Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Ontwikkelaar Tripwire Interactive is in opspraak geraakt door het toevoegen van microtransacties voor cosmetische upgrades aan Killing Floor 2. De game verkeert nog in Early Access en de spelers zijn van mening dat Tripwire daarom de verkeerde prioriteiten stelt.

Killing Floor 2 heeft eenzelfde Item Store gekregen zoals die bij de game Rust onlangs voor het eerst te zien was. De ontwikkelaar benadrukt dat de items die spelers kunnen kopen geen effect hebben op gevechtsstatistieken of -prestaties. De opbrengst uit de winkel zou worden gestopt in de voortdurende ontwikkeling van de game. In de winkel zijn skins te koop, die door fans zijn gemaakt in het kader van een competitie. Een deel van de opbrengst gaat ook naar de makers terug. Spelers lopen ook de kans dat ze de skins als item drops in het spel zelf kunnen krijgen, zonder te betalen.

Tripwire Interactive logoOndanks de voorzichtigheid van Tripwire bij de implementatie van de Item Store, reageert een deel van de Killing Floor 2-community negatief. Dat is te zien in recensies op Steam en de Killing Floor-subreddit. Ze zijn van mening dat het niet passend is om extra geld te verdienen aan een game die nog niet aan zijn daadwerkelijke release toe is. Bovendien vinden spelers dat Tripwire zijn mankracht beter kan besteden aan het doorontwikkelen van het spel zelf en niet aan de Item Store en een lading skins. De hoeveelheid content die Tripwire tot op heden heeft toegevoegd wordt door sommigen ook als te weinig bestempeld, vergeleken met hoe lang de game al beschikbaar is.

In een e-mail aan Kotaku UK reageert Tripwire-hoofd John Gibson op de ophef. Hij stelt dat ze niet uitsloten dat er negatief gereageerd zou worden op de update, soortgelijk aan hoe dat gebeurde bij ontwikkelaar Overkill en Payday 2. "We weten dat we nooit iedereen blij kunnen maken. Als ontwikkelaar vinden we dat dit het beste is voor de game omdat zo de voortdurende ontwikkeling van gratis content updates veiliggesteld wordt." Hij vindt dat ingame-economieën op een goede manier geïmplementeerd kunnen worden en "waarde en plezier" aan de gameplay kunnen toevoegen. "Het is aan ons om dit aan de fans te bewijzen." Voor de implementatie van de Item Store in zo'n vroeg stadium van de ontwikkeling geeft Gibson als reden dat het ze de tijd geeft om feedback op het systeem te verwerken.

Op de grootste klacht van de spelers, namelijk dat Tripwire zijn mankracht beter aan de kern van het spel kan wijden, antwoord Gibson: "90 tot 95 procent van de content in de Store is door de community gemaakt. De ontwikkelaars die aan de backend van de Item Store werkten, zijn niet degenen die normaal gesproken werken aan maps, wapens, monsters en gameplay. De introductie van de Trading Floor heeft dus geen invloed op wanneer de game een nieuwe contentupdate krijgt." Over het tempo waarin nieuwe content geïntroduceerd wordt, stelt Gibson dat dat sneller gaat dan dat ging bij Killing Floor 1 en dat de game nu al meer content heeft dan zijn voorganger.

Co-op-zombieshooter Killing Floor 2 is in ontwikkeling voor Windows, PlayStation 4 en Xbox One. Momenteel is de game verkrijgbaar via Steam Early Access. Releasedata voor de verschillende versies van de game staan nog niet vast.

Killing Floor 2

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Tripwire - Een van de weinige game developers die nog goed is voor zijn server hosts en community. Heeft misschien wat uitleg nodig.

Bij Tripwire mag je ranked servers zelf hosten bij bv. red Orchestra, je wordt dan door hun gewhitelist en als je je als server host misdraagt, slecht performende servers levert, etc. dan pas wordt je van deze whitelist afgeschopt. Velen malen beter dan die ontiegelijk dure servers die je moet huren als je bv. EA/Dice achtige games als community wilt hosten.
Ze onderhouden goed contact met hun community en server admins, iets wat VALVe bv. vroeger erg goed deed, maar compleet verknalt heeft met hun quickplay achtige implementaties waarbij hele communities de nek om gedraaid zijn. Daarnaast werd er ook niet meer geluisterd door VALVe naar de mensen die al sinds jaar en dag servers voor hun hosten.

