EA maakt inhoud nieuwe dlc voor Star Wars Battlefront bekend

Na de in december uitgekomen dlc-map Battle of Jakku voegt EA nu meer gratis inhoud toe aan Star Wars Battlefront. Naast gratis content geeft EA ook de namen vrij van vier betaalde Season Pass-toevoegingen en de bijbehorende release-data.

Vanaf woensdag zullen verschillende onderdelen een update krijgen, waaronder de Tatooine Survival-map. De map ondersteunt dan Blast, Droid Run, Drop Zone, Hero Hunt en Heroes vs Villains in multiplayer-modus en heet Raider Camp. Han Solo en Luke Skywalker kunnen zich tooien in nieuwe Hoth-outfits. De outfits zijn beschikbaar als met een van beide hoofdpersonen gespeeld wordt op Hoth. De outfits waren al vrijgegeven voor spelers die de Heroes' Holiday-community-missie uitspeelden in december.

Verder kunnen spelers Private Matches aanmaken, waardoor spelen tegen vrienden makkelijker moet worden. Ook zijn er Daily Challenges en Community Events. Deze zijn bedoeld om de community rond verschillende doelen te scharen om zo gezamenlijk credits te verdienen. Hoe dat er precies uit gaat zien, meldt EA in de komende tijd. Naast de nieuwe toevoegingen en kleine verbeteringen, is er ook gekeken naar de balans van de wapens in de game en de multiplayer-modi. Alle dlc is per 27 januari te verkrijgen voor PlayStation 4, Xbox One, en PC.

In februari wordt meer gratis content toegevoegd, waaronder een nieuwe Survival-missie op Hoth en een nieuwe multiplayermap op Hoth voor grotere game-modi, zoals Walker Assault, Supremacy, Fighter Squadron en Turning Point. Die laatste modus komt beschikbaar op alle maps die op die moment al Walker Assault en Supremacy ondersteunen. In maart komt een multiplayermap beschikbaar voor Endor.

De mensen die een season pass hebben aangeschaft, krijgen de komende maanden heel wat nieuwe maps, modi, Heroes, wapens en meer te verstouwen. EA heeft ook nu namen van de vier betaalde expansion packs vrijgegeven. In maart komt Outer Rim rond de fabrieken van Sullust uit en krijgen gamers de mogelijkheid te vechten in Jabba the Hutt's paleis op Tatooine. In de zomer komt de uitbreiding Bespin, die zich afspeelt in de gelijknamige wolkenstad. Daarna volgt in de herfst Death Star en aan het begin van 2017 moet nog een uitbreiding uitkomen, maar daar zijn nog geen details van bekend.

Door Krijn Soeteman

Freelanceredacteur

27-01-2016 • 10:56

73 Linkedin

Reacties (73)

73
71
30
4
0
39
Wijzig sortering
Ik snap niet wat mensen altijd te zeiken hebben op Star wars Battlefront.
Dit is toch mooi?
Ook alleen maar nadat gebruikers hun ongenoegen hebben geuit, EA voelde de bui al hangen. Het is een prachtig spel qua graphics. Maar qua inhoudt was het gewoon en is het gewoon niet af.
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik het toch een van de betere shooters van dit jaar vind.
- Het is goed geoptimaliseerd
- Prachtige graphics
- geen ontzettend lange laattijden
- Leuke gameplay als je even niks weet te doen.
- Geweldige geluiden *pieuw* *pieuw* *pieuw*

Over het algemeen speel ik veel CIV en Hearthstone maar na een tijdje is het ook fijn om even hersenloos te gaan schieten. Daar is battlefront uitermate geschikt voor. Okee, ik geef jullie wel eerlijk mee 45 euro is wel erg duur voor een game, maar ik vind hem niet onderdoen voor bijvoorbeeld CoD. Sterker nog ik vind hem een stuk beter. EA heeft gewoon een slechte marketing strategie gebruikt en dit merk je in de kritische game community, maar persoonlijk vind ik het echt een leuk spel.
EA heeft gewoon een slechte marketing strategie gebruikt en dit merk je in de kritische game community, maar persoonlijk vind ik het echt een leuk spel.
Vergeet ook niet dat de community kritisch is omdat de huidige Battlefront (buiten de graphics om) gezien kan worden als een bijzonder uitgeklede versie van het oude Star Wars: Battlefront 2 (2005), wat vanaf release gewoon veel completer was en niet leunde op DLC.

