Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Starbreeze investeert ruim 11 miljoen euro in System Shock 3

Door , 20 reacties

Ontwikkelaar OtherSide Entertainment maakt bekend dat het Zweedse gamebedrijf Starbreeze 12 miljoen dollar, omgerekend 11,3 miljoen euro, investeert in System Shock 3. Starbreeze zal de game uitgeven op de pc en 'andere platforms'.

Starbreeze heeft met de investering de rechten om het spel uit te mogen geven in handen gekregen. Het Zweedse bedrijf is de maker en uitgever van onder meer Payday 2 en werkt ook aan een geavanceerde vr-headset: de StarVR.

Wanneer System Shock 3 uitkomt is nog niet bekend. De ontwikkeling van het derde deel in de serie werd eind 2015 aangekondigd. Enkele maanden later werd bekendgemaakt dat Warren Spector, de topman achter de eerste Deus Ex-game en System Shock, was aangetrokken om leiding te nemen over het team dat werkt aan de nieuwe game.

Het eerste deel in de System Shock-serie verscheen in 1994 en in 1999 kwam System Shock 2 uit. De actie-rgp's met cyberpunkthema werden destijds goed ontvangen en worden gezien als klassiekers binnen het genre.

Naast een nieuwe System Shock-game wordt er ook gewerkt aan een remake van het origineel. Dat wordt gedaan door een Nightdive Studios, na een succesvolle crowdfundcampagne op Kickstarter. De remake moet in het tweede kwartaal van 2018 verschijnen.

Reacties (20)

Wijzig sortering
Moderne devs kennende wordt het een spel wat cosmetisch lijkt op de oude maar qua gameplay er geen ene fl*kker mee te maken heeft, net als de moderne Deus Ex games die voor geen meter lijken op het origineel, niet qua diepgang en niet qua gameplay.

Dus als je slim bent ga je er niet van uit dat System Shock een goed spel wordt wat recht doet aan het origineel.

[Reactie gewijzigd door CobraVE op 14 maart 2017 21:47]

Op een oude formule doorhameren zie ik anders ook niet graag geburen, ik zie devs liever wat nieuws proberen wat gameplay betreft. maar qua sfeer/graphics etc wel terug doet laten denken aan het origneel.
imho is juist ook de gameplay medebepalend voor de sfeer in een game, dus een totaal andere gameplay kan heel anders uitpakken
De oude formule is waarom een spel succesvol was, tuurlijk kun je die *IETS* veranderen maar er een compleet ander spel van maken (Deus Ex, Thief, Ghost Recon, Raindbow Six) is natuurlijk niet de bedoeling.
Als je echt slim bent wacht je gewoon af tot je wat meer info hebt en zien we na gameplay beelden en vooral als de game pas uit is of het het een goed spel wordt.

Dit soort speculaties zijn wat mij betreft net zo onzinnig als de game simpelweg om de naam meteen te hypen...
Dit soort speculaties zijn gebaseerd op de trieste realiteit van de afgelopen 5+ jaren. Alle games die gereboot zijn (Deus Ex, Thief, Ghost Recon, Raindbow Six) leken voor geen meter meer op het origineel qua gameplay/mechanics maar cateren meer en meer voor de casual players waardoor ze saai, homogeen en 13 in een dozijn zijn geworden.
Mja, het is wel Warren Spector zelf die dit project gaat leiden. Hij had niets te maken met Deus Ex 2/3/4 bijvoorbeeld, alleen met de eerste.
er zijn net zo goed voorbeelden van games die fantastisch zijn uitgewerkt; Doom, Wolfenstein: The New Order, en Wolfenstein: Old Blood.

dus als je slim bent ga je nergens van uit en wacht je gewoon tot het uit is.
Dan noem je ook wel even games van 1 uitgever waarvan 2 titels van 1 studio zijn. En dan is het ook nog eens (in mijn ogen) 1 van de beste uitgevers.
Laten we hopen dat deze dev ook ziet dat het terug gaan naar de roots prima kan.
Echter het is de dev van Payday2 dus zij willen ook hun payday *ziet dlc gebeuren*
Payday 2 is vrij goed aangepakt vind ik zelf. DLC's zijn inderdaad niet gratis, maar die DLC's kosten ook geld om de ontwikkeling van Payday 2 te kunnen blijven verantwoorden. Er zijn maar weinig games die ondertussen al zo'n 4 jaar oud zijn en nog elke maand netjes updates en verbeteringen krijgen.

