Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties

Naar aanleiding van de negatieve reacties op de Black Market Update voor co-op-multiplayergame Payday 2 eerder deze maand, heeft ontwikkelstudio Overkill een reactie op Reddit geplaatst. Volgens Overkill zijn de opbrengsten nodig voor de voortdurende ondersteuning van de game.

Almir Listo, producer bij Overkill, hield een ama op de Payday-subreddit naar aanleiding van het eindigen van het ingame-evenement Crimefest. De eerste vraag waar hij besloot op in te gaan was degene die de Payday-community de afgelopen weken het meest bezighoudt: waarom zitten er nu microtransacties in de game terwijl de ontwikkelaar in het verleden beloofde dat dat nooit het geval zou zijn? En waarom creëren deze een 'pay2win'-situatie?

Listo begint door te stellen dat ze niet aan de ontwikkeling van Payday 3 zijn begonnen na de release van Payday 2 in 2013. "We willen al het mogelijke doen om er voor te zorgen dat Payday 2 zo gaaf mogelijk is." Hiermee doelt hij op de meervoudige gratis updates voor de game. "Betaalde dlc doen we alleen als het moet." Om alle ideeën die Overkill heeft voor de game uit te werken, is het team uitgebreid van 25 naar 75 man.

"88 updates later moeten we stappen zetten om het voortbestaan van de game te verzekeren. We zetten de game in de uitverkoop wanneer dat kan en hebben zelfs alle Payday 2-content permanent 33 tot 43 procent goedkoper gemaakt om hier alle lonen te betalen." Listo vertelt echter ook dat deze strategieën "niet het resultaat opleverden waar we op rekenden." Als aanvullende bron van inkomsten heeft de studio daarom de microtransacties ingevoerd.

"We hadden nooit gedacht dat we zo'n negatieve reactie van de community zouden krijgen," geeft hij toe. Desalniettemin lijken de microtransacties blijvend. "We hopen dat we de community ervan kunnen overtuigen dat dit de beste strategie is om de levensvatbaarheid van Overkill als onafhankelijke ontwikkelaar en de voortdurende groei van Payday 2 te kunnen waarborgen."

Een van de argumenten die de ontwikkelaar aandraagt voor waarom de stat boosts van de skins niet schadelijk zijn voor de gameplay-ervaring, is dat Payday 2 een pve-game is; "je wint of verliest samen met je team. Een voordeel van een van je teamleden, is een voordeel voor jou." De reacties op de uitspraken van Almir Listo in de Redditpost zijn onverminderd negatief.

In een tussentijdse update heeft Overkill er al voor gezorgd dat spelers de drills waarvoor betaald moet worden, ook kunnen krijgen aan het eind van een succesvolle missie. Het is echter niet bekend hoe groot de kans is dat spelers gratis zo'n drill in handen krijgen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Hier klopt dus heel weinig van.. Er word totaal niets gemeld over de 26 betaalde Dlc die ook uit zijn.. Totaal heeft dit ooit zo leuke spel meer dan 200 euro gekost als je alle dlc als trouwe speler kocht.
Verder is er ook al een community fundraiser geweest (het hype fuel event) waar ook een flinke som geld is opgehaald .
Al met al is payday2 een grote melk koe geworden heel jammer.
Overkill heeft hun trouwe fans teleurgesteld met loze belofte.
Ik spreek uit eigen ervaring over hoe overkill met hun community omgaat ik ben zelf een hele lange tijd community manager geweest bij een Overkill supported crew en er is gewoon weinig support aan de community ik kan nog wel even doorgaan over andere zaken waar ze andere beloftes maakten waarna ze het totaal tegenovergestelde hebben gedaan.
Mijn support zijn ze kwijt en ik weet dat een groot gedeelte van de diehard payday 2 fans zijn kwijtgeraakt

[Reactie gewijzigd door RadiumNL op 26 oktober 2015 12:11]

Van die 200 heb ik een fractie betaald dankzij de Steam sales aan 75%. Da's toch een heleboel content voor weinig geld imo. Dat mensen de volle pot willen betalen is hun zaak en dan kan ik ergens wel snappen dat ze teleurgesteld zijn in Overkill door het invoeren van microtransacties, maar niemand verplicht je hiertoe. Ikzelf heb er al 587 uur opzitten voor nog geen 30 (heb zo goed als alle DLC's voor dit geld) dus mij hoor je echt niet klagen. Heb ondertussen ook al 2 skins gratis gekregen dus ik zie het probleem niet echt.

