Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 121 reacties

Uitgever Electronic Arts maakt bekend dat Star Wars Battlefront in de toekomst naast betaalde dlc ook meer nieuwe gratis content krijgt. In december verschijnt de eerste gratis uitbreiding: The Battle of Jakku, waarin een nieuwe spelmodus wordt geïntroduceerd.

Hoewel Battlefront door veel Star Wars-fans enthousiast onthaald wordt, zijn er ook flink wat gamers die kritiek hebben op het beperkte contentaanbod van de game en het uitgebreide programma aan betaalde dlc's dat zal volgen. Voor de season pass moet 50 euro neergeteld worden. EA geeft de game echter ook gratis nieuwe content. De komst van de eerste gratis uitbreiding met twee nieuwe maps was al bekend, maar Patrick Söderlund, executive vice president van EA Studios, stelt nu dat er in de toekomst meer van dit soort gratis updates volgen. Deze zouden populaire content zoals nieuwe maps en Star Cards bevatten.

Concrete informatie over nieuwe gratis dlc geeft EA nog niet. Wel maakt de uitgever meer bekend over The Battle of Jakku. De eerste gratis dlc speelt zich af op de nieuwe planeet Jakku en bevat twee maps. Naast twee maps voegt de uitbreiding ook een nieuwe spelmodus toe: Turning Point. Hierin moet de Rebel Alliance een aantal checkpoints veroveren om uiteindelijk de Empire-basis in te kunnen nemen. De woestijn van Jakku zal ook in de komende Star Wars-film een rol spelen. Het gevecht om Jakku in de game speelt zich 29 jaar voor de gebeurtenissen in de film af. Gamers die Star Wars Battlefront vooruitbesteld hebben krijgen de update op 1 december. Alle andere Battlefront-spelers kunnen vanaf 8 december de gratis dlc downloaden.

Trailer van The Battle of Jakku

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (121)

Het is toch knap van EA dat ze in feite 110 euro vragen voor een spel, in een markt waar 60 euro de norm is. Dat is pas slim zaken doen! Zo'n seasonpass is een gouden uitvinding: je hoeft de release-deadline niet te halen, en mensen hebben minder in de gaten dat ze veel geld neertellen voor een paar maps. Want het geld is al betaald, dus het gevoel bij de DLC over 2-3-4 maanden is dat je het gratis krijgt.

Ik wil wel kijken als de betaalde DLC allemaal uit is. Zal je voor de game + die "toegevoegde content" (lees: achtergehouden content) ook 110 euro betalen als het op dag 1 allemaal bij elkaar in een pakket zat?

[Reactie gewijzigd door anargeek op 25 november 2015 13:47]

Dat bedrag is voor mij niet zo erg mits je er veel speel plezier van hebt. Daar wringt echter tegenwoordig de schoen. Waar ik mij vroeger letterlijk jaren lang kon vermaken met shooters (denk aan Unreal Tournament, Medal of Honor, Soldier of Fortune 2, Battlefield 2, enz) is dat nu niet meer aan de orde.

Neem EA en hun season pass: Ik heb destijds voor Battlefield 3 de season pass aangeschaft met de veronderstelling dat die game een jaar of 5 mee zou gaan, net als deel 2. Helaas kwam EA 2 jaar (!) later alweer met Battlefield 4. Vervolgens verhuist 75+% van de community naar die game. Op die manier heeft die season pass totaal geen nut, immers je spelduur is niet verlengd. In eerste instantie leek het een goede deal, achteraf was bleek het geldklopperij te zijn. Ik heb Battlefield 4 met de (nieuwe) Season pass dan ook maar overgeslagen...

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 25 november 2015 15:54]

Ik heb liever dat ze na 2 jaar met een nieuwe versie komen dan dat ik 5 jaar moet wachten.. PC hardware staat niet stil dus waarom zou de software wel stil moeten liggen?
Het idee van Season pass was continious support. Dus dat je gedurende x jaar steeds updates krijgt. Als je heel eerlijk bent dan zul je het met me eens zijn dat er in Battlefield 4 niets zit dat niet in Battlefield 3 had kunnen worden gepatched. Grafisch gezien was het meer Battlefield 3.5 en dat is dus een kwestie van willen, niet kunnen. Het geld was er (via de Season pass).

Het is overigens niet zo dat in de tijd waar ik op doelde de pc hardware stil stond. Sterker nog, de ontwikkelingen gingen toen een stuk sneller. Games waar je toen eerst 30 fps haalde kon je 1.5 jaar later met 90 fps draaien. Grafische verschillen waren ook een stuk dramatischer (vergelijk UT99 eens met UT2003).

edit: Unreal Tournament 3 (2007).

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 25 november 2015 19:18]

Dat laatste plaatje is Unreal Tournament 3, dit is UT2003 Toch weer iets minder maar altijd genoten als iemand met z'n nieuwe 9800pro de instellingen op het hoogste instelde op een LAN en je het "Holy shit!" geluidje hoorde. :D
Idd dat waren gewoon leuke touch-ups die je nooit meer zal vergeten. Zou leuk zijn als devs wat creatiever waren.
Daar wringt de schoen?? Ik heb in Battlefield 4 250+ uur zitten. Dat halen veel games van 60 euro niet. Helemaal pure singleplayer games redden dat zeker niet op RPG's na. Dat ik dan uiteindelijk 70 euro heb betaald voor de game incl premium, niks mis mee. Ik vind zo een vergelijking met vroeger ook zo slap. Ten eerste heb ik mij voeger nooit langer met games vermaakt dan tegenwoordig. Verschil is dat er tegenwoordig gewoon meer uitkomt. En jij waarschijnlijk ongeduldig bent en snel iets nieuws koopt.

Daarbij komt dat de markt van games moordend is en er gewoon geld verdiend moet worden. Ik vind dan 100 euro voor de hoeveelheid content en continue support helemaal geen slechte deal. Ik speel BF4 nog steeds vanaf release, dus al 3 jaar. En pak ik zelfs soms nog terug naar BF3.

En je comment hieronder over dat BF 4 eigenlijk BF3.5 is. Heb je beide games wel gespeeld? De verschillende classes zijn anders ingedeeld. Health werkt totaal anders, schieten is totaal anders, gadgets werken anders en distruction ook. Is een beetje hetzelfde als zeggen dat Fallout 4 zelfde is als Fallout 3, want zelfde engine, VATS en Perks iets aangepast, verder zelfde game.

