Ziggo kondigt sim-only-abonnementen met 4g aan

Ziggo komt met vier nieuwe sim-only-abonnementen met 4g. Naast 4g bieden de abonnementen bellen binnen de EU zonder extra roamingkosten en is sms'jes sturen gratis. Naast de consumentenabonnementen zijn er ook nieuwe zakelijke pakketten.

ZiggoDe sim-only-abonnementen voor particulieren bieden '50 procent' meer data dan de oude Ziggo-mobiel-abonnementen voor hetzelfde geld. Mochten klanten over hun databundel heengaan, wordt de snelheid van de verbinding teruggebracht, waardoor 'e-mailen en whatsappen' nog mogelijk zijn. De data die verbruikt wordt tijdens de momenten dat de databundel is teruggebracht, wordt niet doorberekend. Naast de mobiele verbindingen, krijgen klanten van Ziggo automatisch toegang tot het Ziggo WifiSpots-netwerk.

Mobiel van Ziggo is alleen voor klanten van Ziggo verkrijgbaar en maakt gebruik van het netwerk van Vodafone. Klanten die van andere Ziggo-diensten af willen, maar hun mobiele abonnement wel willen behouden, betalen daarna 5 euro per maand extra voor het mobiele abonnement zonder andere Ziggo-diensten. Het goedkoopste abonnement voor Ziggo-klanten is 9 euro met 300MB data en 75 belminuten. Het duurste abonnement is 30 euro voor de verstokers van veel data: na 4500MB wordt de datadoorvoersnelheid teruggeschroefd.

Zakelijke klanten krijgen voor 10 euro per maand exclusief btw 200 belminuten en ook 300MB data. Het duurste abonnement van 32,50 exclusief btw levert 6000MB data en onbeperkt bellen binnen Nederland en in de EU.

Abonnement Belminuten Sms Datalimiet 4g (down/up) Bij overschrijden limiet (down/up) Contractduur Prijs per maand*
'Mobiel voldoende 4g' 75 Onbeperkt 300MB 225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
Maandelijks opzegbaar 9 euro
'Mobiel ruim 4g' 300 Onbeperkt 1500MB 225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
Maandelijks opzegbaar 15 euro
'Mobiel enorm 4g' Onbeperkt Onbeperkt 4500MB 225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
Maandelijks opzegbaar 30 euro
'Mobiel Familie 4g' Onbeperkt Onbeperkt 6000MB 225Mbit/s
50Mbit/s
64kbit/s
32kbit/s
Maandelijks opzegbaar 45 euro

* De abo's zijn alleen voor Ziggo-klanten. Na opzeggen overige Ziggo-diensten, komt er 5 euro bovenop de genoemde maandbedragen.

Door Krijn Soeteman

Freelanceredacteur

26-10-2015 • 12:20

218

Reacties (218)

218
216
152
4
0
0
Wijzig sortering
Worden abbo's die je nu al hebt van €15 p/m automatisch omgezet naar het nieuwe? Ja dus.

Zou wel zo netjes zijn, op hun pagina kun je de oude ook niet meer bestellen namelijk: klik

Ik zal zo in de pauze even bellen, dan zal ik het hier posten als dat zo is.

Ik ga nu, automatisch of niet, zonder extra kosten naar een sim-only abbo met 500MB extra en 4G erbij én onbeperkt SMS (was eerst één bundel met bellen) én roaming free bellen.

Ik was al erg tevreden over Ziggo mobiel en dit helpt daar zeer zeker bij. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding die nu alleen maar beter wordt.

edit: miste de link
edit 2: net gebeld en, voordat ik de andere reacties zag: per 1 december worden alle abonnee's overgezet op de nieuwe abonnementvormen, zonder extra kosten of contracten erbij. Omdat je toch een maand opzegtermijn hebt heeft bellen om eerder om te gaan dus geen zin. Aldus mevrouw Ziggo.

Blijkbaar kan je ook bellen om al eerder dan 1 december over te gaan op het nieuw abonnement.

Volgens Barns kan je dit zo bereiken:
Via 1200, optie 2 bestellingen, dan optie 1 nieuwe bestellingen, vervolgens doorverbonden met Ziggo Mobiel helpdesk, daar geregeld en telefonisch bevestigt per 2 nov. Zojuist per mail een bevestiging van mijn aanvraag gekregen met een ticketnummer. Ik wacht rustig af :)
Iemand geef hem ff +2, ik kan dat niet.

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 23 juli 2024 10:26]

Ik zit ook bij Ziggo en heb momenteel het 'Ziggo heel veel' abonnement meen ik van 15 euro per maand - 300 minuten en 1000 MB aan data.

Vanuit Ziggo heb ik de bevestiging gekregen dat je per 1 december 2015 automatisch wordt overgezet naar het nieuwe 4G abonnement. Ik was al tevreden met Ziggo mobiel en dat neemt nu alleen maar toe :D De 500mg extra data is ook mooi meegenomen en dat voor dezelfde prijs!

Voor de One Plus One users
Overigens heb ik een One Plus One die niet elke vorm van 4G ondersteunt helaas. Ziggo maakt gebruik van het Vodafone netwerk en deze ondersteunen (beperkt) de 1800Mhz band die ook rond (grote) steden wordt gebruikt. Dus mocht je een One Plus One gebruiken dan kan je op deze site even aanvinken '4G' en rechtsonder '4G Iphone 5' omdat deze dezelfde netwerk specs als de One Plus One heeft. Zie ook: http://www.oneplus-one.nl/4g-op-de-oneplus-one/ en de dekkingskaart van Vodafone (Ziggo).

Ik woon in Groningen waar deze dekking wél is dus ik zou ook 4G op m'n One Plus One moeten krijgen dan!

Edit: 2015 inderdaad, typo.

[Reactie gewijzigd door stin00 op 23 juli 2024 10:26]

Dat per 1 december heb ik ook begrepen. Ik heb het zojuist telefonisch z.s.m. laten overzetten. Dat betekent dat ik per 2 november al op het nieuwe abonnement zit, zonder gedoe. Keurige dienstverlening van Ziggo.
Kan dat wel? Ik heb net 1200 gebeld en die persoon zei per 1 december, eerder kan niet? Heb jij de normale helpdesk gebeld?
Via 1200, optie 2 bestellingen, dan optie 1 nieuwe bestellingen, vervolgens doorverbonden met Ziggo Mobiel helpdesk, daar geregeld en telefonisch bevestigt per 2 nov. Zojuist per mail een bevestiging van mijn aanvraag gekregen met een ticketnummer. Ik wacht rustig af :)
Ik belde net 1200 direct vanaf mn mobiel en voor mij was het direct optie 1 voor alle vragen over ziggo mobiel.