Vergelijk iets als Galactic Conquest, dat perfect vertaald zou kunnen worden naar een volledige multiplayer-variant (met een campagneleider aan elke zijde, of de volgende zet tussen de potjes door wordt bepaald door te stemmen). Helaas past dat niet in de spanningsboog van de gemiddelde BF/CoD speler, dus is daarom niet interessant om aandacht aan te besteden. En single player/coop/kleinschalige lokale multiplayer is sowieso niet meer interessant om te ontwikkelen... Je zal maar een volledig spel uitbrengen, wat je vervolgens niet meer verder kan uitmelken.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 27 januari 2016 11:39]

Wat battlefront IMHO vooral mist is de singleplayer campaign... DE reden waarom ik em niet aangeschaft heb, terwijl ik een enorm star wars fan ben.. Baal er ook van dat bv Battlefield heroes gestopt is, want dat vond ik tich keer leuker dan gewoon battlefield..
En een Galactic Conquest zit ik niet op te wachten, maar dat is dus ieder zn ding, ik geef helemaal niets om van die strategische games (of bv squad-based games)..
[...]
Vergeet ook niet dat de community kritisch is omdat de huidige Battlefront (buiten de graphics om) gezien kan worden als een bijzonder uitgeklede versie van het oude Star Wars: Battlefront 2 (2005), wat vanaf release gewoon veel completer was en niet leunde op DLC.
Ja dat is niet heel raar, toendertijd was de term DLC niet eens bekend. Dat vind ik zo'n kulargument. Tevens was battlefront 2 toendertijd een hele andere game, bij battlefront 2 kon je ook in de clonewars spelen, in dit deel niet. Daarnaast is deze Battlefront een reboot van het genre, wie weet wat ze brengen met Battlefront 2.
Battlefront is een prima game en kan ik me prima mee vermaken, heb geen seasonpass gekocht maar als ik t zo lees, kan ik het altijd nog doen. Zolang het mij vermaakt op een vrije avond dan is het prima
De term DLC is een marketing term die netjes verhult wat het werkelijk inhoudt. Downloadable Content. Dat kan net zo goed een day-one patch zijn. Het is content, zegt men dan, okay, dan zit er dus een lullige cosmetische upgrade bij.

Toen gamers nog echt gamers waren heette nieuwe 'content' gewoon een Expansion waarvoor je ongeveer de helft van een volledige game-prijs voor neerlegde, en waarvoor de gamer ook verwachtte ongeveer een halve game aan nieuwe content als UITBREIDING op de game te krijgen.

Het enige dat de term DLC heeft veranderd is dat de gamer geen enkel referentiekader meer heeft over wat er voor een bepaalde prijs geleverd zou moeten worden. Dat wordt keihard afgestraft en EA betaalt daar hopelijk met dit wanproduct en deze strategie een hoge prijs voor. DLC bestaat alleen om meer geld uit een game te trekken, niet om er meer voor te leveren.

Het geeft geen pas om anno 2016 na al die heisa rondom 'wat moet er in je base game zitten' en het compleet geflopte Evolve en waarschijnlijk ook Destiny, met dit verdienmodel nog op de proppen te komen. Het geeft aan dat je als publisher maar één ding belangrijk vindt, en dat is maximaal geld kloppen voor minimale inspanning. Het mag officieel geen oplichterij heten, maar gelukkig is de consument onderhand wat slimmer geworden.

Dat EA pas bijdraait na negatieve geluiden uit de community geeft aan dat ze niets hebben geleerd en rustig opnieuw hetzelfde beleid voeren.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 27 januari 2016 15:06]

Het wordt helemaal niet keihard afgestraft.. Ja op de PC misschien een beetje, maar op de consoles is de game gewoon een groot succes..

