Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Insider-testers krijgen binnenkort testbuild onaangekondigde Windows 10-versie

Microsoft heeft het mogelijk gemaakt voor gebruikers van de Fast Ring van Windows Insider om binnenkort testbuilds te ontvangen van een nog onaangekondigde volgende versie van Windows 10. Dat kan met een toggle in de instellingen.

Microsoft noemt de functie Skip Ahead en daarmee krijgen testers builds binnen van de Windows-versie na de aankomende Fall/Autumn Creators Update, die dit najaar zal uitkomen. Dat schrijft Microsoft in de Feedback-hub van Windows 10. De aankondiging staat niet openbaar online.

Met Skip Ahead kunnen Fast Ring-testers ervoor kiezen om bij de builds te blijven van de aankomende update of alvast mee te gaan in de builds voor de volgende Windows 10-versie, die Microsoft ontwikkelt onder de codenaam Redstone 4.

Het is voor het eerst dat gebruikers die keuze krijgen. Het is nog onbekend welke functies in de aankomende Windows-versie zullen zitten. Microsoft brengt met de Creators Update en Fall/Autumn Creators Update dit jaar twee grote updates uit, waardoor het waarschijnlijk is dat Redstone 4 volgend jaar verschijnt.

Daarnaast kondigde Microsoft een nieuwe build van Windows 10 aan met daarin de functie om links naar webpagina's te ontvangen vanaf een Android-telefoon. Gebruikers van Chrome of een andere browser op Android kunnen via de Delen-knop in de browser de optie 'Continue on pc' gebruiken, waarna de geopende webpagina in Edge verschijnt. De optie vereist dat gebruikers daarvoor een app installeren op hun Android-telefoon en inloggen met een Microsoft-account.

Door

Redacteur mobile

97 Linkedin Google+

Submitter: Loller1

Reacties (97)

Wijzig sortering
Apart, zit nog te wachten op de eerste creators update. Lijkt me allemaal een complex verhaal worden bij Microsoft zo, voor de release engineers dan.
Als je graag de Creators Update wil kun je zelf een (volledig supported) update forceren via de "Update now" knop op deze pagina

Via die weg (Upgrade Assistant) had ik hem al op dag 1 van de publieke release geinstalleerd :)

Overigens linkt mijn bovenbuurman ook naar een versie van de Upgrade Assistant maar dit is een oudere build dan degene waarnaar gelinkt wordt op de "Download Windows 10" pagina bij Microsoft. Ik adviseer die dus niet te gebruiken, maar hem op te halen via de officiele weg.

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 26 juli 2017 23:37]

Microsoft heeft gezegd dat voor mensen die de Creators Update nog niet hebben ontvangen het expres niet is gedaan vanwege problemen met specifieke hardware in je apparaat(Toch wel handig, het verzamelen van hardwaregegevens van je PC). Ik zou het afraden de updatepagina te gebruiken.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 27 juli 2017 01:53]

De Upgrade Assistant doet een check of je uberhaupt wel een upgrade kan doen. Gaat dat niet dan laat hij het weten en wordt het upgrade proces niet gestart.

Geen zorgen dus :)
https://blogs.windows.com...date/#QpAKTDAg1VmDGslY.97

Dit zegt dus iets anders dan wat jij nu beweert!
It’s important to note that when customers use the Software Download Site to manually install the Creators Update they bypass many of these blocks. Therefore, we continue to recommend (unless you’re an advanced user who is prepared to work through some issues) that you wait until the Windows 10 Creators Update is automatically offered to you. When your device becomes eligible for the Creators Update rollout, you’ll be prompted to make some important choices on your privacy settings before the Creators Update can install.
Als je dus geen zin hebt in issues na de upgrade, doe het dus gewoon niet :P

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 27 juli 2017 16:52]

Ik weet anders heel zeker dat de Upgrade Assistant executable al sinds de release van de Anniversary Update als eerste stap een controle uitvoert op device compatibility en de installatie bij problemen voortijdig afbreekt (vandaar ook de updated builds van de UA waarschijnlijk, bij elke nieuwe build komen er nieuwe checks bij).

