Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gamestreamdienst LiquidSky gaat Radeon RX Vega-gpu's gebruiken

Door , 71 reacties

LiquidSky, een dienst waarmee gebruikers hun eigen games vanuit datacenters naar diverse apparaten kunnen streamen, gaat gebruikmaken van Radeon RX Vega-gpu's. AMD maakte tijdens de Game Developer Conference bekend dat de nieuwe gpu's onder die naam verkocht worden.

AMD maakte de samenwerking met LiquidSky bekend tijdens zijn presentatie op de Game Developer Conference. De ceo van LiquidSky vertelde de dienst Vega-gpu's gaat gebruiken en hij sprak daarbij over 4k-streamen. Hoewel hij niet letterlijk zei dat er een optie komt om games in ultra-hd-resolutie te streamen, leek hij daar wel naar te verwijzen. Op dit moment ondersteunt de gamestreamdienst 720p- en 1080p-resoluties.

LiquidSky biedt zelf geen games aan, maar gebruikers kunnen op een virtuele machine zelf games installeren. LiquidSky werkt op pc's met Windows, macOS en er is een Android-app voor tablets en smartphones. De dienst biedt een gratis variant aan met advertenties, een pay-as-you-go-model vanaf 4,99 dollar en een abonnement van 9,99 dollar per maand. Momenteel is de dienst in bèta en is het alleen mogelijk om op uitnodiging van de dienst gebruik te maken.

Op de LiquidSky-website staat dat de dienst vanaf 14 maart volledig wordt vernieuwd, met ondersteuning voor DirectX 12 en verbeterde grafische prestaties. Of dan de Vega-gpu's al in gebruik worden genomen is niet bekend. De dienst gebruikt ook gpu's van Nvidia.

De presentatie van AMD stond verder in het teken van software en games. Zo werd bekendgemaakt dat gpu-ondersteuning voor asynchronous reprojection bijna gereed is. Dat is een methode van SteamVR voor het verbeteren van grafische prestaties bij vr-games. Ook kondigde AMD een uitgebreide samenwerking met uitgever Bethesda aan. Volgens AMD gaat het om een langdurige samenwerking en niet voor slechts een paar games. De samenwerking moet optimalisaties in games met de Vulkan-api opleveren. Mogelijk worden Radeon-producten ook gebundeld met Bethesda-games, maar daarover is nog niets bekendgemaakt.

AMD gaf geen concrete nieuwe details over de grafische kaarten op basis van de Vega-gpu. Het is nog niet wat de exacte specificaties zijn. Wel maakte het bedrijf bekent dat de videokaarten onder de naam Radeon RX Vega verkocht zullen worden. Die keuze zou gemaakt zijn omdat de naam Vega al veel wordt gebruikt en enthousiast wordt ontvangen.

Hoe AMD de videokaarten gaat nummeren als er meerdere modellen komen is nog niet duidelijk. Wel maakte het bedrijf bij de presentatie duidelijk dat de kaarten geen namen krijgen als RX 490 of RX 580, die in het geruchtencircuit veel rondgingen. De RX Vega-gpu's komen in het tweede kwartaal van dit jaar, dat zei AMD eerder bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

28-02-2017 • 21:26

71 Linkedin Google+

Reacties (71)

Wijzig sortering
Had al zien staan op hun website dat zij zowel van Nvidia als AMD gebruik maken, tijdens de beta ben ik enkel NVidia Grid GPU's tegen gekomen.

