Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Razer stopt groter scherm in dunne Blade Stealth-laptop

Door , 53 reacties

Razer heeft een nieuwe versie van zijn Blade Stealth-laptop aangekondigd. In het nieuwe model zit een 13,3"-scherm met een resolutie van 3200x1800 pixels. De behuizing is niet groter dan die van de bestaande versies, die 12,5"-schermen hebben.

Razer kondigde de dunne laptop aan tijdens de E3-gamebeurs. Net als in de bestaande Blade Stealth-modellen met 12,5"-scherm is de nieuwe 13,3"-uitvoering 13,1mm dun. De breedte en diepte van de laptop zijn ondanks het grotere scherm niet veranderd; het nieuwe model heeft dan ook dunnere schermranden. De 13,3"-versie is met een gewicht van 1,33kg iets zwaarder dan de 12,5"-versies, die 1,29kg wegen volgens de specificaties.

Het 13,3"-paneel is een IGZO-model van Sharp en het betreft een touchscreen. Volgens de fabrikant kan het scherm honderd procent van de srgb-kleurruimte weergeven. Razer levert de laptop met een Core i7-7500U-processor, een zuinige 15W-dualcore met vier threads. De kloksnelheid is 2,7GHz met een turboboost naar maximaal 3,5GHz.

Opslag is er in de vorm van pci-e-ssd's van 256GB, 512GB of 1TB. Er is 16GB lpddr3-geheugen aanwezig in alle uitvoeringen. Razer geeft kopers van het nieuwe model in de VS en Canada ook de keus uit een uitvoering in gunmetal grey. Bij deze variant is het Razer-logo uitgevoerd in dezelfde neutrale kleur als de aluminium behuizing. Daarmee is die uitvoering veel minder opvallend dan de andere Razer Blade Stealth-laptops, die een felgroen logo hebben.

In de VS kost het 13,3"-model met 256GB-ssd 1400 dollar. De duurste versie met 1TB kost 2000 dollar. De laptops komen in eerste instantie in juni op de markt in de VS, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk. Wereldwijd moeten de vernieuwde Razer Blade Stealth-modellen in juli te koop zijn. Euroadviesprijzen zijn niet bekendgemaakt.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-06-2017 • 16:29

53 Linkedin Google+

Reacties (53)

Wijzig sortering
En wat voor GPU zit er in? Toch niet onbelangrijk voor een game laptop...
Geen. Althans, geen losse gpu naast de ge´ntegreerde Intel HD 620. Razer heeft wel een externe gpu-behuizing die je er op aan kunt sluiten. In de grotere modellen zoals de 14" Razer Blade vind je GTX-gpu's.
Hier kunnen schijnbaar ook de meeste nvidia/amd desktop kaarten in. Naar eigen zeggen. Vraag me niet hoe heet het word, en hoeveel geluid er vandaan komt :X .
Razer Core.

https://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-core

En de hoeveelhuid geluid is hoeveel je op dat moment de kaart in gebruik neemt.

Ik heb de asus variant ervan mogen meemaken en die was redelijk stil.
*oops* had deze zinnen verkeerd ge´nterpreteerd:
The Razer Core is also compatible with many of the latest desktop graphics cards from both NVIDIA« and AMD«. It is now easier than ever to transform a thin and light laptop computer into a desktop system experience.
Ik las het als: deze laptops kunnen ook uitgerust worden met een amd of nvidia gpu. Er staat echter enkel dat ze 'compatibel' zijn. Het is dus puur voor de externe core idd.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 14 juni 2017 17:00]

Ah excuses.

Maar om nou eerlijk te zijn is het nogal onduidelijk waarop je precies doelt.
Xtuv heeft het namelijk over twee producten
De razer Core en de Razer Blade

Vandaar dat ik ervan uit ging dat je het over de Razer Core had.
Maar als je het van de site zelf hebt, zet er dan een linkje bij dat is ook voor anderen wat handiger :P

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 14 juni 2017 17:01]

"Hier" verwees in dit geval naar de laptop waar het topic over gaat. Ik zie de verwarring nu idd :*)

http://www2.razerzone.com...new-gunmetal-color-option
Als ik hun website mag geloven, een Intel« HD Graphics 620

https://www.razerzone.com...2-H3/p/RZ09-01963E31-R3U1

Maar dat had je ook in de link kunnen vinden in de tekst

Specs:

The New Razer Blade Stealth:

● Available in traditional black or gunmetal with tone-on-tone Razer logo (USA and Canada availability)
● 13.3 in. IGZO 16:9 aspect ratio, capacitive multi-touch display
● QHD+ (3200 x 1800) touch IGZO display
● 100% sRGB color space
● Intel« Core™ i7-7500U Processor (2.7 GHz / 3.5 GHz)
● Intel« HD Graphics 620
● Windows 10 Home
● 256GB / 512GB / 1TB PCIe SSD options
● 16GB Dual-Channel System Memory (LPDDR3-1866MHz)
● Windows« 10 (64-bit)
● Killer Wireless-AC 1535 (902.11a/b/g/n/ac + Bluetooth« 4.1)
● Thunderbolt™ 3 (USB-C)
● USB 3.0 port x 2 (SuperSpeed)
● Anti-ghosting keyboard
● Black: Powered by Razer Chroma™
● Gunmetal: White keyboard backlighting
● HDMI 2.0 audio and video output
● Built-in stereo speakers
● 3.5 mm headphone/microphone combo port
● Built-in array microphone
● Trusted Platform Module (TPM 2.0) security chip embedded
● Compact 45 W USB-C power adapter
● Built-in 53.6 Wh rechargeable lithium-ion polymer battery
● 0.52 in. / 13.1 mm (Height) x 12.6 in. / 321 mm (Width) x 8.1 in. / 206 mm (Depth)
● 2.93 lbs. / 1.33 kg

De laptop is natuurlijk voor in combinatie met de Razer Core

https://www.razerzone.com/gaming-systems/razer-core

[Reactie gewijzigd door Ienni1983 op 14 juni 2017 16:40]

Het is geen gamelaptop
Razer kondigde de dunne gamelaptop aan tijdens de E3-gamebeurs
Volgens het artikel wel...
Dat is niet heel gelukkig geformuleerd, geef ik toe :P aangepast :)
Ik Had dat ook al gelezen maar ik ben het er niet mee eens dat als je een soort proprietary product nodig hebt om het plaatje compleet te maken dat ze dan kunnen spreken over een gamelaptop. Toegegeven dat mijn vorige antwoord enigzins kort door de bocht was.
Intel« HD Graphics 620 :+

Razers idee is dat je de Razer Core erbij neemt voor games, niet dat je onderweg een game kan spelen.
uit de link

● Intel« HD Graphics 620

en

For those gamers who want a mobile laptop during the day and a desktop-class gaming system after hours, the Blade Stealth easily connects with the optional Razer Core to deliver external desktop graphics power and expanded connectivity options via a single Thunderbolt™ 3 cable. Razer Core provides a true plug-and-play external graphics enclosure solution that does not require a reboot of the system every time a user connects. The Razer Core is also compatible with many of the latest desktop graphics cards from both NVIDIA« and AMD«. It is now easier than ever to transform a thin and light laptop computer into a desktop system experience.
On board alleen (Intel« HD Graphics 620) want op de site staat dit:

For those gamers who want a mobile laptop during the day and a desktop-class gaming system after hours, the Blade Stealth easily connects with the optional Razer Core to deliver external desktop graphics power and expanded connectivity options via a single Thunderbolt™ 3 cable. Razer Core provides a true plug-and-play external graphics enclosure solution that does not require a reboot of the system every time a user connects. The Razer Core is also compatible with many of the latest desktop graphics cards from both NVIDIA« and AMD«. It is now easier than ever to transform a thin and light laptop computer into a desktop system experience.

Je moet dus de external oplossing erbij kopen wil je fatsoenlijk kunnen gamen thuis..
De Razer Core moet je daarvoor aanschaffen a $500 en dat is zonder de video kaart.

[Reactie gewijzigd door Elidos op 14 juni 2017 16:41]

Geen.

Dit is een model wat niet per definitie bedoeld is voor gaming. meer voor de enthousiaste studenten of mensen die veel onderweg zijn. Je kan natuurlijk een Razer Core aanschaffen voor je gamegenot als je thuis bent.

[Reactie gewijzigd door DaanBB op 14 juni 2017 16:38]

Snel gezocht:
● Available in traditional black or gunmetal with tone-on-tone Razer logo (USA and Canada availability)
● 13.3 in. IGZO 16:9 aspect ratio, capacitive multi-touch display
● QHD+ (3200 x 1800) touch IGZO display
● 100% sRGB color space
● Intel« Core™ i7-7500U Processor (2.7 GHz / 3.5 GHz)
● Intel« HD Graphics 620
● Windows 10 Home
● 256GB / 512GB / 1TB PCIe SSD options
● 16GB Dual-Channel System Memory (LPDDR3-1866MHz)
● Windows« 10 (64-bit)
● Killer Wireless-AC 1535 (902.11a/b/g/n/ac + Bluetooth« 4.1)
● Thunderbolt™ 3 (USB-C)
● USB 3.0 port x 2 (SuperSpeed)
● Anti-ghosting keyboard
● Black: Powered by Razer Chroma™
● Gunmetal: White keyboard backlighting
● HDMI 2.0 audio and video output
● Built-in stereo speakers
● 3.5 mm headphone/microphone combo port
● Built-in array microphone
● Trusted Platform Module (TPM 2.0) security chip embedded
● Compact 45 W USB-C power adapter
● Built-in 53.6 Wh rechargeable lithium-ion polymer battery
● 0.52 in. / 13.1 mm (Height) x 12.6 in. / 321 mm (Width) x 8.1 in. / 206 mm (Depth)
● 2.93 lbs. / 1.33 kg
Ah ik zie dat specs all gepost is, mijn excuus.

[Reactie gewijzigd door Kaysis op 14 juni 2017 16:39]

3200x1800 pixels op een 13,3 inch scherm.. Dat is veel te veel vind ik.
De prijs draait er ook niet om heen...
Teveel? Waarom? Wat is er mis met een mooi scherm?
Omdat het allemaal extra batterij en processor power kost. Waardoor je er minder mee kan.
"2k" is vaak al ruim genoeg voor zo'n klein formaat om het subjectief mooi te laten zijn.
1600p op 13,3" is al 'retina' en eigenlijk is 1080p op 13,3" met een normale werkafstand al te hoog. Het is dus niet mooier, wel minder handig als je een legacy app gebruikt.
Waarom moeten gamelaptops bijna altijd op kermisattracties lijken.
Mooie bij deze is dan wel dat alle kermismeuk gewoon rucksichtlos uit kan - de productfoto's zijn inderdaad in en in triest maar dit apparaatje kan heerlijk subtiel ogen.
Valt wel mee toch? 1 gekleurd logo op de achterkant en een verlicht toetsenbord? Welke je beide in kan stellen qua kleur/helderheid?
Deze is toch behoorlijk 'basic' alle kleuren kun je zelf instellen en verder gewoon een donker gekleurde laptop. Best een mooi ding terwijl ik normaal niet voor dat soort type laptops ben.
Waarom die hoge resoluties op een scherm van net 13"? Zou het niet veel efficiŰnter zijn het bij 1080p te houden, wat al behoorlijk zuivere dpi bied, een accu die langer mee gaat en dergelijke. De gpu behoeftes worden zo ook een stuk zuiniger. Het zou mijn voorkeur hebben, maar goed ik val ook niet in de markt voor zulke dure kant-en-klare speeltjes.

Ook het vermelden waard. Standaard komt de laptop niet met gpu, ofjah onboard dan. Op de website pochen ze met een thunderbolt aansluiting voor externe GPU, maar ook dat de meeste nvidia en amd kaarten tot de mogelijkheid behoren.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar betaalbare laptop (al dan niet met een i7) met een desktop voor gaming. Ik hoor of zie mensen weleens 'lan-party' roepen, maar een laptop met zo'n externe gpu (+voeding en koeling) is net zo goed een hoop gesleep. Helemaal als je dan een monitor mee neemt, omdat je geen zin hebt dagen achtereen op een 13" scherm te spelen. Combineer dat met de kleine itx power-houses vandaag de dag, net zo makkelijk imo.
Ik zie het nut niet helemaal dus, maar goed ik werk ook niet op de marketing afdeling van razer, er zal vast iets achter zitten of een doelgroep zijn die ik over het hoofd zie.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 14 juni 2017 16:44]

Tja. Ik dacht precies hetzelfde.

Maar als je eenmaal een half jaar met een XPS13 heb zitten werken, dan weet je wel beter. Als je zo'n apparaat nu echt iedere dag gebruikt, dan is het echt zo onwijs z'n geld waard. Deze blade biedt vervolgens extra opties voor gamers.

Ware het niet dat die externe GPU's heel slecht schalen (de technologie is nog niet volwassen genoeg), dan had het voor mij persoonlijk zeker een kandidaat geweest.

Op dit moment zou ik toch eerder voor de HP spectre gaan, omdat het de goedkoopste is van de premium ultra portables. Lenovo is misschien nog een tikje goedkoper, maar schijnt veel problemen te hebben met koeling (lawaai).
Leuke laptops idd de spectre serie. Maar ik persoonlijk zou die Ą500 die je betaald voor de core, aan een duurder model laptop met een gtx1070 uitgeven. Meteen een groter beeldscherm, die overigens allemaal een resolutie van 1080p hebben.
Want nogmaals UHD op een 13" scherm.. ik ben toch niet de enige die dat ronduit belachelijk vind. Het schiet zijn doel voorbij. Als je op een dergelijke resolutie wilt gamen, dat gaat gewoon niet met een fckin laptop.

[Reactie gewijzigd door echtwaarisdatzo op 14 juni 2017 18:21]

Je gamet normaal niet op het internet scherm. Dan verlies je nog eens 5-10% van de externe grafische kaart.
De bedoeling is dat je een extern scherm en razercore gebruikt.

Waarom er over slecht schalen gesproken wordt vind ik vreemd. Je haalt nog 85-90% uit je gpu via de egpu op een extern scherm.
Je verliest dus wat.
Maar komaan. Je laat een externe grafische kaart draaien en je verliest maar zo weinig prestaties.
Dat vind ik echt wel graaf hoor!

Ik vind het echt een super vette laptop.
Volgens veel reviewers de enige Windows laptop met MacBook bouwkwaliteit (de surface laptop is er nog niet echt dus die buiten beschouwing gelaten).

Enige jammere vond ik de grote bezels en het kleinere scherm.
Dat is bij deze dus opgelost.

En hij is ook echt niet super duur.
1400 dollar voor het Touch qhd scherm versie.
Klinkt het nou heel erg vreemd wanneer ik zou zeggen dat het ontzettend veel lijkt op een zwarte macbook?
Ja, want dit lijkt er dus echt totaal niet op :+
Omdat het een compacte laptop is met een modern en strak uiterlijk?

Goh wat lijken laptops op elkaar.
Dat is door het rechthoekige scherm.
Hebben ze van Apple gekopieerd :p

Jokes aside is dit naar het schijnt de enige laptop momenteel op de markt die de bouwkwaliteit evenaart van een mbp.

De mat zwarte afwerking is wel gevoelig voor krasjes blijkbaar.
Ze maken mooie apparaten bij Razer, maar door de verhalen over de service en hoogstwaarschijnlijk slechte support voor Linux/*bsd zie ik mezelf nog niet overstappen van een MacBook pro.
Leuk, alleen die stealth is volgens mij niet leverbaar in Europa...
Heb liever 1080p of 4K, niet zo'n resolutie (schaling netflix e.d.)
Als ik de specs zo zie lijkt het alsof Razer exact hetzelfde scherm gebruikt als Dell voor hun XPS 13?
Ziet er toch mooi uit als je het mij vraagt, dan het relatief kleine scherm met grotere bezels.