Wellicht bedoelen ze het omzeilen van die checks door middel van een upgrade via installatie media (ook mogelijk via die pagina). Dat gaat inderdaad natuurlijk fout, want de standaard Windows 10 installer heeft die checks niet.

[Reactie gewijzigd door mindcrash op 27 juli 2017 03:08]

Microsoft bedoelde hiermee *alle* methoden om manueel de Creators Update te installeren. Microsoft zegt dat wanneer je apparaat geschikt is om te upgraden, hij direct aan WU wordt geboden.
op mijn nieuwe, dell Latitude 7280 kwam deze ook niet binnen, evenals op mijn precision M4800 - beide hebben geen hardware problemen met de update. Dus ik denk dat het ergens anders aan moet liggen.

de update knop via de genoemde website opent een tool, welke eerst een system scan lijkt te doen op memory, hardisk, cpu e.d. alvoor dat de update geinstaleerd word. Ondertussen draait CU hier via deze weg nu prima voor ~ een week.

[Reactie gewijzigd door Mopperman op 27 juli 2017 14:08]

Je krijgt een +2 erbij, hiervan was ik niet op de hoogte, de pagina laad enkel in blanco dus ik zocht een andere weg, zal er wel mee te maken hebben dat het Windows 7 detecteert.

Maar misschien zou Microsoft dit wat duidelijker toegankelijk maken via Windows Update?
Want het is natuurlijk vreemd als lang niet iedereen hem direct kan aanvragen bij public release maar dit speciaal via een pagina moet doen, lijkt me dat dit beter kan.

Misschien mis ik iets.
Het is een verbazingwekkend matige update, dus je mist er niet heel veel aan, behalve Paint 3D dan ;) Op dit moment heeft 50% van de Win10 installaties de Creators Update. Misschien dat het dus net lukt voordat de Fall Creators Update uitkomt (welke ook niet meer is dan wat polish werk). Wat ik ook niet snap is dat Edge nog steeds onderdeel van het systeem is en dus alleen wezenlijke updates krijgt bij grote systeem updates. Waarom is het geen app in de Store met regelmatige updates?!

https://www.slideshare.ne...vice-statistics-july-2016
Wat ik ook niet snap is dat Edge nog steeds onderdeel van het systeem is en dus alleen wezenlijke updates krijgt bij grote systeem updates. Waarom is het geen app in de Store met regelmatige updates?!
Komt eraan en ik dacht eerlijk gezegd al met fall creators update.
Nog even en we krijgen Nightlies :o
Feitelijk krijg je als deelnemer in de Fast Ring al Nightlies ;) De enige mensen die nieuwe Windows 10 builds sneller krijgen zijn medewerkers van Microsoft zelf via de Canary, WDG en Microsoft internal rings. Daarom wordt het ook aangeraden om Windows 10 FR builds niet te installeren op computers die ten allen tijde stabiel moeten blijven omdat Microsoft de stabiliteit van FR builds niet kan garanderen.

Zie uitleg van het ring systeem (en Windows Insider programma) hier
Microsoft garandeerd alleen de stabiliteit op de RTM builds. Van zodra je op het insider programma overstapt moet je je er bij neerleggen dat de kans bestaat dat je systeem op een moment stopt met werken en je vanaf 0 moet herbeginnen.
Daarnaast dat gegevensverzameling bij Insider builds op de maximale stand vaststaat. Ergens logisch, maar regelmatig over het hoofd gezien.
Wordt dit dan waarschijnlijk een Windows 10 met Fluent Design? Hadden ze dat geplant voor 'the next Windows release'?
Waarschijnlijk heeft de volgende release van Windows 10 inderdaad meer Fluent Design elementen. In de komende release (RS3) zitten de meeste Fluent Design elementen alleen nog maar in apps, en nog niet zo veel in het OS zelf.

Vind de naamgeving wel apart, heb liever gewoon 10.1, 10.2 zoals Microsoft bij Windows 8.x ook deed.
Naamgeving is niets mis mee, Win7 was ook gewoon windows 7. Bij Win8 is er alleen een 8.1 gekomen om duidelijk onderscheid te maken omdat 8.0 een miskleun eerste klas was (zo moest ik googlen waar shut down zat in 8.0).

Daarnaast vind ik dat hele fluent design maar een gimmick, het is mooi maar of het iets toevoegt weet ik nog niet. Ik hoop dat RS4 zich gaat richten op het verwijderen van legacy meuk maar ben bang dat we het configuratiescherm zelfs nog in RS20 gaan terugvinden. We zijn nu 2 jaar (bijna 3 als je eerste insider meetelt) verder en er is naar mijn idee amper iets veranderd alleen het startmenu is iets verbeterd en er zit wat meer in settings. (Natuurlijk is er meer veranderd maar dat is het voornaamste wat ik dagelijks merk)
dingen als domain joinen worden ook al toegevoegd aan het settings paneel, ook komt er steeds meer met betrekking to netwerken in het settings menu (gaat voor dingen nog wel vaak via oude configuratiesherm schermpjes)

Ik geloof er wel in dat dingen als alle power settings straks gewoon in het settings scherm komen te staan in plaats van onder de knop "Additional power settings" en daar in een oud configuratiescherm venster.
Niet helemaal.

Met release van Windows 7, is de NT kernel versie nummer doorgezet naar de OS naam zelf. Waar dat met Windows 10 weer is opgeheven en omgezet in "1 vaste naam" en de releaseversie zelf er eigenlijk niet meer toe moet doen (doet het eigenlijk ook niet meer). Chrome en Firefox doen dit net zo, Edge nu ook.

Windows Vienna, zou in eerste instantie, een eigen naam krijgen net als de voorgangers XP en Vista. Nu had MS in Windows 7 weer het driver model op de schop genomen, en om te voorkomen dat de driverhell van Vista weer terugkwam in de nieuwe Windows release, hebben ze NT kernel versie van Windows 7 op 6.1 gezet (Vrijwel alle drivers deden een NT kernel versie check op 6.*, en niet zo zeer op 6.0.) omdat het Windows 7 driver model volledig backwards compatible was met die van Vista. Ik ben zelf wel eens een driver tegen gekomen die een harde check deed op 6.0 en dus op Windows 7 weigerde te installeren, gelukkig meestal op te lossen door het in compat mode te installeren en dan werkte het wel zonder problemen. Hetzelfde hebben ze voor 8.0 en 8.1, NT 6.2 en 6.3. Goed geschreven Vista drivers werken zonder problemen onder Windows 8. MS kwam toen ook met een flauw ezelsbruggetje, 6+1 = 7, 6+2 = 8. Maar die werkte met 8.1 niet meer :P

De codename van Windows ging na deze Kernel versie numering wijziging van Vienna naar Seven, dat is blijven hangen want het sprak de mensen ook wel goed aan.

Windows 8.0 en 8.1 heten zo, omdat er tussen die 2 onder de motorkap net zo veel verschil zit als tussen NT 5.0 en NT 5.1. Niet zo zeer om van die slechte naam af te komen. Als NT het oude pre-Windows 7 versie numering systeem aangehouden had, hadden deze respectievelijk NT kernel 8.0 en 8.1 onder de motorkap gehad.