Voor de gene die het zich afvragen :
- Latency is vergelijkbaar met online gaming, maar dan niet enkel met betrekking tot de tegenstanders maar ook met het bewegen van het beeld. Als jij nooit lag compensation problemen ervaart op een server met 25ms ping zit je goed, dat is namelijk de ping die ik haal naar hun londen en frankfurt datacenter in de beta. Het amsterdam datacenter is in de maak dus dit zal alleen nog maar lager gaan worden. Houdt er wel rekening mee dat als je online speelt je de server latency er bij op moet tellen. Als wij hier 10ms voor nemen krijg je dus een totale vertraging van 35ms in vergelijking met de exacte positie van die speler volgens de server. Opvallend genoeg is de latency een stuk minder dan wanneer ik Steam Inhome streaming gebruik via VPN, ze hebben dus veel gedaan aan optimalizatie van hun custom citrix client.
- Beeldkwaliteit is het tweede issue, de latency zit wat bij betreft goed de beeldkwaliteit is mogelijk voor velen storender. Deze is vergelijkbaar met steam in home streaming als deze wordt benut op een hoge kwaliteit. Het is vergelijkbaar met youtube op 1080p, steelstaand haar scherp maar met beweging kun je last krijgen van wat artifacts waardoor het er toch minder scherp uit ziet.
- Steam en de Windows store zijn aanwezig, het nieuwe platform dat deze maand open gaat (En die ik als betatester nog niet kan testen wij zitten nog op de oude Windows Server 2012 omgeving) zal beschikken over DX12 en waarschijnlijk is ook Vulkan support aanwezig.
- Je koopt geen games via Liquidsky, het is jouw persoonlijke cloud VM waar je administrator op bent. Je kan alles naar hartelust aanpassen, slopen , tweaken en games installeren. Het netwerk is 1GBPS. Houdt het wel legaal want illegaal aanbod op andermans platform is nooit een slimme zet.

Mijn post eerder dit jaar riep bij vele mede tweakers de vraag op of ik wellicht invites had. Helaas moet ik mededelen dat deze niet aan beta testers worden uitgegeven, de enige mogelijkheden zijn de giveaways van Liquid zelf of je opgeven voor een uitnodiging voor als de nieuwe beta fase van start gaat.
maar met beweging kun je last krijgen van wat artifacts waardoor het er toch minder scherp uit ziet.
Maar dit is toch juist bij de meeste games een gamebreaker? Ik speel al een tijdje via splashtop black desert, ja voor wat worker en life-skills goed te doen, maar ga er never nooit mee mobs killen want je ligt gewoon binnen 5 minuten dood op de grond door de artifacts bij bewegen (ter info, als je niet beweegt, doe je iets niet goed) en je kan dus vaak niet zien wat er precies gebeurd.
Het is te vergelijken met Youtube op 1080P en Steam In-Home streaming, als je dit geen probleem vind is het goed te doen. Als je de games er toch net te wazig uitzien is cloudgaming nog in een te vroeg stadium voor je. LiquidSky krijgt een gratis variant dus testen is altijd mogelijk.
Je bedoelt Steam Link? Kan me niet voorstellen dat het vergelijkbaar is, aangezien de latency indoors ~6ms bedraagt in totaal.
Hij heeft het over de beeldkwaliteit, niet de latency.
Wat naar mijn idee hand in hand gaat, aangezien je alles over het lijntje pompt en er dus ook beeld over die lijn gaat. Zelfs indoors heeft Steam Link zo nu en dan variatie in de beeldkwaliteit en dat is met een GTX1080 en relatief korte lijnen.
Niet helemaal, de beeldkwaliteit ansich kan prima zijn met een hoge latency. Ze hadden het hier specifiek over artifacts in beeld en niet dat er sprake is van een vertraging.

Waar jij het over hebt is voornamelijk een bandbreedte verhaal imho.
Niet helemaal, de bandbreedte is juist van toepassing op de beeldkwaliteit. De latency heeft vooral te maken met 3 bottlenecks: decoding op de host, encoding op de cliŽnt en je ping. Die laatste zal meevallen binnenshuis, die eerste twee kunnen nog wel eens van invloed zijn. Daarbij is het wel zo dat door bijvoorbeeld voor een lagere resolutie te kiezen, de latency verlaagd kan worden, terwijl dit dan toch ook verband houdt met de beeldkwaliteit.
Ik bedoel inderdaad de steam link in zowel beeld kwaliteit als latency ervaring, en het internet in nederland is zeer goed.
Het protocol van LiquidSky gaat beter om met de optimalisatie zoals ik in mijn originele post heb aangegeven, hoewel ik met steam inhome streaming over VPN problemen ervaar met de 20ms heb ik hier bij LiquidSky tijdens een potje Unreal Tournament nauwelijks last van gehad. Voor de gene met glasvezel is 6ms ping naar een datacenter in Amsterdam best haalbaar en met de 100mbit die je kan krijgen zal de ervaring dan ook dicht bij een lokaal netwerk liggen.
Kun je er mee doen wat je wilt? Bv. Een video editen en later renderen of een server voor een spel draaien? ( en blijft die werken als je disconnect? )
Niet geprobeerd maar je hebt een volledige Windows omgeving tot je beschikking, dus neem aan da video editing ook wel zou moeten werken. Probleem gaat dan wel snel de schijfruimte zijn. Ik heb nu de pay as you Go variant met Sky Credits en die geeft 100 Gb aan ruimte. Met GTA V zit dat zo vol, met video spul ook wel denk ik.

