Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Razer brengt powerbank voor laptops uit

Razer heeft een powerbank met een capaciteit van 12.800mAh aangekondigd. Volgens het bedrijf kan het accessoire de accuduur van de Blade Stealth tot voorbij de 15 uur tillen. De powerbank gaat 170 euro kosten.

Standaard heeft de laatste generatie van de Blade Stealth een accuduur van acht uur; Notebookcheck komt tot een browsetijd van acht uur en dertien minuten bij die 12,5"-laptop. De Razer Power Bank zou die tijd tot zo'n vijftien uur verlengen, luidt de claim van Razer. Dankzij snelladen zou de powerbank de Blade-laptop in twee uur tijd tot tweederde van zijn capaciteit kunnen laden. De fabrikant spreekt er van dat de powerbank geoptimaliseerd is voor de Blade Stealth.

Het accessoire werkt echter gewoon via usb-c en kan dus ook andere laptops van energie voorzien. Naast usb-c zijn er twee usb-a-poorten zodat drie mobiele apparaten geladen kunnen worden. Het accublok heeft ondersteuning voor Quick Charge 3.0 zodat gebruikers van smartphones en tablets die deze standaard ondersteunen ook van snelladen gebruik kunnen maken.

De Razer Power Bank heeft een adviesprijs van 170 euro.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

23-02-2017 • 20:19

82 Linkedin Google+

Reacties (82)

Wijzig sortering
Zal waarschijnlijk wel zijn omdat QC3.0 erin verwerkt zit icm usbC . Wat een absurd hoge prijs.
PowerOak K2 50.000 mah voor 179 zou veel logischer zijn joh.
USB-C PD standaard is niet compatible met QC 3.0, dus dat is het niet.

In powerbank-land is het momenteel een zooitje, zeker als er een USB-C plug aan zit. Het is echt bittere noodzaak de output van de power bank goed te controleren en zeker te weten dat die matcht met wat je telefoon / tablet / laptop accepteert als laadstroom. En dat is doorgaans niet zomaar te vinden, vaak hard zoeken in de technische specificaties.

Deze power bank is trouwens wel erg goed, de eerste die ik zie die de USB-C PD R1.0 en R2.0 volledig ondersteunt (van de website: USB Type-C | 5V 3A / 9V 3A / 12V 3A / 15V 3A / 20V 2.25A). Daarnaast ook nog eens USB Type-A | 5V 2A / 9V 2A / 12V 1.5A.

Laden via de USB-C is ook goed ondersteund: 5V / 9V / 12V / 15V / 20V, 1A to 3A max.

De USB-C support op dit ding is met marge het beste dat ik tot nu toe gezien heb in chargers / power banks en ik heb de laatste tijd aardig wat bekeken...wegens een Acer tablet met USB-C die alleen maar de 12V uit de PD R1.0 ondersteunt (en multi-port laders die dat ondersteunen bestaan simpelweg niet).

Duur ja, maar ik heb vooralsnog geen betere langs zien komen.
Het is echt bittere noodzaak de output van de power bank goed te controleren en zeker te weten dat die matcht met wat je telefoon / tablet / laptop accepteert als laadstroom. En dat is doorgaans niet zomaar te vinden, vaak hard zoeken in de technische specificaties.
Zie de specificaties van de originele voeding, indien beschikbaar. ;)
Uhm...zou ik niet doen. Zeker op USB-C kun je vaak sneller laden dan via de meegeleverde lader (vaak micro-USB). De bijgeleverde voeding moet zo goedkoop mogelijk zijn en vaak leveren die 12V omdat jaren en jaren de standaard was in oplaadland. Dat is waarschijnlijk waarom m'n Acer tablet alleen 12V kan laden op z'n USB-C...de (non-USB) meegeleverde lader (old-skool ronde plug) levert 12V / 1.5A. Via de USB-C kan het ding 12V / 2.25A opnemen (maar ja, die laders bestaan dus niet).
Dan nog is het veels te duur.

usbC is het slechts het kabeltje. Output power bepaald powerbank eventueel met QC protocol.

Je kunt je afvragen wat een losse accu kost, want bij veel laptops zit dat rond de 90 euro en dan heb je er dus nu 2 van. Enige nadeel dat je even systeem uit moet doen.

Kijk wat je hier voor 126 euro hebt:

https://www.bol.com/nl/p/...000-mah/9200000025474053/

pricewatch: A-Solar Xtorm Laptop Power Bank 18.000

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 23 februari 2017 20:40]

Enige nadeel dat je even systeem uit moet doen.
En om 2 accu's op te laden nogmaals moet wisselen ;)
Op vakantie heb ik ook 2 powerbanks bij me, die beiden opgeladen moeten zijn :)
Maar die steek je gewoon (tegelijk) in het stopcontact. 2 latopbatrerijen opladen tegelijk gaat niet of je moet 2 laptops hebben(zelfde type dan nog)
Lijkt mij dan praktisch om een soort los laad-dock te hebben voor enkel ene accu, wellicht dat daar wel een markt in te vinden is (als die nog niet bestaat), ipv powerbanks. Dan draai je in ieder geval op dezelfde accu als er altijd al in je laptop zit. Nadeel nog steeds dat je hem even uit moet zetten om te wisselen, of zou je de accu uit de laptop kunnen trekken als hij aanstaat en op net stroom zit? Daar valt wellicht ook nog te verbeteren voor laptop fabrikanten.
126 is goedkoper dan 170 ja, maar op hun eigen site wordt hij verkocht voor 199 euro dus dat zal de adviesprijs zijn.
Als de Razer van 170 euro ook een adviesprijs is zou die theoretisch er nog onder kunnen duiken.
Leuk maar die heeft geen Quick charge technologie. Dat betekent dus een dag lang aan het netstroom hangen en dat is echt waardeloos.
In persbericht staat niets over QC niet over deze powerbank en niet dat laptop het heeft.

Je kan deze tenminste gebruiken voor meerdere doeleinden.

Bovendien mocht laptop over QC beschikken dan zal standaard meegeleverde lader dat ondersteunen dus die kan je gewoon gebruiken.
Quick charge is daaritnegne wel echt een batterij killer. Ze hebben het geminimaliseerd. Maar quickcharge sloopt ngosteeds je batterij sneller dan zonder.
Je ziet alleen steeds vaker dat accu s niet zo makkelijk te verwisselen zijn.
https://www.amazon.com/dp/B01LYONAT8

dit is universeel, het rendement van deze soort powerbank is iets minder doordat je stroom omzet naar wisselstroon en dan terug naar DC maar werkt met
je orginele lader en andere laders plus het heeft ook 2 directe USB poorten

er bestaan meerdere merken/varianten ik heb dezelfde versie van europa zien staan op amazon.fr
Ik zag zelf deze 2:

https://lifepower.be/
nieuws: Belgen ontwikkelen 'draagbaar stopcontact' met capaciteit van 88,8Wh
en

https://www.amazon.com/gp/product/B00DN0KBXU/

Die laatste is interessant omdat deze geen DC > AC hoeft te doen.

https://www.ipoweradd.com...or-laptop-and-cell-phones

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 24 februari 2017 03:54]

12.800mAh alleen zegt natuurlijk niet veel. Voor 3.3v vind je die voor 20€ op aliexpress. Als deze op 12v of 24v werkt begrijp ik de prijs helemaal...
Spijtig genoeg vind je nergens die interne voltages, dus ik het vaak appelen met peren vergelijken.
Maar natuurlijk, ik had er nog niet echt over nagedacht hahah.
Op de website van razor staat dat het een 46Wh accu is. 46Wh bij 12800mAh verteld ons dat dit een 46Wh / 12800mA =3.6v batterij is. De accu is dus niet echt iets bijzonders inderdaad in de 20 euro range.

[Reactie gewijzigd door jmzeeman op 24 februari 2017 09:00]

Natuurlijk heel tof zo'n ding alhoewel hij erg prijzig is, maar ik vraag me af waarom hij zo kolossaal moet zijn voor 12.800mAh? Wat voor speciaal iets zit hierin waardoor hij groter is dan let's say een Xiaomi powerbank? (serieuze vraag :D )

[Reactie gewijzigd door Danny.G op 23 februari 2017 20:27]

Komt dit niet doordat met USB C je een 20V output heb? Wat dus aanzienlijk hoger is dan de standaard mobiele 5V powerbank?

Edit:

Je zit hier met 20V op 12.800mAh = 256.000 mWh
In vergelijking met een 20.000 mAh Xiaomi op 5V = 100.000 mWh.

Groot is hij zeker, maar het uiteindelijk totaal vermogen van de accu is ook een stuk groter.


Edit2:

Ik was er vanuit gegaan dat de meting werd verricht bij USB 3 standaard, niet een 3.7 batterij spanning :+ , gezien in de specs slechts 46Wh staat (zie post hieronder) is deze post helaas dan ook niet meer zinnig :+ .

[Reactie gewijzigd door Darkwhistle op 23 februari 2017 20:57]

Dit is dus niet waar. Hij kan verschillende voltages uitspugen, maar de capaciteit wordt gewoon gemeten bij de batterijspanning (3,7 volt). Dus deze Razer Powerbank doet 12.800 mAh * 3,7 V = 47,4 Wh. De Xiaomi Powerbank is daarbij 20.000 mAh * 3,7 V = 74 Wh.

Het verschil zit hem dus dat de Razer maximaal 45 watt uitspuugt (15V*3A of 20V*2,25A) en de Xiaomi maximaal 18 watt (9V*2A of 12V*1.5A).

Edit: Op Razer's website, scrol even naar onder naar de specs, en daar zie je ook maar 46Wh staan (en dus geen 256).

[Reactie gewijzigd door Balance op 23 februari 2017 20:51]

Zodra een accu meer vermogen kan leveren, wordt hij dan ook automatisch groter?
Anders vraag ik me af waarom ze zo groot zijn.
  • Razer 12.800mAh powerbank: 125.8 bij 78.2 bij 23.4 mm
  • Xiaomi 16.000mAh powerbank: 145 bij 60.4 bij 22 mm
Ik vind het verschil in formaat wel meevallen, de Razer is dus 19% groter. Bij een hoger vermogen heb je wel iets meer ruimte nodig voor het converteren van voltages, dus helemaal niet gek.
Ik doelde meer iets op bijvoorbeeld een Lenovo P2 met een accu van 5000 mAh in zo'n kleine behuizing.
In dit formaat power banks worden eigenlijk altijd ronde 18650-cellen gebruikt. Deze worden in massa geproduceerd en zijn goedkoper en robuuster dan de platte batterijen die we uit telefoons kennen. Hoe ziet dat er dan uit? Ongeveer zo: 18650.png

Dit is meteen de reden dat al deze grote power banks zo'n 22 millimeter dik zijn: 18mm voor de batterij en aan beide zijden 2mm voor de behuizing.

De 18650-cellen worden in bijna alles toegepast waar het in past. Veel oudere laptops hadden nog 6, 8 of 9 van die ronde krengen erin zitten en vrijwel elk elektrisch voertuig gebruikt ze (hoewel Tesla nu over gaat naar eigen, iets grotere, 2170 cellen).

[Reactie gewijzigd door Balance op 23 februari 2017 21:20]

Ik weet dat je cellen kunt vervangen en dergelijke maar heb me er nooit inverdiept (of uberhaupt oppervlakkig naar gekeken)

Zijn er kant en klare apparaatjes op de markt om de cellen los te testen? Er ligt nog een bak met zo'n 80 laptop accu's op m'n werk, hebben zo'n 4 jaar in de kelder gelegen. Zou toch interessant zijn als ik daar nog wat leuks mee kan doen.
Misschien een goede oplader halen die ook accu’s kan testen - https://www.nkon.nl/charger/multichemistry/skyrc-mc3000.html
ik heb zelf een nitecore d4 batterij lader, die kan 18650 batterijen laden en geeft het voltage weer. ik wil ook wel een berg oude accus hebben ;P maar ja als ze jaren hebben gelegen is er grotere kans dat ze leeg zijn. het zou sowieos fijn zijn als er betere recyclebaardere en verkrijgbare grondstoffen waren dan litium ion
Kwam die nitecore D4 ook tegen via google. 23 euro op ali, 40+ in nl. Was nog even aan het kijken of ik hem goedkoper kon krijgen zonder weken te moeten wachten. Heb al een accu uit elkaar getrokken, zitten inderdaad van die batterijen in. Er is nu een zekere drang naar knutselen.
ik heb hem inderdaad goedkoper, maar wel een maand of langer wachten dan. je kunt het ook met een multimeter doormeten, het voltage dan. heb ik zelf nog niet gedaan.
Daar zijn bepaalde 'procedures' voor, moet je maar eens opzoeken.

Maar waar het ongeveer op neerkomt:
Je nummert alle batterijen en laad ze allemaal op

Daarna meet je de voltages en schrijf je ze op. Dan laat je ze 24 uur ergens liggen en daarna weer meten en opschrijven

Volgensmij daarna nog een keer na x tijd en als je dan kijkt hoever het voltage zakt zonder dat ze gebruikt worden kan je vaak vaststellen of ze nog goed (genoeg) zijn.

Het is namelijk zo dat het voltage afhankelijk is van hoe vol de batterij is.
Ah, die komen mij bekend voor ja.
Bij telefoons zie je dit inderdaad, echter zijn ze in de praktijk meestal NIET dikker, maar wel het oppervlakte (l*b) is groter.

Momenteel lijkt dan ook de accu component nummer 1 te zijn van een telefoon, vervolgens wordt de rest eromheen gebouwd. De 1 weet dat handiger te doen dan de ander.

HTC heeft aan de binnenkant van hun telefoon echt een wirwar aan toestanden, maar ik verwacht van hun wel binnenkort een toestel met een accu die ontiegelijk veel vermogen heeft. Ondanks dat hun design van binnen een wirwar is, hebben ze momenteel al zeer grote (qua oppervlakte) accu's erin zitten. Geef die meer capaciteit en je krijgt een leuk toestel.
Samsung, Sony en LG hanteren min of meer hetzelfde idee van binnen, daarin wordt het al wat moeilijker om een grotere accu te plaatsen (die moeten het hebben van beter ontwikkelde accu's).
iPhone, dat is een knudde van binnen en totaal onlogisch waarom ze dat niet beter indelen voor betere / grotere accu's (Ik denk dat oa Apple het nog niet nodig heeft, de iPhone doet het gewoon zeer goed qua accuduur, ondanks dat de accu maar een klein ding is met weinig capaciteit). Althans, ik begin wel over ''groter'', maar dat zou dan om 1-2mm (lengte) max gaan bij de huidige iPhone's, de breedte zal zo blijven verwacht ik. Dikker = dikkere telefoon dus die verwacht ik ook nog niet.

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 23 februari 2017 21:18]

Apple zou misschien ook weer een ander verhaal achter zitten. Minder mensen die zelf een poging gaan doen hun telefoon te repareren en toch maar naar de Apple Store gaan.
Nou nee, dat is bij de Samsung, HTC en Sony ook het geval.. Jij had het zojuist nog over het formaat van een accu, in combinatie met een toestel in een dun jasje. Ik probeerde dat voor je te verklaren :P Dat die groter of kleiner is heeft niks met het repareren te maken.
Nou ik bedoelde meer dat Apple gericht is op de mensen die een redelijk centje over hebben voor hun telefoon en vervolgens niet hun telefoon in handen van een plaatselijke guru op zijn zolderkamer geven terwijl iemand met een Samsung J3 dat wel zou doen.
Xiaomi 20.000 mAh heeft QC en output gemeten naar S7 van 10V

Opkrikken naar meer is niet zo een issue.

Overigens netto is hij maar 12.000 mAh (ook zelf gemeten)
Ik geloof dat je er een factor 1.000.000.000 naast zit.
Je zit hier met 20V op 12.800mAh = 256.000 MWh
In vergelijking met een 20.000 mAh Xiaomi op 5V = 100.000 MWh.
P = U * I --> VA (of voor het gemak Watt) = Volt x Ampere
P = 20 * 12,8 = 256Wh (en dus niet 256.000 MWh)

De Xiaomi op 5V is 100Wh.

Je beweert dat dit kastje een vermogen heeft van een kleine 300 kernreactoren.

[Reactie gewijzigd door EnigmA-X op 23 februari 2017 20:51]

Woops, een verkeerd hoofdlettertje :+
Ah zegt helaas niets zolang je de spanning niet weet. Geef de capaciteit gewoon op in Wh, dan weet je tenminste wat je eraan hebt.
USB C, dit is dus 20V ;)
Daar mag je absoluut niet vanuit gaan. Bij deze power bank kan de USB-C poort inderdaad 20V (tot 2.25A) leveren. Daarmee is het de eerste power bank die ik zie die dit kan.

USB-C is niet meer dan een plug met pin layout. Daarnaast is er de USB-C Power Delivery standaard. Die 20V komt uit de PD R2.0 standaard (net als 5V, 9V en 15V...de 12V is uit de R1.0 standaard). Dat wil dus niet zeggen dat een USB-C poort per definitie 20V kan leveren...sterker nog, het overgrote deel van de power banks kan alleen 5V / 3A op de USB-C poort leveren. Dat een device een USB-C poort heeft zegt dus niets over of het ding power kan leveren (een USB-C poort mag ook data-only zijn) en zo ja, wat dan precies.
Razer geeft dat ook gewoon op. Wanneer je op de website kijkt zie je staan "Battery Type
46Wh Lithium-ion Rechargeable"

Bron: https://www.razerzone.com...essories/razer-power-bank
Wel iets wdat mensen steeds vaker ook moeten weten; zonder Wh specificatie weet je ook niet of 'ie bijvoorbeeld mee het vliegtuig in mag.. En als je zo'n ding hebt neem je hem toch ook graag mee op vakantie denk ik.

[Reactie gewijzigd door BStorm op 23 februari 2017 21:22]

En wat weegt dat ding ? Ik ga niet met een halve auto accu rondlopen natuurlijk ;)
Dan kun je net zo goed een extra "passende" accu meenemen of is dat nu heel gek gedacht ?

Want als ik nou b.v. een prachtige laptop heb van +/- 900 gram en een powerbank van dik 2 kilo, tja dan gaat dat portable toch een beetje mank. (de getalen zijn maar als voorbeeld hoor)

[Reactie gewijzigd door bonus op 23 februari 2017 21:00]

335 gram volgens de site, dus dat valt nog redelijk mee.

https://www.razerzone.com...essories/razer-power-bank

Een extra passende accu is ook een goede optie,
maar veel van deze ultrabooks hebben geen (makkelijk) verwisselbare accus.

En omdat het een universele accu is, kan hij natuurlijk ook voor andere laptops gebruikt worden (mits die via usb c opladen).
170 euro???????? zit er een dieselaggregaat in?

moet wel een extreem goede powerbank zijn.....

[Reactie gewijzigd door Rumpelstiltskin op 23 februari 2017 20:21]

Tsja, wat had je anders van een merk als Razer verwacht? Volgens mij zou je veel beter een 20.000mAh powerbank van Anker kunnen halen. Anker maakt prima powerbanks en het model wat ik net noemde kost op dit moment slechts 40 dollar op Amazon. Er zijn ook vast nog goedkoper powerbanks te vinden van een soortgelijke capaciteit.
De output van normale powerbanks zijn niet hoog genoeg, je laptop verbruikt meer dan je kan bij laden. Daarnaast een powerbank die zo'n hoge output heeft moet wel van goede kwaliteit zijn ivm warmte enzo anders kan het nog een gevaarlijk ding worden ook.
Deze powerbank heeft gewoon een 220 aansluiting:

pricewatch: A-Solar Xtorm Laptop Power Bank 18.000

Gezien verlies dat je hebt om van laag naar 220 V wissel te gaan en dan weer naar ~20 VDC (ligt aan laptop) zou je liever meteen van powerbank naar ~20 VDC gaan aangezien powerbanks op batterij basis gelijkstroom leveren en je met opstelling van cellen capaciteit/uitgangsspanning kunt bepalen (parallelle/serie opstelling)
Lijkt me aardig gevaarlijk om een powerbank met een AC(230V!) wall socket te gebruiken. Zit er een stop in zo'n powerbank? Of zal dat ding direct ontploffen als er iets mis gaat met de de laptop of de snoer van de laptop(transformator bijv.)?

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 23 februari 2017 21:08]

Waarom gevaarlijk?

Spanning om hoog of omlaag doe je meestal met een spoel (wisselspanning)

Die gaat er bij sluiting als eerste aan. Daarachter zitten een transistoren. Maar die zullen hooguit smelten onder de warmte van sluiting van spoel.

Zolang batterij gedeelte warmte geïsoleerd is van de rest, zal er geen brand uitbreken.

Zie schema hieronder (rechts is spoel):
http://www.eleccircuit.co...o-220-volt-inverter-500w/
Waarom zou je eerst de spanning omhoog gooien en daarna weer door de oplader van de laptop omlaag? Verspil je hier niet heel veel stroom mee? Lijkt me beter om het direct in de powerbank de juiste spanning te zetten(al zal dit bij AC opladers niet werken).

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 23 februari 2017 22:16]

Dat schreef ik al zie mijn reactie voor degene die waarop je antwoordde.

Een AC voedingsspanning naar gewenste (lagere) DC is veel makkelijker. Kwestie van spoel verhouding naar dichtstbijzijnde DC spanning een brugcel gelijkrichter en eventueel wat condensatoren voor stabiliteit.
Goh, en die powerbank kost 126 euro.. blijkbaar is er toch wat meer nodig dan een paar standaard accu's :P
Tja... Misschien totaal niet te vergelijken maar een originele 9cells accu voor mijn Lenovo Thinkpad kost 90 euro dan vind ik 170 euro nog steeds behoorlijk veel geld.

Dan heb je natuurlijk niet het voordeel dat je ook andere apparaten kunt opladen.

Ach ja, de Blade zelf is ook al niet goedkoop en het is in mijn mening wel één van de weinig fatsoenlijk uitziende "gaming" ultrabooks.

De batterij ziet er op het plaatje iig nog wel mooi uit (niet zo'n afzichtelijk plastic fantastic ding wat je bij sommige fabrikanten hebt).
Maar een simpele 3s lipo van 30,- kan dat vermogen en capaciteit veilig leveren.

Dus de prijs is belachelijk hoog.
Ik ben erg benieuwd waar ik een 12.000+ mAh 3s lipo kan kopen voor een paar tientjes.. linkje?
Euh, 3s(14v) 14v x 5000mah = 70wh.
Die heb je helemaal niet nodig... je zal een 4000+ mAh 3S LiPo nodig hebben, aangezien die evenveel wH gaat hebben als die van Razer, waar de mAh gegeven worden van de 3,7V batterij.
Je kan toch geen laptop laden op 5V?
nee, het is een nuclear power plant. Af en toe uranium aanvullen en je kan er weer tegenaan. Ander groot voordeel is dat het licht geeft waardoor Razer zelf geen lampjes meer in hoefde te bouwen.
Ben zelf een redelijke Razer fan (TOBOs van razer zijn geweldig), maar dit gaat wel heel ver hoor. Ik snap best dat Razer zich graag profileert en vaak ook is als een "premium" gaming brand. Maar 170 euro voor een powerbank?
Zeker, ik was aan het kijken wat DELL vraagt en dat is toch wel flink minder, al is het ook over de 100 euro, je kunt hun laptop-charging powerbanks voor rond de 60 euro vinden. de 18.000 mah is rond de 100.
Omdat dat alleen voor Dell laptops geschikt is, deze Razer voor alle usb-c laptops.

Er is wel een alternatief te vinden: https://www.xtorm.eu/nl/p...laptop-power-bank-18-000/
Die heeft 230V aansluiting dus kan je alles met een stekker opladen/gebruiken tot 85 Watt.
Is te vinden voor 126 euro.
totaalgeenhard had hem ook al gevonden.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 23 februari 2017 23:09]

Dan had ik toch minimaal een fluxcapacitor verwacht, beetje vuilnis en een bananenschil erin en weer gaan :)
Ik vind dat ze voor dat geld best wel wat Chroma-kermis in konden bouwen, mooie Synapse integratie en de LEDs kleuren op basis van overgebleven lading. :+
12.800mAh bij hoeveel volt? Want vrijwel elke andre powerbank heeft 5v output. En daar kan je geen laptop mee opladen.

[Reactie gewijzigd door Dacuuu op 23 februari 2017 20:39]

Een bizarre ontwikkeling. Dus aan de ene kant zijn fabrikanten bezig om hun laptopjes zo dun mogelijk te maken, maar als dus blijkt dat daardoor de batterij te klein wordt gaan smeren we de klanten een powerbank aan 8)7
Veel mensen op mijn werk zijn al te lui om de 220v adapter mee te nemen, dit zal onder die groep al helemaal niet wenselijk zijn gezien de ruimte en het gewicht in de tas.
Het is ook voor mensen die niet te lui zijn, en (tot) 15 uur zonder stopcontact willen/moeten kunnen werken...

Dat jij luie collega's hebt zegt niks meer dan letterlijk de betekenis van die zin O-)
Wat is er mis met het meenemen van een extra accu? Lijkt me goedkoper dan dit apparaat. Of zie ik iets over het hoofd?
Veel laptops hebben tegenwoordig een ingebouwde accu waardoor je al zou moeten beginnen schroeven, als deze er al uit kan..
Lijkt me ook handig voor de Nintendo Switch :p