[Reactie gewijzigd door batjes op 27 juli 2017 01:03]

Een deel daarvan zou al in het najaar moeten komen met de 2e Creators Update. Hopelijk is het in Redstone 4 dan wel helemaal doorgevoerd zodat we niet vier verschillende stijlen blijven houden.
Dat zou voor het eerst in de geschiedenis van Windows zijn dat je geen elementen en symbolen van zo'n beetje iedere voorgaande versie tegenkomt.
Dat komt al in de "Fall update (RS3)"
Klopt. Die heeft het wel gehaald voor RS3.
Het is gewoon redelijk subtiel. Valt ook niet direct op.
Maar ik vindt het eigenlijk wel gewoon prettig werken.
Nu alleen nog een paar nieuwe telefoontjes erbij maken om mee te testen...
grappig om te zien hoe windows eigelijk steeds meer en meer beta testers naar zich toe probeerd te trekken.

mooie zet imo
Ik vind het maar vreemde bewoordingen "onaangekondigde volgende versie van Windows 10".

Volgende versie? Het voelt als een spel dat het "Alpha" status heeft en dat MS daarin zoveel mogelijk kan veranderen voor het "Beta" is. Dat wat dat betreft "Insider Build" past daar wel bij, maar er is geen Windows OS geweest dat al een naam al heeft gekregen. Bijvoorbeeld project "Longhorn" dat naar de naam Vista ging.

@sanderev66 Begrijp ik maar had Tweakers het dan niet beter kunnen noemen: "onaangekondigde volgende patch beta uitrol van Windows 10" ?

@jqv Dat is niet wat ik bedoel. Lees "volgende versie" in de artikel.

[Reactie gewijzigd door XRayXI op 26 juli 2017 19:56]

Windows 10 is "de laatste" Windows versie ;)
´Er komt nooit een Windows 11 :) ´

Windows 10 wordt de laatste grote update van het besturingssysteem van Microsoft. Die beslissing betekent echter niet het einde van Windows, want Windows 10 zal blijvend geüpdatet worden. Dat zijn dus niet alleen patches maar ook feature updates. Denk aan de Anniversary update en de (laatste) Creators update.

[Reactie gewijzigd door dirkjesdirk op 26 juli 2017 20:02]

´Er komt nooit een Windows 11 :) ´

Windows 10 wordt de laatste grote update van het besturingssysteem van Microsoft. Die beslissing betekent echter niet het einde van Windows, want Windows 10 zal blijvend geüpdatet worden. Dat zijn dus niet alleen patches maar ook feature updates. Denk aan de Anniversary update en de (laatste) Creators update.
Ja, totdat er eens iets ernstig fout loopt en het hele systeem daardoor een negatief beeld krijgt in de media en bij het grote publiek. Een slechte reputatie herstel je niet met een update, dus als er ooit een naamsverandering naar Windows 11 vereist is om de opgelopen reputatieschade te beperken gaan ze dat heus wel doen.

Vergelijk het met Internet Explorer, dat door versie 6 in zo'n kwaad daglicht kwam te staan bij het publiek dat Microsoft een totaal nieuwe browser met een nieuwe naam moest verzinnen in de hoop weer een kans te maken op de browsermarkt. Ze hadden Edge natuurlijk ook nog steeds Internet Explorer kunnen blijven noemen, maar van de negatieve associaties zouden ze nooit meer verlost geraken. Dus dan maar iets totaal nieuws dat nog vrij van associaties is.

Wat met Internet Explorer gebeurd is kan ook met Windows 10 zelf gebeuren. Zo ver is het natuurlijk nog niet; ik wil alleen maar zeggen dat je dat "er komt nooit een Windows 11" best met een korreltje zout mag nemen.

[Reactie gewijzigd door Mr777 op 26 juli 2017 20:45]

Helaas noemt iedereen het nog IE... Zelfs collega webdevelopers noemen het IE. Dit is dus zeker niet vrij van associaties
Ik sta vrij neutraal tegenover MS en ben al jaren een vrij tevreden Windows-gebruiker maar het valt me wel op dat ze keer op keer gewoon hard falen met al hun 'bijproducten': IE, MSN, Bing, Windows Phone. |:(

En wat doen ze vervolgens met hun nieuwe browser? Ze noemen 'm 'edge' en geven 'm een blauw logo met een kleine letter -e- erin. 8)7
Dat is gedaan voor de wat minder handige gebruikers die altijd het IE icoontje nog in het hoofd hebben :)