In principe zou alles door moeten lopen. Er zit een instelling in die je time-outs bepaalt. Je betaalt dan wel en er zit nu bij mij op de mac een harde time-out na 30 minuten (ook al ben ik aan het spelen)... Bugje in de beta naar ik aanneem.

Ben benieuwd naar nieuwe omgeving en clients. GTA V is te spelen, maar het is niet te vergelijken met lokaal. LAG is wel okť, maar ik heb veel beeldscherm artefacten.

[Reactie gewijzigd door leto001 op 1 maart 2017 11:17]

Uit nieuwsgierigheid, hoe vul je 1000Gb met alleen GTA V? Gebruik je zoveel mods of neemt dat spel uit zichzelf zoveel ruimte in beslag?
Spel gebruikt maar iets van 60GB voor mij 8)7

leto001 heeft waarschijnlijk een 0 teveel geplakt.
Inderdaad.... :-) Even bewerkt in originele bericht.

[Reactie gewijzigd door leto001 op 1 maart 2017 11:17]

Haha ok, ik dacht al, hoe krijg je dat voor elkaar of heb ik iets gemist :p
maar ik heb veel beeldscherm artefacten.
Ik verwacht dat dit aanzienlijk zal verminderen zodra in Amsterdam de datacenter actief is. Voor nu gebruik ik Frankfurt en werkt super goed op wat minimale artefacten na.
Heeft uiteraard ook te maken met hoe snel en druk het is op je eigen internet verbinding.
Dat hoop ik ook. Ik hoop ook dat de nieuwe mac client nog wat oplost. Begreep dat de huidige windows client beter is. Voor mij als casual gamer is het een aardige oplossing die een reboot naar windows scheelt en me in staat stelt om op hogere details te spelen.
De Mac client krijgt de uitlog-fix met de update bij de release.
De Windows client werkt prima.

Ik draai nu Doom (4) met Ultra settings op een zeer oude en trage HTTP (Zotact id18) met Intel Celeron 1007U en (de eerste gen) Intel HD Graphics.

Desondanks het toch niet aan de min. system req. voldoet, draait het super goed!
Er zal vast wel ergens een ' fair use' policy zijn waarmee zij het recht hebben om hun dienst direct te beŽindigen als hij er video's op gaat renderen...
De terms verbieden dat niet. Je mag alleen niet de uplink lange tijd vol trekken of de systemen dusdanig 'beperken' dat anderen daar last van hebben. Dus in principe mag het als je (voor hun) acceptabele limieten instelt.
Dit vraag ik me ook af, aangezien je alles mag tweaken, slopen en installeren (betreft gaming)
Even uit interesse, heb je steam via vpn met Openvpn geregeld? Ik ben er zelf mee bezig op Windows maar het is een fakking lastig klusje dus als er een handigere oplossing voor is dan hoor ik het graag.