Ben zeker geen fan van microtransacties maar op dit moment ondervind ik er persoonlijk weinig last van. Er zijn ook 3 nieuwe GRATIS missies bijgekomen waar ik geen voor betaald heb.
Klopt inderdaad. Als ze naast een soort klaagzang ook feiten op tafel hadden gelegd, dan was dit misschien een plausibel verhaal geweest. Echter, men rept alleen over 'ons ben zielug' en vergeet voor het gemak alle makkelijk controleerbare feiten te plaatsen. Die DLC's komen samen tot een vrij astronomisch bedrag. Een blik op het Steam Forum of in de comments, levert genoeg controleerbaar waar materiaal op, waaruit blijkt dat ze keer op keer slechts ten dele hun beloften hebben waargemaakt. Ze zijn vooral erg goed in het creren van hype, om vervolgens een halfbakken product te leveren.
Hoezo een halfbakken product? Ik speel het zelf altijd nog met plezier, zonder noemenswaardige bugs. Al die DLC en micro transacties bommen me niet.
Een heel klein gedeelte van de spelers koopt die DLC's. Een microscopisch klein gedeelte koopt alle DLC's. Dus al die DLC's samen mogen misschien 10.000 euro kosten, maar dat zegt niks als je niet weet hoeveel DLC's men ook daadwerkelijk koopt.
Of als je er realistisch en/of objectief naar kijkt: 200 euro klinkt als een van de meest goedkope hobbies ooit.

Reken voor de gein eens de kosten per uur plezier uit. En zet dat af tegen bijvoorbeeld een film, of uit eten, of willekeurig een andere activiteit. Als je echt een die-hard bent geweest, ben je per tijdseenheid veel minder kwijt dan de meeste andere hobbies.
Als je als hobby alleen Payday 2 speelt en nooit andere games koopt.. wie doet dan nou?
Uit eten gaan is geen hobby, net als naar de film gaan. Dat doet bijna iedereen wel eens, ook als je verder alleen maar Payday 2 speelt in je vrije tijd.

[Reactie gewijzigd door Blackice09 op 26 oktober 2015 16:37]

Hoezo zou uit eten gaan geen hobby zijn? Of naar de film gaan? Dat het geen hobby van jou is, wil nog niet zeggen dat niemand het mag hebben als hobby.

hobby (de; m; meervoud: hobby's):
ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd; liefhebberij

Waarom kan je geen liefhebber zijn van uit eten gaan? Waarom is dat geen ontspannende bezigheid voor in de vrije tijd? Genoeg mensen die, laat ons zeggen, elk weekend een andere plek gaan uitproberen (hier in Glasgow ben je dan makkelijk een jaartje of 2 zoet...)
Als je fan bent van films kijken, waarom kan je dan niet elke week een filmpje meepikken? Sommige bioscopen hebben een soort van abonnement beschikbaar waar je voor pakweg 20 euro/maand ongelimiteerd aantal films kan gaan kijken.

Je kan best 'eens' uit eten gaan, of 'eens' een filmpje meepikken, of 'eens' een spelletje spelen, of 'eens' gaan fietsen/vissen/karten/lopen/kaarten/gokken. Dat op zich maakt het geen hobby. Doe je het graag en regelmatig, dan leunt het al sneller aan bij de definitie van hobby.
CSGO, TF2, DOTA2 hebben het allemaal met microtransacties maar zijn niet pay to win.
Dat die drills van afgelopen week dus pay to win waren was al een flinke stap in de foute richting.