Wat mij betreft niets dan lof voor Tripwire en het lijkt mij een veel betere reactie om gewoon de discussie met ze aan te gaan, ze luisteren namelijk gewoonlijk prima naar hun community. De spastische reactie op steam gaat mij wat ver. Mensen hoeven niet direct over de rooie te gaan, gewoon een discussie aangaan met Tripwire werkt over het algemeen prima.

[Reactie gewijzigd door SaintK op 25 november 2015 13:09]

Het punt is dat het spel Al 7 maanden in early access staat en ze nog heel veel gameplay content moeten toevoegen, waaronder een of twee classes.

Maar in plaats daarvan voegen ze een microtransactie winkel toe om nog meer geld te verdienen aan een product wat nog niet af is. Alsof de inkomsten uit hun vorige spellen of de early access verkopen niet genoeg zijn...

Killing floor 1 had ook skins en dergelijk te koop dus dat is echt het probleem niet.

Daarnaast vind ik wel dat ze het uitstekend doen met Red Orchestra 2 waar alles behalve de game en uitbreiding gratis is.
hier is de context waarom dit zo gegaan is:
http://steamcommunity.com...7986/#c492378265893171332

De devteam achter de Microtransactions was de Backend developers team die eventjes weinig te doen hadden. een developer is duur dus proberen ze die bezig te houden, hierdoor krijg je soms dit soort verrassingen...

[Reactie gewijzigd door vSchooten op 25 november 2015 16:34]

Zoals al was aangegeven is het bestaan van de cash shop op zich geen probleem. Het bestaan daarvan in combinatie met early access en trage ontwikkelingsvoortgang wel.
Het mag dan misschien niet zo bedoeld zijn zoals de community het opvat, maar dat neemt niet weg dat het gierig oogt.
wat hadden ze anders kunnen doen, een backend team kun je niet zo gauw op GUI programming zetten, of AI programming. Het punt is dat al die klachten ongegrond zijn, ze klagen over dat ze eerst de game af hadden moeten maken, maar wat hadden die backend developers dan moeten doen?
Inderdaad.

Gezien het feit dat het hier enkel gaat om skins welke geen impact hebben op de gameplay ÉN je deze skins ook als (rare) drop kunt vrijspelen zonder te betalen zie ik echt geen enkel probleem met de microtransactie store.

Ook al zouden ze wel devtime hieraan besteed hebben, je moet je beseffen dat een microtransactie winkel zoals dit een stuk minder devtime opslokt dan nieuwe maps, characters of wapens/skills/perks welke je moet balancen, playtesten etc etc.

Ik vind Killing Floor 2 een zeer vermakelijke arcade shooter en ik twijfel er niet aan dat Tripwire goed bezig is!
leuke feit de dev team achter deze systeem was de backend team die blijkbaar toen weinig te doen hadden... Hier is de reactie van de developer. http://steamcommunity.com...7986/#c492378265893171332
Voor mij ook niet dan lof over Tripwire, ik heb de reacties gelezen en ze raken kant noch wal. Dit zijn toch gewoon skins, net zoals in de voorgaande release? Is er een wet die bepaald dat een ontwikkelaar niet mag verdienen op een early access? Het lijkt of die mensen de ontwikkelaar van het spel waar ze op zitten wachten liever failliet zien gaan dan niet te voldoen aan een of ander vaag omschreven ideaal. Maar ja, ze hebben 40 ballen neergeteld en denken dat ze zeggenschap hebben, zo'n culture of entitlement zie je enkel bij kuddes tieners.
twintigers doen net zo goed mee :+
Maar ja dit is gewoon ongeïnformeerde heisa over niks...
Tja, dit verhaal heeft een beetje 2 kanten.

Game development is een harde markt en je moet ieder centje die je kan krijgen met open armen vastpakken. Het is echter wel "lullig" als je denkt zo'n game studio te steunen met je early access release dat ze vervolgens ook nog met extra "buyables" komen terwijl de game nog niet staat

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 25 november 2015 13:06]

Ze verdienen nu al geld aan de game terwijl het nog niet af is, terwijl dit anders niet het geval zou zijn, vanwege early access. Dit is wel een beetje dubbel op.
Zeker waar, maar besef wel dat het maken van zo'n game ook immens veel geld kost :)
Vroeger was er geen early access...toen maakte ze toch ook games? Ik snap je punt maar het kan ook anders.
Vroeger maakte ze inderdaad ook games, echter met kleinere budgetten en minder mensen maakte een game. De kans is gewoon groot dat zonder Early Access dit spel niet gemaakt zou worden of dat de game gewoon in dezelfde staat als het in Early Access release zou worden uitgegeven als 'final release', Warner en Ubi doen dat namelijk ook al jaren zo...