De ziggo persoon vertelde dat iedereen per 1 december overgezet zal worden en inderdaad op aanvraag kan het eerder! Ik krijg ook een nieuwe 3-in-1 sim toegestuurd en kan deze per 2 november activeren zodat ik ook 4g heb en de extra 0,5gb voor mijn desbetreffende bundel.

Prima geregeld dus :) wachttijd om nu te bellen was overigens 12 minuten dus het is aardig druk.
Ik had een maand geleden al een nieuwe simkaart gekregen ivm mijn nieuwe iPhone 6s waar een ander formaat simkaart in moest.

Via 1200 is mijn abonnement direct omgezet. Nu twee uur later, na het ontvangen van de bevestigingsmail, zit ik al op 4G. Wel moest ik onder Instellingen\Mobiel netwerk\Gesprekken en data even het vinkje bij LTE zetten.

Ik haal met speedtest de volgende resultaten:
- Ping 37ms
- Downloaden 21.58 Mbps
- Uploaden 13.72 Mbps

Ik woon in Oosterhout net boven Breda. Volgens de Vodafone dekkingskaart heb ik daar 4G. De snelheid komt overeen met de kaart. Vanaf januari wordt dit 4G+

[Reactie gewijzigd door Sepio op 23 juli 2024 10:26]

Ik heb ook gebeld en bij mij zetten ze het ook om per 2 november. Vanuit Ziggo sturen ze mij wel een nieuwe simkaart omdat mij oude simkaart bij Ziggo niet met de nieuwe techniek om zou kunnen gaan.
Ik kan dit bevestigen. Krijg in mijn geval deze week een nieuwe simkaart toegestuurd welke maandag 2 november geactiveerd zou moeten zijn. :)
Ik heb ziggo 'heel veel' 300mb/sms en 1024MB voor 15€ per maand.
Maar ik heb niks te horen gekregen over een upgrade, weet je zeker dat jij ziggo 'veel' hebt?
Ik heb ook Ziggo 'heel veel' inderdaad, was even in de war met de naam van het abonnement aangezien ik hem niet meer kan vinden op de Ziggo site nu! Alle nieuwe abonnementen staan er al op.

Ik heb ook niets te horen gekregen nog over een upgrade, ik heb hiervoor gebeld.
Ik gok dat je spoedig post en/of een mail krijgt over de nieuwe abonnementen en wat dit voor jou betekent :)
Ik lees het in verdere reacties ook.
Wordt lekker genieten met 4G netwerk +500MB extra hier in de stad, want ik zit heel vaak op G of E, met geluk op H+. In de 'natuur' heb ik pas 3g te pakken.
De dekking zou prima moeten zijn volgens de vodafone kaart, want ik woon net uit het centrum wat juist voordeliger is. Misschien is ons huis uit 1900 een te goede bunker met 3 dubbele steens muur, tegen de 3g frequentie :X .
Maar in de stad kan ik dus prima gebruik maken van de 1800 Mhz band 8-) .
De dekkingsinformatie over het dekkingsgebied van Vodafone is indicatief. Afhankelijk van het gebruikte mobiele toestel, type gebouw en de plaats waar jij je bevindt kan de dekkingskwaliteit verschillen. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Vodafone Libertel B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor mogelijke fouten in deze weergave.

Nu staat dit in principe eigenlijk bij iedere aanbieder, maar bij Vodafone kan de consument de dekkingskaart beter met een korreltje zout nemen. Juist sinds Vodafone haar 4G netwerk, versneld heeft uitgerold zijn de hoeveelheid klachten rondom de dekking forst toegenomen getuige ook de vele klachten op Facebook, Twitter en sites als klacht.nl.
Ik heb hetzelfde abonnement. Net contact gehad met Ziggo en mijn abbo wordt per 3 november overgezet naar 4g (1500 MB, 300 min, onbeperkt sms) en ik krijg een nieuwe sim kaart. Goede service!
Nou klopt die dekkingskaart ook niet helemaal. Ook even bij 3G gekeken en ik kan zo 5 plekken opnoemen waar ik vol bereik volgens de kaart zou moeten hebben maar in praktijk alleen GPRS heb (ja gewoon buiten in bepaalde dorpen, soms zelfs met mast op zicht afstand :?)
Anoniem: 382732 @sapphire26 oktober 2015 15:01
Met meerdere telefoons getest?
Hier heb je een punt, heb zelf met KPN hier in het drop volledige 4G dekking.
Kom je hier met Vodafone, dan zit je echt verkeerd.. je hebt geluk als je op het 2G/Edge "normaal" bereik hebt.
Ik heb zojuist contact gehad met ziggo om mijn abo om te zetten. Ik ben van de eerste dag gebruiker en mijn abo moest omgezet worden.
Dit houdt in dat ik een nieuwe 3 in 1 sim toegestuurd krijg en dat ik opnieuw Mijn Ziggo aanmaken.
De oude sim (nano) was niet geschikt. Ze vertelden mij dat mensen die recent een nieuwe ziggo abo hebben afgesloten wel overgezet worden. Dit ging voor mij dus niet op.

