Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi brengt smartphone uit met 6,44"-scherm en 5300mAh-accu

Door , 84 reacties, submitter: Kiswum

Xiaomi heeft zijn Mi Max 2-smartphone aangekondigd. De telefoon heeft een 6,44"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels en een accu met een capaciteit van 5300mAh. Tot nu toe gebruikte Xiaomi accu's met een maximale capaciteit van 4850mAh.

De telefoon heeft een behuizing met een grootte van 17,4x8,8cm en een dikte van 7,6mm, bij een gewicht van 211 gram. De telefoon heeft ondanks de grootte daarmee behoorlijke bezels: aan de zijkanten laat Xiaomi meer dan 4mm over, ongeveer evenveel als bijvoorbeeld iPhones. Aan de boven- en onderkant gaat het in totaal om 3,1cm. Xiaomi toonde zich met de Mi Mix vorig jaar, eveneens met 6,44"-scherm, een pionier op het gebied van het elimineren van bezels.

Het scherm is een lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels en Xiaomi claimt een maximale helderheid van 450cd/m2. De soc is een Qualcomm Snapdragon 625, een processor die Xiaomi eerder toepaste in varianten van zijn Redmi Note 4-serie. De soc is onder meer te vinden in de Lenovo P2, Motorola Moto Z Play en Huawei Nova. Het is de eerste midrange-soc van Qualcomm die is gemaakt op een 14nm-procedé en telefoons met deze soc hebben veelal een bovengemiddelde accuduur. Xiaomi heeft 4GB aan lpddr3-geheugen in het toestel gezet.

Het toestel heeft een behuizing van metaal met antennelijnen aan de boven- en onderkant. Achterop zit een camera met een Sony IMX386-sensor, met een maximale resolutie van twaalf megapixels en f/2.2-lens. Aan de voorkant is een frontcamera met een maximale resolutie van vijf megapixels te vinden met een f/2.0-lens.

De Android-smartphone zal, zoals zoveel Xiaomi-modellen, niet optimaal functioneren op 4g-netwerken in de Benelux. De Mi Max 2 heeft geen support voor 4g op 800MHz, de belangrijkste frequentie in de netwerken van KPN, Vodafone en Tele2. Hij heeft wel ondersteuning voor alle andere in de Benelux gebruikte 4g-frequenties.

Xiaomi brengt de Mi Max 2 uit in configuraties met 64GB en 128GB emmc-opslag. De telefoon kost vanaf 1699 yuan, omgerekend momenteel ongeveer 221 euro. Inclusief importkosten zullen klanten in de Benelux vermoedelijk tussen de 250 en 300 euro kwijt zijn voor de telefoon.

Reacties (84)

Wijzig sortering
Fijne grote accu, maar ik heb met mijn pianovingers al moeite om mijn 5" te bedienen. Als het scherm nou 5" was geweest had ik hem waarschijnlijk gekocht. 4g interesseert me persoonlijk vrij weinig, dus daar zou ik ook niet tegenaan lopen.
Naja, het is dan ook een ander (groter) segment Xiaomi telefoon :P het is alsof je zegt dat de iPhone 7 Plus te groot is en je deze liever kleiner had. Het is en blijft een phablet natuurlijk.

Waarom kijk je niet eens naar de Redmi Pro of Redmi 4? Dit zijn toestellen in dezelfde prijsklasse, kleinere accu (Redmi pro2 4500mAh), maar met de specs die ze hebben gaan die ook makkelijk 2 dagen (of meer) mee en zijn wél in normale formaten te krijgen.
Het flagship van Xiaomi trekt ook makkelijk 24 uur op 'slechts' 3350mAh maar wel met high-end specs.

Of wellicht dat je de Mi5s interessant vind? Tegenwoordig een koopje en is nog steeds een retesnel toestel.

[Reactie gewijzigd door quintox op 26 mei 2017 10:05]

Ik ben altijd zeer geïnteresseerd geweest in Xiaomi, vandaar dat ik de mi pad 2 in bezig heb. Er zijn echter zoveel telefoons van Xiaomi dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen in verband met een niet technische achtergrond.
Ik zal je helpen ;)

Mi 6:
Flagship 1e uitvoering

Mi 6S ( komt volgend jaar ) :
Flagship 2e uitvoering

Mi S Plus:
De Note uitvoering van het flagship

Mi C:
Budget uitvoering van het flagship

Redmi / Redmi Pro:
Budget line, iets minder toeters en bellen zoals (zoals verlichte body knoppen), andere SoC. waar deze vroeger van plastic waren, hebben ze tegenwoordig ook aluminium behuizingen.