Betekent niet dat ik het hele Early Access programma een goede ontwikkeling vind, want het geeft menig bagger developers zoals Double Fine met Spacebase DF-9 de opening om er misbruik van te maken. Het is de luie manier voor een KS...
Heb je gelijk in...soms is het handig voor developers zoals dit maar dan heb je er ook weer die er misbruik van maken.

Early access blijft natuurlijk wel een keuze die de koper zelf maakt, je kan gewoon wachten tot de normale release.

Voordeel is ook dat je kan meehelpen met nieuwe features en dergelijk.
Het zit hem inderdaad vooral in het feit dat de game nog in early access zit. Het business model an such klinkt naar mijn mening wel goed, omdat er geen stats voordelen bij de skins zitten, alleen ze hadden het beter pas bij de uiteindelijke release kunnen toevoegen om dit soort verontwaardiging van de community te voorkomen.
Dit is klagen om het klagen, de optie zijn puur optioneel en hebben 0,0 ingame voordeel. De hele API wordt geleverd door Valve, de skins worden geleverd door fans. Er is hoogstens iemand een middagje bezig geweest de API aan het spel te hangen, wat bij een Killing Floor game volgensmij heel weinig moeite zal kosten, want DLC is daar standaard, de skins zijn gewoon DLC dmv een andere interface.

Als je het niet eens bent met Early Access, koop het spel dan niet, heb je ook nog geen last van micro transacties. De skins/items worden gemaakt door anderen die graag geld zien voor hun werk, waar Tripwire een deel van krijgt. Dit is puur zeiken over een luxe probleem...
Nee het is niet klagen om het klagen. Het is klagen om een princiepe kwestie. jouw en Gentai's reactie is hetgeen waar ze op hopen. Het is het continue verleggen van de grens. Jullie vinden het schijnbaar OK dat een BETA al om microtransacties mogen vragen. De volgende stap is van betaalde DLC op release dag (nog zoiets idioots en hebben het zelfs in het begin geflikt om het op de game cd te persen ook nog) naar betaalde DLC in Early Access tijd.
Nog even en Steam wordt een nieuw soort kickstarter platform waarbij je eerst moet gaan betalen voor een game waarna ze als ze hun doel bereiken van een X bedrag pas gaan beginnen aan de ontwikkeling ervan.

En nee ik heb niks tegen DLC want het is gewoon de vervanger van expansion packs van vroeger maar ze zijn continue de grens aan het verleggen naar hun toe en daar heb ik een probleem mee.
jij klaagt nu alsof de development tijd die gestoken was in de Micro transactions systeem van de main product was afgetrokken, wat dus niet waar is.
het punt is Tripwire interactive moet de developers bezighouden, als een team eerder klaar is dan gepland moeten de product owners iets verzinnen om de dev team productief bezig te houden. dit keer was de backend team eerder klaar dan verwacht...
http://steamcommunity.com...7986/#c492378265893171332
En jij geloof ook alles wat Rutte zegt? Punt is en blijft de game is nog steeds niet final en nu al komt men met andere verdienmodellen aanzetten.

Nu zijn het optionele items (nu weet ik niet eens wat het model is in de zin van hoeveel de skinner krijgt en hoeveel Tripwire) maar volgende stap is gewoon dat je naast Early Access ook Pay2Win gaat krijgen tijdens de Early Access.

Dat de "backend" team eerder klaar was is totaal irrelevant in de hele discussie.
hoezo? die groep moet toch ook wat te doen hebben? anders zijn ze een kostenpost die niks toevoegd.
Hé, ik koop eigenlijk geen games in Early Access, de paar die ik heb kreeg ik bij een Humble Bundle. De keuze is aan de consument en de mensen die klagen zijn die grens al voorbij, het is niet een stapje verder om microtransacties toe te voegen, want ook dat zal tijdens die 'beta' moeten lopen (testen).