Daarnaast werdt er nog op geattendeerd dat er geen aansluitkosten zijn (omdat ik dat in het verleden al eens betaald heb) maar dat dit nog wel op in de bevestigingsbrief/mail staat. Dit is dus niet correct, maar wordt daar intern opgelost.
Ah daar was ik ook niet van op de hoogte. Ik heb zelf sinds een maand of 8 Ziggo mobiel en ik kreeg een grote simkaart die je kon aanpassen naar micro-sim formaat (dus niet nano). Ik gok dat ik zelf dus goed zit dan met mijn Ziggo micro-simkaart?
Als ik het dus goed begrijp is de dekking in zuid-oost brabant dus bar slecht op mijn OPO, zou ik naar Ziggo mobiel overgaan?. Ik zit nu op T-Mobile en heb sinds kort vrijwel overal 4G. Het is alleen een stuk voordeliger.
jeeh, wou net uit gaan zoeken of ik op mijn Oneplus One 4G kan gebruiken, en dat kan dus! :)
ben ook erg tevreden over ziggo mobiel, goede prijzen als je toch al thuis ziggo hebt en bijna nooit problemen gehad.
Dit is trouwens puur op basis van eigen onderzoek dus ik weet niet hoe het exáct zal uitpakken helaas. Ik weet niet hoe up-to-date de Vodafone dekkingskaart is en of deze volledig waarheidsgetrouw is. Maar op basis van m'n eigen bevindingen zou het dus goed moeten komen voor ons One Plus One users :)

Ik heb ook een 'vraag' aangemaakt bij de Ziggo community, zie hier: https://community.ziggo.n...4g-op-de-oneplus-one-6984
Hopelijk kan iemand daar mijn vermoeden bevestigen. Als ik bel met Ziggo zal 90% geen idee hebben wat de Oneplus One is of welke Mhz banden worden ondersteund. De vorige keer moest een (callcenter)werknemer eerst zelfs grondig nakijken of ze inderdaad op het vodafone netwerken zaten, daar was hij niet eens van op de hoogte :P
daarvoor is toch ook een helpdesk, daar bel je naar als je mensen moet helpen! :+
ik neem aan dat je 2015 bedoelt?
Als ziggo mobiel gebruiker zie ik nu ook geen enkele reden meer om ergens anders heen te gaan. Ben heel blij met dit nieuws. Enige kleine nadeel is het ontbreken van een buitenlandbundel bij ziggo, maar buiten dat is het bijna perfect.
Hopelijk zijn de hoge roamingkosten binnen enkele jaren verleden tijd. Nu kost dat nog 0,24 per MB bij Ziggo. Dat is iets duurder dan een buitenland blox van Vodafone (2 euro voor 35 MB).
Voordeel van Ziggo is weer:veel grotere bundels voor hetzelfde geld, en binnen de bundel bellen vanuit Europa.
Iets duurder? Meer dan vier keer zo duur noem ik niet iets.

Maar ja, "ieder voordeel heb ze nadeel".
Ja, is inderdaad toch wel een groot verschil. 8,40 per dag ipv 2 euro als je 35 MB verbruikt.
Hopelijk zijn de hoge roamingkosten binnen enkele jaren verleden tijd. Nu kost dat nog 0,24 per MB bij Ziggo.
Staar je niet blind op het vervallen van roamingkosten. Tegen de tijd dat het zover is, zullen de nieuwe abonnementsprijzen ook kenbaar gemaakt gaan worden.

Naast de inflatiecorrectie zullen de abonnementen tegen die tijd met een aantal % extra worden verhoogd. En zolang men verplicht is om een adres te hebben in het land waarin men een abonnement afsluit, ziet het er niet goed uit voor de Nederlandse consument. Maar goed, de Nederlandse consument wilt geen roamingkosten betalen dus zal het gewoon bij iedereen worden gehaald d.m.v. prijsverhogingen (zodra roaming niet meer in rekening gebracht wordt).
Dat is het negatieve scenario.
Ik zie nu bij Ziggo dat het bellen vanuit het buitenland naar Nederland binnen de bundel valt. Ook dat is een verbetering van de voorwaarden t.o.v. "vroeger" (0,30 per minuut o.i.d.), die ik echter niet terug zie in de vorm van hogere maandelijkse abonnementskosten.
Dus misschien valt het allemaal wel mee met roaming (of is de wens de vader van de gedachte?).
En bedenk dat dit enkel binnen de EU geldt - roaming in andere landen (bv Zwitserland, Noorwegen, etc) blijft gewoon zoals het is. Wat ook frustrerend is, is dat internationaal porteren van nummers ook niet kan binnen de EU (mijn Franse mobiele nummer naar mijn Nederlandse abonnement overzetten bv), ik hoop dat dit de volgende stap wordt. Idealiter porteer ik mijn buitenlandse nummers naar 1 Europees abonnement.
Zwitserland en Noorwegen vallen bij Ziggo wel onder de bundel. Zie website van Ziggo. Er vallen ook een hoop Oostblok landen onder.

https://www.ziggo.nl/mobiel/enorm/ => Dan onder "Bellen naar Nederlandse nummers in de EU uit je bundel" bij EU.
Ik ben juist (mede) overgestapt omdat ik de roamingtarieven buitensporig hoog vind. 2 maanden geleden was ik in Turkije; internet kost je daar 10 euro per MB(!). Volslagen onbruikbaar dus. Verder was ik niet te spreken over de verbruikspagina (werkt niet op mobiel en liet bij mij soms informatie van een ander 06 nummer zien).

Ziggo mobiel biedt grote kwantiteit voor je geld, maar kwaliteit laat nog wel eens te wensen over.
Let op, jij gaat niet automatische naar 4G!!!!!
Jij krijgt wel automatische het dubbele aan data etc.
Voor 4G zul je contact op moeten nemen voor een kosteloos nieuwe simkaart.

Je huidige simkaart zal je geen 4G geven ( indien je nu 3G hebt ).

Over de dekking: zie de dekkingskaart van Vodafone, ziggo heeft al hun palen in gebruik dus indien er vodafone 4g dekking is, ben je verzekert dat je dat ook bij ziggo hebt.

Momenteel zijn ze ook bezig met 4g+ die al op elke steden actief zijn.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 23 juli 2024 10:26]

Belachelijke prijzen voor een beperkt aanbod. Ik verbruik gemiddeld 8GB per maand. Soms wat meer zelfs. Er is geen betaalbare sim-only die in mijn behoefte voorziet en dat vind ik treurig. Lijkt alsof er misselijke afspraken zijn gemaakt onder providers..

Ik heb nu een iPhone 6 abonnement. 10GB, 100min/sms voor 40 euro per maand (KPN korting ivm abonnement vriendin). Ik moest voor de iPhone 80 euro bij te betalen.