Qua Liquidsky, ik moet het maar eens opnieuw testen. Heb het vorig jaar november/december bekeken en het kon me niet overtuigen. Ik heb een gbit internetverbinding maar de beeldkwaliteit was om te huilen.
OpenVPN vind ik ook geen prettig programma. Probeer eens Softether, je hebt een keus tussen sstp, openvpn, lt2p en hun eigen protocol met een beheer gui.
Softether verklaart dan waarschijnlijk je latency bij het streamen. Als ik het me goed herinner verloopt Softether verkeer via bepaalde servers waardoor er geen sprake is van een punt naar punt verbinding zoals bij OpenVPN.
Dit is deels juist, er is een implementatie om dit via Azure te laten verlopen deze optie heb ik uit staan. De latency is te verklaren door het feit dat ik gebruik maak van Kabel internet.
Heb je al eens gekeken naar ZeroTier? https://www.zerotier.com

Gebruik het op mijn EC2 gaming instance. Werkt super!
Dankjewel, ik lees op hun website dat Steam zou moeten werken. Ik zal er eens induiken.
Dit ziet er heel erg interessant uit, als dit inderdaad betekent dat je 4k games zal kunnen streamen dmv Vega lijkt me dat helemaal niet gek. Lijkt me alleen dat er flinke latencys kunnen zijn die de experience kunnen verpesten, en als je via android zou spelen zou ik niet weten hoe de controls moeten werken.
Denk dat ik wat onderzoek ga doen hierover en dan ga ik kijken of het misschien wat voor mij (of iemand anders in het gezin) wat is.

De rest van de dingen die AMD trouwens tijdens die presentatie besprak waren ook erg interessant, de performance gains waar ze het ook over hadden dmv van alles en nog wat laten mij denken dat er veel goeds te wacten staat voor de toekomst van o.a. VR.

Had alleen wel gehoopt op wat meer info (benchmarks?) over Vega zelf, tweede kwartaal release was in 2016 ook al bekend dus tja.....

(Raja had het trouwens ook live over FineWine, iedereen op Discord werd helemaal hyped, was wel geinig.)

[Reactie gewijzigd door Finntasy op 28 februari 2017 22:47]

Controls met controller of toetsenbord, otg adapter bijvoorbeeld
Vraag me wel af of je hier al te veel van moet verwachten.

Ik stream via de steam link 1080p 60fps, met een bitstream van ongeveer 35mps (heb de mod file wat aangepast, standaard is 20). En dat gaat prima.

Ga je veel hoger in je bitrate zitten dan krijg je erg veel latency erbij, of je zult veel meer compressie moeten gebruiken om de bitrate omlaag te brengen en dan heb je dus weer veel verlies van kwaliteit.

Als je echt graag 4k wilt spelen op je t.v. zou ik ervoor kiezen om lekker een pc naast je tv te zetten.
LiquidSky is een erg goed bedrijf dat langzaam maar zeker beter wordt in het aanbieden van cloud gaming.

Het beste voorbeeld dat ik daarvan kan geven is het feit dat ik het op dit moment zelf gebruik en deze post schrijf vanuit de service zelf. Op een pc die al moeite heeft qua CPU gebruik (veel buffering) van het afspelen van twitch streams. Mijn eigen pc heeft een AMD E2-6110 APU processor geklokt op 1.5 GHz met integrated graphics (dus geen videokaart). En toch is het mij zojuist dankzij LiquidSky gelukt om vandaag een paar potjes DOOM (2016) te spelen, de nieuwe beta van Elite Dangerous uit te proberen, en Kerbal Space program met meer dan 60 mods te spelen, allemaal op de hoogste setting!

Nu hoor ik jullie al vragen: hoe zit het met de latency? Wel, die is nihil. Ik speel op de London servers en vrijwel altijd is de latency totaal niet op te merken. Meestal schommelt die tussen de 20 en de 30 ms (link met bewijs wat mijn latency op dit moment is), en er wordt bij LiquidSKy actief gewerkt om die zelfs nog lager te krijgen. Binnen een aantal maanden wordt er namelijk nog een datacenter geopend in Amsterdam, en Ian Mcloughlin (de CEO) heeft meerdere keren aangegeven dat hij ook bijvoorbeeld naar de hardware positie kijkt binnen de configuratie die wordt gebruikt in de serverparks om bijvoorbeeld hier en daar nog een paar milliseconden af te schaven van de totale tijd die het kost om beelden te renderen en te sturen naar iemand zijn persoonlijke pc.
Dat is puur een bandbreedte issue en geen performance/latency probleem.
Zou dit niet liggen aan je eigen hardware? Trage netwerkkaart? Oude proc? Te weinig ram? Oude modem/router? Te weinig bandbreedte (oftewel een abonnement die niet bij je past?). Er kunnen honderden oorzaken zijn, zoals utp kabels langs stroomkabels leggen kan impact op de performance hebben, of je moet shielded kabels gebruiken en zo kan ik nog wel even doorgaan met van alles wat een reden kan zijn waarom je last hebt van video's die vaak moeten bufferen.