Daar wordt de commercie met DLC en season pass net zo geaccepteerd als extra betalen voor Xbox Live en Playstation Plus om online te kunnen spelen.. Al het negatieve "gedoe" op internet rondom deze game kan niet op tegen de grote mainstream markt die er weinig tot niks van meekrijgt en gewoon blijft kopen en spelen.. Vind ik ook niet zo vreemd opzich, want op het gedoe rondom de content na is het gewoon een prima fun game met 100% perfecte Star Wars sfeer.. Erg goed geoptimaliseerd voor PC ook moet ik zeggen..
Ja en dat jij je vermaakt is allemaal prima. Maar als ik 60 euro voor een spel neerleg verwacht ik een volledige game. Dus ik en vele van mijn vrienden die vroeger fan waren van de serie kopen dit spel dus gewoon niet. Heel misschien als er een game of the year editie komt met alle DLC voor €60 als het spel na alle DLC wel compleet blijkt te zijn. Maar het feit dat je niet weet hoe lang de servers online blijven en dat de playerbase gesplitst is tussen mensen die bepaalde maps wel en niet hebben maakt dat ik er nog steeds niet zo enthousiast van word, vooral omdat het niet overeen komt met hoe goed een door DICE gemaakte Battlefront zou kunnen zijn.
Je hebt gelijk.

Ik vermaak me ook prima met Star Wars Battlefront momenteel, maar het feit dat er maar 5 maps zijn momenteel voor Walker Assault en supremacy (4 maps bij launch) maakt toch dat het heel karig en repetitief aanvoelt. Geen singleplayer okay voor mij, maar zorg dan aub dat je multiplayer voldoende boeiend is voor langere tijd.

Het is toch echt een ziekte van de tijd die DLC. Vroeger waren er ook "expansion packs" voor games, maar die games boden genoeg waar voor hun geld vanaf dag 1. Nu word een game gereleased met half de content, en voor de andere helft moet je nog eens $50 ophoesten. (Want het is duidelijk aan de omschrijving van de expansions dat de makers nog 'inspiratie' genoeg hadden voor andere maps. Ze zitten gewoon achter een paywall.

Ik ga stemmen met mijn portefueille en de DLC NIET kopen. Ik stel voor dat iedereen hetzelfde doet.
Leuke oproep maar vrij kansloos vrees ik.. Dat soort 'stemmen' en oproepen doe (of deed) ik al vele jaren en er veranderd helemaal niks, het wordt zelfs alleen maar erger.. En uiteindelijk kan je dan niks meer spelen aan AAA-titels vanwege je principes.. Niet echt leuk.. Ik heb de hoop dus maar grotendeels opgegeven dat het ooit nog gaat veranderen, gaming is gewoon te groot, mainstream en commercieel geworden.. Ik ben echter nog wel redelijk kieskeurig en koop echt lang niet alles, maar als ik iets leuk vind geef ik er gewoon geld aan uit en geef ik mijn principes op, EA, Ubisoft, Activion, Sony, Microsoft etc etc het maakt me echt geen drol meer uit, ze zijn toch allemaal hetzelfde.. Uiteindelijk heb je anders zoals gezegd alleen jezelf er maar mee, want je weet dat je een game leuk vind maar uit 'principe' mag je het dan niet van jezelf kopen en spelen.. Knap als je dat kan volhouden, ik dus niet meer na al die jaren van er tegenaan schoppen.. Ik game gewoon weer, en wat het kost dat kost het dan maar.. Ik heb slechts nog 1 echt principe over tegen de commercie in de game-industrie en dat is dat ik weiger geld uit te geven aan gamesconsoles na wel een Xbox en Xbox 360 gehad te hebben..