Hoe kunnen ze mij dan wijsmaken dat ik voor 6GB 45 euro kwijt moet zijn? Dat is een belachelijke hoge prijs dat totaal niet in verhouding staat.
Jij mag dit natuurlijk allemaal belachelijk vinden, maar denk dat de meeste mensen het belachelijk vinden dat je 8gb verstookt. Sure het data gebruik gaat omhoog met de jaren maar 8gb?

Je kan jou speciale abbootje met korting natuurlijk niet vergelijken met deze aanbiedingen hier zit bijv gratis bellen bij terwijl jij maar 100 min hebt. Dat je blijkbaar niet hoeft te bellen is prima maar ga dan ook niet appels en peren vergelijken....

Ontopic
Voor mij is dit perfect! ik ga vanmiddag es ff bellen dan kan ik bij vodafone weg..... betere voorwaardes tegen een betere prijs

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 23 juli 2024 10:26]

Oké, dan zal ik even 'geen' appels met peren vergelijken:

We hebben het hier over Sim-Only abonnementen en je gaat in op de vergelijking Ziggo vs. KPN:

KPN Onbeperkt bellen & sms'en + (5+5) 10GB Dataverkeer € 32,50 - € 5,00 compleet = € 27,50
Ziggo Onbeperkt bellen & sms'en + 6GB Dataverkeer € 45,00

Extra simkaart bij KPN niet mogelijk, data delen binnen het gezin/huishouden kan wel door evt. het goedkoopste abonnement 100min/100sms te nemen a € 13,50 per maand ook wel voor compleet klanten € 8,50.

Niet gesproken over
- Hotspots binnen Nederland
- Fon Hotspots wereldwijd*
- Gratis extra zender pakket t.w.v. max. € 15,50 p/m*
- Verdubbeling van minuten, sms en Mb.*
- € 5,00 extra korting op ieder abonnement bij KPN Compleet.*
- Overal televisie en opnames (terug) kijken op smartphone, tablet, laptop ongeacht het netwerk.*
- Onbeperkt Onderling Bellen

* = Alleen in combinatie met Alles-in-1 van KPN (vanaf instap-pakket).

Nu is glasvezel niet overal beschikbaar, echter.... voor mensen met glasvezel is KPN lang zo slecht nog niet. Maak een mooie rekensom i.c.m. het internetabonnement en je bent per maand gemiddeld zo'n 3 tientjes goedkoper uit in tegenstelling tot Ziggo.
------
Extra zender pakket kan zijn:
1) HBO € 15,50 of
2) Plus Pakket € 10,00 of
3) Kids Pakket € 5,00

Onbeperkt Onderling Bellen
Geldt voor alle KPN abonnementen afgesloten op het zelfde adres en aangemeld voor KPN Compleet. Dit geldt voor mobiele nummers en het vaste telefoonnummer.

Hotspots binnen Nederland
Geldt voor alle Hotspots van KPN (bij winkels bijv.) als ook de WifiSpots (het internet dat consumenten thuis delen (overigens ook aan- & uit te zetten in de ExperiaBox).

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 23 juli 2024 10:26]

KPN Onbeperkt bellen & sms'en + 10GB Dataverkeer € 32,50 - € 5,00 compleet = € 27,50
Hoe kom je precies op het bedrag van €27,50 uit?

Ik ben namelijk zelf van plan om dit abonnement te nemen, maar ik kom uit op een bedrag van €32,50. Let wel: dat is inclusief de €5 compleet-korting (mijn moeder zit al bij KPN op hetzelfde huisadres) en de €10 korting die je krijgt bij een 2-jarig abonnement.
In mijn vergelijking, pak ik de:
Zorgeloos Standaard Onbeperkt 5+5GB (10GB Totaal) a € 42,50
€ 10,00 korting zolang het abonnement loopt
€ 5,00 Compleet korting
Resterende € 27,50 per maand.
Dat klopt, ik kom ook uit op dat bedrag wanneer het gaat om de 5GB bundel die bij dat abonnement hoort. Maar nergens zie ik dat er +5GB bijkomt (10GB totaal)?
Het standaard abonnement is 5GB, heb je ook alles-in-1 van KPN (ongeacht of dit DSL of Glasvezel is), dan krijg je verdubbeling van het aantal minuten, sms'jes en mb's.

KPN Compleet

Op de Sim-Only pagina van KPN, zie je aan de rechterzijde net boven de prijs "Al klant bij KPN?" Klik je hierop en vul je, je postcode etc. in dan krijg je direct je verdubbeling en de extra € 5,00 korting te zien.


Na ingeven van de postcode en het huisnummer, zou je iets moeten zien dat lijkt op dit scherm

[Reactie gewijzigd door DarkForce op 23 juli 2024 10:26]

Ah ik zie het al: het verschil tussen jouw screenshot en mijn screenshot is de verdubbeling van het aantal mins/sms/MB's. Dat is denk ik als gevolg van de Alles-in-1 die op jouw screenshot ook wordt meegerekend.

Wij hebben op ons huisadres geen DSL/glasvezel van KPN, enkel mobiele abonnementen van KPN. Daarom geen verdubbeling van mins/sms/MB's.

Dank voor de toelichting! }:O
Vergeet de gratis Spotify niet ;)

[Reactie gewijzigd door s_schimmel op 23 juli 2024 10:26]

Die krijg je er niet bij, dat geldt alleen bij KPN Zorgeloos Premium of het KPN Alles-in-1 Premium abonnement ;)
dan ist inderdaad een stuk interessanter dankje ik zal hier es even induiken..... ik kan evt toch nog overstappen van ziggo naar KPN
Ik heb het beste van 2 werelden (alleenstaand, dus slechts 1 mobiel abonnement):

KPN Sim-Only 5Gb met onbeperkt bellen voor €32,50 en thuis Ziggo tv, bellen en internet 25Mbit voor €28,25 en is dus samen €60,75.

Ziggo levert me (waarschijnlijk tijdelijk als lekkermakertje) 40Mbit voor €10 per maand bovenop de standaard kabeltv.
1 Maand opzegtermijn tegen een contract van 2 jaar.
Redelijk wat korting en acties maar ook alleen als je al kpn hebt.

