×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Quake Champions open bta begint op 12 mei en heeft nieuwe spelmodus

Door , 50 reacties, submitter: Ezyoda

Uitgever Bethesda Softworks heeft laten weten dat er van 12 tot 21 mei een grootschalige technische test plaatsvindt voor Quake Champions. In feite is dit de open bta waarbij iedereen de game kan testen. Ook zal er vanaf 12 mei een nieuwe spelmodus beschikbaar zijn.

De gesloten bèta is een paar weken geleden begonnen, waarbij iedereen met toegang een non-disclosure agreement moest tekenen waardoor er geen beelden naar buiten mogen komen. Dat verandert op 12 mei. Tijdens deze testperiode hoeft er geen dergelijke overeenkomst te worden gesloten, waardoor gebruikers beelden van de gamesessies kunnen streamen, uploaden en de game in het openbaar mag worden bediscussieerd. De game is elke dag gedurende de testperiode te spelen. Dat heeft Bethesda bekendgemaakt.

Tijdens de testperiode op 12 mei zal er een nieuwe game mode beschikbaar zijn: Sacrifice. Het is een modus waarbij vier spelers het tegen vier anderen kunnen opnemen. Bethesda zegt er nog niet veel over, maar meldt dat spelers in deze modus hun teams en champions goed moeten uitkiezen en samen moeten werken om in de arena te domineren. In april maakte een Russische vlogger bekend dat Quake Champions bij de release ook een Duel Mode krijgt, waarbij twee spelers het tegen elkaar opnemen.

Quake Champions zal bij de release gratis zijn om te spelen, maar liefhebbers hebben wel de mogelijkheid om de game aan te schaffen waarmee ze meteen alle karakters tot hun beschikking hebben. Ook kunnen spelers met de gratis versie andere personages tijdelijk vrijspelen via in-game aankopen. Standaard is in de gratis versie slechts één karakter speelbaar. Op dit moment zijn er negen speelbare karakters in Quake Champions, die allemaal verschillende eigenschappen hebben.

Wanneer het spel daadwerkelijk wordt uitgebracht is nog niet duidelijk; Bethesda heeft alleen laten weten dat dit in 2017 zal gebeuren.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

09-05-2017 • 10:09

50 Linkedin Google+

Submitter: Ezyoda

Reacties (50)

Wijzig sortering
Zonder schroom kan ik zeggen dat ik al van een oudere generatie ben, die opgegroeid tijdens de periode dat 3D shooters zich aan het ontwikkelen waren op de PC. Heel die ontwikkeling hebben mijn vrienden en ik van dichtbij en live voor onze PC meegemaakt. Ik herinner me nog tijden dat je maanden spaarde om dan een 3DFX VooDoo kaart te gaan halen om Quake tegoei te kunnen draaien. En in die tijd praatten we over een resolutie van 800x600 h :) In het begin van die tijd was er helemaal nog geen sprake van het internet, en pakten wij onze beige PC met CRT monitor nog elk weekend in om in een garage van een vriend via een COAX netwerk elkaar 2 dagen en nachten virtueel af te maken, jeetje waar is de tijd :)

Het is allemaal wazig omdat het zo lang geleden is, maar begonnen met Wolfenstein, daarna Doom 1 en 2, daarna Quake 1, dan Quake 2, om uiteindelijk in 1999 te eindigen met Quake 3 Arena. Daarvan dan Q3test gedownload via een 33k8 moden en m'n ouders zo'n 18.000 Belgische Franken in de kosten gejaagd. Maar het was het allemaal waard :)

Natuurlijk zijn er ook nog veel andere games gepasseerd, zoals Duke Nukem, Unreal Tournament, Half Life Deathmatch, Couterstrike en zovele anderen. Maar de Doom en Quake games uit de id Software stal staan toch wel in ons geheugen gegrift. Daarom kijken we ook hl ongeduldig uit naar deze nieuwe Quake Champions. Het is deze volgende versie in het Quake rijtje met enkele nieuwigheden die hopelijk de arena shooter soort terug leven in blaast.

Dus ... een nieuwe Quake!

Vergeet consoles, vergeet controllers, vergeet languit in de zetel liggen, vergeet auto-aim of aim-assist, vergeet stamina, vergeet sprinten, vergeet loadouts, vergeet classes (well, sort of), vergeet reloaden, vergeet deluxe versies met unieke content...

