×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Quake Champions is vanaf 22 augustus in Early Access beschikbaar

Door , 56 reacties

Bethesda heeft aangekondigd dat Quake Champions 22 augustus uit het gesloten bètastadium komt en voor iedereen in Early Access te spelen wordt. Hiervoor moet wel het Champions Pack worden aangeschaft.

Ten opzichte van de gesloten bètaversie van het spel, worden er twee nieuwe speelvelden toegevoegd: Church of Azathoth en Tempest Shrine. Ook is er een nieuw personage speelbaar, genaamd DOOM Slayer, die mogelijkheden uit Doom meeneemt, zoals Berserk en het maken van een dubbele sprong.

Een andere toevoeging is de aanwezigheid van Lore Items. Deze items liggen over de speelvelden verspreid in vazen. Wanneer alle tien van deze items die bij een bepaald personage horen gevonden zijn, ontvangt de speler een speciale skin. Bethesda heeft verder nieuwe uitdagingen, een tutorial voor nieuwe spelers, spraakcommunicatie en nieuwe skins voor personages en wapens toegevoegd.

De Early Access-versie van Quake Champions is alleen beschikbaar wanneer de Champions Pack gekocht wordt. Deze kost tijdelijk 29,99 dollar, 10 dollar minder dan de definitieve versie gaat kosten. Het spel gaat via Bethesda.net of Steam gespeeld kunnen worden. Kopers van de Champions Pack krijgen, naast alle nieuwe content zodra deze uitkomt, een extra skin, die enkel te gebruiken is tijdens de Early Access-periode.

De gratis versie van het spel komt later in dit jaar uit. Mensen die meedoen met de gesloten bèta, kunnen het spel echter blijven spelen in free-to-playmodus, via Bethesda.net. Ze spelen samen met de mensen die de Champions Pack hebben gekocht.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

17-08-2017 • 21:37

56 Linkedin Google+

Reacties (56)

Wijzig sortering
Het vervelendste aan de game vind ik het geluid.
Overal zit zon enorme galm op. Het doet gewoon zeer aan mijn oren.
Na 10 minuten spelen ben ik zo moe dat ik echt het geluid uit moet zetten.

Ik heb dit al meerdere keren aangekaart in enquêtes over de game maar zo te horen is er niks aan gedaan.
Heeft iemand enig idee of dit te verminderen / uit te schakelen valt?
Geluid was ook een irritatie bij mij.

Wauw als ik zo was gevraagd wat vonde je er niet goed aan was ik eigenlijk blijven steken bij mijn eerste post maar nu ik ervaringen van anderen lees komt er steeds meer boven.
En die announcer ook. Zelfs die is langzaam.
y o u r t e a m h a s t h e q u a d
moet gewoon zijn snel gesproken zijn: TEAM QUAD

Geluid in QL en Q3 is ook heel belangerijk deel van gameplay, hier is daar miscchien minder aandacht aan besteed.

Maar goed, misschien zijn we ouwe lullen die alles vroeger beter vinden :)
Wapen geluiden was ik ook teleurgesteld over.

Misschien moet ik het nog eens gaan proberen maar dan wel met (indien mogelijk):
  • fov 130 of 115 (QL/QC vertaal tabel gevonden.. FOV waardes zijn iets anders in QC)
  • No announcer sound
  • No atmospheric sound
  • Hide weapon models (Kan niet in deze flut game (?))
  • Kleine crosshair
  • Force player models (Kan niet in deze flut game (?))
  • Gemip mapte textures :P (Mijn QL ziet er zo uit: http://i.snag.gy/PM5fE.jpg )
Anyway.. wat ik van UT alpha gezien heb wordt dat een aanzienlijk betere game voor mij.

Maar deze twee zijn echt killing voor mij.
Vooral de weapon models, ik ga om een of andere reden altijd met het wapen en de diepte mikken en niet met de crosshair.
  • Hide weapon models (Kan niet in deze flut game (?))
  • Force player models (Kan niet in deze flut game (?))
Je kan wel -1 doen maar het zijn wat mij betreft allemaal elementaire Quake zaken en allemaal requirements vanuit mijn 21 jaar ervaring met deze reeks.

[Reactie gewijzigd door MrMonkE op 18 augustus 2017 15:09]

Force player models is een beetje awkward in dit spel aangezien elke model zijn eigen stats en abilities heeft.
Maar hide weapon model zou wel nice zijn.