Doordat Mobile Vikings ging stoppen (in NL) was op zoek naar een vervangend abonnement met ongeveer 200 belminuten & 750mb.
Maandelijks opzegbaar heb je dan niet veel keuze en ik kwam dus al bij Ziggo uit. Deze bonus is dus leuk meegenomen. Bij de meeste betaal je 5,- extra voor 4g.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 404669 op 23 juli 2024 10:26]

Welkom in 2015. Als je in het OV reist heb je doorgaans wat meer tijd. Ik bekijk veel YouTube filmpljes, ik stream soms muziek, bezoek heel veel websites en let eigenlijk nergens op. Als je eenmaal gewend bent aan deze vrijheid kun je dat heel moeilijk afleren. Voor mij voelt het al jaren als onbeperkt en kan dan ook rustig mijn gang gaan.
Jammer dat je dan welkom in 2015 zegt..... Ik leef er al een tijdje in....en nog steeds kom ik maar weinig mensen tegen die boven de 2 gb verstoken dat lijkt dus niet echt aan het jaartal te liggen....

Maar goed OV dan heb je inderdaad meer tijd en heb je ook meer nodig om die tijd te doden. In mn auto is dat niet zo'n goed idee :)

[Reactie gewijzigd door WeeDzi op 23 juli 2024 10:26]

Jij bent dus (onder andere) diegene die ervoor gezorgd hebben dat onbeperkt data eruit is gegaan.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze geen rekening houden met een klein groepje mensen dat meer dan 2Gb per maand verstookt. De rest van NL is er toch niet om jou kosten te dragen.
Wat is dat nu voor onzin? Ik betaal flink wat geld om er gebruik van te kunnen maken. 8GB is helemaal niet zoveel in een tijdperk waar HD de norm is en streamen en de cloud leidend zijn.

Ik wil me niet hoeven aan te passen aan mijn netwerk, in deze tijd zou het de norm moeten zijn dat het netwerk zich aanpast aan de klant. 4G is bloedsnel, maar dan kun je niet verkopen dat ik maar genoegen moet nemen met 2GB omdat men nu eenmaal vindt dat dit genoeg moet zijn.

Ik doe surf gewoon zoals ik dat wil zonder rekening te houden met een beperking. Ik heb al sinds 2010 een onbeperkte of zeer ruime databundel en ben er helemaal aan gewend geraakt.

Ik doe geen vreemde dingen met mijn toestel en gebruik gewoon de internetfunctionaliteit zoals dat bedoeld is.
8Gb is vrij veel, ook in 2015, om te verstoken. Je moet inderdaad express alles wat je kijkt via de 4G binnenhalen, en in de beste kwaliteit om aan dat limiet te komen.

Het is toch niet gek dat als er in heel NL maar 100 mensen zijn die dit halen dat de producten daar niet op worden afgestemd? Niemand zegt ook dat je met 2Gb genoegen moet nemen. Je moet enkel niet verwachten dat producten op de top 1% van gebruikers worden afgestemd.
Wat is je bron? Vergeet niet dat data het verdienmodel is geworden van de huidige providers en dat men maar al te graag wil dat mensen er overheen gaan zodat ze voor €5 wat data er bij kopen.

2GB is voor veel mensen niet genoeg, als je Facebook gebruikt kom je daar al met gemak aan. Daarnaast gebruiken veel mensen Snapchat, Instagram, Facebook en delen veel video's via Whatsapp.

Wellicht dat dit niet op toepassing is voor jou, maar zeker de jeugdigen onder ons zullen met 2GB niet meer uit de voeten kunnen (of net aan).
Neem ook internet thuis van kpn en het wordt betaalbaar. Dan verdubbeld je data. Zo heb ik 200 minuten en 8 GB data voor €21,50 per maand.
KPN thuis is alleen interessant in gebieden waar glas ligt en dat is, zeker in de grote steden, meestal nog niet het geval.

Basis ADSL kan echt niet meer mee ten opzichte van een kabel-abonnement helaas...

Heb nu Ziggo 120/12, waar ik voorheen voor meer geld 20/2 ADSL had... (hoger kan helaas niet op mijn adres in het centrum van R'dam)

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op 23 juli 2024 10:26]

Mee eens. We hebben in Deventer sinds 2008 glasvezel beschikbaar en daarmee ben ik verwend. Verbaas me er over dat vooral in de grote steden de beschikbaarheid van glas achterblijft. Als ik alleen uit kabel of DSL had kunnen kiezen was het ook kabel geworden.

Als glasvezel mogelijk is dan zijn de abonnementen van KPN interessanter dan deze van Ziggo.
Tegenwoordig is VDSL of VVDSL op veel plekken waar vroeger enkel adsl was prima mogelijk. Daarmee haal je bijv 80/8. Daarnaast zijn de kpn prijzen in verhouding tot Ziggo gewoon concurrerend te noemen, en in combinatie met 'compleet' zelfs beduidend beter en meer waar voor je geld.
Speciaal voor jou nog even gecheckt:
Maximaal haalbare snelheid op uw adres tot 20 Mbit/s
Je hoeft niet speciaal voor mij te checken hoor ;)
KPN internet is bij mij thuis dusdanig traag dat het geen optie is. Zolang er geen glasvezel is haal je met moeite 10mbit :X. Heb nu Ziggo waar ik 120mbit mee haal.
Ik maak volgende week de overstap van een iPhone 4s met 275MB data naar iPhone 6s met 2GB 4G. Voor 2GB kan ik me nu nog niet voorstellen hoe ik dat opmaak. Ben daarom ook heel benieuwd hoe je structureel 8GB+ maandelijks opmaakt?
Ik ging over van mijn iphone4 met 3g en 1gb naar een iPhone6 met 4g ook met 1gb aan data. Waar ik eerst maar 300mb opmaakte, ben ik nu elke keer halverwege de maand op mijn limiet en moet ik een blox aanzetten.

Je gebruik verandert gewoon door de snellere verbinding, althans bij mij.