Ik vind men echt te veel vanuit een soort heimwee naar vroeger was alles beter lullen.
Daar wringt de schoen?? Ik heb in Battlefield 4 250+ uur zitten. Dat halen veel games van 60 euro niet. Helemaal pure singleplayer games redden dat zeker niet op RPG's na. Dat ik dan uiteindelijk 70 euro heb betaald voor de game incl premium, niks mis mee.
Je ervaringen staan echt los van de realiteit. Je trekt de vergelijking meteen scheef door Battlefield+premium te bagatelliseren naar 70 euro en andere games op 60 euro te houden. De normale prijs van de game met season pass is hier 110 euro. Dat je games goedkoper kunt aanschaffen dan de advies prijs (jij blijkbaar voor 70 euro) gaat op voor elke game. Zo heb ik voor de Anno 2070 pre-order destijds 35 euro betaald (retail) en voor Tropico 5 zelfs maar 19 euro (online). Laten we wel eerlijk blijven...
Ik vind zo een vergelijking met vroeger ook zo slap. Ten eerste heb ik mij voeger nooit langer met games vermaakt dan tegenwoordig. Verschil is dat er tegenwoordig gewoon meer uitkomt. En jij waarschijnlijk ongeduldig bent en snel iets nieuws koopt.
Daarna komen er twee statements die veel te kort door de bocht zijn. Ten eerste kwamen er vroeger veel games uit, meer dan nu als je de indies niet mee telt. (Elke maand was er weer een nieuwe twilight/crazy bytes met 20+ games). Ten tweede kon je weldegelijk langer met een game doen omdat het vervolg uitbleef. Zo heb ik Soldier of fortune 2 alleen al op mijn eigen server destijds 1500 uur gespeeld (server statistieken). Dat was nog in de tijd dat bij grote updates je gratis nieuwe maps en skins kreeg. Zie 1.03 patch notes:
Introduction of3 new weaponss, namely the MP5 rapid fire automatic rifle, the SIG55 scoped automatic rifle and the Silver Talon pistol. Four new maps are included in the patch, mp_kam5, mp jor1, mp shop2,p kam4, mp col2, mp hos2 and mp pra2. It is now possible to drop and pickup weapons and items such as flags and briefcases. And of course the introduction of Punkbuster anti cheat software. Generally there are a lot more servers running Gold but sadly RMG is no longer as popular as it once was.

Servers that run mods such as OSP and RocMod (similar to the RPM mod in v1.00) also require you to have the same version on your pc in order to connect to them.

There are also some major modifications to the game available.

Goldrush has many features including 14 new gametypes, 16 maps, 2 new RMG terrains, new admin/referee system, very good bots and a feature where wounded players are slower than healthy players.

The International Crime Syndicate mod I.C.S. 2.1 adds new weapons, maps and sounds and features gas grenades that induce a fit of coughing.

The Jeel SpecOps Mod v3 adds new weapons including toxic gas and laser targeting.
Ook andere populaire shooters als Battlefield 1942 en Call of Duty 4: Modern Warfare kregen vergelijkbare gratis content updates. Updates waar je nu 15+ euro voor betaalt. Dus ja dat was vroeger echt wel beter. (Los daarvan ben ik niet tegen het DLC concept, het moet alleen goed worden uitgevoerd).

Verder ben "ik" niet ongeduldig geworden en koop ik ook niet "snel" iets nieuws, ik heb Battlefield 4 niet eens gekocht (wel gespeeld). Net als dat ik na Black Ops ben afgehaakt. Ik ben er gewoon klaar mee om elk jaar weer een nieuwe shooter voorgeschoteld te krijgen die minimaal afwijkt van het vorige deel. Dit terwijl het vroeger mijn favoriete genre was.

Mochten kosten per uur je interesseren dan wint in mijn geval Civilization V. Ook die game kent een model van relatief dure uitbreidingen. Echter stamt Civ V alweer uit 2010 en hierbij doet de DLC dus precies wat het moet doen; ervoor zorgen dat die game 5 jaar leuk blijft. Zelf heb ik die game nu 460 uur gespeeld. Het model is dus niet per definitie stuk, het is EA die het stuk maakt. Als ze Battlefield 4 2 jaar later hadden uitgebracht en de tijd hadden gevuld met Hardline en Star Wars dan was er niets aan de hand geweest.

Uiteindeijk is bij mij Battlefield 3 blijven steken op 191 uur, als ik daar nu inlog is er met geluk één vriend online van de 30. Die game is gewoon dood. Als ik even kijk naar mijn vrienden dan zie ik bijvoorbeeld 69 uur voor Battlefiield 3 en 720 voor Civ V. Die persoon krijg ik echt niet meer zo gek om elk jaar 110 euro neer te leggen voor de zoveelste Battlefield/CoD variant (3,4,hardline, star wars, what's next?).
Ik vind men echt te veel vanuit een soort heimwee naar vroeger was alles beter lullen.
Dat mag je vinden maar feit blijft dat er vroeger meer tijd zat tussen vervolgen (meestal +-4 jaar) en content updates gratis waren. Belangrijke nuance hierbij is dat de grote series elkaar vaak afwisselden. Zo kocht je in 2003 bijvoorbeeld Unreal Tournament en dan in 2005 Battlefield 2. Nu komen alle grote jongens elk jaar met iets nieuws met alle gevolgen van dien (afsterven van community, opnieuw de hoofdprijs voor DLC betalen, enz). Bovendien kon je je eigen servers hosten en zelf maps maken. Dus dan heb ik al 4 dingen te pakken die vroeger beter waren...

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 25 november 2015 20:50]

jammer dat ik je geen +1 kan geven. Ik wil ook echt niet je verhaal om zeep helpen. Het zit er mij meer in dat iedereen altijd zo loopt te klagen als er weer een game met betaalde DLC uitkomt. Vroeger was het niet zo en was het beter. Het komt er op neer dat alle gamers dit in stand houden door ook dit gewoon te betalen. Zie het zelfde met microtransacties, ik snap het niet, maar legio mensen betalen, dus blijft men het gebruiken.

Ik heb persoonlijk geen problemen met de DLC van Battlefield series, omdat ik altijd het gevoel heb dat ik waar voor mijn geld krijg. Dat is persoonlijk, maar ik heb er dus geen moeite mee die 70 of 110 euro te betalen aan een game die ik helemaal kapot speel in 2 jaar tijd. Als ik een avond goed uitga ben ik het zelfde geld kwijt. Dus heb ik met games al snel het gevoel veel vermaak voor het geld te krijgen.

Wat ik ermee wil zeggen, is dat we niet bij elk bericht over DLC het zelfde verhaal over vroeger moeten gaan afspelen. Dit is hoe het is, vind je het ruk, dan ga je lekker wat anders spelen.

Ik geloof ook dat als een game echt goed is de comunity het wel blijft spelen. En anders gaat de hele comunity na twee jaar over na de laatste versie van het spel, ook niks mis mee. Ik vond BF4 echt een enorme verbetering tov van 3. Hardline was ruk, spijt van de koop, naja kan ook gebeuren.