Day One DLC heb ik in principe niets op tegen, het ligt er echter aan wat het is. Als het weggesneden content is, ja dan heb ik er een probleem mee, als het een uitbreiding is, dan heb ik er geen probleem mee. Want stel je ontwikkeld een $200m spel gelijktijdig met een $200m uitbreiding, zou je die dan volgens velen direct in het spel moeten frommelen tegen dezelfde kosten?

Nu Netflix series in één keer uitgeeft (op één dag), zoals Daredevil, moet dat dan eigenlijk één lange film worden van 8-9 uur? Een boek dat af is van 1800 pagina's zou niet mogen worden opgedeeld in een trilogie van ieder 600 pagina's?
Ik zit ook helemaal niet te klagen dat ik het business model slecht vind. Sterker nog, ik vind het juist een heel goed en eerlijk business model, dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik zit te klagen om te klagen. Het enige wat ik zeg is dat het wel begrijpelijk is dat mensen niet blij zijn met de microtransacties terwijl de game zelf nog niet af is (want early-acces). Ongeacht de eerlijkheid van de transacties zullen mensen het daar niet mee eens zijn. Als ze dus hiermee gewacht hadden tot de release van de game, zouden ze dit gezeur niet hebben en waarschijnlijk zouden ze zelfs geprezen worden voor de eerlijke transacties.
Als ze de store pas bij release toevoegen gaan er vast weer mensen klagen dat het niet in de early-access zat.
Dat is ook weer zo, maar dan zouden ze het wel van tevoren kunnen aankondigen, maar nog niet toevoegen. Dat is ook niet helemaal het beste. Je doet het eigenlijk nooit goed als developer. ;)
Het idee is eigenlijk dat deze store ontwikkeld is door verveelde back end developers. Het netwerk is super stabiel, server hosting wordt perfect ondersteund, en Tripwire is gewoon altijd open geweest tegen de community. Wat kun je dan op zo'n moment doen? Je back end staff uit de neus laten eten of productief bezig zijn?

http://steamcommunity.com...7986/#c492378265893171332
^^ Dat dus. Mensen moeten niet zo moeilijk doen. We zijn verwend met automatisch patches en updates. Anders moest je nog maanden wachten om te kunnen spelen en nu help je zelfs de ontwikkeling van de game. En er wordt tegenwoordig nog heel veel getweaked na release wat ook luxe is.

Wil je niet het risico lopen om "genaaid" te worden door een developer die ineens van koers verandert dan koop je geen pre-order of early access game, heel makkelijk. Waarschijnlijk heb je toch nog voldoende ongespeelde games in je overvolle Steam library. Meestal volgt de developer wel prima feedback van de community en proberen ze gewoon wat uit, wees gewoon blij dat je tegenwoordig zo'n invloed hebt op de ontwikkeling en geeft fatsoenlijk feedback.

Maar in het geval van een simpele API call naar een kant en klare store van Valve voor wat simpele skins moeten mensen er zeker geen probleem van maken. Dit is meer zo'n vrijdag middag "eens even wat anders doen" projectje maar uiteraard wordt dat ook weer niet gewaardeerd tegenwoordig...

PS. Ik zie liever een skin shop dan die DLC lawine die sommige spellen tegenwoordig hebben.

[Reactie gewijzigd door Genetai op 25 november 2015 14:33]

Dat is zo, maar door de community ook gelegenheid te geven om buyables te maken, en je inleg van de early access weer terug te verdienen met modellen die anderen kunnen kopen - waarom ook niet ?

Ik geef eerlijk toe, toen ik de headline las was mijn eerste reactie 'BS', en toen ik het argument van de CEO las: 'Ja maar, Payday deed het ook' dacht ik helemaal bij mezelf wat een misser in logica'.

Echter bij nader inzien, mensen blijken nu eenmaal bereid om meer te betalen. JIJ misschien niet, maar een ander wel. De gameindustrie is behoorlijk corporaal geworden. Niet meer even een spelletje voor de lol. Nee, het is big-business. Dus als je dat wilt overleven moet je aangrijpen wat je kan. Een microtransactie store is dan essentieel om steady inkomsten over een langere periode te spreiden. Vroeg of laat moest die er komen, en als je er even over nadenkt - waarom later, als het ook vroeger kan?
Inderdaad :) De game is blijkbaar nu populair. Bovendien, als je het later doet heb je alleen maar kans op een grotere shitstorm.
Ik denk inderdaad dat je die shitstorm altijd krijgt. En misschien was die wel minder geweest, maar je houdt de community op deze manier wel betrokken, doordat ze nu lekker kunnen gaan knutselen en vermarkten. Dat laatste vind ik wel essentieel, anders had ik hier ook heel anders tegenaan gekeken.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 25 november 2015 13:55]