In plaats daarvan denk aan:

PC only dus geen console-port
unlocked Framerate
120Hz Game engine
geen loadouts
classic Quake speed
bunny hopping
strafe jumping
circle jumping
rockets jumps
crouch slides
Quad Damage

In deze game wordt meer de nadruk gelegd op het snelle aspect en de "kunde" van de spelers ... je verstoppen op een goede locatie en met een sniper een deel van de map verdedigen is er hier niet bij. Dit is totale chaos met een gemiddelde levensduur tussen 2 frags van minder dan 45 seconden. Shoot alles wat beweegt terwijl je in je hoofd aftelt tot wanneer de Quad damage of de mega-health er terug zal zijn. Nieuw in deze versie zijn de verschillende Champions, ze hebben allemaal een verschillende specialiteit (van een 3 second wallhack tot invisibility). Dat deel van het spel moeten ze inderdaad nog een beetje balancen, er zijn sommige heroes die een beetje overpowered zijn, als er 4 tanks de megahealth staan te verdedigen dan geraak je er niet door met je snelle kleine hero...

De uiteindelijke versie zou ook een "classic" mode kennen zonder deze abilities.

Het game zelf is al goed speelbaar, het is een beta en geen alpha. Hier en daar zitten er nog wat mankementen in, zoals bijvoorbeeld de lange laadtijden - maar dat is te begrijpen omdat er in de achtergrond nog wel wat logging zal lopen. Ook wordt er ook nog gesleuteld aan het goed balancen van de verschillende heroes kwa health/armor/speed. Hier en daar ook nog soms een probleem met het registreren van een hit op een hitbox van een model - al wordt dat bijna nooit geroepen door iemand die bovenaan de resultaten staat ;)

De term closed beta slaat op het feit dat je eigelijk nog geen in-game footage mag delen of streamen. Sommige youtubers of reviewers hebben al wel toestemming gekregen om beelden te delen, maar de gewone gamers vooralsnog niet.

Na deze closed beta komt dus nu de "open beta". Daarna zal het game uitgebracht worden, voorlopig alleen nog digitaal, dus geen retail boxes. Het wordt ook free-to-play om zo nieuwe spelers aan te trekken. Deze free-to-play versie zal 1 hero hebben (ranger - die ineens ook gewoon de beste is). De rest van de heroes kan je unlocken of huren of in-game kopen. Ook komt er een "volledige" versie die wel verkocht zal worden aan een prijs waar alle heroes in unlocked zijn.

Happy Fragging!
Thanks for the happy memories. ;-)
Ik lees je verhaal en zie men eigen leven/game-historie.

Wolf3D, Doom, Hexen, Duke 3D...
Heb ook zo wat het gevoel dat ik de hele glorietijd en groei heb meegemaakt van FPS.

Daar zat ik dan met men Riva 128 onboard en men Pentium II 350mhz.
Eindelijk centjes om een TNT2 te halen, kom ik excited thuis, blijkt men PC geen AGP poort te hebben. (foutjes van een beginnende computertweaker).

Haha wat een tijden.
Eerste lanparty gehouden met vrienden over een 10mbit 4-port hub.
Unreal Tournament knallen!

Weet zelfs nog dat ik Quake 3 gekregen had voor een goed rapport vlak voor de kerstvakantie. Release was in december, jaartal weet ik zelfs niet meer. Thuisgekomen, centjes gekregen van de ouders en mocht gelijk met men fiets racen naar de dichtsbijzijnde winkel die quake 3 had 8km verderop. Heb nog nooit zo snel 8km heen en terug gereden op men fiets.

Echte arenashooters blijven toch iets speciaal hebben. Het hele perks en upgrades... Snap echt niet goed waar de fun is. Misschien ben ik gewoon oud aan het worden, maar als ik het competitiegevoel van vroeger goed herinner was dat echt krankzinning spannend.
Iedereen zat in clans, dagelijks 'praccies' spelen en veel wars. Lijkt precies toch deze tijd niet meer van toepassing te zijn. Iedereen klikt op matchmaking en doet maar wat.

Toch beetje zonde :)
Weet zelfs nog dat ik Quake 3 gekregen had voor een goed rapport vlak voor de kerstvakantie. Release was in december, jaartal weet ik zelfs niet meer.
Uit mijn hoofd 1999
en na dubbelcheck, idd 1999, 2 dec

[Reactie gewijzigd door harry89 op 9 mei 2017 20:46]

Ik hoor iedereen over Doom & Wolvenstein!? Als het begin?