- Geen classic duel/mode.
Anyway.. wat ik van UT alpha gezien heb wordt dat een aanzienlijk betere game voor mij.
Ik was ook een fanatieke UT-er, speel vanaf het begin de UT4 (pre)alpha. Het enige waar ik mij aan stoor aan de alpha is dat de hitbox/hitscan zo ontiegelijk buggy zijn. Al een paar draftcups/nations cup meegedaan met ICTF en daarnaast is de pickup channel aardig druk/levend.

Nu al een tijdje niet gespeeld, misschien maar weer een poging wagen. Ik mis het stiekem wel :)
Ziet er best gaaf uit. Lijkt wel wat op de Doom (2016) multiplayer, en die vind ik best leuk spelen. Dit is alleen net effe allemaal wat sneller.

Ik denk dat ik (mits positieve steam reviews) maar snel toesla, en die 10 euro korting pak. 30 Euro is een faire prijs voor alle champions, al helemaal omdat er later dus heel veel nieuwe en gratis maps toegevoegd gaan worden.

Ik verwacht dat Quake Champions een hit wordt. Doom (2016) is goed ontvangen en verkocht goed. Dit spel zal omdat het gratis is naar mijn verwachting heel veel spelers aantrekken. En ik verwacht dat het champions pack ook goed gaat verkopen, dan hoef je niet te grinden om tijdelijk champions te huren. Tevens verwacht ik een grote en actieve esports scene rondom dit spel.
Doom is goed onthaald om zijn single player, maar de multiplayer speelt geen kat. Het voelt wel als naar the A team kijken. Veel schieten, weinig hits.

Er is al serieus wat feedback gegeven in de beta om Quake niet hetzelfde pad te laten opgaan. In sommige zaken willen ze bij Beteshda echt niet wijken van hun gedachten, ze communiceerden er ook lang niet over op de beta forums, maar na veel geblaat van de beta users beginnen ze nu toch te snappen wat de vragen zijn van de Quake fans.
Het heeft wel een andere engine, maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het een blijvertje zal worden.
Als Quake2 en Q3A fan blijft het met spanning afwachten ...
Vooralsnog ziet het ernaar uit dat QC een flop wordt. Champions zijn gewoon een slecht idee, de abilities gaan van cheesy tot overpowered, en er zijn weinig tot geen fans van het concept op de boards te vinden.

Het idee is gewoon gepikt van Overwatch, maar ondertussen is Overwatch hard onderuit aan het gaan, dus nu nog met abilities komen is een beetje laat, zeker als het spel er niet beter van wordt.
Ik vind het qua graphics meer op UT3 en Toxikk lijken dan op Q3A en Doom.
Wat bedoel je daarmee? Ik denk dat je het over de artstyle ofzo hebt? Of over gelijkenissen?

Kwalitatief gezien vind ik de graphics echt KEURIG: https://www.youtube.com/watch?v=a6y_BupSeQQ
De graphics zijn zo netjes dat ik regelmatig bij het bekijken van (niet zwaar gecomprimeerde) video's een echt WOW-gevoel krijg. Wow, wat een graphics.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 18 augustus 2017 18:37]

Artstyle en gelijkenissen. Dat filmpje van dat ijskasteel roept echt deja vu's op.
Ok. UT3, Toxikk en Q3A heb ik nog nooit gespeeld. Dus vandaar dat het een beetje gissen was wat je bedoelde.
Alleen Doom (2016) heb ik gespeeld uit die lijst.

Hoe vond jij die Toxikk titel? Lijkt volgens de steam charts redelijk uitgestorven te zijn. Had ik er ook nog nooit van gehoord, terwijl het een redelijk recente titel is.
Wannabe Unreal Tournament. Ze probeerden al het goede van UT'99 UT2004 en UT3 in 1 game te stoppen. Bijna alle wapens en voertuigen zijn 1-op-1 gekopieerd (op een enkel geweer en een mech na). Rare Chinatown arena's die net iets te donker zijn, een map is een regelrechte kopie van Deck-1, hHet is het allemaal net niet...