Een andere reden kan ook van de host kant zijn, bijvoorbeeld je wilt een video streamen van iemand die zijn website thuis host met een 30/30 verbinding, of duizenden mensen die tegelijk van dezelfde server (en dus dezelfde kabels/bandbreedte) willen streamen.

Ik heb een pc van bijna 10 jaar oud, maar de problemen die je onderschrijft ervaar ik niet.
Ik stream al een tijd black desert via splashtop, daar vliegen de artifacts toch behoorlijk om de oren. Nu is dat wel een stukje software wat op de PC draait die ook ~90% bezig is om de game te draaien, ik neem aan als dit een stukje dedicated hardware is dat dit een aanzienlijk stuk minder zal zijn.

Het is nu enkel van horen zeggen of dit allemaal goed draait, maar belangrijker, het is op kleine schaal. Kan zo'n bedrijf dit opschalen tot honderden, misschien duizenden gebruikers? Breakeven te spelen met Vega systemen (en i7 etc etc) voor $10 in de maand, het zal best een systeem zijn waar PC's ingezet worden wanneer ze nodig zijn en dus waar mogelijk 24/7 draaien, maar dat lijkt me toch een aardige uitdaging.
Als de input lag van de gemiddelde flatscreen TV al een issue is, dan zou je niet heel lang hoeven na te denken dat het natuurlijk nooit gaat helpen als jou beeld 80km verderop wordt berekend.
Maar ik game ook niet op een flatscreen, maar gewoon op een monitor met uitzondering van een keer een xbox one game tussendoor game ik eigenlijk alleen op de pc.

Dat is denk ik ook waar dit bedrijf zich op richt, op mensen met een low end desktop/laptop waar je games op kunt spelen waar een high end desktop/laptop voor nodig is door middel van hun cloud dienst. Ik denk niet dat ze zich echt richten op de console markt aangezien ik nergens xbox of ps vermeld zie.
Licht is snel, routers ook. De beperkte bandbreedte is een groter probleem.
Mijn broer woont 2 km verderop maar al het verkeer gaat door 3 verschillende netwerken om bij mij te komen.
Dat levert een latency op van 18ms.
Ik moet er niet aan denken een monitor met 18 MS te hebben voor gamen!
En dat is dan nog onder de meest ideale omstandigheden.
Vriend woont 8 km verderop en dan is de latency ineens 34ms

En dan moet het signaal natuurlijk ook nog terug naar de server en dan zit je dus op 36 tot 68 ms.

Ik zie niet hoe dit systeem ooit lekker kan gamen en goed kan reageren op mijn input tenzij alle tegenstanders in de game standaard een vertraging ingebouwd krijgen om dit te compenseren en dan krijg je het irritante nare gevoel dat call of duty games online hebben.
Maar even voor mijn beeldvorming, voor 10 euro per maand heb ik 4k 'ultra' gta5? Of werkt het niet zo? Want dan is het echt een zeer aantrekkelijk aanbod. Ik word best droevig van het feit dat ik 1000 euro aan gpu's een jaar later kan vervangen. Nu is er een leap in de gpu wereld etc etc maar dan nog 120 euro is geen geld.

plus daar komt nog bij dat mijn laptop uit het jaar 0 net zo gaaf is als een nieuwe?

