Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 57 reacties
Submitter: -8-

Microsoft en Xiaomi hebben een overeenkomst gesloten, waarbij het Chinese bedrijf 1500 octrooien van Microsoft koopt. Daarnaast verplicht het zich ertoe om Skype en Office standaard mee te leveren op een groot deel van zijn toestellen.

De applicaties zullen vanaf september aanwezig zijn op de Mi 5, Mi Max, Mi 4s, Redmi Note 3 en Redmi 3, zo meldt Microsoft in een persbericht. Naast het verkrijgen van de 1500 octrooien is er ook een licentieovereenkomst gesloten, die het voor de ondernemingen mogelijk maakt bepaalde octrooien van elkaar te gebruiken, weet Reuters.

Microsoft bezit meer dan 60.000 octrooien. Het is onduidelijk wat de inhoud van de nu verkochte octrooien precies is, de berichten noemen alleen technologie op het gebied van onder andere spraakcommunicatie, multimedia en 'cloud computing'. The Wall Street Journal spreekt daarnaast van octrooien over draadloze communicatie.

Analisten stellen tegenover Reuters dat het Xiaomi nooit echt gelukt is om buiten de grenzen van China te treden, omdat het bedrijf weinig patenten bezit en het risico van langdurige juridische procedures niet wilde nemen. Door de overeenkomst met Microsoft zou dit obstakel nu weggenomen moeten zijn. Microsoft sloot eerder gelijksoortige deals met Asus, Dell en Samsung.

Het in 2010 opgerichte Xiaomi kondigde onlangs de Mi Box-tv-speler ook in de VS aan; dit is daarmee het eerste Android-apparaat dat het bedrijf buiten Azië verkoopt. Het is te verwachten dat er meer zullen volgen. Tegenover The Wall Street Journal stelt Hugo Barra, vicepresident van Xiaomi, dat dit echter nog niet dit jaar gaat gebeuren.

Op dit moment ligt de nadruk van het bedrijf nog in India, waar Xiaomi vorig jaar actief werd. In februari zei Barra nog tegen Tweakers dat er vooralsnog geen plannen zijn om smartphones in Europa uit te brengen, vanwege ontbrekende relaties met retailers en providers. Xiaomi verkocht in 2015 ongeveer 70 miljoen toestellen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (57)

Zolang ik het er ook maar terug kan afgooien zonder dat ik moet liggen rooten..
Xiaomi.eu rom erop, die doet hier waarschijnlijk niet aan mee. :)
En hoe is dit niet rooten dan?
De stables hebben geen root dacht ik. Root heb je niet nodig, wel een unlocked bootlader en laat Xiaomi nu net sinds kort hun bootloader locken. Maar unlocken kan (voorlopig) nog door een code aan te vragen.
Vergt veel effort voor de nieuwe devices. Maar eenmaal een custom rom erop en gaan met die banaan.
Dat wil ik nou met Samsung en Google apps
Heb al 3 xaomi's gehad. Alle stock apps die niet essentieel zijn kun je er afgooien. Ik gok dus office ook.
Zou er nu ook een Windows Phone komen van Xaomi ? (inclusief Office en Skype)
Kleine kans dat een fabrikant tegenwoordig nog gaat proberen om een Windows Phone te fabriceren. Misschien als ze er al een aantal hebben gemaakt, maar het marktaandeel is dusdanig klein geworden dat het niet meer loon om hier een toestel voor te ontwikkelen. Ik verwacht dat ze dit jaar nog de stekker er uit trekken bij Microsoft.
Wat een onzinnig stukje met enkel meningen en gedachtes.
Daarom stappen er nu ook juist OEMS in windows mobile.. Berichten van bijv. HP met zijn elite x3 gemist? Hiermee sturen ze aan op de enterprise markt.