Gewoon lekker gamen joh!
Dat heb ik ook gedaan, donder op met die season pass, laat ze de cheaters en hackers maar eens aanpakken zolang daar ook maar niks aan gedaan wordt koop ik geen EA games meer...
Waarom zo zuur? Waar is het bewezen dat content wordt achtergehouden? Ik word zo doodmoe van dat oeverloze gezever, notabene onder een nieuwsbericht waar gratis content het hoofdonderwerp is. En wie roepen er het hardst? Juist, diegene die de game niet hebben en de game afkraken op kwantiteit.

Ik heb zelf inmiddels 20 uur in de game gestoken, aldus de statistieken, en qua content kom ik nog niets te kort. Die roep om kwantiteit begrijp ik echt niet, zeker niet wanneer de kwaliteit van de huidige maps erg groot is. Dan komt de vergelijking met Battlefield 4 weer opsteken qua content, maar realiteit is vaak dat map rotatie bestaat uit slechts een handje vol (of veel vaker slechts een enkele) maps bij de meeste servers.

Nu heb ik 50 euro betaald voor de game, maar gezien de productiewaarde, presentatie en kwaliteit vind ik dat 60 euro zeker gerechtvaardigd is voor de game.

'Achtergehouden content' wordt inmiddels echt een saai verhaal, dat riedeltje blijft maar herhaald worden. Het is duidelijk dat de game rondom de film moest worden uitgebracht. Dat is natuurlijk hun goedrecht. Het kan natuurlijk prima dat daardoor men simpelweg geen tijd heeft om de geplande gratis content op tijd af te krijgen. Maar dan nog ben ik zeer content met de huidige staat van de game. Natuurlijk is er het doel de Season Pass aan te schaffen, en ik heb echt geen roze bril op wat betreft deze game. De game wordt echter onterecht hard afgesnauwd, puur omdat het een EA game is en wellicht s'werelds grootste franchise.
Jij klinkt als een fanboy, als je moe bent van andermans klachten en terechte bezwaren dan lees je dat niet en reageer je lekker niet ipv alles maar goed te praten...
Dat is lekker makkelijk, dan maar het stempel 'fanboy' erop gooien. Ik probeer er juist objectief naar te kijken, terwijl 90% hier subjectief meegaat met de zure stroom, want EA.

Daarnaast heb ik hier onlangs nog een andere EA game zwaar bekritiseerd (Need for Speed). Ik kijk naar iedere game individueel, en een kritisch persoon dat ik ben, heb ik ongelooflijk veel plezier aan Battlefront en vind ik de kritieken zwaar overdreven.

Verder bepaal ik zelf wat ik lees en op reageer, dat ik wil discussiëren is de reden dat ik op Tweakers actief ben. En ja, dan stoor ik mij aan zogenaamde criticasters die de game neersabelen terwijl ze hem niet spelen.
Zoek maar eens op youtube naar battlefront 3 aimbot, dan hoor ik je wel, ik heb juist EA games gekocht en gespeeld door de jaren heen maar nu stop ik er mooi mee, ze gaan maar s bezig met de klachten dan alleen maar cashcowen van alle formules, van mij geen geld meer en hopelijk met mij nog meer, klant is koning als genoeg mensen de games niet "meer " kopen zullen ze wel moeten luisteren...
60 Euro is de norm? Sinds wanneer dat dan? 10-15 Jaar geleden kregen de meeste spellen die ik speelde expansion packs. Kocht je eerst het spel zelf en daarna de expansion packs.
Sinds de opkomst van DLC is een season pass voor bijna ieder spel de standaard geworden. In plaats van expansion packs zijn er nu verschillende DLC packs die samen in één groot pack gebundeld worden: de season pass. Een iets ander concept, maar toch echt vergelijkbaar met de oude expansion packs.
50-60 Euro is de standaard voor het spel zelf, exclusief DLC. Vrijwel ieder spel heeft daarnaast betaalde DLC en een season pass.

De season pass van Battlefront is erg duur maar bevat dan ook meer maps dan er in het spel zelf zitten. En nog vele andere content. Indien je de season pass nu niet kunt betalen, wat let je om te wachten op een aanbieding? Zelf heb ik Battlefield 4 Premium Edition in een aanbieding na release voor 20 euro gekocht. Dat is het spel inclusief alle DLC, voor 20 euro (gekocht via Origin). Er zullen in de toekomst vergelijkbare aanbiedingen komen voor Star Wars: Battlefront. Niemand verplicht je om direct bij de launch alles te kopen.
Ik heb ook tijdens de release eens 120 euro op Battlefield 4 laten vallen. Om dus idd de game plus alle zut die uit gaat komen en alle andere marketing ellende alvast besteld te hebben omdat ik dat toch wel ging kopen.
Opzich vind ik dit niet zo'n issue voor titels waar zwaar speeltijd in (gaat) zit(ten), maar de kwaliteit was er niet echt naar dus daar ben ik ook prompt weer mee gekapt. Het duurde ruim twee weken (!) voordat ik 64 player conquest, de reden dat ik uberhaupt Battlefield speel alsmede Battlefields USP, kon spelen. Voor een product met zo'n premium prijskaartje gewoon ronduit absurd.

Leuk weetje: Die " geld terug garantie" die EA op hun games zou geven bleek in de praktijk ook niet zo makkelijk te claimen. Dat hing op een formaliteitje en ondanks de klachtenregen over de release van Battlefield 4 was daar geen versoepeling in geïnstalleerd. Typisch dus.

[Reactie gewijzigd door Alpha Bootis op 26 november 2015 10:35]

Battlefield 4 was destijds ook ongeveer 110 euro. Vier jaar later, 32 maps, 15 game modes en nog steeds een hele fijne game. Maar voor 50 euro moet dat er allemaal bij launch al in zitten of gratis zijn natuurlijk. Het lijkt wel alsof betaalde DLC per definitie duivels is terwijl ik bij deze game echt wel het gevoel heb uiteindelijk waar te hebben gekregen voor mijn geld.

En dan zijn ze nu nog (steeds) bezig met gratis content toevoegen. Ze hebben natuurlijk wel wat goed te maken, dat begrijp ik. En niet alle betaalde DLC valt te rechtvaardigen, maar ik denk dat als battlefront dezelfde mate van betaalde DLC te wachten staat, je best wel veel game krijgt voor dat geld.
[..] dat er nog gamers zijn die EA-games kopen :X
Je reactie is wat kort en wordt daarom van een -1 voorzien, maar ik begrijp denk ik wel je verbazing.

Zie veel van de reacties onder het nieuwsbericht: 'ik ga zeker de season pass halen!'.

Het spel is net een week uit, en je gaat nu al betalen voor de toekomstige uitbreidingen die (1) erg duur zijn voor wat je krijgt in verhouding met spellen uit het verleden, (2) waarvan je niet zeker weet of je ze gaat spelen (misschien ben je over een week wel uitgekeken?), (3) waarvan het nog lang duurt voordat ze uitkomen, (4) waarvan je niet weet hoe lang de uitbreidingen gespeeld zullen worden door andere spelers, en (5) voor uitbreidingen voor een spel waar EA over een paar jaar de stekker uit zal trekken zodat je het niet meer online kunt spelen.