Overiges is Bing in de VS nog redelijk groot hoor en genereert nog best wel omzet. IE heeft altijd het probleem gehad om backward compatible te moeten blijven omdat er vele web apps voor geschreven werd. De code base werd daardoor zo groot dat ze zijn overlopen door de nieuwe browsers die van scratch af aan konden beginnen. Bij de introductie van Windows 10 was Edge duidelijk nog niet af, waardoor het nu ook alweer een slechte naam. Niemand geeft het een kans, terwijl het inmiddels best redelijk werkt.
MSN was een groot succes toendertijd. Het is alleen doodgegaan omdat er alternatieven waren. (een zelfde soort dood als Hyves).
Bing en Windows Phone zijn in mijn ogen een groot succes, niet aangeslagen maar het werkt heel goed en als je al die social media niet nodig hebt je de appgap niet echt door. Veel third party apps die ik gebruik zijn beter dan de Android/iOS counterpart. Bing geeft bij mij betere resultaten dan Google omdat deze net als Google van je leert door gebruik.

Het edge icoon is inderdaad vrijwel hetzelfde maar dit is gedaan vanwege herkenning van gebruikers.
Jaja, totdat Windows 20 verschijnt...
ER komt geen nieuwe versienaam meer.
Windows 10 blijft windows 10...tot het einde der tijd.

Net als MACos 10.XXXX

Toevallig...
Zolang Paint maar blijft!

Paint is love, paint is life :+
Paint gaat weg uit Windows 10 en komt als store app terug.
Ik zou wel graag w10 enterprise van 1607 naar 1703 willen updaten, maar dat krijg ik zonder trucs niet voor elkaar. Als iemand daar een link heeft voor heeft.... Graag :)
Nice. Meteen aangezet. Ben zeer benieuwd wat er gaat komen. :)
Ook maar aangezet.

Ben echt benieuwd wat WIJ als TESTERS zullen krijgen.

Dat wil dus ook zeggen dat, indien de meeste testers dit activeren, er minder mensen RS3 zullen testen en minder feedback zullen geven erover.
Wacht wat? Microsoft deprecates software die ze sinds Windows 7 niet meer hebben voorzien van updates én die is opgevolgd door een volledige nieuwe versie en jij klaagt erover? Sorry, maar dit soort bloat hoort gewoon niet meer thuis in Windows. IMO moet Microsoft hier veel strikter in worden en ook oude software zoals Windows Media Player en Internet Explorer standaard niet meer meeleveren en alle opties in the Configuratiescherm die ondertussen al zijn overgenomen in Instellingen gewoon verwijderen in plaats van alles nu dubbelop te doen. Weg met die oude legacy.
Kun je onderbouwen waarom je, je zo stoort aan alles wat legacy is? Als het niet in de weg zit laat gebruikers toch lekker de MS-DOS prompt, paint en Telnet gebruiken en verwijder het pas als het of in de weg zit of als het niet meer werkt.

Ik vind alleen dat ze eens werk moeten maken van het intergreren van het configuragiescherm naar de settings 9/10 zit ik nog steeds in het comfiguratiescherm te kloten omdat ik het in settings niet kan vinden. Daar moeten ze werk van maken en niet zomaar legacy dingen er uit mikken alleen maar voor de sake om legacy er uit knikkeren.
Daar moeten ze werk van maken en niet zomaar legacy dingen er uit mikken alleen maar voor de sake om legacy er uit knikkeren.
Zolang er nog mensen Office versies < 2016 installeren zul je nog steeds messaging subsystem uit de NT4 tijd moeten hebben - je weet wel, de code die achter de e-mail Control Panel stub hangt waar je Outlook profielen mee kan aanmaken.
NT4? Ik zou toch eerder mijn klanten/afnemers aanraden om te migreren. Al dan met een leuke aanbieding. Dat kunnen ze immers met targeted reclame in W10. De doorsnee consument schakelt de toggle toch niet naar links 😀
Ik denk dat je niet snapt wat ik bedoel. Die 'e-mail - 32bits' applet die je in Control Panel ziet is internal een stuk code wat bij de intro van MAPI in de Windows codebase is terechtgekomen en er tot nu toe nog steeds inzit.
Zie HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Messaging Subsystem
Omdat legacy meuk een aanvalsvector blijft voor malware. Je kan die dingen niet zomaar negeren, die moet je blijven onderhouden maar ook, je moet je OS er compatibel mee blijven maken. Dat kost ook tijd.
Ah dus er bestaat malware die een bevelegingslek in Paint gebruikt om je computer te infecteren. Wist ik nog niet.