De reden hiervoor is dat de omslag naar de commercie in games met zaken als DLC etc kwam namelijk toen de consoles online gingen, Xbox als 1e zo'n 13 jaar geleden nu.. Je zag daardoor ook bepaalde features/services (zoals dedicated serversoftware en software om mods en maps te maken etc) verdwijnen uit games omdat ze de nieuwe commercie in de weg zaten.. Ik zie daarom de consoles als hoofdschuldige van de meeste commerciële ontwikkelingen in games.. Het zijn monopolie platformen waar de industrie perfect z'n gang kan gaan om nieuwe commercie er doorheen te drukken.. En nu ik het geld heb om een dikke vette game-PC altijd uptodate te houden zie ik ook geen andere reden meer om een goedkopere maar technisch inferieure console te kopen.. Die paar exclusieve games die men maakt om je naar hun platform te lokken kan ik wel missen.. Het enige wat bedrijven als Microsoft etc nog niet voor elkaar gekregen hebben is om ook PC-gamers extra te laten betalen om online te kunnen spelen.. Dan proberen ze het wel op een andere manier, zoals EA nu b.v. met hun 'Origin Access'.. Geloof me, het wordt alleen maar erger.. De grens wat de markt acceptabel vindt zal verlegd blijven worden.. Onze samenleving draait namelijk maar om 1 ding, geld.. Maar succes met het volhouden van je principes en je oproepen.. ;)

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 28 januari 2016 03:28]

Ik ga niet stoppen de games te kopen als ik ze leuk en de moeite waard vind. Ik koop gewoon geen DLC bij games die de content moedwillig weglaten.

Ik heb geen spijt dat ik Star Wars Battlefront gekocht heb, want ik heb er wel al veel uren plezier aan gehad. Ik ga echter niet het hele DLC-gebeuren ondersteunen door het te kopen in dit geval.

Bij The Witcher 3 heb ik trouwens wel de DLC gekocht, omdat de basis game zo goed en compleet was, en de DLC 10-tallen uren spelplezier toevoegt voor een relatief laag bedrag. Dit is meer in de geest van de "expansion packs" van vroeger. Je kan het kopen als je wil, maar je hebt niet het gevoel dat het geen complete game was zonder de uitbreiding.
Dat begrijp ik en om dezelfde reden snap ik ook niet waarom zoveel mensen zo ruim van te voren al season passes gaan kopen.. Zelf twijfel ik ook nog steeds of ik wel de DLC zal kopen voor deze game.. Waarschijnlijk toch wel omdat ik het met andere mensen speel die het waarschijnlijk ook wel gaan kopen.. Als ik het alleen zou spelen was de keuze makkelijker geweest, waarschijnlijk dan ook niet.. Of DLC bewust uit een game gelaten is is altijd lastig te bepalen, al is het bij deze game wel wat duidelijker dan bij andere games puur omdat de basis game vrij karig is qua content, en het is EA natuurlijk.. Maarja, is het bij b.v. Call of Duty tegenwoordig echt anders (1 zombie map)? Ik denk het niet.. AAA gaming anno 2016 helaas..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 28 januari 2016 19:19]

Grappig dat je dit zegt, gezien battlefront 2 namelijk wel DLC had. Enigzins overbodig, gezien de base game al 10x zo compleet was als de huidige battlefront.
Ze hebben al aangegeven dat Batlefront een serie games gaat worden. ;) Nu komen er maps als Death Star en Bespin, in deel 2 kunnen er weer heel ander maps bijkomen.
Die battlefront uit 2005 vond ik inhoudelijk ook veel beter en de graphics kan je niet vergelijken maar de gameplay was toen echt wel veel beter dan dit uitschot van EA...

Eerlijk gezegd vind ik dat EA zijn kwaliteit aan het verliezen is vergeleken met de tijden rond 2000-2007
hmmm maar het had zo veeel beter gekund....single player modus etc...de fans missen gewoon onderdelen daarom is iedereen zo kritisch geweest!
Zowat elke review waarschuwde thans duidelijk voor de oppervlakkige gameplay en het gebrek aan content. Maar toch verkocht Battlefront al meer dan miljoen exemplaren "omdat het Star Wars is". Ik durf te wedden dat deze game zonder het Star Wars thema een gigantische flop zou zijn.
Weinig mis met de gameplay, dat argument tegen deze game begrijp ik als FPS-veteraan totaal niet.. Ik heb er net zoveel plezier aan als vroeger met Quake, CounterStrike of de oude Call of Duty.. En ik durf zelf te beweren dat in deze game meer diepgang zit qua gameplay dan in al die games.. Vooral de Star Cards voegen een hoop toe wat dat betreft.. Er is voor de rest ook niks mis met vrij basic gameplay, Quake is wat dat betreft nog steeds de beste FPS ooit, imho.. Maar waarschijnlijk vinden veel gamers Quake tegenwoordig dan ook al heel snel saai (stel je voor zeg, helemaal niks te unlocken etc, waar speel je voor??).. Alsof moderne Batlefield en Call of Duty games etc zoveel boeiender zijn, het zal wel aan mij liggen.. Het blijft allemaal gewoon rondrennen (of vliegen/springen) met of zonder bepaalde doelen en knallen maar, meer niet..