[Reactie gewijzigd door Tijn89 op 23 juli 2024 10:26]

Niet zo heel lastig. Wat Youtube-filmpjes kijken, wat muziek streamen en het is zo op.
Ik zat afgelopen weekend 2 uur heen en 2 uur terug in de trein, en heb toen gewoon wat zitten browsen en kijken op 9gag. Vooral het 9gag zal data gevreten hebben, want in die 4 uur ben ik door 300mb heen gegaan. Ik kan mij best voorstellen dat iemand die veel reist of op stap is en veel media consumeert zo richting de 8GB gaat. Helemaal met de snelheid van 4g.
Als test heb ik een maand lang met wifi uit rondgelopen. Netflix, YouTube en Appstore via 4G. Rond de 25ste dag kreeg ik smsje dat ik op 80% van mijn bundel van 10gb zat. ;)

Ook Instagram, Facebook en Twitter verbruikt veel wanneer je video's automatisch laat afspelen. Ook merk je het veel als je vaak slecht kort begin van een lang filmpje kijkt. Via 3g keek je tegen bufferen aan waardoor je alleen betaald voor wat je kijkt, maar bij 4g is het filmpje bij wijze van spreken binnen 10 seconde volledig binnen.
Hangt er vooral vanaf hoe vaak je zonder wifi zit. Als je bijvoorbeeld altijd thuis en op werk/school wifi hebt, dan zal het wel meevallen met het verbruik, mits je geen uur in de trein zit te internetten heen en terug iedere dag.

Ik heb thuis wifi en op werk wifi en het is 5 minuten lopen van elkaar, dus 2GB kom ik al bij lange na niet aan.
ik denk eerder dat alle providers zonder eigen netwerk (alle behalve Vodafone, T-Mobile en KPN) gewoon niet voor een lage prijs 4g in kunnen kopen. Of er prijsafspraken tussen die grote 3 bestaan laat ik daar, maar het zou me niks verbazen. Ze zullen 4g nu vooral gebruiken om klanten nog zo lang mogelijk aan zich te binden, tot er weer een nieuwe techniek is waar ze dat bij kunnen doen.

Je kan trouwens robin mobile nemen voor 40 euro p/m, alles onbeperkt. Maar 4g kost je dan ook 5 euro extra p/m en de snelheid zal niet zo hoog zijn als bij de grote 3.
Je hebt geen prijsafspraken nodig - ze hebben allemaal min of meer evenveel betaald voor hun 4G frequenties, de apparatuur en het zendmasten plaatsen is bij alledrie ook niet veel anders, en helpdeskmedewerkers krijgen ook niet veel meer betaald bij de een tov de ander. Dan is het niet zo gek dat de prijzen uiteindelijk ongeveer even hoog uitkomen.
hoe maak jij elke maand 8gb data op dan? youtube kijken onderweg?
YouTube, andere video's, heel veel websites bezoeken, gif's bekijken, Facebook en eigenlijk alles dat ik normaal doe. Ik reis met het OV, dus heb wat meer tijd.
Belachelijke prijzen voor een beperkt aanbod. Ik verbruik gemiddeld 8GB per maand. Soms wat meer zelfs. Er is geen betaalbare sim-only die in mijn behoefte voorziet en dat vind ik treurig. Lijkt alsof er misselijke afspraken zijn gemaakt onder providers..
Da's jammer voor jou dan. Ziggo richt zicht met deze abbo's duidelijk op de gemiddelde consument.
De gemiddelde consumenten komt met veel moeite (met 4G) nog niet aan de 2GB, dus waarom zou men dan hoger dan 6GB aanbieden. Ik vind mezelf ook een hardcore user en heb aan 5 GB voldoende. Bovendien zijn er overal Ziggo hotspots, dus ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo. ;)
Het is net in welke categorie je zoekt.
Ziggo is blijkbaar voor de grootverbruiker heel duur. Ik ben een bescheiden gebruiker, in dan is Ziggo weer heel aantrekkelijk.

Smart 500 kost bij Vodafone 16 euro/maand (2 jaar, 1 GB, 150 min, onbeperkt SMS).
Ziggo Ruim kost 15 euro/maand (maandelijks opzegbaar, 1,5 GB, 300 min, onbeperkt SMS).
Dit zijn zeker geen belachelijke prijzen, ook niet in vergelijking met het buitenland. Ik heb nu bv een sim-only lopen bij de goedkoopste Franse provider (Free) en dat is 2 euro p/m, nul belminuten, geen roaming en 50 MB data. In Zwitserland is het goedkoopste 18 euro p/m, 30 minuten en 500 MB data. Dat zou ik allebei direct inwisselen voor zo'n Ziggo abonnement (tenminste, als Ziggo het porteren van buitenlandse nummers zou ondersteunen).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 23 juli 2024 10:26]

Omdat het een familieabonnement is, duh.
Dat goedkoopste abonnement is wel heel tof eigenlijk. Ter vergelijking: bij simyo (tot nu toe héél goedkoop) krijg je voor die €9 100 belminuten/sms, 200 MB data, geen 4G en je abonnement loopt 12 maanden.. (En dat is als je al abonnee bent. Zo niet, dan kost het je €10.)
Bij Youfone heb je voor 9 euro 100 belminuten en 1000mb. Voor een euro meer zelfs 250 belminuten.
Die actie is over 6 dagen over, en het geldt alleen bij een 2 jarige abonnment.
Voor zover ik kan zien is dat zonder 4G. Daar moet je 5 euro extra voor betalen.
Daar heb ik ook gebruik van gemaakt 250min/1000mb voor 10€ en op het KPN netwerk. Maar deze actie van Ziggo is ook wel een erg goede deal en zit je geen 2 jaar aan vast.
Ik vind juist die van 15 erg fijn. Dubbel zo veel minuten en 3 x zoveel data als ik nu bij Tele2 krijg voor 11 p.m. Dat gecombineerd met de maandelijkse opzegbaarheid en ik heb mijn nieuwe abonnement.
Gratis bellen binnen Europa is een beetje kort door de bocht. Op de ziggo site staat (vrij kryptisch):
"Bellen naar Nederlandse nummers uit je bundel naar de volgende landen in de EU:... lijstje"

