×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Payday 2 krijgt gratis virtualreality-uitbreiding

Door , 28 reacties, submitter: Dartillus

Overkill Software heeft bekendgemaakt dat Payday 2 een vr-uitbreiding krijgt. De vr-modus wordt gratis toegevoegd aan het spel. Gamers die er gebruik van maken kunnen samenspelen met spelers die een regulier scherm gebruiken.

In een teasertrailer die Overkill Software heeft gepubliceerd, is te zien dat spelers die de vr-modus gebruiken, op een vaste plek staan. Vermoedelijk kunnen ze niet rondlopen zoals de andere spelers. Mogelijk kunnen de vr-gebruikers zich teleporteren. Die methode van bewegen wordt in de meeste vr-games gebruikt. In het demofilmpje wordt een HTC Vive met motioncontrollers gebruikt.

De komst van de vr-modus werd bekendgemaakt tijdens de Starstream van uitgever Starbreeze. In de uitzending vertelden studio's van de Zweedse uitgever over de projecten waar ze aan werken. De vr-modus van Payday 2 zal dit jaar een bèta krijgen. Wanneer die start en wanneer de functie definitief toegevoegd wordt, is nog niet duidelijk.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

11-05-2017 • 16:34

28 Linkedin Google+

Submitter: Dartillus

Reacties (28)

Wijzig sortering
Is het toeval dat alle DLC nu ook in de aanbieding is ? (85% korting). Leek mij serieus interessant spel, maar nooit gedaan. In VR ga ik hem zeker proberen.
Nee, is geen toeval. De support voor PayDay 2 loopt nog even door (tot Oktober 2018), maar de DLC is nu spotje goedkoop. Ik dacht ook dat de DLC uiteindelijk gratis moet worden (niet 100% zeker). De game, inclusief alle DLC gaat later uitgebracht worden en zou dan rond de 45,- moeten kosten. Wellicht is het dus interessant om te wachten. :)

Game steekt op zich goed in elkaar en de ontwikkelaar (Starbreeze Studios, die ook de StarVR ontwikkeld!) luistert goed naar de community.Toen de safes kwamen met de boren voor cosmetic skins e.d. dachten velen (omdat sommige skins wel een klein voordeel opleveren voor het team) dat het pay-to-win geworden was. Na een stortbui aan klachten hebben ze dat toch maar weer semi uit de game gehaald. De kluisjes zijn er nog wel, maar de drills kunnen nu ook droppen, je hoeft ze niet meer te kopen. :)

Het nadeel is wel, dat de game intussen al gedateerd is, want het is uitgekomen in 2013. Al met al is het wel een toffe game, die ik zeker kan aanraden (het is een team based co-op game, waarbij je met maximaal 4 man tegen de AI speelt ).

Dus die voordelen, waar ik het over had, waren dan alleen voor jou en jouw team; het is dus eigenlijk nooit pay-to-win geweest. ;)

Nieuwe DLC die uit gaat komen, zal gratis zijn geloof ik en eind dit jaar komt de laatste DLC pack uit. De game wordt door de ontwikkelaar gesupport tot Oktober 2018. Voor een game is dat best lang tegenwoordig. Lovenswaardig enerzijds, anderzijds, zoals gezegd is de game wel dik verouderd intussen, zeker op grafisch gebied. Laat PD3 dus maar gauw komen!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 11 mei 2017 17:05]

Dus die voordelen, waar ik het over had, waren dan alleen voor jou en jouw team; het is dus eigenlijk nooit pay-to-win geweest. ;)
Op het moment dat uberhaupt het gebruik van handgranaten en een sniper rifle (dus geen bijzondere versie ofzo) in een shooter DLC worden dan gaat dat mij toch een stapje te ver. Dat nog even los van het microtransaction fiasco.
Ik snap je redenatie niet echt. En bij Payday2 kan je echt niet lopen zagen over de DLC... Als 1 iemand de DLC heeft, kan iedereen in de party mee op die maps/missies spelen. De helft van alle DLC krijg je dan zo goed als gratis.
Zeker proberen, is echt een top spel! Overigens is t cool dat ze VR gaan proberen, maar vraag me toch echt af hoe ze dit willen doen als je dus niet kunt lopen. Als je als speler kunt teleporteren dan lijkt het me dat het spel weer te makkelijk wordt.

(Overigens is het spel niet makkelijk :P)
Ja inderdaad doen! Het is wel aan te raden om het met een paar vrienden te doen. Online is ook leuk, maar dan heb je soms pech met medespelers (soms even zoeken voor je een leuke groep tegenkomt, ook zijn er redelijk wat cheaters). Zonder medespelers krijg je AI bots als teamgenoten die zo dom zijn dat het hele spel wordt verprutst.