Of zul je Rise of the Triad daar aan toevoegen? Of kennen jullie die niet?

-Tjomme jomme!
Ik heb er zo'n 20 uur playtime opzitten in de closed beta en kan er de volgende plus- en minpunten bij bedenken:

+ Het heeft behoorlijk de oude Quake feeling; uiteraard wel in een nieuw jasje en geen exacte kloon van de oudere games. Het is nostalgisch, maar geen kopie.
+ De graphics zijn goed voor een competative FPS; het draait soepel, draait ook op medium en zelfs wat oudere hardware erg goed. De engine draait verder zeer soepel met unlocked framerate!
+ Voice acting en alle in-game geluiden zijn nostalgisch en gewoon erg goed.
+ De huidige 3 maps zijn prima gebalanceerd en goed gedesigned
+ De gameplay is lekker snel en ik verwacht dat de game het competative erg goed zal doen. Zou van mij zelfs ng wel wat sneller mogen :+
+ Veel verschillende servers waardoor lag minimaal zou moeten zijn.
+ Ouderwetse strafe jumping, rocket jumps etc. Campen loont trouwens vrijwel niet, de nadruk ligt op snelheid, korte levensduur en alles fraggen dat beweegt.

+/- Uiteraard is er een micro-transactie systeem, waardoor de game echt '2017 approved' is. Het is echter geen pay2win principe, al zal het lastig zijn om alle characters 'gratis' vrij te spelen.
+/- Customization opties in uiterlijk van champions is aanwezig, maar er zijn nog wat weinig mogelijkheden. Ze kunnen hier nog veel meer van maken; ook is de UI wat rommelig naar mijn mening. Het idee van 'lootboxes' is overigens gewoon prima uitgewerkt!
+/- De game is redelijk single core based (IPC) naar mijn gevoel, mijn 6600K lijkt het vrij rustig aan te doen qua load.
+/- Er is geen optie om zelf custom maps of custom game modes te maken. Persoonlijk vind ik dit een gemiste kans, de community kan een game als deze op die manier veel langer leuk houden en je laat de community zelf zaken ontwikkelen.

- Alle 'champions' hebben een active en passive ability. Leuke toevoeging, maar vergt wel veel balancing. De balans is momenteel erg ver te zoeken, sommige champions zijn duidelijk veel beter dan anderen. Ik hoop dat er ook een speelmodus komt waar abilities uitstaan, een soort 'oldschool' modus; hierin zou iedereen dan ook dezelfde character moeten hebben of in ieder geval dezelfde hitbox/snelheid/hitpoints etc.
Sowieso is balancing best wel een issue nog in deze Quake. Denk aan hitpoints, armor, snelheid en hitboxes die echt generfed/buffed moeten worden. Een champion met kleine hitbox heeft vaak weinig hitpoints, geen armor en is erg snel. Grotere characters zijn wat trager, grotere hitbox, meer hitpoints + armor.

- Matchmaking en de algehele laadtijden zijn veel te lang nog. Vooral het moment tussen een game vinden en het daadwerkelijk kunnen beginnen is erg lang. Ik hoop/verwacht dat ze dit in een final version nog beter hebben gefinetuned.

- De game is duidelijk nog in BETA. Er zijn slechts 3 maps en 3 speel modi, maar ik verwacht natuurlijk dat ze non-stop door developen om de game completer te maken. Verder mis ik natuurlijk de legendarische 'instagip' mode met railgun only. Gelukkig is er een skin voor je railgun waardoor hij op de oude, nostalgische railgun lijkt :D 99% zeker komt de instagip mode terug natuurlijk. Ook zal een CTF (Capture The Flag) mode ongetwijfeld in the making zijn.

Overall geef ik de game, mits de balancing issues worden opgelost en er meer maps/game-modi zijn, een goede 9/10. Ik game al 1,5 jaar niet meer en dit is voor het eerst dat ik weer enigszins hyped ben voor een game! Snelle gameplay, inyourface actie en gewoon nostalgisch bunnyhoppen en knallen :D Wat mij betreft een erg geslaagde opvolger in de Quake franchise.