Ik verbaas me erover dat dit zo out of context wordt getrokken...
dit is gewoon een bijproduct van de devteams terwijl ze bezig zijn aan de hoofd product...
Het punt is een van de dev teams (de back end) sneller klaar was dan verwacht, hierdoor moeten de product owners (de eindverantwoordelijke mensen voor het product) een taak verzinnen wat in de timeframe gedaan kan worden. Een developer is duur een developer die niks kan doen omdat hij klaar is met zijn dingen betaal je door ook al kan ie niks doen... Deze methode van de teams bezig houden bestaat al jaren en soms komen er verrassingen uit want dan wordt dat er bij geleverd.
Iemand ervaring met KF2, waar lijkt het een beetje op? is het wat of verveeld het te snel?
Hier een uitgebreide, maar inmiddels wel iets oudere, kijk op de game van TotalBiscuit: https://www.youtube.com/watch?v=6LeDvDdadxQ
thx! Wel typish dat de review begint op de map "burning paris".....

Edit: de TB review duurt 3 uur, deze is 5 minuutjes https://www.youtube.com/watch?v=UMrMGtWivyQ

[Reactie gewijzigd door govie op 25 november 2015 13:33]

Als je een goed spel wilt in dit genre KF(1) kopen; komt vast voor een prikkie voorbij met kerst. KF2 kan ooit nog wel wat worden, maar imo is nu een slap aftreksel met betere graphics. Ondergetekende met 1000+ uur in KF1, uurtje of 10 in 2.
Ik weet niet wat je normaal speelt voor games maar ik heb het laatst eens geprobeerd (Free weekend?). Het is best wel vermakelijk maar het blijft wat dom knallen. Het is meer zo'n spel waar je af en toe eens naar terug grijpt en speelt met een groepje vrienden. Nu ben ik wel van de FPS en dom knallen op z'n tijd (Serious Sam etc) dus vandaar dat ik die misschien leuker vind dan jij.

Persoonlijk had ik het na die paar gratis dagen wel weer gezien. Leuk while it lasted maar om het nou te kopen. Nee. Misschien in de aanbiedingen een keer wanneer het spel af is. 60%+ korting zegmaar :P
Het lijkt wel wat op de Zombie mode van CoD.
Het gaat om zo lang mogelijk met je team waves aan vijanden overleven. In Killing Floor 2 gaat het echter wel om dat overleven, perks en wapens en niet om een verhaal of evenementen in het level.
Op dit moment heeft een eerste Killing Floor veel meer content en zijn daarin veel complexere strategieën mogelijk. Je kan beter vandaag de oude Killing Floor kopen en Killing Floor 2 als de game af is.
Wat waarschijnlijk een boel van de mensen die een negatieve review geven vergeten is dat de cosmetische items gemaakt worden door de artists in een game studio. Deze mensen beschikken vaak over weinig tot geen programmeer kennis en zullen aan het einde van het ontwikkel stadium vweinig te doen hebben. Bij grote studio's gaan ze vaak alvast met het volgende project bezig of beginnen ze met de art van DLC's of in dit geval van cosmetische toevoegingen aan het spel.
Zelf vind ik het een goed iets dat ze wat te doen hebben na het maken van alle art van een spel, werknemers die niks doen kosten alleen maar geld :P.

Kleine toevoeging, aan het einde van het ontwikkelstadium van een spel is het dacht ik vooral programmeerwerk, bugs pletten en beta testing.

Na dit te hebben gezegd; ik weet natuurlijk niet in hoeverre Killing Floor 2 af is en of er inderdaad helemaal geen art meer hoeft worden gemaakt. Als de artists cosmetische items aan het maken zijn terwijl de vijanden nog uit een kubus bestaan of de vloer een blokkige texture heeft dan gaan er bij mij ook vraagtekens komen.

Dit is los van het feit dat ze nu al geld vragen voor cosmetische items van een spel dat nog in ontwikkeling is. Ook hier zijn twee kanten van het verhaal, ja het zal geld opleveren en kan ervoor zorgen dat er een beter eindproduct. Het kan er ook voor zorgen dat het spel eeuwen in ontwikkeling blijft en wordt uitgemolken of dat ze het spel niet uitbrengen (wat bij sommige Greenlight games gebeurt). Nu staat Tripwire er niet om bekend het tweede te doen dacht ik.