Zoals ik al eerder zei. Zolang het geen problemen opleverd laat het gewoon lekker zitten. Ben blij dat Syskey en Telnet-Server er uit zijn gegooid. Maar laat Paint enzo gewoon lekker zitten.
Volgens mij heb jij nog nooit win10 gebruikt heeft omdat zogenaamde IT'ers allemaal horror verhalen verteld hebben erover.

Standaard browser in w10 is Edge, en die kan je gebruiken om FF te downloaden. Daarnaast is het juist goed dat dingen als een moviemaker er niet standaard meer bij zitten. Door het gebruik van de store kom je tevens gelijk alternatieven tegen die misschien wel beter of makkelijker zijn.

Daarnaast wordt de keuze in de store niet beperkt door MS. Oke, apps moeten aan bepaalde eisen voldoen maar thats it. En mocht de store je niet bevallen dan kun je nog altijd win32 apps downloaden via de wegen die je gewend was van Win7.

Win10 valt meer in de lijn met wat we gewend zijn op mobiele telefoons, simpeler en beheersbaarder voor de digibeten. Of je dat fijn vind of niet dat mag je zelf beslissen. Persoonlijk vind ik Win10 een flinke vooruitgang en hoop ik dat de meeste legacy meuk zo snel mogelijk verdwijnt (behalve de win32 ondersteuning dan).
Zit al op win10 sinds dat het er is, toen was nog niet zo duidelijk waar MS heen wilde gaan. Als je tweakers een beetje volgt weet je wat MS wilt, een gratis versie van windows en een betaalde profesional versie. Echter merk ik nu dat ze voor de professional versie ook die MS store meuk moet gaan slikken. Althans er is geen alternatief, en de software die in de store staat wordt ook niet aangeboden bij installatie als optie.
Ik ben ook beetje Windows moe aan het worden

1: je krijgt er allemaal meer meuk bij(En het wordt alleen maar meer), wat je via omwegen moet weghalen
2: halen ze dingen weg zijn van hele simpele dingen als paint, dit van een paar kb.
Haal lekker die paint 3D weg en al die andere dingen als candy crush enzo(En gooi dit beschikbaar via de store), zelfs inderdaad in de pro versie wordt die store en al die apps je keelgat doorgeduwd.

Het gaat ook steeds meer die kant op inderdaad, en een lokaal account aanmaken moet je goed opletten al.
Maar zal me niks verbazen als dat ook weg gaat, en dit alleen nog voorbedrijven mogelijk gaat zijn uiteindelijk.

Trouwens alternatief Windows 10 ltsb is dan iets voor je, dit is een win10 versie die Microsoft eigenlijk niet wil dat je die gebruikt.
Je krijgt hier letterlijk een kaal os op ondrive na, geen edge niks erin alleen zul je die wel zien te activeren( verder werkt die meer dan prima :) )

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 juli 2017 22:42]