[Reactie gewijzigd door stin00 op 9 mei 2017 11:22]

voices van sommige characters klinken rete irritant, al sinds het begin van de beta lopen mensen daarover te klagen, snap echt niet dat je dat 'erg goed' kan noemen, deze krijgen hopelijk nog nieuwe voice acting voor de release.


zitten mega veel lag issues in de beta, snap niet dat je 'lag zou minimaal moeten zijn' durft noemen op dit moment.., wordt hopelijk/waarschijnlijk wel aangepakt voor release of mischien zelfs al voor de open beta??? lets hope.
momenteel was een deftige match vinden quasi onmogelijk, ofwel had je last van delay op weapon fire, of je ziet de nmy als slideshow voorbijgaan, of je wordt schijnbaar gefragged in fracties van een seconde met wapens waarmee dat veel langer zou moeten duren, maar door de lag worden meerdere hits van de nmy tegelijk geregistreerd bij jou, want in hun ogen was jij deze match de slideshow.


Ik denk dat classic modes wel mogelijk zullen worden, gezien je 'custom' servers gaat kunnen joinen (wat ze bedoelen met custom server zullen we nog bezien, maar dit was een antwoord op een vraag over classic modes in een of ander interview), deze zullen echter unranked zijn :/.

Hoop dat er meer dan 1 duel mode komt, naast de huidig eentje waarin player 1 de map kiest en player 2 de champion, en beiden spelen dan met dezelfde champ tegen mekaar. Volgende map kiest player 2 de map en 1 de champ.
De enige zwaar irritant voice die ik kon ontdekken is die van Anarki; die champion speel ik dan ook totaal niet. Ik gok dat daar veel klachten over zijn gekomen? Heb Sorlag, Garena en Slash wat te weinig gespeeld om hun voices goed te kunnen beoordelen.

Ik heb vrij weinig problemen met lag ondervonden, was gewoon altijd met de Amsterdam server verbonden. Had soms wat laggende mensen die als slideshow voorbij vlogen, maar dit gebeurde niet echt vaak. Er mag nog wel een klein beetje worden gesleuteld aan de servers wellicht, vooral met het oog op competative ranked matches.
Klachten gingen over anarki en slash, inderdaad.

Dat is het probleem met client side prediction, je merkt het vaak zelf niet dat je loopt te laggen, in jouw beeld loopt het immers vlot.

Ik kon het vooral merken aan de hoeveelheid rockets die ik naar oude gewoonte in gangetjes of langs pilaren mikte maar die door de lag pas afgevuurd werden als ik reeds voorbij de opening of voor de pillaar was. splashdmg in teh face als resultaat.
Ik heb de closed beta gespeeld. Inderdaad erg nostalgisch gevoel er bij, heerlijk. Echter moet er nog wel veel worden aangepast aan de game (dat is ook logisch en niet erg). Soms zijn het wel erg kleine hitboxes bij bepaalde characters (soms haast onmogelijk te raken met sniper) en ik vond op momenten de balans niet helemaal goed (een team met 3 Clutches die allemaal hun schild aanzetten vond ik wel bijvoorbeeld erg lastig).

Ondanks dat wel een vermakelijk en soms frustrerend spel :9
Hoe zit het met die abilities? Is er ook een gamemode dat iedereen hetzelfde character heeft? Wat mij betreft gaat Quake over: "Ik schiet beter raak dan jij."
Niet over: "Ik heb een character met een ability die jouw character countered... dus ik win."

Ik zoek zegmaar quake 3 met een nieuw grafisch jasje, geen overwatch. Of valt het allemaal wel mee en zijn die abilities juist een toevoeging die het skill-plafond hoger zet? Door je verhaal met die 3 clutches ga ik twijfelen.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 9 mei 2017 10:43]

Ik heb de beta eventjes gedaan en je hebt een aantal characters die elk 1 aparte ability heeft. Ook heb je te maken met het verschil van 3 statussen: health, armor en snelheid. Een dun klein character is dan zoals je verwacht erg snel met weinig health en armor. En een grote robot veel armor maar wel erg langzaam.

Ik heb zelf 3 helden geprobeerd waarvan 1 ff onzichtbaar kon worden, de standaard character kan een soort van granaat gooien en een ander een health boost.

Vroeger heb ik zelf geen Quake gedaan, maar ik denk niet wat het is wat je zoekt. Het is dus niet zoals Counter Strike source/global offensive.
Nou, het gaat dus wel richting Overwatch wat dat betreft. Zo heeft iemand als ability zichzelf in 1x volledig te healen en een speedboost te krijgen. Dus dan heb je net veel moeite gedaan om diegene veel damage te geven en dan gebruikt ie zijn ability. Een andere ability is bijvoorbeeld "shadowstep" a la Reaper waarbij je tijdelijk onsterfelijk bent en uit een benarde situatie kunt komen. Elke character heeft weer een andere active (maar ook passive) ability die je wel degelijk slim kunt inzetten.
In dat geval hoop ik op een quake classic mode die ze toevoegen. Kan ik erachter komen of het tussen mn oren zit dat quake geen overwatch moet worden.