Blijkbaar kun je op vakantie in Frankrijk naar je partner met NL nummer bellen vanuit je bundel, maar niet naar een Frans (mobiel) nummer.
Erg handig, toch? Ik vind het in ieder geval een duidelijk positief punt.
Het is zeker een stap in de goede richting. Als een verenigd Europa zou ik natuurlijk het liefste zien dat je ook naar bijvoorbeeld Franse of Duitse nummers kan bellen zonder extra toeslagen.
Helemaal mee eens. Ik denk dat we het moeten zien als een stap in de goede richting, inderdaad.
Anoniem: 382732 @Chris20026 oktober 2015 15:03
Hier wreekt zich dat we maar een klein landje zijn. Roaming is voor kleinere landen veel belangrijker dan voor grote landen (wij roamen immers veel vaker dan inwoners van een groot land), maar omdat we maar zo klein zijn zal het niet al te hoog op de agenda komen (net zo als dat de belangen van Amsterdam eerder zullen worden behandeld dan die van een klein dorpje in Drente).
En je partner betaalt dan wel de "gebeld worden in het buitenland" kosten (ook als zij ook Ziggo mobiel heeft)!
Alleen zijn die "gebeld worden in het buitenland kosten" in EU zone 1, gratis, als je bij Ziggo Mobiel zit. Dat is juist het mooie.
Weet iemand ook hoe het zit met bestaande abonnementen? Worden die automatisch geupgrade naar 4G snelheden?
Net opgebeld naar ziggo. Huidige abonnees worden 1 december overgezet!! :D
thanks wou ik net weten. ik heb die van 15 euro. krijg je nu een flinke upgrade. 500mb meer, gratis sms en 4g voor de zelfde prijs.
Ik heb net opgebeld naar Ziggo. Ik zat nog in de administratie van voor de fusie met UPC. Dit maakt dat het handmatig moet, maar wel kosteloos kan.
Net gebeld en kon direct overstappen van bestaande mobiel "Heel veel 3G" naar "Ruim 4G".
11 December zit ik voor dezelfde centen op 4G, 500MB meer, bellen naar Nederlandse nummers in de EU uit je bundel, ook nog de eerste maand gratis!
Nice :)
Je krijgt na het telefoontje een nieuwe sim-kaart toegestuurd.

Als je een 3G abonnement bij ze hebt zou ik gewoon gelijk ff bellen!

[Reactie gewijzigd door johnvernes op 23 juli 2024 10:26]

"Het duurste abonnement is 30 euro voor de verstokers van veel data: na 4500MB wordt de datadoorvoersnelheid teruggeschroefd."

Wat is 'Mobiel Familie 4g' 6000MB voor 45 euro dan? Word dat over meerdere sims voor de familie verspreid ofzo?

EDIT: ah het staat wel in de bron, maar niet hier in het artikel. Het is idd 1 bundel voor 2 (tot 5) sim kaarten.

[Reactie gewijzigd door Styreta op 23 juli 2024 10:26]

"Inclusief 2 simkaarten (uit te breiden naar 5 simkaarten)"

45 euro per maand zodat 2 mensen onbeperkt kunnen bellen, smsen en samen 6000MB data hebben is niet duur.
Het uitbreiden van 2 naar bijvoorbeeld 5 sims kost 10 euro. Is dat per maand of eenmalig?

Het lijkt inderdaad een mooie aanbieding.
is 10 euro per maand per sim extra.
Dus wil je het maximale, dan kost je dat 45 + 30 = 75 euro per maand.
Klinkt ineens een stuk minder interessant.
Inderdaad! Voor 75 euro kunnen 5 personen het 15 euro abbo nemen = 5 x 1500 = 7500 MB (ipv 6000 MB).
Enige voordeel zou kunnen zijn dat je flexibeler bent: als er eentje een keer 3000 MB gebruikt, hoef je samen nog niet boven de limiet uit te komen.
Met 2 personen is het echter wel goedkoper.
Anoniem: 404669 @Centelte27 oktober 2015 00:28
Ook alleen als je niet genoeg hebt aan het abonnement van 15,- ;)
Ja dat is bijvoorbeeld voor kinderen die een eigen sim krijgen maar dan wel een abbo op naam van de ouders zelf. Dan kunnen ze er geen gekke dingen mee doen en heb je maar één abbo.

En je kan je kinderen dan hun deel aan jou laten betalen (mocht je dat nodig vinden).
Werkt alles ook gewoon op 3G telefoon of geeft dit problemen?

En geldt de databundel dan ook voor EU landen? Dat is me nog niet helemaal duidelijk...

[Reactie gewijzigd door Wereldreiziger op 23 juli 2024 10:26]

Werkt, maar dan gebruik je het 3G-netwerk ipv 4G-netwerk. Ook op plekken waar je geen 4G hebt maar wel 3G, val je terug op het 3G-netwerk. En is het er allemaal niet, dan heb je nog altijd 2G.
Oke, bedankt. Weet je toevallig ook of het nu om data gaat te gebruiken in heel de EU? Want bellen en SMS wordt duidelijk vermeld, de data is me niet helemaal duidelijk...
Ik weet vrij zeker van niet eigenlijk. Gebeld worden vraag ik me trouwens ook af, er staat telkens heel specifiek bellen genoemd.
Natuurlijk werkt alles op 3G, 4G is veel sneller en toestel moet 4g frequentie ook ondersteunen.
Dit is heel netjes, mijn plannen waren al om over te stappen naar Vodafone ivm 4G. Helaas door wat dingentjes nog niet aan toe gekomen maar nu ga ik mijn zinnen zetten op Ziggo.

15 euro voor 1500MB en 300 belminuten is ineens wel heel netjes geworden! :D
Ik was ook bezig met overstappen naar Vodafone 4g (smart 500). Ik heb pogingen gedaan om bij Friends & Family te komen. Dat wordt echter gefrustreerd door Vodafone. Eerst zou ik een ongeldige code hebben. Toen had ik een nieuwe code, toen kon ik mijn gegevens niet invullen (database fout). Een bedrijf buiten Vodafone nam contact met me op en vertelde me dat ik Vodafone moest vragen mijn gegevens in te vullen. Ik heb Vodafone gebeld, ze hebben m'n gegevens ingevuld, maar toen kon dat bedrijf de gegevens nog steeds niet zien.
Weer contact opgenomen.... Toen zei de medewerker van Vodafone dat het "handiger" voor me was als ik een regulier abbo bij Vodafone zou nemen (zonder de F&F korting). Dat was dus 75 euro duurder over twee jaar tijd. Daar heb ik voor bedankt.

En nu komt Ziggo met een mooi aanbod. Ziggo is nog jong, dus ik verwacht niet de administratieve puinhoop van Vodafone aan te treffen.