Helaas is er veel inflatie op hoeveel spel je krijgt voor het bedrag dat je neerlegt. Aan de andere kant begrijp ik het wel: veel jonge gamers weten niet beter en zijn opgegroeid met het idee dat je geld moet betalen voor een skin i.p.v. dat je zelf de mogelijkheid hebt om dat er gratis in te modden. Hetzelfde voor maps en andere onderdelen die een spel compleet maken. ;)

Mijn eigen mening:
Geen Galactic Conquest en geen co-op om die door te spelen? Geen Battlefront.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 25 november 2015 14:39]

Oplossing die ik hiervoor gebruik is.

Voor PS4 gameshare ik met een vriend. Zo heb ik BO3 + season pass voor 50 euro. Want ieder betaalt de helft en allebei kunnen we het spel spelen.

Voor PC wacht ik een jaar en dan koop ik online gewoon een key. Ik heb BF4 premium edition voor 20 euro gekocht.
Hoe doe je dit dan? Ik ben dit ook van plan met een vriend! Is het hetzelfde systeem zoals bij ps3, dat je een dlc 5x kon downloaden.
Heel simpel eigenlijk. Op jouw ps4 stel je je vriends account als primary in en je eigen als secondary. En op je vriends ps4 stel je jouw account in als primary en je vriends account als secondary. En dat was hem.
Moet ik eens Proberen! Kan je dan beide tegelijk spelen?
Jaa dat is het mooie. Je kan het wel elke keer maar met 1 persoon tegelijk doen. Dus ik zou met 1 vriend dat doen, die ook beetje dezelfde games speelt.
Het is dat ik de game gratis heb gekregen, maar ik zou er zelf nooit geld aan uit hebben gegeven in dit stadium. De hoeveelheid maps is zeer karig, het spel is een groot bugfestein en de balance is ver te zoeken.
De season pass ga ik al helemaal niet halen, het is gewoon te belachelijk voor woorden dat je voor 50 tot 70 euro maar een halve game krijgt die nog niet eens af is. Vervolgens moet je nog eens 50 euro neertellen om de game compleet te maken. Ik heb battlefield hardline al overgeslagen omdat dit ook een baggerspel bleek te zijn en battlefront is het net zo goed niet waard. Ik snap niet dat er nog mensen zijn die in deze scam trappen.
Ik heb ze sinds BF4 netjes geboycotd. Zeker Battlefield Hardline was een uitmelkertje. (Netjes overgeslagen)

D'r zal wel redelijk gameplay zitten in deze Battlefront, maar voor deze prijs zou er van alles op en aan moeten zitten en zou het vooral niet snel eentoning mogen worden.

Het uitmelken van de koopvee staat nog steeds met stip op 1 van de agenda bij de heren van EA.

Ik richt me liever op kwaliteitstitels dan afgeraffelde triple A games.
Die jongens van DICE kunnen anders prima games maken...
Ook deze ziet er gelikt uit (ik heb er nog maar 10 uur inzitten).
Dice en veel meer van de ontwikkelaars gelieerd aan EA zijn in staat mooie games te maken, maar dat wil niet zeggen dat het beleid dat EA hanteert in het uitmelken van haar klanten heel erg kan rekenen op de waardering van de gebruikers, maar uiteindelijk is het natuurlijk aan een ieder zelf om die keuze te maken.
Buiten het feit dat hij er goed uit ziet.
Is het voor de rest maar een matige shooter.
Had liever een star wars game gezien als The Force unleashed of KOTOR.
Of gewoon iets nieuws .
Waarom niet? Ik heb absoluut geen spijt van BF4 of SimCity. Plus EA lijkt bij te draaien en weer wat meer om hun klanten te geven. (Over het afgelopen jaar naar mijn mening iig een stuk beter als Valve welke de hemel in geprezen wordt)
Het gaat niet om de games, maar om de melkwijze bij EA. En dat proef je in elke laag waar je mee te maken krijgt. De marketing is top, de dames zijn prachtig en lichtjes knipperen mooi.

Maar toch is er geen enkele game van EA die mij langer dan 6 maanden heeft kunnen boeien. Terwijl ik wel van het genre houdt. Maar net als COD gaat de franchise te hard. Ook bij AC van Ubisoft zie je dat probleem. Andere games met dezelfde engine, brengt enorm veel irritaties met zich mee. Het feit dat nog steeds dezelfde bugs in Syndicate zitten die ik ook bij Unity tegenkwam drukt het speelplezier tot een ruime onvoldoende.

Datzelfde gevoel krijg ik bij BF4 en Sims City. De bugs zijn met deze engine niet te redden, en toch gaan ze voor 'nog een keer'. Ik zal hier dus ook nooit meer een cent aan uitgeven. Als ze DRM invoeren, speel ik gewoon niet meer.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 25 november 2015 14:12]

Mag ik vragen welke game jou op het moment nog wel langer dan 6 maanden boeit?

Ik heb ook een periode gehad dat ik snel flauw was van games. Na een tijd weinig games en ander genre te hebben gespeeld heb ik mij toch bijna een jaar met bf4 kunnen vermaken.

Punt is dat het misschien niet helemaal aan de games ligt maar aan je eigen veranderende smaak, of dat je even klaar bent met het genre.

Dit staat even los van het aantal maps. Dat nu met battlefront meegeleverd wordt.
Makkelijk voorbeeld: GTA V.

Deze heb ik destijds voor de PS3 aangeschaft, en voor de PC opnieuw gekocht voor de pracht en praal.

Daarnaast zijn er genoeg games waar ik jarenlang plezier van heb gehad, om maar een counterstrike oid te noemen. Daarnaast ben ik me wel bewust dat DayZ wat dat betreft wat omstreden is, maar voor mij heeft de early access er wel voor gezorgd dat ik al meer dan een jaar tussen de korenvelden aan het kamperen ben.

Een andere game waar ik inmiddels al 3 keer doorheen gefietst ben is Walking Dead van TellTale.

Ze zijn er zeker!
Left4dead2 versus mode en dan modded servers waar je 10vs10 doet, bijna 3000h, er is iemand met 10k...dat blijft leuk.
Ach op Steam speel ik het overgrote deel van de spellen die ik heb amper, halve lijst maar enkele uurtjes of zelfs maar eens opgestart :) CS source vind ik dan weer geen hol aan en met 3 gespeelde uren niet denderend, L4D2 in het begin best verslavend maar met 31 uur ook niets boeiends. De spellen met meer uren op Steam zijn niet van Valve en 7days to die/Payday 2 /Civ 5 komen niet eens voorbij de 175 uur. (7dtd met 172 uur de hoogste, alhoewel dit straks met de volgende alpha wel een stuk meer zal worden). Simcity heb ik 189 uur in zitten en BF4 592 uur (CTE ook nog eens 363 uur) en ik speel het nog steeds regelmatig met maatjes.

Maar goed ik heb BF4 Premium in het begin via zo'n key website voor _slechts_ 64 euro gekocht en dat vond ik zelf een nette prijs voor wat ik er voor terug kreeg. En ondertussen nu 2 nieuwe maps, 4 oude maps maar in het donker en volgende maand Dragon Valley van BF2 als gratis updates nu 2 jaar na release. De bugs waren wel eens vervelend, vooral in het begin, maar dat deed het speelplezier niet verpesten. Maar noem een ander voorbeeld van zo'n grootschalige oorlogsvoerings game als BF4 welke minder bugs had (Hint zulke games zijn er eigenlijk niet, ARMA is net zo anders van BF4 als dat CoD dat is, en ARMA 3 was net zo geplaagd met bugs en troep als BF4 bij release)
Hoe ze de C&C reeks hebben doodvermoord zal ik nooit vergeten /off topic
SimCity heb ik juist met heel veel spanning naar uitgekeken en al met al is het in mijn ogen maar een grote tegenvaller geworden, de steden hebben zo ontzettend veel ingeleverd op het gebied van formaat dat het meer SimVillage was geworden dan een volwaardige City en dan ook nog de game afhankelijk maken van servers en vervolgens bij uitbrengen meteen alles al laten omvallen, omdat je geen rekening houd met de Hype die je veroorzaakt.... Daar komt bij dat ik niet zo gecharmeerd ben van de DRM die in de games gebakken wordt tegenwoordig Origin / Always on internet protection / niet herverkoopbare software / DLC op iedere game die de prijs van de totale game opdrijven tot ver boven de 100 euro.... Nee EA was eens, maar ik geloof dat ze die tijd voorlopig ver achter zich laten. Aan mij verkopen ze in ieder geval geen games meer.
SimCity was inderdaad een dikke tegenvaller maar wat er was was leuk uitgewerkt en leuk om te spelen. Je liep alleen heel snel tegen beperkingen aan het had dus heel mooi kunnen zijn. Later is het natuurlijk compleet platgewalst door Cities: Skylines.
Same, lang uitgekeken naar SC. De eerste Simcity nog gespeeld dat ik als klein kind leerde op DOS dat op te starten (Mijn eerste computer command :)), 2000, 3000 (De Nederlandse vertaling door die PowerUnlimited gozer was goed gedaan) ook 4 vond ik wel leuk, maar ik heb veel meer uur in 5 zitten dan in 4 (4 slechts enkele uurtjes, 5 ~200 uur).

Maar lekker met een paar maatjes in een region zitten vond ik wel een mooie toevoeging en gaf een net wat andere dimensie aan het citybuilding genre. Ja de map mocht wat groter, maar de reden hierachter kan ik wel inkomen. Afweging of ze een groot gedeelte van hun userbase wouden afstoten of niet vanwege het hebben van een te zwak systeem, tevens om specialisatie van de steden af te dwingen. Het spel had een andere aanpak dan de voorgangers, daarom was het ook een reboot.

MAXIS heeft de focus bewust zelf gelegd op het wat meer multiplayer aspect, dit is niet vanuit EA opgedwongen geweest maar kwam vanuit MAXIS zelf (Staat ook ergens in 1 van hun pers berichten). Hun server draaide voornamelijk in Java als ik het me goed herinner en dit was in eerste instantie te zwaar om dat lokaal erbij te draaien (Tenminste de resourceload werd te veel verhoogd voor de userbase met zwakke systemen) en dit heeft ze nogal wat tijd gekost (half jaar oid) om dit om te toveren tot een geoptimaliseerd stukje C (of C++/C#, het is al enige tijd geleden) op verzoek van de userbase, zelf dachten ze gewoon dat het "always on" niet zo'n probleem zou zijn.

Vergeet ook niet de backlash die MAXIS kreeg met SC3000 welke als redelijk zware game in de markt kwam.

Origin zelf heeft ook gewoon een offline mode net als Steam.
DLC! thats it! meer reden heb je toch niet nodig...je koopt een spel om het te spelen....niet om de helft te kunnen spelen en daarna de rest alsnog te kopen!
BF4 was na 20 patches best een aardig spel. Maar het eerste half jaar werd het niet tot nauwelijks gespeeld, omdat het zo ontzettend slecht was. En nog haalt het niet de kwaliteit van de eerdere delen.

Simcity speelt inmiddels al geen hond meer. Zeker nu er veel betere alternatieven zijn. Alle andere city builders zijn beter.

Valve wordt met recht de hemel in geprezen. Je kan nog maar weinig titels van ze verwachten, maar hun game distributie platform is inmiddels ongekend goed. En de game rating van vrijwel iedere game die ze uitbrengen ligt hoger dan een 9 op een schaal van 10.
Toch is het jammer dat Valve nog amper games uitbrengt. Ze richten zich steeds meer volledig op hun melkkoe Steam. Er is bijna geen incentive meer voor ze om zelf nog games uit te brengen want ze pakken toch al 30% ofzo van elke verkocht spel en nu ze ook nog hardware gaan uitbrengen en SteamOS moeten supporten zie ik het helemaal somber in met nieuwe Valve games.
Het is jammer voor ons gamers omdat het altijd hoogstaande games zijn geweest.

Maar hun distributie platform en nu hun nieuwe hardware vernieuwd de pc game sector en houdt deze gezond. Want laten we wel wezen zonder Steam was het nu erg slecht gesteld met de pc als game platform. Sinds steam heeft de pc gaming sector hun markt aandeel terug gewonnen en zelfs aanzienlijk vergroot.
Newb vraag hier. Wat is een season pass precies? Kan je daar een jaar mee online spelen zoals je bij WoW per maand betaald?

Edit: dank allen voor uw antwoorden. :)

[Reactie gewijzigd door Kuusje op 25 november 2015 12:47]

nee season pass betekend in de mond van EA dat je map packs in een bundel koopt en zodra ze uit zijn meteen kan spelen.
Soms bied het ook nog extra's als in dubbel XP weekenden en eerder toegang tot maps
Dus in dit geval betaal je 60¤ voor een game met als grootste kritiek "te weinig content" en dan nog eens 50¤ voor wat content? 8)7
Of begrijp ik dit verkeerd?
ja jammergenoeg trappen mensen hierin, het tijdperk van unreal tournament met honderden gratis maps is er helaas niet meer. tegenwoordig betaal je 10-15 euro voor 4-5 extra levels. en ben je dus 110 euro kwijt aan 1 spel. (tenzij je wacht op aanbiedingen)
Inderdaad ik heb de ultimate edition aangeschaft voor 118 euro :X Maar ik ben dan ook echt een grote Star Wars fan. Voor 50 euro krijg je 4 DLC's en 2 weken early access.

Tot nu toe vind ik het het geld wel waard. Ik heb zo vaak 50/60 euro weggeteld voor een game en na 10 minuten nooit meer aangeraakt dat begint bijna eng te worden.
Ik ben ook een grote Star Wars fan, maar aan dat geldgegraai van EA doe ik mooi niet meer mee. Ik wacht wel op een GOTY editie. Hopelijk zijn er tegen die tijd nog mensen die het spelen.

[Reactie gewijzigd door Mintvis op 25 november 2015 13:41]

Ik moet ook zeggen dat ik een meevaller had van een paar honderd euro anders had ik waarschijnlijk gewoon een key op tweakers gekocht, die gaan geloof ikvoor 48 euro ofzo en dat vind ik zeker wel een eerlijke prijs voor wat je krijgt.
Ik snap alle commotie niet over de DLC's. Dit wordt toch al jaren zo toegepast? Oke misschien is het nieuw voor EA (ben niet zo'n dieharde gamer), maar COD maakt hier toch ook al heel lang gebruik van (sinds WaW, als ik het mij goed herinner?)? Het is toch juist mooi dat EA nu soort van toegeeft dat er te weinig content is en er een gratis uitbreiding bij geeft? En als mensen graag willen betalen voor extra content dan is dat toch hun eigen keuze?
Is het niet beetje krom om te vergelijken met die oude games? de maps bijv. van nu zijn toch veel groter uitgebreider e.d. daar zit toch ook veel meer tijd in, net zoals de game zelf?
Ja, dit begrijp je verkeerd. De enige vraag die je je moet stellen is: Is de game me het het waard voor 60 euro met de hoeveelheid content die er in zit? Zo ja, dan koop je hem, zo nee, dan niet. Dat sommige mensen 50 euro willen neertellen voor extra content maakt daar dan weinig bij uit. Gewoon exact hetzelfde verhaal voor de DLC's. Alles wat het betekend is dat er meer keuze vrijheid is voor de consument. Ze zouden natuurlijk ook alle DLC's gratis kunnen maken en de game zelf nog eens met 20 euro kunnen verhogen naar 80 euro, maar dan is ook de meerderheid niet blij. Nu betaald gewoon iedereen die de extra content het het waard vind, en wie niet, die betaald daar gewoon niet voor. En ja, er zullen ook vast gamers zijn die de gehele game te duur vinden, en dan kun je rustig wachten tot het een keer in een steam sale of zo is afgeprijsd.

[Reactie gewijzigd door David Mulder op 25 november 2015 13:40]

Je gaat voorbij aan het feit dat dit spel multiplayer is. Als er een DLC uitkomt gaan de meeste op de nieuwe maps gaan spelen en heb je plots een pak minder matches om uit te kiezen. Als je het met vrienden speelt ben je zo goed als verplicht om het bij te kopen want er is altijd wel 1 (meestal meerdere) die het meteen kopen of je kan niet meer samen spelen.
Of zit je te spelen op random map, switch hij van map en vlieg je eruit omdat hij net een map geselecteerd heeft waar jij nog niet voor betaald hebt.

Daarnaast is de vraag of dit wel de gewenste richting uitgaat. DLC word minder en minder extra maar eigenlijk ontbrekende dingen in de game. Het idee zou moeten zijn hé, dit spel is populair, laten we extra content maken om er nog meer uit te halen in de vorm van DLC. Nu is het we brengen een basis spel uit, 50% van de geplande features steken we achter een paywall.

Maar zoals je al terecht aanhaald maar anders verwoord, zolang de koper dit slikt en blijft kopen is er blijkbaar niets aan de hand.
U begrijpt het volledig correct :-)

Hoe ik Battlefront zie: 60 euro betalen voor de demo van het spel. En als je het leuk vindt, dan kan je 50 euro extra betalen voor de content, die eigenlijk helemaal nog niet af is en bijgevolg ook nog niet beschikbaar is.

[Reactie gewijzigd door DarthDavy op 25 november 2015 13:28]

Over de maandelijkse kosten: Je hebt PSN+ nodig, die in principe de 'online' kosten dekt.
Echter geldt dit niet voor alle spellen, zoals bij FFXIV (online).
PSN+ voor de playstation
Xbox Live voor de Xbox One

PC? Weet ik niet, doe al een tijdje niet meer gamen met een dekstop. Zal wel aan een serial gebonden zijn ofzo, althans zo werkte dat vroegah.
PC is eenmalig key invullen op Origin. Dan heb je het spel volledig en hoef je geen dekkingskosten ( Online ) te betalen
Stt! niet te hard! EA hoort de kassa alweer rinkelen
Nee je preordered eigenlijk alle DLC's. Dit is goedkoper dan alle DLC los te kopen.
Niet als je wat langer wacht, dan is het weer goedkoper om los te kopen
Een Season Pass is nog wel een redelijk niet concept.

Maar de bedoeling erachter is voor elk seizoen een nieuw stukje content. Zoals bij Call of Duty dat je af en toe Map Packs kan kopen voor 13 euro, kan je ze nu in principe al pre-orderen. Zodra de Map Packs uitkomen zijn ze gelijk voor je beschikbaar. En hier betaal je in totaal dan net wat minder voor dan dat je alle Packs los koopt.

Season Passes zijn trouwens niet alleen voor Map Packs, maar is alleen even een voorbeeld.
Een seizoenspas is een vorm van klantenbinding waarbij je voor een licht gereduceerde prijs op een later tijdstip inhoud kunt kopen en als bedrijf vooraf kunt inschatten wat de inkomsten zullen zijn.
Season Pass houd gewoon in dat je wat meer content krijgt. Battlefront is sowieso alleen Multiplayer en je hoeft niet per maand meer te betalen.
http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/season-pass

[Reactie gewijzigd door Chozx op 25 november 2015 12:43]

Je hebt ook offline PvE missies die je eventueel co-op kunt spelen (zowel local als online).
Geen 'complete' singleplayer storyline maar wel leuk en zeker aan te raden om te trainen.
Ja dat bedoelde ik eigenlijk met Multiplayer :) , Toch zonde dat er geen Singeplayer is. Had mooi uitkunnen pakken
Ja zoiets alleen dan betaal je in 1 keer vooruit.
Lol totaal niet, als jij de season pass niet koopt dan kan je gewoon online hoor. Bij WoW moet je gewoon abbonement kosten betalen om te mogen spelen haha ( ja het gaat te ver maar goed ze kunnen het zich permiteren en staat hier even los van ). Bij elke andere game zoals Star Wars koop je of de map packs etc los, of je koopt ze in 1x ( voor een lager bedrag ) door middel van een Season Pass.

Dus niet: ja zoiets, want het is: NEE TOTAAL NIET ZOIETS.
True is ook zo. Je hebt gelijk :)

iets met 2 dingen tegelijk en niet lezen.

Sorry
Haha, ja het geeft niet, inmiddels hebben al zo'n 20 andere tweakers het juiste antwoord gegeven. Maar ik denk ik licht het wel toe voordat de vraagstellende tweaker per ongeluk alleen jou reactie zou lezen :D
Het is wel degelijk zoiets in de zin dat het een verkapte manier is om veel meer geld uit games te halen. In het verleden kocht je een spel voor een X bedrag en dan was je klaar. Nu koop je een spel als Star Wars, moet je een PSN abo hebben, en moet je om de zoveel tijd DLC kopen.

Zoals ook in de tweakers review werd beschreven is de content vrij mager op dit moment in Battlefront. Je koopt dus gewoon een half of nog minder spel.

Niet zo snel oordelen aub.
Oh ik wist niet dat je de season pass nodig had om online te kunnen net als bij WoW.
Ik dacht dat de season pass alleen voor ''extra's'' was, mijn excuses, ik heb niks gezegd.

Sorry dat ik zo snel oordeelde en aangaf dat de season pass niet hetzelfde is als een abo op WoW, ik wist niet dat ik er zo weinig vanaf wist ondanks dat ik al heel wat jaren mee ga met gaming. Naar mijn weten kan je gewoon met battlefront online, ook zonder season pass. Nogmaals mijn excuses dat ik ernaast zit, ik heb Battlefront zelf niet dus wist niet dat je een season pass moest hebben om online te kunnen net als bij WoW je een abo nodig hebt. Dit is dan ook 1 van de eerste games voor de console waarbij je een season pass moet kopen om online te kunnen spelen.

Thanks voor het aangeven dat ik er naast zat met de gedachten dat je wel gewoon online kon met Battlefront zonder season pass, ik wist niet dat deze verplicht was om online te kunnen spelen zoals bij WoW ;)

Hopelijk lezen de tientalle andere tweakers hier ook jou bericht, want schijnbaar heeft iedereen het dan fout aangezien ze min of meer hetzelfde als mij aangeven ( season pass is alleen voor extra's je hoeft niet apart geld naar battlefront over te maken om online te kunnen zoals bij WoW, season pass is dus niet verplicht om online te kunnen spelen zoals je bij WoW een abo moet hebben om wel online te kunnen ). Dus let op tweakers, niet zo snel oordelen!

Je gaat me hopelijk niet zometeen vertellen: klopt inderdaad, ik was totaal niet op de hoogte van waar jullie het over hadden. Want dan krijgen we een pot verwijt de ketel ( met jou reactie: niet te snel oordelen )

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 27 november 2015 09:10]

Ik vind de graphics echt vet! Sfeer is goed, interface werkt goed. Echter ik vind de core van de game wel wat simpel. De blasters zijn niet zo leuk of lekker als een goede geupgrade echte gun of sniper. Waar je in Battlefield echt wel je best moest doen om een mooie kill te halen, voelt het bij Battlefront toch wat meer arcade achtig aan.

Desalniettemin zeker een goede game, maar ik had toch net iets meer verwacht.
Ik vind de graphics echt vet!
En toen zag ik dit :9~
Holy mother of lick
Die mod laat het spel er als een dertig jaar oude film uitzien. Terwijl het oorspronkelijke spel er als een gloednieuwe film uitziet. Doe mij die nieuwe film maar.
Juist die 'Arcade' achtige stijl spreekt mij weer aan.
Past wel bij een Sci-Fi shooter.
Maar ze zijn goed te doen, want ik heb surival map Hoth overleefd, normal mode.
Ik gebruikte imperial standaard wapen, E-11.
Ik ben nog steeds bezig met hard mode... het is fokking hard met E-11 :P, en toch bijna laatste map gehaald :') Ik gebruikte hit and run tactics.
Zelf weiger ik al jaren 50 euro neer te leggen voor slechts "map packs"
games als fallout die je uren extra plezier geven wil ik gerust een poging geven (Fallout 3 expansions bijvoorbeeld) maar de meeste mappacks zijn tegenwoordig "LOOK all those maps you love in the previous game are back!"
en voor CTRL+C, CTRL+V ga ik geen geld uitgeven.
Wel goed dat ze de gebruikers iets extra's geven, beters verlagen ze is de prijs van die season passes
Idem hier, mogelijk dat ik 3 maanden wacht en dan met 90% korting eea. aanschaf (volledig subjectieve ingeschatte doorlooptijd voordat er met kortingen worden gestrooid)
Mijn eerste reactie of gevoel hierbij is dat de verkopen bij launch erg achter liepen bij de verwachtingen en dat ze daarom hebben besloten om er toch maar meer content aan toe te voegen om zo alsnog meer gamers over de streep te halen.
Precies. EA levert (bewust?) een game met weinig content om vervolgens een seasonpass van 50 euro aan te bieden.

CDProjectRed is een developer die snapt hoe DLC wel moet. Ze gaven bij The Witcher 3 al een hele hoop gratis DLC en bieden later 2 expansions aan van ongeveer 30 uur speeltijd voor 30 euro. Het is dan ook de eerste game waarvoor ik een seasonpass heb gekocht.
Grootste gemis (en de reden dat ik em ook nog niet koop) is dat het spel geen singleplayer campaign heeft..
Idem, toen ik dat las, was ik er eigenlijk al klaar mee :)

Sommige games speel ik eigenlijk alleen online (Left4Dead2) en vrijwel alleen op modded dedicated servers zoals "German Fun Server " met grappige perks of gratis add-on maps gemaakt door echte fans.

Maar Star Wars wilde ik nou juist vanuit nostalgisch oogpunt Single player spelen...helaas....hopelijk dat een volgende Star Wars game dat wel weer bevat.
Een campagne gaf ik in Battlefront 2 niet zo om. Het verhaal was wel erg mooi en leuk om te volgen. Vervolgens was er ook die "Galactic conquest" waarbij het ook op iets grotere schaal een soort strategie spel werd. Op zich wel leuk om een beetje de oorlogen na te spelen, maar heel erg veel waarde had het ook weer niet.

Wat ik vooral mis is is een mooi solo menu, een lijst met al die planeten en de verschillende velden waarop is gevochten en daarbij de verschillende spel-modi. Even lekker een paar aankruisen en wat voor type spel je wilt et voila: je hebt een hele reeks veldslagen waarin je lekker een beetje conquest of wat voor modus dan ook kan spelen tegen de computer.

Ik heb gewoon niet altijd de behoefte om tegen menselijke spelers te spelen.