En om te roepen men speelt het alleen omdat het Star Wars is.. Ja duh, het *is* Star Wars, met blasters, lightsabers, jetpacks, X-wings en AT-ST's etc met Star Wars karakters in supermooie Star Wars omgevingen en fantastische Star Wars geluiden.. Natuurlijk speelt men het ook vooral daarom..

Enige wat er mis mee is is het gebrek aan content (komt dus nog wel meer via DLC) en de naam Battlefront waardoor veel mensen het vergelijken met de oude Battlefront games.. Had het gewoon een andere nieuwe naam gegeven, had al een hoop "gezeur" gescheeld.. Mij boeit de naam niet, want ik heb eerlijk gezegd nooit de vorige SW Battlefront games gespeeld dus kan ze niet vergelijken en de naam doet me dan ook niks..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 28 januari 2016 04:30]

Wat mij persoonlijk tegensteekt aan de "basic" gameplay van Battlefront is dat het allemaal enorm snel eentonig wordt en dat je er geen enkele vorm van voldoening uit kan halen. Het spel is overduidelijk ontworpen zodat casual gamers zonder enige moeite kills kunnen scoren: de aim-assist is belachelijk sterk, er zijn geen klassen die een bepaalde speelstijl vereisen, tactiek is compleet overbodig, voertuigen zijn grotendeels on-rails en het verkrijgen van perks is puur gebaseerd op toevallige spawns in plaats van skills. Wat mij betreft voegen de Star Cards ook weinig toe (zowat iedereen gebruik dezelfde cards) en de nieuwe wapens die je kan unlocken verschillen qua gameplay nauwelijks van wat je al hebt. Bovendien is de balancering ronduit slecht, DICE heeft nauwelijks iets gedaan met de feedback die ze tijdens de beta hebben gekregen. Ik ben dus wel degelijk van mening dat heel wat andere moderne multiplayer shooters een veel intensere spelervaring opleveren. Het verbaast me dan ook niet dat de servers al een paar weken na release begonnen leeg te lopen.
Bijna alle shooters zijn vrij eentonig als je het zo bekjkt.. Ik speel afentoe zelfs nog instagib in Quake, niks eentoniger dan dat en toch nog steeds leuk.. Ik vind dat dus een drogreden.. Mensen die er last van hebben in deze game vinden waarschijnlijk de Star Wars setting ook niet echt heel boeiend.. Want dat blijft wel de grootste aantrekkingskracht van de game, je moet Star Wars leuk vinden..

Dat het een pure casualgame is vind ik ook erg meevallen.. Iemand met goede shooter skills domineert een minder skilled casual gamer ook in deze game volledig.. ik speel de game regelmatig met een vriend die je als typisch casual gamer kan beschouwen en die vind deze game ook echt niet makkelijker dan de meeste andere shooters die we spelen..

Onzin ook dat iedereen dezelfd Star Cards gebruikt.. Ik heb zelf alleen al meedere combinaties voor verschillende speelstijlen..

Voertuigen grotendeels on-rails?? Alleen de AT-AT in Walker Assault ja, de rest niet.. Ook een nogal overdreven minpunt dus..

Aim-assist zit in de PC versie helemaal niet.. Dat is een typisch console iets..