Ik heb met verschillende vrienden al een hoop uren in Payday 2 gepompt. De uitdaging blijft omdat sommige heists (voor ons) bijna onhaalbaar zijn. Voor mij een van de betere Co-op games.
Dat is wel verrassend, gezien hun geschiedenis met DLC (ook al hadden ze beloofd dat niet te gaan doen).
Je haalt dingen door elkaar. DLC is altijd al in de game geweest (zelfs in PayDay: The Heist!), dat kwam namelijk een jaar of zo na de release al. De belofte waar jij op doelt, is de belofte dat er geen microtransactions zouden komen in de game.

Toen ze die belofte braken, hebben de ontwikkelaars eigenlijk best veel ervoor gebloed; de kritiek was niet van de lucht en de slechte reviews die de game er voor kreeg evenmin, maar het is wel met succes geweest! Ze hebben het intussen ook deels terug gedraaid, zover ik weet. De game is nu dus weer een OK game. :) De stat boosts zitten er nog wel in, maar de drills zijn nu ook random drops geworden, waar dat eerst niet zo was.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 11 mei 2017 17:02]

De laatste tijd ben ik met maten weer druk actief met roven op Payday 2, nu ik de berichtkop las, was mijn eerste reactie: "cool, ik heb nog zo'n stoffige samsung gear vr thuis liggen, eindelijk een leuk gebruik, samen met mensen die wel gewoon op 't scherm zitten!"
Maar het feit dat dit dan weer voor een andere VR bril is vind ik jammer. Toch een Valve dingetje geloof ik.
Helaas als ik dit zo lees, zal dat zelfs voor mij geen waardevolle toevoeging zijn.
Leuk om weer eens in het nieuws te komen, maar realistisch gezien denk ik dat er maar een handje vol mensen dit daadwerkelijk in gebruik gaan nemen. ;(
Tja, de studio achter de game, Starbreeze, is zelf namelijk bezig een VR bril te maken (samen met Acer), logisch dus dat ze eerst voor eigen spullen kiezen. ;) Wie weet komt er een patch, die support toevoegd voor andere VR apparaten, daar zie ik de studio in elk geval wel voor aan, zeker als de community er veelvuldig om vraagt!

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 11 mei 2017 17:07]

Heeft er ook mee te maken dat een Vive of Oculus aan een pc worden gekoppeld en de hardware van de pc gebruiken. Samsung gear kan dat niet.
Uhm het feit dat de gearvr met geen pc spel werkt had je toch al moeten doen weten dat het spel er niet mee zou werken.
Gear vr is Mobiele VR, die je overigens (met een beetje moeite) met je pc kan verbinden en dan functioneerd ie net als de oculus, bij de nieuwste versie word een touch controller meegelevert, maar je kan ook gewoon een xbox one controller gebruiken net als de rift
Ik hoop echt dat je kan lopen met een VR controller, anders is de game meteen een heel stuk minder intressant. Ik bedoel, ja oke, teleportatie-locomotion werkt goed voor mensen die net beginnen met VR, maar ondertussen is het al vrij duidelijk dat iedereen die meer dan een paar uur gespeeld heeft de teleportatie eigenlijk maar een minpunt vind.

En als je dan een beetje kijkt in het huidige aanbod VR games zie je dat ondertussen minstens de helft van de games teleportatie in zn geheel de deur heeft gewezen, de meeste games gebruiken nu gewoon de trackpad van een controller, of je doet een soort 'langlaufen' beweging om te lopen, beide werken stukken beter dan teleporteren.

Verder heb ik PayDay2 eigenlijk te weinig gespeeld, dus dit kan ik alleen maar toejuichen
teleportatie-locomotion werkt goed voor mensen die net beginnen met VR, maar ondertussen is het al vrij duidelijk dat iedereen die meer dan een paar uur gespeeld heeft de teleportatie eigenlijk maar een minpunt vind.
Spreek voor jezelf aub. Ik, en met mij vele anderen, krijgen gewoon nog steeds snel hoofdpijn van 'lopen' met een controller. En ik heb mijn Vive nu een jaar in huis. Het beste zou wel zijn als beide opties in spellen zit, dan heb je tenminste de keuze.
Hmm dat is wel interessant, mag ik vragen hoe vaak je speelt en vooral ook wat voor soort spellen?

Verder is het niet te ontkennen dat je jezelf dit aan moet leren (ff doorbijten) ik geef meteen toe dat ik in het begin ook echt wel moeite had met games als Onward, maar als je ze een paar uur heb gespeeld dan komt je brein (als het goed is) tot de conclusie dat het toch niet echt is en verdwijnt de duizeligheid. (tip, als je net begint helpt het om 'op je plaats te lopen' terwijl je ingame loopt, word je minder snel duizelig, en heeft je onderbewustzijn eerder door dat het niet echt is)

Ik speel ondertussen sessies van uren achter elkaar in games als Onward, en met mij waarschijnlijk ongeveer ~70% van de playerbase van die game, dat geeft wel een beetje aan hoe mensen toch echt wel massaal kunnen wennen aan lopen met een controller.