W10 LTSB Kan ik als losse gebriker niet aankomen als ik zo vlug google, of zie ik dat verkeerd. Lijkt me wel een mooi alternatief voor als ik nieuwe PC ga bouwen.
Kan je wel aankomen via elke willekeurige torrent of nieuwsgroep website, dan zou je het eens kunnen kijken of dit wat voor je is.
Bedrijven kunnen hun eigen store maken waar hun eigen software in staat. Handig omdat alles automatisch update en een nieuwe werkgever met 1 druk op de knop alle software heeft die hij nodig heeft.
Dat verklaard waarom de store ook in de pro versie door geduwd worden, want je zou verwachten dat ze dit niet bij bedrijven zouden durven te doen.
Maar daar hebben ze dus een eigen oplossing voor.
Edge zit standaard in Win10, en je bent niet verplicht de Store te gebruiken..
je bent niet verplicht de Store te gebruiken
Nog niet, dat wil ik nu duidelijk maken... over 3 jaar ben je wel verplicht de store te gebruiken.
Dan is windows blijkbaar niks voor jou en kun je altijd nog naar Linux of MacOS overgaan :D
Dan is windows blijkbaar niks meer voor jou en kun je altijd nog naar Linux of MacOS overgaan.
Op die kleine correctie geef ik je gelijk, zoals ik zelf ook al aangaf. Als MS hun windows store blijft pushen en de user steeds meer wilt inlocken in een playstore verdien model, dan moet ik inderdaad weg blijven. Mac is trouwens al lang doorgeschoten met dit beleid en daar moet je al helemaal niet zitten als je hier niet tegen kan.
(kom maar met die -1 want kennelijk mag je niks negatiefs over MS zeggen)

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 26 juli 2017 21:44]

Die hebben ook allen een store tegenwoordig, wat ik overigens niet erg vind
Nee, dat gaat niet gebeuren. En niet om het een of het ander, maar macOS vereist bijvoorbeeld standaard dat je via de Mac Store gaat. Het is niet alsof dit zo'n vreemd concept is.
Eerst zeuren mensen dat het te bloated is en nu worden er dingen standaard uitgehaald en naar de store gebracht en is het nog niet goed?
Movie maker kan je nog steeds installeren, er zwerft hier en daar nog wel een offline versie van de Windows live essentials rond(Al is die wel lastig te vinden ja).
Ik heb hem zelf ook nog dacht ik op het werk ergens, mocht je hem willen kan ik je wel een linkje geven ofzo.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 juli 2017 22:40]

Zie commentaar hieronder. :Y)
Zal je wel even helpen, had hem laatst toevallig nodig en kwam op een Tweakers topic uit. :+
https://gathering.tweaker...message/50725729#50725729

Offline installer:
http://web.archive.org/we...E1C751/nl/wlsetup-all.exe
op windows 7 werkt de gewonen movie maker dan toch nog wel, wat voor een drogreden haal jij nou weer aan...
Wel de nieuwste software willen gebruiken maar met een inmiddels behoorlijk oud OS. "Want Windows 10 is kut! Waarom dat kut is weet ik niet maar daar heb ik ooit over gelezen dus is het zo. Windows 7 doet het perfect!"

Zoiets. In enkele gevallen moet je bij Windows 7 blijven vanwege bepaalde software die noodzakelijk voor je is die niet op Windows 10 draait, maar als dat de reden is (vaak zakelijk) dan ga je niet klagen over Windows Movie Maker :+
Als movie maker niet meer relevant is waarom heeft MS dan zoveel moeite gedaan om het eruit te halen en alle downloads van internet gehaald? Het is duidelijk dat ze die niet alleen van hun eigen site haalde maar ook van andere sites.
OF het relevant is maakt niet uit, het feit is dat windows functies uit hun software sloopt en achter een login scherm duwt en er gebruikers voor laat betalen door privacy gegevens te geven.
Omdat ze het niet meer goed genoeg vinden om hun naam en te verbinden? Omdat ze het niet meer ondersteunen?
Beetje onzin dit. Ik snap dat Microsoft keuzes maakt en zijn energie niet steekt in het onderhouden van alle legacy applicaties. Bovendien bevat de Fall Creators Update een opvolger van Movie Maker: Story Remix. En voor gratis apps uit de Store is geen account nodig ;)
Is officieel niet meer van Microsoft te downloaden nee, die Essentials. Maar dat betekent niet dat hij niet meer ergens op het net staat. Is nog gewoon te vinden en te installeren.
Essentials installatie werkt niet meer op windows 7. En downloads staan ook alleen op vage sites, waar je eigenlijk echt geen exe bestand van wilt downloaden.