Ik heb ~2 jaar terug toentertijd alle DLC's gekocht (op 2 na ofzo, waar ik weinig aan had). En een maand of wat geleden nog even weer gespeeld... Er komt ook voor de niet DLC-kopende gebruikers veel bij.

Verder zijn die DLC wapens niet heel veel beter als de standaard wapens (vond wel idioot dat je DLC moest kopen voor granaten enzo, maar volgens mij is dat al aangepast) en alle DLC maps zijn ook voor de niet DLC kopers gewoon te spelen. Je kan gewoon die lobbies joinen, of net als mij, hebt een paar friends die al die DLCs wel gekocht hebben :)
Ah... herinneringen :P Ik hoop echt dat ze er wat moois van gaan maken.
Hoera voor Star Breeze!! Ik vind SystemShock 2 zoooo freaking episch, dat is niet in woorden uit te drukken. Briljant dat er een 3e deel gaat komen, ik kan niet wachten! :D
vorig jaar nog maar eens het eerste, originele spel gespeeld, het blijft -ook met de mindere graphics- nog steeds een machtig mooi spel en het toont aan dat gameplay belangrijker is dan graphics.
(en natuurlijk ook deel 2 gespeeld)

Ben benieuwd of ze hum ambities kunnen waarmaken!
*Net 13 jaar geworden, speelt voor het eerst System Shock 2 om 11 uur s'avonds (! Super laat!) in de schoolvakantie.

L-l-l-look at you hackeEeRr... a p-pa-p-pathetic creature of meat and bone. Panting and sweating as you r-r-Run through my corridorsSs. H-h-h-Hhow can you challenge a perfect, immortal machiiIIIIInee.

*Rent huilend naar beneden naar zijn ouders.

Edit: Quote in kwestie: https://www.youtube.com/watch?v=5iZMD_eCpEo

[Reactie gewijzigd door Xeneonic op 14 maart 2017 21:42]

Als Starbreeze het DLC gehalte van Payday2 zou gaan hanteren van 1 DLC per maand voor komende 3 jaar dan heeft Systemshock3 voor mij geen interesse. Ik weet je bent niet verplicht om de DLC te kopen maar de kwaliteit en originaliteit bij Payday 2 (mede ook door Overkill) is ver te zoeken. De hele franchise wordt uitgemolken met overpowered wapens (en verdere onzin) waardoor je snel door het level heen kan walsen. Ik speel veel Payday the Heist (2900 uur inmiddels) en krijg van Payday2 spelers te horen dat deel 1 wel erg hardcore is.
Wat ik probeer te zeggen is zorg dat de basis game goed is en melk het niet oneindig uit, weet je grenzen als uitgever / content creator. Dan bereik je een groot publiek waardoor het spel een onvergetelijke ervaring bij mensen zal achterlaten = visitekaartje voor eventuele opvolger. Gevolg: mensen zullen deze dan ook kopen.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 14 maart 2017 22:09]

Ik wil gewoon een goed spel bij de lauch.
DLC achteraf interesseert mij niet en koop ik toch nooit.
Als ik een spel heb uitgespeeld heb ik nooit de behoefte om nog een paar uur nutteloze extra gameplay te hebben.
Uitzondering: The Witcher 3.
Ah memories. SS2 had een hele mooie multiplayer waarmee je met meerdere mensen de verhaallijn kon spelen.
Samen met een vriend gedaan, alletwee extreme karakters genomen dus de ene keer had hij de lead en de keer erop ik, net wat de volgende uitdaging was.
Kreeg de aanbeveling om deel twee te gaan spelen, maar vond het zo gedateerd aanvoelen dat ik hem toch maar gedeinstalleerd heb...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*