Het is tegenwoordig Free2Play als je het wilt proberen (niet Pay2Win, alleen cosmetische upgrades), maar ik was het na een uurtje of 3 wel beu.
Tjah, normaal gesproken had ik het graag geprobeerd. Maar met een 24-uurs piek van 30 spelers heeft dat weinig zin... Dat is gewoon echt te weinig.
Ik heb het even gespeeld, de beta, maar vind het allemaal maar stroperig qua interface en de gameplay is imho niet zo prettig als.... UT O+ (de nieuwe)
Duurt lang voordat je eindelijk kan spelen. UT is klikken en binnen 20 sec zit je in een game.

[Reactie gewijzigd door Gumball op 17 augustus 2017 23:02]

Dat was ook mijn probleem. Ik heb wel een kwartier of langer moeten wachten, en ik heb twee keer gespeeld. Ik vond het ook niet zo smooth, ik speel dagelijks Quake Live en had de hoop dat dit hetzelfde zou spelen dus was ik ondanks de 'capabilities' van characters toch maar gaan kijken. Maar nee, niet voor rmij. Pas als ze Quake Live uit de lucht halen of wanneer ik de laatste speler ben zal ik overstappen.
En van kennissen uit QL hoor ik dan weer dat overwatch leuker is. Maar voorlopig blijf ik bij QL, handje vol spelers vergeleken andere games. Maar vooralsnog genoeg.

Wat ik aan UT altijd haatte is dat je camera achter de draai as waar je character om draait zit.
Alsof je ogen in je achtehoofd zitten maar wel naar voren kijken. snappie? :)
Is dat nog steeds zo?

[Reactie gewijzigd door MrMonkE op 17 augustus 2017 23:37]

De wachtrijen zijn sinds de laatste patch een stuk korter geworden.
Gisteren nacht paar keer bijna 4 minuten gewacht voor ik opgaf.
Alle speelstijlen aangevinkt.
Waarom je nietgewoon naar een nieuwe map gaat met de huidige mensen snap ik ook niet,
Game,, lobby.. game.. lobby. Nee, ik vrees dat dit hem niet gaat worden voor mij.
En voor je in de game zit duurt ook al meer dan een minuut.
Nee..
Door de week, in de nacht.... dan merk ik ook dat het wat langer duurt om een match te vinden 8)7.
Ik heb met Quake Champions een beetje het gevoel alsof de spelers / champions 200 kilo zwaarder zijn dan in Quake Live. Erg sluggish.
Na 3 uur spelen begon het wat normaler aan te voelen maar ik ervaar het toch als onprettig.

Toch als je de pro gamers ziet die vliegen toch wel weer door het spel. Resolutie en vof is daarbij waarschijnlijk ook een factor maar ook voor mij gaat er niets boven Quake Live.
FOV is wel een item ja, daar zeg je wat. Dat verschilt erg voor 'speed' sensatie.
Maar inderdaad dat springen lijkt haast wel of er een klein beetje low gravity heerst.
voor mij gaat er niets boven Quake Live.
Yup.
Quake Champions heeft een andere FOV calculatie dan Quake Live. Grofweg; 115 QC komt overeen met 100 QL geloof ik...
Probeer Anarki of Nyx, dit zijn erg snelle Champions. Nadeel van hun is dat ze geen grote healthpool hebben. Visor zit in het midden. Scalebearer, Clutch en Sorlag zijn erg groot en daarom wat langzamer, terwijl ze daar tegenover weer een hogere health pool hebben.
Het schijnt dat de character's "speedplay" verschillen per character. Sommige spelen dus sneller dan andere. Ik had bij de standaard characters dat het inderdaad slomer speelde.
Ik speel UT4 bijna elke dag en het is maar de vraag of deze ooit uit de alpha komt.

De gameplay (zeker in instagib) is niet je-van-het. Mensen die pal voor je neus spawnen, pal achter je en dat soort gekkigheid. Schiet je een defender en dan spawnt die precies voor je of achter je!

Epic schijnt er verder ook niet veel aandacht aan te besteden en in de (instagib) scene wordt veel gekeken naar de komst van Quake. Ook ik kijk er naar uit. Ik ben benieuwd of het kan brengen wat Epic schijnbaar niet nodig vindt om te brengen.

Zeer jammer, maar gelukkig hebben we Bethesda met Quake voor de snelle shooter liefhebbers.