Puur cosmetisch houden en een beloningssysteem gebruiken (zoals de valve games)
Dat zal mensen meer laten spelen, en wellicht extra geld laten spenderen aan de game want er kan namelijk iets mee gewonnen worden.

Het DLC verhaal had makkelijk vermeden kunnen worden door het puur alleen in game te houden zoals CSGO met Mission packs doet.

[Reactie gewijzigd door CykkVii op 26 oktober 2015 12:04]

Waarom puur cosmetisch houden? Overkill is een onafhankelijk studio, ze hebben (zoals ze zelf ook aangeven) de game voortdurend voorzien van updates. Zelf heb ik Payday2 een tijdje actief gespeeld en ik moet zeggen: die updates zijn inderdaad rg regelmatig. Om nog maar te zwijgen over de constante toevoegingen van pakketten met wapens e.d. Dit maakt de game uitgebreider, completer (?) tot op zekere hoogte en zorgt er voor dat er meer variatie is.

Daarnaast: het is een PvE game! Hoe kan een game Pay2Win worden, als je niet tegen elkaar, maar mt elkaar speelt tegen AI? Altijd. In elke game die je speelt. Je schiet niet, nimmer, nooit, je eigen teamgenoten neer. Je moet namelijk samen de missie klaarspelen. Als jij wint, doen je teamgenoten dat ook, als jij verliest, doen je teamgenoten dat ook. Als je een game start waarbij je in een team komt met 1/2 spelers die wapens hebben die via microtransactions gekocht zijn, dan heb je toch alleen maar meer kans om de missie ook daadwerkelijk met succes uit te voeren?
edit:
Voor de mensen die het niet weten: Payday2 werkt ook met verschillende moeilijkheidsgraden. Er zijn tal van missies die voorbij komen die je kan starten. Het zijn telkens dezelfde missies, maar met verschillende moeilijkheidsgraden. Deze kan je o.a. zelf starten.
Er zijn vijf 'Risk levels' zoals ze in de game heten: Normal, Hard, Very Hard, Overkill en Death Wish. Bij elke hogere moeilijkheidsgraad komen er meer waves, zijn de tegenstanders sterker en wordt het dus moeilijk om een missie te voltooien. Om dan nog maar te zwijgen over de Juggernauts die af en toe spawnen en echt voor heibel kunnen zorgen als je er niet op voorbereid bent... Daarnaast is er dan ook nog een optie om er voor te kiezen maar n kans te hebben voor de missie (weet zo even niet hoe dit heet), whipe je, kan je niet opnieuw beginnen en is het voor die missie game over. Iemand met extra sterke wapens in je team zal dan uiteraard het nodige voordeel bieden, zeker bij Death Wish.



Ik snap werkelijk waar niet waar alle commotie over ontstaan is. Ok, ze hebben gezegd dat er geen microtransacties in de game komen, die belofte hebben ze gebroken. Maar, zoals ik al aan gaf: de game heeft constante updates. En met constant bedoel ik dan ook cht constant.

Een overizcht:
- Er zijn 9 (!) stuks DLC gekomen voor het spel die gratis zijn en extra missies toevoegen. Dit zorgt er voor dat de game (die maar 19,99 kost) nog voller/completer wordt dan hij al is.
- Er zijn 25 (!) stuks DLC beschikbaar waarbij je extra characters, extra wapens, extra maskers *(die je draagt tijdens de overvallen) kan kopen. Deze hebben ook allemaal eigen stats. Sommige van deze wapens zijn (stukken) sterker en alleen te krijgen met de DLC, maar die zijn er dus al tijden. Waarom is hier nooit zo veel commotie over ontstaan?
- Er zijn sinds de release (op 13 augustus 2013) 88 updates geweest. Acht-en-tachtig. Sinds de release zijn er 804 dagen voorbij gegaan wat neer komt op een kleine 115 weken (804/7=114,85). Per anderhalve week (zo ongeveer) is er dus een update voor de game uitgekomen. Elke ander-halve week. In deze updates zitten bug fixes, aanpassingen aan wapens, achievements die toegevoegd werden, ga zo maar door. Ondertussen zijn we dus een dikke twee jaar verder en de game heeft nog altijd actieve ondersteuning. Dan is het toch logisch dat daar extra kosten aan verbonden zijn?

Zoals ze zelf ook aangeven: ze zijn van 25 man/vrouw personeel, naar 75 gegaan. Dat is drie keer zo veel. Dat zegt toch ook wel wat over de motivatie van de ontwikkelstudio om aan de game te werken, laat staan het werk dat ze doen of gedaan hebben en de motivatie om er aan te blijven werken.


Daarom, nogmaals, snap ik werkelijk waar niet waarom er zo'n enorme commotie ontstaat over een game die je in teamverband in PvE (!) modus speelt. De game heeft al een dikke 2 jaar lang ondersteuning vanuit de studio, en zo te zien blijft dat ook nog een tijd doorgaan. Ze organiseren evenement (zoals het onlangs afgelopen 'Crimefest'), zijn druk met de community, en blijven bezig met manieren om de game uitgebreider te maken.
De micro-transacties zijn een noodzakelijk kwaad: als Overkill de game wil kunnen blijven ondersteunen zoals ze nu doen (met 75 man/vrouw personeel!) hebben ze meer inkomsten nodig. Aan het aantal DLC te zien waren ze al deze kan op aan het gaan, maar leverde het nog niet voldoende op. Ze willen onafhankelijk blijven, ze willen geen Ubisoft worden (om maar eens iets te noemen), ze zijn lekker bezig.


Tot slot: hoe vaak zeggen we allemaal wel niet iets waar we later op terugkomen? ;)

[Reactie gewijzigd door Vickiieee op 26 oktober 2015 12:58]

Heel simpel je creert een omgeving waarbij mensen je niet in de team willen hebben als je geen microtransaction items heb.
Pay2Win is niet alleen een term wat gebruikt wordt in PvP maar gaat om het algehele community wat verdeeld wordt in betalende en normale gamers die niet met elkaar willen/kunnen spelen.
Op den duur worden de normale gamers uitgesloten en gaan andere games spelen en blijven alleen betalende spelers over en sterft het game uit.

En dergelijke strategie voor je alleen uit als je nog even snel wat geld uit de game wil zuigen en dan de stekker eruit wil trekken.
Heel simpel je creert een omgeving waarbij mensen je niet in de team willen hebben als je geen microtransaction items heb.
Pay2Win is niet alleen een term wat gebruikt wordt in PvP maar gaat om het algehele community wat verdeeld wordt in betalende en normale gamers die niet met elkaar willen/kunnen spelen.
Op den duur worden de normale gamers uitgesloten en gaan andere games spelen en blijven alleen betalende spelers over en sterft het game uit.

En dergelijke strategie voor je alleen uit als je nog even snel wat geld uit de game wil zuigen en dan de stekker eruit wil trekken.
Het is ook geen Pay2Win; aangezien je met maximaal vier spelers zit en altijd tegen de AI speelt... Als je dan dus wint, win je als team van vier, niet 1 iemand alleen.
[...]
Het is ook geen Pay2Win; aangezien je met maximaal vier spelers zit en altijd tegen de AI speelt... Als je dan dus wint, win je als team van vier, niet 1 iemand alleen.
Het is Pay2Win omdat je betaalt om makkelijker of sneller te kunnen winnen; of dat nou van het AI is of van een andere speler. En of dat nou in team-verband is of niet.

Als je samenspeelt met mensen die uitgeblingt zijn met 'super-DLC', hoe leuk is het dan voor jou nog om iets aan een missie bij te dragen als zij je eigenlijk continu voor zijn en alles 'in the bag' hebben? Omgekeerd: hoe goed kun jij dus nog meekomen in verhouding tot hen, en hoe snel ga jij gezien worden als een blok aan het been?
Als je samenspeelt met mensen die uitgeblingt zijn met 'super-DLC', hoe leuk is het dan voor jou nog om iets aan een missie bij te dragen als zij je eigenlijk continu voor zijn en alles 'in the bag' hebben? Omgekeerd: hoe goed kun jij dus nog meekomen in verhouding tot hen, en hoe snel ga jij gezien worden als een blok aan het been?
Ik weet niet of je zelf wel eens Pay Day speelt (als ik je zo lees, denk ik van niet), maar dan zijn er ondanks dat iemand een skin heeft die toevallig ook stats boost (want dat ben je namelijk ook niet zeker na het openen van zo'n safe!) nog altijd genoeg hordes agenten over. Hij kan net zo'n agent misschien wat makkelijker neerschieten, afhankelijk van de stats die het boost.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 27 oktober 2015 00:17]

Dan zet je een mechanisme in die de stats/items van allies verborgen houdt? In veel MMOs kun je dat ook togglen, Inventory view on/off.
Dat klinkt heel leuk, maar hoe zijn de huidige spelers tegenover nieuwe spelers? Al heel slecht. Dus wat krijg je straks met jou oplossing, inventory niet zichtbaar => Kick!
Dan kunnen ze nog aan het (infamy) level zien of iemand nieuw is of niet. Inventory alleen zegt nog niets in Pay Day 2.
Het gaat niet alleen om de commotie rondom de microtransactions; Overkill heeft wel meer beloftes gebroken, een aantal zaken zijn ook nog niet geleverd, zoals de 'verrassing' die kopers van The Completely Overkill package zouden krijgen. Die is nog steeds niet uitgeleverd. Het enige wat ik in het hoofd menu erbij heb, is een kluis op de achtergrond.

De FBI Files hebben pd2stats.com nutteloos kapot gemaakt (terwijl er toezegging was, dat dat absoluut niet zou gebeuren, wat helaas wel is gebleken. De safehouse zou uitbreidbaar worden, was bij launch (in 2013...) al beloofd dat het toegevoegd zou worden, ben benieuwd wanneer het dan eindelijk komt.

En zo zijn er nog meer dingen die gewoon totaal niet nagekomen zijn of gewoon mee hebben gebroken. Tijdens de Overkill packages was er - los van de Overkill en Completely Overkill package (voor de Hypetrain event) nog aparte DLC gelanceerd, die ook nog geld in het laatje moest brengen. Gek eigenlijk, heb je een actie, waarin je DLC al kan kopen, komt er nog aparte DLC uit, die je ook nog eens moet kopen.

Zo zijn er wel meer acties van Overkill, waarvan de haren overeind gaan staan, omdat het gewoon not done is. Ik snap daarom de reactie van de community op de microtransactions best. De reactie van Overkill is alleen maar een excuus, een verklaring waarom het nodig is, maar het repareert niets (als het daarvoor nog niet te laat is). Ergens is dat begrijpelijk, maar ik denk, dat het kwaad al geschied is voor de meesten van de community.

In de geest van dat PayDay 2 zo compleet mogelijk moet worden, zie ik het ook nog wel gebeuren, dat de rest van de heists uit Pay Day: The Heist ook nog wel naar Pay Day 2 komen, maar als betaalde content. De community (of wat ervan over is) is nu lekker gemaakt met 2 missies uit The Heist, onder 'contractor' Classics.

Ik ben echt benieuwd, wat dit allemaal met de game gaat doen en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de complete AMA en welke vragen Almir nog meer heeft beantwoord. Ik ben met name benieuwd naar de vragen over pd2stats.com, eigenlijk.

Daarnaast is Overkill niet geheel onafhankelijk; de uitgever van Pay Day 2 is immers 505 Games.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 26 oktober 2015 14:01]

Valve is ook een onafhankeleijke developer.
Toen ze met betaalde dlc kwamen waar flink sterkere wapens in zaten was er ook flink wat gezeur. De gratis dlc is trouwens vaak zeer slecht of bugy.
TF2 heeft wapens met andere stats, alleen dat maakt niks meer uit omdat de community bij die games bepaalt wat de waarde is van bepaalde items. Hier zou Overkill een voorbeeld van moeten nemen.
Ja, maar die droppen dan voor de hele community, wil je die eerder krijgen dan zul je een kist moeten openen.
je kan ze ook gewoon simpelweg kopen/ruilen, in plaats van steeds je keys of geld weg gokken. TF2, CSGO en Dota2 zijn een van die spellen waar je geen geld in hoeft te leggen om uiteindelijk wat te krijgen je kan alles krijgen zonder een cent in te leggen alleen je moet geduld hebben daarvoor.

[Reactie gewijzigd door MrKuromili op 26 oktober 2015 12:17]

maar Valve drukt bij de handel in die skins steevast 30% o.i.d. per transactie achterover. De devs van PayDay zullen aanzienlijk minder verdienen als zij via steam een soortgelijk systeem implementeren, simpelweg omdat Valve een stuk van de omzet afroomt.
Eens, maar snap de ophef bij deze game niet zo. Je speelt met je team tegen de AI. Dan is het prima toch dat iemand die in je eigen team zit een wat betere voor heeft dan jij?
Voordat er mensen zijn die boos gaan reageren dit is mijn mening over deze hele situatie,

Sinds deze week is er een hoop gedoe gekomen over de micro transacties en wat nog meer.
Natuurlijk is het zonde dat de transacties toch uit eindelijk in Payday 2 zijn gekomen. Maar Overkill geeft meerdere opties om deze safes te krijgen, zelfde geld voor de drills. Deze hebben ook een kans om te voorschijn te komen tijdens de card drops.

Ik neem hier CS:GO als voorbeeld, Hoe vaak zie je een mensen een crate krijgen vergeleken met een weapon skin. Het is allemaal cosmetisch maar toch wordt er een hoop moeite voor gedaan. Voor mij geven de skins in Payday 2 echter ook geen verschil dat het allemaal ineens "Pay 2 win " is. Deze stat bonus is bijvoorbeeld ook maar +1 damage of iets meer ammo. De game is nog steeds gewoon speelbaar zonder uberhaupt maar een skin te hebben. Daarnaast kies je er zelf voor om een skin te kopen en help je het bedrijf er ook mee om later meer content gratis uit te brengen.
Zelfs dat ze om te tijd alle DLC's op steam verkopen voor 75% dat mensen met een kleiner budget ook nog de DLC's kunnen kopen die hun willen hebben.

Zoals Almir al zegt tijdens de AMA "https://www.reddit.com/r/paydaytheheist/comments/3q53ms/crimefest_is_over_ama_discussion_with_almir_on/cwc930t" Zijn ze weer bezig om alle feedback te analyseren en te zorgen de updates die hier na komen hopelijk beter worden ontvangen door de community.
Wat je hier vergeet is dat er voordat het spel uitkwam verschillende keren gezegd is dat er geen microtransacties zouden komen. Veel spelers zien dit daarom, ook door de vele andere onderdelen die nog steeds niet zijn toegevoegd, als een probleem.

Het grote probleem met de Skins is dat de community al een mod hiervoor gemaakt had (Goonmod). Het is daarom niet anders dan het uitmelken van de community terwijl dit voorheen gratis was. Naast dit zijn er nog vele andere problemen (Safehouse customization, Hypetrain DLC, Infamy 2.1/3) waar Overkill nog steeds geen goed antwoord voor heeft. De afgelopen tijd zijn er alleen maar beslissingen gemaakt om inkomsten voor Overkill te verhogen terwijl de community toch naar andere zaken verlangt.
Zoals Almir al zegt tijdens de AMA "https://www.reddit.com/r/paydaytheheist/comments/3q53ms/crimefest_is_over_ama_discussion_with_almir_on/cwc930t" Zijn ze weer bezig om alle feedback te analyseren en te zorgen de updates die hier na komen hopelijk beter worden ontvangen door de community.
Het is intussen too little, too late; het kwaad is al geschied en ik denk niet dat dat zomaar nog gerepareerd kan worden, ook niet, door in de toekomst patches uit te brengen, rekening houdend met de feedback, dit hadden ze eerder al moeten doen, want ze hebben al zoveel feedback vanuit de community gekregen.

De manier waarop Overkill met zijn community omgaat is gewoon niet netjes en Overkill heeft meermaals bewezen dit eigenlijk gewoon niet te kunnen; gemaakte beloftes breken, incomplete producten afleveren, met mededeling dat eea later wel komt (waar het nu ook al maanden op wachten is). Gevolg is dat teleurstellingen opstapelen en vroeg of laat is de maat vol, voor de community. De microtransactions waren de druppel.

Overigens is de AMA geen AMA te noemen, er is letterlijk 1 vraag beantwoord door Almir, waarop een discussie is ontstaan (ik ben niet veel op Reddit, dus misschien dat ik er overheen kijk, maar zie Almir maar 1 reactie plaatsen nadat hij het bericht aanmaakte). Geen idee wat daar AMA verder aan is, was ook wel benieuwd naar waarom ze (ondanks eerdere beloften) tch pd2stats.com kapot hebben gemaakt.

Ook zijn er technisch diverse wijzigingen, waardoor zelfs HoxHud (een populaire mod) momenteel gewoon niet werkt. Ze willen hiermee wel aan de slag, maar dat gaat lang duren, of men moet weer hopen op "support" vanuit Overkill. ;)

[Reactie gewijzigd door CH40S op 26 oktober 2015 15:36]

Netjes dat ze hierop in gaan met heldere antwoorden.

Maar ondanks dat blijft het een afspraak die je in het verleden heb gemaakt. Een belofte die je uitgeeft aan je consument en er vervolgens overheen walst. Dan moet je ook niet verbaast reageren wanneer de community van jou product je de grond in boort.
Wat is er netjes aan om te liegen over het feit dat alles wat je zei een leugen was?

Hooks uit de games halen voor mods. En vreemd vinden dat modders er uiteindelijk mee stoppen.
beloven beter te communiceren en vervolgens alles stil houden
Zeggen dat alles rond crimefest gratis zou zijn en het eerste wat ze doen is microtransacties introduceren. Iets wat nooit zou komen volgens dezelfde persoon.
Het volhouden dat het een independent developer is maar een dikke deal hebben met 505 Games tot 2017 en daarnaast onderdeel van Starbreeze zijn wat NASDAQ genoteerd is zelfs.

De man heeft een langere neus dan Pinokkio.
Simpel weg: Het was toen geen leugen, ze zijn echter op een later tijdstip van gedachte veranderd, dat kan. Maar omdat ze de belofte breken zijn ze alle geloofwaardigheid kwijt, iets dat een dergelijke game echt niet kan hebben. Payday 2 is al een vreselijke game voor nieuwe spelers, nu overal bekend is dat de ontwikkelaar zich niet houd aan de beloftes, zorgt dat er voor dat nog mensen tijd en geld gaan steken in het spel omdat alles wat belooft is/wordt niet te vertrouwen meer is.

Had toen niet gezegd om nooit te beginnen aan microtranscaties om meer zieltjes te winnen of had nu niet het besluit genomen om het toch te doen. Nu zit je niet alleen met 75 man die waarschijnlijk alsnog niet behouden kunnen worden, maar in de toekomst zal dit ook impact hebben op eventueel nieuwe titels die ze ontwikkelen. Een dergelijke 'oeps' gaat jaren duren om overheen te komen en het consumenten vertrouwen terug te winnen.
Gebroken belofte ipv leugen is geen grote vooruitgang.
Daar is niks netjes aan, maar het is juist zaak dat je jouw eerdere belofte geen leugen maakt.
Doe je dat wel, schaad je nou eenmaal altijd de overtuigingskracht van jouw later nog gegeven woorden...
Klinkt heel lullig, maar de enige juiste oplossing dan was PayDay2 af te laten zakken en een ander project te ontwikkelen... Er worden harde fouten gemaakt, maar geen harde lessen geleerd... keer op keer, steeds weer door andere developers... wl dezelfde fouten, echter.