[Reactie gewijzigd door Pi83 op 28 februari 2017 21:42]

Met een noticable delay en video compression. Niet iedereen zijn ding, maar als je als casual een potje rocket league speelt is het idd een goede prijs.
Ze beweren juist lage latency te hebben. Met 2 ms / 4 ms kan ik prima leven. Compression is inderdaad een goed punt en iets waar ik niet echt op zit te wachten...
De lage latency kan ik bevestigen als beta gebruiker.
Je kunt het goed vergelijken met een gameserver, merk je lag als je op een server speelt met 20ms? In mijn gaming groep wordt dat beschouwd als lag vrij spelen, de huidige ping naar de london server is op mijn ziggo verbniding 25ms. Hier tel je vervolgens de ping van de server waar je mee verbind bij op, stel ik speel via het london datacenter op een server in amsterdam en dit levert mij 10ms op. Dan heb je dus een totale vertraging tussen waar de speler is en wat je ziet van 35ms. Dit is voor de meeste mensen niet van realtime te onderscheiden.
Kun je van server switchen als je er eenmaal hebt uitgekozen? Of kost dit dan tijd omdat je omgeving/moet migreren.

Ik ben veel van huis en t zou te gek zijn als ik op mijn brakke werklaptopje overal zou kunnen gamen
Je kunt wisselen maar momenteel moet je hier je data voor inwisselen. Dit is een punt waar ze nog verbetering in kunnen brengen.
Waarom moet het London DC je verbinding proxyen ? Verbind toch direct met de Nederlandse server of machine daarvoor.
Die zijn nog niet aanwezig. London of frankfurt zijn het dichts bij.
Ik denk niet dat ze dat gaan halen. 30-40ms zou mogelijk moeten zijn. Dat heb je een latency van zo'n 2 frames @60fps en 1 frame @30fps. Is voor niet competitieve games wel te doen.

Blijft voorlopig minderwaardig t.o.v. een eigen machine, inzake compressie, latency en je moet flink diep in de buidel tasten voor een internetsnelheid die het goed aankan.

Maar voor iemand die af en toe een game wil spelen en niet elke zoveel jaar wil upgraden, kan het een waardig alternatief zijn.
Het voornaamste probleem om 4 ms te halen is dat ISPs dat niet halen. Eerder 10-15 ms om op de backbone te komen..

Dit soort verschillen merk je makkelijk als je eens op een netwerk zit dat niet door een ISP wordt beheerd (universiteit bijv).
Inderdaad mijn dedicated server (FR) haalt 4ms naar www.google.be terwijl ik er hier thuis 35ms over doe.
Het voornaamste probleem om 4 ms te halen is dat ISPs dat niet halen. Eerder 10-15 ms om op de backbone te komen..
Ik ben zo'n extreem gelukkig mensch die voor weinig centen 1000mbit heeft gekregen over het glaskabeltje, vandaar mijn interesse ook in deze optie moet ik eerlijk bekennen.
Ping naar tweakers.net zit tussen de 1 en 2 ms
De delay is echt amper merkbaar bij spellen als GTA V bijv. misschien bij bijvoorbeeld CSGO dat je het merkt.
En de compressie ligt aan je internetsnelheid. met mijn 8mbit is het er wel maar valt het erg mee.
Met 8 Mbit zit er nogal wat compressie overheen om 1080p 60 fps binnen te trekken.
De 4K zal waarschijnlijk iets duurder zijn, plus dat er credits worden gebruikt per uur. Als je veel gamed moet je bijkopen. Het werkt redelijk ok, maar zelf vindt ik een eigen machine veel mooiere resultaten geven dan een gecomprimeerde videostream. Hoe goed ze het ook doen, het zichtbare verschil is nu nog te groot.
Je moet wel eerst het spel kopen, maar ja, je kan het daarna lekker spelen ongeacht je hardware.
Er komt ook een gratis plan waarbij je per dag tot max 2 uur kan gamen bij het kijken van ca. 6 minuten advertenties.
Je kan die credits ook op sparen om vervolgens dit in een weekend op te maken.
Zolang je maar om de paar dagen ff inlogged, want zonder abonnement word het na ca. 3 dagen je Sky Computer verwijderd.
Bijzonder dat de recente discussies rond LS gaan over technische specs en gevoerd worden door redelijk fanatieke gamers. Ik kijk zelf al maanden uit om dit op mijn Surface3 te testen. Ik heb een xbox maar kan hiermee leuk de pc only titels oppakken (cities, planet coaster). Als pc je primaire platform is en je toch wat uren meepakt in een maand kan ik me niet voorstellen dat dit qua kosten een goed alternatief is. Wellicht onderschat ik hoeveel mensen dit willen dmv ads te kijken
Misschien leuk nieuwtje, cities skylines komt binnenkort uit voor de xbox one. Al vraag ik me af hoe de besturing ervan wordt zolang er geen muis/keyboard ondersteuning is (lijkt me een hel).