Een instagib match tegen iemand die onzichtbaar kan worden lijkt me niet echt een eerlijk gevecht.

Allemaal hetzelfde character, allemaal dezelfde abilities (of helemaal geen), allemaal dezelfde hitbox size en iedereen dezelfde snelheid. Ik blijf hopen dat dit erin zit.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 9 mei 2017 11:15]

Het is eigenlijk geen invisibility, maar een phase shift.
Zij kan zelf ook niemand raken totdat de ability uitgewerkt is.


Vergeet niet dat quake de game was waar classbased mods zoals teamfortress ooit begonnen zijn, dus die 'abilities' zijn quake eigenlijk helemaal niet zo vreemd en kunnen best wat toevoegen in modes met attack/defense, alleen zou ik ook graag de 'klassieke' iedereen-start-gelijk modes terugzien, vooral duel, alleen al om spelers naar skill te kunnen vergelijken ipv 'die had net geluk ability x te kunnen gebruiken of...'-discussies, maar daarom hoeven de abilities niet gelijk uit het gehele spel te verdwijnen.
Ik zeg ook niet dat de abilities eruit moeten, en misschien valt alles wel mee. Ik heb het spel immers nog niet gespeeld en ben groot fan van Overwatch. Maargoed, ik heb dus nooit de classbased versies gespeeld. Alleen q1/q2/q3 zonder gekke mods enzo. En ik snap best dat ze willen/moeten vernieuwen om ook het jongere publiek aan te spreken. Ik hoop alleen niet dat ze dit nieuwe systeem met abilities verplicht maken. Als er een classic quake gamemode in het spel zit kan dat voor mij de doorslag geven om hem aan te schaffen.

Gelukkig zie ik oude maps terugkomen (campgrounds ftw) en hoor ik dat strafejumping weer ingebouwd is. Mocht al die vernieuwing niet bevallen dan kan ik altijd nog terugvallen op de nieuwe unreal tournament voor mn instagib-nostalgie.

Tevens moet ik nog een mening vormen over al die groene ellende die uit mensen komt springen wanneer je een frag hebt gescoord. Ik neem aan dat dit ammo/armor is zoals in de laatste Doom multiplayer? Wat was er mis met ammo boxes en healthpacks op vaste locaties met bijbehorende strategie zoals de spawnplekken beschermen en item-respawn timers in de gaten houden?

Ik ben altijd geinteresseerd naar de redenen waarom een game-designer bepaalde keuzes maakt die ik zelf niet gemaakt zou hebben. Vaak zitten er goed doordachte redenen achter die ik niet altijd kan doorgronden. Why change a winning formula?

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 9 mei 2017 15:25]

Strafejumping is niet alleen ingebouwd, elk character heeft zijn eigenaardigheden.
De een is snel maar heeft amper aircontrol, de ander speelt zoals q3a, nog een ander kan bunnyhoppen en heeft cpm-style aircontrol, de zwaardere characters gaan wat trager maar met goed gebruik van circlejumps kan je hier toch nog wat snelheid uit krijgen, etc...
Ik vond vooral de snelheid een beetje aan de langzame kant zijn. Het voelde hier en daar stroperig in lopen en bewegen.
met welke champ?
Jammer, geen Instagib mode in de nieuwe beta :'(
Zat er in de Closed Beta wel een instagib mode net als vroeger in UT99 dan?
Ah nee, helaas. Just wishful thinking i guess ;) Het grootste punt van ergenis bij mij in de closed beta was toch wel dat ik soms 3 guns leeg moest schieten om iemand te killen. Vandaar zou ik erg graag een instagib of iets vergelijkbaars zien.. denk dat ik anders snel ben uitgekeken op deze game
Ja maar je weet niet of zij de MH of MA hebben gepakt ;)
Old times herleven. :D Ik heb er zin in :)
Ik heb de Closed Beta gespeeld maar het voelt voor mij niet als old times helaas. Het lijkt op Quake en het klinkt ook wel als Quake maar zo speelt het niet. Er zit allerlei overbodige meuk in het spel, zoals hero abilities en loot boxes, dat vind ik erg jammer.
Loot boxes is toch niet zo erg als het cosmetisch is? Ik vind persoonlijk wel leuk om een lootbox te krijgen. Voelt een beetje als sinterklaas met pakjes :)