Er zijn waarschijnlijk wel meer kanttekeningen die ik over het hoofd zie, maar ik denk dat dit de grootste zijn.

[Reactie gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 25 november 2015 13:26]

Lees de op één na laatste alinea nog een keer. 90 tot 95% van de cosmetische items zijn door de community gemaakt.
Wat het dus eigenlijk nog erger maakt, freeloaden op andermans werk om een toekomst te kunnen garanderen voor een game die nog niet eens bestaansrecht heeft.

Doorgaans koop ik geen early acces titels, maar aangezien ik enkele honderden uren aan deel 1 gespendeerd had. Dacht ik dat ik bij deze wel goed zou komen, ik heb een uurtje of 10 gespeeld en ik was er wel klaar mee. Tuurlijk er word nog vol op getest, prima en dat snap ik ook wel geeft helemaal niet ik gun het tripwire. Maar om dan ook nogeens een shop toe te gaan voegen in dit stadium geeft mij wel een hele zure smaak.

Ik snap heus wel dat het geen liefdadigheids instelling is maar om nu een game uit te gaan melken die nog nieteens uit is.
Freeloaden? Uitmelken? De makers hebben de ontwerpen vrijwillig ingestuurd en krijgen 25% van de opbrengst. De overige 75% gaat naar Tripwire en de ontwikkeling van toekomstige gratis updates. Microtransacties staan in veel spelers' ogen gelijk aan doorgeslagen kapitalisme. De dev zegt zelf dus dat aan hun de uitdaging is om te laten zien dat microtransacties wel degelijk een toevoeging kunnen zijn aan een game. Ik vertrouw ze daar persoonlijk in. De timing van de introductie van de shop maakt denk ik niet veel uit. Bij microtransacties in betaalde games roepen mensen altijd wel moord en brand.

Die gratis contentupdates jaren na de release van de game worden niet afgeleverd door de tandenfee.
Gratis contentupdates? Jaren na release? We zijn de veredelde beta nog nieteens uit.
Daarmee doel ik op Killing Floor 1. En ik heb zo de bron even niet bij de hand maar ik weet bijna zeker dat dit ook het plan is voor deel 2.
De eerste Killing Floor is 10 jaar oud en wordt nogsteeds ondersteund.
Wat begon als mod is doorontwikkeld tot volledige game.
Tripwire valt bij menig Steam gebruiker onder de categorie 'toffe dev' omdat ze gewoon altijd openlijk communiceren met de community.

De eerste KF heeft enorm veel content updates gehad. Heel veel events, en nog meer DLC.

Daar komt bij dat deze store is ontwikkeld door back end devs van Tripwire die niks meer te doen hadden in hun werkveld, de back end. Het heeft verder geen tijd ingenomen die anders besteed was geweest aan gameplay development.

En vroeg of laat was dit toch gebeurd. En het zijn maar cosmetics. Ik vind de hele cosmetics hype maar de grootste onzin, maar ik snap wel dat mensen hun favoriete character willen uitdossen in fancy-pants premium skins.

(tevens zijn de cosmetics ook als rare-drop te unlocken..)
Killing Floor 2 is een prachtgame, van een developer die gemiddeld gezien ontzettend goed naar de community luisterd en constant updates blijft uitvoeren. Ik heb de game op dag 1 van de early access gekocht en kijk nog steeds om de zoveel tijd naar nieuwe content.

Echter:
Over het tempo waarin nieuwe content geïntroduceerd wordt, stelt Gibson dat dat sneller gaat dan dat ging bij Killing Floor 1 en dat de game nu al meer content heeft dan zijn voorganger.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Killing Floor 1 heeft nog steeds veel meer wapens en 10 keer zoveel maps. Het gebrek aan maps in Killing Floor 2 is naar mijn idee de voornaamste reden die de community aangeeft dat er te weinig content is. Voor mij ook een reden dat ik er zo langszamerhand klaar mee ben.