Redmi Note:
Grotere uitvoering van de Redmi lijn, vergelijkbaar met de Galaxy Note

Mi Mix:
Concept phone zonder bezels

Mi Max:
Phablet phone ( grootste die ze hebben )

---

Het verschil zit hem vaak in de generatie en waar het toestel op gebaseerd is. Zo heeft de Max2 een mid-range snapdragon, de Mi Note2 weer een high-end en body is vergelijkbaar met de Mi5. De Mi5s plus is hier weer een upgrade op enz.

Het wordt een beetje verwarrend doordat ze alles door elkaar blijven gooien, ik denk dat je moet beginnen bij het budget en scherm formaat, ligt dit rond de 200,- en 5" dan hou je de volgende opties over:
- Redmi 4
- Mi5c
- Mi5

Vervolgens ga je features afwegen, game je veel mobiel? Dan is de Mi5c/Mi5 de juiste keuze. Gebruik je je telefoon echter alleen om beetje te browsen en hecht je meer waarde aan accuduur? Dan is de Redmi4 de juiste keuze. Wil je meer toeters en bellen zoals verlichte knopjes? Dan valt de Redmi weer af.

[Reactie gewijzigd door quintox op 26 mei 2017 12:08]

Net als bij de Redmi reeks wordt ook bij de Redmi Note geen 'Mi' vermeld. :)
Verder klopt het wel aardig ja, al blijft het lastig door het aantal toestellen en versies die Xiaomi in een noodtempo uitbrengt.
De "Mi" hoorder er idd niet voor te staan :P Dank, is gecorrigeerd.
Mi4s, Mi5s en de volgende mi6s zijn in feite geen 2de uitvoeringen van xiaomi's flagships. (mi4, 5, 6)
Neem bv. de mi5s in tegenstelling tot de mi5 heeft deze geen OIS, Gorilla Glass, IR blaster en zal niet rekenen op android updates de komende 2-3 jaar zoals bv het geval is bij de mi4. de Mi5s heeft weliswaar highend hardware, maar tegelijkertijd ook soort van uitgeklede versie van de mi5. Bovendien is de introductie prijs van de mi5s veel lager dan de mi5 wat ook wel iets verklaard.
Klopt, maar je krijgt er andere zaken voor terug zoals:
- Grotere sensor camera ( beter voor fotografie, OIS is zonder video verwaarloosbaar ) en zoals ik het had begrepen krijgen ze OIS niet geïmplementeerd op dat formaat sensor.
- RAW foto materiaal en 4K video
- Ultrasound fingerprint scanner
- Grotere accu
- Aluminium body i.p.v. glas of het veel duurdere keramiek
- Instap model met 64GB i.p.v. 32GB

Hoezo kunnen ze niet rekenen op Android updates de komende jaren? Zit toch dezelfde MIUI build in als de Mi5? En wat ik met een IR blaster moet? :P Dus ach, uitgeklede versie? perhaps.. is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb pas sinds kort de Mi5s en voor mij persoonlijk had de Mi5s meer te bieden dan de Mi5. Deed ik veel filmen dan was mijn keuze wellicht anders geweest.

[Reactie gewijzigd door quintox op 27 mei 2017 16:29]

Ik ga uiteraard mee in de punten die jij noemt, maar toch vind ik het jammer dat ze op zn top toestel iets cruciaals als Gorilla glass weglaten, bovendien moet je het internet afstruinen om daar zelf achter te komen. Xiaomi zelf is daar niet transparant in. Met updates bedoelde ik de nieuwe en aankomende android versies en niet miui. Totslot gezien de prijsverschillen is het meer dan normaal dat ze toch ergens op moeten beknibbelen.
Op T-Mobile heb je gewoon overal 4G. Maar dat wordt natuurlijk nooit vermeld bij Xiaomi toestellen ;).
Goed dat je het erbij vermeld idd! Wel zo prettig voor mensen die geinterreseerd zijn.
De kans is groot dat je met dit toestel (ook bij T mobile) in de 'buitengebieden' van Nederland geen (4G) verbinding hebt.
Het basis 4G-netwerk van T-Mobile heeft in theorie ook de grootste capaciteit omdat het is uitgerold op de 1800 MHz-band. Deze frequentie heeft, in tegenstelling tot de 800 MHz-band van KPN en Vodafone, een minder groot bereik, maar wel een hogere capaciteit.
Op deze site kun je zien wat bij jou in de buurt beschikbaar is. (even flink inzoomen)
edit details

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 26 mei 2017 10:03]

Zoals ik het begrepen heb is dit oude kritiek of in ieder geval een probleem waar T-Mobile aan gewerkt heeft. Ze deden dat door de 900MHz-band die ze eerst voor 2G gebruikten om te zetten naar LTE. De theorie is dat 900MHz vrijwel net zo goed is als 800MHz voor buitengebieden.

Nu heb ik zelf geen T-Mobile, en weet ik ook niet in hoeverre deze uitrol is verder gegaan in de buitengebieden en hoe goed dit plan uberhaupt heeft gewerkt. Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.

Het is in ieder geval zo dat de 900MHz 4G-frequentie (LTE-band 8 ) veel vaker wordt ondersteund door Chinese telefoons. De Xiaomi Mi6 ondersteunt het out-of-the-box, en voor veel andere telefoons kunnen tweakers deze band unlocken in het modem met Qualcomm-tooling. Dit omdat voor band 8/900MHz i.t.t. band 20/800MHz meestal geen aanvullende antennehardware nodig is. Volgens de officiele specificaties van XIaomi zal dat voor deze Mi Max 2 ook moeten - deze ondersteunt alleen de 1800MHz en 2600MHz-banden out-of-the-box.

[Reactie gewijzigd door DCK op 26 mei 2017 10:38]

T-Mobile heeft een prima dicht netwerk hoor, de vraag is of het verstandig is deze telefoon aan te schaffen in de Benelux.
900MHz is uiteraard ook prima. Ook daar staan een hoop masten van in Nederland De specs. die ik kon vinden zijn de Mi Max-2 4G bands LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500) beschikbaar en daar is een prima 4G combinatie van te maken, maar in Nederland geen zekerheidje... althans, lastig om uit te zoeken of het mogelijk is en als het mogelijk is, óf je wel overal (goed/snel) bereik hebt.
Tja, wat is een buitengebied? Voor het werk ben ik regelmatig in de Kempen (omgeving Eersel, Knegsel, Bergeijk, Hapert) en daar heb ik met T-Mobile een betere verbinding dan met KPN en dan kan ik zelfs gebruik maken van 4G.

Ik ben nu zo'n 8 jaar abonnee van T-Mobile en ik heb eigenlijk overal bereik (waar andere providers ook bereik hebben). Wellicht komt het door de locaties die ik in Nederland bezoek, maar ik ben in ieder geval erg tevreden over het bereik van het netwerk. Zelfs met Chinaphones in de hand heb ik op veel locaties een snelle 4G verbinding (>50mbit tot 120mbit).

Mijn vraag aan jou is:
Is de kans groter dat je met T-Mobile geen bereik hebt of is de kans groter dat je als inwoner van een buitengebied een slechter bereik hebt met T-mobile, dan met een andere provider?
Als het laatste het geval is, dan kun je je contract "gewoon" ontbinden als je op je woonadres geen bereik hebt.
Het grote voordeel van een telefoon met (ook) een 800Mhz frequentie is dat de kans op overal bereik behoorlijk groot is. Dat wil niet zeggen dat die verbinding snel is trouwens. 4G en straks ook 5G is een ingewikkeld Mhz verhaal waarin frequenties aan elkaar worden gekoppeld. Feit blijft dat hoge frequenties minder sterk zijn, een 800Mhz zendmast komt veel verder.
Geen idee hoe dat nu is, maar het 3g bereik van T-mobile was dramatisch slecht in Oost-Groningen.
2 jaar lopen ergeren en wel dusdanig dat ik gewoon geen T-mobile meer neem.
Zit nu op Ziggo / vodafone en echt nooit klagen qua bereik. En ik zit regelmatig in wat Groningers het buitengebied noemen.
al aan het testen? of moet je nog ff wachten :)
Ik zal de Mi Max 2 niet gaan testen, zelfs niet als ik hem gratis zou krijgen. Vanwege het massale formaat, vind ik hem niet de moeite waard om daar mijn tijd in te steken. Ik zou hem ook niet eens kunnen adviseren aan mensen die een phablet zouden willen. Mijn persoonlijke oordeel zou teveel in de weg zetten van een eerlijke review. Bij mij ligt de grens op 5,5 - 5,7" om een eerlijk advies te kunnen geven. Zo'n telefoon past in ieder geval nog in mijn broekzakken en zal ook niet uitsteken.