Ik ben benieuwd!
Ik weet niet of het aan de crosshairs ( gebrek aan custom crosshairs ) ligt , of de engine , maar ik haal in QC bij lange na niet de %hits als in Quake Live. En hebben ze nu ondertussen al Instagib toegezegd ?
Ze hebben bij QC voorlopig "Sacrifice" door ons strot proberen duwen, maar van andere populaire spelmodi ( instagib, freeze tag, Clan Arena, Rocket Arena, Attack&Defend ( aka Capturestrike ) hebben ze nog niets toegezegd :'( ... verontrustend...
De netcode/Hitreg is nogal beroerd in QC. Het is nog wel te doen om op servers te spelen onder de 30 ping, anders kan je inderdaad net zo goed Alt+F4 selecteren.
Ja jammer is dat. Denk eerlijk gezegd niet dat dat komt. Maar aan de andere kant hebbe ze wel gezegd dat er dedicated servers komen.

Ik vind opzich niet erg dat het free to play is, maar het voelt wel teveel f2p aan qua menu en matchmaking.
Dat moet toch wel anders kunnen..
Gameplay zelf was ik snel aan gewend omdat ik veel q2 heb gespeeld en deze qua pace daar wel aardig op lijkt.

Helaas nog wel veel lag. Vooral als ik andere spelers tegenkom begint het aardig te stotteren allemaal of duidelijke hits die niet geregistreerd worden.

Dat zou met instagib wel een probleem worden :(

Maargoed. We wachten af.
In QC is in de queue springen voor DM+TDM ook 20 seconden wachten, vooral rond piek uren (in de avond dus)
Ik lees hier vooral ervaringen van een maand of wat geleden. Geef het nog een kans zodra hij op steam staat ipv mensen weg te jagen, dat kan het spel niet gebruiken O-)

Overigens, voor alle UT fans, probeer eens Clutch uit. Ja je hebt een enorme hitbox, maar het komt aan op meer tactisch spelen en je shield te gebruiken ;)
Als je Quake 4 movement tof vond; Probeer Slash uit. Walljumpen kan je met Nyx. Anarki en Sorlag hebben de klassieke promode movement. Visor heeft Q3A movement... etcetcetc.

[Reactie gewijzigd door kevz op 18 augustus 2017 15:06]

beetje raar lezen dat Champoins ipv champions
Zou je het ook uit moeten spreken op z'n Frans? Quake 'Sjampua' :+
Ach, moet je eens kijken hoe die lui shampoo ("shampoing") uitspreken. :P
Aargh, wat scheef. Gelukkig is het nu weer recht :)
Een extra skin die alleen te gebruiken is in de early acces, die dus iedereen heeft gezien early acces alleen werkt als je die pack koopt. Beetje kansloos.
Ik twijfel nog heel erg. Ik heb de Beta vanaf het begin mee gedaan maar ik kan ondanks jaren Q3 ervaring maar moeilijk mee komen. Vind ook de balance in wapens erg scheef nog steeds en het logge springen helpt daar ook niet bij. Het ziet er allemaal wel goed uit, maar ik wil wat shooters betreft wel gaan kiezen tussen de nieuwe CoD of 30 euro voor deze.. En die keuze vind ik nog niet zo makkelijk.

Zou het heel zonde vinden om 30 euro uit te geven aan iets wat ik amper nog ga spelen.
Het spel is gratis hoor. Je kan 30 euro uitgeven zodat je alle champions permanent unlocked...
Wtf ik zie niet eens wat er gebeurd.. :P

Nee geef mij maar RB6 Siege.
Ik heb Quake Arena destijds helemaal grijs gespeeld. Vooral het hoge tempo en de soepele gameplay beviel me goed. Nu (ik dertig ben :+) heb ik de open Beta geprobeerd en deze bij elkaar een halfuurtje gespeeld voordat ik weer deinstalleerde. Het spel ziet er goed uit en heeft nog steeds dat snelle (chaotische), daar waar ik dat vroeger een must vond hecht ik nu meer waarde aan spellen met meer "spanning" en opbouw. Aan mij niet (meer) besteed dus. Desalniettemin ben ik benieuwd hoe deze game gaat (be)vallen bij het grote publiek!
Nog oude q2 ctfers aanwezig met QC?
dit gaat precies goed zijn voor 2k en 144hz op 1080ti gok ik zo. shitloads aan vrije tijd en net een nieuw systeem, komt goed uit..... lol

[Reactie gewijzigd door A87 op 18 augustus 2017 13:00]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*