De uitermate hoge kwaliteit van de maps zorgt nou eenmaal voor een langer development proces. Zeker voor een relatief kleine studio. Het heeft meer dan tien jaar geduurd voordat killing floor 1 de hoeveelheid maps heeft waarover het nu beschikt. Als de developer zegt dat er nu al meer content is in deel twee, dan is dat ronduit gelogen.
Heb je al custom maps geprobeerd?
Ik heb nu iets meer dan 100u in KF2 zitten en ben het zeker nog lang niet beu.

Er zitten echt pareltjes van maps tussen!
WestLondon, Offices, BioticsLab en Wyre van KF1 staan er bijvoorbeeld tussen
Maar er zijn ook maps die gebaseerd zijn op andere games (CS, RE, ...)

Zolang ze het niet zoals PD2 doen ben ik blij! En ik vind het veel ophef dat een bedrijf geld wilt verdienen met een optionele store die geen skills verbetering brengt!

Het mag dan wel Early Access zijn, ik ben er zeer gelukkig mee! Nog geen enkele zware bug gezien in het spel zelf. Buiten het feit dat je nog geen dedi kunt draaien op Linux en er nog wat bugs zitten in het admin panel is het voor mij perfect.

En is het gewoon rustig wachten op de nieuwe perks (wapens)
Heb ook aardig wat uur in deel twee zitten (2 classes op lvl 20+ en 2 op 10+) en heb enkele custom maps gespeeld. Helaas was mijn ervaring niet al te goed. Slecht map design, incomplete maps, lighting verkeerd/onrealistisch. Ik ben geen map tegengekomen die matched aan de kwaliteit die tripwire zelf levert. Maar heb misschien niet lang genoeg gezocht. En de lat die tripwire legt is erg hoog.

Hoewel er vast pareltjes tussen zitten, kan je deze niet echt meetellen als content die door tripwire wordt geleverd.

[Reactie gewijzigd door PizZa_CalZone op 25 november 2015 15:09]

Ik kan eigenlijk niet zeggen dat TWI goed naar zijn community luistert, winstbejag staat natuurlijk op nummer 1, dit was ook de oorzaak dat ze van Red Orchestra 2 een wat meer realistischere Call of Duty met een Oostfront sausje hebben gemaakt, tot groot verdriet van veel RO1 fans die er sinds de mod-dagen in UT2004 bij waren. RO2 werd een zeer beperkt spel met een arcade-core. Alles wat RO1 niet was.

De harde kern van RO1 was hierdoor hevig teleurgesteld, en dreigden RO2 te boycotten. TWI dreigde zelfs met een rechtszaak tegen iemand die dit op touw zette. Ondanks alles beloofde TWI de community dat het allemaal heel anders zou worden, maar de oude community kreeg gelijk in zijn vermoedens van wantrouwen.

KillingFloor is een andere community, maar zo te lezen vallen de geldwolf acties (zelfs in de early access!!!) van TWI in het verkeerde keelgat.

[Reactie gewijzigd door Ekstergroen op 25 november 2015 14:26]

hoezo geldwolf acties? dit is gewoon werk van een backend dev team die niks meer te doen had....
Ik begrijp persoonlijk niet echt waarom de KF2 community nu zo explodeert met haat reacties?
begrijp dat je er tegen kan zijn maar ik heb zelfs serieuze bedreigingen voorbij zien komen naar de devs toe :s

Ze hebben zover ik weet al meerder malen laten weten dat de gene die dit hebben ontwikkeld op dat moment vrij waren + de grootste helft komt van hun eigen community zover ik begreep?

Ten tweede je hoeft de skins niet te kopen het voegt niks meer toe dan een beetje fun en het sponseren van de game die je dus zo leuk vind! wat is daar mis mee? de game word niet met lucht betaalt.
of begrijp ik het allemaal verkeerd?
De grap is dat de eerste Killing Floor een hele waslijst aan deze items heeft, maar dat het daar nog 'DLC' heette. Ik vind zo'n random drop juist wel leuk, het is een soort extra beloning voor je gespeelde tijd. Company of Heroes 2 bijvoorbeeld heeft dat ook.
Snap het probleem niet helemaal. In killing floor zijn sinds de release in 2009 meerdere player en weapon skins verschenen waarvan sommige vrij gespeeld konden worden en andere konden voor een klein bedrag worden aangeschaft.
Heb echt teveel tijd (810 uur) aan killng floor besteed en ben tot nu toe ook best tevreden over killing floor 2.
Het gaat puur om cosmetische microtransactions, geen enkel probleem mee.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True