Mijn persoonlijk voorkeur ligt veel lager, naemlijk rond de 4,6-5", maar daarin ben ik een outsider geworden en helaas lijkt Sony deze gebruikers nu ook links te laten liggen. Maar goed, dat is weer een andere discussie. Daarmee wil ik aangeven dat ik een dergelijke telefoon niet eens als vervanger van mijn telefoon zou kunnen zien.
aaa kijk, was benieuwd, icm eerder contact :)
voor mn werk zou het ideaal zijn, voor gewoon gebruik (alles met een spijkerbroek en buitenshuis) niet. Maar dat maakt me niks uit, heb nu ook 2.
Probeer maar eens tussen Gulpen en de Belgische grens een fatsoenlijke mobiele dataverbinding op te zetten. Dat gaat gewoon niet lukken. En als je op een .be provider uitkomt, dan nog is de snelheid en latency om te huilen.
Buiten is het nog best wel goed te doen, maar binnen is het inderdaad het vaak helemaal niks. Er zijn inderdaad wel een aantal blindspots in deze regio.
Dekkingskaarten per provider : klik hier
Maar let op, de 'dekking' betreft hier de zgn. 'binneshuisdekking' wat een erg relatief begrip is. Heb je bijvoorbeeld veel staal en beton verwerkt in de plafonds, dan kan dat nogal invloed hebben op je bereik.
Bij de link die ik plaatste kun je zelfs de providers, 'over elkaar heen' leggen ;)
Okee. Ik heb nog een oude Xiaomi Redmi note 2 foon en heb met Simyo (KPN) op de veluwe gewoon 4g. (geen flats hier lol)
Hooguit koeieflats zeker :+
Zonder gekheid jou toestel is volgens tweakers nieuwer dan de Samsung S7, dus niet echt oud zeg maar. KPN staat bekend om een heel goed netwerk. Ben wel benieuwd wat er gebeurt als je daar door in de bossen en over de hei loopt, de kans is groot dat de verbinding verdwijnt of dat de telefoon op 3G overgaat.(ook letterlijk ;) )
sja specs zeggen dat 800 MHz band er niet op zit. Wil maar zeggen dat ie niet altijd nodig is voor 4g. En wandelen in de bossen ga ik niet op mijn foon kijken :)
Jup, ik heb een Xiaomi Mi4c overal vol 4G bereik waar ik kom over het Tmobile netwerk.
Plus ook gewoon 4g bij andere providers in de grote steden.
Dat vind ik een bijzondere reactie. 4G ondersteuning wordt alleen maar belangrijker, niet voor de snelheid maar ook juist voor betere bereikbaarheid, zeker als VoLTE naar alle (mogelijke) toestellen wordt uitgerold.
Ik ben zo'n rare die het liefst een oud nokia toestelletje heeft. Dit gaat helaas niet omdat ik daar geen whatsapp of spotify op kan draaien.

Voor surfen, skype en andere zaken gebruik ik mijn tablet wel.
Ik denk dat je VoLTE voorlopig op Chinese telefoons kan vergeten, de providers maken dat vooralsnog enkel mogelijk op een beperkt aantal (Europese) toestellen, de types die ze zelf verkopen.
Op mijn Mi max 1 doet VoLTE het prima op het Tele2 netwerk.
Dan moet je eens naar de redmi series kijken. De 3s heeft bijvoorbeeld een 5" scherm en ook een grote accu (4100mah).
Goeie tip. Ik zal eens gaan kijken
pianovingers = juist lange vingers
Dat weet ik, daarom snap ik niet dat mensen een 5.5 toestel goed kunnen vast houden.
Ah zo, ja snap ook niet dat er zo veel 5.5" telefoons zijn en zo weinig 5"
Xiaomi redmi 4 prime 625 sock 5 inch scherm en 4200 mA batterij
6,44" is echt te groot. Ik heb zelf een Xiaomi Mi5s Plus die 5,7" is en dat gaat net goed. Op de 6,44" is er zelfs een one hand modus, ik denk dat dat al iets zegt over hoe groot dat is :+ . Als het scherm oled was dan zou de accu langer meegaan, maar volgens mij heeft Samsung of LG niet zulke grote telefoonschermen?

Dat is volgens mij toch de grote kracht van de Lenovo P2. Ik merk dat de accu wel goed is bij de Xiaomi Mi5s Plus gaat met gemak 2 dagen mee bij licht gebruik. Alleen hotspot aan zuipt als een bezetene :+ :Y) . We (lees: ik ;) ) hebben efficiëntere en zuinige wifi/4G-chips nodig.
Op de meeste 5.5"+ is er eon one hand modus....In ieder geval had de Note 2 dat al .
MIUI heeft dat inderdaad standaard ingebouwd zitten, je kunt dan kiezen om het scherm te verkleinen naar 3,5, 4 of 4,5 inch zodat je er beter bij kunt.
Op mijn Xiaomi Note 4 Global heb ik ook one handed modus met 5,5 inch scherm :). Dezelfde erg zuinige processor met 4.100 mAh batterij. Ben benieuwd naar de screen on time van deze als de mijne al bij gebruik van veel apps al 7-10 uur haalt. Dat is soms met 4 uur gaming.
Oled is niet per definitie zuiniger. Een oled is alleen zuinig als je veel met donkere themes/paginas etc werkt omdat het scherm dan pixels uit zet. Een LCD is juist weer zuiniger met witte achtergronden (wat zon beetje alle websites hebben :+ )

Daarnaast is dit natuurlijk een niche telefoon voor een klein publiek en ook tegelijkertijd een eyecatcher. Zo brengen veel media de mi max onder de aandacht en is het goede reclame.
In Miui zit al enkele jaren een One-hand modus ingebouwd. Zelfs mijn Mi2 met 4,3" scherm heeft deze modus erin zitten. Net als bij de Redmi 4X, kun je daarin naar 3,5 en 4" schermformaat. Het mooie van deze feature is dat je kunt bepalen je de verkleinde modus naar rechts of links wil hebben. Dat is dus ideaal voor de linkshandigen.

Maar goed, het is een standaard feature in Miui en zo goed alle features worden naar alle telefoons gepushed.
EMUI van Huawei biedt eveneens de one-handed functionaliteit, ook op de toestellen met 'kleinere' schermen.
Ik kom van een Note2 , deze heeft een 5.7" scherm. Heb nu de Xiaomi Mi Mix 18k versie met 6.4" en die is nauwelijks groter qua totaal formaat, dank zij de missing bezels...

[Reactie gewijzigd door BazerK op 26 mei 2017 20:54]

Jeutje. Zit er meteen een oplaadkabel bij zodat je 'm kan inzetten als range extender voor je Tesla?
Ik was aan het overwegen voor de lenovo p2 te gaan, maar dit word ook een goeie optie dan. Zelfde prijsklasse, zelfde zuinige en nieuwe soc met extreem vadsige accu.
Duel sim is wel verdomd handig, hopelijk heeft deze xiaomi dat ook.

De keuze word dan het scherm en eventueel software. Hoewel ik de boel vaak unroot om bloatware te verwijderen. Dus voornamelijk het scherm zal het verschil zijn. 5,5" tegenover 6,44".
Vind een 7" tablet wel wat groot om mee te nemen. Echter kan ik die wel aan bv. mn broertje mee geven in het geval van de xiaomi. Dan kijk ik wat popcorntime voor het slapen gaan, op de telefoon.

Typische westerse keuze stress, terwijl mn oude galaxy s4 het opzich ook nog prima doet op wat barsten in het scherm na.
Wat hebben we het toch moeilijk O-)

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 26 mei 2017 12:44]

Jep dual SIM aanwezig op dit toestel. Wel hybrid. Dus 2 sim kaarten of geheugenkaartje en sim.
Jammer dat hybride slot - je ziet nu dat sommige fabrikanten er bij hun recente modellen weer vanaf stappen omdat het bijzonder impopulair (en nogal misleidend) is bij de gebruikers.
Ik noem het eerder een tablet met belfunctie :)

5.5 inch is voor mij groot genoeg
Altijd diezelfde zever van 'tablet met belfunctie'. Ik zou eerder zeggen: probeer het zelf eens en geef het een kans, want je spreekt uit geen ervaring.

Voor de een is het fijn, voor de ander te groot. Maar je uitspraak getuigt van weinig ervaring ermee. Deze phablet, zoals men dit normaal noemt, zou bij mij zeker in de smaak vallen maar zolang mijn Huawei P8 Max (6.8") het nog doet, kan ik verder. Ik zou niet meer onder de 6" willen eerlijk gezegd.

De toepassingen die ermee mogelijk zijn zorgen ervoor dat ik slechts 1 apparaat nodig heb: een smartphone. De tablet is overbodig want deze phablet combineert beide.

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 26 mei 2017 11:06]

Ik vind telefoons al jaren te groot om mee te bellen zonder headset of op de speaker.
Tja op de huidige telefoons is bellen ook maar bijzaak.
Als dat zo belangrijk is ben je beter af met de remake van de 3310.
Maar de laatste jaren zijn er ook echt wel kleinere telefoons gemaakt
Wat je eigenlijk zegt is dat je al jarenlang de verkeerde keus maakt ;p
Nee zeker niet, ik hou ook van een groot scherm, maar bel nog steeds erg veel. Zit uren per dag achter het stuur en dan is het leuk als je met collega's kunt bellen, soms met 3 of 4 tegelijk. En in tegenstelling tot Whatsapp bellen of andere alternatieven, is het via Volte zonder vertraging en perfecte kwaliteit
Maar waar laat je zoiets?

Niet in je broekzak lijkt me? En in je jasje staat ook niet.
In de binnenzak van een pak kan prima, en in een auto houder onderweg.

Probleem wat ik wel had toen ik nog een grote 7" telefoon had: in het weekend (in de zomer) loop ik in jeans, en dan past-ie ineens nergens meer goed, en viel het kreng zo nu en dan uit mn kontzak - en zo is-ie ook overleden.
In de binnenzak van een pak? Dat gaat behoorlijk trekken met een 6.8" phablet. Lijkt mij in ieder geval absoluut niet prettig.
Zelfde hier, ik heb dat al met mijn 5,5" telefoon, zit niet lekker in mij binnenzak van mijn jas, en ook niet in mij broeken trouwens.

En ja 6,44" is weer een hele stuk groter dan 5,5"

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 26 mei 2017 19:56]

Binnenzak van mijn jas, maar ook in mijn broekzak past hij. Echter als ik ga zitten, haal ik hem eruit. Dat is het enige nadeel dat ik ervan ondervind, maar voor mij weegt het niet op tegen de voordelen van het grote scherm in mijn werksituaties :)
Groter = beter
Size doesn't matter
Ik vind 'm wel lekkerder in de hand liggen. :*) Vooral met hogere resolutie wil je een groter scherm.
De DPI wordt dan juist weer lager en er is weer kans op het kunnen zien van individuele pixels. Ik geef soms voorkeur aan de optische scherpte van hoge DPI tegenover een fysiek groter beeld.
Dat valt op zich wel mee, ik heb een aardige tijd een 7" telefoon gebruikt met een 720p scherm, en dat werkte prima. 1080p op 6.4" is al ruim voldoende.
Het ligt er denk ik vooral aan wat je gewend bent. Ik heb nu 1920 * 1080 op 5 inch, dat is dubbel zoveel DPI als 7 inch op 720P. Als ik nu naar een iPad 2 scherm kijk vallen me de pixels echt op. Zoveel minder DPI heeft die niet als jouw 7 inch voorbeeld.
Moet je die tablet verder van je gezicht houden.

5.5" phone op 1080p en type nu op een 7 inch tablet op 720p, en kan 'Dreamvoid' bevestigen.

Mijn ogen zijn gelaserd en nagenoeg perfect. Pak Hz verschil goed op, pixels en kartels ook.
Maar pixels tellen in dit geval, komt puur doordat je ze direct na elkaar vergelijkt en hoogst wss de tablet op dezelfde afstand van je gezicht houd als je telefoon.
Ga hem waarschijnlijk kopen :9
Ik ook, na de Mi max wil je nooit meer een ander toestel dan de opvolger ervan ;-)
Haha, die one hand modus zit voor zover ik weet op elke Xiaomi telefoon, wan dat is gewoon een feature in MIUI. Werkte ook op mijn oude redmi bijv, en nu op m'n mi5.
De bezels zullen wel zo groot zijn doordat er nu ook een grotere accu in past, maar daat was wellicht helemaal niet zo nodig. De SD 625 is al extreem zuinig en wat mij betreft hadden ze dan ook beter kunnen richten op het relatief klein houden van het toestel door de bezels om het scherm te beperken dan een nóg grotere batterij in te bouwen.
Normaal is de uitspraak groter = beter doorspekt met sarcasme en cynisme. Echter in het geval van accu's..

Dus jij hebt liever een paar mm slanker model dan een grotere accu? Sorry maar wie wil er nu niet dagen lang op één lading doortuffen?!