Tevens alle cijfers die ik voorbij heb zien komen komen constant van web statistieken af, en laat Edge zit op dit moment voort doen als Safari... Mooi betrouwbaar beeld waar jij dan je mening op basseerd

Ja de verkopen zijn terug gelopen, ja er zijn verhoudingsgewijs minder windows toestellen actief maar dat is ook niet gek! Maar de reden is voor mij duidelijk echter de nitwits die enkel op ongegronde cijfertjes hun hele mening / leven bouwen, nou! succes ermee ;)

P.s. Microsoft trekt de stekker niet uit windows mobile, waarom niet? omdat dit verweven zit met windows 10, wat ook op de xbox draait en op -tig miljoenen pc's, het kost verhoudingsgewijs dus bijna niks om dit os door te ontwikkelen.

Mijn advies aan jouw, koop voor een paar euro een windows toetsel zet er windows 10 op werk er een maand of twee mee kom dan maar eens terug maar dit geneuzel telkens "trekken de stekker eruit" op grond waarvan? omdat pro android blogjes het maar al te leuk vinden hun plasje te doen? Juist
Wereldwijde verkoop Windows Mobile (op basis van aantal toestellen) in Q1 2016: 0.7% (2399 toestellen). Een jaar geleden was dat nog 2.5%. Als je dat combineert met de berichten over de grote hoeveelheid ontslagen mensen...

Als ze het windows mobile platform uitzetten, gaat er helemaal niets mis met Windows 10 of de Xbox. Ik heb zelf een game pc met Windows 10 maar geen Windows Mobile apparaat. Heb er zelf ook eentje gehad (Windows Mobile 8.1). Cadeautje van Microsoft. Heb het toestel na een zeer korte tijd weggegeven omdat ik het geen fijn systeem vond.
af en toe vraag ik me wel eens af of we hier te maken hebben met it-ers of met hobbisten die linea directa van NU.nl of zo af komen.

Niks tegen jouw persoonlijk maar er zijn redelijk wat gegronde redenen waarom de verkoop van de toestellen terug loopt. En dit heeft voor zo ver ik weet niks te maken met de terug lopende userbase, maar met de insteek van microsoft.

Waarom -tig toestellen door oems laten uitbrengen en dan mŤt windows 8.1 en vervolgens geen updates hoeven te verwachten? Juist om eerst windows 10 (mobile) af te krijgen en het gestroomlijnd te krijgen. Windows 10 en dan vooral mobile is helemaal niet af - genoeg voor de normale consumenten markt. Alleen dit zou eigenlijk bij menig it-er een lampje moeten gaan branden wat voor een product dit nou werkelijk is.

Sinds de lancering van windows 8 (en niet eens 8.1) heeft microsoft nauwelijks marketing gebruikt voor haar mobiele apparaten aanbod, wetende dat ze eerder een toestel of 25 verkochten en nu nog maar 8! voorraden verkopen en de oems ruimte geven wanneer in de zomer de daadwerkelijke puntjes op de i gezet worden en het OS pas echt de gezonde concurrentie aan te gaan.

Want wat nu gebeurd; Oh windows 10 is verschrikkelijk niet consistent en lelijk en het bugt! En daarmee weer een troef in handen om het jonge mobiele os direct tot op de grond af te branden. Dus waarom beter niet even wachten tot alles eruit is, en de "extra" functionaliteit zoals continuum een eerlijke kans geven?
Als ze het windows mobile platform uitzetten, gaat er helemaal niets mis met Windows 10 of de Xbox.
Dat zeg ik ook niet. de verschillende OS-en zijn zo nauw met elkaar verbonden / gelijkenis dat ze zelfs onder de zelfde naam worden genoemd. Met andere woorden als je dat toch met de desktop os bezig bent dan is het updaten van de mobiele variant relatief eenvoudig. Maw waarom zou microsoft de stekker eruit trekken?

En nu komen we bij speculaties, ik denk dat de meeste nog zullen opkijken van windows (&mobile) de stekker gaat er echt niet uit en beetje bij beetje zal de marketing machine op gang komen en aller eerst de enterprise markt iets waar Microsoft kind aan huis is.

Ik ben in ieder geval benieuwd waar we over 5 jaar staan.

[Reactie gewijzigd door downcom op 1 juni 2016 17:11]

Nu.nl? Nee. Ik ben echt een IT-er...

Niks persoonlijks tegen jou, maar als je ziet dat een systeem dusdanig klein aan het worden is dat het niets meer toe voegt en voor een bedrijf met een enkele mogelijkheid meer winst kan maken, de developers met grote getalen worden ontslagen, dan kan ik niets anders concluderen dan dat het gewoon over is. Ik zou het ook een echt domme zet vinden om hier mee door te gaan. Met een marktaandeel dat richting de nul procent gaat heb je niets meer aan een eco-systeem. Leuk dat ze het nog even blijven proberen, maar voor hoe lang. Gezien de fouten die gemaakt zijn bij de vorige versies, heb ik geen vertrouwen meer in de nieuwe versie. Ik denk dat veel consumenten dat ook hebben. Daarnaast, mensen zijn bekend met Android en Apple toestellen en dat is wat mensen willen. Zakelijk is dat hetzelfde verhaal. Mensen willen een bekend systeem. De mensen die de beslissingen nemen zijn voornamelijk de managers en die willen een systeem dat ze kennen. Ze kennen iPhone toestellen en Android toestellen. Dat is bekend en vertrouwd. Het is leuk dat ze het hebben geprobeerd, maar ze moeten eerst maar eens bewijzen dat ze een mobiel besturingssysteem met een bijbehorend eco systeem kunnen maken waar mensen mee uit de voeten kunnen. Tot nu toe is dat niet gelukt en ik heb weinig vertrouwen in de toekomst. Het is nu trekken aan een dood paard. Ik verwacht eerder dat de Ubuntu telefoons vlucht gaan nemen dan dat de nieuwe Windows Mobile telefoons wat gaan worden.
de developers met grote getalen worden ontslagen
Dit was vorige zomer al bekend omdat er een "dubbele" bezetting zou zijn met de overname van Nokia, echter om aan de voorwaarden van de overnamen te voldoen vinden de ontslagen nu pas plaats. Met andere woorden heeft niks te doen met het OS/microsoft of de ontwikkerlaars zelf.
Dit dit zo groot word opgeblazen? tja het is microsoft als er ons plasje kunnen doen dan doen we het als blog.
Ik zou het ook een echt domme zet vinden om hier mee door te gaan.
is natuurlijk een mening, maar nogmaals dit is een strategische zet. Iets wat misschien uit jouw ogen niet logisch is maar vanuit het beschermen van het product juist in de toekomst als voordeel kan werken.
Zakelijk is dat hetzelfde verhaal. Mensen willen een bekend systeem. De mensen die de beslissingen nemen zijn voornamelijk de managers en die willen een systeem dat ze kennen. Ze kennen iPhone toestellen en Android toestellen
Dit vergelijk gaat mank, de managers kennen juist enkel windows omdat dat de software is waar mee ze dagelijks werken. Een telefoon is geen vervanger van hun dagelijkse hardware.

Tevens met contuniuum dat dadelijk zelfs draadloos werkt heb je een systeem dat naadloos in elkaar overvloeit. Wat wil je dan nog meer?

Het probleem ligt niet bij het product of de koper maar de media die enkel zuur kan doen.
Het is nu trekken aan een dood paard.
dat is wederom jouw bevinding gebaseerd op je eigen mening. Zonder de werkelijke feiten te kennen. Maar goed nul budget voor marketing amper 7 toestellen op de markt en eigenlijk het product niet promoten maar hopen dat wat early adapters happen dat is de strategie en dat lijkt te werken. Hierna kunnen ze als het echt af is (windows 10 zit gewoon nog een beta al zeggen ze dat niet) de marketing machine laten draaien en komt het allemaal wel goed.

Maar het gaat ook om commercieel inzicht; als je niet begrijpt dat het pushen van windows mobile juist negatief kan werken omdat het zoals ik net al zei niet 100% af is.

En wat betreft ubuntu (phones), dit wordt gewoon net zon tijdelijke hype als de EEEpc-tjes het lijkt leuk tot dat je inziet dat je best beperkt bent met zoals hard als software. En natuurlijk worden er oplossingen gezocht in html5 maar dat is enkel voor lichte kleine apps.
Het grote verschil is ook dat er in 2016 amper W10M toestellen uitgekomen zijn, dan daalt de verkoop ook gelijk.

En het geblaat dat de stekker eruit zal gaan is gewoon onzin, er word door MS nog hard gewerkt aan W10M. En met de huidige Restone insider builds is er al een hoop verbeterd.

Ik zie het niet zo snel gebeuren dat W10M een grote speler op de smartphone markt gaat worden maar ik zie ze wel nog een stukje markt aandeel terug pakken die komende jaren vooral in de enterprise markt.
(2399 toestellen
x1000 neem ik aan
Ze zijn bij Microsoft nog continu bezig nieuwe functionaliteit toe te voegen aan Windows 10 Mobile dus dat verwacht ik voorlopig niet.
De verkopen gaan hard richting de 0. Ze kunnen blijven toevoegen wat ze willen maar als mensen de toestellen niet kopen en er bijna geen ontwikkelaars meer zijn, gaat het ook niet werken.
Ik zie ze hier ook niet direct van terugkomen, maar ze hebben nu maar 1 codebase meer voor het grotendeel van hun OS'en. WP doodverklaren is daarom eigenlijk een nutteloze statement. Het kost MS weinig meer werk om WP te onderhouden en verbeteren aangezien het zoveel deelt met al zijn andere broers.
Er zijn al officiŽle Windows 10 roms voor de Mi4 te downloaden.
Dat is toch nog niet hetzelfde als Windows Phone toestellen uitbrengen maar geeft wel aan ddat ze daar al eenvoudig toe in staat zouden zijn.
Dat is waar, maar de eerste stap was daarmee wel gezet. Zeker omdat die rom gemaakt werd met ondersteuning van Microsoft.
De Mi Pad 2 is ook met Windows te koop, dus ze hebben iig ervaring met Windows. Verder is het natuurlijk giswerk wat betreft hun toekomstige toestellen.
Wow, dat is niet gering ! Maar krijgt Microsoft nu ook een vinger in de pap bij Xiaomi ?
Voor Microsoft is het een directe weg naar de Aziatische afzetmarkten waarop Xiaomi hard aan het groeien is. Als iedereen daar automatisch te maken krijgt met Office/Skype en eventueel Onedrive heeft Microsoft daar zeker baat bij en is een verdere 'vinger in de pap' niet eens nodig.
Waar is Xiaomi hard aan het groeien? In China en India (toch de 2 grootste afzetmarkten) zijn ze over hun hoogtepunt heen. Vooral in China zakt Xiaomi verder weg. Huawei, ViVo en Oppo doen het daar de laatste tijd steeds beter.
En in die markten is bijv. Kingsoft Office veel groter (oude WordPerfect) want: gratis & veelal voorgeinstaleerd. Onedrive is geblokkeerd dus daar heb je ook niet veel aan.
Ze doen het heus niet voor niks hun software erop van hun zelf. Ze weten dat xiaomi aan het groeien is India vooral sommige toestellen verkopen binnen enkele weken 5-10.000.000 en soms in een maand veel meer.

Je zal Microsoft minder snel het op een huawei of nubia serie zien. Oppo is een merk wat opkomt en qua prijs/kwaliteit veel lager zit dan xiaomi.

Xiaomi heeft degelijk wel een goede pat wat ze aan het volgen zijn. En veel giganten zien dat.
Xiaomi is juist niet aan het groeien maar aan het krimpen.
Xiaomi heeft zijn sales target over 2015 niet gehaald. Er zit geen groei meer in de verkopen op de Chinese markt (nog steeds hun belangrijkste markt) en in India zijn ze een relatief kleine speler waar ze weinig winst maken door hun toestellen zo goedkoop aan te bieden. In Zuid Korea worden ze niet meer verkocht door legal issues.
Xiaomi sold more than 70 million smartphones last year, falling well short of its target and prompting founder Lei Jun to tell employees he was refocusing research efforts into “cool stuff” like robotics and virtual reality. Xiaomi must also secure a foothold in developed markets to staunch a decline in sales growth, Lu added.
In India, Xiaomi has so far failed to penetrate the top five in a market dominated by Samsung Electronics Co. and local brands that compete on cost. The company valued at $45 billion after a 2014 funding round is also exploring its U.S. options, though it’s not yet begun selling phones in that carrier-dominated arena.
http://www.bloomberg.com/...ina-s-xiaomi-in-rare-move

Investeerders / beleggers kijken uit wat Xiaomi gaat doen. Op dit moment is hun product portfolio all over en zit er weinig focus in. Zie bijv nu weer de drone.
En de introductie in BraziliŽ gaat voorlopig ook niet helemaal zoals gepland: https://www.androidpit.co...-surprise-strategy-revamp
Zoals ik al eerder aangaf MI5 en Note Pro 3 doen het heel erg goed in China wat je terugvindt in nieuwe cijfers. Je haalt hier oude cijfers en oud nieuws aan. Xiaomi is inmiddels in China back on track.

"Xiaomi is once again at the top of the Chinese smartphone market, knocking out fierce competition from the likes of honor, Huawei and LeEco for the number one spot in April. While the figures only represent one month of sales, this is the first time a Chinese smartphone company has captured 26% of the domestic market, demonstrating just how successful Chinese brands are becoming against the largest brands in the world. "

link:
http://www.androidauthori...smartphone-market-695685/
Bedrijven worden nog altijd afgerekend op jaar cijfers, niet op maand cijfers.
Feit: in 2015 heeft Xiaomi zijn target niet gehaald.
Dan kan de maand mei zo goed gaan, als ze in 2016 weer hun target niet halen (wat ze in Q1 niet hebben gehaald) dan gaat het gewoon niet goed.

Nogal logisch dat bijv LeEco het in mei minder goed deed, de nieuwe generatie is pas beschikbaar half / eind Juni.

Androidauthority is een leuke site maar erg gekleurd omdat ze zwaar gesponsord worden. En natuurlijk gaat Lei Jun (maar ook Hugo kan er wat van op FB) alleen positieve cijfers op social media gooien.
Gelukkig kijken er ook mensen wat kritischer naar dit soort bedrijven. Xiaomi maakt leuke producten maar het is niet alleen maar hallalujah. Iedereen die een beetje verder naar de cijfers kijkt kan dat zien. Sla FT.com of Bloomberg er maar op open.

[Reactie gewijzigd door Kenzi op 1 juni 2016 14:45]

Xiaomi heeft zijn eigen target in 2015 niet gehaald helemaal mee eens. Maar vergeet ook niet dat bij de targets men geen rekening heeft gehouden met crisis die afgelopen jaar in China huishield. Daarnaast zat het Xiaomi in India tegen door allerlei rechtzaken en is er er een algehele slowdown in de smartphone markt.

Elk bedrijf dient natuurlijk kritisch bekeken te worden. Met statistieken goochelen is een kunst op zich. En ja elk CEO zal de boel mooier voorstellen als hij dat kan.
Ik ben niet bezig Xiaomi in een beter daglicht te plaatsen. Probeer hier slechts met argumenten te komen waarom Xiaomi is/ was teruggevallen en dat is imo niet omdat ze troep maken. En wellicht de meest interessante vraag waar dit hele topic over gaat blijft natuurlijk de patentdeal die ze met MS hebben gesloten. Wat gaan ze daarmee doen?

Overigens worden FT en Bloomberg worden ook als erg gekleurd gezien door vele economische insiders. Belangenverstrengeling vind je overal.
Moeilijk te zeggen of Xiaomi echt wegzakt. Verkopen van Xiaomi smartphones in Q1 2016 zaten idd niet meer bij de Top 5 producenten. Echter Xiaomi had wat dat betreft ook geen aansprekende toppers te bieden, voor hun flagship de MI4 (zomer 2014) was al lang geen opvolger. Inmiddels zijn de MI5 en de Note 3 Pro uit die het beide erg goed doen. Vergelijk de dip met iPhone verkopen, die zakken ook weg na de kerst maar zodra er weer een nieuwe iPhone komt zijn ze weer helemaal terug.
Ten tijde van de Mi 1 en later de Red Mi 1 waren er in mijn omgeving zat mensen met een Xiaomi. Sinds de Mi 4 / Red Mi 2 zie ik eigenlijk niemand meer met een Xiaomi. Niemand die ik ken heeft een Mi5, het lijkt wel of ze direct opgekocht worden door resellers en naar het buitenland gaan. De interesse binnen mijn omgeving voor Xiaomi telefoons is diep gezakt. Meest gehoorde klacht is toch wel bouwkwaliteit tov. de concurrentie (op hetzelfde prijsniveau). Velen zijn geswitched naar Huawei / Honor.
In mijn omgeving merk ik een verzadigingsniveau wat Chinaphones betreft. Veel mensen die tot voor een jaar geleden Chinaphones probeerden, gaan het avontuur minder aan. Ik denk dat het hippe er een beetje af is.
Nieuwe telefoons die worden aangeschaf zijn tegenwoordig eerder iPhones en Samsungs. . Echter de mensen Xiaomi gebruiken blijven wel weer Xiaomi kopen, want blijkbaar tevreden. Klachten over bouwkwaliteit heb ik overigens over Xiaomi nog nooit gehoord. In mijn omgeving ken kan ik toch al zo meer dan 10 mensen aanwijzen met een MI5. O ja, mijn omgeving bestaat vnl uit webdesigners, software ontwikkelaars en startups waar veel expats werken. Bij die laatste groep blijven Chinaphones overigens ongekend populair.
Ik las vorige week op een techsite dat 1 op de 4 verkochte toestellen in China een Xiaomi is, dus als dat waar is gaat het juist beter dan ooit, beter dan met Huawei en dat zegt heel wat.

http://www.androidauthori...smartphone-market-695685/

Hier is de link die ik zocht.
Maandcijfers zeggen niet zo heel veel. Over het eerste kwartaal van 2016 is Xiaomi just een aantal plekken terug gezakt. Deze tijdelijk opbloeing komt waarschijnlijk door de Mi5 preorders. Interessanter zijn de Q2 2016 cijfers dadelijk.
Dat is waar. Het is nog te vroeg om van een ommekeer te spreken, maar wie weet zet het door.
Waar is Xiaomi hard aan het groeien? In China en India (toch de 2 grootste afzetmarkten) zijn ze over hun hoogtepunt heen. Vooral in China zakt Xiaomi verder weg.
Zou het misschien kunnen komen omdat Xiaomi telefoons wekelijks/maandelijks via OTA of download een ROM update krijgen, zelfs voor hun budget modellen?

Ik lees hier weleens dat telefoonfabriekanten geen ROM updates maken omdat ze willen dat men een nieuwe telefoon koopt... wellicht doet Xiaomi dit dus fout.

[Reactie gewijzigd door Dr. Prozac op 1 juni 2016 15:32]

Toch vraag ik me af hoeveel van die aziatische gebruikers uiteindelijk converteren naar betaalde gebruikers van dergelijke diensten?
Als je xiaomi toestellen hier straks kan kopen, wordt dat echt wel een tik richting de gevestigde order. Buiten apple, samsung en huawei heeft vrijwel iedere producent het al moeilijk, en als je dan ook nog eens een xiaomi erbij krijgt, dat in ieder segment aanwezig is tegen een scherpe prijs, dan weet ik zeker dat ze marktaandeel gaan pakken van anderen.
Zoals hierboven al aangegeven ligt de prijs dan wel hoger natuurlijk, mede door garanties, levering, service, licentiekosten etc. Maar zolang ze alsnog dik onder de echte toptoestellen (lees; topprijzen) gaan zitten is dat natuurlijk altijd een interessante optie, kijk bijvoorbeeld naar OnePlus.
Even een simpele rekensom. Je koop nu een toestel in China voor §150. Officieel betaal je dan §13 inklaringskosten plus 21% BTW over de waarde in dit geval §150 (150x1,21+13=194.50). In dit geval ben je dus in totaal §194.50 kwijt. Dus er komt nog een derde extra bij. Xiaomi dient ook nog distributie kanalen op te zetten in de EU zoals dutchgio zegt. Wellicht zetten ze zo'n centrum ergens in een voormalig EU Oostblok land neer want arbeidskosten liggen daar goedkoper. Reken dat het product hierdoor minimaal 50% duurder gaat worden. De smartphone wordt hierdoor zo rond de 300 euro hier. Passen we deze rekensom toe op de Xiaomi bestseller telefoon van dit moment de Redmi Note 3 Pro die in China momenteel te halen valt rond de 200 euro zou de telefoon hier rond de 350 euro gaan kosten. Wat in feite nog steeds een hele goeie prijs is voor wat je krijgt ivm wat merken als Samsung en LG aanbieden. In feite kan de Note 3 Pro wedijveren met toestellen van rond de 500- 600 euro kwa kwaliteit en snelheid.
Ik verwacht in elke geval dat de prijzen van SmartPhones op termijn 25 to 50% goedkoper gaan worden als Xiaomi de Europese markt gaat betreden. Ik verwacht echter wel veel verzet (rechtzaken) van de spelers die nu de markt nu voor het grootste deel in handen hebben.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 1 juni 2016 11:34]

Ik heb verschillende Xiaomi's gehad en vind het hele goede toestellen voor wat je ervoor betaald. Ik ben alleen bang dat straks als ze in Europa verkocht gaan worden ook de prijzen behoorlijk gaan stijgen. Wat ik ook heb gemerkt is dat ze het stapje voor stapje lastiger maken voor mensen die een eigen rom willen installeren op een Xiaomi. Bootloader is bij nieuwe toestellen gelocked (is wel weer te unlocken met wat moeite), afgelopen week heb ik na een update gemerkt dat de standaard Root mogelijkheid eruit is gehaald. Misschien heeft dat ook wel te maken met de uitbreidingen die ze willen gaan doen. Ik wil wel de vrijheid hebben op mijn toestel.
Positief zou zijn dat ze alle 4G banden die in Europa dan eens eindelijk gaan ondersteunen. Helaas ondersteunen hun toestellen niet de 800Mhz band.

[Reactie gewijzigd door tomvdlee op 1 juni 2016 10:54]

Ik heb verschillende Xiaomi's gehad en vind het hele goede toestellen voor wat je ervoor betaald. Ik ben alleen bang dat straks als ze in Europa verkocht gaan worden ook de prijzen behoorlijk gaan stijgen.
Dat zit er waarschijnlijk wel dik in, maar is ook niet meer dan logisch. De garantie en service die verwacht wordt in Europa moet ergens van betaald worden en dan heb ik het nog niet eens over eventuele licenties die Xiaomi moet afnemen.
Momenteel heb ik de volgende garantie afspraak lopen voor mijn Xiaomi Redmi Note 3 Pro:
Aan gezien de prijs vrij laag is voor een toestel koop ik bij een defect (gebroken scherm / bier schade / etc) gewoon een nieuwe. (uiteraard gelijk het nieuwe model)
Voor die prijs ga ik niet moeilijk doen met garantie.
Ga je ook een nieuwe kopen in de volgende gevallen:
  • Je volume buttons kapot gaan binnen 2 jaar? (veel telefoons)
  • Krassen op het scherm verschijnen binnen weken, vanwege de bijgeleverde flipcover? (S6)
  • Aan/Uitknop (vaak) kapot gaat (iPhone / HTC)?
  • Touchscreen is overleden
  • Wifi antenne niet goed vast zit (HTC One X)
  • Antenna-gate (iPhone 4)
Voor al dat soort voorbeelden heb je dus garantie ;)

[Reactie gewijzigd door rens-br op 1 juni 2016 11:39]

Krassen op het scherm kunnen makkelijk voorkomen worden met een goede screen protector. Wat zoiezo een must is gezien de kwaliteit van de glazen schermen.
Overige issue's heb ik nog nooit gehad, maar ik mishandel mijn telefoon ook niet en ga altijd netjes om met mijn spullen.

En ja ik weet dat het voor kan komen. Somige vrienden van mij jagen er bijvoorbeeld 6 iPhones in een jaar door heen.

Edit: Productie fouten kunnen bij de webshop verhaald worden. Nu snap ik wel dat de drempel wat groter zal zijn als je bijvoorbeeld je telefoon moet terug sturen naar China. Tevens zal een webshop ook bewijs moeten hebben van het defect. Tot nu toe gaat dat met behulp van een filmpje van het probleem.

Garantie is dan in Europa superieur aan die van China. Maar het zal dan ook aantrekkelijker zijn als de prijs om hoog gaat ook het op garantie te gooien. Zolang de prijs laag blijft kan het soms goedkoper zijn gewoon een nieuwe te bestellen.

[Reactie gewijzigd door ReTechNL op 1 juni 2016 11:46]

Op mijn Samsung Note 5 staan die Office applicaties ook. Allemaal op disabled. Beetje jammer dat ze niet te verwijderen zijn.
Alles is te verwijderen.....
Skype is geweldig voor spraak, maar waar ik problemen mee heb. Het is gekoppeld aan een account, en dacht dat ze het wel goed geintegreerd hebben. Probeer vaak mijn vriendin te bellen via skype en toestel wil dan niet overgaan, ondanks dat we beide online staan. Waardeloos, bel dr nu eerst via whatsapp of berichtje, zodat ze weet dat ik bel en dan starten we skype opnieuw op en werkt het meestal wel haha.
Het zit er dik in dat deze apps als systeem-app worden geÔnstalleerd zodat je ze zonder "root" niet kunt verwijderen. Eigenlijk zouden niet-essentiŽle apps altijd volledig verwijderbaar moeten zijn. Veel toestellen zitten namelijk vol met bloatware die niet verwijderd kan worden.
Het zou mooi zijn als Xiaomi een marktspeler wordt in de westerse wereld, hopelijk zorgen die octrooien ervoor dat zij wat groter worden hier en het e.e.a. open kunnen gooien op hun toestellen zoals bijvoorbeeld band 20. Tevens hoop ik dat hun huishoudelijke producten en producten voor in de woonkamer ook eens deze kant op komen.
Iedere Office pakket van MS neemt zo belachelijk veel ruimte in. Per afzonderlijk pakket meer dan 200+ mb of zoiets. MS Office vind ik niet slecht, maar zelf prefereer ik OfficeSuite Pro. Ook altijd als beter getest met MS Office als tweede daar achteraan. Alle pakketten bij elkaar iets van 100 mb. Kost alleen 10-15 Euro.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True