Nee, eigenlijk is alleen het gebrek aan content (lees: maps) een echt probleem.. Voor de rest is het vooral een overdreven negatieve anti-hype tegen deze game.. Dat het op de PC niet echt een superpulaire game is snap ik ook wel met de enorme concurrentie aan andere goede shooters op dat platform, veel meer als op de Xbox en vooral PS4.. Hopelijk heeft EA er iets van geleerd, ook na het nog veel grotere debacle dat BF:Hardline heette..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 28 januari 2016 18:52]

Het probleem is dat het vergeleken met Battlefront II flink veel steken heeft laten vallen.
Zou dit de eerste BF game zijn, ok, prima niet verkeerd. Maar deel II was wel heel goed, en wat dat goed maakte, heeft de nieuwe versie niet.
Volledig mee eens. Actie is fast paced maar als je even de tijd neemt is het grafisch echt een pareltje. De maps hebben een echt Star Wars gevoel. Echter qua gameplay is het toch maar een flop. In de nieuwe dlc content zie ik niet onmiddellijk iets wat dit gaat verbeteren.

De emotes, outfits/appearance vrijspelen zie ik de meerwaarde niet van. Wapens en tools zijn vrij snel allemaal vrij te spelen. Diorama is nice, maar nu ook niet wow als achievement result.

Ik vraag me af of een meer klasiek model met sniper, support, assault en medic classes niet beter was geweest.
mwa mooi, matige matchmaking en content die na 10 minuten niet interessant meer is. Spel is bij mij bijzonder snel van de pc verdwenen. Het is gewoon heel veel van hetzelfde. Voelt op de pc aan als een console port, allemaal te simpel en geforceerd.

[Reactie gewijzigd door MrDrako op 27 januari 2016 11:01]

Ik heb m toen via Origin aangeschaft, een half uurtje geprobeerd en meteen weer een refund gevraagd. Als je Battlefield gewend bent is dit toch echt wel een stap terug.

[Reactie gewijzigd door Sorbo op 27 januari 2016 11:02]

Ja, dit is zo veel gehoord. Tja ik snap het niet helemaal. Bekijk de revieuws en gebruik je verstand en laat je portomonnee spreken of je de game wilt aanschaffen of niet. Niet specifiek op jou gericht hoor ;).
Maar er zijn blijkbaar veel mensen die het niks vinden en zijn in 2 kampen verdeeld:
- Niet mijn game, het is geen Battlefield.
- Niet mijn game, het is geen Battlefront zoals de oude Battlefront games.

IMHO het is gewoon een nieuw modern spel, met goeie graphics. Ja, ik vind dat er ook te weinig content in zit. Maar als je de game niks vind, niet kopen of refunden. Maar dat geld voor elke game.
Ik vond de hoeveelheid content nog niet eens het probleem. Het spel miste wat mij betreft eerder een gevoel van schaal, en daarmee ook een stuk immersie.

Alles voelde nogal nutteloos, winnen of verliezen maakte niet uit, je had niet echt het idee dat er een frontlinie was, maar dat je gewoon een het rennen en cappen was.

Ik vond het aanbod aan diverse modes, de hoeveelheid aan customisation, etc, juist zeker niet tegenvallen. Maar als het vervolgens niet leuk is, dan heb je niets aan die content.
Ik heb persoonlijk behoorlijk wat spelrondes gehad die aan elkaar gewaagd waren, waardoor je wel een soort van front krijgt. Vooral bij vlaggen die beide partijen willen hebben volgen leuke veldslagen.
Anoniem: 181786
@Sorbo27 januari 2016 17:18
De frontlinie in een goede shooter. Dat is wat ik echt mis in hedendaagse shooters.