Als deze Battlefront dat zou hebben dan zou ik het spel kopen. Ja, ik wens min of meer Battlefront 2 met het uiterlijk, geluid en beweging van dit spel. Ik mis de AT-TE's :'(

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 25 november 2015 14:59]

Ik vind het sowieso al schandalig dat je moet betalen voor extra content. Ik keek heel erg uit naar een paar games van dit jaar. Dat waren dus de nieuwe AC en Star Wars Battlefront. AC viel bij mij al meteen af, omdat die day one DLC mij compleet in het verkeerde keelgat schoot en Battlefront ook, omdat hier ook weer een hoop DLC's voor komen. Het idee achter een season pass vind ik al schandalig. Je betaalt weer een hoop geld puur en alleen voor content die al ontwikkeld was en alleen vrij wordt gegeven als je bereidt bent om je portemonnee neer te leggen. Je betaalt al ¤60 voor de game, dus de ontwikkelaar en uitgever verdienen al een hoop aan je (dat mag ook, want het maken van een game is duur). Echter vind ik het schandalig dat je al een hoop geld neertelt en je dan ook nog een tweede keer uitgemolken wordt om alle content te hebben. Kan niemand in de game industrie het dan opbrengen om gewoon voor een eerlijk bedrag een COMPLETE game te verkopen. Verder hier een pluim voor Rockstar, want ik heb in GTA nog nooit een betaalde DLC gezien. Een DLC mag, maar alleen als het niet achtergehouden content is die al in de game had moeten zitten en wel als het een pakket is dat veel toevoegt en waar echt heel veel moeite in is gestoken. De gameindustrie moet wat mij betreft terug naar het verdienmodel wat er eerst was. Toen kreeg je gewoon voor een prima bedrag de gehele game.
Je bent erg slecht op de hoogte. De aanwezigheid van een season pass is voor zowat iedere grote release de standaard tegenwoordig. Heeft een game geen season pass, dan verkopen ze vaak wel losse DLC. En zowel GTA IV als GTA V hadden betaalde DLC. GTA IV had bijvoorbeeld The Ballad of Gay Tony en The Lost and Damned DLC. GTA V had ook betaalde singleplayer-story DLC.
Ik vind het sowieso al schandalig dat je moet betalen voor extra content.
Voor extra content schandalig? Schaam je eigen. Die mensen moeten toch ook zn brood verdienen. Of werk jij ook een dag in de week gratis voor je baas? ;)

Voor content die er al in had horen te zitten, zoals de DLC die al op de schijf aanwezig is of waarbij het gewoon deel maakt van het hoofdverhaal zoals ze bij Assasins Creed al een keer flikte. Ja, daar zouden de uitgevers zich voor moeten schamen. Je betaald dan volle prijs voor een halve game.
Ik zou graag een map er bij zien aan boord van een (Super)Stardestroyer of Death Star.
En Counterstrike(bom ontmantelen en gijzelaren) modussen.

(Ik als singleplayergamer (en coop als ik vrienden zou hebben ; ) ) vind het een heerlijk toegankelijk arcady (op een positieve manier; ik stam uit de tijd van arcadegaming) spel die nog prima draait op m`n inmiddels al bijna 8 jaar oude rig (wel met `n 290) die me doet denken aan de multiplayer van Jedi Knight destijds (een van de laatste spellen die ik nog leuk vond om te multiplayen))

Ik ga overigens ook geen 50 euro voor wat meer maps betalen.
Wacht wel op aanbiedingen.

[Reactie gewijzigd door kr1z op 25 november 2015 13:08]

Ik zou graag een map er bij zien aan boord van een (Super)Stardestroyer of Death Star.
Ja ik ook... en ook ruimte slag bij Death Star en/of (Super) Star Destroyers.
Ruimtegevechten in de spel Star Wars Battlefront 2 was heel leuk.
Ruimtegevechten vin ik ook leuk, maar dat zou ik liever zin in de vorm van een reboot van de X-Wing Franchise. (x-wing simulator)
tja spel verkoop niet zoals verwacht dus komen ze met dit soort dingen. Maar het spel heeft nog steeds de microtransactie's dus niks voor mij.
Waar haal jij vandaan dat dit spel microtransactis bevat ? Waar basser je de uitspraak "spel verkoopt niet zoals verwacht" op? EA heeft nog niets aand statistieken vrijgegeven. Misschien moet je eens wat onderzoek doen voordat je als een kip zonder kop uitspraken doet en claims maakt.

Prima als jij je mening uit maar als je een claim doet moet je het wel hard kunnen maken wat je zegt, komt nogal dom over. Het spel bevat namelijk zogeheette "galactic credits" die je met 1: de companion app kunt verdienen door een minigame te spelen, geheel gratis, geintegreerd met battlefront of door 2: battlefront te spelen. EA heeft meerdere malen gezegd dat er geen microtransactions in battlefront zullen zitten.

Ook projecteerd EA 13M sales, imo ook erg veel, denk persoonlijk ook niet dat ze dat gaan halen, maar stel dit zouden er al 7M zijn is dit spel in vergelijking met andere bekende games gewoon een success.
Ik speel Star Wars Battlefront op PS4 momenteel, en ik vermaak me er heel goed mee.

Het enige wat me dwars zit is inderdaad het karige aanbod aan maps. Er zijn in feite maar 4 echte maps, en de verschillende spelmodi recycleren diezelfde maps op een iets andere manier.

Ik heb niets tegen het feit dat mensen extra maps willen kopen voor welke prijs dan ook (hoewel 50 euro te gek voor woorden is). Het echte probleem is het gebrek aan maps in het basisproduct, waarvoor je wel al 60 euro hebt neergeteld.

Er zijn nog wel wat dingen aan te merken op de game, met als hoofdzaak dat voertuigen niet aanwezig zijn in de maps, slechts als "powerups". Desondanks is het wel een zeer mooie en sfeervolle shooter, en er valt heel wat plezier aan te beleven. Daarom is het net zo jammer van de tekortkomingen, voelt als een gemiste kans. Als de game gewoon ronduit slecht was, dan was het niet zo schrijnend geweest.

Ik denk trouwens ook niet dat extra DLC de game volledig kan redden. De echte tekortkomingen in gameplay zijn niet zomaar op te lossen met wat extra maps en wapens.

[Reactie gewijzigd door lazershark op 25 november 2015 16:43]

Vier maps voor Supremacy en Walker Assault is inderdaad een lichte tegenvaller. Maar de vijfde map voor deze modes is al confirmed voor 1 December, in de eerste gratis update. En verwacht daarna nog enkele gratis maps voor deze modes, dan zitten we al op een stuk of 8. Indien je de season pass koopt krijg je er nog minstens 4 bij die voor deze modes geschikt zijn, dan zitten we op minimaal 12 maps voor Supremacry en Walker Assault, misschien wel meer.
Bovendien zijn Drop Zone en Cargo naar mijn mening echt hele leuke modes, speel je af en toe die modes dan zie je ook weer andere maps.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True