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 26 juli 2017 22:03]

Unknown Error kan zijn het missen van .NET Framework 4.
Omdat het standaard op Windows 7 staat misschien? Wat is er mis met een Windows app downloaden vanuit de Windows store? Ze voorzien een vlot OS waarbij de user kan bepalen wat er wel of niet van MS zelf op moet staan.
De gebruiker kan zelf bepalen wat die wel of niet erop wil, heb je ooit windows 10 start menu wel eens gezien ?.

Je krijgt een Xbox app, skype app, get office app, candy crush app, mine craft app, nog een race spel als app, solitaire die alleen goed met ms account werkt app, Wallet app, Microsoft Wifi app, Feedback app, contact support app, OneNote app, nieuws app, weer app, sport app, onedrive app, phone app, 3d builder app, apps app, money app, app connector app, phone companion app, swap app, view 3d app, facebook app, twitter app.

En dan ben ik er volgens mij nog niet eens je krijgt nog meer, en zelf keuze nee je krijgt allemaal en verwijderen rechte muisknop kan bij de meeste niet.
Je moet dan of via powershell of via applicaties als ccleaner deze dingen verwijderen.
1 minuutje en je bent er vanaf. Het klopt dat je sommige dingen zoals bv dat racespel niet kan verwijderen omdat ze feitelijk niet op je computer staan, alleen de link van het startmenu volstaat.
Je ben wel wat langer bezig dan 1 minuutje om alles te verwijderen, die link om alle pakketten weg te halen werkt niet echt lekker :).
Veel dingen moet je toch 1 voor 1 blijven doen, maar ook dingen die wel op je pc staan kun je niet via rechte muisknop verwijderen.
Misschien heb je hier iets aan, ja het is powershell maar het kan dus in één klap verwijderd worden:
https://tweakers.net/nieu...ction=10288965#r_10288965
Get-AppXPackage | where-object {$_.name –notlike “*store*”} | Remove-AppxPackage
Ik ken de manieren ook zonder de store krijg je nog wel eens pakketjes, ik verwijder ook alles zelf.
Denk je nu echt dat de doorsnee consument zich gaat bezighouden met alles verwijderen? Die openen de store om Netflix, facebook, instagram,... te downloaden.
Ja laat ze dat dan zelf doen in plaats dat je zoveel zooi krijgt, het lijkt wel een Samsung mobiel zo erg.
Er is mee dat ik geen account in de cloud wil, je moet de cloud in van de store gebruik te maken.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 26 juli 2017 22:40]

Omdat dit je keuze vrijheid beperkt.
Want MS heeft een hele goede reputatie om ons keuzes te geven. Mompelt iets over browser keuze en boetes....
En het zit niet standaard in windows 7 althans wel licht staat het op de dvd maar het wordt niet standaard geinstalleerd.

[Reactie gewijzigd door Haas_nl op 26 juli 2017 21:55]

Het zorgt voor meer keuze... Je kan altijd op de reguliere manier zoals we gewoon zijn op Windows een programma installeren... Heb je überhaupt wel een Windows pc...
Ik hoop dat uiteindelijk alle exe programma's over gaan naar de store. Het is toch belachelijk dat Developers toestaan dat er meerdere malware reclames op hun website actief zijn. Soms staan er in het ergste geval 8 downloadknoppen waarvan er 7 een virus bevatten. Lekker veilig en overzichtelijk systeem 8)7
op android kan je makkelijk zomaar een apk van buiten de store installeren... Volgens mij weet je totaal niet waar je het over hebt, en probeer je kost voor kost te 'winnen'...