Anyways dit project is gaaf en als ik het zo moet geloven is de vertraging minder dan bij steam in-home streaming (wat apart is maar goed). Op het moment heb ik nog een leuke pc met redelijke gpu's (2x gtx770) maar mochten die het begeven en deze dienst wat meer volwassen is dan zou ik dat zeker interessant vinden (voor dat abo bedrag zou je 4 jaar kunnen gamen voor dezelfde prijs als een nieuwe gpu ongeveer) en dat zou dan een leuke oplossing zijn (al is het bijvoorbeeld maar tijdelijk).

Ik kijk hier in ieder geval naar uit. Nu microsoft nog met hun pc naar xbox streaming wat ze al een jaar geleden beloofd hadden (en muis/tobo ondersteuning).
Thanks, was het vergeten. Idd afwachten hoe het zit met controls en evt mods. Ik heb hem al voor de pc maar door het wegdoen van mijn desktop niet meer aangeraakt.
Service die tot op heden behoorlijk ver van de gewenste performance af zat: https://youtu.be/iFKSeRVaoCo Benieuwd hoe dit verder gaat.
Ik zal zelf niet zo snel voor Streamen via internet kiezen.

Lokaal heb ik wel een Steam Link die prima werkt met vrijwel geen latency, maar ik zal altijd mijn eigen desktop pc hebben, en mijn vriendin ook. Ik heb 1 partitie van 8TB (2 SSHD's van 4TB in raid0) om alle games die ik over de jaren digitaal heb aangeschaft op te kunnen installeren zonder deze ooit te hoeven verwijderen. Verder hou ik het op PC het liefste bij NVidia, vanwege de Physx ondersteuning en betere ondersteuning op het gebied van streamen.

Verder wil ik in games zo min mogelijk lag hebben. En hoewel je dit misschien niet snel zal merken in de meeste games, zal het in andere games de gameplay breken. Muziekritmegames en 2d shooters kunnen je op het puntje van je stoel laten zitten om de beste scores te halen. En dit soort games zal ik niet eens op de Steam Link streamen vanwege deze reden. Op mijn PS4 Pro ben ik van Dolby Surround terug gegaan naar Stereo vanwege een minimale audiovertraging in Project Diva Future Tone.

Daarnaast wil ik niet alles aan internet overlaten. Als Ziggo bijvoorbeeld problemen heeft, dan kan ik al geen TV of Netflix meer kijken, niet browsen via de PC enz. Dan wil ik op zijn minst nog wel een game kunnen spelen.
Kan je op dit soort systemen ook Autocad draaien?
ja dat kan, je kan liguidsky voor al je software gebruiken.

Zie de faq: http://blog.liquidsky.tv/frequently-asked-questions/
Wat ik nou altijd mis is een platform waarmee ik playstation games kan spelen op de pc, zonder een playstation daarvoor te hoeven kopen. Ik hoop dat sony en liquidsky misschien samen kunnen spelen? *hint* *hint* Dan ben ik verkocht.
Daarvoor heeft Sony Playstation Now.... En voor oudere games zou je gebruik kunnen maken van emulators..
Denk dat hij daarop hint: Hij wilt een legale manier om PSX/PS2/PS... games te spelen op PC.
playstation now heeft alleen ps3 games en zelfs dan mis ik een hoop exclusives.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*