Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi geeft 20.000mAh-Powerbank update met Quick Charge 3.0

Door , 108 reacties, submitter: AnonymousWP

Xiaomi heeft de Mi mobile Power Bank 2 met een capaciteit van 20.000mAh en ondersteuning voor Qualcomm Quick Charge 3.0 aangekondigd. De nieuwe versie is wat korter en smaller, en is op lithium-ion-polymeren in plaats van lithium-ion opgebouwd.

De Mi mobile Power Bank 2 komt in het wit beschikbaar en is van een ruwe laag voorzien die de accessoire goed in de hand moet laten liggen, schrijft GizmoChina. Hoewel de nieuwe versie van de populaire externe accu minder lang en breed is, is de dikte met 2,1mm toegenomen.

De output is verhoogd van 5V/2A naar 5V/2,4A bij gebruik van een enkele poort en daarnaast is ondersteuning voor 9V/2A en 12V/1,5A toegevoegd. Het laden via twee poorten gebeurt nog steeds op 5V/3,6A maar er is wel ondersteuning voor Quick Charge 3.0 toegevoegd.

Xiaomi claimt dat het opladen van de Mi Max-smartphone met de eerste generatie in 3 uur was voltooid, en met de tweede generatie in 2,5 uur. De prijs bedraagt 149 Chinese yuan, omgerekend 20,50 euro. Daar kunnen nog verzendkosten bijkomen en de eventuele meerprijs die een winkel zou rekenen.

  Powerbank 20.000mAh Gen 1 Powerbank 20.000mAh Gen 2
Accu Li-ion Li-polymeer
Laden 18W 18W
Output

Enkelpoorts: 5V/2A

Dubbelpoorts: 5V/3,6A

Enkelpoorts:5V/2,4A

Dubbelpoorts: 5V/3,6A, Quick Charge 3.0

Laden via zwakstroom Nee Ja
Afmetingen 141,9x73x21,8mm 135,5x67,6x23,9mm
Laden Mi Max (4850mAh) 3 uur 2,5 uur
Adviesprijs  149 yuan (20,50 euro) 149 yuan (20,50 euro)

Olaf van Miltenburg

Nieuwscordinator

16 december 2016 16:29

108 reacties

Submitter: AnonymousWP

Linkedin Google+

Reacties (108)

Wijzig sortering
Het is een beetje ongelukkig verwoord, maar volgens mij zit het zo
  • Beide versies kunnen maximaal 18W (5V 3.6A) tegelijk leveren
  • De nieuwe versie kan over n poort nu maximaal 12W (2.4A) i.p.v. 10W (2.0A) leveren
  • Quick Charge 3 wordt nu ook ondersteund, waardoor de laadsnelheid met compatibele devices kan toenemen tot 18W (9V 2A of 12V 1.5A). (maar als op deze maximale snelheid geladen wordt kan de andere poort niet meer gebruikt worden).
Oftewel, er is 18W te verdelen over twee poorten, en met Quick Charge 3.0 kan dat indien gewenst nu allemaal over een poort gestuurd worden.

[Reactie gewijzigd door Balance op 16 december 2016 16:44]

Moet je wel de juiste kabel(s) er voor hebben ;)
Die deur was al open
Ik had het koud dus dacht snel naar binnen en dicht die deur :+
De prijs bedraagt 149 Chinese yuan, omgerekend 20,50 euro, maar daar zijn eventuele importheffingen en belastingen niet bij meegerekend.
Importheffingen dien je officieel pas boven de 22 te betalen bij importeren buiten de EU.
Buiten dat, weten ook Chinese webshops dat wij deze dingen in het Westen graag willen hebben dus voor minder dan 22 euro zul je deze ook nergens gaan vinden.
Ik heb zelf de originele van 20,000 mah en die kostte me rond de 31 euro. Nog netjes voor deze capaciteit maar daar moet je ongeveer aan denken.
Die chinesen weten k dat wij als kopers het heel irritant vinden om douane kosten te gaan betalen voor zulke dingetjes, dus ga er maar van uit dat ze bij een product als deze van $25~ op de douane verklaring een waarde van maar iets van 5$ zetten en dan ook nog eens als '' gift '' declareren.
Bij de product beschrijving zetten ze meestal ook maar wat neer.

Geen haan die er naar kraait zolang je maar niet met grote dingen aan komt waarvan je aan de buitenkant al kunt zien dat het wel degelijk meer waard is dan die 22 euro.

Vraag mij wel af, als ze er achter komen dat dit met opzet word gedaan en dat kunnen aantonen wie dan de schuldige is.
LiPo... of je daar nou zo blij van moet worden? Ze zullen er ongetwijfeld goed over nagedacht hebben, maar ik zal dus nooit een LiPo batterij zonder toezicht gebruiken (laden of ontladen), want deze dingen zijn levensgevaarlijk. Iemand die vanuit de hobby veel met LiPo-accu's werkt zal waarschijnlijk speciale brand/explosiebestendige tassen of omhulsels gebruiken tijdens het opladen of opslag, dat is echt niet voor niks.

Het grote voordeel van LiPo is dat het in staat is om kortere tijd veel meer stroom te leveren dan zn Li-Ion broertje. Dat is leuk (nodig) voor bijv. motoren (drones, serieuze RC, e-bikes, etc) maar voor een zware powerbank totaal niet nodig. Of ben je van plan om er iets op aan te sluiten wat een 20.000mah accu in een uur of sneller leeg trekt? Want als je onder de C1 (1x de capaciteit van de cel) blijft met ontladen dan is een Li-Ion prima (Ter vergelijking: Een LiPo kan wel C20 of meer). Een Li-Ion opladen met C0,5 is ook prima en deze powerbank haalt dat niet eens.
Lipo en Li-ion zijn EXACT hetzelfde (er is wel daadwerkelijk een andere (chemische) type lipo maar deze is niet beschikbaar en nog experimenteel). De accu in je telefoon heeft exact dezelfde chemische compositie, maar wel met een microcontroller ingebouwd zodat het laden nooit fout kan gaan. De beperking van de stroom op een li-ion batterij komt dan ook vooral door deze ingebouwde controller.

De naam lipo slaat op het feit dat de hobby batterijen in een polymeer jasje worden gebouwd welke zacht is. li-ion zit dan meestal in een hardcase zoals bij je telefoon. Ze zijn beide even gevaarlijk wat betreft potentile energie omdat de chemische compositie exact dezelfde is.
Maar juist het wat er omheen zit is meestal de reden waarom dit type batterij ontploft, niet de chemische reactie zelf. Je zou dus waarschijnlijk kunnen stellen dat een van de twee veiliger is dan de andere, alleen hoeveel dit nou gaat schelen dat weet ik niet(Ik weet ook niet of hier ooit onderzoek naar gedaan is). Ik weet met een LiPo batterij dat als hij (bijv) lek gaat hij niet zozeer ontploft maar eerder gaat sissen en rondvliegen(en bol gaat, uit ervaring). Omdat Li-ion batterijen hard zijn lijkt mij dat de kans groter dat hij ook daadwerkelijk ontploft.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 17 december 2016 00:03]

Je hebt die lange platte 'zakken' of je hebt die cillinder formaten zoals 18650, maar zowel Li-ion en LiPo (en ook LiFePo4) kun je in beide formaten krijgen.

Ik weet dat mijn oude HTC One S een LiPo batterij had, maar de meeste telefoons hebben AFAIK gewoon Li-ion, en beide ontploffen nou niet bepaald regelmatig (jaja, Samsung Note uitgezonderd...)
Een LiPo is per definitie niet te krijgen in hardshell format. De aanduiding LiPo betekent letterlijk dat het een li-ion is in een pouch formaat(dus zacht). De naamgeving in dit geval staat voor lithium-ion polymer. Jouw HTC One S had gewoon een li-ion batterij. Kwestie verkeerde naamgeving.

Er is wel een andere type batterij met de naam Lithium Polymer(LiPo) maar die is niet verkrijgbaar. Dit zijn chemisch andere batterijen met als juiste aanduiding Lithium Polymer(dus niet lithium-ion polymer). DEZE TYPE BATTERIJEN ZIJN NIET COMMERCIEEL TE KRIJGEN EN ZIJN DAN OOK EXPERIMENTEEL.

Wikipedia heeft hier een leuk stukje over bovenaan de pagina: https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_polymer_battery
Ik heb er alvast een productrequest voor ingeschoten bij mijn favo Chinese webshop ;)
Let er wel even op dat referrallinks in 2017 geheel zijn verboden op Tweakers en daar vallen Tweakblogs ook onder.

Meer info is in de OP van deze thread te vinden:

Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 16 december 2016 20:27]

Thanks voor de info!
Maakt de keuze een stuk makkelijker :)
Keuze? Gaan we niets meer van je zien dan omdat je niet meer mag verwijzen naar je referral-link van de winkels?

Dat zou wel jammer zijn!
Geen zorgen, je gaat nog genoeg van me zien.
Ik was van plan om wat meer met YouTube te gaan doen, en wat minder te bloggen, dat was de keuze.
Ik heb helaas bepaalde afspraken met shops en fabrikanten wat betreft referrals en coupons, en vermits deze vanaf gisteren helemaal niet meer mogen, kan ik deze dus ook niet meer op Tweakblogs posten.
Jammer, ik vind het lezen van tekst nog altijd wel wat fijner. Ik blijf het wel volgen!
Wat denk je dat er voor accu in je telefoon zit dan? :P
Even voor de goede orde; Gebeurt het opladen van de telefoon (bijvoorbeeld mijn Samsung S7 Edge) met de Quick Charge, of de powerbank zelf?
Ik heb nu zo'n adaptive fast charger die mijn S7 Edge in rap tempo van prik voorziet, neem aan dat deze dat dus ook gaat doen? :)
Ik vermoed dat ik het goed heb gelezen, maar twijfel toch aan mezelf. :+

Wel fijn dat deze uitvoering die ruwe laag heeft. Al vond ik het aluminium van de 16000 versie mooier.

[Reactie gewijzigd door Zorian op 16 december 2016 16:34]

Ik heb zelf de Gen1, er kwam bij mijn S6 maar geen "fast-charging" of "snelladen" in beeld. Na verder onderzoek bleek dat alleen de Powerbank zelf met Quick Charge wordt opgeladen, niet de telefoon. Het laden van de telefoon gaat wel snel, maar niet zo snel als met de bij de telefoon meegeleverde fast charger.
Dat kan er ook nog mee te maken hebben dat Samsung in principe alleen maar eigen merk adaptive fast chargers ondersteund. Ik had laatst een andere quick charger, maar die herkende mijn S6 niet als zodanig. Je schijnt d.m.v. solderen van twee connectoren elke adapter als erkende Samsung kunnen laten werken, echter heb ik dat niet zelf geprobeerd. Indien dat interessant klinkt voor je kun je er op googlen ;)

[Reactie gewijzigd door LankHoar op 16 december 2016 18:23]

Samsung fast charge is gelijk aan Qualcomm Quick Charge 2.0. Misschien dat je een Quick Charge 1.0 charger had ofzo?

Mijn S6 laadt iig met de Quick Chargers van quallcomm ook gewoon op met 'fast charging' in beeld, en de spanning stijgt ook naar 9v tijdens het laden.
Ik zou denken dat de S7 opgeladen zal worden met Quick Charge, niet de powerbank. Het zou me namelijk verbazen dat die powerbank een Qualcomm SOC heeft ;)

Mooie prijs overigens, al moet je minstens het dubbele aftikken om die in huis te krijgen:
http://global.mi.com/en/item/3160700004

[Reactie gewijzigd door FreVDP op 16 december 2016 16:40]

De vorige versie is via Amazon.de te bestellen voor 40,00 EUR.
De nieuwe variant zal er vast ook snel te koop worden aangeboden.
De nieuwe staat al op aliexpress voor 19 euro......
Ik woon zelf in Duitsland, en heb helaas geen goede ervaring met het ontvangen van post van buiten de EU.

In de meeste gevallen kun je je pakket gaan ophalen bij de Zollamt. Daar mag je dan heen met de invoice van je bestelling en berekenen ze ter plekke wat je nog mag bijlappen.

Helaas moet je daar een nummertje trekken en het is er altijd druk, en dan heb ik het ook over echt druk: makkelijk 3 uur wachten... een ramp.

Dan betaal ik liever wat meer en haal ik het ergens anders.
Ik moest hier (Nederland) gewoon naar een site van dhl om te betalen waarna het pakketje zijn weg vervolgde.

Ontopic
Ik hoef mijn telefoon helemaal niet snel op te laden. Ik laad mijn telefoon het liefst nog steeds langzaam op.

[Reactie gewijzigd door bassiexp op 16 december 2016 21:28]

In Duitsland zijn ze helaas heel erg ouderwets met sommige dingen ;)
Maar dat heeft de S7 Edge ook niet, die heeft een Exynos. :p
Althans, de US versie heeft een Qualcomm volgens mij.
Inderdaad, maar toch support hij Quick Charge 2.0 ;)
source: http://www.androidcentral...ing-short-latest-standard
Dat hoeft ook niet, de s7 is exynos en ondersteunt het ook. Ze geven het een ander naampje maar het is hetzelfde, en werkt ook beide kanten op
Banggood heeft gratis "Priority Direct Mail" bij dit item, ze garanderen dat je item binnen 10 werkdagen in huis hebt (tot nu hebben ze dat altijd gehaald) en dat je geen invoerrechten en btw hoeft te betalen (wat tot nu ook bij PDM niet is gebeurd in de afgelopen 4 weken).

33.12 heb je hem in huis, alleen deze versie ondersteund geen QC 2.0 dus mijn Edge S7 moet er een paar uur aanhangen voordat hij vol is.

http://www.banggood.com/O...Power-Bank-p-1011289.html
Ja dit is alleen de 1e genratie.
Je aanname is correct, deze zal dat absoluut ook doen! Alleen misschien niet op hetzelfde tempo, maar alsnog wl snel in vergelijking met een 'normale' powerbank bijvoorbeeld!
Als ie even snel gaat als de bijgeleverde adaptive fast charge adapter ben ik helemaal blij. ;)
Ja ik hoop het voor je, eigenlijk hoop ik het ook voor mijzelf. Ik heb een Honor 8 met fast charge adapter erbij ook! :*) Dus we zitten in hetzelfde schuitje haha.
Kijk dan eens hoeveel ampre die adapter kan leveren.

Quickcharge 3.0 gebruikt 12V, deze Powerbank levert 1,5A op 12V. Als er op jou adapter hetzelfde staat. Dan gaat deze Powerbank het even goed doen en dan ben je zeker.

S7 is Quickcharge 2.0 zeker? Die gebruikt die 9V als ik het goed voor heb.

[Reactie gewijzigd door BlaDeKke op 16 december 2016 17:11]

Dat zou normaal werken, zelfs de oude zou op volle snelheid moeten opladen aangezien de S7 'maar' quick charge 2.0 heeft.
Mooi. :) Vind dat toch wel fijn, dat snelle opladen. Zometeen de trein pakken en de telefoon heeft nog maar een halve accu? Even een kwartier - half uur aan de lader en weer vol. :)
Het is de vraag of dit dan plastic is of aluminium.

Toegeven dat alu mooi is maar het kan wel krassen geven op je telefoon als je ze bij elkaar houdt.
Leuk al dat snelle laden, maar men vergeet dat de accu (die soms niet vervangbaar is) daardoor sneller slijt. Een ideale laadstroom is ongeveer 0,2 x totale capaciteit van de batterij (C rate). Dus een batt van 3000mAh laden met 0,2x3000 = 600mAh. Dan haalt een batterij de opgegeven levensduur van meestal 500 cycles. Hoe sneller het laden hoe minder de levensduur. Daarom kies ik er vaak voor om het met een gewone lader te laden als het kan, en alleen bij uitzonderingen via de snellader.

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 16 december 2016 17:00]

Je rekent nu met incompatibele eenheden. Een laadstroom is in (m)A, een capaciteit in (m)Ah, dus die factor 0,2 zegt niets. Ik ben benieuwd naar de vuistregel, maar kun je 'm ook in de juiste verwoording / eenheden neerzetten?
1C = volladen in 1 uur, ongeacht de capaciteit.
0,2C = volladen in 5 uur, ongeacht de capaciteit.

Er hoort ook niet echt een grootheid bij. Als je een datasheet van een Li-ion batterij er bij pakt, zal je zien dat het aantal charging cycles vaak wordt aangegeven bij 0,2C. Hoe hoger dit getal, hoe sneller de slijtage en dus de batterij minder capaciteit overhoud.

v.b:
https://www.ineltro.ch/me...adb-a2a7-79c654d92915.pdf
https://cdn-shop.adafruit...s/1781Battery_2200mAh.pdf

[Reactie gewijzigd door FlyEragon op 16 december 2016 17:15]

Maar waarom is dat dan zo?

500 cycles lijkt me wel erg weinig trouwens. Dan zou een smartphone accu na pak 'm beet 600 dagen naar z'n grootje zijn, dat is minder dan 2 jaar.
Is het dan niet zo dat je batterij heftig gedegradeerd is na 2/3 jaar? Bij mij beginnen ze altijd te sterven rond die tijd
Dat ligt ook aan je oplaadgewoontes. Het volledig leeg laten lopen van je accu is niet goed voor de batterijduur. Maar ja, na 3 jaar zal er wel wat verschil in zitten, alhoewel het best meevalt met hoe erg de batterij achteruit gaat.
En het continu (laten) opladen van de batterij als ie vol is ook niet heb ik me laten vertellen.
Dit klopt niet aangezien er een stukje hardware in telefoons en zowat allr hedendaagse electronica die de stroomtoevoer naar de batterij afsluit zodra het vol is
Dan klopt het principe dus wel, maar is het afgevangen. Echter krijg je wel het effect dat het toestel stroom blijft verbruiken, dus zodra de acculading weer wat afgenomen is gaat hij wel weer bijladen. Ergo, aan de lader houden terwijl de accu vol is, is minder goed voor de accu.
Kan ook best zijn dat ie dan volledig op de lader gaat werken, en de accu feitelijk afsluit. Ligt er dus aan wat de electronica doet of het wel of niet slecht voor de accu is.
Het gros van de mensen doet geen 2 a 3 jaar met een telefoon. Quick Charge heeft bestaansrecht in deze wegwerpmaatschappij.
Ik vraag me dan toch af hoe bijv. Apple dat doet. Ik had een iPhone 5s uit 2013/2014 zoiets, heb deze 2 jaar gebruikt, batterij gaat gewoon 2,5 3 dagen mee. Niet al te zwaar gebruik overigens..

Heb nu een Macbook Pro 2012, batterij is 1603 dagen oud (op de dag nauwkeurig), zit op 81.8% van z'n oorspronkelijke capaciteit na 350 cycles.

M'n HP laptop uit 2013 kan hoogstens 10 minuten op z'n accu voordat die er de brui aan geeft.
Als de accu vervangbaar is, is dat ook niet zo erg. Alleen Apple heeft de trend van niet-vervangbare accu's in het leven geroepen, dus dank daarvoor. Maar bij die HP zou de accu nog weleens vervangbaar kunnen zijn.

En als niet, dan zijn accu's van laptops vaak nog wel servicable. En dat betekent zoveel als laptop openschroeven, oude accu afkoppelen, nieuwe aankoppelen, en laptop weer dichtschroeven.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 17 december 2016 22:08]

Daarom heb ik ook gekozen voor een Macbook uit 2012; daar is letterlijk alles nog vervangbaar. Goed, je hebt een torx-6 nodig voor sommige componenten en een tri-wing voor de accu, maar het is user-replaceable. Heb net gisteren de Superdrive eruit gehaald en via een caddy een oudere 500Gb SATA-schijf erin gezet, naast de SSD die de leverancier er al ingebouwd had voor me. Heb nu dus een bloedsnelle machine (i5, 8Gb RAM, 240Gb SSD + 500Gb 7200rpm schijfje = dikke win!). De accu zit op 80% van z'n oorspronkelijke capaciteit maar die gaat nog zeker 3,5 uur mee zegt 'ie. Wellicht vervang ik die nog door een andere.
Oh je kunt nog meer met die mac,
Ik heb bijvoorbeeld er ook een tweede ssd evo 850 500gb ingedaan. In de sd sleuf een Samsung uhs2 128 gb. En 16 gb 1666mhz geheugen
De batterij vervangen met een sterkere versie.
Dat draait pas als een tierelier.!
Geld was op ;) en ik had nog een 500Gb schijf liggen die anders niet gebruikt zou worden. 16Gb had een meerprijs van 170 euro, vond ik toch een beetje gortig worden. Die 8Gb + 240Gb flash viel precies binnen m'n budget. Die caddy was 2 tientjes..
Het is natuurlijk een ander verhaal met laptop's,

350 cycles na 1603 dagen, dat is een gemiddeld gebruik van 21,8% batterij per dag. Dat redden de meeste niet op hun telefoon ;)

2 Jaar is nog wel te doen, uit ervaring gaat de iPhone 5s echter ineens hard onderuit na 3 jaar. Problemen met de capaciteit komen dan snel naar voren.

Of ik doe gewoon altijd iets fout met mijn batterijen, dat kan ook :+
Hangt ook van de kwaliteit van de accu af. K heb een HP eltebook uit 2010 en doe nog ruim 2 uur met max helderheid en programma's open :P
Dat is ook zo.. m'n HP (Probook) heeft een stock accu van HP erin zitten. Gewoon de standaard nog. Net als m'n Macbook overigens ;)
Mensen doen ook niet zo lang meer met een laptop, telefoon, of uberhoubt met elektronica. :|
Daar heb je gelijk in. Het wordt steeds goedkoper, zuiniger en beter. Als we goed recyclen, is het denk ik ook niet erg dat we sneller vervangen.
M'n iMac heeft het nu 10 jaar volgehouden en is nu door m'n dochter in gebruik, is het model uit 2006 .. nooit iets aan hoeven vervangen. Natuurlijk heeft die geen accu maar ik ben van plan m'n Macbook (2012) ook zker nog 4 jaar te gebruiken. Misschien wel meer als het goed blijft werken allemaal. Sowieso heb ik er nog 2 jaar garantie op.. (refurbished maar werkt perfect)

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 18 december 2016 09:55]

Mijn oude one x doet nog altijd dienst bij mijn moeder en gaat ondertussen hard op de 5 jaar gebruik af. Hij zal waarschijnlijk niet meer de volledige capaciteit hebben maar heftig gedegradeerd zeker niet. Het heft dus zeker geen probleem te zijn.
Ik had zelf ook een One X en daarvan was de accu na iets meer dan 2 jaar nog prima. Daarna een M8 en die heb ik nu al 2,5 jaar. Vanochtend van de lader gehaald, nu nog 73%. Ik geef wel toe dat ik de energy saver gebruik. HTC geeft ook aan dat ze LiPo gebruiken, dus misschien dat dat het verschil maakt. Maar weet wel van meerdere mensen die een S3 hadden dat de accu binnen 2 jaar (korter dan ik de One X had) amper nog bruikbaar was.
Absoluut geen last van hier. Maar het zal inderdaad wel aan oplaafgewoontes liggen. Ik laad standaard 1 maal per etmaal op in de nacht. Maar na 2 jaar, dus 730 opladingen is ie nog prima en merk ik geen noemenswaardige achteruitgang, waarschijnlijk ook door updates van de telefoon zelf doe hem zuiniger kunnen maken.
Dat klopt ook wel redelijk, vaak heb je dan iets van 30% minder capaciteit.
Meer info en zeer leesbaar voor iedereen bij Battery University:
http://batteryuniversity....ing_lithium_ion_batteries
de 'lifetime' van een accu wordt vaak uitgedrukt in waneer de batterij 80% van zijn capaciteit heeft. Dat komt wel ongeveer overeen met de meeste ervaringen van mensen bij telefoons.
Eigenlijk zou er een pop-up op je telefoon moeten komen als je je telefoon aan de lader legt. 'Would you like to use Quick Charge?' Klik je op ja dan laad hij snel, klik je op nee (of helemaal nergens op) dan laad hij gewoon normaal. Het is inderdaad kansloos dat als ik hem 's nachts aan de lader leg dat hij zich in een uur zo vol mogelijk gaat pompen om dan zes uur niks te doen.
Samsung heeft er gewoon een switch voor zitten in het instellingenmenu.

Desalniettemin geloof ik er geen snars van. Tweakers staat vol met onderbuikgevoelens dat snelladen slecht is voor je accu, maar ik heb nog niemand gezien die daar een goede onderbouwing voor geeft.
Warmte is slecht voor accu's, Quickcharge zorgt voor warmte, daar kan je het een en ander aan koppelen natuurlijk (al lost OnePlus dat ook weer creatief op).
Hoe lost Oneplus dit op?
Just curious.
Geen idee hoe het technisch in elkaar steekt, maar een Oneplus 3 heeft een oplader die warmer wordt, in plaats van een warmere telefoon.
OK. Slim van ze!
Ik ben het met je eens.
Overal lees je de reacties van mensen dat dit slecht is en dat je er nooit aan moet beginnen. Maar wat is nu waar, wat is bewezen, waar moet je dan ECHT rekening mee houden?

Zou mooi zijn als Tweakers hier eens een INHOUDELIJK stukje over schrijft en dit publiceert!!!
Wel jammer, heb net een paar weken geleden binnen gekregen.

Maar ook die kan S7 niet snel laden.

Er zijn meerdere "snel laad" standaarden.
Kennelijk kan je met Xiaomi alleen hun eigen toestellen snel laden.

mbt: argument dat snelladen ten kostte van levensduur gaat.
Een powerbank gebruik je meestal buiten en als je hem dan nodig hebt (zoals op vakantie) dan wil je niet uren met dat ding aan je telefoon rondhuppelen, maar dat hij zo snel mogelijk je telefoon oplaad.

nieuws: Google overweegt verbod op methodes snel laden van Qualcomm en OnePlu...


Voor meer informatie over QC 3.0 zie:
https://www.qualcomm.com/...-fast-charging-technology

Het schijnt downwards compatible te zijn. Samsung S7 ondersteund QC 2.0

Bron (waar je leuk vergelijkings oplaad filmpje kunt vinden)
http://www.gottabemobile....galaxy-s7-galaxy-s7-edge/

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 16 december 2016 17:03]

Ik heb zelf de Xiaomi powerbank 10.000 mAh pro en deze laadt mijn S7 Edge wel op.
Maar ook snel ? Ondersteund die wel Samsung adaptive charging en/of QC 2.0 ?

Met de bijgeleverde oplader zit hij in 90 minuten vol.
Jep gewoon snel opladen. Adaptive fast charging is gewoon een andere naam voor qc 2.0. M'n s7 edge is dan in een uur en 15 min vol
Ik heb net gekeken, die 10.000Mah versie, heb je ook 2gen van die inderdaad QC 2.0 ondersteund.

Ik heb 20.000Mah gen 1 een paar weken geleden binnen gekregen en die heeft geen QC 2.0.
Jouw versie laad alleen met qc2 aan de micro usb zijde. Aan de usb a zijde laad ie standaard.
Micro USB is er toch alleen om hem om powerbank op te laden.

OF heeft hij een dubbele functie?

Uit scheme bij dit artikel staat dat hij gen1 helemaal geen QC heeft.
Opladen van de powerbank gebeurt met QC2 en laden van je gsm normaal.
Ik zal het eens in de gaten houden.

Heb een USB metertje besteld, dus kan ik het zien.
Wat is het verschil tussen polymeer en geen polymeer lithium ion?
een LiPo is een Li-ion in een "polymer casing" (that is, the soft, external container) (bron: wiki)

t.o.v. de traditionele metalen container. dit verlaagt het gewicht aanzienlijk, maar maakt em wel kwetsbaarder

[Reactie gewijzigd door SCiENTiST op 16 december 2016 16:56]

Maar LiPo mag je nooit volledig leeg laten lopen. Dan is ie praktisch gelijk aan gort. Vraag elke willekeurige modelbouwer maar naar de ervaringen ;)
Gewone Li-ion ook niet hoor. De meeste cellen voor consumentengebruik zijn hier echter tegen beschermd en schakelen zichzelf tijdig uit.
Zeg maar gerust alle. Of je moet goekope rommel uit China hebben. Alle cellen, li-ion, li-poly, NiMH, en wat allemaal nog meer. Allemaal hebben ze een klein printje die beschermt tegen overladen, en onderladen (over-ontladen).

Zelf die accu's voor Nokia telefoontjes van 2 hebben dat.
En wat is het verschil in gewicht? Li-polymeer is over het algemeen een stuk lichter dan Li-ion.
De oude weegt 338 gram. De specs van de nieuwe powerbank zullen maandag bekend worden want dan komt deze uit.
ik heb de eerste en ben er erg tevreden over. het enige minpunt is de tijd die het kost om de bank zelf op te laden. (uur of 15) Met mijn samsung galaxy s6 lader lukt het niet eens. geen idee waarom.
Ik heb ook de eerste versie, maar die is in een nachtje wel vol met de Samsung lader hoor. Ik merk echter dat de kwaliteit van de kabel die ik gebruik van enorme invloed is op de oplaadsnelheid. De originele kabel van samsung die ik kreeg was van erbarmelijk slechte kwaliteit, en de vervanging uit garantie was ook na 3 maanden stuk. Nu kabels van 3 euro van aliexpress die het al een half jaar volhouden en sneller laden dan het origineel.
Er zit een chip in,die automatisch het maximale voltage weet,zodat je automatisch op de snelste manier kunt opladen,en het is downgradeble,dus 'oudere' apparaten worden ook ondersteund. _/-\o_