Als het echt zo'n groot probleem was dan hadden we niet al zon groot aanbod aan games met andere locomotion stijlen, dus ik denk dat jij vooral voor jezelf moet spreken ;)

Doe jezelf een plezier, buffel door die duizeligheid (lopen op je plaats is een goeie truc om je te helpen wennen!!!) je zal je verbazen hoe geniaal je het een weekje later vind.
Heeft mij iets van 4 dagen gekost, een sessie of 6-7 van ongeveer een half uurtje per stuk (ook lange sessies moet je 'aanleren') waarbij ik dus inderdaad op mn plek heb gelopen de eerste 4-5 sessies, en nu ren ik als een malle over het speelveld :P
Geen idee in hoeverre dit succesvol gaat zijn.
Maar ik vind het wel erg tof dat deze functie gratis wordt toegevoegd! :)
Ik mag hopen dat die controllers accuraat zijn, op de hoogste moeilijkheidsgraad heb je niets aan 'bijna raak', 90% moet continue headshot zijn, helemaal als je met een sniper bezig bent.

Zeker met dat fixed-teleporteren principe erachter, random parties worden gok ik instant-kick. Zeker de hogere, of stealth, daar werkt zo'n fixed point absoluut niet. Grappig hoe hij einde van de trainer gewoon 'in sight' paar gasten neermaait, paar kogels en je ligt al dood op de grond.

Edit, op 0:18 zie je toch duidelijk de VR persoon naar binnenlopen, dat lijkt dus geen teleport principe te zijn, mogelijk gewoon bewegen via 1 van de d-pads op de controllers?
Of met muis en toetsenbord?

Heb zo ook zittend achter m'n bureau half life 2 gespeeld met de Oculus dk1.
Ik denk dat je dan snel motion sickness krijgt. Ikzelf zie het nog wel echt als een 'scherm' maar dan een stuk echter. Als ik goed op de stoel zit heb ik er geen last van. Maar als je gaat lopen sprinten en echt druk bezig bent met knallen dan ga je rap ziek worden ben ik bang...
Hun DLC beleid is juist niets op aan te merken.

Het DLC beleid zorgt er namelijk voor dat de ontwikkeling van Payday 2 doorgaat. Tenzij een vervolg om de deur staat, is de kans groot dat de support na 2018 door zal gaan.

Een maand of wat geleden weer Payday2 gaan spelen, ik was aangenaam verrast van de enorme hoeveelheid verbeteringen overal, en dat in een jaartje tijd. De DLC's komen voorbij in 2-4 sales per jaar voor een prikkie, zo verzamel ik ze ook.

De DLC wapens zijn niet zo heel erg boeiend, vaak slechter dan de standaard wapens. Al vond ik de granaten/molotovs onder een DLC wel ruk, maar dat was gratis geworden dacht ik. Bijna alles van die DLC content is cosmetic only, het belangrijkste, de maps zijn door iedereen te spelen.

Het lijkt op melken, maar dat komt door een hoeveelheid partijen die daar gewoon misbruik van maakt(e). De DLC's stellen misschien niet altijd even veel voor, maar dat komt omdat men vergeet dat de overige updates (welke regelmatig vrij groot en uitgebreid zijn!) mogelijk zijn dankzij de verkoop van DLC's. Het zijn geen simpele bugfixes, maar eigenlijk gewoon DLC's.
http://payday.wikia.com/w...te_history_%28Payday_2%29

Wat ik trouwens ook niet geheel onbelangrijk vind, is de muziek is echt goed gemaakt. Daar komen ook steeds nieuwe tracks bij (of worden vervangen,zoals intro). Heel kerst album als update :) https://www.youtube.com/watch?v=jnsRX7RHr6E (Die Simon Viklund AKA Hoxton is echt goed met zijn nummers, bijna alle muziek uit Payday komt van hem af)

[Reactie gewijzigd door batjes op 11 mei 2017 21:30]

Dat was niet het 'DLC-beleid' (want DLC was er ook al in PayDay: The Heist, het eerste deel), maar een belofte die zij braken aangaande microtransactions. :)
De items kon iedereen in principe krijgen, echter om de kluizen te unlocken, moest je een drill hebben, die aanvankelijk alleen te koop waren. Dat is een paar maand na de introductie ervan ook grotendeels terug gedraaid. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 11 mei 2017 17:10]

Ik ga ervan uit dat we dit dan ook in Overkill's The Walking Dead terug gaan zien

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*