Ik heb afgelopen weekend de beta kunnen spelen en vond het erg leuk.
chaotisch ook :)
Lootboxes hebben niet zoveel met gameplay te maken, en vind dat, indien goed gebalanceerd de abilities een leuke toevoeging zijn.
wanneer komt ctf nu eens :(
Lag met schieten rocketlauncher, movement voelt niet lekker aan, teveel onzin op je scherm zoals damage numbers.

Hoop dat ze een hardcore mode maken zonder abilities en aangepaste health/armor getallen.

Iedereen roept ook dat het snel is ik vind het langzaam. Quake 3 OSP Clan Arena had veel snellere gameplay.
Als het net zo wordt als de Doom 2016 mp hou ik m'n hart vast :X
pc only
strafejumpen/bunnyhoppen
weapon pickups
character abilities

nope, niet zoals de neuwe doom.
Maar wel nog geen nieuws over :
- dedicated servers ( voor LAN bijvoorbeeld )
- muis/dpi instellingen ( vooral voor zij die van CSGO, Quake Live of Q3A komen )
- warping van spelers ( met een thans goede ping ), wat maakt dat in elke match er wel enkele tussen zitten die je gewoon niet kan neerknallen...
- vertraging in schieten met Railgun en Rocket Launcher waardoor je niet dezelfde feel krijgt als bij de vorige Quakes
- geen info rond plannen van toekomstige game modes ( zoals instagib, freezetag, Capturestrike/Attach&Defend enz... )
- enorm lange wachttijden voor je effectief kan beginnen spelen
- command line opties die door ervaren Quakers tot hiertoe veel gevraagd worden (lagometer, speed meter, fps zien enz... )
- mods support ( hebben ze in feite al gezegd dat het er niet in gaat zitten bij launch )
- ....

Ik vind het raar dat ze nu reeds publiek in bta gaan, en in feite totaal niet reageren naar de huidige private bta testers. Hun bta forum staat er vol van, ze lijken er ( nog ) niets mee te doen.

Het zou mij niet verbazen dat ze het nu publiek maken in het kader van grotere belasting testen op hun server infrastructuur, zodat ze bij launch optimaal kunnen dimensioneren. Of ze iets gaan doen met alle nuttige feedback van het bta forum, die kans acht ik 50/50. Maar ze hebben nog veel werk voor de boeg !
Lan dedicated lijken ze allemaal wel geschrapt te hebben. Geen idee waarom.

Reden dat ik en mn maten een hoop oude spellen blijven omarmen.

Potje RTCW, Mohaa, BF42, CS 1.5, UT2k3 etc. Lekker op een lan party.
Ik speel al enkele weekenden de beta en ik vermaak me erg.
Ik wil het spel dan ook zeker kopen, al is het alleen maar om de makers te steunen dat ze doorgaan met de Quake serie.
OK, het is geen Quake 3 remake en dat is misschien maar goed ook...ik blijf een enorme fan van Quake 3 / Quake Live maar ik kan me met dit spel behoorlijk vermaken.
Met Team Deatchmatch kun je heel erg merken dat er mensen zijn die nu al heel erg goed zijn...daar kom ik als oudere jongere niet meer tegenop.
Dat is de kracht van het spel maar kan erg vervelend zijn als je even de beta wil testen :)
Kan niet wachten tot de beta voor iedereen beschikbaar komt, dan kom ik misschien nog eens wat hoger in de scorelijsten aan het eind van het spel.
Net de oudere jongeren zijn hier sneller mee weg dan die andere jongeren denk ik.

De nieuwe generatie is misschien wel opgegroeid met games gebouwd op engines waar de bunnyhop of strafejump 'bug' in zat zoals de IW engine (q3 based) en de Source engine (quake based), die 'bug' is er het laatste decenium overal uitgepatcht.
Heb je hier al ervaring mee van vroegah dan ben je zo weer aan het rondhuppelen.
Ik vond de closed beta, ondanks de lange wachttijden, wel lekker wegspelen. En ja het is jammer dat er van alles te unlocken is, maar dat zal wel samenhangen met het verdienmodel. En uiteindelijk is het toch echt wel rennen en fraggen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*