Wat Ziggo lijkt te missen is het handige historische overzicht zoals Simyo dat wél in de app heeft zitten. En de buitenland Blox van Vodafone. Maar nu ik een dual-sim telefoon (Oneplus 2) heb, los ik dat waarschijnlijk op met een buitenlandse internet-SIM-only.
Voordeel van Ziggo is dat je wel je belminuten kunt gebruiken in bijvoorbeeld EU zonder dat het extra kosten oplevert. Dat vindt ik toch persoonlijk wel heel fijn.

Vergeleken met Vodafone is dit goedkoper en voordeliger zie ik, want ik wilde ook eerst overgaan op Smart 500.
Als ik het goed lees, is enkel uitgaand bellen naar Nederlandse nummers binnen de bundel, gebeld worden in de EU blijft wel apart geld kosten?
Volgens de website van Ziggo is gebeld worden ook vanuit je bundel
https://www.ziggo.nl/mobiel/op-reis/

Naar huis bellen in de EU vanuit je bundel

Bij alle 4G abonnementen van Ziggo bel je vanuit Zone I (EU +) gewoon vanuit je bundel naar Nederlandse vaste en mobiele nummers. Zonder hoge roamingkosten. Ook gebeld worden, of (onbeperkt) sms’en naar Nederlandse nummers kost in Zone I niks extra´s. Dus doe gewoon of je thuis bent
Is gebeld worden binnen de EU dan nu gratis net zoals in NL? Dat is dan wel een erg mooie ontwikkeling!
Volgens die website lijkt het erop van wel maar wil jij zekerheid zou ik Ziggo bellen dan weet je het zeker.
Mee eens. Die belminuten zitten natuurlijk ook in z'n Vodafone Buitenland Blox (wat ik dan toch zou aanschaffen in het buitenland), maar bij Ziggo zit het er meteen in.
Eensch. Ik wilde eerste van Vodafone naar Ben (1GB abo), maar ik blijf blijkbaar bij Vodafone en ineens héél voordelig :*)
Voornamelijk ook voor 4G idd :D

Maar 1500MB is best veel, ik zit nu bij Simyo nog en daar ben ik dus duurder uit vergeleken met Ziggo.
Simyo is relatief duur ja, vandaar dat ik Ben had uitgekozen (is het meest voordelig rond de 1GB data), maar nu is Ziggo dus 'the new kid on the block'.
Die 'Mobiel voldoende 4g' zou met z'n 75 minuten en 300MB een mooi alternatief kunnen zijn voor de gemiddelde Simyo klant die weinig belt en nu daar het goedkoopste abonnement heeft (voor 10 euro, maar dan wel excl 4G).

Ikzelf zit nog bij Simyo voor een bedrag van 8 euro (100min/200MB), heb daar ruim voldoende aan, maar ga nu wel even twijfelen om mijn abonnement om te zetten voor 1 euro extra per maand. Geloof dat 4G ook je accuverbruik wel omlaag helpt toch?

Tevens is bellen en sms-en vanuit het buitenland gewoon vanuit je bundel! Ook wel erg interessant.

[Reactie gewijzigd door hars73 op 23 juli 2024 10:26]

Ik haal gewoon 22 mbit met hetzelfde simyo contract en met zon bundel is juist snelheid niet zo boeiend omdat je toch alleen whatsapp kan gebruiken en af en toe wat web browsen.

En wil al helemaal geen 4g dat extra snel mn accu leeg slurpt.

Ik heb mijn telefoon zelfs op 2g staan omdat het snel genoeg is voor whatsapp (egde 265 kbs) en het is bijna 3x zo zuinig.
Vandeweek had ik even geen goede 2g dekking bij rotterdam (aan het water) en was in 7 uur 10% van mijn accu kwijt over 3g terwijl ik met 2g nog geen 3% over een hele dag gebruik en 4g gebruikt nog altijd meer als 3g.

Voor klein gebruikers met abbos als die van ons is 4g helemaal niet interessant zeker niet als je ook nog eens van kpn netwerk naar Vodafone netwerk gaat.
4G is over het algemeen zuiniger dan 3G. Zuiniger dan 2G kan het ook zijn afhankelijk van hoe goed je dekking is en hoeveel data er op de achtergrond wordt uitgewisseld met het netwerk (is dat veel, dan gaat je accu hard achteruit op 2G).
Data op de achtergrond via mobiel internet is wat mij betreft onacceptabel.
Via wifi vind ik het al niet erg plezant maar mobiel wat geld kost is gewoon niet acceptabel.

4G is nog steeds alleen zuiniger als je grote hoeveelheden data verstookt.
In standby of met gemiddeld/laag verbruik is 2G nog altijd de beste keuze en daarna 3G tenzij je bereik ruk is.

Ik heb nog altijd geen enkel bewijs gezien dat de situatie veranderd is en dus blijf ik ook gewoon bij mijn statement.

Alleen met downloaden zoals het updaten van apps is het zuiniger maar in standby echt niet.

Helaas werken bijna alle telefoons niet zonder accu aan de lader anders was dit makkelijk te testen/meten.
(niet proberen mijn vorige telefoon is ermee gesloopt haha)
Anoniem: 312486 26 oktober 2015 12:32
Kom op mensen... het is toch een typefout!

Get real!

Heb zojuist bij vodafone een abbo afgesloten voor 24 p/m en dan krijg ik 300min. 2gb en onb. sms.
Ging mij namelijk puur om de 4g, en nu lijkt dit veel aantrekkelijker!
Huh wat? Lijkt me KPN veel interessanter. 5GB, 200 minuten en sms, 4G, voor 25 euro per maand. En als je thuis andere KPN diensten hebt wordt alles verdubbeld en 5 euro goedkoper.
Ik heb geen andere diensten van kpn thuis en 200 min. is net te weinig voor mij... Ik heb minimaal 300 min. nodig.

5gb is wel heel mooi natuurlijk.

Ook zit ik met het bereik, ik heb niet echt overal bereik met KPN terwijl ik met Vodafone dat probleem nooit had. Altijd bereik, altijd 4G.

Heb dus voor KPN vodafone gehad maar stapte een jaartje over om het te proberen bij een ander.

P.S. Thx voor de tip!

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 312486 op 23 juli 2024 10:26]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.