Met deze handeling slaan ze zelfs de feedback in de wind en steken ze alsnog nog steeds resources er in terwijl ze nu al op een bordje hebben dat er sprake gaat zijn van 'deminishing return'. Niet om te zeggen dat de situatie niet naar is voor de developers, maar ze hadden de situatie zeker kunnen zien aankomen en zodoende er beter op mogen inspelen. Dit is voor een developer een te kinderachtige handeling om jezelf tot de categorie professioneel developer te mogen rekenen. Als ze daar onder gaan leiden zeg ik ook; logisch resultaat.

[Reactie gewijzigd door Annihlator op 26 oktober 2015 13:09]

Dat ze niet hadden verwacht dat de community negatief zou reageren snap ik echt niet. Volgens mij is er nog nooit een positieve reactie geweest op pay2win, microtransacties worden meestal alleen geaccepteerd als ze de speler geen voordelen geven, maar bijvoorbeeld cosmetische veranderingen zijn.
Dat ze hadden beloofd nooit microtransacties te implementeren helpt natuurlijk ook niet mee, als je het niet waar kan maken moet je geen nooit zeggen. Nu ze dit toegeven lijkt het gewoon alsof ze van tevoren niet goed genoeg over het verdienmodel hebben nagedacht.
Dat ze hadden beloofd nooit microtransacties te implementeren helpt natuurlijk ook niet mee, als je het niet waar kan maken moet je geen nooit zeggen.
Niet alleen dat, maar als je zo'n uitspraak doet, maak je als developer ook meteen een statement dat je zelf ook niet op microtransacties zit te wachten als je een game speelt.
En om het dan alsnog te implementeren in de game zegt niks anders dan dat je jouw idealen voor een game al hebt opgegeven... en zelfs je project verloochtent... zelfs al probeer je het als een redding te zien, de leugen is hier het dodelijkst in en het bestaansrecht om voor een andere studio dan EA-achtige te werken is ook meteen verloren.
Had het eerlijk gezegt al zien aan komen eerst wordt je dood gegooit met dlc packs en nu dit , moet zeggen dat de game er niet beter op geworden is ,pay2win zal waarschijnlijk een groote hoeveelheid trouwe fans gaan kosten.
Eeuwig zonde. Tijd om PayDay links te laten liggen. Zijn genoeg andere goede games.
Ik heb zelf ook nog steeds liever de games in de volgende formaten t.o.v 10tallen mini DLC

Als ze nu gewoon 1x in de 6 maanden oid een DLC pack releasen heb je veel meer aan dan die microtransacties.
"We hadden nooit gedacht dat we zo'n negatieve reactie van de community zouden krijgen,"
als een van jou verkoop punten is, wij doen niet aan microtransacties bij het begin van het spel en dan vervolgens overgaan op microtransacties en dan nog verbaasd zijn dat er een community backlash is, dan doe je als dev geen goed werk omdat je niet weet wie jou markt is.
Door het platgespam op mijn steam van het weekend toch weer PD2 aangeslingerd, elke DLC was in de aanbieding voor 1,24 (ofzo), maar zelfs dat loopt al rustig op tot paar tientjes.

Moet ik toegeven dat het p2w aspect niet snel zichtbaar is mbt tot die nieuwe vaults, de drill kost geld maar het halen van die vaults kost al een behoorlijke tijd, maar ik heb er tot heden maar 2 skins uit gehaald zonder stat-boost. Echter van de 40+ missierewards heb ik slechts 1x zo'n drill bij iemand gezien.

Maken de DLC veel verschil? Aantal wapens misschien, maar nog weinig van gemerkt.

Dus mijn eerdere tirade neem ik deels terug, ja het is element van p2w en je hebt wat extra's, maar ik deel de mening dat het een PVE game is en je 'wint' als team.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True