Episch was het om in Battlefield 1942 de map Omaha Beach te spelen. En ja, het voelde als verliezen als de geallieerden verder kwamen als het strand. En wat was het een overwinning als je als geallieerden eindelijk het strand had ingenomen en in de loopgraven sprong om verder gebied te winnen.
Heb het met EA access trial gespeeld voor de uren die beschikbaar waren (16 ofzo) en moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt mis. Terwijl ik star wars jedi knight helemaal grijs gespeeld heb. Kan er niet zo goed de vinger op leggen maar het kan me niet aan het spelen houden.
Herinner me nog X-wing tie fighter game en daar kun je medailles krijgen en missies completen. Rangen hoger worden. Dat hield mij wel aan het spelen. Zoals de game nu is niet echt maar het ziet er heel mooi uit en geen bugs dus dat is al erg fijn van EA want ik speel dragon age: inquisition en buggy..
Nou, geen singleplayer modus is een zwaar gemis
Het is multiplayer only...
Verder kunnen spelers Private Matches aanmaken, waardoor spelen tegen vrienden makkelijker moet worden.
Ik vraag mij af hoe ze dit in werking gaan stellen, dit zal (EA kennende) op dedicated servers zijn, maar vraag mij wel af of je iets van een voting system hebt waarbij je zelf met je vrienden mappen/teams kan kiezen o.i.d.
Zelf heb ik alleen de Beta gespeeld, daarop afgaande miste ik het gevoel van diepgang die je bij bijvoorbeeld BF4 wel hebt. Daarnaast had ik het idee dat vaardigheid veel minder wordt beloond dan in laatsgenoemde.

Het klagen op de inhoud komt mede door de tijd waarin het vorige deel is gereleased, des tijds werd er veel minder detail verwerkt in omgevingen, modellen en bijvoorbeeld animatie.

Verder wel een geweldige sfeer, iets dat zeker "wauwt" in de eerste uren spelen.

Edit: Reactie op NO_Excuses

[Reactie gewijzigd door Rexus op 27 januari 2016 11:26]

kan niet wachten op nieuwe maps vooral death star lijkt me vet :9

[Reactie gewijzigd door Mr Eekii op 27 januari 2016 11:23]

Mij ook, maar hoe gaat dat gespeeld worden? De Empire zit dan in Tie Fighters?

Ik weet niet of ze dat geniale niveau van X-Wing halen :P
kan niet wachten op nieuwe maps vooral death star lijkt me vet :9
Inderdaad... ik weet niet over welke Death Star bedoelen ze, hopelijk beide Death Stars :P
Hopelijk voegen ze ook Trench assault toe.
Dat zal het ook wel zijn. Met je X en A wing's de core zien kapot te schieten door in de kloof te vliegen. Tegen partij zullen wel Tie fighters zijn die ze moeten tegen houden...
Meestal geniet ik wel een tijdje van een shooter, welke dan ook. Maar dat was hier wat anders. Dit zou ook goed kunnen komen dat ik niet echt fan ben van starwars :P .
Maar zoals ook andere hebben gezegt, de gameplay vind ik een stuk anders dan bijvoorbeeld BF4. Ik heb dit spel ook alweer snel aan de kant (na ongeveer 4-5 uur gespeeld te hebben) gelegt en ben terug gegaan naar BF4 en CoD

Het is opzich wel een leuk spel als je eens een keer echt niet te doen hebt, maar daar is de prijs inderdaad iets te veel voor :P

Verder wel schitterende graphics :D
Je zou maar 50 euro hebben neergelegd voor die season pass. Klinkt alsof dat die DLC's niet meer zijn dan veredelde mappacks.
dat was ook al bekend dat je gewoon extra maps kreeg, misschien nog een paar wapens of skins. wat had je dan verwacht?
vond de beta wel leuk, maar heb hem niet gehaald omdat ik met andere games bezig ben. misschien dat ik hem over een jaartje haal in een hele goeie korting.
Nou okee, Private Matches klinkt als iets waar een aantal mensen op heeft gewacht of iets mee kan. Verder erg weinig boeiend deze DLC.

OT wil ik even één allerlaatste keer een beetje huilen over de game. Hoe prachtig het audiovisueel ook is, het is voor mij een FAIL vanwege redenen zoals ook een aantal anderen hierboven al benoemden. Ik vind het op het irritante af onspeelbaar en totaal niet uitnodigend om ook maar iets te verbeteren in de manier waarop ik speel. Jammer maar aan de andere kant, meer tijd voor andere dingen.

That's all ^^

[Reactie gewijzigd door croiky op 27 januari 2016 12:09]

vond de beta leuk, maar heb de game niet gehaald omdat ik met andere games bezig ben prefereer. misschien dat ik de game over een jaartje in een hele goeie korting haal.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee