 is een alternatief voor iMovie. Movie Maker was oud, log en lelijk, maar liever iets dan niets. Ik denk dat ook de time-line best behulpzaam gaat zijn voor heel wat gebruikers.
Movie Maker werkt nog steeds onder Windows 10.
Stilstand is achteruitgang, maar verandering is vaak geen verbetering en veranderen om maar te kunnen veranderen vind ik sowieso niets. In mijn favo spelletje Trainstation bijvoorbeeld kwamen er ineens knipperende lampjes om aan te geven dat er treinen op mijn station staan. No shit, dat zie ik zelf ook wel en nu zit je dus met drie keer knipperende lampen in groen, oranje, geel en blauw.
ik hoef geen backdoors voor nsa enz.
daar komt dit ook weer op neer, een tijdlijn is ook makkelijker voor de nsa om je te controleren en te beschuldigen.
Wat zijn die foto's van personen in de rechteronderhoek van het filmpje? Nieuwe functie of skype oid?
Dat is de nieuwe 'People plugin'. Zit al in de insiders versie. Je kan er vrienden mee pinnen op de taakbalk en snel naar sociale apps toe...
Eerlijk gezegd begin ik Windows 10 een beetje zat te worden met al die updates. Zal zeker weer een update worden die op sommige systemen rustig een aantal uren kan duren.

Wat hier al eerder geroepen is, een basis systeem wat voor de meeste huis tuin en keuken gebruikers meer dan genoeg is zal fijn zijn, en dat daar dan alleen maar beveiligingsupdates op binnen komen en meer niet
Dat zal dus Windows 10 S worden. Voor bedrijven is er Windows 10 LTSB waar alle ‘onnodige’ features uitgehaald zijn en 10 jaar support gegeven wordt. Deze versie is echter bedoeld voor embedded apparaten zoals Terminals.
Ik krijg steeds meer het gevoel alsof Microsoft niet van zijn fouten bij Windows 8 heeft geleerd. Windows 10 is een prima besturingssysteem maar neigt steeds meer terug te gaan naar Windows 8 naarmate er updates uitgebracht worden.

[Reactie gewijzigd door Djinada op 3 juli 2017 21:19]

Juist gezien en meer zooi wat ik totaal niet gebruik, al die apps gebruik ik niet wat moet ik met die rommel, ik installeer zelf wel wat ik gebruik, ik wil een besturings systeem en geen systeem dat je elk half jaar alweer moet updaten om bij te blijven en nog meer zooi die ik niet gebruik.
Zijn er nu werkelijk mensen die wel die applicaties gebruiken die erbij zitten??
Ik vind het jip en janneke applicaties, niveau nul applicaties sorry dat ik het zo moet zeggen.
En online opslag enz wil ik helemaal niet ik heb me eigen cloud wel, die ik zelf beheer!!!
Laat ze maar komen met een kale windows 10 pro, wat ik wel goed vind dat je nu gewoon iso's kunt koppelen dat is een goede verbetering.
En niet die rommelige menu struktuur die ze nu bedenken, letters zijn veel te groot, ik bedoel de vervanger van config schermen.
Onduidelijke en rommelige schermen, snap niet dat daar niet beter over nagedacht wordt.
Ze willen teveel versimpelen, maar vergeten de hardware tweakers.
Als ze dan zo willen versimpelen laten ze dan een optie maken simpel config, en uitgebreid voor hardware tweakers, dan weet ik wel wat jullie hier allemaal gaan instellen.
Doe optie is er al en heet powershell :)

Of bash voor Windows.
Ach, zolang ik zelf de keus heb om die timeline functie wel/niet te gebruiken heb ik er niet zoveel problemen mee dat ze het erin stoppen.

De kans dat ik het zal gebruiken lijkt me vrij klein, simpelweg omdat ik er op dit moment het nut niet van inzie.
Uit het artikel:
dat de introductie van de Timeline-functie wordt uitgesteld en nog niet in de Fall Creators Update van Windows 10 zal zitten.
en
De update brengt naast Timeline
Ja welke is het nu? Er wel of niet in?

[Reactie gewijzigd door Euronitwit op 3 juli 2017 20:52]

Ik wil eigenlijk graag een Windows 10 pro+ Lite. Gewoon een basis OS, met niks geen zogenaamde "apps" geïnstalleerd. Dus geen onedrive, 3dpaint, games, news en weet ik wat ze nog meer mee leveren tegenwoordig.
Zelf één maken met bv Winreducer, daar heb ik mijn build 1511 ook mee gestript tot een Lite Edition. Enigste nadeel zijn de updates en de nieuwere build zodat je steeds weer een nieuwe versie met Winreducer moeten maken want de wccf die ik bij 1511 heb gebruikt werkt weer niet zonder problemen bij 1607 :(
Windows 10 Enterprise LTSB
Vreemde laatste alinea. In het gehele artikel wordt vermeld dat Timeline niet komt met de fall update.
Daar staat echter dan naast de timeline nog andere toevoegingen komen.
Wat is het nu? Komt het wel of niet.

Volgens MS niet...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee